Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE SERVEIS SOCIALS I COOPERACIÓ

Núm. 5487
Resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de correcció d’errades de la resolució de 12 de maig de 2017 per la qual es convoca el concert del servei d'acompanyament per a persones amb discapacitat física i necessitat de suport extens, per a l'any 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1.- Mitjançant resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 12 de maig de 2017 es va convocar el concert del servei d'acompanyament per a persones amb discapacitat física i necessitat de suport extens, per a l'any 2017 (BOIB núm. 64 de 25 de maig).

2.- S’ha advertit una errada en la publicació en el BOIB de la resolució abans esmentada, concretament no es va publicar com annex la Convocatòria del concert social del Servei d'acompanyament per a persones amb discapacitat física i necessitat de suport extens, per a l'any 2017.

Fonaments de dret

1.- L’article 109.2 de la 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que “les administracions públiques podran, així mateix, rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes”.

2.- L’ article 56.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears estableix que “la revocació dels actes de gravamen o desfavorables i la rectificació dels errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratives correspon a l’òrgan que hagi dictat l’acte o la disposició·”

Per tot això dict la següent

Resolució

1.- Rectificar l’errada observada a la resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 12 de maig de 2017, per la qual es va convocar el concert del servei d'acompanyament per a persones amb discapacitat física i necessitat de suport extens, per a l'any 2017 (BOIB núm. 64 de 25 de maig).

2.- Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

     

Palma, 25 de maig de 2017

La consellera

Fina Santiago Rodríguez

Annex

Convocatòria del concert social del Servei d'acompanyament per a persones amb discapacitat física i necessitat de suport extens, per a l'any 2017

1. Objecte i àmbit d’aplicació

1.1. S’estableix la regulació del procediment de convocatòria del concert social del Servei d’acompanyament per a persones amb discapacitat física i necessitat de suport extens per a l'any 2017. I es dicta a l’empara del Decret 18/2015, de 10 d’abril, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials, específicament d’acord amb la disposició transitòria primera, perquè es tracta de concerts amb entitats d’iniciativa privada que hagin sol·licitat l’acreditació dels serveis i atenguin necessitats urgents que no es puguin satisfer d’una altra manera.

1.2. Se subjecten a aquest procediment els concerts del servei d'acompanyament per a persones amb discapacitat física i necessitat de suport extens per a l'any 2017.

2. Òrgan instructor

L’òrgan instructor del procediment és la Direcció General de Dependència.

3. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

3.1. El termini per presentar la sol·licitud és de set dies hàbils comptadors des de l’endemà que s’hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.2. La sol·licitud, degudament emplenada, s’ha de presentar a la seu del Centre Base d’Atenció a Persones amb Discapacitat i Dependència, ubicat al carrer de Joan Crespí, 11, de Palma, o en qualsevol dels llocs que estableixen l’article 37.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de 2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert, de manera que l’exemplar destinat al Centre Base d’Atenció a Persones amb Discapacitat i Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació es dati i se segelli abans de certificar-se, d’acord amb l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (Butlletí Oficial de l’Estat núm. 313, de 31 de desembre). En cas que l’oficina de Correus no dati i segelli la sol·licitud, s’entén com a data vàlida de presentació la d’entrada en el Registre General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

Si la sol·licitud es presenta a un lloc diferent de la seu del Centre Base d’Atenció a Persones amb Discapacitat i Dependència, s’ha d’enviar per fax (al 971 17 69 85) o per correu electrònic (concerts@dgad.caib.es) el full de la sol·licitud, amb el segell de registre d’entrada al Centre Base d’Atenció a Persones amb Discapacitat i Dependència, en el termini màxim de les 24 hores següents a la fi del termini hàbil de presentació. De la mateixa manera, si s’envia per correu certificat, s’ha d’enviar per fax o correu electrònic el full de la sol·licitud, datat i segellat per l’oficina de Correus, en què consti que s’ha tramès dins el termini hàbil de presentació.

4. Requisits de les entitats

4.1. Els requisits que han de complir les entitats que es presentin a la convocatòria d'aquest concert social són els següents:

  1. Tenir el servei autoritzat de conformitat amb el Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s’estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l’autorització i l’acreditació dels serveis socials d’atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d’autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població.

  2. Haver sol·licitat l’acreditació dels serveis a l’Administració.

  3. Tenir una experiència en la prestació de serveis d'acompanyament per a persones amb discapacitat física i necessitat de suport extens de com a mínim 3 mesos, i estar proporcionant el servei d'acompanyament a data de la convocatòria.

  4. Tenir solvència financera i solvència tècnica, que haurà d'acreditar d'acord amb el que disposa el punt 5.2., apartats c) i d), d'aquesta convocatòria.

4.2. Així mateix, l'entitat ha de complir els requisits mínims que s’estableixen en desplegament del títol VII de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, així com els requisits que fixa l’article 5 del Decret 18/2015, de 10 d’abril, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials, excepte pel que fa a l’acreditació.

5. Documentació que s’ha de presentar

5.1. L'entitat interessada que compleixi els requisits que estableix el punt 4 d’aquesta convocatòria ha de formular una sol·licitud, d’acord amb el model general establert en l’annex 3.3 de la Resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 26 d’abril de 2016, que ha de signar la persona representant legal de l’entitat. Aquest model de sol·licitud també es troba disponible al web http://serveissocialsicooperacio.caib.es.

5.2. A la sol·licitud s’ha d’adjuntar la documentació següent:

  1. Certificat d'autorització i d’acreditació del servei per concertar o, si no n’hi ha acreditació, sol·licitud d’acreditació degudament registrada.

  2. Declaració responsable de no estar sotmesa a les prohibicions de contractar amb l’Administració, d’acord amb l’article 60 del Text refós de la Llei de contractes del sector públic, ni a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions, establerts en els apartats 1 i 2 de l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, així com tampoc haver estat sancionat o condemnat per pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, d’acord amb l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.

  3. Acreditació de solvència financera, segons el document disponible al web http://serveissocialsicooperacio.caib.es.

  4. Acreditació de solvència tècnica, segons el document disponible al web http://serveissocialsicooperacio.caib.es.

  5. Certificat d’estar al corrent en les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

  6. Estar degudament inscrites en el Registre Unificat de Serveis Socials.

  7. Acreditar una experiència en la prestació de serveis d'acompanyament per a persones amb discapacitat física i necessitat de suport extens, de com a mínim 3 mesos.

  8. Declaració, firmada pel responsable de l’entitat, que el servei compleix la normativa general o específica que els hi sigui d’aplicació, tant per la naturalesa jurídica de l’entitat com pel tipus de servei objecte de concertació.

5.3. La presentació de la sol·licitud suposa que l’entitat autoritza els tècnics de la Direcció General de Dependència perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l’expedient.

6. Tramitació dels concerts

L'òrgan instructor ha de resoldre el procediment de concertació d'acord amb els criteris següents:

  1. Si el còmput total d'hores que ofereixen les entitats no supera el nombre total màxim d'hores previstes en el servei, i per tant hi ha disponibilitat pressupostària suficient per atendre tota l’oferta, les hores seran adjudicades directament a les entitats sol·licitants.

  2. Si el còmput total d'hores que ofereixen les entitats supera el nombre total màxim d'hores previstes en el servei, i per tant, no hi ha disponibilitat pressupostària suficient, es realitzarà una distribució proporcional d'hores a cada entitat segons la quantia d'hores que ha oferit.

  3. En cas que es produeixi una renúncia per part d'alguna entitat, les hores que havia oferit es distribuiran d'igual manera a la resta d'entitats.

7. Formalització dels concerts

7.1. El concert que s’estableix a l’empara d’aquesta convocatòria s’ha de formalitzar mitjançant un document administratiu en el qual es facin constar els drets i les obligacions recíprocs, així com les característiques concretes del servei i altres circumstàncies derivades de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, dels decrets de desplegament i aplicació d’aquesta Llei, i del Plec general de condicions tècniques del concert.

7.2. Aquest concert s’ha de subscriure per un any, sense opció de pròrroga.

7.3. En el moment de formalitzar el concert, s’ha de presentar una declaració responsable que es continuen complint els requisits exigits per poder concertar el servei.

8. Activitats del servei

La previsió del nombre total d'activitats que es poden fer és de 7.140 activitats d'acompanyament, amb una borsa màxima d'hores de 14.285 a l'àmbit territorial de les Illes Balears.

9. Vigència del concert

El règim de concert s’iniciarà el 1 de juliol de 2017, o en la data que es signi, i finalitzarà 12 mesos més tard.

10. Pressupost i preu màxim del servei

10.1. L’import màxim estimat per assignar és de 300.000,00 € (IVA exempt), que es distribuirà entre les anualitats del 2017 i 2018. En tot cas, aquest valor estimat té caràcter orientatiu i no vinculant. La despesa real quedarà limitada pel nombre total d'hores que ofereixi l'entitat i pels serveis efectivament requerits per l’Administració.

10.2. Aquest import s’indica únicament a efectes de publicitat sense que suposi un compromís de despesa. Per això, no consta una consignació pressupostària, que s’haurà d’acreditar en el moment en què es materialitzi el servei de concert.

10.3. El preu per activitat de la prestació del servei d’assistència personal és de 41,96 €, d’acord amb l’informe del cap de Departament de Dependència sobre el mòdul de servei d'acompanyament de 15 de març de 2017.

11. Condicions tècniques d’execució

11.1. Les condicions tècniques d’execució s’han d’ajustar al Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s’estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l’autorització i l’acreditació dels serveis socials d’atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d’autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població, així com al Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s’aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 i s’estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals.

11.2. El Plec general de condicions tècniques detalla l’objecte, els drets i les obligacions d’ambdues parts, els serveis que s’han de prestar, els criteris d’intervenció amb els usuaris, els mitjans que ha d’aportar l’entitat concertada i el sistema de coordinació amb l’Administració.

11.3. Les aplicacions informàtiques del Centre Base d’Atenció a Persones amb Discapacitat i Dependència són les úniques vàlides per a la gestió de les hores de servei, així com qualsevol ús aplicable que es derivi de l’execució d’aquest concert.

12. Seguiment

12.1. Els tècnics del servei d'acompanyament per a persones amb discapacitat física són els responsables del seguiment dels casos atesos, i s’han de coordinar amb el Centre Base d’Atenció a Persones amb Discapacitat i Dependència, i els serveis socials comunitaris bàsics, de salut, educatius o altres que es requereixi.

12.2. Els tècnics del Centre Base d’Atenció a Persones amb Discapacitat i Dependència poden fer visites de comprovació del funcionament del servei i requerir-ne documentació quan ho considerin necessari.

12.3. L’entitat concertada ha de facilitar les actuacions de seguiment i comprovació que dugui a terme la Direcció General de Dependència.

12.4. Així mateix, l’entitat concertada ha de facilitar tota la informació que li requereixin l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

13. Obligacions de les entitats concertades

El Plec general de condicions tècniques estableix les obligacions de les entitats concertades.

14. Penalitats

L’incompliment de les condicions previstes per a la prestació del servei pot donar lloc a la imposició de penalitzacions, d’acord amb el Plec general de condicions tècniques.

15. Criteris d’accés dels usuaris i llista d’espera

Els criteris d'accés dels usuaris i la llista d'espera del servei d'acompanyament es regiran per l'Ordre per la qual s'estableix el procediment a seguir per l'Institut Balear d'Afers Socials en la tramitació dels expedients per al reconeixement, la declaració i la qualificació del grau de minusvalidesa (BOCAIB núm. 73, de 13 de juny de 2000). Aquest Ordre disposa que els equips del Centre Base són l'òrgan competent per valorar i reconèixer el grau de discapacitat, així com la necessitat del concurs de tercera persona.

Una vegada que les persones que han fet sol·licitud d'accés al servei d'acompanyament hagin estat valorades pels professionals del Centre Base seran derivades a l'entitat prestadora del Servei.

16. Publicitat

16.1 Les entitats d’iniciativa privada acollides al concert social, juntament amb la seva denominació, han de fer constar en la documentació, en totes les comunicacions (informes, fulls, documents, tríptics de difusió, missatges electrònics, webs, insercions en premsa, articles a diaris i a revistes especialitzades) i en la publicitat, la condició d’entitat pertanyent a la Xarxa Pública de Promoció de l'Autonomia Personal segons les indicacions del Manual d’identitat corporativa que es facilitarà des de l’Administració, sempre amb el vistiplau de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

16.2 Les entitats d’iniciativa privada acollides al règim de concert social han de col·locar en un lloc visible de les seves instal·lacions la indicació de Servei d'acompanyament a persones amb discapacitat física concertat amb el Govern de les Illes Balears amb el logotip corresponent, que li proporcionarà la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació. Així mateix, s’ha de fer referència a aquesta circumstància en les comunicacions i en les relacions que estableixin per escrit amb les persones usuàries del servei concertat.

17. Prerrogatives de l’Administració

17.1. L’òrgan instructor del procediment de concertació té la prerrogativa d’interpretar-lo, resoldre’n els dubtes que sorgeixin durant el compliment, modificar-lo per raons d’interès públic, acordar-ne la resolució i determinar-ne els efectes.

17.2. Els acords que adopti l’òrgan instructor a partir de les prerrogatives esmentades posen fi a la via administrativa i són immediatament executius.

18. Causes d’extinció

Són causes d’extinció del concert social les que estableix l’article 34 del Decret 18/2015, de 10 d’abril de 2015, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

19. Jurisdicció competent

La jurisdicció contenciosa administrativa és la competent per resoldre les qüestions litigioses relatives a la formalització d’aquest concert i també les sorgides entre les parts sobre la interpretació, la modificació, el compliment, els efectes i l’extinció.