Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 4913
Consell Executiu. Aprovació de la convocatòria i les bases dels ajuts a les organitzacions professionals agràries de Menorca (OPA) de l'any 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió de caràcter ordinari de dia 27 de març de 2017, va adoptar l'acord següent:

Primer.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d’ajuts del Consell Insular de Menorca a les organitzacions professionals agràries, i els seus annexos.

Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2017, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior, d’acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari: les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats per aportacions expresses de tercers per a contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria:

Partida

Quantia màxima

6.41200.4890000 Ajuts associacions professionals d'agricultura

20.000 €

b) El termini de presentació de sol·licituds és de 30 dies naturals comptats a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c) La instructora d’aquest expedient és la senyora Helena Fonolleda Gómez, sap de negociat de Sa Roqueta.

d) Aprovar la composició de la Comissió Avaluadora d'aquests ajuts:

- President: Javier Ares Garcia, conseller executiu del departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera

- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament

- Vocals:

- Miquel Truyol Olives, director insular de Medi Rural i Marí

- Helena Fonolleda Gomez, tècnica agrícola del CIM i cap de negociat de sa Roqueta

- José Maria Mir Orfila, tècnic agrícola del CIM

- Francisca Llabrés Riudavets, tècnica mitjana de gestió del CIM

Tercer.- Remetre a la Base de Dades Nacional de Subvencions informació sobre la present convocatòria, en els termes establerts en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, de forma prèvia a la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER LES ORGANITZACIONS PROFESSIONALS AGRÀRIES DE MENORCA

1. OBJECTE

L’objecte d’aquests ajuts és participar en les despeses originades per la realització de les activitats ordinàries pròpies de les organitzacions professionals agràries de l’illa de Menorca (d’ara endavant OPA) des de dia 16 de novembre de l'any anterior fins a dia 15 de novembre de l'any en curs.

2. FINALITAT

Aquests ajuts tenen per finalitat contribuir al desenvolupament i la millora del sector agrari a través dels serveis d'entitats de representació col·lectiva.

3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es faran amb càrrec a les partides i l’import màxim que s’estableixin a la convocatòria.

4. ACTIVITATS SUBVENCIONADES: REQUISITS I CONDICIONS

1. Són objecte de subvenció les activitats següents:

Línia 1. Manteniment de la pròpia organització professional agrària.

Línia 2. Representació, formació, assessorament i publicacions:

a) El desenvolupament de la funció representativa dels interessos socioeconòmics dels seus associats.

b) La publicació del mitjà de comunicació de l’organització dirigida principalment als seus socis, tant si és impresa com si és digital.

c) La realització d’activitats de caràcter formatiu i d'assessorament relacionades amb el sector i que estiguin encaminades a la capacitació dels seus associats i la formació dels seus treballadors, sempre que tenguin relació amb un millor servei als associats.

2. Les activitats abans relacionades s’han de portar a terme des de dia 16 de novembre de l'any anterior fins a dia 15 de novembre de l'any en curs.

3. Són despeses subvencionables:

- Lloguers i despeses dels locals de l'organització, entre altres les d'electricitat, telèfon i neteja

- Subscripció a publicacions relacionades amb l'activitat de l'organització

- Material fungible d'oficina

- Quotes satisfetes per la seva integració en agrupacions o federacions d'àmbit superior

- Manteniment i adquisició d'equips informàtics

- Viatges per assistència a reunions fora de l'illa de Menorca

- Despeses d'assessorament al personal propi de l'organització i als seus associats

- Despeses de formació per al personal propi de l'organització

- Despeses de formació als afiliats: despeses de desplaçament i allotjament dels ponents quan són de fora de l'illa de Menorca

- Despeses d'assessoria fiscal

- Despeses per a informació i comunicació

5. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.

2. L’import de les subvencions o els ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.

6. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

1. Poden sol·licitar la subvenció les organitzacions professionals agràries legalment constituïdes, que tenguin el seu domicili social i l'àmbit d’actuació dins del territori de Menorca i un funcionament intern real i democràtic.

2. En aquest sentit, queden excloses d'aquest procediment de concurrència competitiva les organitzacions que no duguin a terme els processos electorals prevists en els seus estatuts.

3. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

7. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s'han de presentar formalitzades electrònicament mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a ANNEX I d'aquestes bases i que es troba a la seu electrònica www.cime.es

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

Documentació administrativa

a) Còpia de l'escriptura de constitució, o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent.

b) Certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda.

c) Document de designació d'un representant.

d) Si fos necessari de conformitat amb els estatuts, s'ha d'aportar un certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda.

e) Còpia acarada del document d’identificació fiscal del sol·licitant (NIF) i del seu representant.

f) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu legal representant de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 10.1 del Decret legislatiu 2/2005 de 28 de desembre pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196 de 31-12-2005) (annex II).

g) Certificat on consti que està al corrent de les obligacions tributaries i amb la Seguretat Social (es pot autoritzar al Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment d'aquestes obligacions – vegeu annex I). El sol·licitant ha d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb el Consell Insular de Menorca, aspecte que comprovarà d'ofici el Consell Insular de Menorca.

h) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu legal representant relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades, per a realitzar la mateixa activitat (annex III).

i) Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons el model facilitat pel Consell Insular de Menorca.

Documentació específica

j) Certificat emès pel secretari de l'organització en què constin:

  • El nombre d'afiliats en actiu fins al 31 de desembre de l'any anterior, que estiguin al corrent del pagament de la quota a l’organització.
  •  L'aportació econòmica realitzada pels socis de l'organització durant l'exercici anterior.

k) Pressupost complet i desglossat de despeses i ingressos de l’any corrent, que no pot presentar un dèficit inicial, i liquidació del de l’any anterior que, si s’hagués tancat amb dèficit, s’haurà d’indicar amb càrrec a quins recursos s’ha eixugat aquest.

l) Memòria detallada i quantificada de les activitats enumerades en el punt 4 de les bases i que es pretenen realitzar amb la subvenció sol·licitada.

S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, c, e i i quan ja consti en els arxius del Consell Insular, la qual cosa s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.

3. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c de l’LPACAP, les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l’LPACAP).

D'acord amb l'art. 28.5 de l’LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autentificació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i la veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

5. La sol·licitud i tota la documentació transcrita en el punt 2, de la Base 7, s'han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

a) Per mitjans electrònics d'acord amb el que estableix l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

b) Si alguna OPA presenta la sol·licitud presencialment, se la requerirà per tal que ho esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquest efecte, d'acord amb el que estableix l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà d'haver rebut el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 68 de l’LPACAP.

8. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

1. Seran seleccionades totes les organitzacions sol·licitants que compleixin els requisits d’aquesta convocatòria i que adjuntin a la sol·licitud la documentació adient.

2. Per a la línia 1, de Manteniment, es destinaran 30 € per afiliat que estigui al corrent del pagament de la quota de l’any anterior a l’organització.

L’ajut màxim total per aquest concepte serà del 40 % de l'ajut sol·licitat. (Amb un import màxim de 2.400 €).

Es destinarà un pressupost de 7.200 € per a aquesta línia. Si no s'esgota aquest pressupost, podrà revertir en la línia 2.

3. Per a la línia 2, de Representació, formació, assessorament i publicacions, es podrà subvencionar:

a) Per les actuacions de representació de les OPA fora de Menorca es poden presentar les despeses següents: de trasllat, per al qual es destina fins a un màxim de 200 € per persona i viatge; d'allotjament, amb un màxim de fins a 150 € per persona i viatge, i de dietes, amb un màxim de fins a 64,40 € per persona i dia.

b) Per assistència a fires, es destinarà un ajut màxim total de 500 € en concepte despeses de muntatge i lloguer de l'estand, material de l'estand, degustacions... així com 0,25 €/km per transport dels animals que vagin a la fira.

c) Per les actuacions de formació, assessorament i publicacions, es destinarà un ajut màxim total de 4.600 €. En cas que l’actuació sigui inferior a aquest import, no es pagarà més que el cost de l’activitat, segons el pressupost presentat. Les despeses de personal vinculades a les actuacions subvencionables no s'admeten com a justificants d’aquesta convocatòria.

Tampoc són subvencionables les despeses protocol·làries en menjars, refrigeris, serveis d'àpats o despeses similars.

L'ajut màxim individual per les despeses de la línia 2 serà del 60 % de l'ajut sol·licitat. (Amb un import màxim de 4.600 €).

Es destinarà un pressupost de 12.800 € per a aquesta línia. Si l'import total sol·licitat de la línia 2 supera el pressupost existent, es prorratejarà proporcionalment entre els sol·licitants, atenent el pressupost i els criteris establerts anteriorment.

La subvenció màxima total que podrà percebre cada OPA serà de 7.000 € .

9. COMISSIÓ AVALUADORA DELS AJUTS

1. Es crea la Comissió Avaluadora dels ajuts regulats en aquestes bases.

2. L’objecte de la Comissió Avaluadora és examinar els expedients d’ajuts, que han d’anar acompanyats d’un informe tècnic, i emetre una proposta definitiva d’acord.

3. La Comissió Avaluadora estarà integrada pels membres següents:

- President: el conseller executiu del departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera

- Secretari/ària: un/a funcionari/a del Departament

- Vocals:

- el director insular de Medi Rural i Marí

- la tècnica agrícola, cap de negociat de Sa Roqueta

- un tècnic agrícola del CIM

- la tècnica mitjana de gestió del CIM

4. Perquè la Comissió Avaluadora s’entengui vàlidament constituïda, es requerirà la presència del president, del secretari i de la meitat, almenys, dels seus membres.

10. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, nodiscriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent. Una vegada conclòs el procés de tramitació de la convocatòria, i immediatament abans de la seva publicació en el diari oficial, s'haurà de remetre a la Base de Dades Nacional de Subvencions la informació corresponent a la convocatòria, en els termes establerts en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. La instrucció correspondrà a un/una tècnic/a del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la comissió avaluadora.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per la comissió avaluadora, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del Departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. Reformulació de sol·licituds. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la sol·licitud a fi d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de sis mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. No obstant l’anterior, aquest termini es podrà reduir si així s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

9. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.

10. S'haurà de remetre informació sobre la resolució de concessió dels ajuts que recaigui a la Base de Dades Nacional de Subvencions, en els termes establerts en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

11. ABONAMENT DELS AJUTS

1. Les subvencions es faran efectives en el termini màxim de 60 dies des del moment que es comprovi que la justificació presentada s'ajusta als requisits exigits en les bases de la convocatòria i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

2. No es podrà fer efectiu el pagament de la subvenció mentre el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

3. Respecte a les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, s'ha d'estar al que estableix la base 13. No obstant, l'entitat beneficiària pot susbstituir els certificat que se senyalen per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida a la convocatòria no superi els 3.000 € (art. 11 f TRLGSIB)

12. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

1. El darrer dia per justificar les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció o l’ajut econòmic concedit serà ek 15 de novembre de l'any en curs. Si hi hagués causes excepcionals que ho impedissin, els beneficiaris les han d'al·legar per escrit i, a la vista d'aquestes causes, l'òrgan competent per atorgar els ajuts podrà ampliar-ne el termini de justificació.

2. Per justificar l'ajut s’ha de presentar el compte justificatiu simplificat, que ha d'incloure:

  • Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts. S’ha de relacionar a la memòria els viatges de representació realitzats especificat lloc, data i finalitat de la reunió.
  • Relació nominativa de les despeses realitzades (annex IV).

3. En el cas de rebre qualsevol altra subvenció pública, s’ha de lliurar el justificant de la subvenció rebuda i el concepte pel qual s’ha rebut.

4. En la fase de comprovació de la despesa realitzada se sol·licitarà al beneficiari la presentació dels justificants que es creguin oportuns per tal d’obtenir una evidència raonable sobre l’adequada aplicació de la subvenció.

5. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils (art. 68 de la llei 39/2015 d'1 d'octubre).

6. Si la despesa justificada per cada una de les línies subvencionades és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat per línia, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

7. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

8. Si la justificació no es presenta en el termini establert, s'ha de requerir el beneficiari perquè la presenti en un termini improrrogable de 15 dies. Aquest requeriment tindrà, així mateix, la consideració d'inici de l'expedient de revocació o reintegrament que correspongui.

13. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Les OPA han de complir les obligacions següents:

a) Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.

b) Fer constar el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per a ésser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO, en la realització de les activitats subvencionades. (anteriors al mes de juliol de 2017)

c) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas, la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

d) Realitzar l’activitat objecte de subvenció en el termini màxim establert.

e) Dur a terme les activitats que han fonamentat la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

f) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.

g) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

h) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes amb la mateixa finalitat.

i) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar el cost total.

j) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L'acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l'Agència Tributària.

14. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS

En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà l'expedient de revocació i consegüent reintegrament dels ajuts, segons correspongui.

Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaràn els articles 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa aplicable.

En el cas que no sigui procedent la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l'esmentat incompliment.

Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari i s'haurà de valorar en tot cas, el grau d'incompliment, si s'ha degut actuacions doloses o negligents, i si hi ha hagut bona o mala fe.

En el cas que el beneficiari no justifiqui en termini l'import de la concessió atorgada, es minorarà la part de la subvenció correctament justificada amb un 1 % per cada dia de retard.

Si el benefici no fa constar, de manera expressa, el suport del CIM i el logotip de la candidatura de la UNESCO, es minorarà en un 1 % l'import de la subvenció correctament justificada.

En el cas que s'hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats rebudes que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, el qual es comptarà des del pagament de la subvenció, total o parcial, fins a la data de resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.

Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i es poden exigir per la via de constrenyiment.

L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que en el seu cas siguin exigibles.

15. INFRACCIONS I SANCIONS

1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb el que estableix l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

16. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius:

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca

Normativa general aplicable:

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

- Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol)

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

ANNEX I: Sol·licitud de participació en la convocatòria d'ajuts a les OPA (consta en l'expedient)

ANNEX II: Declaració responsable (consta en l'expedient)

ANNEX III: Declaració responsable d'altres ajuts rebuts (consta en l'expedient)

ANNEX IV: Relació nominativa de les despeses dels ajuts del Consell Insular de Menorca a les OPA 2017 (consta en l'expedient)

 

El Secretari del Consell Executiu,

Octavi Pons Castejón