Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CIUTADELLA
Núm. 5725
Acord sobre la contractació conjunta esporàdica entre l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, el Patronat municipal de l'Hospital de Ciutadella de Menorca i el Patronat municipal de les Escoles Infantils per a l'encomana de gestió conjunta, a mitjà propi, per a l'elaboració dels nous inventaris de béns i drets i manteniment integral de programes informàtics i rectificació anual inventaris
Acord sobre la contractació conjunta esporàdica entre l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, el Patronat municipal de l'Hospital de Ciutadella de Menorca i el Patronat municipal de les Escoles Infantils per a l'encomana de gestió conjunta, a mitjà propi, per a l'elaboració dels nous inventaris de béns i drets i manteniment integral de programes informàtics i rectificació anual inventaris.
Exp. 3220/2017
La Junta de Govern de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, en Sessió Ordinària de dia 03/05/2017, va aprovar l'acord sobre la contractació conjunta esporàdica entre l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, el Patronat municipal de l'Hospital de Ciutadella de Menorca i el Patronat municipal de les Escoles Infantils per a l'encomana de gestió conjunta, a mitjà propi, per a l'elaboració dels nous inventaris de béns i drets i manteniment integral de programes informàtics i rectificació anual inventaris, amb el contingut següent:
«ACORD SOBRE CONTRACTACIÓ CONJUNTA ESPORÀDICA ENTRE L'AJUNTAMENT DE CIUTADELLA DE MENORCA, EL PATRONAT MUNICIPAL DE L'HOSPITAL DE CIUTADELLA DE MENORCA I EL PATRONAT MUNICIPAL DE LES ESCOLES INFANTILS PER A L'ENCOMANA DE GESTIÓ CONJUNTA, A MITJÀ PROPI, PER A L'ELABORACIÓ DELS NOUS INVENTARIS DE BÉNS I DRETS I MANTENIMENT INTEGRAL DE PROGRAMES INFORMÀTICS.
REUNITS
D'una part, l'Alcaldessa de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, la Sra. Joana Gomila Lluch, assistida per la Secretària de la Corporació, Sra. Caterina Barceló Martí que dóna fe de l'acte.
D'altra part:
La Sra. Maria Gràcia Mercadal Marquès, en qualitat de presidenta del patronat i en representació del Patronat municipal de l'Hospital de Ciutadella de Menorca, amb domicili a efectes de notificacions a la Plaça Sant Antoni núm. 2 de Ciutadella de Menorca.
La Sra. Natividad Benejam Bagur, en qualitat de Presidenta del patronat i en representació del Patronat municipal d'Escoles Infantils de Ciutadella de Menorca, amb domicili a efectes de notificacions a la Plaça del Born núm. 15 de Ciutadella de Menorca.
Les parts es reconeixen mútuament la qualitat en què cada un intervé, així com capacitat legal suficient per l'atorgament d'aquest conveni i, a l'efecte
EXPOSEN
1. El Patronat municipal de l'Hospital i el Patronat municipal d'escoles infantils de Ciutadella de Menorca, són ens instrumentals públics de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, els quals han estat constituïts com a organismes autònoms locals i administratius, amb personalitat jurídica i patrimoni propis, d'acord amb el que disposa la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, Llei 6/1997, de 14 d'abril, d'Organització i Funcionament de l'Administració General de l'Estat i la Llei de 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i del Règim Local de les Illes Balears.
2. Les entitats locals tenen l'obligació de formar un inventari valorat de tots els seus bens que els pertanyin, i que haurà de comprendre els bens de domini públic, els patrimonials, els drets i els valors mobiliaris, descrits amb el detall necessari per a la seva identificació, d'acord amb l'article 132.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears i article 17 del Reial decret 1372/1986, de 13 de juny, pel que s'aprova el Reglament de Bens de les Entitats Locals.
D'igual manera, els organismes autònoms locals i les entitats públiques empresarials han de formalitzar també inventaris separats dels seus béns i drets i quines còpies han d'adjuntar-se com a annex de l'inventari general de l'ens local, tal i com ho estableix l'article 132.4 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears.
3. Els estatuts del Patronat municipal de de l'Hospital i el Patronat municipal d'Escoles Infantils de Ciutadella de Menorca, disposen entre els seus objectius l'administració del seu patrimoni i la confecció del seu inventari de béns i drets per a ser remès anualment a la regidoria a la qual estan adscrits.
4. L'Ajuntament de Ciutadella de Menorca ha constatat que actualment no es disposa d'un inventari real, només actualitzat amb els moviments comptables d'any rere any, que es troba de forma dispersa, mancant-hi incloure i classificar documentació de finques diverses que de forma aïllada custòdia secretaria.
Per la qual cosa, és necessari disposar d'un inventari que estigui en format i suport informàtic que el faci utilitzable pels diferents serveis municipals, circumstància que comporta haver de canviar d'aplicació informàtica i de revisar l'inventari de l'ajuntament de Ciutadella de Menorca i dels Patronats municipals de l'hospital i de les escoles infantils per unificar o desglossar finques, bens, etc. de tal forma que sigui una eina més propera i actualitzada pels usuaris
5. Que l'ajuntament de Ciutadella de Menorca disposa de l'entitat SILME, SA, mitjà propi i que mitjançant encomana de gestió, aprovada per acord de la junta de govern local de data 18.01.2017, li presta els treballs de manteniment integrals dels programes informàtics d'ús corporatiu de l'Ajuntament de Ciutadella a més de supervisió d'equips per a l'exercici 2017 i en la que a més inclou les feines d'actualització de l'inventari.
6. L'article 38 de la Directiva 2014/24/UE del Parlament europeu i del Consell, de 26 de febrer de 2014, d'aplicació directa, admet la contractació conjunta per dos o més poders adjudicadors amb un mateix objecte, per aprofitar economies d'escala i, alhora, que permet una eficient utilització dels recursos públics.
7. El Patronat municipal de l'hospital i el Patronat municipal d'escoles infantils de Ciutadella de Menorca són finançats majoritàriament amb fons amb càrrec als pressupostos municipals de l'ajuntament de Ciutadella, esdevenint ens dependents de dit ajuntament.
Per tot l'exposat, les parts, de comú acord, accepten adoptar el present acord que es regirà per les següents,
CLÀUSULES
PRIMERA. Contractar conjuntament per l'ajuntament de Ciutadella, mitjançant encomana de gestió, les següents prestacions, a efectes d'obtenir una millor eficiència econòmica i organitzativa:
1. Elaboració dels nous inventaris de béns i drets de l'Ajuntament de Ciutadella, del Patronat municipal de l'Hospital i del Patronat municipal d'escoles infantils de Ciutadella de Menorca.
2. Treballs de manteniment integral dels programes informàtics d'ús corporatiu de l'ajuntament de ciutadella i de les seves seus, del patronat municipal de l'hospital i del patronat municipal d'escoles infantils de ciutadella de Menorca, així com la supervisió dels equips i assistència a les sub-seus municipals i a les seus dels patronats i rectificació anual dels inventaris de béns i drets, per a l'exercici 2018 i següents.
SEGONA. L'ajuntament de Ciutadella es farà càrrec de tota la tramitació, aprovació i formalització conjunta de les encomanes de gestió de les prestacions anteriorment relacionades i els Patronats acceptaran a l'empresa amb la que s'acordi dita encomana de gestió.
Dels acords adoptats, l'ajuntament donarà compte al Patronat municipal de l'hospital i al Patronat municipal d'escoles infantils, per al seu coneixement i efectes.
Serà a càrrec dels patronats municipals la tramitació i aprovació inicial dels seus inventaris, un cop aquests els siguin lliurats per l'empresa contractada, i la posterior remissió a l'ajuntament per a l'aprovació definitiva d'acord amb l'establert en els seus estatuts.
TERCER. L'ajuntament de Ciutadella assumirà les següents obligacions econòmiques de les seves entitats depenents:
1. Assumirà amb càrrec al pressupost municipal per a l'exercici 2017, el cost de l'elaboració de l'inventari de béns i drets del Patronat municipal de l'hospital i del Patronat municipal d'escoles infantils.
2. Assumirà amb càrrec als pressupostos municipals dels exercicis futurs, el cost dels treballs de manteniment integral dels programes informàtics, de supervisió dels seus equips i d'assistència i rectificació anual dels seus inventaris de béns i drets, del patronat municipal de l'hospital i del patronat municipal d'escoles infantils de ciutadella de Menorca.
QUART. El termini de vigència del present acord serà coincident amb les encomanes de gestió que formalitzin en relació a les prestacions relacionades en l'acord primer, i en tot cas mentre persisteixi la necessitat de formalitzar noves encomanes de gestió en relació a la clàusula primera apartat 2, a no ser que alguna de les parts renunciïn expressament al mateix.
El present acord, entrarà en vigor l'endemà de la seva signatura per les parts.
CINQUÈ. El patronat municipal de l'hospital i el Patronat municipal d'escoles infantils designaran a un treballador per al seguiment de l'encomana de gestió que s'acordi i dels treballs encomanats.
SISÈ. Al present acord li és d'aplicació la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim jurídic del Sector Públic, Llei 20/2006 de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears, Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de bases de règim local i demés normativa que sigui d'aplicació.»
Ciutadella de Menorca, 26 de maig de 2017
La secretària
Caterina Barceló Martí