Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE BINISSALEM
Núm. 4415
Aprovació definitiva modificacions ordenances fiscals
Transcorregut el termini de trenta dies d’exposició pública de les modificacions de les ordenances fiscals, que a continuació es relacionen, sense que s’hagi presentat cap reclamació, l’acord d’aprovació inicial s’ha transformat en definitiu, de conformitat amb el que estableix l’art. 17.3 del RDL 2/2004, Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
Es transcriu a continuació el text íntegre de les esmentades modificacions de les ordenances fiscals, de conformitat amb l’article 17.4 del referit Cos Legal:
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LES ENTRADES DE VEHICLES A TRAVÉS DE LES VORERES I LES RESERVES DE VIA PÚBLICA PER A ACCÉS A APARCAMENT, CÀRREGA I DESCÀRREGA DE MERCADERIES DE QUALSEVOL CLASSE
L’ Ordenança fiscal reguladora de la taxa per les entrades de vehicles a través de les voreres i les reserves de via pública per accés a aparcament, càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol classe queda redactada de la següent manera:
Article 1. Concepte
D'acord amb el que es preveu en l'article 57 en relació amb l'article 20 ambdós del RDL 2/2004, Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest municipi estableix la taxa per utilitzacions privatives o aprofitaments especials per les entrades de vehicles a través de les voreres i la reserva de via pública per a aparcaments exclusius, càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol classe, o altres reserves d’estacionament que s’estimin convenients previ informe de la policia local que es regirà per aquesta ordenança.
Article 2. Obligats al pagament
Estan obligats al pagament de la taxa regulada en aquesta ordenança, les persones o entitats a favor de les quals s’atorguin les llicències, o les que se'n beneficien de l'aprofitament, si és que es varen procedir sense l'autorització corresponent.
Article 3. Quantia
La quantia de la taxa regulada en aquesta ordenança serà la que es fixa en les tarifes que es contenen en l'apartat següent.
Tarifa primera |
|
Per reserva d’accés d’aparcament a entrades de vehicle de tracció mecànica o animal. |
|
- Reserva (euros any) |
70,00 |
- Placa i línia groga (només es paga el primer any) |
35,00 |
Tarifa segona |
|
Per entrada de vehicles a edificis o garatge |
|
- D’una a tres places (euros any) |
4,00 |
- De quatre a deu places (euros any) |
52,00 |
- D’onze a vint places (euros any) |
130,00 |
- Més de vint places (euros any) |
195,00 |
Tarifa tercera |
|
Entrades de vehicles en locals de reparació de vehicles (euros any) |
47,00 |
Tarifa quarta |
|
Reserva de càrrega i descàrrega i altres reserves (euros metre lineal i any) |
35,00 |
- Senyal de tràfic i línia groga (només es paga el primer any) |
175,00 |
Article 4. Exempcions
Estaran exempts els vehicles per a persones de mobilitat reduïda que es refereix la lletra A de l'annex II del Reglament General de Vehicles, aprovat per Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre.
Així mateix, estan exempts els vehicles matriculats a nom de discapacitats per al seu ús exclusiu. Aquesta exempció s'aplicarà en tant es mantinguin aquestes circumstàncies, tant als vehicles conduïts per persones amb discapacitat com als destinats al seu transport.
Les exempcions previstes no resultaran aplicables als subjectes passius beneficiaris de les mateixes per més d'un vehicle simultàniament.
A efecte del disposat en aquest paràgraf, es consideraran persones amb discapacitat les que tinguin aquesta condició legal en grau igual o superior al 33 per 100.
Normes de gestió
1. Les quantitats exigibles d’acord amb les tarifes es liquiden per cada aprofitament sol•licitat o realitzat i es reduiran, al primer any de la seva aplicació, de forma proporcional al número de mesos, arrodonits per excés, en que estiguin en vigor.
2. Les persones o entitats interessades en la concessió d'aprofitaments regulats en aquesta ordenança han de sol·licitar-ne prèviament la llicència corresponent i formular una declaració adjuntant un pla detallat de l'aprofitament i de la seva situació dins el municipi.
3. Els serveis tècnics d'aquest municipi comprovaran i investigaran les declaracions que han formulat els interessats i les autoritzacions es concediran si no es troben diferències amb les peticions de llicències. Si n'hi ha, aquestes es notificaran als interessats i es giraran, si és el cas, les liquidacions complementàries que s'escaiguin. Les autoritzacions es concediran quan els interessats hagin arreglat les diferències i, si s'escau, quan hagin realitzat els ingressos complementaris corresponents.
4. Una vegada s'hagi autoritzat l’ocupació, se l’entén prorrogada mentre l'interessat no presenti la declaració de baixa.
5. La presentació de la baixa té efectes a partir del primer dia del mes següent al de la seva presentació. La no presentació de la baixa determinarà l'obligació de continuar pagant la taxa.
Article 5. Obligació al pagament
1. L'obligació de pagament de la taxa regulada en aquesta ordenança neix:
a) Quan es tracta de concessions de nous aprofitaments de la via pública, en el moment de sol•licitar la llicència corresponent es pagarà a l’oficina de l’Ajuntament de Binissalem.
b) Quan es tracta de concessions d'aprofitaments que ja estan autoritzats i prorrogats es liquidarà a través de l’Agència Tributària de les Illes Balears.
DISPOSICIÓ FINAL
La present Ordenança, aprovada per acord de l'Ajuntament Ple, de 6 de febrer de 2017, entrarà en vigor i serà d’aplicació a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DEL PREU PÚBLIC PER A LA VIGILÀNCIA / INTERVENCIÓ POLICIAL I ACTUACIONS DE LA BRIGADA
L’ Ordenança fiscal reguladora del preu públic per a la vigilància/intervenció policial i actuacions de la brigada queda redactada de la següent manera:
Article 1. Fonament i naturalesa
Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i pels articles 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i 15 a 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix la Taxa per serveis especials de vigilància d'establiments i altres de competència municipal motivats per activitats que exigeixin la prestació de serveis especials, que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual s'ajusten al que estableix l'article 57 de l'esmentat Text Refós.
Article 2. Fet imposable
1. Constitueix el fet imposable d'aquesta taxa la prestació dels serveis següents:
a. De vigilància especial dels establiments que ho sol⋅licitin.
b. De competència municipal que especialment i amb caràcter excepcional o accidental siguin motivats per la celebració d'espectacles públics, grans transports, pas de caravanes i qualssevol altres activitats que exigeixin la prestació dels dits serveis especials, hagin estat o no sol⋅licitats, quan aquests serveis beneficiïn especialment persones o entitats determinades o, encara que no les beneficiïn, les afectin de manera particular, sempre que, en aquest darrer cas, l'activitat municipal hagi estat motivada per aquestes persones o entitats, directament o indirecta.
2. No estan subjectes a la Taxa els serveis de vigilància establerts per l'Ajuntament amb caràcter general ni els serveis especials motivats per activitats religioses, culturals, benèfiques, polítiques, sindicals, festes de barriada i activitats esportives de caràcter aficionat, sense que sigui d'aplicació aquesta exempció a les activitats organitzades per empreses, entitats o persones privades, quan de les seves actuacions es deduesqui que intervé un interès privat lucratiu prioritari al merament cultural esportiu etc, que ha de presidir.
Article 3. Subjecte passiu
Són subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei general tributària que han sol⋅licitat o provocat la prestació dels serveis regulats en el fet imposable definit a l’article anterior.
Article 4. Responsables
1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei general tributària.
2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 43 de la Llei general tributària.
Article 5. Quota tributària
La quota tributària es determinarà d'acord amb les tarifes contingudes a l'annex d'aquesta Ordenança, segons el nombre d'efectius, tant personals com materials, que s'emprin en la prestació del servei i el temps que s'hi hagi invertit. No es computaran amb càrrec al servei especial de vigilància, els efectius que correspondrien al servei ordinari, quan tots dos siguin coincidents.
Article 6. Exempcions i bonificacions
No es concedirà cap exempció o bonificació en el pagament de la Taxa.
Article 7. Meritació
Conformement a l'article 26 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, la taxa es meritarà en el moment de sol⋅licitar la prestació del servei o l'activitat, que no es realitzarà ni es tramitarà si no s'ha efectuat el pagament corresponent.
Article 8. Quantia
1. La quantia del preu públic regulat en aquesta ordenança serà la fixada en la Tarifa següent:
Per la prestació del servei de vigilància/intervenció, per hora o fracció:
1.- Un guàrdia |
65,00 |
2.- Un guàrdia inclòs motocicleta |
97,00 |
3.- Un cotxe patrulla, inclòs guàrdia conductor |
108,00 |
4.- Oficial de Brigada d’obres |
54,00 |
5.- Operari Brigada d’Obres |
43,00 |
6.- Vehicle de Brigada d’Obres, sense dotació |
43,00 |
2. La quantia resultant de l’aplicació de la tarifa anterior s’incrementarà en un 50 per cent si es prestés en horari nocturn (de les 22.00 a les 6.00).
3. Els temps de prestació efectiva del servei es computarà considerant com a moment inicial, el de sortida dels efectius dels seus respectius aquarteraments o parcs i com a finalització el d’entrada dels mateixos, una vegada conclòs el servei.
DISPOSICIÓ FINAL
La present Ordenança, aprovada per acord de l'Ajuntament Ple, de 6 de febrer de 2017, entrarà en vigor i serà d’aplicació a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS
L’ Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius queda redactada de la següent manera:
Article 1. Fonament i naturalesa
En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i conformement amb el que es disposa als articles 15 a 19 del RDL 2/2004, Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per expedició de documents administratius, que es regeix per aquesta Ordenança Fiscal, les normes de la qual s'atenen al que preveu l'article 57 del RDL 2/2004, Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
Article 2. Fet imposable
1. Constitueix el fet imposable de la taxa, l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que expedeixi i d'expedients de què entengui l'Administració o les Autoritats Municipals.
2. A aquest efecte, s'entén tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o redundi a favor seu encara que no hi hagi hagut sol·licitud expressa de la persona interessada.
3. No està subjecte a aquesta taxa la tramitació de documents i expedients que estiguin gravats per una altra taxa o impost de l’Ajuntament de Binissalem o pels que s'exigeixi un preu públic per aquest Ajuntament.
Article 3. Subjecte passiu
Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a les quals es refereix l'article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 desembre, de la Llei General Tributària que sol·licitin, provoquin o en interès de les quals redundi la tramitació del document o expedient de què es tracti.
Article 4. Responsables
1. Responen solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a les quals es refereix en els articles 41 i 42 Llei 58/2003, de 17 desembre de la Llei General Tributària.
2. Són responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 43 Llei 58/2003, de 17 desembre de la Llei General Tributària.
Article 5. Exempcions subjectives
Gaudeixen d’exempció aquells contribuents que, degut a la seva situació econòmica i psicosocial, no puguin fer front a les tarifes indicades, mitjançant un informe del Departament de Serveis Socials de l’Ajuntament de Binissalem que justifiquin aquesta exempció.
Article 6. Quota tributària
1. La quota tributària la determinarà una quantitat fixa assenyalada segons la naturalesa dels documents o expedients a tramitar, d'acord amb la tarifa que conté l'article següent.
2. La quota de Tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient de què es tracti, des de la iniciació fins a la resolució final, inclosa la certificació i notificació a l'interessat de l'acord recaigut.
Article 7. Tarifa
Certificats de convivència (amb informe policial) |
20,00 |
Certificació de nomenclatura i numeració de carrers urbans situats al terme municipal |
10,00 |
Informes accidents de trànsit |
85,00 |
Informes accidents de trànsit amb croquis d’accident |
100,00 |
Altres informes policials sense plànol |
20,00 |
Altres informes policials amb plànol |
35,00 |
Informe policial sobre un succés en què hagi intervingut la Policia Local |
8,00 |
Altres certificacions o documents no expressament tarifats (excepte confrontació de documents, certificats de residència i d’empadronament que són gratuïts) |
2,00 |
Per validació de poders que hagin de tenir efecte en les oficines municipals |
25,00 |
Declaració d'hereus per a percepció d'havers |
25,00 |
Per expedició de certificacions i informes en expedients de traspassos, d'obertura o similar de locals, per cada un |
15,00 |
Per llicència d’armes de quarta categoria |
10,00 |
Llicència de tinença d’animals potencialment perillosos |
30,00 |
Per cada contracte administratiu subscrit amb aquest Ajuntament, 0,5% del pressupost d’adjudicació |
|
Per cada expedient de declaració de ruïna d'edificis sol·licitat pel ciutadà |
350,00 |
Per cada certificació que s'expedeixi de serveis urbanístics sol·licitada a instància de part i per cada informe que s'expedeixi sobre característiques urbanístiques del terreny (certificats d'antiguitat) |
50,00 |
Consulta sobre Ordenances d'edificació i obtenció de cèdula urbanística i certificats emesos per tècnic sobre normativa urbanística, catàlegs etc, així com qualsevol consulta d’expedients d’obra anteriors a 1.997 |
18,00 |
Per llicència de primera ocupació (0,10 % pressupost, amb un mínim de 150 €) |
|
L’emissió de qualsevol tipus de certificat tècnic que no tengui previsió específica, tindrà el cost mínim indicat. Quant fos necessari a més un informe arqueològic, s’aplicarà –addicionalment- l’import previst a l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per obertura de cales o síquies en terrenys d'ús públic i qualsevol remoguda del paviment o de voreres en la via pública’. |
55,00 |
L’entrega del cartell d’obra major tindrà una tarifa de euros |
5,00 |
Per l’obtenció del permís de càrrega i descàrrega |
35,00 |
Per l’obtenció del permís de gual |
35,00 |
Per obtenció de la targeta de residència justificativa de l‘autorització d’aparcament davant gual propi |
10,90 |
Per l’obtenció d’autorització de canvi de titularitat en les llicències d’obres i/o d’activitats |
70,00 |
Per cada còpia de les Normes Subsidiàries en format CD |
5,00 |
Per ús de noms protegits i registrats: €/unitat si el producte es ven a menys de cinc euros. Estaran exempts d’aquesta les entitats que col·laborin o organitzin l’activitat en qüestió conjuntament amb l’Ajuntament de Binissalem |
0,30 |
Per ús de noms protegits i registrats: €/unitat si es el producte es ven a 5 o més euros. Estaran exempts d’aquesta les entitats que col·laborin o organitzin l’activitat en qüestió conjuntament amb l’Ajuntament de Binissalem |
0,60 |
Article 8. Bonificacions de la quota
No es concedirà cap bonificació no regulada en aquesta ordenança fiscal.
Article 9. Meritació
Es merita la taxa i neix l'obligació de contribuir quan es presenta la sol•licitud que inicia la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.
Article 11. Infraccions i sancions
En tot quan fa referència a la qualificació d’infraccions tributàries, i també de les sancions que hi corresponen en cada cas, s’aplicaran les previsions contingudes en els articles 191 i següents de la Llei 58/2003, de 17 de desembre de la Llei General Tributària.
DISPOSICIÓ FINAL
La present Ordenança, aprovada per acord de l'Ajuntament Ple, de 6 de febrer de 2017, entrarà en vigor i serà d’aplicació a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER A LLOGUER D’ELEMENTS DE TITULARITAT MUNICIPAL
L’ Ordenança fiscal reguladora de la taxa per a lloguer d’elements de titularitat municipal queda redactada de la següent manera:
Article 1. Concepte
De conformitat amb el que es preveu en l'article 57 en relació amb l'article 20 ambdós del RDL 2/2004, Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest municipi estableix la taxa per a regular el lloguer i prestació de taules, cadires, senyals de trànsit, torradores, garlandes de llum, torres de focus i altres elements de titularitat municipal, que es determinen en la tarifa continguda en l'apartat 1 de l'article 4rt, que es regeix per aquesta ordenança.
Article 2. Fet imposable
Constitueix el fet imposable de la taxa el lloguer o prestació per a una utilització privativa o aprofitament particular de diversos elements de titularitat pública municipal com taules i banquetes, cadires, escala, tanques, senyals de trànsit, torradores, garlandes de llum, torres de focus i altres elements, per extensió d'activitat. Així mateix, es grava l’ús de la instal·lació del teatre municipal.
Article 3. Subjectes passius
Són subjectes passius de la taxa regulada en aquesta ordenança les persones físiques o jurídiques o entitats a favor de les quals s’autoritzi el lloguer o prestació, i les que se'n beneficien de l'aprofitament. No estan subjectes a aquesta taxa les persones físiques o jurídiques o entitats que necessitin el material per realitzar activitats en les que l’Ajuntament de Binissalem col·labori, sense perjudici del deure de retornar el material prestat a l’Ajuntament o de la reposició del material a la situació originària.
Article 4. Quantia
a) Dipòsit per cada taula (sempre s’entendrà taula amb dues banquetes de suport) o cadira, |
1,00 |
b) Lloguer per cada dia de prestatge de taula o cadira, |
0,25 |
c) Per cada taula o cadira o banqueta espatllada o perduda, |
10,00 |
d) Per cada dia d’excés del prestatge de l’element de que es tracti, es cobrarà el doble del preu diari |
|
e) Dipòsit per cada senyal de trànsit o tanca o escala o torradora o garlanda de llum o torre de focus, |
50,00 |
f) Lloguer per cada dia de prestatge de senyal de trànsit o tanca o escala o torradora o garlanda de llum o torre de focus. Màxim 2 setmanes, prorrogable prèvia autorització. |
5,00 |
g) Per cada senyal o tanca o torradora o garlanda de llum o torre de focus tornada espatllada o perduda, |
50,00 |
h) Per cada escala entregada espatllada o perduda, |
200,00 |
Durant les festes de Sant Jaume, Sa Vermada, festes i fires locals no es deixaran els elements regulats en aquesta ordenança, donada la seva necessitat per a activitats municipals que s’hi duen a terme.
Article 5. Normes de gestió
1. Les quantitats exigibles d'acord amb la tarifa es liquiden abans de realitzar la prestació o lloguer, llevat de les assenyalades en els punts c), d), g), i h), que es podran liquidar una vegada constatada la seva entrega.
2. Les persones o entitats interessades en la concessió d'aprofitaments regulats en aquesta ordenança han de sol·licitar-ne prèviament la prestació o lloguer amb una antelació mínima de 8 dies. Una vegada sol·licitada la petició i dipositat l’aval, es determinarà el nombre de dies del préstec i el corresponent cost que haurà de liquidar el subjecte passiu.
3. Els diversos elements hauran de ser retirats i entregats pels subjectes passius en el Punt Verd de dilluns a divendres de 8.00 a 13.00 i de 16.00 a 18.30 i dissabtes de 8.00 a 10.30.
4. Les sol·licituds s’hauran de tramitar per instància oficial que es registrarà adientment. De cada acte s’estendrà el corresponent rebut, document indispensable per a justificar el pagament o dipòsit o reclamació.
5. Les autoritzacions tendran caràcter personal i no es podran cedir o sotsarrendar a tercers. L'incompliment d'aquest precepte provocarà l’anul·lació de la llicència i la pèrdua íntegra de l’import del dipòsit com a penalització.
6. No es realitzaran préstecs ni del llotja ni dels serveis personals, materials o vehicles de titularitat municipal i altres elements no establerts en aquesta ordenança.
Article 6. Obligació al pagament
1. L'obligació de pagament de la taxa regulada en aquesta ordenança neix:
a) Quan es tracta de sol·licituds d’elements, en el moment de sol·licitar el préstec corresponent.
b) Quan es tracta d’elements entregats defectuosos, perduts o amb retràs, des del moment en que sigui constatada la causa amb l’entrega dels elements o quan es doni el retràs.
2. El pagament de la taxa es realitza abans de retirar els elements corresponents o, en el cas de ser entregats amb retràs o defectuosos o perduts, quan sigui constatada la causa.
DISPOSICIÓ FINAL
La present Ordenança, aprovada per acord de l'Ajuntament Ple, de 6 de febrer de 2017, entrarà en vigor i serà d’aplicació a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
El que es fa públic per general coneixement.
Binissalem, 24 d’abril de 2017
El Batle
Andreu Villalonga Simonet