Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE FELANITX
Núm. 5205
Convocatòria de subvencions per finançar despeses de manteniment de centres de primer cicle d'educació infantil, durant l'exercici de 2017 en l'àmbit del terme municipal de Felanitx
BDNS (identif.): 346490, http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/es/index
La Junta de Govern Local ha aprovat en data 2 de maig de 2017, les bases de la convocatòria d’aquesta subvenció , la qual es publica per tal que els interessats puguin presentar sol·licituds d’acord amb les següents bases:
1.Objecte i finalitat.
1.– La present Ordre té com a objecte convocar per a l'exercici 2017, subvencions en règim de concurrència competitiva, a persones físiques o jurídiques, que siguin titulars de Centres de Primer Cicle d’Educació Infantil, per finançar les despeses de manteniment originades en els referits Centres.
2.– La finalitat d'aquestes subvencions és el foment i suport als Centres de Primer Cicle d’Educació Infantil que redundi en un menor cost de les places i faciliti l'accés en condicions més avantatjoses als infants amb edat compresa entre 0 i 3 anys.
2.Beneficiaris.
Podran accedir a aquestes subvencions els titulars de Centres de Primer Cicle d’Educació Infantil, del Terme de Felanitx que estiguin qualificades i inscrites en el registre administratiu creat a l'efecte, i adequades a la normativa vigent com a Centres d'Educació infantil de primer cicle o en procés d'adequació i que compleixin amb els requisits exigits a continuació:
a. Atendre nens/es menors de tres anys.
b. Trobar-se al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social, segons el que disposen els articles 18 i 19 del RD 887/2006 de 21 de Juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions.
c. Tenir uns ràtios adequats per a aquestes edats:
Aquests ràtios hauran de complir-se en el moment de la presentació de la sol·licitud d'ajudes
d. La titulació del personal que atendrà els alumnes estarà adequat al que preveuen els articles 11 i 12 del RD 60/2008 de 2 de maig.
e. Comptar amb un ampli horari i flexible de menjador i prestar serveis durant 11 mesos a l'any.
f. Utilitzar entre els criteris d'admissió el de nivell d'ingressos familiars, prioritzant els més baixos
g. No estar sotmesos en cap de les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari assenyalades en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions.
h. Els preus que es cobrin per aquest servei no podran ser inferiors als que es cobren a les escoletes municipals
3.Dotació pressupostària.
El crèdit assignat a la present convocatòria és de 26.000 € a càrrec del nivell de vinculació jurídica corresponent a l’àrea de despesa 3 capítol IV, aplicació pressupostària 3230.472006 del vigent Pressupost General.
Excepcionalment, i de conformitat a les regles contingudes en l'apartat 2 de l'article 58 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aquesta quantia màxima podrà ser incrementada en una quantia addicional, l'aplicació de la qual a la concessió de subvencions no requerirà d'una nova convocatòria.
4.Despeses subvencionables.
Les subvencions concedides a l'empara de la present Ordre es destinaran a atendre les despeses següents:
– Despeses de personal, corresponents a salaris del personal que presti serveis en cada centre, incloses les cotitzacions per quota patronal a la Seguretat Social relativa a l'entitat titular del centre, així com les quantitats assignades a altres despeses, que comprendran els del personal d'administració i serveis.
– Despeses d'alimentació.
– Altres despeses generals de manteniment del centre.
5.Sol·licituds, termini i lloc de presentació.
1.– Les sol·licituds per optar a les ajudes previstes en la present convocatòria es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Felanitx, o a qualsevol dels llocs previstos en l’article 38.4 de la Llei la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en el termini de 30 dies naturals, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
2.– La presentació de les sol·licituds implica la plena acceptació de la present convocatòria. Igualment implicarà la declaració responsable de no trobar-se el sol·licitant sotmès en cap de les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari de subvencions assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
3.– A la sol·licitud s'acompanyarà necessàriament en document original o fotocòpia compulsada la documentació següent:
a. Documentació acreditativa i identificativa del sol·licitant, i, si escau, del seu representant legal.
b. Relació nominal del personal del Centre amb especificació de la seva titulació.
c. Relació nominal d'alumnes de zero a tres anys, matriculats i assistents al centre en el moment de la presentació de la sol·licitud, amb indicació expressa de l'any de naixement i de les circumstàncies familiars.
d. Documentació acreditativa de l'autorització per impartir el primer cicle d'educació infantil o la corresponent autorització provisional.
e. Documentació acreditativa de la titularitat del compte corrent en què s'ingressarà, si escau, l'import de l'ajuda concedida.
f. Si escau, Certificat d'estar al corrent de les obligacions enfront de la Seguretat Social, expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social.
g. Pressupost de Despeses i Ingressos per a l'exercici que se sol·licita l'ajuda.
1.– Si la sol·licitud no estigués degudament complimentada o no s'acompanya de la documentació exigida, es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de 10 dies, esmeni la sol·licitud o enviï els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fes, se li considerarà desistit de la seva petició conforme a allò que s'ha establert en l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i prèvia resolució de conformitat a allò que s'ha establert en l'article 42 del mateix text legal.
2.– L'òrgan gestor podrà demanar del sol·licitant quanta documentació i informació complementària consideri necessàries per a la resolució de l'expedient.
3.– L'òrgan gestor incorporarà a l'expedient la certificació sobre la qualificació com a Centre de Primer Cicle d’Educació Infantil.
6.Abonament de la Subvenció
El pagament s'efectuarà mitjançant transferència bancària. Totes les quantitats concedides s'ingressaran en un compte bancari a nom de l'entitat indicada en la sol·licitud.
Els beneficiaris hauran d'aportar, necessàriament, certificat de l'entitat financera per on desitgen que els sigui abonat l'import de la subvenció, en el que figurin els vint dígits del Codi Compte Client i en el que s'acrediti que el dit compte correspon a l'Entitat Subvencionada.
El lliurament de les ajudes que, si escau, es concedeixin es realitzarà una vegada presentada la justificació prèvia fefaent de la realització de les activitats i l'aplicació de la subvenció, mitjançant la presentació de la documentació a què es refereix l'article 13è.
7.Òrgans i funcions
L’òrgan instructor del procediment de concessió correspon a la Regidoria d’economia i hisenda que ha de dur a terme les actuacions a què es refereix l’article 24 de la llei 38/2003 general de subvencions.
Una comissió avaluadora es reunirà per examinar si les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir a les subvencions i avaluar les sol.licituds conforme als criteris de valoració establerts a aquestes Bases. S’aixecarà acta de tot l’actuat en aquesta reunió.
La comissió avaluadora estarà integrada pels següents membres
Presidència: el Regidor delegat d’Hisenda o persona en qui delegui
Vocals:
La Regidora d’Educació
L’interventor
El secretari o persona en qui delegui.
La comissió tècnica avaluadora quedarà constituïda legalment amb l’assistència de president, un vocal i el secretari o persona en qui hagi delegat.
L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i de l’acta de la reunió de la comissió, formularà proposta de resolució provisional, que es publicarà a la web de l’Ajuntament, tot segui s’obrirà un termini de 10 dies per presentar al.legacions.
Si no es presenten al.legacions dins el termini concedit, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiu. En altre cas examinades les al.legacions presentades per les persones interessades, l’òrgan instructor formularà proposta de resolució definitiva que haurà d’expressar la/el sol.licitant o la relació de sol.licitants per als que es proposa la concessió de la subvenció i la seva quantia.
La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s’atribueix a la Junta de Govern Local, que dictarà aquesta resolució un copo dictada la proposa de resolució definitiva i emès informe de fiscalització per la Intervenció municipal..
8.Criteris de valoració i la seva ponderació.
Els criteris conforme als quals es valoraran les sol·licituds presentades són els que a continuació s'assenyalen:
a) En funció del nombre de nens/es matriculats:
b) Període de funcionament: Segons els mesos de funcionament es proporcionarà d'acord amb l'escala següent: 12 mesos: 1 punt
c) Horari: La valoració s'establirà en funció de les hores de funcionament diàries i d'acord amb l'escala següent:
d) Instal·lacions i condicions materials de l'immoble destinat a la guarderia infantil: fins a 3 punts
e) Serveis complementaris de la guarderia infantil: transport o altres: fins a 3 punts.
La dotació pressupostària de la convocatòria serà distribuïda de la forma següent :
9. Resolució.
1.– Les sol·licituds seran resoltes per la Junta de Govern Local de l'Ajuntament, la qual, a la vista de la proposta de la Comissió de Valoració, assignarà objectivament i de forma individual les ajudes, ponderant en tot cas:
a) Interès general de l'activitat.
b) Dèficit d'activitats anàlogues.
c) Ajudes a aquelles activitats que sense la subvenció serien de difícil execució.
2.– La resolució de la sol·licitud es notificarà als interessats seguint allò que s'ha establert en els articles 58 i 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
3.– El termini màxim per resoldre i notificar la resolució serà de tres mesos a comptar de l'endemà de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
Transcorregut el dit termini sense que hagi recaigut una resolució expressa, les sol·licituds s'entendran desestimades, als efectes d'interposar els recursos administratius o d'una altra natura que corresponguin.
4.– Dit acord exhaureix la via administrativa i enfront d'ella podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que va resoldre, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva notificació, o ser impugnada directament davant la Sala Contenciosa- Administratiu corresponent del Tribunal Superior de Justícia de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seva notificació.
10.Justificació:
La justificació de les despeses corresponents a les subvencions atorgades, haurà de realitzar-se pels beneficiaris, amb la data límit del 15 de novembre de 2017.
11.Forma de justificació.
Per a la justificació de la subvenció s'haurà d'aportar:
a) Memòria final detallada del projecte desenvolupat objecte de la subvenció, que descrigui els objectius i resultats aconseguits, que inclogui declaració d'activitats realitzades amb descripció d'aquelles que han estat finançades amb la subvenció de referència i el seu cost, així com aquelles que hagin estat finançades amb fons propis o altres subvencions.
b) Relació detallada i numerada seqüencialment de les factures i/o justificants de despeses, emesos a l'entitat beneficiària, així com nòmines i justificants de pagament a la Seguretat Social, i que derivin de les activitats realitzades durant l'any 2017.
c) Presentació d'original i còpia de totes les factures i/o justificants acreditatius de la despesa, amb data emissió que haurà de correspondre a l'any 2017, i per l'import total de la subvenció concedida, que derivin de les activitats realitzades.
Les còpies compulsades es quedaran a l'arxiu de l'entitat concedent i els originals estampillats, custodiats per l'entitat beneficiària.
Les factures hauran de complir tots els requisits legals vigents: CIF, IVA, núm. de la factura, data, detall de la despesa, de forma tal que quedi ben clar que la despesa detallada en la factura correspon a l'activitat per a la que s'ha concedit la subvenció.
En el cas que una factura no especifiqui en el seu concepte que la despesa correspon a l'activitat subvencionada, haurà de ser certificada pel representant legal de l'entitat.
d) Certificació del Secretari o persona que exerceixi aquestes funcions, amb el conforme del President de l'entitat beneficiària, que acrediti el destí de la subvenció a la finalitat per a la que es va concedir, contenint, a més a més, la indicació sobre si ha obtingut altres subvencions o subvencions per a la mateixa finalitat.
En el cas de persona física, certificació del titular de la Guarderia Infantil Laboral.
12.Obligacions dels beneficiaris.
Són obligacions dels beneficiaris:
a) Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenti la concessió de la subvenció.
b) Justificar davant l'òrgan que assenyali les bases específiques per a la concessió de la subvenció, el compliment dels requisits o condicions, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat per a la qual es va atorgar la subvenció.
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i inspecció a efectuar per l'òrgan que assenyali les bases específiques per a la concessió de la subvenció, així com, el control financer a què fa referència el Text Refós de la Llei Reguladora dels Hisendes Locals.
d) Comunicar a l'òrgan concedent o a l'entitat col·laboradora l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen la mateixa activitat o projecte, en els dotze mesos anteriors.
e) Acreditar abans de la concessió que es troba al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, bé mitjançant declaració expressa o mitjançant certificat acreditatiu, així mateix, haurà d'acreditar estar al corrent dels obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Felanitx.
f) Disposar dels llibres comptables, registres i la resta de documentació, en els casos establerts a la Legislació mercantil i sectorial, o si s'escau, en els exigits a les bases específiques, quan no estigui obligat per llei, a portar l'esmentada documentació, en el termini de tres mesos.
g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, com a mínim durant un període de cinc anys.
h) Adoptar les mesures de difusió, en el sentit d'establir, si s'escau, que dita activitat o projecte, s'ha realitzat amb ajuda o subvenció de l'Ajuntament de Felanitx.
i) Procedir al reintegrament dels fons percebuts i que no puguin justificar-se, o al reintegrament total dels fons en els supòsits previstos a l'article 37 de la Llei General de Subvencions.
13.Règim Jurídic.
En tot allò no previst en la present convocatòria s'aplicarà la Llei 30 /1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el seu reglament de desplegament aprovat per RD 887/2006, de 21 de juliol, i el Reglament General de Subvencions de l'Ajuntament de Felanitx.
Felanitx 17 maig de 2017
El batle
Joan Xamena Galmés