Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR
Núm. 5408
Convocatòria borsa treball d'educadora
CONVOCATÒRIA PER A LA CREACIÓ D’UNA BORSA DE TREBALL EN LA CATEGORIA D’EDUCADORA PEL SISTEMA DE CONCURS, PER PROVEIR, AMB CARÀCTER TEMPORAL, LES SUBSTITUCIONS DEL PERSONAL QUE CONFORMA LA PLANTILLA DE LES ESCOLES D’EDUCACIÓ INFANTILS MUNICIPALS O BÉ COBRIR DE MANERA EVENTUAL NECESSITATS URGENTS I INAJORNABLES DE LES ESCOLES D’EDUCACIÓ INFANTILS MUNICIPALS DE LLUCMAJOR.
La Junta de Govern Local, en sessió ordinària duta a terme amb data 21 d’abril de 2017, ha adoptat el següent Acord:
PRIMER.- Aprovar la convocatòria d’una borsa de treball per proveir, amb caràcter temporal, les substitucions o necessitats urgents i inajornables de la categoria d’educador/a a les escoles d'educació infantil municipals de Llucmajor.
SEGON.- Aprovar les bases que han de regir la present convocatòria, i que figuren a continuació.
TERCER.- Publicar Edicte amb el contingut del present Acord en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la seva pàgina web.
BASES PER A CONSTITUIR UNA BORSA DE TREBALL PER PROVEIR, AMB CARÀCTER TEMPORAL, LES SUBSTITUCIONS O NECESSITATS URGENTS I INAJORNABLES DE LA CATEGORIA D’EDUCADOR/A A LES ESCOLES D'EDUCACIÓ INFANTIL MUNICIPALS DE LLUCMAJOR.
Vistes les necessitats organitzatives de les Escoles d’educació infantil Municipals de Llucmajor, es fa necessari procedir a la convocatòria d'una borsa de treball de la categoria EDUCADOR/A pel sistema de concurs, per proveir, amb caràcter temporal, les substitucions del personal que conforma la plantilla de les Escoles d'Educació Infantil Municipals o bé cobrir de manera eventual necessitats urgents i inajornables, de les Escoles d'Educació Infantil Municipals de Llucmajor.
CARACTERÍSTIQUES DE LA CONVOCATÒRIA:
Denominació de la plaça: Educador/a
Nivell de titulació acadèmica: en aplicació del Decret 60/2008, de 2 de maig, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil (art. 11), les persones aspirants hauran d'estar en possessió d'alguna de les titulacions o acreditacions següents:
- Títol de mestre/a amb l'especialitat d'educació infantil o títol de grau equivalent.
- Títol de tècnic superior en educació infantil o titulacions equivalents acadèmicament i professionalment.
- Certificat de professionalitat d'educació infantil.
- Certificació de les unitats de competència que componen la qualificació d'educació infantil.
- Professionals en possessió de qualsevol altre títol o acreditació declarats equivalents a algun dels anteriors o que hagin estat habilitats per a l'atenció a infants de 0-3 anys.
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.
L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció de personal per integrar una borsa de treball pròpia d’EDUCADOR/A per a la cobertura de les substitucions del personal que conforma la plantilla de les Escoles d'Educació Infantil Municipals i que té reserva de plaça, o bé cobrir de manera eventual necessitats urgents i inajornables. El procés de selecció es durà a terme mitjançant concurs. A aquest efecte, la Comissió Tècnica de Valoració durà a terme l'avaluació dels mèrits degudament acreditats per les persones aspirants en el termini de presentació d'instàncies.
2. LLOC DE TREBALL. FUNCIONS. RETRIBUCIONS.
2.1. Funcions:
a) Atendre les necessitats dels infants que se li encomanin, tant físiques i sanitàries (alimentació, neteja...) com socials i educatives (comunicació, aprenentatge, adquisició d'hàbits...).
b) Fer les reunions i entrevistes que siguin necessàries per informar els pares i les mares de l'evolució i de les necessitats dels seus fills.
c) Assistir a les reunions per consolidar la feina en equip, necessària per a un centre d'educació infantil; participar en totes les tasques educatives que requereixi el centre i col·laborar activament amb la direcció de l'escola, juntament amb la resta de l'equip i la junta directiva de l'escola.
d) Realitzar les programacions i memòries de les activitats realitzades durant el curs.
e) Totes les altres funcions que la normativa estableixi.
2.2. Retribucions:
Les retribucions seran les previstes a la Relació de llocs de Treball.
3. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS.
Per prendre part a la convocatòria serà necessari reunir les condicions següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que disposa la lletra g).
b) Estar en possessió de la titulació requerida al Decret 60/2008, de 2 de maig, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil (art. 11), els i les professionals hauran d'estar en possessió d'alguna de les titulacions o acreditacions següents:
- Títol de mestre o mestra amb l'especialitat d'educació infantil o títol de grau equivalent.
- Títol de tècnic superior en educació infantil o titulacions equivalents acadèmicament i professionalment.
- Certificat de professionalitat d'educació infantil.
- Certificació de les unitats de competència que componen la qualificació d'educació infantil.
- Professionals en possessió de qualsevol altre títol o acreditació declarats equivalents a algun dels anteriors o que hagin estat habilitats per a l'atenció a nens de 0-3 anys. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger haurà de presentar-se fotocòpia de la credencial que acrediti la seva homologació a Espanya, de conformitat a la Directiva 89/48, de 21 de desembre de 1988, al RD 1665/1992 i altra normativa de transposició i desenvolupament.
c) Acreditar el certificat de capacitació en llengua catalana per a l'ensenyament en el primer cicle d'educació infantil (CCI) en el cas dels tècnics/tècniques superiors en educació infantil o amb titulacions equivalents acadèmicament o professionalment (llengua i cultura popular i coneixements mitjans de català, nivell B2, de conformitat amb la Llei 9/2012, de 19 de juliol, de modificació de la llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB, mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit o homologat per la Comissió Avaluadora de Coneixements de Català, o per l'anterior Junta Avaluadora de Català, o per l’Escola Balear d'Administració Pública); o el certificat de capacitació en llengua catalana per a l'ensenyament en el segon cicle de l'educació infantil i a l'educació primària (CCIP) o un d'equivalent, en el cas de diplomatura en estudis de mestre/a, especialitat d'educació infantil, i els graduats i graduades en educació infantil; o en procés d'obtenir-lo, per a la qual cosa haurà d'adjuntar aquesta acreditació el darrer dia de la presentació de sol·licituds.
d) Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions.
e) Tenir complerts setze anys i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.
f) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualssevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per accedir al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de tenir la nacionalitat d'un altre estat, no s'ha de trobar inhabilitat o en situació equivalent, ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes, accedir a l'ocupació pública.
g) Pel que fa a nacionals d'altres estats:
g.1. Els nacionals dels estats membres de la Unió Europea podran accedir, com a personal funcionari, en igualtat de condicions que els espanyols a la present convocatòria.
Les previsions de l'apartat anterior són aplicables, sigui quina sigui la seva nacionalitat, al cònjuge dels espanyols i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret i als seus descendents i als del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de vint anys o majors d'aquesta edat dependents.
g.2. L'accés al procés de selecció s'estendrà igualment a les persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals acordats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals s'apliqui la lliure circulació de treballadors, en els termes establerts en el punt anterior.
h) Abonar la taxa de 20 euros corresponent als drets de participació en el procés selectiu , dins el termini per presentar les sol·licituds, sense que es puguin abonar en un altre moment. S'haurà de sol·licitar al departament de Tresoreria (presencialment o a l'adreça tresoreria@llucmajor.org) amb l'aportació de les dades personals (nom i llinatges, NIF, i adreça postal) i emetre la corresponent autoliquidació. El document d'ingrés, en el concepte del qual figurarà clarament el nom de la persona aspirant així com la plaça a la qual es presenta, s'ha d'aportar amb la instància i la resta de documentació.
i) Sobre la base del Reglament (CE) núm 852/2004 , es requerirà que el personal hagi rebut formació genèrica en qüestions d’higiene alimentària, d’acord amb la seva activitat laboral. Aquesta formació serà requerida en el moment en què es faci la crida a la persona de la borsa.
j) Certificat de delictes de naturalesa sexual, expedit pel Ministeri de Justícia. Aquest certificat serà requerit en el moment en què es faci la crida a la persona de la borsa.
Els requisits establerts en els apartats anteriors s'hauran de complir el darrer dia de presentació de sol·licituds excepte els dels apartats i) i j) i gaudir dels mateixos durant el període selectiu.
4. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS.
4.1. Les sol·licituds per participar en aquesta convocatòria es presentaran segons el model adjunt i aniran dirigides al Sr. Batle de l'Ajuntament de Llucmajor. Es presentaran en el Registre General d'aquest Ajuntament, o en qualsevol de les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
4.2. El termini per presentar les sol·licituds és de deu (10) dies hàbils comptadors a partir del dia següent a la publicació de la corresponent convocatòria en el BOIB.
4.3. Per ser admeses, i si escau, prendre part a la convocatòria, bastarà que les persones aspirants manifestin a les sol·licituds que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la convocatòria, i adjuntin a la sol·licitud:
a) Una fotocòpia acarada del document nacional d'identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).
b) Una fotocòpia acarada del títol acadèmic exigit per prendre part a la convocatòria (anvers i revers). El justificant de pagament dels drets d'expedició del títol universitari només té validesa fins a l'expedició del títol. Es presumeix que el títol ha estat expedit quan han transcorregut més de dos anys des de l'emissió del justificant del pagament dels drets d'expedició i, en aquest cas, les persones aspirants quedaran excloses i han d'acreditar-ho en el termini d'esmenes de les deficiències en la solicitud o justificar mitjançant un certificat de la universitat corresponent que el títol encara no ha estat expedit.
c) Justificant d'haver pagat els drets d'examen.
4.4 Tota la documentació que no es presenti en cap de les llengües oficials a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears haurà d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada.
4.5 Les persones que han presentat una sol·licitud per participar a una convocatòria donen el consentiment perquè l’Administració tracti les seves dades personals a tots els efectes que se’n derivin.
5. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS.
Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim de 10 dies hàbils aprovant la llista provisional de persones admeses i excloses, que es publicarà en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament i en la seva pàgina web, amb indicació de les causes d'exclusió, així com el termini d'esmena de defectes i presentació de reclamacions que es concedeix a les persones aspirants excloses, que serà de 10 dies hàbils.
Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
No serà esmenable l'abonament de les taxes després de la data de tancament del termini de presentació d'instàncies.
Transcorregut aquest termini s'aprovarà la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses, que es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la web municipal on es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades. De no presentar-se cap reclamació es considerarà definitiva la relació inicialment publicada. En qualsevol altre cas, resoltes les reclamacions i esmenes, es donarà publicitat a través de la pàgina web de la Corporació.
Si en qualsevol moment del procés selectiu el tribunal tingués coneixement que alguna de les persones aspirants no compleix un o més dels requisits exigits o que de la certificació acreditativa resultés que la seva sol·licitud pateix errors o falsedats, que impossibilitessin el seu accés a la borsa convocada en els termes establerts a la convocatòria, haurà de proposar, amb audiència prèvia de la persona interessada, la seva exclusió de la convocatòria a l'autoritat convocant, i comunicar als efectes procedents, les inexactituds o les falsedats formulades per la persona aspirant a la sol·licitud d'admissió a la convocatòria.
6. COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ.
La comissió tècnica de valoració estarà composta pels següents membres:
Presidenta: Magdalena Coloma Puig Oliver.
Suplent: Magdalena Gelabert Amengual
Vocal 1: Llucia Pericás Salvá.
Suplent: Inmaculada Orosa Barqueño
Vocal 2: Isabel Maria Martí Maimó
Suplent: Aina Salvà Torrens
La designació nominativa dels membres del tribunal es farà pública a la pàgina web de la corporació.
La comissió de valoració estarà facultada per resoldre qualsevol dubte o incident que pogués sorgir durant el procés, i per adoptar els acords i dictar les instruccions que siguin necessàries per al seu correcte desenvolupament.
La comissió de valoració ha de respectar rigorosament el tenor literal de les bases de la convocatòria. Només en allò no previst expressament a les bases, la comissió podrà aplicar la seva discrecionalitat tècnica i autonomia funcional.
Els membres de la comissió estaran exposats a les causes d'abstenció i recusació previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre de Règim Jurídic del Sector Públic. Tots els membres del tribunal tindran veu i vot, inclòs el secretari/ ària.
El comitè d’empresa podrà designar un representant a la comissió que participarà amb veu però sense vot.
7. PROCÉS DE SELECCIÓ.
El procés de selecció serà per concurs de mèrits. Els mèrits que es valoraran al concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d’instàncies, s’hauran de presentar mitjançant la presentació d’originals o fotocòpies acarades en el mateix ordre del barem que figura a la convocatòria, juntament amb la presentació de la instància.
Únicament es valoraran aquells mèrits que estiguin adequadament i clarament acreditats d’acord amb el barem de la convocatòria. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors. Les persones aspirants que siguin personal d’aquest Ajuntament podran fer remissió al seus expedients personals.
Els documents acreditatius dels mèrits presentats podran ser retirats per les persones aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.
Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació:
a) Experiència professional
- Serveis prestats en una empresa privada a la mateixa categoria o similar a la de la plaça convocada, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,05 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.
La persona interessada haurà d’aportar un certificat de l’empresa amb indicació de la data d’alta, baixa, categoria professional, tipus de contracte i funcions desenvolupades i certificat de la vida laboral.
Els treballs duts a terme com a autònoms s’han d’acreditar mitjançant certificat d’alta i baixa de l’Impost d’Activitats Econòmiques, amb indicació de la classificació de l’activitat, i, si n’és el cas, de la llicència fiscal per a períodes anteriors a 01-01-92. Excepcionalment, en el cas d’extinció de l’empresa on es prestaren el serveis, s’hauran d’aportar documents originals o fotocòpies acarades que justifiquin les dades indicades anteriorment.
- Serveis prestats en el sector públic (que no siguin administracions públiques) a la mateixa categoria o similar a la de la plaça convocada, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 5 punts.
- Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l’àmbit d’aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l’administració pública, a la mateixa categoria o similar a la de la plaça convocada, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,10 punts per mes, fins a un màxim de 6 punts.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 7 punts.
b) Cursos de formació
Es valorarà la formació específica relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.
No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d’assignatures a la Universitat.
Els cursos o accions formatives de contingut idèntic només poden ser valorats una vegada. En aquest cas se valorarà el curs o acció formativa amb més hores de durada.
Els cursos o accions formatives han de ser valorats sempre que estiguin relacionats amb les funcions pròpies de la plaça convocada i en tots els casos els següents:
L’hora d’impartició es valora amb: 0,007 punts
L’hora d’aprofitament es valora amb: 0,005 punts
L’hora d’assistència es valora amb: 0,002 punts
El cursos en el quals no hi figurin ni hores ni crèdits se puntuaran d’una hora.
Les jornades que no indiquin el número d’hores se puntuaran com a set hores diàries.
Un crèdit equival a 10 hores de formació.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 5 punts.
c) Titulacions acadèmiques oficials.
1. Estudis que es valoren.
1.1 Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques el caràcter oficial o l’equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.
1.2 La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el 1er cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en que si es pot valorar la llicenciatura o equivalent.
1.3 Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l’acreditada com a requisit.
2. Puntuació.
2.1 Estudis de Postgrau.
2.1.1 Per cada títol de doctor/a: 3 punts.
2.1.2 Màster: els títols de màsters universitaris oficials i els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d’actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1497/1987, de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts.
En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s’entén que els crèdits són LRU i s’han de computar, d’acord amb el paràgraf anterior, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives.
2.2 Estudis universitaris.
2.2.1 Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari, llicenciatura o equivalent: 4 punts.
2.2.2 Per cada títol propi de grau: 3,5 punts.
2.2.3 Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari o equivalent: 3 punts.
2.3 Estudis no universitaris.
2.3.1 Per cada titulació acadèmica de tècnic superior de formació professional, o equivalent: 2,5 punts.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 6 punts
d) Coneixement de llengua catalana.
Es valoraran els certificats expedits o homologats per L’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística sempre que siguin de nivell superior al requerit a la convocatòria. El certificat E es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà:
La puntuació màxima d’aquest apartat és d’2 punts.
e) Titulacions de llengües estrangeres.
1. Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de llengua estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d'idiomes o escoles d'Administració pública amb els criteris de puntuació que s'indiquen a continuació.
2. Puntuacions.
Puntuació de cada nivell:
NIVELLS DEL MARC EUROPEU COMÚ DE REFERÈNCIA
|
|
Puntuacions |
|
---|---|---|---|
|
|
EOI |
Universitats, escoles d’Administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, amb els continguts del marc europeu comú de referència. |
A1 |
Bàsic 1 (1r curs de cicle elemental) |
0,05 |
0,01 |
A2 |
Bàsic 2 (2n curs de cicle elemental) |
0,2 |
0,05 |
C1 |
|
0,8 |
0,6 |
C2 |
|
1 |
0,8 |
B1 |
Intermedi 1 |
0,3 |
0,1 |
B1+ |
Intermedi 2 (3r curs de cicle elemental) |
0,5 |
0,15 |
B2 |
Avançat (abans 1r curs de cicle superior) |
0,6 |
0,25 |
B2+ |
Avançat B2+ (abans 2n curs de cicle superior) |
0,7 |
0,4 |
ALTRES NIVELLS DE L'EBAP
|
Puntuacions |
---|---|
1r curs de nivell inicial |
0,01 |
2n curs de nivell inicial |
0,05 |
1r curs de nivell elemental |
0,1 |
2n curs de nivell elemental |
0,15 |
1r curs nivell mitjà |
0,25 |
2n curs nivell mitjà |
0,4 |
1r curs nivell superior |
0,6 |
2n curs nivell superior |
0,8 |
3. Per a una mateixa llengua només es valorarà el nivell superior dels acreditats.
4. En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d'algun certificat, sobre l'equivalència de nivells o sobre la puntuació que se li ha d'atorgar, es podrà sol·licitar un informe a l'EBAP.
La puntuació màxima d'aquest apartat és d’un punt.
La puntuació total del concurs de mèrits és de 21 punts.
En cas d'empat, s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, el següent criteri:
1) Major puntuació a l’apartat c) de titulacions.
2) Major puntuació a l’apartat a) d’experiència professional.
3) Major puntuació a l’apartat b) de cursos de formació.
4) Major puntuació a l’apartat d) de coneixements de llengua catalana.
Si persisteix finalment l'empat, es farà un sorteig.
Les puntuacions atorgades s'expressaran sempre en tres decimals.
8. APROVACIÓ DE LA BORSA DE TREBALL I VIGÈNCIA.
La borsa tindrà una vigència fins que se’n convoqui una de nova i com a màxim de tres anys comptadors a partir del dia de la seva publicació. Sempre serà preferent la darrera borsa activa sobre l’anterior. Una vegada exhaurida la borsa activa perquè totes les persones que en formen part estan en situació de no disponible o perquè han estat excloses, s’ha de reactivar la borsa anterior fins al límit de la seva vigència.
9. GESTIÓ DE LES BORSES.
9.1. Situació de les persones aspirants:
Les persones que formen part d’una borsa estan en situació de disponible o no disponible.
9.1.1 Mentre la persona aspirant estigui en situació de no disponible en la borsa, no se li ha d’oferir cap oferta de contractació.
9.1.2 Estan en situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa i per tant se’ls ha de comunicar l’oferta de contractació d’acord amb la seva posició a la borsa.
9.2. En cas d’haver-hi una necessitat de contractació s’ha d’oferir a la primera persona de la borsa que estigui en situació de disponible, d’acord amb l’ordre de prelació, sempre que compleixi els requisits de la contractació. Si no compleix els requisits se cridarà la següent persona disponible.
9.3. S’ha de comunicar el centre i el termini en el qual cal que es presenti a la persona que correspongui. S’intentarà un màxim de tres vegades el mateix dia, deixant constància de les cridades fetes o correus electrònics. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d’un dia hàbil, o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres, i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel departament de Recursos Humans, s’entén que hi renuncia. Aquest termini ha de ser com a mínim de 3 dies hàbils i com a màxim de 15 dies hàbils, el qual es pot prorrogar excepcionalment per atendre al dret de preavís de l’article 49.1 de l’Estatut dels treballadors.
9.4. A les persones que renunciïn a l’oferta de forma expressa o tàcita -d'acord amb el punt anterior d'aquest article- se les ha passar al darrer lloc de la borsa de treball corresponent, llevat que al·leguin, dins el termini establert a l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins els tres dies hàbils següents:
a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Prestar serveis en un lloc de la relació de llocs de treball a l’administració pública com a personal funcionari interí o com a personal laboral temporal o indefinit no fix.
c) Prestar serveis a l’administració pública com a personal funcionari de carrera i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a la situació d'excedència voluntària per incompatibilitat per prestació de serveis en el sector públic.
d) Patir malaltia o incapacitat temporal.
e) Estar, en el moment de crida, exercint funcions sindicals.
En aquest cas conservaran el seu ordre de la borsa i passaran a la situació de no disponibles.
9.5. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit al departament de Recursos Humans l'acabament de les situacions previstes en el punt 9.4 anterior en un termini no superior a deu dies hàbils des de que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert suposa passar al darrer lloc de la borsa de treball per la qual va ser cridada.
9.6. La posterior renúncia d'una persona al contracte suposa passar al darrer lloc de la borsa de treball per a la qual va ser cridada, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de la crida per ocupar un altre lloc de treball a una altra administració pública o en els casos de força major, passant a la situació de no disponible.
9.7. A la finalització del contracte laboral la persona s'ha d'incorporar automàticament a la borsa en el lloc que li correspongui.
9.8. En tot cas, les persones integrants de la borsa de feina únicament seran titulars d'una expectativa de dret a ser contractats temporalment, per ordre de puntuació, en el cas que hi hagués necessitats de nova contractació.
9.9. Les contractacions se faran sempre dins el termini màxim d’un curs acadèmic, es a dir, acabaran com a màxim dia 31 d’agost. Tot el personal contractat tornarà al seu lloc de la borsa i se faran noves contractacions pel curs vinent a partir d l’1 de setembre.
9.10. Les borses són públiques. Se publicaran a la pàgina web de l’Ajuntament amb aquesta informació: nom de la borsa, data de constitució, durada, número d’ordre , dni de les persones que la integren i puntuació.
La Junta de Personal pot demanar en cada moment informació sobre la situació de cada borsa.
11. IMPUGNACIÓ
La convocatòria, les seves bases i tots els actes administratius que se’n derivin podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerta en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Llucmajor, 18 de maig de 2017
El Batle,
Bernadí Vives Cardona
Davant meu, el Secretari,
Marc Rigo Manresa
ANNEX II
SOL·LICITUD D’ADMISSIÓ ALS PROCEDIMENTS SELECTIUS PER COBRIR PLACES DE PERSONAL
____________________________________________, DNI núm. ________________ amb
(nom i llinatges)
domicili a _________________, _____________________________________, núm. _____
(localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)
CP _______, telèfon _________, i adreça electrònica_______________________________
E X P Ò S:
Que m’he assabentat de la convocatòria per cobrir places d__________________________
___________________________________________________, les bases de la qual varen
ser publicades a ____________________________________
(BOIB –data i núm-; web municipal –data de l’anunci-, etc.)
Que reunesc totes i cada una de les condicions exigides a les bases, referides a la data fí del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud.
Que declar conèixer, i he satisfet els drets d'examen, la qual cosa s'acredita amb el document que s’adjunta.
Per tot l'exposat, SOL·LICIT prendre part en aquesta convocatòria.
_______________________, _____ d____________ de 201____
(localitat)
(signatura)
SR. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR