Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 5212
Convocatòria de subvencions destinades al transport escolar

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (identif.): 346518, http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/es/index

La Junta de Govern Local ha aprovat en data 2 de maig de 2017, les bases de la convocatòria d’aquesta subvenció , la qual es publica per tal que els interessats puguin presentar sol·licituds d’acord amb les següents bases:

1.-Objecte de la Convocatòria

L’objecte de la subvenció és col·laborar en les despeses de transport dels alumnes empadronats a Felanitx que cursin estudis a centres docents públics de batxillerat, formació professional o a la Universitat de les Illes Balears (UIB), sempre que no hi hagi cap centre docent adequat al seu nivell d’estudis al mateix municipi.

2.-Destinataris de la Convocatòria

Pot ser beneficiari d’aquesta ajuda l’alumnat que reuneixi els requisits següents:

  1. Cursar estudis de batxillerat, formació professional, o universitaris a la UIB,  a un centre docent públic fora de Felanitx perquè no és possible cursar-los en el municipi.
  2. Haver presentat la sol·licitud i la documentació requerida en aquesta convocatòria dins els terminis establerts.

3.–Dotació pressupostària.

El crèdit assignat a la present convocatòria és de VINT I SIS MIL ( 26.000,00 € ) a càrrec de l'aplicació pressupostària 3230.480002 del vigent Pressupost General.

Excepcionalment, i de conformitat a les regles contingudes en l'apartat 2 de l'article 58 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aquesta quantia màxima podrà ser incrementada en una quantia addicional l'aplicació de la qual a la concessió de subvencions no requerirà d'una nova convocatòria.

4.-Procediment per a la concessió de les subvencions.

1. Accions subvencionables.

Despeses de transport d’alumnes que cursin estudis de batxillerat, formació professional o a la UIB sempre i quan aquests estudis no es puguin cursar en el municipi de Felanitx.

L’import de les ajudes individualitzades de transport escolar es diversifica segons l’escala de quilòmetres existents entre el domicili familiar i el del centre:

i. Fins a 20 km:  200 € per alumne i curs.

ii. Més de 20 km: 300 € per alumne i curs.

Les quanties fixades estan supeditades al fet que el crèdit sigui suficient per poder becar tots els sol·licitants sempre que reuneixin els requisits contemplats en aquesta convocatòria, en cas contrari es dividirà el crèdit disponible per el nombre de beneficiaris i es concedirà l’import resultant, d’acord amb la proporció establerta per les ajudes quan estiguin a més o menys de 20 kilòmetres.

Les accions subvencionables s’hauran de dur a terme dins el termini següent: de l’1 de setembre de 2016 al 31 de maig de 2017.

2. Presentació de documents i tramitació

Les persones interessades que compleixin els requisits que determinen aquestes bases han de presentar la sol·licitud, d’acord amb el model adjunt com a annex 1, acompanyada de la documentació següent:

- Acreditació de la personalitat jurídica i dades personals de l’alumne/a i de la persona que n’exerceixi la tutoria legal en cas de ser menor d’edat.

- Declaració responsable de l’alumne/a i de la persona que n’exerceixi la tutoria legal en cas de ser menor d’edat, (que consta a l’annex 2 d’aquestes bases) d’estar al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Felanitx  i les altres obligacions tributàries i de la Seguretat Social que vinguin imposades per la normativa vigent i de no trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o cap procediment sancionador.

- Còpia de la matriculació al centre escolar del curs 2016/2017.

- Certificació bancària de les dades del compte corrent del pare o tutor on se sol·licita que s’efectuï l’ingrés de la subvenció que es pugui concedir.

- Certificat de qualificacions obtingudes durant el present curs.

D’acord amb el que preveu la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, si la sol·licitud de beca no compleix els requisits que s’indiquen o no s’hi inclou la documentació que pertoca, es requerirà al pare o tutor del beneficiari perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni la mancança o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud.

3. Termini de presentació de la sol.licitud:

El termini de presentació de sol·licituds serà de trenta dies naturals a comptar de l’endemà de la publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial dels Illes Balears.

5.-Abonament de la Subvenció

El pagament s'efectuarà mitjançant transferència bancària. Totes les quantitats concedides s'ingressaran en un compte bancari a nom de l'entitat indicada en la sol·licitud.

Els beneficiaris hauran d'aportar, necessàriament, certificat de l'entitat financera per on desitgen que els sigui abonat l'import de la subvenció, en el que figurin els vint dígits del Codi Compte Client i en el que s'acrediti que el dit compte  correspon a l'Entitat Subvencionada.

El lliurament de les ajudes que, si escau, es concedeixin es realitzarà una vegada presentada la justificació prèvia fefaent de la realització de les activitats  i l'aplicació de la subvenció, mitjançant la presentació de la documentació a què es refereix a l’apartat  desè.

6.-Obligacions dels beneficiaris

Els perceptors de les subvencions estan obligats a:

a) Acceptar la subvenció. En el cas que això no sigui possible hauran de renunciar expressament i motivadament, en el termini de quinze dies comptats a partir del dia següent a la notificació de la concessió de la subvenció.

b) Realitzar l'activitat o projecte pel qual es concedeixi la subvenció, ajustant-se als termes previstos.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i a facilitar la informació que es requereixi.

d) Donar compte de les modificacions que puguin sorgir en la realització del projecte, justificant-les adequadament.

e) Comunicar l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions, entitats públiques o privades nacionals o internacionals.

f) Presentar l’annex III degudament emplenat al moment en què es justifiqui la subvenció concedida.

7.-Òrgans i funcions

L’òrgan instructor del procediment de concessió correspon a la Regidoria d’economia i hisenda que ha de dur a terme les actuacions a què es refereix l’article 24 de la llei 38/2003 general de subvencions.

Una comissió avaluadora es reunirà per examinar si les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir a les subvencions i avaluar les sol.licituds conforme als criteris de valoració establerts a aquestes Bases. S’aixecarà acta de tot l’actuat en aquesta reunió.

La comissió avaluadora estarà integrada pels següents membres

Presidència: el Regidor delegat d’hisenda o persona en qui delegui

Vocals:           

La Regidora d’Educació

L’interventor

El secretari o persona en qui delegui.

La comissió tècnica avaluadora quedarà constituïda legalment amb l’assistència de president, un vocal i el secretari o persona en qui hagi delegat.

L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i de l’acta de la reunió de la comissió, formularà proposta de resolució provisional, que es publicarà a la web de l’Ajuntament, tot segui s’obrirà un termini de 10 dies per presentar al.legacions.

Si no es presenten al.legacions dins el termini concedit, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiu. En altre cas examinades les al.legacions presentades per les persones interessades, l’òrgan instructor formularà proposta de resolució definitiva que haurà d’expressar la/el sol.licitant o la relació de sol.licitants per als que es proposa la concessió de la subvenció i la seva quantia.

La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s’atribueix a la Junta de Govern Local, que dictarà aquesta resolució un copo dictada la proposa de resolució definitiva i emès informe de fiscalització per la Intervenció municipal..

8.-Resolució

1.-Les quantitats assignades seran en funció de la ponderació del criteris que s'especifiquen en la base quarta.

2.–La resolució de la sol·licitud es notificarà als interessats seguint allò que s'ha establert en els articles 58 i 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

3.–El termini màxim per resoldre i notificar la resolució serà de tres mesos a comptar de l'endemà de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut el dit termini sense que hagi recaigut una resolució expressa, les sol·licituds s'entendran desestimades, als efectes d'interposar els recursos administratius o d'una altra natura que corresponguin.

4.–El dit Acord exhaureix la via administrativa i enfront d'ella podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que va resoldre, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva notificació, o ser impugnada directament davant la Sala Contenciosa- Administratiu corresponent del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seva notificació.

9.-Justificació:

La justificació de les despeses corresponents a les subvencions atorgades, haurà de realitzar-se pels beneficiaris, amb anterioritat al 15 de Novembre de 2017.

En tot cas, la no justificació del total de la quantia subvencionada abans del 15 novembre de 2017, implicarà la procedència del reintegrament de les quantitats que correspongui, sense perjudici de les accions que resultessin procedents en l'ordre sancionador d'acord amb el que estableix la llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

10.-Forma de justificació

Per a la justificació de la subvenció s'haurà d'aportar:

  1. Certificació de qualificacions del centre a on es cursen els estudis.

11.-Règim Jurídic

En el no previst en la present convocatòria s'aplicarà la Llei 30 /1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el seu reglament de desplegament aprovat per RD 887/2006, de 21 de juliol, i el Reglament General de Subvencions de l'Ajuntament de Felanitx.

12.-Annexos.

Els annexos estaran a disposició dels interessats a l'Oficina del Registre d'aquest Ajuntament i a la pàgina WEB   www.ajfelanitx.net

Felanitx,

El batle
Joan Xamena Galmés

 

ANNEX I
SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ

D._________________________________________ actuant en nom propi o com a tutor/a del de la beneficiari/a

NIF ______________, Domicili _____________________________________

Població _________________ CP _______

Dades de l’alumne:

D.__________________________________           NIF __________

SOL·LICIT

Una subvenció d’acord amb la convocatòria de subvencions corresponents a transport de l’alumnat que cursi estudis a centres docents públics de batxillerat, formació professional o a la UIB.

I  DECLAR

1.- Que són certes les dades que consten en aquesta instància de sol·licitud i en els documents que l’acompanyen.

2.- Que complesc i accept tots els requisits exigits a les bases específiques reguladores de la convocatòria de subvencions.

Sgt.___________________, de______________________ de 2017.

BATLE DE L’AJUNTAMENT DE FELANITX

 

ANNEX II
 DECLARACIÓ RESPONSABLE

DADES DEL/ DE LA TUTOR/A I/O BENEFICIARI/A:

Nom i llinatges de la persona beneficiaria o de la persona tutora (en cas de ser menor d’edat) _______________________________________________________________________

DNI/CIF  _________________ Domicili:______________________Localitat ____________ CP ________ Telèfon _________Correu electrònics ___________________________________

Dades de l’alumne/a:

Nom i llinatges: _______________________________________

DNI/CIF  _________________

DECLAR, sota la meva responsabilitat que l'esmentada entitat

Té coneixement de la normativa aplicable a l’Ajuntament de Felanitx en matèria de subvencions i les obligacions del beneficiari d’aquestes i en especial les assenyalades en l’article 14 de la Llei 38/2003, i que n’acata l’estricte compliment.

No es troba sotmesa a cap de les causes de prohibició de l’obtenció de la consideració de beneficiari assenyalades en l‘article 13 punts 2 i 3 de la Llei 38/2003.

L'entitat no té pendent de justificar cap subvenció fora de termini.

No ha sol·licitat o rebut qualsevol altra subvenció per a la mateixa finalitat. En cas d’haver-ne sol·licitada o rebuda alguna, cal indicar-ne la quantia i l’entitat a la qual s’ha sol·licitat o de la qual s’ha rebut al pressupost segons annex IV.

Es troba al corrent de les seves obligacions amb les administracions públiques i en especial amb l’Ajuntament de Felanitx i la Seguretat Social, no obstant això s'adjunta Annex III.

L’entitat peticionària es troba inscrita en el registre municipal d'entitats ciutadanes de l'Ajuntament de Felanitx.

Amb la suma dels ingressos prevists pel desenvolupament de l’activitat, incloent-hi l’import de la subvenció que se sol·licita, no se supera el cost previsible de la realització de l’activitat esmentada.

La persona que subscriu es troba legalment facultada per representar l’entitat peticionària.

Reuneix els requisits prevists en l’article 3 de la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius o dels incentius fiscals al mecenatge

I perquè així consti i tengui els efectes oportuns, signo la present declaració.

Felanitx, ................. de ....................... de .....................

Signatura,


 

ANNEX III
DECLARACIÓ D'ESTAR AL CORRENT DE PAGAMENTS

DADES DEL/ DE LA TUTOR/A I/O BENEFICIARI/A:

Nom ____________________________________ DNI/CIF  ______________

Domicili Social _________________________ núm ____ porta  ___________

Localitat __________________ CP _________ Telèfon ________________

Correu electrònics __________________________________________

Que actua en nom propi/o en representació de l’alumne:

Nom ____________________________________ DNI/CIF .......................

DECLAR, sota la meva responsabilitat que l'esmentada entitat

Que en qualitat de beneficiari/ària de la subvenció que ha estat concedida en el procediment indicat a l’encapçalament, amb subjecció al que estableixen els articles 23 i 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions en relació amb l’establert als articles 22.1,  24.4 i 25 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei general de subvencions, i de conformitat amb els termes requerits pels articles 18, 19 i 21 de l’esmentat Reglament, es troba al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb les administracions públiques (AEAT i ATIB) i específicament amb l’Ajuntament de Felanitx, que es troba al corrent de pagament de les obligacions amb la Seguretat Social i que no manté cap obligació amb l’Ajuntament de Felanitx per reintegrament de subvencions o que, en tot cas, es troba al corrent de pagament d’obligacions per reintegrament de subvencions amb l’Ajuntament de Felanitx.

AUTORITZO, que l'Ajuntament de Felanitx pugui tenir accés a la informació de caràcter protegit sobre la situació de deute amb la seguretat social i administració tributària, d'acord amb la Llei Orgànica 175/1999 de protecció de dades de caràcter personal i la Llei 30/1992 de Règim Jurídic de les administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, a fi i efectes de complir amb el que preveu l'article 8 del vigent Reglament de Subvencions.

I perquè així consti i tingui els efectes oportuns, signo la present declaració-autorització.

Felanitx, ................. de ....................... de .....................

Signatura