Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ARTÀ
Núm. 5750
Composició de la Junta de Govern Local
En data 29 de maig de 2017, el batle-president de l’Ajuntament d’Artà, ha dictat un Decret de composició de la Junta de Govern Local, la part dispositiva del qual es transcriu a continuació:
<<PRIMER.‑ Que la Junta de Govern Local, presidida per aquesta Batlia, estarà integrada per quatre regidors, número de regidors no superior al terci del número legal dels mateixos i que a continuació s’anomenen:
Manuel Galán Massanet, president
Bartomeu Gili Nadal
Ana María Comas Delgado
Manuel Rocha Barrientos
Onofre Serra Vila
SEGON.‑ La Junta de Govern Local tindrà assignades les atribucions següents:
1.‑ L’assistència al batle en l’exercici de les seves atribucions.
2.‑ Les atribucions que el batle o qualque òrgan municipal li delegui o li atribueixin les lleis.
3.‑ Les atribucions, que aquesta batlia de forma expressa delega, i que a continuació s’enumeren:
a) Representar l’Ajuntament. (art. 21.1.g LBRL).
b) Dirigir, inspeccionar i impulsar els serveis i obres municipals.
c) Aprovar l’oferta d’ocupació pública d’acord amb el Pressupost i plantilla de personal aprovats pel Ple, aprovar les bases de les proves per a la selecció del personal i pels concursos de provisió de llocs de feina i distribuir les retribucions complementàries no fixes i periòdiques.
d) Les aprovacions dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no atribuïdes expressament al Ple, així com l’aprovació dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d’urbanització. (art. 21.1.j LBRL).
e) Les contractacions i concessions de tota mena quan el seu import no superi el 10 per 100 dels recursos ordinaris del Pressupost ni, en qualsevol cas, els 6.010.121,04 €; incloses les de caràcter plurianual quan la seva duració no sigui superior a quatre anys, sempre que l’import acumulat de totes les anualitats no superi el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del Pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada. (art. 21.1.ñ LBRL).
f) L’aprovació dels projectes d’obres i serveis quan sigui competent per la seva contractació o concessió i estiguin previstes en el Pressupost. (art. 21.1.o LBRL).
g) L’adquisició de béns i drets quan el seu valor no superi el 10 per 100 dels recursos ordinaris del Pressupost ni els 3.005.060,52 €, així com l’alienació del patrimoni que no superi el percentatge ni la quantia assenyalats en els següents supòsits:
‑ La de béns immobles, sempre que estigui prevista en el Pressupost.
‑ La de béns mobles, excepte els declarats del valor històric o artístic que la seva alienació no es trobi prevista en el Pressupost. (art. 21.1.p LBRL).
h) L’atorgament de les llicències, excepte que les lleis sectorials l’atribueixin expressament al Ple o a la Junta de Govern Local (art. 21.1q LBRL)
i) Ordenar la publicació, execució i fer complir els acords de l’Ajuntament. (art. 21.1r LBRL)
j) Les restants que expressament li atribueixin les lleis i les que la legislació de l’Estat o les Comunitats Autònomes assignin al municipi i no atribueixin a altres òrgans municipals. (art. 21.1s LBRL),
k) Les competències que li delegui el Ple de l’Ajuntament.
TERCER.‑ De la present resolució es donarà coneixement al Ple a la primera sessió que se celebri, notificant‑se, a més a més, personalment, als designats i es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia de la present resolució, conforme estableix el núm. 1 de l’article 23 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, i a l’article 52‑4 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals.
Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant el batle d'aquest Ajuntament, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé interposar directament recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Si optau per interposar el recurs de reposició potestatiu no podreu interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació pressumpta del recurs de reposició interposat..
No obstant l’anterior, es pot interposar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que estimeu pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i l’article 40 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Així mateix, es pot interposar reclamació davant la Comissió prevista en el Decret 24/2016 de 29 d'abril, de creació i d'atribucions de competències a la Comissió per a la resolució de les reclamacions en matèria d'accés a la informació pública (BOIB Núm. 054 de 30 / abril / 2016) al termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi notificat, d'acord amb l'article 24 i la disposició addicional quarta de la Llei 19/2013,de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.>>
Artà, 29 de maig de 2017
El batle
Manuel Galán Massanet