Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SON SERVERA

Núm. 5163
Bases convocatòria interventor interí

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Natalia Troya Isern, batlessa presidenta de l’Ajuntament de Son Servera (Illes Balears, ha resolt mitjançant el decret de la Batlia núm. 1536/2017, de 12 de maig, el següent:

PRIMER.- Aprovar Bases de la convocatòria per cobrir de forma interina el lloc de treball d’Intervenció de categoria d’entrada, com segueixen a continuació:

1. Objecte de la convocatòria.

És objecte d’aquesta convocatòria la selecció d’un candidat, per proposar-ne a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears el seu nomenament com a interventor interí de l’Ajuntament de Son Servera (Mallorca -Illes Balears-).

El lloc de treball a cobrir interinament és el d’ Intervenció, reservat a funcionaris amb habilitació de caràcter nacional, subescala d’ Intervenció-Tresoreria, categoria d’entrada i classificat com a Intervenció de classe segona, d’acord amb allò que disposa l’article 2 del Reial Decret 1732/1994, de 29 de juliol, sobre provisió de llocs de treball reservats a funcionaris d’Administració Local amb habilitació de caràcter nacional.

Ha quedat acreditada en l’expedient la impossibilitat de cobrir la plaça esmentada mitjançant funcionari de carrera.

2. Normativa.

Article 92.bis de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del Règim Local, i el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la resta de normativa que sigui aplicable.

3. Procediment selectiu.

El procediment de selecció serà el concurs de mèrits.

4. Requisits de les persones aspirants.

Per ser admesos a aquesta convocatòria, les persones aspirants hauran de complir, en la data d’acabament del termini de presentació d’instàncies, els requisits següents:

  1. Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que disposa l’article 57 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el text refús de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.
  2. Haver complit setze anys i no excedir, si s’escau, l’edat màxima de jubilació forçosa.
  3. Estar en possessió de la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.
  4. No haver estar separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en situació d’inhabilitació absoluta o especial per a treballs o càrrecs públics per esolució judicial o per a l’accés a l’escala de funcionaris amb habilitació de caràcter nacional.
  5. Estar en possessió d’alguna de les titulacions següents: llicenciat en dret, llicenciat en ciències polítiques i de l’administració, llicenciat en sociologia, llicenciat en administració i direcció d’empreses, llicenciat en economia, llicenciat en ciències actuarials i financeres o el títol de grau corresponent.
  6. Coneixement de la llengua catalana corresponent al nivell B2, acreditat mitjançant certificat, diploma, títol o equivalent expedit per l’òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears o de l’Escola Balear d’Administració Pública.

5. Sol·licituds

5.1 Presentació. Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria, en les quals les persones aspirants hauran de declarar sota la seva responsabilitat que compleixen tots les requisits exigits a la base quarta -referits sempre a la data d’expiració del termini de presentació de sol·licituds- s’adreçaran a la Batlia de la Corporació i es presentaran en el registre general de l’Ajuntament en hores d’oficina o bé en la forma establerta a l’article 16 de la Llei 39/2015, d’ 1 d’octubre, del Procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

5.2 Termini de presentació de sol·licituds. Les sol·licituds es presentaran a l’Ajuntament dins el termini de 15 dies hàbils a partir del dia següent a la publicació de les presents bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). En el cas que el darrer dia fos inhàbil, es prorrogarà el termini fins el primer dia hàbil posterior.

5.3 Documentació per adjuntar a la sol·licitud:

  1. Fotocòpia compulsada del DNI.
  2. Fotocòpia compulsada de la titulació requerida.
  3. Fotocòpia compulsada, certificat, títol o diploma de coneixement del nivell exigit de la llengua catalana.
  4. Fotocòpia compulsada dels documents exigits per acreditar els mèrits de la fase de concurs, d’acord amb la base setena.

Adreça electrònica per a rebut de comunicacions: les persones aspirants hauran d’indicar una adreça electrònica, i en el seu defectes un número de fax, a la qual l’Ajuntament adreçarà les comunicacions referents a aquest procediment i les que esdevinguin de la borsa de treball que es constitueixi.

5.4 Llistat de persones admeses i excloses. Finalitzat el termini de presentació d’instàncies, la Batlia dictarà resolució en el termini màxim de cinc dies, aprovant la llista provisional de persones admeses i excloses, i explicant els motius, si s’escau, de l’exclusió. Dita resolució es publicarà al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament, donant un termini màxim de deu dies naturals per esmenar defectes.

A la mateixa resolució, la Batlia determinarà la data i el lloc de celebració de l’acte de valoració de mèrits.

6. Tribunal qualificador.

6.1 Composició. El tribunal, nomenat per la Batlia, estarà constituït per tres membres funcionaris de carrera. La totalitat dels membres ha de posseir un nivell de titulació igual o superior a l’exigit per a l’ingrés a en la subescala d’ Intervenció-Tresoreria.

La designació de les persones integrants de l’òrgan de selecció inclourà la dels respectius suplents i la seva composició nominal es farà pública al mateix temps que la llista de persones admeses.

Pel nomenament dels membres del titulars i suplents del tribunal es demanarà la cooperació i la col·laboració de la Conselleria d’Hisenda i Administracions públiques del Govern de les Illes Balears i del Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers d’Administració Local de les Illes Balears.

6.2 Abstenció i recusació. Els membres del tribunal s’hauran d’abstenir d’intervenir i ho notificaran a l’autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’ 1 d’octubre, de Règim jurídic del sector públic, hagin realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives en els darrers cinc anys anteriors a la publicació  d’aquesta convocatòria o es trobin en les situacions descrites per l’article 60 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el Text Refús de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic. Així mateix, les persones aspirants podran recusar els membres del tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies contemplades en aquest paràgraf.

6.3 Actuació. A partir de la constitució, el tribunal, per actuar vàlidament, requerirà la presència de més d ela meitat dels seus membres, titulars o suplents.

6.4 Indemnitzacions. Les indemnitzacions per assistències que hagin de percebre els membres del tribunal es regiran pel que disposa l’article 23 del Decret 54/2002, de 12 d’abril, regulador de les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6.5 El tribunal resta facultat per a resoldre els dubtes o incidències que es presentin, i adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procediment de selecció en tot el que no estigui previst a les bases presents.

7. Mèrits del concurs.

7.1 Experiència professional:

  1. Haver prestat serveis a l’Administració Municipal ocupant plaça d’Intervenció: 0’40 punts per mes, amb un màxim de 9 punts.
  2. Haver prestat serveis a l’Administració Municipal ocupant plaça de secretaria-intervenció: 0’20 punts per mes, amb un màxim de 7 punts.
  3. Realització de tasques de caire econòmic-finances o comptable a l’Administració pública mitjançant relació funcionarial o contracte laboral, ocupant lloc de treball del grup A1 o A2 (o assimilat): 0’10 punts per mes, amb un màxim de 5 punts.
  4. Realització de tasques d’assessorament de caràcter econòmic-financer o comptable a l’Administració públic mitjançant un contracte de serveis regulat al RDL 3/2011, de 14 de novembre, pel que s’aprova el text refús de la Llei de Contractes del Sector Públic, a nivell de llicenciat o diplomat universitari: 0’5 punts per any complet de feina, amb un màxim de 4 punts.

Puntuació màxima en aquest apartat 1:  25 punts.

Per poder valorar-se aquests mèrits serà necessari que es presenti certificat de l’Administració pública corresponent en el que s’especifiqui les dates d’alta i baixa a la mateixa i els serveis prestats; i en el cas de l’empresa privada, certificat d’empresa en el que s’especifiqui les dates d’altra i baixa a la mateixa i serveis prestat o contractes laborals en els que s’especifiquin les tasques a desenvolupar acompanyats del certificat de vida laboral emès per la Seguretat Social.

7.2 Superació de proves d’oposició:

Per haver superat qualque prova en els procediments selectius de l’escala de funcionaris amb habilitació de caràcter nacional a les subescales de Secretaria-Intervenció i d’ Intervenció-Tresoreria: 2 punts per prova.

Puntuació màxima en aquest apartat 2:  6 punts.

Per valorar-se aquest mèrit, serà necessari que es presenti el corresponent certificat o document públic acreditatiu.

7.3 Cursos, jornades o seminaris:

  1. Màsters universitaris, cursos d’especialista universitari o cursos de postgrau en matèria d’hisenda pública o de dret local: 0’20 punts per cada 20 hores, fins un màxim de 8 punts.
  2. Màsters universitaris, cursos d’especialista universitari o cursos de postgrau en matèria de dret laboral o seguretat social: 0’10 punts per cada 20 hores, fins un màxim de 6 punts.
  3. Cursos, jornades o seminaris sobre matèries d’hisenda pública, econòmic-financeres o comptables: 0’05 punts per cada 20 hores, fins un màxim de 3 punts.
  4. Cursos de formació i perfeccionament de l’àrea jurídica administrativa, d’informàtica a nivell d’usuari, curs bàsic de prevenció de riscs laborals i de l’àrea de qualitat: 0’005 punts per cada 20 hores, fins un màxim de 2 punts.
  5. Publicacions sobre estudis o treballs sobre matèries o temes relacionats amb les funcions de l’especialitat objecte de la convocatòria: fins un màxim d’ 1 punt.

Aquests mèrits es valoraran mitjançant la presentació de certificat, títol o diploma expedit per l’entitat corresponent; per a la valoració de les publicacions se n’haurà de presentar un exemplar.

En el cas que els certificats no expressin les hores sinó els crèdits que representen, cada crèdit serà comptabilitzat com a 10 hores de curs.

Puntuació màxima global per a aquest apartat 3:  20 punts.

7.4 Coneixement de la llengua catalana:

  1. Nivell C1:  0’50 punts.
  2. Nivell C2:  0’60 punts.
  3. Nivell LA:  0’70 punts.

Es puntuarà el nivell màxim, sense que en cap cas es pugui acumular la puntuació corresponent a diferents nivells.

Puntuació màxim en aquest apartat 4:   0’70 punts.

No es valoraran els mèrits que no s’acreditin documentalment mitjançant la presentació dels documents que s’especifiquen als paràgrafs anteriors (originals o fotocòpies compulsades). Aquests documents s’hauran de presentar dins el termini de presentació de sol·licituds, sense que es puguin valorar si es presenten fora d’aquest termini.

El tribunal podrà demanar a les persones interessades els aclariments o , si s’escau, la documentació addicional que estimi oportuna, amb la única finalitat de comprovar la veracitat dels mèrits aportats amb la sol·licitud per participar en aquest procés selectiu.

8. Procediment de nomenament.

La puntuació global d’aquest procés selectiu es publicarà al tauler d’edictes de la Corporació així com a la seu electrònica de la mateixa i, la persona aspirant seleccionada haurà de presentar, dins el termini dels deu dies naturals següents a l’exposició al tauler d’edictes, els documents acreditatius de què reuneix els requisits establerts a la base quarta.

Si dins el termini indicat i llevat de casos de força major, la persona aspirant proposada no presentés la documentació o no tingués els requisits exigits, no podrà ser nomenada i restaran anul·lades totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagués pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud.

Realitzat aquest procés selectiu, el tribunal elevarà a l’òrgan competent l’acta de la sessió amb una proposta de nomenament a favor de la persona que hagi obtingut major puntuació.

La competència per realitzar el nomenament com a interventor de caràcter interí correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de conformitat amb allò que disposa l’apartat 7 de l’article 92.Bis de la Llei 7/1985, Reguladora de les bases del Règim Local.

9. Borsa de treball.

Es crearà una borsa de treball amb les persones aspirants admeses, ocupant els llocs d’aquesta borsa per odre de major puntuació, per tal de cobrir de forma interina questa plaça en el supòsit de renúncia o baixa de la persona titular.

L’ordre d’oferta d’incorporació seguirà estrictament els de la puntuació obtinguda a la selecció realitzada.

La borsa tindrà una vigència de tres anys, des que es publiqui en el tauler d’anuncis i a la pàgina web municipal.

Seran d’aplicació les disposicions previstes a l’article 5 del Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

En tot cas, l’existència d’aquesta borsa de treball, no enerva la potestat de l’Ajuntament de convocar un nou procés selectiu per cobrir la possible vacant.

10. Recursos.

Contra aquesta resolució que posa fi a la via administrativa, pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant l’ Alcalde/essa d’aquest Ajuntament, en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’ 1 d’ octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; o bé interposar directament recurs contenciós – administratiu, davant el Jutjat o la Sala que resulti competent, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciós – Administrativa. Si s’optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós – administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s’hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això, sense perjudici que es pugui interposar qualsevol altre recurs estimi més convenient en el seu dret.

SEGON.- Publicar la present al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

 

Son Servera, 17 de maig de 2017

La batlessa presidenta,

Natalia Troya Isern