Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 5527
Convocatòria d'ajudes per a l'inici de curs dirigida als residents empadronats en el municipi de Calvià, per a alumnes escolaritzats en educació primària o secundària obligatòria per al curs 2017-2018
La Junta de Govern Local va aprovar, en sessió extraordinària celebrada el dia 24 de maig actual, la convocatòria d'ajudes per a l'inici de curs dirigida als residents empadronats en el municipi de Calvià, per a alumnes escolaritzats en educació primària o secundària obligatòria per al curs 2017-2018. De conformitat al que disposa l’article 9.3 de la Llei 38/03, de 17 de novembre, general de subvencions, es publiquen les bases reguladores que la regeixen.
Calvià, 25 de maig de 2017
La tinent de batle delegada de Cohesió Social i Igualtat
Natividad Francés Gárate
CONVOCATÒRIA D’AJUDES PER A L'INICI DE CURS DIRIGIDA ALS RESIDENTS EMPADRONATS EN EL MUNICIPI DE CALVIÀ, PER A ALUMNES ESCOLARITZATS EN EDUCACIÓ PRIMÀRIA O SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA PER AL CURS 2017-2018
El Servei de Benestar Social de l’Ajuntament de Calvià convoca ajudes dirigides a l'adquisició de llibres de text, material curricular i material complementari destinat a activitats de caràcter escolar, d'acord amb les següents bases i clàusules:
BASES
Primera. Fonaments de dret i objecte de la convocatòria
La Constitució configura l'educació com un dret fonamental bàsic, tal com estableix l'article 27, que senyala en l'apartat 1 que “tots tenen dret a l'educació”, especificant en l'apartat 4 que “l'ensenyament bàsic és obligatori i gratuït”.
L'article 1 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), estableix com un dels principis del sistema educatiu la qualitat de l'educació per a tot l'alumnat, independentment de les seves condicions i circumstàncies; l'article 83.1 estableix que, per garantir la igualtat de totes les persones en l'exercici del dret a l'educació, els estudiants en situacions socioeconòmiques desfavorables tendran dret a obtenir beques i ajudes a l'estudi. En aquest sentit, en l'art. 80 de la citada llei s'estableix que les administracions públiques desenvoluparan accions de caràcter compensatori en relació amb les persones que es troben en situacions desfavorables i proveiran els recursos econòmics i els suports precisos per fer-ho.
L'objecte d'aquesta convocatòria és convocar ajudes per a l'inici de curs, destinades a l'adquisició de llibres de text, material curricular i material escolar per a l'alumnat d'educació primària o secundària obligatòria per al curs escolar 2017-2018. Va dirigida a alumnes de centres públics de les Illes Balears residents i empadronats en el municipi de Calvià.
Alhora es pretén estimular la implantació en el municipi de la reutilització de llibres i altre material didàctic, amb els objectius de fomentar els valors de la conservació responsable del material i els llibres, la solidaritat, la capacitat de saber compartir els recursos disponibles, promoure la cooperació entre famílies, el professorat i l'alumnat. Amb la reutilització s'aconsegueixen aquests objectius entre molts d'altres, i permet rebaixar la càrrega econòmica de les famílies dirigida a l'adquisició dels llibres de text i material escolar.
Segona. Requisits
Seran beneficiàries de les ajudes les unitats familiars que compleixin els següents requisits:
1. Ser resident empadronat en el municipi de Calvià amb una antiguitat mínima des de dia 1 de gener de 2017 i continuar empadronat en el moment d'atorgar-se l'ajuda. Aquest requisit s'aplica al sol·licitant (pare, mare o tutor legal) i a l'alumne o alumnes beneficiaris.
2. Estar matriculat en un centre públic d'educació primària o d'educació secundària obligatòria.
3. Estar al corrent en el compliment d'obligacions tributàries estatals, autonòmiques i amb l'Ajuntament de Calvià o imposades per les disposicions legals vigents, tret de l'alumnat que no disposi de recursos suficients per efectuar la compra dels llibres i material subvencionable, el qual ha de sol·licitar cita amb els Serveis Socials de l'Ajuntament perquè emetin informe de la situació de vulnerabilitat i precarietat econòmica. Aquesta circumstància s’ha d’acreditar, de conformitat amb el previst en els articles 24 i 25 del Reglament de la Llei general de subvencions, mitjançant la presentació de la declaració responsable que figura en l'annex 4 d'aquesta convocatòria.
4. No superar, quant als rendiments nets de la unitat familiar per a l'any 2016 (saldo net de rendiments de la base imposable general i de les imputacions de la renda), els límits màxims següents:
- Famílies de 2 membres 16.325,00 €
- Famílies de 3 membres 21.222,00 €
- Famílies de 4 membres 25.467,00 €
- Famílies de 5 membres 28.014,00 €
- Famílies de 6 membres 30.814,00 €
- Famílies de 7 i més membres 33.950,00 €
En els casos en els quals el rendiment net de l'estalvi sigui igual o superior a 250 € es denegarà la sol·licitud d'ajuda.
Es considera unitat familiar, per al còmput d'ingressos:
a) La integrada pels cònjuges no separats legalment, o bé per ambdós pares sense vincle matrimonial legal, i els fills:
- Menors d'edat
- Majors d'edat
- Majors d'edat incapacitats legalment subjectes a pàtria potestat prorrogada o rehabilitada
- Menors a càrrec en acolliment familiar, degudament acreditat, i sempre que l'òrgan administratiu que hagi adjudicat la mesura no cobreixi les despeses dels llibres de text.
b) En els casos de separació matrimonial, divorci o separació de fet, la formada pel pare o la mare i tots els fills menors que convisquin per sentència judicial amb l’un o l’altre, i sempre justificada mitjançant original i còpia d'aquesta sentència judicial, així com els fills majors d'edat en les mateixes condicions que en l'epígraf anterior.
Tercera. Criteris per atorgar les ajudes
Quan el muntant de les sol·licituds presentades que reuneixen els requisits sigui superior a la partida pressupostària destinada a les ajudes, aquesta s’ha de redistribuir proporcionalment entre tots els sol·licitants.
Quarta. Documentació
Totes les sol·licituds han d’anar acompanyades dels documents originals i les fotocòpies. No es valoraran les sol·licituds sense fotocòpia dels documents, ni les que no permetin compulsar la còpia perquè no s’ha mostrat l’original.
La documentació a presentar és la següent:
1. Model de sol·licitud correctament emplenat (Annex 1). Es trobarà a disposició dels sol·licitants en els registres municipals i en el web municipal.
2. Document d'identificació del pare i de la mare (o tutor/s legal/s si en fos el cas). S’ha d’acreditar mitjançant el DNI en vigor. En cas de persones estrangeres, s’ha d’acreditar mitjançant el NIE. En cas de no disposar de NIE, s’ha d’acreditar mitjançant el passaport. En els casos de separació amb règim de guarda i custòdia amb sentència judicial, el document d'identificació del progenitor que el té. Si el tenen tots dos, el document d'ambdós.
3. Quan la persona sol·licitant de l'ajuda sigui el tutor legal ha de presentar el document que ho acrediti.
4. Declaració de la renda o certificat d'imputacions de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària corresponent a l'exercici fiscal de l'any 2016 del pare i de la mare o dels tutors de la persona sol·licitant, així com també la dels fills majors d'edat que formin part de la unitat familiar i que hagin comptat amb ingressos en aquest exercici.
En els casos de separació amb règim de guarda i custòdia amb sentència judicial:
a) Si només el té un dels progenitors, la documentació sobre ingressos serà la referida a aquest.
b) Si el tenen de forma compartida els dos progenitors, la documentació serà la referida a tots dos.
En el cas que no apareguin dades en l'Agència Tributària i l'Ajuntament ho consideri convenient per a una adequada resolució de la sol·licitud, podrà requerir documentació alternativa.
5. En cas de separació, divorci o cessament de la convivència, es requerirà al sol·licitant la sentència que acrediti la guarda i custòdia dels menors.
6. Llibre de família amb tots els components.
7. Document segellat pel centre escolar que justifiqui el lliurament a aquest dels llibres de text utilitzats en el curs escolar 2016- 2017.
8. Autorització per a consulta de dades de l’expedient de Serveis Socials (Annex 2).
9. Compromís de lliurament de llibres en finalitzar el curs escolar 2017-2018 per a la seva reutilització en les condicions senyalades en el centre escolar per a la participació en aquest programa (Annex 3).
10. Declaració responsable de situació de precarietat econòmica i sol·licitud d'emissió d'informe social (Annex 4).
11. Si n’és el cas, declaració jurada de traducció del contingut de la sentència de divorci/separació en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Annex 5).
Cinquena. Naturalesa jurídica i normativa aplicable
Les ajudes d’aquesta convocatòria tenen caràcter de màxims, voluntari i temporal, no són invocables com a precedent i no es pot exigir augment o revisió de la quantia assignada.
Són compatibles amb altres ajudes pel mateix concepte. En aplicació dels articles 14 i 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és obligació de la persona beneficiària comunicar a l’Ajuntament de Calvià l’obtenció d’una altra ajuda, ingrés o recurs que financi el mateix concepte i l’import de la subvenció en cap cas no pot ser d’una quantia que, aïllada o en concurrència amb altres subvencions, superi el cost del concepte subvencionable.
En tot allò no previst en aquestes bases hi és d’aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aproven el reglament de la Llei 38/2003, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, el RDL 2/2004, de 5 de març, que aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, les bases d'execució del pressupost municipal de 2017 i la resta de la normativa aplicable per a la concessió de subvencions.
Sisena. Despeses subvencionables i quantia individual de la subvenció
1. A l'efecte d'aquesta convocatòria es consideren despeses subvencionables la despesa per part del beneficiari en la compra del següent material per al curs 2017/2018 fins al límit fixat en aquesta convocatòria d'ajudes per a cada curs escolar:
a) Llibres de text: material imprès amb caràcter de llarga durada en el qual es recullen els continguts corresponents al currículum vigent d'una àrea, àmbit, matèria o mòdul per a un determinat curs, cicle o nivell.
b) Llibres de text digitals susceptibles de ser reutilitzats: amb caràcter excepcional, per al curs 2017/2018, es podrà incloure el material digital amb llicència limitada a un curs escolar. També s'inclou el material informàtic, de caràcter no inventariable, que es requereixi per al desenvolupament de les activitats derivades del currículum al centre i que reculli els continguts corresponents al currículum vigent d'una àrea, àmbit, matèria o mòdul per a un determinat curs, cicle o nivell.
c) Material curricular: el material que, sense tractar-se de llibres de text, en té un caràcter complementari i es requereix per al desenvolupament de les activitats derivades del currículum al centre. A l'efecte d'aquesta convocatòria també es consideraran material curricular els quaderns de l'alumne associats al llibre de text.
d) Material complementari destinat a activitats de caràcter escolar: equipament per a esport, material fungible com ara bolígrafs, retoladors, quaderns, llapis, etc., llibres de lectura, diccionaris, motxilles o maletes escolars.
2. No és objecte de l'ajuda la compra de material inventariable, com ara tauletes, ordinadors, cadires ergonòmiques, taules, etc.
Setena. Ajudes i quantia
La quantia de les ajudes és la següent:
- Ajudes per a matriculats en 1r d'educació primària: 110 €
- Ajudes per a matriculats en 2n d'educació primària: 110 €
- Ajudes per a matriculats en 3r d'educació primària: 130 € (*)
- Ajudes per a matriculats en 4t d'educació primària: 150 € (*)
- Ajudes per a matriculats en 5è d'educació primària: 150 € (*)
- Ajudes per a matriculats en 6è d'educació primària: 150 € (*)
- Ajudes per a matriculats en 1r d'educació secundària obligatòria: 200 € (*)
- Ajudes per a matriculats en 2n d'educació secundària obligatòria: 200 € (*)
- Ajudes per a matriculats en 3r d'educació secundària obligatòria: 225 € (*)
- Ajudes per a matriculats en 4t d'educació secundària obligatòria: 225 € (*)
(*) S'incrementaran en 30 € totes les sol·licituds aprovades d'alumnes de 3r, 4t, 5è i 6è d'educació primària i de 1r, 2n, 3r i 4t d'educació secundària obligatòria que justifiquin el lliurament dels llibres de text utilitzats en el curs escolar 2016-2017 per a la seva reutilització.
En el cas que, una vegada tramitades totes les ajudes concedides, hi hagi un romanent del crèdit en principi transferit, el Servei de Benestar Social l'ha de destinar a les actuacions que consideri necessàries per a l'adquisició de llibres de text, material escolar i/o curricular.
Vuitena. Terminis i presentació de sol·licituds
Les sol·licituds poden presentar-se del 26 de juny al 14 de juliol de 2017, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, en el Registre General de la corporació. També es poden presentar en els registres auxiliars municipals de la Policia Local i en el Centre Municipal de Serveis (l'Intercanviador, en Palmanova), durant els horaris que aquests tenguin establerts; o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
Novena. Obligacions de les persones beneficiàries
L'obtenció de les ajudes regulades per aquesta convocatòria comporta les següents obligacions:
a) Comunicar les alteracions que es produeixin en les circumstàncies i requisits objectius i subjectius tenguts en compte per concedir la subvenció.
b) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i facilitar la informació que se'ls requereixi.
c) Comunicar a l'Ajuntament de Calvià l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin l'adquisició del material pel qual es va sol·licitar l'ajuda.
d) Procurar un ús adequat i acurat dels llibres de text i altre material curricular i escolar adquirit.
e) Cooperar amb l'Administració en totes les activitats d'inspecció i verificació que es duguin a terme, per assegurar la correcta destinació de l'ajuda.
f) Cedir gratuïtament al centre escolar els llibres de text i l'altre material curricular adquirit en acabar el curs escolar 2017/18, perquè puguin ser utilitzats per altres alumnes en els cursos posteriors. Els llibres i el material han d'estar en bon estat de conservació per al seu ús futur i no tenir senyals de deterioració; altrament, la persona beneficiària s’ha de responsabilitzar de la seva reposició. L'incompliment d'aquesta obligació impedirà participar en el programa en el curs següent. El termini màxim per al lliurament dels llibres de text i l'altre material curricular és el 30 de juny 2018. No obstant això, l'alumnat que hagi de fer alguna prova extraordinària finalitzat el curs escolar pot quedar-se amb el llibre corresponent fins que s'examini i, com a màxim, fins al 10 de setembre de 2018. Aquesta circumstància s’ha acreditar documentalment en sol·licitar l'ajuda.
g) Justificar les ajudes conforme al senyalat en la clàusula desena. La no justificació de les ajudes en la manera i forma senyalades implica que en la següent convocatòria no es concediran.
Desena. Justificació de les ajudes
1. L'ajuda s’ha de justificar en el termini màxim de 20 dies hàbils des de la data de la recepció de la transferència bancària feta per l'Ajuntament de Calvià en el compte bancari senyalat pel beneficiari o beneficiària. La justificació s’ha de presentar de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, en el Registre General de la corporació. També es pot presentar en els registres auxiliars municipals de la Policia Local i en el Centre Municipal de Serveis (l'Intercanviador, en Palmanova), durant els horaris que aquests tenguin establerts; o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
2. La justificació del compliment de les condicions imposades i de la consecució dels objectius previstos en l'acte de concessió de l'ajuda s’ha de documentar de la manera que es detalla a continuació:
a) La justificació s’ha de fer mitjançant la presentació de factures o documents de valor probatori equivalent, amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o eficàcia administrativa.
b) Els justificants han de contenir, com a mínim, el nivell de detall perquè puguin ser considerats vàlids pel Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat per Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, i han d’incloure:
- NIF/CIF del proveïdor.
- Número de factura.
- Data.
- Adreça completa.
- Relació nominal dels productes adquirits amb el preu, és a dir, els noms dels llibres i materials comprats, relacionats d'un en un amb el seu preu individual o resum d’aquests. En el cas que una mateixa factura englobi els llibres i/o el material curricular de diversos alumnes germans, se n'ha de presentar original o còpia compulsada en la primera sol·licitud que es faci, adjuntant-ne fotocòpia en les següents sol·licituds de la resta de germans, fent referència sempre a la sol·licitud que conté la justificació original o còpia compulsada.
- Quan es tracti de material curricular elaborat pel propi centre, l'alumnat ha de sol·licitar al Centre un “document justificatiu individualitzat” amb les dades de l'alumne/a, l'import, concepte i relació de material.
3. L'incompliment de l'obligació de justificació de la subvenció en els termes establerts en aquest capítol o la seva justificació insuficient en suposarà el reintegrament en les condicions previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Onzena. Resolució
La Junta de Govern Local, amb dictamen previ de la comissió informativa corresponent, ha d’assignar objectivament i de forma individual les ajudes sense altre tràmit que la fiscalització prèvia de l'expedient que, en aquest cas, s'ha de limitar a controlar la competència de l'òrgan per aprovar la despesa i l'existència de crèdit pressupostari adequat i suficient.
Dotzena. Pagament
El pressupost total d’aquesta convocatòria és de CENT VINT-I-SIS MIL NOU-CENTS DEU EUROS (126.910,00 €) amb càrrec a la partida 301 23101 4800002 del pressupost per al 2017.
L'Ajuntament de Calvià pot fer, mitjançant els procediments legals pertinents, les comprovacions necessàries pel que fa a la destinació i a l'aplicació de les ajudes concedides. Els beneficiaris que en anys anteriors hagin estat requerits per justificar la utilització de l'ajuda i no ho hagin fet no tenen dret a rebre-la en aquesta convocatòria.
La reserva de crèdit de la convocatòria no pot superar en conjunt l'import de crèdit de la partida destinada anualment a les ajudes per a l'inici de curs escolar, tret que hi hagi modificacions pressupostàries que dotin de crèdit la partida.
Tretzena. Reformulació
La Junta de Govern Local, una vegada que s’hagin concedit les subvencions a les persones beneficiàries i en aplicació del principi de proporcionalitat, en pot modificar l’assignació mitjançant resolució motivada davant la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents:
a) L’alteració de les circumstàncies o requisits objectius i subjectius tenguts en compte per a la concessió de l’ajuda.
b) L’obtenció, per part de la persona beneficiària, d’ajudes o subvencions concedides per altres òrgans de l'Administració pública, amb les excepcions que s’especifiquen en aquestes bases.
En el cas que es doni la circumstància esmentada en l’apartat a), es pot revocar, en darrera instància, la concessió de l’ajuda.
Catorzena. Reintegrament
Són causes de reintegrament de les quantitats percebudes les recollides en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els següents casos:
a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides per fer-ho o ocultant les que ho haguessin impedit.
b) Incompliment total o parcial de l'objectiu que fonamenta la concessió de l'ajuda.
c) Incompliment de l'obligació de justificació o la justificació insuficient, en els termes establerts en la clàusula desena d'aquestes normes reguladores de les ajudes.
d) Resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer previstes en els articles 14 i 15 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
e) La no utilització de la subvenció concedida per a la compra dels llibres o el material previst en la clàusula sisena de les presents bases.
Annex 1
SOL·LICITUD D'AJUDES D'INICI CURS ESCOLAR 2017 - 2018
DADES DEL DECLARANT (PARE, MARE o TUTOR LEGAL)
1r cognom |
2n cognom |
Nom |
Núm. DNI / NIE / Passaport |
|
Adreça |
Nucli de població |
CP |
||
Tel. |
Tel. mòbil |
Correu electrònic |
||
Relació amb l'alumne: Pare Mare Tutor legal La tutoria legal ha d'acreditar-se documentalment |
DADES DE L'ALUMNE
|
1r cognom |
2n cognom |
Nom |
Data de naixement |
Col·legi / IES |
Curs que farà 2017 - 2018 |
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
COMPTE BANCARI ON FER L'INGRÉS (hi ha de figurar com a titular el declarant)
IBAN |
ENTITAT |
OFICINA |
DC |
NÚMERO DE COMPTE |
|||||||||||||||||||
E |
S |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SOL·LICITA:
Ajuda inici curs escolar per a l'adquisició de llibres de text, llibres de text digitals, material curricular i material complementari destinat a activitats de caràcter escolar conformement a la convocatòria per al curs escolar 2017-2018.
I, PER AIXÒ, DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT QUE:
Són certes les dades exposades i que complesc tots els requisits de les bases d'aquesta convocatòria publicada en el BOIB núm.
En el marc de la convocatòria d'ajudes d'inici de curs escolar per al curs 2017-2018 de l'Ajuntament de Calvià, autoritz aquest a què consulti les dades que consten sobre la unitat familiar en altres departaments municipals i en altres administracions públiques a l'efecte de verificar la informació i documentació aportada
De conformitat amb el que disposa la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, s’informa als interessats que les seves dades s’incorporaran a un fitxer de dades personals, denominat ‘Ajudes per a l’adquisició de llibres de text’, del qual és responsable l’Ajuntament de Calvià i que té per finalitat la concessió per part de l’Ajuntament de Calvià de l’ajuda per a l’adquisició de llibres de text corresponents a educació primària i secundària. Cessions de les dades previstes: a l’entitat bancària/caixa d’estalvi a través de la qual s’ordena el pagament de l’ajuda; Sindicatura de Comptes. L’òrgan administratiu davant el qual es pot exercitar, si n’és el cas, els drets d’accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999 és el Servei d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Calvià, amb domicili a Calvià, carrer Julià Bujosa Sans, batle, número 1.
Si la sol·licitud no reuneix els requisits exigits, es requerirà l’interessat perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni les deficiències que s’hi hagin observat, amb indicació que, si així no ho fa, es tendrà per desistida la seva petició, segons l’establert en l’art 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, PACAP. La falsedat en la declaració de qualsevol de les dades que hagin servit de fonament per a la concessió de l’ajuda implica el requeriment de devolució immediata d’aquesta.
Signatura del declarant (pare, mare o tutor legal) Calvià, _____ d ____________ de 2017
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE CALVIÀ (MALLORCA)
Annex 2
Autorització de consulta de dades de l’expedient d'història social de Serveis Socials
Sr./Sra.
Amn DNI/NIF/Passaport nº:
En el marc de la convocatòria d'ajuda d'inici de curs escolar per al curs 2017-2018 de l'Ajuntament de Calvià,
Autoritzo a:
Que es consulti en el meu expedient d'història social de Serveis Socials Municipals la següent informació, ja que no dispòs de documentació que l'acrediti (si no s'indica la informació/documentació que es pot consultar en l'expedient d'història social, aquest annex no tendrà validesa):
____________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________
(Signatura del sol·licitant)
Calvià, d de 2017
Annex 3
Compromís de participació en el programa de reutilització de llibres de text i material curricular
………………….......................…………………………………………, major d'edat, titular del DNI/NIE/Passaport núm. .....................…, amb domicili als efectes de notificacions a ………………………………………….,.............
MANIFESTA
1. Que es compromet a participar en el programa de reutilització de llibres de text i material curricular del curs escolar 2017-2018.
2. Que adquireix el compromís de conservar els llibres de text i el material curricular en el millor estat de conservació, assumint en tot moment les directrius que es donin sobre aquest tema al centre escolar, a fi de garantir que, en finalitzar el curs escolar 2017-2018, el material utilitzat pugui ser inclòs en el catàleg de llibres i material destinat a la reutilització per part dels alumnes del centre escolar.
3.Que està informat/ada que, en el cas de no complir aquest compromís i no poder justificar, mitjançant document segellat pel centre escolar, el lliurament dels llibres utilitzats durant el curs escolar 2017-2018 abans de la finalització del termini per a la convocatòria de les ajudes d'inici de curs de l'any proper, en quedarà exclòs, tret que hi hagi causa de força major que ho justifiqui.
(Signatura del sol·licitant)
Calvià, d de 2017
Annex 4
Declaració responsable i sol·licitud d'informe de Serveis Socials
..........……..............………………………………………………………, major d'edat, titular del DNI/NIE/Passaport núm. ...................................……………, amb domicili als efectes de notificacions a ………………………………………………………………….
MANIFESTA
a) Que la seva situació econòmica és precària, que en l'actualitat els ingressos de la unitat familiar, comptabilitzant tots els ingressos de cadascun dels seus membres, és de .................................... mensuals. Les previsions d'ingressos en els propers mesos són, aproximadament, de ......................
b) Que no disposa de recursos econòmics per abonar el cost dels materials escolars i curriculars i llibres de text per al curs escolar 2017-2018 dels següents menors que es troben legalment al seu càrrec:
Nom i cognoms .......................................................................................... curs escolar ..................................
Nom i cognoms .......................................................................................... curs escolar ..................................
Nom i cognoms .......................................................................................... curs escolar ..................................
Nom i cognoms .......................................................................................... curs escolar ..................................
Autoritzo que els Serveis Socials de l'Ajuntament emetin informe de situació de vulnerabilitat i precarietat econòmica. Amb l'objecte de facilitar l'emissió d'aquest informe, em compromet a assistir a l'entrevista o entrevistes necessàries amb la treballadora social i aportar la documentació complementària que em sol·liciti a l'efecte de realitzar les comprovacions necessàries per verificar el compliment dels requisits exigits en la convocatòria.
Per això, SOL·LICITA
Que es tramiti la seva sol·licitud d'ajuda per a inici de curs escolar 2017-2018 conformement a l'establert en la clàusula segona, punt 4, d'aquesta convocatòria.
DECLARA SOTA LA SEVA RESPONSABILITAT QUE:
Totes les dades que figuren en aquesta declaració jurada són certes i que reuneix la resta dels requisits establerts per a aquesta convocatòria.
Calvià, d de 2017
(Signatura del sol·licitant)
Annex 5
Declaració jurada de traducció del contingut de sentència de divorci/separació
..................……………………………………………………………, major d'edat, titular del DNI/NIE/Passaport núm. ….……………………, amb domicili als efectes de notificacions situat a ………………………………………………………………….
MANIFESTA
Que aporta sentència de divorci/separació perquè s’adjunti a la sol·licitud d'ajuda de llibres. Aquesta sentència es troba redactada en el següent idioma:
DECLARA SOTA LA SEVA RESPONSABILITAT QUE:
El contingut de la sentència en relació a la guarda i custòdia dels menors referits en la sol·licitud és el següent:
Calvià, d de 2017
(Signatura del sol·licitant)