Secció V. Anuncis
Subsecció primera. Contractació Pública
AJUNTAMENT DE SANT LLUIS
Núm. 5585
Aixecament de la suspensió de la licitació del contracte administratiu especial del servei de transport temporal de persones amb mini-tren turístic en la zona de la costa
ANUNCI DE L’ACORD DE PLE DE DATA 25 DE MAIG DE 2017 DE DESESTIMACIÓ DE LES ALEGACIONS PRESENTADES I DE AIXECAMENT DE LA SUSPENSIÓ DE LA LICITACIÓ DEL CONTRACTE ADMINISTRATIU ESPECIAL DEL SERVEI DE TRANSPORT TEMPORAL DE PERSONES AMB MINI-TREN TURÍSTIC EN LA ZONA DE LA COSTA
El Ple de l’Ajuntament, en sessió de data 27 d’abril va aprovar l’expedient de contratació del servei de transport temporal de persones amb mini-tren turístic a la zona de la costa del terme municipal de Sant Lluís, així com el plec de clàusules administratives i el plec de clàusules tècniques que havien de regir el contracte.
En el BOIB núm. 54, de 6 de maig de 2017 es publica l’edicte de licitació del servei; de conformitat amb l’article 188.3 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, els plecs de clàusules del procediment es van exposar al públic durant deu dies per tal que es poguessin presentar al·legacions.
Dins el mencionat període, s’han presentat quatre escrits d’oposició segons els següent resum:
Data |
Núm. RE |
Titular |
Resum |
17.05 |
1839 |
Associació Propietaris Cap d’en Font |
Problemes de seguretat en el traçat i demana que circuli per carrers secundaris i veïnals. |
17.05 |
1850 |
Associació Veïns Binissafua Roters |
La urbanització està catalogada com a residencial, els carrers són vials secundaris, no comercials i alguns dels traçats corresponen al Camí de Cavalls; no disposen dels accessos necessaris pels vianants i són perillosos pels infants, majors i persones amb mobilitat reduïda; hi ha un encreuament considerat com a “punt negre”. |
18.05 |
1864 |
N.M de Sagues Usechi |
El tren és un perill pels residents ja que no disposen de vorals per caminar i han de circular pel mig del carrer. Demana es faci circular el tren per fora de la zona d’habitatges i per tant que giri a l’encreuament amb la C de Sant Climent. |
18.05 |
1866 |
O. Baro López |
No només ha d’anar per zones únicament residencials. Manca infrastructura en la zona del Passeig de Cap d’en Font: no hi ha voravies, trams molt estrets.. Demana que al arribar a l’encreuament amb la C. de San Climent giri 180 graus. |
Els escrits anteriors s’han de tractar com al·legacions, considerant-se de suficient entitat com per merèixer la suspensió de la licitació mentre es resolen per l’òrgan de contractació.
Amb data 22.05 es dicta Resolució núm. 2017/419 per la que es suspèn la licitació així com el termini de presentació de proposicions a l’expedient de contractació; aquesta resolució és publicà en el perfil del contractant de l’Ajuntament i s’ha publicat en el BOIB núm.64 de data 25 de maig.
Atès que amb caràcter general la preocupació del veïnat és la seguretat, s’ha sol·licitat informe a l’àrea de Governació i per part de la Prefectura de la Policia Local s’ha emès –en data 25 de maig- el següent informe:
“El tren turístico es un vehículo especial constituido por un vehículo tractor y uno o varios remolques, concebido y construido para el transporte de personas con fines turísticos, con velocidad máxima limitada y sujeto a las limitaciones de circulación que imponga la autoridad competente en materia de tráfico (anexo II.A y B 80) del Reglamento General de Vehículos.
Este vehículo, por construcción, tiene limitada la velocidad máxima a 25 Km/h.
El conductor de un vehículo que pretenda invertir el sentido de su marcha deberá elegir un lugar adecuado para efectuar la maniobra, de forma que se intercepte la vía el menor tiempo posible, advertir su propósito con las señales preceptivas con la antelación suficiente y cerciorarse de que no va a poner en peligro u obstaculizar a otros usuarios de la vía. En caso contrario, deberá abstenerse de realizar dicha maniobra y esperar el momento oportuno para efectuarla Cuando su permanencia en la calzada mientras espera para efectuar la maniobra del cambio de sentido, impida continuar la marcha de los vehículos que circulan detrás del suyo, deberá salir de ella por su lado derecho, si fuera posible, hasta que las condiciones de la circulación le permitan efectuarlo (artículo 78 del Reglamento General de Circulación).
Que realizar la maniobra de cambio de sentido en la intersección de las calles Des Calo Blanc, Ses Anglades, Passeig de Cap D´en Font y Camí de San Climent. Puede crear una situación de peligro.
Es parecer de esta jefatura de Policía Local, que dadas las características del trazado de la vía, la señalización existente y la velocidad máxima a la que puede circular el tren turístico. La probabilidad de peligro para el resto de usuarios es mínima.”
Per altra banda, des d’aquesta regidoria s’han emès els següents informes-proposta individualitzats:
“1.- Atenent al RE 1839 en el qual l’associació de propietaris de Cap d’en Font planteja problemes de seguretat en el traçat que es proposa pels carrers secundaris i marginals de la urbanització planejat pel nou traçat del tren turístic per part d’aquesta regidoria de Turisme tenc de dir que un tren que té una limitació de velocitat a 20 per hora i que a més relanteix la seva marxa no veig per cap puesto el problema de seguretat que expressa dita associació, tenint en compte que des de la tardor passada dita urbanització va sol·licitar a aquest ajuntament que es fes la circulació en un sòl sentit i aparcament a un sol costat a la fi per evitar tota la problemàtica dels anys anteriors en el qual es podia aparcar a qualsevol indret i constantment s’havia d’anar esquivant els obstacles. Per tot lo expressat, proposo la desestimació de dita al·legació si se considera com a tal.
2.- Atenent al RE 1850 amb el qual l’Associació de veïns de Binissafua Roters planteja diferents qüestions en referència al traçat del tren turístic, en primer lloc diuen que la urbanització està catalogada com a residencial es a dir no turística, en segon lloc els carrers son vials secundaris no comercials i alguns dels traçat corresponen al camí de cavalls, en tercer lloc no disposen que els accessos necessaris pels vianants i resulten perillosos pels infants les persones major i amb mobilitat reduïda, en quart lloc hi ha un encreuament considerat com a punt negre a la carretera d’accés a les urbanitzacions esmentades anteriorment. Des d’aquesta regidoria pas a contestar una per una dites consideracions, la primera tota la zona de la costa de Sant Lluís està considerada com a turística, la segona pot ser que els vials siguin secundaris però també és cert que dins aquests vials hi circulen tota classe de vehicles inclòs autobusos, és cert que transita per dins un tram del camí de Cavalls però açò en cap de les maneres pot condicionar un servei ja que precisament dit traçat te duu a una zona hotelera així com també hi passa el camí de Cavalls, la tercera, un vehicle que circula a 20 per hora no crec que generi cap perillositat per açò no es considera perillós per als infants i les persones majors cosa que sí passaria amb altres vehicles que van a major velocitat per dita urbanització i quart encara que, des d’aquesta regidoria no es tenguin dades de possibles accidents succeïts en aquest punt tenc que dir que hi ha suficient senyalització que resol aquest punt negre. Per tot lo expressat proposo la desestimació de dita al·legació si se considera com a tal.
3.- Atenent al RE 1864 en el qual la Sra. Nuria Maria de Sagues Usechi planteja diferents qüestions referent a la urbanització de Cap d’en Font vinculada amb la posada en marxa del tren turístic ens diu que la circulació d’un tren turístic per a l’interior d’una zona residencial i veïnal considera que és perillós per a totes les persones que viuen en aquella zona, afegeix que els veïns no disposen de voral pels que poden caminar açò fa que tenguin que circular pel mig del carrer afegeix que la seva mare té 90 anys i va amb cadira de rodes per lo que sol·licita que es faci circular el trenet per fora de la zona de les vivendes, és a dir, que faci un gir de 180 graus a la cruïlla amb el passeig de Sant Climent. Des d’aquesta regidoria s’aprecia que dit escrit no va en contra del trenet perquè ens diu que quan arribi al creuement torni cap a Punta Prima, ara bé, lo que demana és que no es passi per davant les vivendes interiors, tenc de dir que el recorregut de dit tren passa per davant d’infinitat de viviendes a més a més a l’interior de la zona de Cap d’en Font es té previst, dins les properes setmanes resoldre tota la problemàtica del trànsit que existeix actualment en el qual es farà d’una sola direcció i poder aparcar a una sola banda, evidentment, açò resoldrà tot aquest perill que expressa aquesta senyora i abundant en que el tren que circula a una velocitat de 20 km/h tenc de dir que en cap cas veig el perill que pot representar la circulació d’aquest tren turístic. Per tot lo expressat proposo la desestimació de dita al·legació si se considera com a tal.
4.- Atenent al RE 1866 en el qual el Sr. Oscar Baró López de Cap d’en Font ens diu que en principi no s’oposa al tren però que entre amb una sèrie de consideracions en el qual acaba proposant que el tren arribant al cruce de la carretera de Sant Climent realitzi un gir de 180 graus i retorni a Binissafua tenc de dir que com a regidor de Turisme, que l’acció proposada de gir és totalment impossible a la vegada que, exprés el mateix que dins les properes setmanes es regularà la circulació en un sol sentit de dita zona i també es permetrà aparcar a un sol costat cosa que també alleugerà el perill que hi havia fins l’actualitat . Per tot lo expressat proposo la desestimació de dita al·legació si se considera com a tal.”
Vist tot açò, el Ple de l’Ajuntament, en data 25 de maig de 2017 ha acordat:
Primer.- Desestimar les al·legacions als plecs de condicions regulador del contracte administratiu especial del servei de transport temporal de persones amb mini-tren turístic en la zona de la costa del terme municipal, mitjançant procediment obert, via ordinària, presentades per l’Associació de Propietaris de Cap d’En Font, Associació de Veïns de Binisafua Roters, Sra. N.M de Sagues usechi i Sr. O. Baro López; tot en base a les consideracions dels informes abans transcrits.
Segon.- Aixecar la suspensió de la licitació i del termini de presentació de proposicions al contracte administratiu especial del servei de transport temporal de persones amb mini-tren turístic en la zona de la costa del terme municipal, mitjançant procediment obert, via ordinària. El termini de presentació d’ofertes (5 dies naturals) es computarà a partir del següent al de la inserció de l’anunci corresponent en el BOIB.
Tercer.- Notificar aquest acord als interessats als efectes oportuns.
Quart.- Publicar aquest acord en el Perfil del contractant de l’Ajuntament als efectes oportuns.
Sant Lluís, 29 de maig de 2017
La Batlessa de l’Ajuntament de Sant Lluís
M. Montserrat Morlà Subirats