Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TERRITORI, ENERGIA I MOBILITAT

Núm. 4892
Resolució del conseller de Territori, Energia i Mobilitat de 8 de maig de 2017 per la qual s’aprova la convocatòria pública de subvencions per establir nous punts de recàrrega per a vehicle elèctric destinats a l’Administració pública local, dins del Programa Operatiu FEDER 2014-2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 (BOIB núm. 72, de 24 de maig) estableix les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d’energia a les Illes Balears, entre les quals hi ha les de promoció de l’estalvi i la diversificació energètiques, la implantació d’energies renovables, la millora de l’eficiència energètica i la generació de noves tecnologies amb vista a permetre un desenvolupament més sostenible de l’ús de l’energia, així com el foment d’actuacions en transport eficient.

La Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat té, entre els objectius del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears, aprovat definitivament pel Decret 96/2005, de 23 de setembre, i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 143, de 27 de setembre de 2005, la planificació de les actuacions encaminades a subministrar la demanda energètica futura a cada una de les Illes Balears, ja sigui amb fonts d’energia convencionals com renovables i, alhora, impulsar l’estalvi i la racionalització de l’ús de l’energia en cada un dels sectors econòmics, per tal de minimitzar, en la mesura que pugui, l’increment de la demanda d’energia.

El Govern de les Illes Balears aposta per un procés d’implantació de la mobilitat elèctrica en el qual el desenvolupament del vehicle elèctric suposa un pas endavant cap a un model d’economia mediambiental més sostenible, atès que la substitució dels motors de combustió per vehicles elèctrics implica un estalvi de combustibles fòssils i una reducció de les emissions de CO2.

Les Illes Balears són un territori idoni per al foment del vehicle elèctric, tant per la singularitat geogràfica, amb distàncies petites i necessitat d’optimitzar els recursos energètics, com per la vocació turística.

El Reglament (CE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, estableix les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i estableix disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca. L’article 65.2 estableix que la despesa ha de ser subvencionable amb una contribució dels Fons EIE (Fons Estructurals i d’Inversió Europeus) si el beneficiari ha contret la despesa i l’ha abonat entre la data de presentació del programa a la Comissió —o a partir de l’1 de gener de 2014 si aquesta data és anterior— i el 31 de desembre de 2023. A més, el Reglament (CE) número 1301/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, regula el Fons Europeu de Desenvolupament Regional. En virtut d’aquesta normativa, el Programa Operatiu del FEDER per a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears 2014-2020 es va aprovar el 22 de setembre de 2015.

Dins d’aquest programa, l’eix prioritari 4 (afavorir la transició vers una economia baixa en carbó en tots els sectors) és el que presenta una dotació econòmica més alta, fins els 42,33 M€ (el 31 % de tot el pressupost) i inclou la prioritat d’inversió 4 e (foment d’estratègies de reducció del carboni per a tot tipus de territori, especialment les zones urbanes, incloent-hi el foment de la mobilitat urbana multimodal sostenible i les mesures d’adaptació amb efecte de mitigació).

Així doncs, i per l’èxit de les convocatòries de 2015 i 2016, amb aquesta convocatòria de subvenció de punts de recàrrega de vehicle elèctric s’intenta donar un impuls a la implantació del vehicle elèctric a les Illes Balears.

L’estratègia que s’ha anat desenvolupant en el camp de la mobilitat elèctrica, com ara el conveni subscrit amb l’Institut per a la Diversificació i Estalvi de l’Energia (IDAE) per a la instal·lació d’una infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics a les Illes Balears (MELIB) o les darreres convocatòries de subvenció per a la instal·lació de punts de càrrega ràpida i lenta o semiràpida, requereix mesures complementàries per incrementar el parc de vehicles elèctrics a les Illes Balears.

L’import de la subvenció que obtenguin els projectes que s’hi presentin està cofinançat en un 50 % amb fons FEDER 2014-2020 de les Illes Balears.

Per ser subvencionables, les actuacions han de complir els criteris dels programes operatius dels Fons Operatius de Desenvolupament Regional (norma estatal de despeses subvencionables del FEDER per al període 2014-2020, ordre HFP/1979/2016, (BOE 315, del 30 de desembre de 2016)).

El 3 de febrer de 2017 s’aprovà el Pla Estratègic de Subvencions per a l’exercici de 2017 (BOIB núm. 15, de 4 de febrer de 2017) i inclou ajuts per fomentar el vehicle elèctric i el desenvolupament d’infraestructures per a la recàrrega elèctrica.

D’altra banda, l’article 7.1 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d’energia, estableix que les subvencions regulades en aquesta Ordre s’han de concedir amb subjecció als principis d’objectivitat, transparència, publicitat i concurrència, i que, com a regla general, el sistema de selecció ha de ser el de concurs, a través de la comparació en un únic procediment de totes les sol·licituds presentades, de conformitat amb els criteris objectius que estableixen aquestes bases i els específics que fixin les convocatòries.

L’article 7.3 de l’Ordre esmentada estableix que, no obstant això, la selecció de les persones o entitats beneficiàries es pot dur a terme per procediments que no són el concurs quan no siguin necessàries la comparació i la prelació, en un únic procediment, de totes les sol·licituds entre si. En aquests casos, les sol·licituds de subvenció es poden resoldre individualment, a mesura que entrin en el registre de l’òrgan competent, encara que no hagi acabat el termini de presentació, d’acord amb els apartats 2 i 3 de l’article 17 del Text refós de la Llei de subvencions.

L’objecte de la convocatòria és fomentar la instal·lació de punts de recàrrega públics per aconseguir una mobilitat sostenible de vehicles elèctrics davant de la mobilitat amb combustibles més contaminants (gasolina, gasoil), per la qual cosa ja estan establerts prèviament uns criteris específics en la convocatòria i es considera que tots els peticionaris tenen els mateixos drets, que no calen la comparació ni la prelació i que està justificat que s’hagi optat per concedir les subvencions d’acord amb l’ordre d’entrada.

Per tot això, vists els informes preceptius, de conformitat amb l’article 5 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d’energia a les Illes Balears, i l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i fent ús de les facultats que m’atribueixen la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

Article 1

Objecte

L’objecte d’aquesta Resolució és aprovar i regular la convocatòria pública d’ajudes per fomentar la instal·lació de nous punts de recàrrega públics per a vehicle elèctric.

Aquestes ajudes estan cofinançades en un 50 % amb càrrec del Programa Operatiu FEDER 2014-2020 de les Illes Balears.

Article 2

Beneficiaris

Poden ser beneficiaris d’aquestes ajudes per a punts de recàrrega de vehicles elèctrics les administracions públiques locals que facin l’activitat dins l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears. S’hi exclouen els organismes autònoms, les entitats públiques empresarials i les societats mercantils públiques.

Els beneficiaris han d’haver manifestat, per acord de l’òrgan competent, la decisió d’adherir-se al conveni de col·laboració amb la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat i el consell insular corresponent per al desenvolupament d’un projecte pilot per a la implantació de la mobilitat elèctrica a les Illes Balears (MELIB).

Article 3

Import econòmic i durada del projecte

3.1. L’import econòmic d’aquesta convocatòria és de 600.000,00 €, amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma per a l’any 2017, i concretament a les partides següents:

— 25601 731A01 76000.10 FF 31110             323.000,00 €

— 25601 731A01 76100.10 FF 31110                 7.000,00 €

— 25601 731A01 76000.11 FF 31110               35.000,00 €

— 25601 731A01 76000.20 FF 31110               93.000,00 €

— 25601 731A01 76100.20 FF 31110                 7.000,00 €

— 25601 731A01 76000.30 FF 31110               93.000,00 €

— 25601 731A01 76100.30 FF 31110                 7.000,00 €

— 25601 731A01 76100.40 FF 31110                35.000,00 €

3.2. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es poden incrementar els imports d’aquesta convocatòria. L’import consignat inicialment es pot ampliar, mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que disposa l’article 39.3 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La modificació esmentada, llevat que s’estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar sol·licituds s’ampliï, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.

Article 4

Actuacions i despeses subvencionables

4.1. Es pot rebre ajuda per a l’establiment de nous punts de recàrrega pública per a vehicle elèctric tipus piló, ubicats en la via pública, així com per a la infraestructura elèctrica per a la connexió.

4.2. Únicament són subvencionables les actuacions iniciades a partir de la data de presentació de la sol·licitud i realitzades dins el termini que fixi la resolució d’atorgament, que no pot ser posterior al 17 de novembre de 2017; computa com a data de sol·licitud la data d’entrada en el registre de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat, en les seves delegacions o en qualssevol dels llocs que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015.

   4.3. L’IVA és subvencionable sempre que el beneficiari no el pugui recuperar.

   4.4. Les actuacions s’han de dur a terme dins l’àmbit territorial de les Illes Balears.

4.5. Per ser subvencionables, les actuacions han de complir els criteris de selecció del Programa Operatiu FEDER 2014-2020 de les Illes Balears.

4.6. No es considera subvencionable la compra de punts de recàrrega mitjançant lísing, rènting ni cap altra fórmula d’arrendament financer en la qual els béns no siguin propietat del beneficiari.

Article 5

Requisits dels punts de recàrrega

5.1. Es considera punt de recàrrega la plaça específica d’estacionament de vehicles elèctrics destinada a l’alimentació de les bateries i dotada del sistema de connexió del vehicle a la xarxa corresponent per a la realització i gestió de la seva recàrrega.

5.2. Els punts de recàrrega han de complir, com a mínim, els requisits següents:

a) Ubicació dins l’àmbit territorial de les Illes Balears.

b) Plaça d’aparcament senyalitzada horitzontalment i verticalment per a vehicle elèctric.

c) Tipus piló.

d) Instal·lació d’acord amb la reglamentació vigent, especialment amb el Reglament electrotècnic de baixa tensió, concretament ITC-BT-52. Grau de protecció IP i IK adequat en funció de la ubicació segons REBT.

e) Alimentació monofàsica o trifàsica 230-400 VAC. Com a mínim compatibilitat amb mode 3 completa IEC 61.851-1 i ha de disposar de connector tipus 2 segons IEC 62.196-2 amb mesura d’energia integrada.

f) Proteccions elèctriques d’acord amb la normativa de seguretat. Declaració CE.

g) Indicació lluminosa d’estat de càrrega.

h) Informació que la càrrega ha començat i ha finalitzat.

i) Connexió i memòria per a emmagatzematge local de dades d’almenys dos mesos d’operació amb obertura del punt de recàrrega encara que falti la connexió amb el centre de control.

j) Protocol de comunicació amb els centres de control que permetin dur a terme reserves (OCPP v1.5 o superior). Compatible amb el protocol OCPP v1.5 o versió superior, mitjançant l’ús de serveis web (SOA). El fabricant o subministrador del punt ha d’actualitzar gratuïtament la versió d’OCPP com a mínim fins a la versió OCPP 2.0. Comunicació amb altres estacions de càrrega i amb un centre de control, telegestió i monitorització opcional de cada estació.

k) Comunicacions 3G/GPRS o altres, amb el centre de control.

l) Interfície HMI.

m) Identificació local de l’usuari mitjançant targeta de contacte RFID segons ISO 14443A.

n) Mesura de la potència i de l’energia transferida segons comptador MID.

o) Restricció d’accés a la presa d’energia a usuaris no autoritzats.

p) Autonomia de funcionament en cas de fallada de subministrament elèctric dels sistemes d’informació i comunicació.

q) Display LCD o pantalla de visualització multiidioma amb text personalitzable.

r) Regulació de la potència de càrrega.

s) Pintura amb acabat antigrafit.

5.3. Els punts han d’integrar-se a la xarxa del Pla Pilot per al Desenvolupament d’una Infraestructura de Recàrrega de Vehicles Elèctrics a les Illes Balears (Pla MELIB), d’acord amb les condicions que s’hi estableixin.

Article 6

Sol·licituds i documentació

6.1. Les sol·licituds, adreçades a la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat, s’han de presentar en el Registre de la Conselleria, en el de les seves delegacions o en qualssevol dels llocs que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, segons el model normalitzat que figura com a annex d’aquesta Resolució.

6.2. Els sol·licitants, per a cada actuació, han de presentar la documentació següent:

a) Sol·licitud de subvenció d’aquesta convocatòria i declaració responsable de veracitat de les dades aportades, disponible a ‹http://energia.caib.es› i que inclou l’autorització a l’Administració per accedir a les dades. La presentació de la sol·licitud suposa que el sol·licitant accepta les prescripcions contingudes en la convocatòria corresponent, així com que també autoritza l’òrgan instructor del procediment perquè, si escau, obtengui de forma directa l’acreditació de les obligacions tributàries i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social. En el cas que el sol·licitant denegui expressament l’autorització a què es refereix el paràgraf anterior, haurà d’aportar un certificat de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social que justifiqui que està al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social. S’ha d’indicar a l’annex si ha sol·licitat o rebut una altra ajuda pel mateix concepte, i hi ha d’especificar l’organisme, la data de resolució de concessió i la quantia, així com les dades bancàries a l’efecte de l’ingrés.

b) Memòria tècnica o avantprojecte

- S’hi ha d’incloure, com a mínim: el pressupost detallat, la descripció de la instal·lació i de la ubicació, el plànol d’emplaçament amb coordenades UTM, el model i les característiques dels equips de recàrrega que ha d’alimentar, el tipus de recàrrega, la potència i la intensitat màxima de la recàrrega, el sistema de control i la infraestructura elèctrica. En el cas d’instal·lar un piló de recàrrega simple que només permeti la recàrrega d’un únic vehicle, s’ha de justificar tècnicament per què no s’ha optat per una solució que permeti la recàrrega simultània de dos vehicles.

c) Còpia del acord de l’òrgan competent d’adhesió al conveni MELIB.

6.3. El sol·licitant no pot fraccionar un contracte amb la finalitat de disminuir-ne la quantia i eludir així els requisits de publicitat o els relatius al procediment d’adjudicació que corresponguin.

Les actuacions objecte de la subvenció s’han de dur a terme d’acord amb la Llei de contractes del sector públic. Aquest expedient de contractació ha de mencionar en tots els seus documents que es tracta d’una actuació cofinançada amb fons FEDER, i hi ha de figurar l’emblema i el lema de la Unió Europea, inclosa la seva publicació en el diari oficial corresponent i/o en el perfil del contractant. Quan l’import de la despesa subvencionable no superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat nombre suficient d’entitats que el subministrin o el prestin. L’elecció entre les ofertes presentades, que s’han d’aportar en la justificació o, si s’escau, en la sol·licitud de la subvenció, s’ha de fer conforme a criteris d’eficiència i economia, i s’ha de justificar expressament en una memòria l’elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

D’acord amb l’article 15 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 (BOIB núm. 72, de 24 de maig de 2008) que estableix les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de energia a les Illes Balears, els beneficiaris han d’estar al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, i de les seves obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica.

6.4. Quan el sol·licitant aporti en la sol·licitud una adreça de correu electrònic, s’entén que aquesta es facilita a l’efecte de notificacions, i es poden practicar, a través del correu que s’hagi indicat, les notificacions als efectes que determina l’article 40 de la Llei 39/2015.

6.5. La presentació de la sol·licitud suposa que la persona o entitat interessada accepta les prescripcions que conté aquesta convocatòria, com també que autoritza l’òrgan instructor del procediment perquè, si és procedent, obtengui de forma directa les dades del Registre Mercantil i l’acreditació de les obligacions tributàries i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social.

En cas que el sol·licitant denegui expressament l’autorització a què fa referència el paràgraf anterior, ha d’aportar un certificat de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social que justifiqui que està al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social i, en cas d’empreses societàries, el certificat o la nota simple del Registre Mercantil.

6.6. En el supòsit que algun dels documents esmentats ja s’hagi presentat amb motiu de la tramitació d’altres expedients a la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat, no és necessari aportar-lo de nou, sempre que es faci constar la data i l’òrgan o dependència en què es va presentar o, si s’escau, en què es va emetre, que no hagin transcorregut més de cinc anys des de l’acabament del procediment corresponent i que no hagi sofert modificacions. Aquest termini de cinc anys no és d’aplicació als certificats d’obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com en els certificats o notes simples del Registre Mercantil establerts en el punt anterior, la vigència dels quals s’ha de regir per la seva normativa.

6.7. La Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessàries per resoldre l’expedient.

Article 7

Termini de presentació de sol·licituds

El termini per presentar les sol·licituds és de tres mesos a partir del cinquè dia de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Article 8

Procediment per concedir les subvencions

8.1. Les sol·licituds de subvenció s’han de resoldre individualment, d’acord amb la distribució dels fons inicialment establerta per partides del punt 3 d’aquesta Resolució, a mesura que entrin en el registre de l’òrgan competent, encara que no hagi acabat el termini de presentació, fins que s’exhaureixin els crèdits destinats a cada partida. Si una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds hi ha un romanent econòmic per a una partida, es poden redistribuir els fons entre aquelles que hagin pogut tenir una major demanda, amb l’aplicació del criteri de registre d’entrada, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.

8.2. En cas que l’expedient no tengui la documentació que requereix el punt 6 d’aquesta Resolució, s’ha d’enviar un escrit que requereixi la presentació de la documentació que hi manca en el termini de deu dies. En aquest cas, la data de presentació de l’esmena és la que estableix l’ordre per resoldre l’expedient.

Article 9

Competència i resolució

9.1. La Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic és l’òrgan competent per tramitar les sol·licituds d’ajudes d’aquesta convocatòria. Una vegada que els tècnics d’aquesta Direcció General hagin determinat que les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d’aquesta Resolució, el director general d’Energia i Canvi Climàtic ha d’emetre una proposta de resolució, la qual s’ha de comunicar als interessats perquè, en el termini màxim de deu dies, hi puguin al·legar el que considerin oportú.

En el supòsit d’expedients respecte dels quals s’hagi sol·licitat que se’n completi la documentació d’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, el número d’ordre queda supeditat a la data en què se’n completi aquesta documentació.

9.2. La resolució expressa del conseller de Territori, Energia i Mobilitat finalitza el procediment de concessió de la subvenció, i ha de motivar i fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida. Aquesta resolució s’ha de notificar als interessats d’acord amb els articles 40 i 42 de la Llei 39/2015. A més, la resolució s’ha de dictar i s’ha de notificar dins el període de sis mesos, comptadors des de la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds.

9.3. La resolució de concessió ha d’especificar els aspectes següents: beneficiari; descripció i import de l’activitat que se subvenciona; quantia; partida pressupostària a la qual s’aplica; termini per dur a terme l’activitat, justificació de les activitats objecte d’ajuda i termini per presentar els justificants. També ha d’indicar el 50 % de cofinançament del PO FEDER 2014-2020 de les Illes Balears.

La resolució s’ha de notificar als interessats d’acord amb els articles 40 i 42 de la Llei 39/2015.

9.4. Les resolucions del conseller de Territori, Energia i Mobilitat que concedeixen o deneguen l’ajuda sol·licitada finalitzen la via administrativa i contra elles es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes; o bé, un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà d’haver-se notificat.

Article 10

Quantia de les ajudes

10.1. La quantia individual per a cada actuació de les que s’esmenten en el punt 4 d’aquesta Resolució del cost subvencionable és del 100 % de l’equip de recàrrega, amb un màxim de 5.000 euros per punt de recàrrega tipus piló simple i 7.000 euros per piló doble que permeti la recàrrega simultània de dos vehicles.

10.2. L’import màxim subvencionable per beneficiari és de 35.000 €.

10.3. En cas que el beneficiari rebi altres subvencions o ajudes per a la mateixa activitat o tipus d’actuació, l’import de les subvencions que estableix aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, de tal quantia que, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajudes, superi el cost de l’activitat subvencionada.

Article 11

Pagament i justificació d’activitats

11.1. El pagament de la subvenció aprovada únicament es pot fer efectiu una vegada que s’ha dictat la resolució corresponent i que s’ha justificat suficientment la realització de l’activitat, amb la presentació de la documentació següent:

a) Sol·licitud de pagament acompanyada del compte justificatiu, en la forma que permeti constatar la realització de l’activitat subvencionada i el seu cost, dins els terminis que fixi la resolució de concessió. El model es posarà a disposició dels beneficiaris a la pàgina web de la Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic.

b) Les factures originals o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que justifiquin les despeses. Les factures esmentades han de ser segellades convenientment per la Conselleria i després tornades al beneficiari.

c) Justificant de pagament. Els justificants s’han d’acreditar d’alguna de les maneres següents:

1r. Fotocòpia del justificant de l’ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu del pagament en el qual ha de figurar la data de la transferència, l’import que s’ha de transferir, la identificació del concepte de transferència a fi que quedi identificat el pagament de la factura, així com les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament.

2n. Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyat de l’extracte bancari corresponent del beneficiari de l’ajuda en què aparegui el càrrec d’aquest xec o pagaré.

Malgrat això, per als pagaments inferiors a 500 euros és justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor. No s’admeten factures justificatives inferiors a 100 euros (IVA inclòs).

3r. No s’admet compensació de pagaments.

d) Document fotogràfic dels elements principals de la instal·lació (aparcament per a la recàrrega, equip de recàrrega, quadre elèctric, etc.).

e) Certificat del secretari o de l’òrgan competent que les actuacions objecte de l’ajuda s’han dut a terme d’acord amb la legislació de contractació de l’Administració pública i del sector públic, i el certificat que acrediti que l’IVA de l’operació cofinançada és no recuperable.

f) Còpia de l’expedient de contractació, per al seu control i revisió posterior per part de la direcció general competent en matèria de fons europeus.

g)  Còpia de la comptabilitat separada de les inversions subvencionades.

h) Còpia del document de la inscripció de la instal·lació a la UDIT.

11.2. En cas que l’expedient de pagament no tengui la documentació necessària per comprovar la justificació i l’aplicació de la subvenció, l’òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies següents, comptadors des de l’endemà d’haver rebut el requeriment d’esmena.

11.3. La resolució d’atorgament de la subvenció ha de fixar el termini concret per justificar la realització de les activitats subvencionades, que no pot ser posterior al 17 de novembre de 2017.

11.4. En el supòsit que no s’hagi justificat totalment la realització de l’activitat subvencionada, però s’hagi acomplert, encara que parcialment, la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s’ha de minorar proporcionalment en allò que no s’ha justificat.

11.5. Tota alteració de les condicions que s’han tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

11.6. La falta de justificació en els termes i els terminis que estableixi la resolució d’atorgament de la subvenció, la modificació del projecte presentat sense que aquesta Conselleria l’hagi aprovada prèviament, així com la desviació de les subvencions o l’aplicació diferent a les que estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.

Article 12

Obligacions dels beneficiaris

D’acord amb l’article 15 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 i l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, els beneficiaris queden obligats a:

a) Justificar la realització correcta de l’activitat en el termini fixat per la resolució que atorgui la subvenció.

b) Informar la Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic sobre qualsevol alteració de les condicions que s’han tingut en compte per concedir la subvenció.

c) Donar compliment a la normativa comunitària, nacional i autonòmica aplicable en l’àmbit de contractació, subvencions, ajudes d’Estat [Reglament (UE) 651/2014; i Reglament (UE) 1407/2013, de minimis], normes sobre les despeses subvencionables del FEDER [Ordre HFP/1979/2016, de 29 de desembre, per la qual s'aproven les normes sobre les despeses subvencionables dels programes operatius del FEDER pel període 2014-2020], comptabilitat, publicitat, medi ambient i igualtat d’oportunitats.

d) Mantenir un sistema de comptabilitat separada per a totes les transaccions relacionades amb l’operació cofinançada, o bé, un codi comptable separat [article 125.4 b del Reglament (UE) 1303/2013].

e) Disposar de tots els documents sobre la despesa que resultin necessaris per tenir una pista d’auditoria apropiada [article 125.4 d del Reglament (UE) 1303/2013].

f) Conservar tota la documentació justificativa relacionada amb les despeses de l’operació cofinançada fins a l’any 2023 [article 140 del Reglament (UE) 1303/2013].

g) Garantir la permanència de la inversió durant un període mínim de cinc anys següents al pagament final al beneficiari [article 71 del Reglament (UE) 1303/2013].

h) Assegurar les mesures d’informació i publicitat [article 115 i annex XII del Reglament (UE) 1303/2013; Reglament (UE) 821/2014, de les característiques tècniques de les mesures d’informació i publicitat, i Estratègia de comunicació del PO FEDER/FSE]. A totes les mesures d’informació i publicitat s’ha de reconèixer l’emblema de la UE i la referència del FEDER (documentació administrativa, activitats i actes públics, difusió en mitjans de comunicació, publicacions, cartelleria, pàgina web). La resolució d’aprovació de l’operació cofinançada i les publicacions fetes al DOUE/BOE/BOIB han de recollir expressament la menció següent: “Aquest projecte està cofinançat en un 50% amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2014-2020 de les Illes Balears”.

i) Acceptar la inclusió del beneficiari dins la llista d’operacions publicada, de conformitat amb l’article 115.2 i l’annex XII del Reglament (UE) 1303/2013.

j) Accedir a les actuacions de comprovació que dugui a terme la Direcció General de Fons Europeus com a Organisme Intermedi del PO FEDER 2014-2020, a les actuacions de control financer de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes, i qualsevol altra autoritat de control. Si del resultat d’aquestes actuacions de control es detecten irregularitats deriva l’obligació de reintegrament de les quanties percebudes indegudament.

k) Reintegrar els fons percebuts indegudament com a conseqüència de les actuacions de comprovació realitzades pels òrgans de control competents, i segons l’establert a l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, del text refós de la Llei de subvencions.

l) Trobar-se al corrent de les seves obligacions tributàries amb l’Estat, la Seguretat Social i la Comunitat Autònoma.

m) Oferir, en un període mínim de 2 anys, comptadors des de la data de presentació de la justificació de l’activitat, la gratuïtat de la recàrrega energètica dels vehicles.

Article 13

Normativa d’aplicació

13.1. La convocatòria es regeix pel que disposen aquesta Resolució i l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 (BOIB núm. 72, de 24 de maig de 2008).

13.2. En tot allò que no estableixen ni aquesta Resolució ni l’Ordre esmentada s’ha d’aplicar el Decret legislatiu 2/2005.

Article 14

Tramitació telemàtica

La sol·licitud de subvenció es pot fer de forma telemàtica a través de l’enllaç de la pàgina web de la Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic.

Article 15

Publicació

Aquesta Resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 8 de maig de 2017

El conseller de Territori, Energia i Mobilitat

Marc Pons i Pons

 

Annex 1

Declaració responsable de dades i sol·licitud d’ajuts per establir nous punts de recàrrega per a vehicle elèctric per a l’Administració pública local

 (Nom i llinatges) ___________________________, amb DNI núm. _________________, representant de l’entitat_________________________, amb CIF núm. _________________, amb domicili a (c., av., pl., ptge.) _________________________________________________de la localitat ________________________CP: _________Illa:______________________

Tel.: ___________________Tel. mòbil: _______________ 

Fax : __________________     Adreça electrònica (*):_______________________________

EXPÒS:

1. Que em vull acollir a la convocatòria de subvencions per executar instal·lacions de punts de recàrrega per a vehicle elèctric en la via pública, i present aquesta adreça electrònica (*) a l’efecte de notificacions.

2. Que sol·licit ajuda per a aquesta actuació.

Per la qual cosa formul la declaració responsable de veracitat següent:

1. No em trob en cap dels supòsits establerts en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

2. Accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria; declar que totes les dades són certes i, a més, facilitaré totes les actuacions de control possibles que es desenvolupin per comprovar la realització correcta de l’objecte d’aquests ajuts.

3. L’òrgan competent ha aprovat la sol·licitud de l’ajuda, existeix reserva de crèdit suficient i adequada per a la realització de les actuacions projectades i el projecte compleix tots els requisits legals.

4. Estic al corrent de les obligacions tributàries amb l’Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma.

5. Per a l’actuació esmentada l’entitat (marcau amb una X el vostre cas):

(  ) Sí he sol·licitat o rebut una altra ajuda pel mateix concepte.

(  ) No he sol·licitat ni rebut cap altra ajuda pel mateix concepte.

Organisme

Data de resolució

Quantia

1.

2.

3.

(En el supòsit que se’n sol·licitin en el decurs de la tramitació de l’ajuda, adjuntau l’escrit que detalli les subvencions sol·licitades o rebudes)

6. Les dades bancàries a l’efecte d’ingrés derivades del procediment són:

Entitat

Domicili, sucursal o oficina

CODI COMPTE

País

(2 dígits)

Control IBAN

(2 dígits)

Codi entitat (4 dígits)

Codi sucursal o oficina

 (4 dígits)

DC compte

(2 dígits)

Núm. compte o llibreta (10 dígits)

E

S

ADJUNT:

(  ) La memòria tècnica o l’avantprojecte de la instal·lació dels punts de recàrrega.

(  ) L’annex 2 de llista de pressuposts sol·licitats.

(  ) Còpia del acord de l’òrgan competent d’adhesió al conveni MELIB.

Per la qual cosa, declar que són certes les dades anteriors i

AUTORITZ:

(  ) A fer les consultes als fitxers públics amb la finalitat d’acreditar les dades o els documents establerts en el punt 6 de la convocatòria perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l’òrgan competent o autoritzat, en l’àmbit de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de les dades o dels certificats que les substitueixen.

(  ) L’òrgan gestor a obtenir les dades i els documents d’altres administracions establerts en el punt 6 de la convocatòria i que no es presenten mitjançant transmissions telemàtiques de dades o dels certificats que els substitueixen, sempre que s’hagi establert per conveni amb l’Administració competent (en cas que no autoritzeu el centre gestor, adjuntau la documentació esmentada).

(   ) A l’òrgan gestor a incorporar la documentació que consta a l’expedient de 2016.

D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s’han d’incorporar i tractar en un fitxer específic, a l’efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l’efecte estadístic. L’òrgan responsable del fitxer és la Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic.

Per això,

SOL·LICIT:

La subvenció o subvencions per dur a terme el programa o programes esmentats.

…………………………, ……. d ………………… de 2017

[Signatura]

          

 ANNEX 2.  Llista dels pressuposts sol·licitats

(Quan no se supera l’import màxim establert per a contractes menors del Reial decret legislatiu 3/2011, que per a execució d’obres correspon a 50.000 €, s’ha d’aportar una còpia dels 3 pressuposts sol·licitats)

DADES DEL BENEFICIARI:

Nom: ………………………………………………………………………………………………………

DNI/CIF/NIE: …………………..

Empresa                                              Import                                   Pressupost elegit

1. ……………………………       …………………………..      …………………..

2. ..………………………….       …………………………..

3. ……………………………       …………………………..

Si el pressupost elegit no és el més econòmic, s’ha d’acompanyar de memòria justificativa:

MEMÒRIA JUSTIFICATIVA de l’elecció del pressupost: …

Si no s’hi aporten tres pressuposts:

MANIFESTACIÓ del beneficiari que no se n’hi aporten ja que no hi ha al mercat més empreses subministradores:

________________, d _____________ de 2017

[Nom i llinatges del sol·licitant]

[Signatura del sol·licitant]

DIRECCIÓ GENERAL D’ENERGIA I CANVI CLIMÀTIC. CONSELLERIA DE TERRITORI, ENERGIA I MOBILITAT