Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA

Núm. 5640
Resolució del President de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears, per la qual es formula l’informe ambiental estratègic sobre la Modificació 3/2013 de les NNSS UA-6. Costa de Canyamel. Capdepera (Exp. 223e/2016)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist l’informe tècnic amb proposta de resolució de dia 11 de maig de 2017, i d’acord amb l’article 6 del Decret 29/2009, de 8 de maig d’organització, funcions i règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (endavant CMAIB) i l’Acord del Ple de la CMAIB sobre la delegació de competències del Ple en el seu President (BOIB núm. 168 de 14/11/2015).

RESOLC FORMULAR:

Informe ambiental estratègic sobre la Modificació 3/2013 de les NNSS UA-6. Costa de Canyamel (Capdepera) en els termes següents:

1. Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació

La Modificació 3/2013 es tramita com una avaluació ambiental estratègica simplificada ja que està inclosa en l’apartat 2 de l’article 6 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’Avaluació Ambiental i la tramitació a seguir és la que s’estableix a l’article 29 i següents de la Llei.

2. Descripció i ubicació del pla

La Modificació 3/2013 afecta a l'àmbit d'actuació UA-6 Costa de Canyamel i consisteix en les següents modificacions:

1. Reajustament de vials per a vianants amb la finalitat que coincideixin amb la realitat física.

2. Canvi de qualificació de sòl amb ús residencial (zona 33.13) a ELP d'una sèrie de parcel•les (ubicades en el límit oest de la UA) de titularitat municipal que, degut a les seves condicions topogràfiques, la seva hipotètica edificació pot suposar un impacte visual molt negatiu.

Aquesta modificació suposa les següents disminucions:

•18.598 m2 de sòl edificable

•11.160 m2 d'edificació

•81 habitants potencials (27 habitatges)

També es qualifiquen 130 m2 de sòl per a Infraestructures de Telecomunicacions, en un indret on ja existeixen aquestes instal•lacions.

3.Zona E: equipament en general.

Finalment no es dur a terme ja que així es va decidir a l'aprovació provisional.

4.Dividir la zona 33.61 en dues (33.61.a i 33.61.b) mantenint en cada una d'elles els mateixos paràmetres d'edificació i modificant el seu règim d'usos:

Zona 33.61.a: només s'admetrà l'ús d'habitatge

Zona 33.61.b: només s'admetran usos d'equipaments

Respecte a les Normes vigents es disminueix la capacitat de població en 119 habitants (passant de 269 a 150 habitants).

5.Zona Espai Lliure Privat: es proposa clarificar i incrementar els usos permesos per tal de possibilitar l'obtenció de sòl o d'espai edificat per poder-hi ubicar alguns elements que formaran part de les infraestructures o serveis urbanístics que necessariament s'han d'implantar a la UA-6 per tal de dotar-la de tots els que avui obliga la legislació urbanística.

Per això, es proposa augmentar l'edificabilitat (passant de 0'2 a 0'4 m3/m2), mantenint l'ocupació i l'altura màximes fixades a les Normes vigents. També es fixen els paràmetres de reculades mínimes (3 m per a façana i mitgeres). Els únics usos permesos seran bars, restaurants, instal•lacions esportives, infraestructures i serveis urbanístics.

6.Petites infraestructures: s'assenyalen les Infraestructures ja existents amb les petites ampliacions dels seus àmbits per poder complir amb les cessions o passos d'accés sol•licitats per les companyies subministradores i fer possible així la necessària dotació de serveis a la UA-6.

També es proposa substituir els plànols de les vigents NS/86 per uns altres on s'hi hagin incorporat les modificacions proposades.

3. Avaluació dels efectes previsibles

Des del punt de vista ambiental aquesta modificació es pot considerar positiva ja que es disminueix el nombre d'habitants potencials.

4. Consultes a les administracions publiques afectes i persones interessades

No s’ha considerat necessari realitzar consulta a cap administració.

5. Anàlisi dels criteris de l’annex V de la Llei 21/2013

S’han analitzat els criteris de l’annex V de la Llei 21/2013 d'AA i no es preveu que el pla pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient, en concret:

1. Característiques de la Modificació: de les diverses modificacions proposades les que tenen un efecte positiu sobre el medi ambient són les que canvien la qualificació, suposant en total una disminució de 200 habitants a la UA-6.

2. Característiques dels efectes i de l'àrea probablement afectada: la MP proposada només afecta al Sòl Urbà.

Conclusions de l’Informe ambiental estratègic

Primer. No subjectar a avaluació ambiental estratègica ordinària la “Modificació 3/2013 de les NNSS de Capdepera, en relació a la UA-6 Costa de Canyamel”, atès que no es preveu que pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient d’acord amb els criteris de l’annex V de la Llei 21/2013.

Segon. Es publicarà el present informe ambiental al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que disposa l’article 31.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’AA.

Tercer. L’informe ambiental estratègic perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s’hagués procedit a l’aprovació del pla o programa en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d’acord amb el que disposa l’article 31.4 de la Llei 21/2013.

Quart. L’informe ambiental estratègic no serà objecte de cap recurs, sense perjudici del que, si és el cas, escaigui en via administrativa o judicial davant de l’acte d’aprovació del pla o programa, d’acord amb el que disposa l’article 31.5 de la Llei 21/2013.

Cinquè. Aquesta resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l’aprovació.

Palma, a 24 de maig de de 2017

El president de la CMAIB

Antoni Alorda Vilarrubias