Secció II. Autoritats i personal
Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències
AJUNTAMENT D'ARTÀ
Núm. 5753
Decret de nomenament i delegació d'atribucions a favor de regidora d'Acció i Promocions Culturals
En data 29 de maig de 2017, el batle-president de l’Ajuntament d’Artà, ha dictat un Decret de nomenament i delegació d’atribucions a favor de la regidora Maria Paula Ginard Vílchez, la part dispositiva del qual es transcriu a continuació:
<<1. Nomenar Maria Paula Ginard Vílchez regidora d’Acció i Promoció Culturals.
2. Delegar específicament a favor de Maria Paula Ginard Vílchez les atribucions i les funcions de la Batlia en els àmbits d’actuació municipal següents: acció i promoció d’activitats culturals, gestió de biblioteques, arxius i museus, normalització lingüística, teatre municipal i festes.
3. Determinar que, en l’àmbit d’actuació municipal esmentat al punt 2, les funcions que comporta aquest càrrec són les següents:
a) Elaborar propostes polítiques, plans, programes d’actuació i projectes prevists en el Pacte de Govern 2015-2019, i altres que siguin aprovats pel Consell de Govern o la Junta de Govern Local; presentar i defensar aquestes propostes en el Ple quan aquest sigui l’òrgan competent; i impartir les ordres de treball i els criteris adients al personal tècnic responsable de la seva preparació i la seva execució.
b) Establir canals de comunicació amb la ciutadania i les entitats amb l’objectiu d’informar sobre les actuacions i els projectes d’actuació municipal i de recollir, també, les seves necessitats, preocupacions, demandes i opinions, però sense adquirir en cap cas compromisos d’actuació en nom de l’Ajuntament, fora d’aquells que hagin estat expressament aprovats pels òrgans de govern.
c) Inspeccionar, requerir informació i impartir directrius al personal responsable tècnic competent i a la persona responsable de la Unitat Administrativa per executar actuacions i expedients, sense interferir en les ordres i les directrius que s’imparteixin per la via jeràrquica.
d) Representar l’Ajuntament en tots els actes, els esdeveniments socials, les reunions i les entrevistes institucionals, la temàtica específica dels quals estigui compresa en l’àmbit especificat en el punt 2, quan no hi assisteixi el batle.
e) Aprovar els programes anuals d’actuació de les biblioteques i arxiu municipals i les modificacions que es puguin fer al llarg de l’any; rebre les memòries anuals; i decidir sobre les propostes d’exposicions d’art als locals municipals i les referides a presentacions de llibres, conferències, concerts i actes culturals de tot tipus.
f) Informar periòdicament el batle i el Consell de Govern de l’exercici d’aquesta delegació i, un cop l’any com a mínim, presentar al Ple municipal un informe de la seva actuació, que s’ha de publicar a la web municipal en aplicació del principi i compromís de transparència d’aquest Govern.
4. Determinar que, en cas d’absència, vacances, malaltia o qualsevol altre impediment de la Sra. Ginard, la Batlia assumirà directament l’exercici d’aquesta delegació, entenent-se a aquests efectes exercitada l’avocació prevista legalment.
5. Derogar i deixar sense cap efecte tots els decrets anteriors que s’hi oposin i, específicament, el Decret de Batlia de 20 de juliol de 2015, sobre membres integrants i atribucions de la Junta de Govern Local, en allò que contradigui aquest Decret.
6. Notificar aquesta resolució a tots els regidors i regidores i als caps responsables de les dependències municipals.
7. Donar compte d’aquesta resolució al Ple a la primera sessió que se celebri, i publicar-la a la web municipal, al tauler d’anuncis i al BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent de la present resolució.
Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant el batle d'aquest Ajuntament, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé interposar directament recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Si optau per interposar el recurs de reposició potestatiu no podreu interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació pressumpta del recurs de reposició interposat..
No obstant l’anterior, es pot interposar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que estimeu pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i l’article 40 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Així mateix, es pot interposar reclamació davant la Comissió prevista en el Decret 24/2016 de 29 d'abril, de creació i d'atribucions de competències a la Comissió per a la resolució de les reclamacions en matèria d'accés a la informació pública (BOIB Núm. 054 de 30 / abril / 2016) al termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi notificat, d'acord amb l'article 24 i la disposició addicional quarta de la Llei 19/2013,de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.>>
Artà, 29 de maig de 2017
El batle,
Manolo Galán Massanet