Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 4880
Resolució del director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior de 5 de maig de 2017 per la qual es convoca la prova específica d’accés als estudis superiors d’art dramàtic i es concreta el procés d’admissió i de matrícula a aquests ensenyaments per al curs 2017-2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant la Resolució del director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior de dia 5 de maig de 2017 s’aproven les instruccions per regular les proves d’accés i el procés d’admissió i de matrícula als ensenyaments artístics superiors d’art dramàtic, de disseny i de música.

El punt 3.2.1 de l’annex 1 d’aquesta Resolució especifica que la direcció general competent en matèria d’ensenyaments artístics superiors ha de convocar, almenys una vegada a l’any, una prova específica d’accés a aquests estudis, que ha de ser diferent per a cada un dels ensenyaments artístics superiors que s’ofereixen a les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar les instruccions d’acord amb les quals s’han d’organitzar i desenvolupar la prova específica d’accés als estudis superiors d’art dramàtic i el procés d’admissió i de matrícula a aquests ensenyaments per al curs 2017-2018 (annexos 1, 2 i 3).

Segon

Convocar la prova específica d’accés als estudis superiors d’art dramàtic en els termes que figuren en les instruccions que s’inclouen en l’annex 1 d’aquesta Resolució.

Tercer

Disposar que aquesta Resolució entri en vigor l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de la data en què es publiqui, de conformitat amb el que preveu l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Palma, 5 de maig de 2017

El director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior

Juan José Montaño Moreno

 

ANNEX 1

Instruccions

A. Instruccions relatives a la prova específica d’accés als estudis superiors d’art dramàtic

1. Objecte i àmbit d’aplicació

Aquestes instruccions regulen els aspectes necessaris per desenvolupar la prova específica d’accés als estudis superiors d’art dramàtic que s’ha de fer a les Illes Balears en aquesta convocatòria.

2. Requisits dels aspirants

2.1. S’hi poden inscriure les persones que compleixen algun dels requisits acadèmics que permeten accedir als ensenyaments artístics superiors:

a) Tenir el títol de batxiller o un títol equivalent.

b) Haver superat la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys.

2.2. També s’hi poden inscriure les persones que no compleixen els requisits acadèmics per accedir als ensenyaments artístics superiors però han superat la prova per a les persones majors de devuit anys que no tenen els requisits acadèmics descrita en el punt 2 de l’annex 1 de les instruccions per regular les proves d’accés i el procés d’admissió i de matrícula als ensenyaments artístics superiors d’art dramàtic, de disseny i de música, aprovades mitjançant la Resolució del director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior de dia 5 de maig de 2017.

3. Termini d’inscripció a la prova

La inscripció a la prova específica d’accés als estudis superiors d’art dramàtic s’ha de fer del 15 de maig al 23 de juny de 2017, ambdós inclosos.

4. Centre que ha de fer la prova

4.1. La prova específica d’accés als estudis superiors d’art dramàtic s’ha de fer a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears (ESADIB), a Palma, que és l’únic centre que pot fer la prova en aquesta convocatòria.

4.2. La inscripció s’ha de formalitzar al mateix centre en què s’ha de fer la prova d’accés.

4.3. La taxa d’inscripció a la prova és de 32,00 €, d’acord amb la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 4 d’agost de 2016 per la qual s’autoritzen els preus pels serveis acadèmics de l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears per al curs 2016-2017 i les exempcions i reduccions d’aquests preus.

5. Formalització de la sol·licitud d’inscripció

5.1. La sol·licitud d’inscripció s’ha de formalitzar per duplicat mitjançant l’imprès oficial que ha de facilitar l’ESADIB, que també ha d’estar disponible a la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior (http://dguni.caib.es).

5.2. A la sol·licitud s’hi han d’adjuntar els documents que escaiguin dels que figuren en el punt 6 d’aquestes instruccions.

5.3. Les persones que necessitin una adaptació de les condicions en què s’ha de fer la prova ho han de fer constar en la sol·licitud.

6. Documentació per acreditar els requisits per inscriure’s a la prova

6.1. Els documents que s’han d’adjuntar a la sol·licitud són els següents:

  • El justificant del pagament de la inscripció a la prova.
  • L’original i una còpia del document oficial d’identificació (DOI) de què es disposi (DNI, passaport, etc.).
  • L’original i una còpia del document que acrediti els requisits d’accés a aquests ensenyaments establerts en els apartats 2.1 i 2.2 d’aquest annex.

6.2. Les persones que acreditin que tenen necessitats educatives especials o dificultats específiques d’aprenentatge (dislèxia, disortografia, disgrafia, discalcúlia, etc.) poden sol·licitar l’adaptació de les condicions en què s’ha de fer la prova. Per justificar aquesta petició han d’aportar, en el moment d’inscriure’s a la prova, algun dels documents que figuren a continuació:

  • Un certificat oficial que acrediti el tipus i el grau de discapacitat que tenen, emès per un organisme oficial competent en matèria d’afers socials.
  • Un dictamen d’escolarització emès pel departament d’orientació amb el vistiplau del Departament d’Inspecció Educativa.
  • Un informe emès pel departament d’orientació sobre les dificultats específiques d’aprenentatge que presenten.
  • Un informe emès per una associació d’experiència reconeguda sobre les dificultats específiques d’aprenentatge que presenten.
  • Un informe emès per un professional col·legiat que estigui atenent les dificultats específiques d’aprenentatge de la persona interessada.

7. Actuació amb la documentació necessària per inscriure’s a la prova

La secretaria de l’ESADIB, un cop ha comprovat que la sol·licitud d’inscripció està degudament emplenada, n’ha de segellar un dels exemplars i l’ha de retornar a la persona interessada. La secretaria del centre s’ha de quedar, una vegada compulsades, les còpies del document oficial d’identificació (DNI, passaport, etc.) i de la resta de documentació presentada.

8. Admissió a la prova

L’ESADIB ha de comprovar, amb la documentació rebuda, que les persones que sol·liciten fer la prova compleixen els requisits establerts en l’apartat 2 d’aquest annex.

9. Llista provisional de persones admeses per fer la prova i de persones excloses

La llista provisional de persones admeses per fer la prova específica d’accés i de persones excloses s’ha de publicar el dia 26 de juny de 2017 al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’ESADIB (http://www.esadib.com).

10. Reclamacions

Les reclamacions contra la llista provisional de persones admeses per fer la prova específica d’accés i de persones excloses s’han de presentar davant el director de l’ESADIB del 27 al 29 de juny de 2017.

11. Llista definitiva de persones admeses per fer la prova

11.1. El dia 29 de juny de 2017, com a màxim, l’ESADIB ha de publicar la llista definitiva de persones admeses per fer la prova específica d’accés al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Escola.

11.2. Contra la llista definitiva es pot presentar un recurs d’alçada davant el director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior en el termini d’un mes comptador des del dia de la publicació.

12. Comissió Avaluadora de la prova específica d’accés

La composició de la Comissió Avaluadora es regula d’acord amb el que estableix el punt 3.5.1 de l’annex 1 de la Resolució del director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior de dia 5 de maig de 2017 per la qual s’aproven les instruccions per regular les proves d’accés i el procés d’admissió i de matrícula als ensenyaments artístics superiors d’art dramàtic, de disseny i de música.

13. Data i horari en què s’ha de fer la prova específica d’accés

13.1. La prova específica d’accés als estudis superiors d’art dramàtic s’ha de fer del 30 de juny al 7 de juliol de 2017. L’exercici teòric s’ha de dur a terme el 30 de juny i els exercicis pràctics, del 3 al 7 de juliol.

13.2. L’horari i l’ordre en què es desenvoluparan les proves s’han de fer públics al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’ESADIB amb una antelació mínima de 24 hores.

14. Verificació de la identitat dels aspirants

Els membres de la Comissió Avaluadora han de verificar la identitat dels aspirants abans de començar la prova.

15. Incidències

15.1. Quan hi hagi causes justificades que impedeixin a algun aspirant fer la prova o que alterin les condicions en què l’ha de dur a terme, la Comissió Avaluadora ho ha de comunicar a la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior, a la qual correspon decidir què cal fer d’acord amb el que consideri procedent.

15.2. Aquestes incidències s’han de fer constar en l’acta d’avaluació de la prova.

16. Expedients de les persones inscrites

L’ESADIB ha de posar a disposició de la Comissió Avaluadora la documentació presentada per les persones inscrites per fer la prova d’accés.

17. Correcció i qualificació de les proves

17.1. Un cop acabada la prova, la Comissió Avaluadora ha de corregir cadascun dels exercicis que la componen i n’ha de calcular la nota mitjana de conformitat amb el que s’estableix en el punt 3.6 de l’annex 1 de la Resolució del director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior de dia 5 de maig de 2017.

17.2. L’ESADIB ha de custodiar els exàmens fets pels aspirants fins que no comenci el procés d’admissió i de matrícula del curs 2017-2018.

18. Contingut de l’acta d’avaluació

En l’acta d’avaluació s’hi ha de fer constar la informació següent:

a) Els llinatges i el nom dels aspirants.

b) El número del document oficial d’identificació dels aspirants.

c) Les qualificacions obtingudes en cadascun dels exercicis de la prova.

d) La qualificació mitjana de la prova.

19. Actuació amb les actes d’avaluació

19.1. Una vegada estesa l’acta d’avaluació amb els resultats de les proves, tots els membres de la Comissió Avaluadora l’han de signar.

19.2. L’acta original s’ha d’arxivar a l’ESADIB i s’ha de conservar fins que no comenci el procés d’admissió i de matrícula del curs 2017-2018.

20. Resultats provisionals de la prova

El dia 10 de juliol de 2017, l’ESADIB ha de publicar la llista amb els resultats provisionals de la prova específica d’accés al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Escola.

21. Reclamacions contra la llista provisional de persones aptes i no aptes

21.1. Els aspirants que vulguin reclamar contra la llista provisional davant la Comissió Avaluadora han de presentar l’escrit de reclamació a l’ESADIB de l’11 al 13 de juliol de 2017.

21.2. La Comissió Avaluadora ha d’estudiar el contingut de la reclamació i, si escau, ha de convocar la persona interessada a una sessió de revisió de l’examen per comentar-li els criteris de correcció i de qualificació que hi ha aplicat.

21.3. La revisió de les reclamacions s’ha de fer el dia 14 de juliol de 2017.

22. Llista definitiva de persones aptes

22.1. El mateix dia 14 de juliol de 2017, la Comissió Avaluadora ha d’estendre i aprovar l’acta de la sessió amb la resolució de les reclamacions presentades i ha de publicar la llista amb els resultats definitius de la prova específica d’accés al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’ESADIB.

22.2. Les persones que no estiguin conformes amb el resultat de la revisió poden interposar un recurs d’alçada davant el director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior en el termini d’un mes comptador a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva (fins al 14 d’agost de 2017).

23. Contingut del certificat d’aptitud

En el certificat d’aptitud per acreditar que s’ha superat la prova específica d’accés, hi ha de constar la informació següent:

a) El nom complet i el DOI (document oficial d’identificació) de l’examinand.

b) El nom de la prova: «Prova específica per accedir als ensenyaments artístics superiors d’art dramàtic per a l’any acadèmic 2017-2018».

c) El nom de l’ensenyament i l’especialitat.

d) La qualificació.

e) La data en què s’ha superat la prova.

24. Sol·licitud del certificat d’aptitud

Les persones que han superat la prova específica d’accés poden sol·licitar a l’ESADIB el certificat d’aptitud que ho acredita a partir del 19 de juliol de 2017.

B. Instruccions per formalitzar la sol·licitud d’admissió i la matrícula als estudis superiors d’art dramàtic

25. Sol·licitud per participar en el procés d’admissió i de matrícula

La sol·licitud d’admissió s’ha de formalitzar per duplicat mitjançant l’imprès oficial que ha de facilitar l’ESADIB, que també ha d’estar disponible a la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior (http://dguni.caib.es).

26. Termini per presentar la sol·licitud

Els aspirants als estudis superiors d’art dramàtic han de presentar la sol·licitud d’admissió als ensenyaments conjuntament amb la sol·licitud d’inscripció a la prova específica d’accés.

27. Procediment d’adjudicació de les places

Les places s’han d’adjudicar d’acord amb el procediment descrit en el punt 4.3 de l’annex 1 de la Resolució del director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior de dia 5 de maig de 2017.

28. Llista provisional d’adjudicació de places

El dia 14 de juliol de 2017, l’ESADIB ha de publicar la llista amb l’adjudicació provisional de places al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Escola.

29. Reclamacions

Les reclamacions contra la llista provisional d’adjudicació de places s’han de presentar davant el director de l’ESADIB els dies 17, 18 i 19 de juliol de 2017.

30. Llista definitiva d’adjudicació de places

30.1. El dia 20 de juliol de 2017, com a màxim, l’ESADIB ha de publicar la llista definitiva d’adjudicació de places al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Escola.

30.2. Contra la llista definitiva, s’hi pot presentar un recurs d’alçada davant el director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior en el termini d’un mes comptador des del dia de la publicació.

31. Matriculació

31.1. Els dies 20 o 21 de juliol, els aspirants que tenguin una plaça adjudicada han de sol·licitar una cita a la secretaria de l’ESADIB per formalitzar la matrícula els dies 24 o 25 de juliol.

31.2. Si l’aspirant no formalitza la matrícula en el període establert, perd la plaça.

31.3. Un alumne no pot estar matriculat simultàniament a dues especialitats diferents.

31.4. Quan el centre tengui les dades de matriculació, les ha de comunicar a la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior.

31.5. Incompatibilitat dels professors.

Els professors de l’ESADIB no poden matricular-se de cap ensenyament impartit al mateix centre.

32. Assignació de vacants

32.1. En cas que hi hagi més aspirants que hagin superat la prova específica d’accés que places ofertes, i sempre que hi hagi places vacants, el dia 26 de juliol de 2017 l’ESADIB ha de publicar la llista dels aspirants als quals s’ha adjudicat una plaça vacant.

32.2. En cas que no es cobreixin totes les places ofertes, durant el mes de setembre de 2017 l’ESADIB pot convocar una prova específica d’accés i un procés d’admissió extraordinaris per a aspirants amb els requisits esmentats en el punt 2 d’aquestes instruccions.

32.3. El dia 26 de juliol de 2017, els aspirants als quals s’hagi adjudicat una plaça vacant han de sol·licitar una cita a la secretaria de l’ESADIB per formalitzar la matrícula el dia 27 de juliol de 2017.


ANNEX 2

Calendari de la prova específica d’accés i del procés d’admissió i de matrícula per al curs 2017-2018

Actuació

Punt

Dates

Inscripció al procés d’admissió i a la prova específica d’accés

3

Del 15 de maig al 23 de juny

Publicació de la llista provisional de persones admeses per fer la prova d’accés i de persones excloses

9

26 de juny

Reclamacions contra la llista provisional de persones admeses per fer la prova d’accés i de persones excloses

10

Del 27 al 29 de juny

Publicació de la llista definitiva de persones admeses per fer la prova d’accés i de persones excloses

11.1

29 de juny

Prova: exercici teòric

13.1

30 de juny

Prova: exercicis pràctics

13.1

Del 3 al 7 de juliol

Publicació de la llista provisional de persones aptes i de persones no aptes

20

10 de juliol

Reclamacions contra la llista provisional de persones aptes i de persones no aptes

21.1

De l’11 al 13 de juliol

Revisions de les reclamacions contra la llista provisional de persones aptes i de persones no aptes

21.3

14 de juliol

Publicació de la llista definitiva de persones aptes i de persones no aptes

22.1

14 de juliol

Sol·licitud dels certificats que acrediten haver superat la prova

24

A partir del 19 de juliol

Publicació de la llista provisional d’adjudicació de places

28

14 de juliol

Reclamacions contra la llista provisional d’adjudicació de places

29

Del 17 al 19 de juliol

Publicació de la llista definitiva d’adjudicació de places

30.1

20 de juliol

Concertació de cita a la secretaria del centre per formalitzar la matrícula

31.1

20 o 21 de juliol

Formalització de la matrícula de primer a la secretaria del centre

31.1

24 o 25 de juliol

Publicació de les places vacants i concertació de cita a la secretaria del centre per formalitzar la matrícula

32.1

32.3

26 de juliol

Formalització de la matrícula de les places vacants de primer a la secretaria del centre

32.3

27 de juliol


Calendari de la prova específica d’accés i del procés d’admissió i de matrícula extraordinaris per al curs 2017-2018

Actuació

Dates

Inscripció al procés d’admissió i a la prova específica d’accés

Del 3 al 27 de juliol

Publicació de la llista provisional de persones admeses per fer la prova d’accés i de persones excloses

28 de juliol

Reclamacions contra la llista provisional de persones admeses per fer la prova d’accés i de persones excloses

Del 31 de juliol al 2 d’agost

Publicació de la llista definitiva de persones admeses per fer la prova d’accés i de persones excloses

3 d’agost

Prova: exercici teòric

31 d’agost

Prova: exercicis pràctics

De l’1 al 5 de setembre

Publicació de la llista provisional de persones aptes i de persones no aptes

5 de setembre

Reclamacions contra la llista provisional de persones aptes i de persones no aptes

Del 6 al 8 de setembre

Revisions de les reclamacions contra la llista provisional de persones aptes i de persones no aptes

8 de setembre

Publicació de la llista definitiva de persones aptes i de persones no aptes

8 de setembre

Sol·licitud dels certificats que acrediten haver superat la prova

A partir del 13 de setembre

Publicació de la llista provisional d’adjudicació de places

8 de setembre

Reclamacions contra la llista provisional d’adjudicació de places

De l’11 al 13 de setembre

Publicació de la llista definitiva d’adjudicació de places

13 de setembre

Formalització de la matrícula de primer

14 de setembre

Publicació de les places vacants i concertació de cita a la secretaria del centre per formalitzar la matrícula

15 de setembre

Formalització de la matrícula de les places vacants de primer

18 de setembre


ANNEX 3

Prova d’accés als ensenyaments artístics superiors d’art dramàtic

A. Estructura de la prova específica

La prova consta dels apartats següents: un exercici teòric, uns exercicis tècnics i la preparació i presentació de dues representacions individuals de teatre de text.

Els exercicis tècnics són de caràcter pràctic. S’hi valoren les aptituds específiques en les àrees de moviment, veu, dicció i música. S’ha de proposar als aspirants que executin exercicis individuals i/o col·lectius per valorar les seves capacitats en aquestes àrees. Els aspirants han de dur roba còmoda i adequada.

a) Exercici teòric

Els aspirants han d’haver llegit prèviament quatre obres teatrals del repertori clàssic i contemporani, que s’hauran determinat amb antelació. L’exercici consisteix en un comentari d’un fragment d’una d’aquestes obres i un qüestionari amb diverses preguntes sobre les quatre obres.

El tribunal ha de valorar la maduresa i els coneixements de l’aspirant pel que fa a la comprensió de conceptes, la utilització del llenguatge i la capacitat per relacionar i sintetitzar, mitjançant l’anàlisi del text, des de la perspectiva del gènere teatral en el qual s’insereixi, la descripció de les característiques més importants que defineixen aquest gènere i la identificació dels aspectes històrics, socials i artístics relacionats amb l’obra.

b) Exercici de moviment

Els aspirants han de demostrar les seves aptituds corporals mitjançant l’execució d’exercicis individuals i/o col·lectius proposats per la Comissió Avaluadora, amb què s’ha de valorar la disponibilitat corporal, el sentit rítmic, la capacitat de coordinació i dissociació i el control del cos.

c) Exercici de veu, dicció i música

Per comprovar les aptituds de veu i de dicció, els aspirants han de llegir dos textos en llengua catalana proposats per la Comissió Avaluadora, un en prosa i un de poètic, amb què s’ha de valorar la dicció, el ritme i l’entonació.

Per comprovar les aptituds de veu i de música, els aspirants han d’interpretar una cançó melòdica de lliure elecció, que es pot acompanyar amb un instrument o amb un enregistrament, mitjançant la qual s’han de valorar les aptituds musicals i les condicions de la veu. Si hi ha alguna irregularitat vocal, la Comissió Avaluadora pot exigir un certificat mèdic o una prova de foniatria per verificar si l’aspirant pateix alguna patologia.

d) Exercici d’interpretació

L’aspirant ha de preparar i presentar un mínim de dues representacions individuals, que han de permetre valorar-ne les aptituds interpretatives. Ha de presentar un exercici interpretatiu d’un dels textos proposats en llengua catalana i d’un text de lliure elecció (d’una durada d’entre tres i cinc minuts). L’aspirant ha de memoritzar els textos per fer aquest exercici. Pot utilitzar vestuari i utillatge, que, en qualsevol cas, han de ser molt simples. La Comissió Avaluadora ha de valorar:

1. La capacitat d’observació, d’estructuració i d’anàlisi.

2. L’aptitud per executar les tècniques pròpies de la interpretació.

3. La capacitat d’aprenentatge progressiu en el sentit d’entendre i d’integrar indicacions.

4. La comprensió de les situacions dramàtiques i la creativitat en les respostes als estímuls que es proposen.

B. Qualificació final de la prova específica d’accés

Cada exercici s’ha de qualificar entre 0 i 10 punts, amb dos decimals. Per superar-los s’ha d’obtenir una puntuació igual a 5 punts o superior. La qualificació final de la prova d’accés resulta de la mitjana aritmètica de les qualificacions obtingudes en els quatre exercicis (a, b, c i d) expressada en termes numèrics del 0 al 10 amb dos decimals. Per superar la prova d’accés es requereix que la qualificació dels quatre exercicis (a, b, c i d) sigui igual a 5 punts o superior.

Els textos proposats per als exercicis s’han de publicar durant el període d’inscripció al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’ESADIB (http://www.esadib.com).