Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 4991
Aprovació per part del consell executiu del Consell Insular d'Eivissa del pla d'inspecció turística corresponent als anys 2017 i 2018
A la reunió ordinària de data 21 d’abril de 2017 del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa, els seus membres acordaren aprovar per unanimitat, la següent proposta:
“(...)
11. Proposta del president en relació amb l’aprovació del Pla d’inspecció turística corresponent als anys 2017 i 2018.
Havent-se presentat la següent proposta amb l’informe favorable de la Comissió Tècnica de Secretaris d’aquesta Corporació de dates 11 i 18 d’abril de 2017:
“Assumpte: Proposta del president al consell executiu del Consell Insular d'Eivissa per a l'aprovació del pla d'inspecció turística corresponent als anys 2017 i 2018
L’article 70 de l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears determina com a competències pròpies dels consells insulars la informació turística, l’ordenació i la promoció turística. L’apartat tercer d’aquest precepte estableix que corresponen als consells insulars de Mallorca, de Menorca, d’Eivissa i de Formentera, en relació amb el seu propi àmbit territorial, les competències d’inspecció i la sanció en matèria de turisme en els termes establerts en la Llei 8/2012, de 19 de juliol del turisme de les Illes Balears.
La Llei 8/2012, de 19 de juliol del turisme de les Illes Balears, reserva el seu Títol V a la Inspecció Turística establint, entre unes altres, les funcions de control del compliment de la normativa turística aplicable, especialment en la persecució de les activitats clandestines i l’oferta il·legal, la verificació dels fets causants de reclamacions i denúncies que puguin ser constitutius d’infracció de la normativa turística d’acord amb el que estableix la normativa turística, la constatació de l'existència d'infraestructures i la dotació dels serveis exigits per la legislació turística, l'assessorament a les empreses turístiques sobre el compliment i l'aplicació de la normativa vigent i l'emissió d'informes en matèria de la seva competència.
Per al disseny i execució d'un pla d'inspecció turística, on hi que observar el compliment de les funcions legalment encomanades i la coordinació de les activitats de la inspecció de turisme, resulta necessari establir una continuïtat temporal en les actuacions iniciades i en el seu seguiment. En aquest sentit, la Inspecció de Turisme es configura com l'instrument administratiu destinat a garantir el compliment dels objectius marcats per la normativa turística des d’un doble vessant: d’una banda, quant a suport i assessorament al sector i, d’altra, quant a disciplina administrativa per a la protecció dels drets tant de les empreses prestadores dels serveis turístics com de les persones usuàries.
En conseqüència, amb independència d'aquelles situacions especials o sobrevingudes que necessitin actuacions concretes diferents de les contemplades en aquest pla, el Pla d'Inspecció Turística ve a configurar el marc bàsic de l'actuació inspectora per al compliment periòdic dels objectius fixats pel Departament de Turisme.
De conformitat al que estableix l’article 74.1.a del Reglament Orgànic del Consell d’Eivissa és competència dels directors/de les directores insulars impulsar, dirigir i supervisar totes les actuacions que formen part de la gestió ordinària de l'àrea d'activitat pròpia de l'òrgan, proposant al conseller respectiu o consellera respectiva els projectes necessaris, a fi d'assumir els objectius de departament fixats pel dit conseller o consellera. En aquest sentit, atès el que disposa l'article 52.2 del ROCI sobre les competències en matèria d'ordenació turística previstes a l'article 70.3 EAIB i atribuïdes mitjançant la Llei 3/1996, de 26 de novembre, l'exercici d'aquestes competències correspon al president del Consell Insular d'Eivissa.
Atesa la proposta del director insular de turisme de 3 d'abril de 2017.
De conformitat amb el Reglament Orgànic del Consell Insular d’Eivissa (BOIB núm. 156 de 24-10-2009); els Decrets de Presidència núm. 285/2015 d’Estructura del Govern del Consell Insular d’Eivissa i creació de Departaments (BOIB núm. 100 de 7-7-2015 i núm. 103 de 10-7-2015), núm. 287/2015, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 103 de 10-7-2015) i núm. 342/2015, de nomenament d'alts càrrecs del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 114 de 28-7-2015) correspon l'aprovació d'aquest pla d'actuació al Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa.
Sobre la base de l'anteriorment exposat,
ES PROPOSA:
Primer.- Proposar al consell executiu aprovar el Pla d'Inspecció Turística per a l'any 2017-2018 que s'inclou com a annex, la vigència del qual serà fins al 31 de desembre de 2018.
Segon.- Fixar els objectius i els programes per al desenvolupament del Pla d'Inspecció Turística:
La planificació i programació de les actuacions s'efectuaran, amb caràcter general, mitjançant la identificació de les accions, la definició d'objectius específics, la concreció dels procediments, l'estimació de la seva durada, així com la determinació dels terminis d'execució, que permetin mesurar el grau de compliment dels objectius previstos, les actuacions inspectores realitzades i la valoració dels programes establerts en el Pla.
Tercer.- El desenvolupament i execució del Pla d'Inspecció Turística es durà a terme pel president del Consell Insular d'Eivissa, o la persona en qui delegui, que podrà dictar quantes instruccions estimi precises per al desenvolupament, concreció i coordinació del Pla d'Inspecció Turística.
Quart.- Publicar el Pla d'Inspecció Turística per a l'any 2017-2018 en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
ANNEX
PLA D'INSPECCIÓ TURÍSTICA 2017-2018
Descripció
El Pla d'Inspecció Turística es configura com l'instrument de planificació anual de l'activitat de la Inspecció en matèria turística pel que fa a les actuacions inspectores de caràcter ordinari.
Aquest Pla d'Inspecció Turística s'articula entorn dels objectius i els programes específics a desenvolupar durant l'any 2017-2018 per la Inspecció de Turisme del Consell d’Eivissa, en compliment de les funcions assignades per la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears.
Antecedents
L’oferta turística a l’illa d’Eivissa, és una oferta pionera i que és troba en constant renovació i moviment dins tots els sectors que composen aquesta oferta.
Conseqüència de la situació actual del món turístic i molt en particular la situació política i social que tenen alguns mercats turístics tradicionalment competidors per a Eivissa, a més a més de la fortalesa i consolidació de la marca “Ibiza”, que la situa com a punt de referència turística de destí desitjat per a un molt important nombre de turistes potencials, destí favorit dins de les programacions i objectius de la majoria dels operadors turístics, així com un destí segur en comparació amb altres destinacions; provoca que el nombre de visitants a l’illa estigui en constant augment.
Això suposa també un cert afecta crida per aquelles persones físiques o jurídiques que volen establir-se a l’illa d’Eivissa, bé per continuar amb l’explotació d’alguna activitat turística ja existent o amb l’inici d’alguna nova activitat relacionada amb l’oferta turística i que requereix d’una especial atenció per part de la inspecció del departament de turisme del Consell Insular d’Eivissa.
També hi ha que considerar que els canvis introduïts en aplicació de directrius establertes per normativa comunitari, a més a més de la certa liberalització que va suposar l’aprovació la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears; provoca que el control d’inspecció sigui cada vegada més necessari, no sols per garantir la qualitat de la nostre oferta turística, sinó a més a més per lluitar contra el intrusisme i les males practiques empresarials, cada vegada més freqüents i habituals com a conseqüència dels factors abans esmentats i que situen a Eivissa com a destí turístics important.
L’abans esmentada Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears, va suposar amb la seva entrada en vigor, establir tot una nova mena d’obligacions al departament de turisme del Consell Insular d’Eivissa, fet que s’han de registrar i per tant inspeccionar, diverses activitats que fins l’entrada en vigor d’aquesta llei no eren activitats supervisades per ordenació del turisme, però que sí per la seva incidència en la indústria turística, fan comprensible que hagin d’estar sotmeses al control turístic.
Per un altre costat, no hem d’oblidar la mancança de recursos humans existents a les administracions públiques conseqüència de les exigències del Govern Central en matèria d’estabilitat de la despesa pública, que provoca que els mitjans humans en el departament de turisme siguin insuficients per atendre les obligacions que genera una industria turística tant important com es la industria turística per a l’illa d’Eivissa i que per tant, optimitzar els recursos dels que és disposen establint processos àgils i efectius, ha de ser prioritari per assolir els objectius d’aquest Pla d’Inspecció Turística.
Objectius
Amb el present Pla d'Inspecció Turística es proposa la consecució dels següents objectius:
1. Supervisar, controlar i verificar el compliment de la normativa turística i el correcte funcionament de totes les activitats i serveis turístics que és contemplen dins de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears.
2. Procedir a la detecció de la prestació de serveis turístics clandestins.
3. Actuar contra la mala praxis en el desenvolupament de les activitats i serveis turístics per tal de garantir un mínim de qualitat turística, requerint a aquelles persones físiques o jurídiques per que restableixin el bon funcionament de la seva activitat.
4. Garantir el respecte als drets de les persones usuàries dels serveis turístics.
5. Informar i assessorar a les persones responsables dels serveis de l'exercici dels seus drets i del compliment de les seves obligacions.
Dins d’aquestos objectius i per assolir els mateixos, s’estableix que:
1. Serà element prioritari l’atenció a la oferta clandestina, fent recerca tant mitjançant els canals tradicionals d’oferta turística (programacions de majoristes, oferta d’operadors turístics en general, comercialitzadors, anuncis a mitjans de comunicació, revistes...), com fent recerca mitjançant els nous canals a través de les xarxes socials (webs, plataformes...); essent objectiu principal la lluita contra l’oferta d’allotjament no reglada com és el cas de l’oferta a pisos residencials que es comercialitzen com opció d’allotjament per a turistes.
2. És procedirà a la revisió exhaustiva de l’oferta turística inclosa als registres habilitats al departament de turisme del Consell Insular d’Eivissa, per assegurar que l’oferta autoritzada és l’oferta real existent, fent especial incidència a que la comercialització que és faci de l’activitat és correspon amb la que està autoritzada exercir, tot això amb la finalitat de garantir a l’usuari que el producte contractat és correspon amb el producte autoritzat. Això suposarà també poder fer una actualització dels dits registres, proposant aquelles baixes quan l’activitat en qüestió no es trobi activa o en condicions d’operar.
3. Es durà un control actiu d’aquelles activitats que han estat desestimades de la seva incorporació als corresponents registres per no complir amb els requisits establerts a la normativa vigent, per assegurar que no desenvolupen cap activitat, en tant en quant no hagin adquirit les condicions per desenvolupar la mateixa.
4. S’incidirà en aquelles activitats que han estat motiu d’acta per incompliment de la normativa vigent per garantir la seva no reincidència i el seu correcte servei cap a l’usuari.
5. S’incrementarà la col·laboració amb altres administracions i entitats per optimitzar recursos i efectivitat en les actuacions. Per això s’establirà un canal de comunicació que permeti agilitzar aquesta col·laboració i cooperació. També serà objectiu prioritari incidir en aquelles activitats que si bé compten amb els corresponents permisos de les administracions locals, desenvolupen activitats com es el cas d’activitats de mediació turística, sense estar inscrits als corresponents registres per desenvolupar l’activitat en qüestió.
6. Es duran a terme campanyes informatives de lluita contra el intrusisme, comptant per això amb la cooperació de serveis externs contractats per aquesta finalitat.
7. La direcció del departament de turisme, podrà, en el moment que es consideri necessari i a la vista de les circumstàncies que es puguin esdevenir, establir prioritats en les actuacions i procediments, sobretot encaminats a assolir l'objectiu prioritari que és la lluita contra la oferta il·legal d'allotjament en habitatges plurifamiliars.
8. Es crearà la mesa de lluita contra el intrusisme, que estarà integrada per representants de les diferents administracions que més directament han de incidir per a la lluita contra aquest intrusisme en les activitats turístiques clandestines.
Programes
Aquest Pla estableix diversos programes que marquen les actuacions en cada una de les activitats turístiques, fet que les característiques i condicions de cada d’una d’elles, no coincideixen per la seva especial idiosincràsia i peculiaritat, així com també pel fet que l’activitat clandestina actual existent, no és en el mateix grau segons l’activitat en que incideix.
Aquestos programes es faran efectius per part de la inspecció i mensualment es computarà el grau d’assoliments d’aquestos programes.
Programa 1. Detecció de la prestació del servei turístic d'allotjament mancant de la preceptiva inscripció en el Registre insular d’empreses, activitats i establiments turístics d’Eivissa i, compliment de les obligacions en relació a la informació dels serveis turístics i el dret de l’usuari de rebre el servei d’acord amb la categoria i requeriments legals contractats.
Actuació inspectora:
- Estudi i anàlisis dels serveis d’allotjament inclosos als registres insulars existents i comparativa de la comercialització que és fa dels mateixos, requerint als comercialitzadors i explotadors d’aquells serveis que no coincideixen amb els dits registres per tal que es dugui a terme la corresponent esmena de les deficiències trobades quan sigui el cas o en el seu defecte, per garantir que allò que es comercialitza, és el que està inscrit. És requerirà a aquelles activitats que no estiguin operatives per procedir a la seva baixa dels registres, cas que no desenvolupin l’activitat d’allotjament per la qual havien estat inscrits.
- Visites d'inspecció als establiments turístics d’allotjament no inscrits en el Registre insular d’empreses, activitats i establiments turístics d’Eivissa, després de la seva detecció mitjançant la comprovació de la informació obtinguda fonamentalment a través d'internet, així com en qualsevol altre mitjà de difusió que els serveis d'inspecció tenguin al seu abast.
- S'inclouen en aquest programa també, les queixes presentades per les persones usuàries de serveis turístics, així com les denúncies presentades per altres administracions que, després d'analitzar i determinar la seva possible comprovació material in situ, poguessin constituir vulneració de la normativa turística vigent.
Àmbit d'actuació: Persones físiques o jurídiques que desenvolupin activitats turístiques al territori de l’illa d’Eivissa amb o sense la preceptiva inscripció en el Registre insular d’empreses, activitats i establiments turístics d’Eivissa, així com també aquelles persones físiques o jurídiques que es dediquen a comercialitzar serveis d’allotjaments mancant la preceptiva inscripció en el Registre Insular corresponent o que no coincideix al servei ofert amb el que està inscrit, per la qual cosa en aquest cas, la corresponent informació i documentació a l’autoritat competent per que efectuï les corresponents actuacions.
Programa 2. Supervisió, control i verificació del compliment de la normativa turística en empreses que desenvolupen activitats d’intermediació turística i/o comercialitzadores d'estades turístiques en habitatges sense estar inscrites en el Registre insular d’empreses, activitats i establiments turístics d’Eivissa.
Actuació inspectora:
- Estudi i anàlisis de les empreses que desenvolupen activitats d’intermediació turística incloses als registres insulars existents, requerint-les quan sigui el cas perquè comuniquin els serveis que comercialitzen per tal de detectar oferta clandestina comercialitzada per empreses d’intermediació turística degudament registrades. És requerirà a aquelles activitats que no estiguin operatives per procedir a la seva baixa dels registres, cas que no desenvolupin l’activitat d’allotjament per la qual havien estat inscrits.
- Visites d'inspecció als establiments turístics no inscrits en el Registre insular d’empreses, activitats i establiments turístics d’Eivissa, després de la seva detecció mitjançant la comprovació de la informació obtinguda fonamentalment a través d'internet, així com en qualsevol altre mitjà de difusió que els serveis d'inspecció tenguin al seu abast. És farà especial incidència amb aquelles activitats que s’anunciïn a través d’internet com a mediadors turístics i no constin inscrits al registre insular.
- També s'inclouen en aquest programa les queixes presentades per les persones usuàries de serveis turístics, així com les denúncies presentades per altres administracions que, després d'analitzar i determinar la seva possible comprovació material in situ, poguessin constituir vulneració de la normativa turística vigent.
Àmbit d'actuació: Persones físiques o jurídiques que desenvolupin activitats turístiques al territori de l’illa d’Eivissa amb o sense la preceptiva inscripció en el Registre insular d’empreses, activitats i establiments turístics d’Eivissa.
Programa 3. Detecció d'aquelles persones i/o entitats que presten serveis turístics de restauració sense estar inscrites en el Registre insular d’empreses, activitats i establiments turístics d’Eivissa.
Actuació inspectora:
- Estudi i anàlisis de les persones i/o entitats que presten serveis turístics de restauració incloses als registres insulars existents, per garantir que compleixen amb els requisits del títol V, articles 111 a 114, del Decret 20/2015, de 17 d’abril de principis generals i directrius de coordinació en matèria turística; de regulació d‘òrgans assessors, de coordinació i de cooperació del Govern de les Illes Balears, i de regulació i clarificació de les empreses i dels establiments turístics, dictats en desenvolupament de la Llei 8/2012, de 9 de juliol, de Turisme de les Illes Balears. Per assolir aquest objectiu és requerirà aquells casos on s’observi un possible incompliment dels requisits abans referenciats. És requerirà a aquelles activitats que no estiguin operatives per procedir a la seva baixa dels registres, cas que no desenvolupin l’activitat de restauració per la qual havien estat inscrits, segons el previst a l’article 114 de l’esmentat Decret 20/2015.
- Visites d'inspecció als establiments detectats que prestin serveis turístics de restauració i que no es trobin inscrites en el Registre insular d’empreses, activitats i establiments turístics d’Eivissa. Es realitzaran les oportunes accions de comprovació principalment en internet, així com en qualsevol altre mitjà de difusió que els serveis d'inspecció tenguin al seu abast.
- També s'inclouen en aquest programa les queixes presentades per les persones usuàries de serveis turístics, així com les denúncies presentades per altres administracions que, després d'analitzar i determinar la seva possible comprovació material in situ, poguessin constituir vulneració de la normativa turística vigent.
Àmbit d'actuació: Totes les persones i/o entitats inscrites o no en el Registre insular d’empreses, activitats i establiments turístics d’Eivissa que prestin serveis turístics de restauració.
Programa 4. Detecció d'aquelles persones i/o entitats que presten serveis turístics d'entreteniment i de turisme actiu sense estar inscrites en el Registre insular d’empreses, activitats i establiments turístics d’Eivissa.
Actuació inspectora:
- Estudi i anàlisis de les persones i/o entitats que presten serveis turístics d’entreteniment i de turisme actiu incloses als registres insulars existents, per garantir que compleixen amb els requisits del títol V, articles 117 a 124, del Decret 20/2015, de 17 d’abril de principis generals i directrius de coordinació en matèria turística; de regulació d‘òrgans assessors, de coordinació i de cooperació del Govern de les Illes Balears, i de regulació i clarificació de les empreses i dels establiments turístics, dictats en desenvolupament de la Llei 8/2012, de 9 de juliol, de Turisme de les Illes Balears. Per assolir aquest objectiu és requerirà aquells casos on s’observi un possible incompliment dels requisits abans referenciats. És requerirà a aquelles activitats que hagin deixat d’exercir l’activitat per las qual havien estat inscrites per tal de procedir a la seva baixa del registre si n’és el cas.
- Visites d'inspecció als establiments detectats que prestin serveis turístics d'entreteniment, així com també de turisme actiu i que no es trobin inscrites en el Registre insular d’empreses, activitats i establiments turístics d’Eivissa. Es realitzaran les oportunes accions de comprovació principalment en internet, així com en qualsevol altre mitjà de difusió que els serveis d'inspecció tenguin al seu abast.
- També s'inclouen en aquest programa les queixes presentades per les persones usuàries de serveis turístics, així com les denúncies presentades per altres administracions que, després d'analitzar i determinar la seva possible comprovació material in situ, poguessin constituir vulneració de la normativa turística vigent.
Àmbit d'actuació: Totes les persones i/o entitats inscrites o no en el Registre insular d’empreses, activitats i establiments turístics d’Eivissa que prestin serveis turístics d'entreteniment i de turisme actiu.
Programa 5. Detecció de la prestació del servei turístic de lloguer de vehicles sense conductor o rent a car mancant de la preceptiva inscripció en el Registre insular d’empreses, activitats i establiments turístics d’Eivissa.
Actuació inspectora:
- Visites d'inspecció als establiments turístics no inscrits en el Registre insular d’empreses, activitats i establiments turístics d’Eivissa, després de la seva detecció mitjançant la comprovació de la informació obtinguda fonamentalment a través d'internet, així com en qualsevol altre mitjà de difusió que els serveis d'inspecció que tenguin al seu abast.
- També s'inclouen en aquest programa les queixes presentades per les persones usuàries de serveis turístics, així com les denúncies presentades per altres administracions que, després d'analitzar i determinar la seva possible comprovació material in situ, poguessin constituir vulneració de la normativa turística vigent.
- Seguiment de les persones o entitats inscrites al registre insular, per comprovar que compleixen els requisits establerts a l’article 125 de l’abans esmentat Decret 20/2015, de 17 d’abril i procedir a la baixa del registre d’aquelles activitats que ja no exerceixen la seva activitat.
Àmbit d'actuació: Persones físiques o jurídiques que desenvolupin activitats turístiques al territori de l’illa d’Eivissa amb o sense la preceptiva inscripció en el Registre insular d’empreses, activitats i establiments turístics d’Eivissa.
Programa 6. Detecció d'aquelles persones que, sense trobar-se en possessió de la preceptiva habilitació com a guia de turisme, presten el servei turístic d'informació turística a les persones que realitzin visites als béns que integren el patrimoni històric i natural, béns d'interès cultural, béns catalogats i la resta dels recursos turístics.
Actuació inspectora:
- Visites d'inspecció als béns que integren el patrimoni històric i natural, béns d'interès cultural, béns catalogats i la resta dels recursos turístics amb major demanda d'usuaris turístics, amb vista a comprovar l'habilitació com a Guia de Turisme d'aquelles persones que presten el servei d'informació turística en els béns anteriorment esmentats.
- També s'inclouen en aquest programa les queixes presentades per les persones usuàries de serveis turístics, així com les denúncies presentades per altres administracions que, després d'analitzar i determinar la seva possible comprovació material in situ, poguessin constituir vulneració de la normativa turística vigent.
Àmbit d'actuació: Béns que integren el patrimoni històric i natural, béns d'interès cultural, béns catalogats i la resta dels recursos turístics amb major demanda d'usuaris turístics.
Programa 7. Detecció de la prestació del servei turístic d'entreteniment i restauració en embarcacions mancant de la preceptiva inscripció en el Registre insular d’empreses, activitats i establiments turístics d’Eivissa.
Actuació inspectora:
- Visites d'inspecció als establiments turístics no inscrits en el Registre insular d’empreses, activitats i establiments turístics d’Eivissa, després de la seva detecció mitjançant la comprovació de la informació obtinguda fonamentalment a través d'internet, així com en qualsevol altre mitjà de difusió que els serveis d'inspecció estimin oportú.
- Seguiment de la comercialització de les empreses que es dediquen a prestar serveis turístics d’entreteniment i restauració en embarcacions i que consten al registre insular, per garantir el compliment de les seves obligacions.
- També s'inclouen en aquest programa les queixes presentades per les persones usuàries de serveis turístics, així com les denúncies presentades per altres administracions que, després d'analitzar i determinar la seva possible comprovació material in situ, poguessin constituir vulneració de la normativa turística vigent.
Àmbit d'actuació: Persones físiques o jurídiques que desenvolupin activitats turístiques al territori de l’illa d’Eivissa amb o sense la preceptiva inscripció en el Registre insular d’empreses, activitats i establiments turístics d’Eivissa.
Programa 8. Control i verificació del compliment de la normativa turística per part de les persones o empreses turístiques que iniciïn la seva activitat o que hagin efectuat modificacions, reformes o ampliacions.
Actuació inspectora:
- S'efectuaran visites d'inspecció als establiments turístics que iniciïn la seva activitat, en les quals es formalitzaran les actes d'inspecció que corresponguin i, si escau, s'emetran els informes tècnics que procedeixin.
- Es comunicarà a les administracions competents on s’eradica l’establiment objecte d’inicií d’activitat o que sigui objecte de modificació, reforma o ampliació; per tal que, si n’és el cas, pugui formular les objeccions que és consideri necessari i que pugui suposar que no procedeix aquesta inscripció o pugui alterar el contingut de les actes d’inspecció.
Àmbit d'actuació: Establiments turístics que iniciïn la seva activitat o que efectuïn modificacions substancials, reformes o ampliacions en els mateixos.
Quadre d'empreses, activitats i establiments objecte del pla
S'estableix com objectiu mínim en quant a nombre d'actuacions, les següents dades distribuïdes per programes:
Programes |
Núm. empreses, activitats i establiments/per any |
---|---|
Programa 1 |
350 |
Programa 2 |
150 |
Programa 3 |
180 |
Programa 4 |
10 |
Programa 5 |
30 |
Programa 6 |
5 |
Programa 7 |
20 |
Programa 8 |
450 |
Total anual |
1195 |
Cronologia d'actuacions prioritaris
Aquest calendari s'estableix per fitxar unes prioritats encaminades fonamentalment per assolir els objectius esmentats en aquest Pla, però en especial atenció a l'objectiu esmentat en el punt 2: procedir a la detecció de la prestació de serveis turístics clandestins.
Per assolir aquesta finalitat caldrà revisar els procediments d'actuacions, per tal que, aquella informació que arribi al departament de turisme, bé sigui mitjançant un registre d’entrada, per via telemàtica o per qualsevol altre mitjà que pugui garantir la seva validesa; pugui ser motiu d’actuació immediata pel servei d’inspecció del departament de turisme del Consell Insular d’Eivissa.
Això no significa que no s’hagin d’atendre la resta de prescripcions establertes dins aquest Pla.
Cronograma:
Abril i maig.- Durant els mesos d’abril i maig s’intensificarà les actuacions encaminades a detectar l’oferta clandestina, fet que coincideix amb els mesos de pre-temporada quan existeix una major oferta d’aquest tipus.
Es revisaran webs de comercialització d’oferta turística, així com s’augmentarà la visita a aquells mediadors susceptibles de comercialitzar oferta no reglada.
Es procedirà a requerir a totes aquelles persones físiques o jurídiques, que es consideri puguin amb la seva activitat, dur a terme activitats subjectes a la normativa turística i no és trobin al corrent de la corresponent inscripció.
També es farà un especial seguiment d’aquelles activitats que no han estat inscrites en el corresponen registre.
Juny, juliol i agost.- Coincidint amb la plena obertura i funcionament de totes les activitats i empreses que és dediquin a la comercialització de serveis turístics, siguin del tipus que siguin, és procedirà a la revisió dels corresponents registres insulars per determinar que les activitats inscrites mantenen les condicions per les quals varen ser en el seu dia inscrites. Això també servirà per detectar possibles activitats que per la seva inactivitat puguen ser objecte de baixa.
Es mantindran les actuacions encaminades a detectar l’oferta clandestina i és donarà prioritat a l’atenció de quantes reclamacions o queixes és puguin presentar davant del departament de turisme.
Durant la resta de mesos de l’any, es desenvoluparà l’activitat normal del servei d’inspecció, sempre amb la prioritat d’atendre un possible cas d’activitat clandestina, per davant qualsevol altre tasca.”
El Consell Executiu fa seua la proposta, i l’aprova per unanimitat.
(...)”
Eivissa, 12 de maig de 2017
El secretari tècnic,
Ramón Roca Mérida