Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 4874
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 8 de maig de 2017 per la qual s’estableix el procediment per a l’accés a una destinació per als professors de religió catòlica d’acord amb el que preveu l’article 6 del Reial decret 696/2007, d’1 de juny, pel qual es regula la relació laboral dels professors de religió
L’Acord sobre ensenyament i assumptes culturals de 3 de gener de 1979, subscrit per l’Estat espanyol i la Santa Seu, és el punt de partida del règim laboral vigent dels professors de religió catòlica.
Amb la Llei 50/1998, de 30 de desembre, de mesures fiscals, administratives i de l’ordre social per al 1999, la relació dels professors de religió amb l’Administració es va definir com a laboral, de durada determinada i coincident amb el curs escolar. Posteriorment, en virtut del Conveni subscrit el 26 de febrer de 1999 entre l’Estat i la Conferència Episcopal Espanyola, publicat per l’Ordre de 9 de abril de 1999, sobre el règim econòmic i laboral d’aquest personal, l’Administració educativa passava a ser l’ocupador, de forma que l’havia de contractar, retribuir i donar d’alta en el règim general de la Seguretat Social. Se superava així el sistema de pagament, vigent des del 1982, mitjançant una subvenció a la Conferència Episcopal Espanyola i l’eventual acolliment al règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social, que provenia del Conveni anterior, subscrit el 20 de maig de 1993.
La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (en endavant, LOE), estableix el que s’indica a continuació en la disposició addicional tercera, relativa als professors de religió:
1. Els professors que imparteixin l’ensenyament de les religions han de complir els requisits de titulació establerts per als diferents ensenyaments que regula aquesta Llei, així com els establerts en els acords subscrits entre l’Estat espanyol i les diferents confessions religioses.
2. Els professors que, sense pertànyer als cossos de funcionaris docents, imparteixin l’ensenyament de les religions en els centres públics, ho han de fer en règim de contractació laboral, de conformitat amb l’Estatut dels treballadors, amb les respectives administracions competents. La regulació del seu règim laboral s’ha de fer amb la participació dels representants del professorat. S’accedeix al destí mitjançant criteris objectius d’igualtat, mèrit i capacitat. Aquests professors perceben les retribucions que corresponguin en el respectiu nivell educatiu als professors interins.
En tot cas, la proposta per a la docència correspon a les entitats religioses i es renova automàticament cada any. La determinació del contracte, a temps complet o a temps parcial segons el que requereixin les necessitats dels centres, correspon a les administracions competents.
La remoció, si s’escau, s’ha d’ajustar a dret.
Amb la finalitat de donar compliment a aquesta regulació, es va aprovar el Reial decret 696/2007, d’1 de juny, pel qual es regula la relació laboral dels professors de religió. La disposició addicional única va determinar que els professors de religió que estiguessin contractats en entrar en vigor el Reial decret, el curs escolar 2006-2007, havien de passar automàticament a tenir una relació laboral per temps indefinit, llevat que hi concorregués alguna de les causes d’extinció del contracte que preveu l’article 7 o que es tractàs de contractes d’interinitat, tenint en compte que l’apartat 1 de l’article 4 de la mateixa norma determina que la contractació dels professors de religió és per temps indefinit i sense perjudici del que disposa l’apartat 2 de l’article 4 d’aquest Reial decret en relació amb la modalitat contractual i les modificacions respecte a la jornada de treball i/o el centre.
Aquesta Administració va aplicar el mandat anterior de forma particular i va convertir en indefinits els contractes dels treballadors que complien tots els requisits que la normativa exigia per exercir la docència de la religió catòlica i va mantenir la contractació per cursos escolars dels que no els complien tots, probablement amb la finalitat d’evitar les conseqüències negatives que provocaria un canvi normatiu sobtat, sense la inclusió de cap període transitori, com hauria estat desitjable: l’acomiadament, per causes objectives, de part d’aquests professors, malgrat que havien desenvolupat la seva tasca amb professionalitat, i l’eventual desatenció, d’un curs escolar a l’altre, de les necessitats educatives generades per la demanda de les famílies en relació amb l’assignatura de religió catòlica. S’ha de dir, malgrat això, que a l’inici del curs escolar 2016-2017 tots els professors que encara estaven contractats per cursos escolars varen ser contractats amb caràcter indefinit per tal de regularitzar la seva anòmala situació contractual.
Quant a aquests requisits, l’apartat 1 de l’article 3 del Reial decret 696/2007 determina el següent:
1. Per impartir els ensenyaments de religió és necessari tenir els mateixos requisits de titulació exigibles, o equivalents, en el respectiu nivell educatiu, als funcionaris docents no universitaris d’acord amb el que estableix la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, haver estat proposats per l’autoritat de la confessió religiosa per impartir aquest ensenyament i haver obtingut la declaració eclesiàstica de competència acadèmica o certificació equivalent de la confessió religiosa objecte de la matèria educativa, tot això amb caràcter previ a la seva contractació per l’Administració competent.
A més, l’apartat 2 d’aquest mateix article estableix els requisits generals per ser contractat com a professor de religió, als quals s’ha d’afegir el de no haver estat condemnat per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual, d’acord amb l’article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, segons la redacció fixada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l’adolescència.
La Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE), modifica la LOE i hi introdueix un nou article, el 6 bis, que estableix, per a l’educació primària, la secundària i el batxillerat, una nova classificació de les assignatures en tres tipus: troncals, específiques i de lliure configuració. A més, determina la distribució de competències en relació amb aquestes matèries, de manera que és competència autonòmica la determinació dels horaris de les assignatures específiques, com és la de religió catòlica. Així, les normes reglamentàries que aquesta Comunitat Autònoma va aprovar per desplegar la LOMCE varen suposar una disminució de la càrrega lectiva d’aquesta assignatura.
Abans d’aquesta situació, era l’autoritat religiosa, a la pràctica, la que proposava el centre concret on havia d’anar destinat cada un dels professors proposats, la qual cosa varen acceptar l’Administració, les organitzacions sindicals i els treballadors. Però en un context en què l’Administració ha reduït, per al curs 2016-2017, la jornada de part dels professors de religió, l’accés a una destinació resulta ara rellevant, i la situació exigeix que s’apliquin criteris d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat similars als que regeixen l’accés a les destinacions de la resta dels empleats públics.
Així, no tan sols l’imperatiu legal ho exigeix, sinó que el context actual imposa la necessitat d’abordar, a la fi, l’aplicació del que disposa l’article 6 del Reial decret 696/2007, referent a l’accés a una destinació d’aquests professors:
Article 6. Accés a la destinació
S’accedeix a la destinació de conformitat amb els criteris objectius de valoració que s’estimin adequats per l’Administració competent.
En tot cas s’ha de valorar:
a) L’experiència docent com a professor de religió, de manera preferent en centres públics i en el mateix nivell educatiu de la plaça a la qual s’opta.
b) Les titulacions acadèmiques, de manera preferent les més afins, pel seu contingut, a l’ensenyament de religió.
c) Els cursos de formació i perfeccionament realitzats que estiguin relacionats amb la didàctica, l’organització escolar o anàlegs, de manera preferent, els més afins pel seu contingut a l’ensenyament de religió.
S’han de respectar, sempre, els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
En l’aplicació d’aquest article s’ha de tenir en compte que, encara avui, part del col·lectiu continua sense disposar d’alguns dels requisits necessaris per impartir l’ensenyament de la religió catòlica. Aquesta situació no tan sols és imputable als professors afectats, sinó també, en bona part, a l’Administració, que no va adoptar les mesures oportunes quan va entrar en vigor el Reial decret 696/2007 per regularitzar, d’una forma o una altra, aquesta situació coneguda. Per això, s’ha considerat que l’aplicació de l’article 6, mitjançant aquesta Resolució, s’ha de fonamentar en tres pilars essencials:
Sobre aquests pilars, el procediment que aquesta Resolució estableix, que és fruit de l’acord d’aquesta Administració amb el Comitè d’Empresa dels professors de religió i amb l’autoritat religiosa competent, pretén assolir un difícil equilibri entre el compliment de la normativa aplicable, les necessitats de planificació educativa i el respecte als drets dels treballadors i al dret dels alumnes a una educació de qualitat, a fi de transitar de la situació anterior a la nova, mentre les circumstàncies actuals es mantenguin.
Per tot això, en virtut de les facultats que tenc atribuïdes i d’acord amb el Comitè d’Empresa dels professors de religió, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Aprovar el procediment per a l’accés a una destinació per als professors de religió dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat, que figura en l’annex 1 d’aquesta Resolució.
Segon
Aprovar els annexos 2 (requisits de titulació per nivell educatiu), 3 (barem de mèrits), 4 (documentació acreditativa del compliment dels requisits), 5 (model de sol·licitud telemàtica per participar en el procediment d’accés a destinacions), 6 (model de sol·licitud telemàtica de destinacions) i 7 (compromís d’esmenar la manca de requisits) d’aquesta Resolució.
Tercer
Publicar aquesta Resolució i els annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució es pot interposar una demanda davant la jurisdicció social en el termini d’un any, d’acord amb el que estableix l’article 59.1 del Text refós de la Llei de l’Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre, en relació amb el que preveu l’article 69 de la Llei 36/2011, de 10 d’octubre, reguladora de la jurisdicció social.
Palma 8 de maig de 2017
El conseller d’Educació i Universitat,
Martí X. March Cerdà
ANNEX 1
Procediment per a l’accés a una destinació per als professors de religió
A. Normes generals
1. Objecte i temporització
1.1. L’objecte d’aquest procediment és regular l’accés a una destinació definitiva dels professors de religió que compleixen tots els requisits exigits per l’article 3 del Reial decret 696/2007, així com l’accés a una destinació provisional dels professors que no els compleixen tots, i crear una borsa d’aspirants a professors de religió per cobrir substitucions, tot sota els principis d’igualtat, mèrit i capacitat i aplicant-hi l’article 6 del Reial decret esmentat.
1.2. Aquest procediment es desenvoluparà anualment.
2. Requisits de participació
2.1. Requisits per accedir a una destinació definitiva:
a) Tenir subscrit un contracte indefinit en vigor amb la Conselleria d’Educació i Universitat.
b) Complir els requisits de titulació per nivell educatiu que figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució i disposar de la declaració eclesiàstica de competència acadèmica, o d’un document equivalent.
c) No haver estat condemnat per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual ni per tràfic d’éssers humans.
2.2. Requisits per accedir a una destinació provisional:
a) Tenir subscrit un contracte indefinit en vigor amb la Conselleria d’Educació i Universitat.
b) Subscriure el compromís de complir els requisits de titulació per nivell educatiu que figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució que no es compleixin i, si escau, el requisit de disposar de la declaració eclesiàstica de competència acadèmica, o del document equivalent corresponent, dins els terminis excepcionals i transitoris establerts en l’apartat 3 d’aquest annex.
c) No haver estat condemnat per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual ni per tràfic d’éssers humans.
d) No haver estat revocada la idoneïtat per l’autoritat religiosa que la va atorgar.
2.3. Requisits per formar part de la borsa de professors de religió substituts:
a) Haver complert 16 anys.
b) Ser espanyol o tenir la nacionalitat d’algun dels estats membre de la Unió Europea o de qualsevol altre estat on, en virtut dels tractats internacionals signats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, s’apliqui la lliure circulació de treballadors, o ser estranger amb residència legal a Espanya i estar autoritzat per treballar o en disposició d’obtenir una autorització per treballar per compte d’altri.
c) No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física ni psíquica incompatible amb l’exercici de les funcions docents.
d) No haver estat separat, mitjançant un procediment disciplinari, del servei de cap de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de manera absoluta o especial, per resolució judicial, per a ocupacions o càrrecs públics. En el cas de nacionals d’un altre estat, no trobar-se inhabilitats o en una situació equivalent ni haver estat sotmesos a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.
e) No haver estat condemnat per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual ni per tràfic d’éssers humans.
f) Disposar de la proposta de l’autoritat religiosa.
g) Complir els requisits de titulació per nivell educatiu que figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució, així com disposar de la declaració eclesiàstica de competència acadèmica, o d’un document equivalent.
2.4. Els requisits anteriors s’han d’haver assolit, com a màxim, el dia anterior a la data en què s’obri el termini de presentació de sol·licituds per participar en el procediment a què fa referència l’apartat 6.5 d’aquest annex.
2.5. El compliment dels requisits anteriors s’ha d’acreditar de la forma que es determina en l’annex 4 d’aquesta Resolució.
3. Terminis excepcionals i transitoris
3.1. S’estableixen els terminis excepcionals i transitoris que s’indiquen a continuació perquè els professors de religió que no compleixin algun dels requisits de titulació per impartir els ensenyaments de religió catòlica que figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució o que no disposin de la declaració eclesiàstica de competència acadèmica puguin esmenar aquesta mancança:
a. El títol exigit per impartir ensenyaments a l’educació infantil, a l’educació primària o a l’educació secundària (art. 93 i 94 de la LOE): sis anys.
b. La formació pedagògica i didàctica (art. 100 de la LOE): dos anys.
c. La titulació per impartir classes en llengua catalana (Decret 115/2001): dos anys.
d. La declaració eclesiàstica de competència acadèmica o el certificat equivalent de la confessió religiosa (art. 3.1 del Reial decret 696/2007): cinc anys.
Els terminis esmentats comencen el dia 1 de setembre de 2017.
Aquests terminis no són acumulatius, sinó individualitzats per a cada un dels requisits esmentats, llevat que algun dels requisits de titulació s’hagi d’obtenir prèviament a un altre i que el fet d’obtenir-lo sigui necessari per obtenir l’altre requisit.
3.2. Amb la sol·licitud de participació, els professors de religió que no compleixin algun o alguns dels requisits per impartir l’ensenyament de la religió catòlica han de subscriure un compromís d’esmenar la mancança mitjançant l’acreditació del compliment d’aquests requisits davant la Direcció General de Personal Docent dins els terminis esmentats en el punt 3.1.
3.3. En casos excepcionals, apreciats per la Direcció General de Personal Docent i acreditats degudament, els terminis anteriors es podran prorrogar per un nou termini excepcional i improrrogable d’un any.
El professor de religió ha de sol·licitar aquesta pròrroga per escrit a la Direcció General de Personal Docent, amb les al·legacions i la documentació acreditativa que consideri necessàries per justificar la necessitat que se li concedeixi el nou termini.
Abans de dictar la resolució, la Direcció General de Personal Docent ha de donar audiència al professor i ha d’escoltar el parer del Comitè d’Empresa.
Entre els factors que la Direcció General de Personal Docent pot tenir en compte per atorgar el nou termini excepcional hi ha els següents:
3.4. L’incompliment de l’obligació d’acreditar que es compleixen els requisits dins el termini excepcional determinarà l’acomiadament del professor per causes objectives.
4. Obligació de participar-hi i participació voluntària
4.1. Tots els professors de religió amb contracte indefinit sense destinació definitiva han de participar en aquest procediment.
4.2. També hi han de participar tots els aspirants a professors de religió substituts, inclosos els que tenen un contracte d’interinitat en vigor.
4.3. Poden participar de manera voluntària en aquest procediment els professors de religió amb una destinació definitiva sempre que es doni alguna de les circumstàncies següents:
a) Que, en finalitzar el curs escolar en què es dugui a terme el corresponent procediment anual d’accés a destinacions, hagin transcorregut almenys dos anys des de la incorporació del professor a la darrera destinació definitiva.
b) Que el darrer curs escolar s’hagi reduït la jornada del professor per raons de planificació educativa al·legades per l’Administració.
c) Que al professor se li hagi adjudicat una destinació definitiva a mitja jornada, malgrat haver seleccionat amb prioritat totes les places a jornada completa a què podia optar.
5. Fases del procediment
5.1. Recepció de les propostes de l’autoritat religiosa
Abans d’iniciar-se el procediment, la Direcció General de Personal Docent ha de requerir a l’autoritat religiosa que remeti la llista de professors de religió amb contracte indefinit que continuen proposats, així com la llista d’aspirants a professors de religió substituts que proposa.
D’acord amb el que disposa l’article 7.b del Reial decret 696/2007, en el cas que un professor amb contracte indefinit no continuï proposat, l’autoritat religiosa ha d’acreditar que la revocació de la idoneïtat s’ajusta a dret.
Transcorregut el termini atorgat sense que l’autoritat religiosa hagi remès la proposta corresponent, s’entendrà que la proposta s’ha renovat automàticament, d’acord amb el que disposa la disposició addicional tercera de la LOE.
Els aspirants a professors de religió substituts proposats han de complir, per poder ser contractats, tots els requisits de titulació per nivell educatiu que s’indiquen en l’annex 2 d’aquesta Resolució i han de disposar de la declaració eclesiàstica de competència acadèmica, o d’un document equivalent. Excepcionalment, en el cas que no es disposi d’aspirants que compleixin tots els requisits, es podran contractar per cobrir substitucions els aspirants proposats que no hagin acreditat que tenen els coneixements adequats de llengua catalana i/o que disposen de la declaració eclesiàstica de competència acadèmica.
5.2. Ordenació dels professors de religió
La primera fase del procediment consisteix en l’elaboració de les llistes dels professors de religió amb contracte indefinit i les llistes d’aspirants a professors de religió substituts.
5.3. Adjudicació de destinacions definitives i provisionals i, si escau, de substitucions
La segona fase del procediment consisteix en l’adjudicació de destinacions als professors de religió amb contracte indefinit i, si escau, als aspirants a professors de religió substituts.
6. Sol·licitud de participació en el procediment
6.1. Instruccions per emplenar la sol·licitud
6.1.1. Les persones que figurin en les propostes de l’autoritat religiosa i que vulguin accedir a una destinació definitiva o provisional com a professors de religió o formar part de la llista d’aspirants a professors de religió substituts, segons pertoqui, han d’emplenar la sol·licitud telemàtica que es troba a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (http://dgpdocen.caib.es) seguint les instruccions de l’assistent de tramitació.
Es pot accedir a l’aplicació:
a) Mitjançant el DNI electrònic o un certificat digital reconegut.
b) Mitjançant l’usuari i la contrasenya d’accés al Portal del personal de la Conselleria d’Educació i Universitat.
c) Anònimament. Si s’hi accedeix anònimament i l’aplicació detecta l’existència, en la base de dades de la Direcció General de Personal Docent, d’una adreça de correu electrònic a l’efecte de comunicacions facilitada per la persona interessada, se li enviarà un missatge electrònic amb un codi de seguretat de quatre dígits, imprescindible per continuar amb la tramitació telemàtica. L’assistent de tramitació de l’aplicació indica a quina adreça de correu electrònic s’ha enviat el missatge. En el cas que l’aplicació no detecti cap dada de l’interessat, aquest haurà d’introduir totes les dades requerides per continuar amb el tràmit telemàtic.
6.1.2. Les persones interessades han d’emplenar els diferents apartats de la sol·licitud seguint les instruccions de l’aplicació: dades personals, dades als efectes de notificació i comunicació, i nivell educatiu i diòcesi als quals opten.
6.2. Tramitació telemàtica
6.2.1. Una vegada emplenada la sol·licitud, s’ha de tramitar telemàticament.
La tramitació telemàtica només es completa quan, utilitzant l’assistent de tramitació, s’envia la sol·licitud, amb la qual cosa s’obté un número de preregistre i la sol·licitud ja està disponible per poder-la imprimir i presentar, o bé un número de registre, en el cas en què no sigui necessari el registre presencial.
6.2.2. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d’aigua «Sense validesa», ja que això indica que no s’han tramitat.
6.3. Formalització i registre de la sol·licitud
6.3.1. La formalització de la sol·licitud s’ha de fer, dins el termini establert en el punt 6.6, mitjançant una de les formes de registre següents:
a) Registre telemàtic: els interessats que hagin accedit a l’aplicació amb el DNI electrònic o amb un certificat digital reconegut, amb el número d’usuari i la contrasenya d’accés al Portal del personal o anònimament fent ús del codi de seguretat han de registrar la sol·licitud de forma telemàtica.
b) Registre presencial: els interessats que hagin accedit a l’aplicació de forma anònima sense fer ús del codi de seguretat han de registrar la sol·licitud de forma presencial.
6.3.2. En el cas d’haver tramitat més d’una sol·licitud, només es considera vàlida la darrera que s’ha registrat telemàticament o presencialment.
6.4. Llocs de presentació de la sol·licitud
6.4.1. La sol·licitud de participació i la documentació que s’hi adjunti, en el cas de formalitzar-la de manera presencial, es pot registrar:
a) A qualsevol dels registres de la Conselleria d’Educació i Universitat o a les delegacions territorials de la Conselleria d’Educació i Universitat a Menorca o a Eivissa i Formentera.
b) A qualsevol dels llocs que preveu l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En el cas que la sol·licitud es presenti a una oficina de Correus, s’hi ha de dur dins un sobre obert perquè el funcionari de Correus pugui datar-la i segellar-la abans de certificar-la.
6.5. El procediment per emplenar, tramitar i registrar telemàticament la sol·licitud a que es refereixen els apartats anteriors estarà disponible a partir del curs 2018-2019.
6.6. Termini de presentació de sol·licituds
Una vegada rebudes les propostes de l’autoritat religiosa, la Direcció General de Personal Docent publicarà a la seva pàgina web el termini per presentar les sol·licituds de participació en el procediment, com a mínim set dies naturals abans de l’inici d’aquest termini.
6.7. S’entén que els professors de religió amb contracte indefinit sense destinació definitiva que no participen en aquest procediment renuncien al contracte de treball en vigor subscrit amb la Conselleria d’Educació i Universitat, llevat que hi hagi causes de força major degudament justificades.
7. Dades que es consideraran als efectes d’acreditar el compliment dels requisits i de valorar els mèrits
7.1. Els requisits i els mèrits dels professors de religió amb un contracte indefinit que no apareguin en el tràmit telemàtic -que extreu les dades que consten en el Portal del personal- el dia anterior a la data en què comenci el termini per presentar la sol·licitud de participació en el procediment -data en què s’han d’haver assolit els mèrits i els requisits- no es tindran en compte per determinar si es compleixen els requisits o a l’hora de valorar els mèrits, llevat que el professor presenti nous documents amb la sol·licitud.
7.2. Els aspirants a professors de religió substituts poden presentar, amb la sol·licitud de participació, els documents acreditatius dels requisits o dels mèrits assolits fins al dia anterior a la data en què comenci el termini per presentar la sol·licitud de participació en el procediment.
8. Publicació de les llistes
8.1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i revisades aquestes i la documentació adjunta, si n’hi ha, la directora general de Personal Docent ha de dictar una resolució per aprovar les llistes provisionals que s’indiquen en els apartats 8.2 i 8.3.
El mateix dia en què es dicti aquesta resolució, s’ha de fer pública a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (http://dgpdocen.caib.es).
8.2. Llistes de professors de religió amb contracte indefinit:
a) Llista A: professors que compleixen tots els requisits exigits per la normativa vigent.
b) Llista B: professors que no han acreditat, exclusivament, que disposen de la declaració eclesiàstica de competència acadèmica, o del document equivalent.
c) Llista C: professors que no han acreditat, exclusivament, que tenen els coneixements adequats de llengua catalana o, addicionalment, que disposen de la declaració eclesiàstica de competència acadèmica, o del document equivalent.
d) Llista D: professors que no han acreditat que tenen la formació pedagògica i didàctica a què es refereix l’article 100.2 de la LOE o, addicionalment, que tenen els coneixements adequats de llengua catalana i/o que disposen de la declaració eclesiàstica de competència acadèmica, o del document equivalent.
e) Llista E: professors que no han acreditat que tenen el títol exigit per impartir ensenyaments a l’educació infantil, a l’educació primària o a l’educació secundària, segons pertoqui, amb independència que, a més, no hagin acreditat el compliment d’algun altre requisit que sigui exigible.
Els professors de religió amb contracte indefinit s’han d’ordenar, dins cada una de les llistes esmentades, per la valoració dels mèrits resultant d’aplicar el barem previst en l’annex 3 d’aquesta Resolució.
8.3. Llistes d’aspirants a professors de religió substituts
a) Llista F: professors admesos, ordenats per la valoració dels mèrits resultant d’aplicar el barem previst en l’annex 3 d’aquesta Resolució.
b) Llista G: professors exclosos, amb indicació de la causa d’exclusió.
c) Llista H: professors exclosos, exclusivament, pel fet de no haver acreditat que disposen de la declaració eclesiàstica de competència acadèmica, o del document equivalent, i/o que tenen els coneixements adequats de llengua catalana, amb indicació del nivell més alt de coneixements de català que hagin acreditat i de la valoració dels mèrits resultant d’aplicar el barem previst en l’annex 3 d’aquesta Resolució.
8.4. Totes les llistes esmentades han d’indicar la diòcesi i el nivell educatiu als quals ha optat el sol·licitant, que s’han de correspondre, respectivament, amb la proposta de l’autoritat religiosa i amb la titulació que ha acreditat, sense perjudici del que disposa el segon paràgraf de l’apartat 10.2 d’aquest annex.
Les llistes C, D i E han d’especificar en concret els requisits que no compleix cada professor.
8.5. S’ha d’obrir un termini de reclamacions de set dies naturals comptadors des de l’endemà del dia en què es facin públiques les llistes provisionals perquè els interessats puguin presentar al·legacions i aportar els documents que considerin oportuns en relació amb l’acreditació dels requisits o amb la valoració dels mèrits.
Els mèrits no al·legats o els al·legats però no acreditats documentalment d’acord amb el que disposa l’apartat 7 d’aquest annex no es poden al·legar o acreditar dins el termini per presentar reclamacions.
Durant el període de reclamacions, l’Administració ha de rectificar d’ofici els errors materials i de càlcul detectats en les llistes provisionals.
8.6. Acabat el termini a què fa referència l’apartat anterior, i esmenats els errors detectats i les causes d’exclusió, si pertoca, la directora general de Personal Docent ha de dictar una resolució per aprovar les llistes definitives.
El mateix dia en què es dicti aquesta resolució, s’ha de fer pública a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (http://dgpdocen.caib.es).
9. Sol·licitud de destinacions definitives i provisionals
9.1. Una vegada publicades les llistes definitives, la Direcció General de Personal Docent publicarà a la seva pàgina web el termini per presentar la sol·licitud telemàtica de destinacions, com a mínim set dies naturals abans de l’inici d’aquest termini.
9.2. Només podran presentar la sol·licitud els professors de religió que figurin en les llistes A, B, C, D i E.
9.3. Les places s’han de sol·licitar seguint les instruccions de l’assistent de tramitació que es troba a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (http://dgpdocen.caib.es).
Es pot accedir a l’aplicació tal com s’indica en l’apartat 6.1.1 d’aquest annex.
Una vegada emplenada, la sol·licitud de places s’ha de tramitar i presentar telemàticament. La tramitació i la presentació telemàtica de la sol·licitud només es completen quan, utilitzant l’assistent de tramitació, s’envia la sol·licitud, amb la qual cosa s’obté un número de preregistre i la sol·licitud està disponible per poder-la imprimir i presentar.
No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d’aigua «Sense validesa», perquè això indica que no s’han tramitat i presentat telemàticament.
9.4. El procediment per emplenar, tramitar i registrar telemàticament la sol·licitud a que es refereixen els apartats anteriors estarà disponible a partir del curs 2018-2019.
10. Regles per seleccionar les destinacions
10.1. Els professors de religió inclosos en les llistes només poden accedir a places corresponents a la diòcesi per a la qual els ha proposats l’autoritat religiosa.
Als efectes d’aquest procediment, les diòcesis són tres: Mallorca, Menorca i Eivissa.
10.2. Així mateix, només poden accedir a places corresponents al nivell educatiu per al qual han acreditat disposar de la titulació a què fa referència l’apartat 3.1.a d’aquest annex. En el cas que no l’hagin acreditada, només poden accedir a places del nivell educatiu en el qual prestaven serveis en el moment de presentar la sol·licitud de participació en el procediment d’accés a una destinació.
No obstant això, els que no disposin de la titulació a què fa referència l’apartat 3.1.a d’aquest annex corresponent al nivell educatiu en el qual prestaven serveis, però sí la d’un altre nivell educatiu, poden optar entre aquestes dues opcions:
a) Seleccionar places del nivell educatiu en el qual prestaven serveis. En aquest cas, queden subjectes al termini excepcional i transitori de l’apartat 3.1.a d’aquest annex i, quan tornin a participar en aquest procediment, no podran seleccionar places del nivell educatiu per al qual havien acreditat disposar de la titulació fins que esmenin, dins el termini atorgat, la mancança d’aquest requisit, sense perjudici que, pel fet de no disposar d’altres titulacions, quedin subjectes també als terminis excepcionals i transitoris corresponents.
b) Seleccionar places de l’altre nivell educatiu per al qual han acreditat disposar de la titulació. En aquest cas, queden subjectes als corresponents terminis excepcionals i transitoris de l’apartat 3.1 d’aquest annex, si escau.
En el supòsit que hagin acreditat que tenen titulacions que els permeten impartir ensenyaments de religió a més d’un nivell educatiu, han d’optar per seleccionar places corresponents a un únic nivell, amb les limitacions següents:
a) En el cas que disposin de tots els requisits de titulació que figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució corresponents als dos nivells educatius i de la declaració eclesiàstica de competència acadèmica, o d’un document equivalent, només poden seleccionar places corresponents al nivell educatiu en el qual prestaven serveis.
b) En el cas que disposin de tots els requisits de titulació que figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució corresponents només a un dels dos nivells educatius i de la declaració eclesiàstica de competència acadèmica, o d’un document equivalent, han de seleccionar places corresponents a aquest nivell educatiu.
c) En qualsevol altre cas, només poden seleccionar places corresponents al nivell educatiu en el qual prestaven serveis. En aquest cas, queden subjectes als corresponents terminis excepcionals i transitoris de l’apartat 3.1 d’aquest annex, si escau.
Als efectes d’aquest procediment, els nivells educatius són dos: educació infantil/primària i educació secundària obligatòria/batxillerat.
10.3. Per garantir l’accés a una destinació, els professors han de seleccionar, per ordre de preferència, totes les places corresponents a la diòcesi i al nivell educatiu a què poden optar d’acord amb els apartats 10.1 i 10.2 anteriors. En el cas que no les seleccionin totes, l’Administració les afegirà d’ofici, en sentit ascendent del codi que les identifica.
11. Criteris de preferència en l’adjudicació de destinacions
11.1. Tenen preferència en l’elecció de places els professors de la llista A, d’acord amb l’ordre en què hi figurin ordenats. La plaça adjudicada tindrà la consideració de destinació definitiva.
11.2. Tenen preferència en l’elecció de les places que restin, que tindran la consideració de destinacions provisionals:
a. En primer lloc, els professors de la llista B, d’acord amb l’ordre en què hi figurin ordenats.
b. En segon lloc, els professors de la llista C, d’acord amb l’ordre en què hi figurin ordenats.
c. En tercer lloc, els professors de la llista D, d’acord amb l’ordre en què hi figurin ordenats.
d. En quart lloc, els professors de la llista E, d’acord amb l’ordre en què hi figurin ordenats.
12. Adjudicació de destinacions definitives i provisionals
12.1. Una vegada presentades les sol·licituds telemàtiques de selecció de destinacions, la Direcció General de Personal Docent adjudicarà les destinacions definitives i provisionals, respectant l’ordre en què els professors les hagin seleccionat i d’acord amb les regles establertes en l’apartat 10 i amb els criteris de preferència prevists en l’apartat 11 d’aquest annex.
12.2. Finalitzada aquesta adjudicació, s’assignaran d’ofici les places no adjudicades, en sentit ascendent del codi que les identifica, entre els professors que estaven obligats a participar en aquest procediment i no ho han fet, d’acord amb les regles establertes en l’apartat 10 i amb els criteris de preferència prevists en l’apartat 11 d’aquest annex, llevat que hagin renunciat al contracte de treball indefinit subscrit amb la Conselleria.
12.3. Com a resultat de les adjudicacions anteriors, la directora general de Personal Docent ha de dictar una resolució per aprovar les llistes provisionals d’adjudicació de destinacions definitives i provisionals.
El mateix dia en què es dicti aquesta resolució, s’ha de fer pública a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (http://dgpdocen.caib.es).
12.4. S’ha d’obrir un termini de reclamacions de set dies naturals comptadors des de l’endemà del dia en què es facin públiques les llistes provisionals perquè els interessats puguin presentar al·legacions i aportar els documents que considerin oportuns.
Durant el període de reclamacions, l’Administració ha de rectificar d’ofici els errors materials i de càlcul detectats en les llistes provisionals.
12.5. Acabat el termini a què fa referència l’apartat anterior, i estimades o desestimades les al·legacions presentades i esmenats els errors detectats, si pertoca, la directora general de Personal Docent ha de dictar una resolució per aprovar les llistes definitives d’adjudicació de destinacions definitives i provisionals.
El mateix dia en què es dicti aquesta resolució, s’ha de fer pública a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (http://dgpdocen.caib.es).
12.6. L’adjudicació de les places adjudicades s’entén sense perjudici del que disposen l’apartat 2 de la disposició addicional tercera de la LOE i l’article 4.2 del Reial decret 696/2007.
13. Adjudicació de vacants sobrevingudes
13.1. Les vacants que es generin al llarg del curs escolar per raons de planificació educativa o a causa de l’extinció del contracte indefinit d’un professor o per la concessió d’una excedència voluntària sense reserva de plaça tenen la consideració de vacants sobrevingudes i s’han d’oferir d’acord amb el procediment previst en l’apartat 14.3 d’aquest annex.
13.2. Les vacants sobrevingudes s’han d’oferir, per ser adjudicades, als professors de religió perquè les seleccionin d’acord amb les regles establertes en l’apartat 9 i els criteris de preferència prevists en l’apartat 10 d’aquest annex. En el cas que la vacant sobrevinguda sigui a jornada completa, es convertirà en dues places a mitja jornada i s’oferirà cadascuna de les places.
Si per l’aplicació dels criteris de preferència esmentats l’adjudicació suposa la incompatibilitat d’horaris entre els centres afectats o la superació de la jornada setmanal, s’oferirà la plaça al següent professor, fins que es pugui adjudicar sense afectar els horaris o sense que se superi la jornada màxima setmanal.
13.3. Si la vacant sobrevinguda s’adjudica a un professor de la llista A, tindrà la consideració de destinació definitiva; si s’adjudica a un professor de les llistes B, C, D o E, tindrà la consideració de destinació provisional.
13.4. En el supòsit que cap dels professors de les llistes esmentades accepti voluntàriament la vacant sobrevinguda, s’oferirà als aspirants disponibles de la llista F, d’acord amb l’ordre en què hi figuren i respectant la diòcesi per a la qual han estat proposats i el nivell educatiu a què poden optar.
En el cas que cap dels aspirants disponibles de la llista F accepti la plaça, aquesta s’adjudicarà de forma obligatòria a l’aspirant disponible d’aquesta llista amb més puntuació per l’aplicació del barem de mèrits, el qual, si no l’accepta sense una causa justificada, serà exclòs de la llista. Aquest procediment continuarà amb el següent de la llista amb més puntuació, fins que algú accepti la vacant sobrevinguda i se li adjudiqui.
En cap cas no es poden oferir vacants sobrevingudes als aspirants a professors de religió substituts de les llistes G o H.
La plaça s’adjudicarà a l’aspirant que l’accepti, amb el qual se subscriurà un contracte indefinit, i tindrà la consideració de destinació provisional.
13.5. L’adjudicació de la vacant sobrevinguda s’ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (http://dgpdocen.caib.es).
14. Adjudicació de substitucions
14.1. En el cas que al llarg del curs escolar sigui necessari substituir l’absència temporal d’un professor de religió, la plaça s’oferirà als aspirants a professors de religió substituts, respectant la diòcesi per a la qual han estat proposats i el nivell educatiu a què poden optar, d’acord amb l’ordre següent:
a) Aspirants disponibles de la llista F, d’acord amb l’ordre en què hi figuren.
b) Aspirants disponibles de la llista H, d’acord amb l’ordre següent:
En el cas que cap dels aspirants disponibles accepti la substitució, aquesta s’adjudicarà de forma obligatòria a l’aspirant disponible d’aquestes llistes que correspongui d’acord amb l’ordre anterior, el qual, si no l’accepta sense una causa justificada, serà exclòs de la llista. Aquest procediment continuarà amb el següent professor, fins que algú accepti la substitució i se li adjudiqui.
14.2. S’entén per aspirants disponibles els que no tenen subscrit un contracte en vigor com a professors de religió amb la Conselleria d’Educació i Universitat.
14.3. La Direcció General de Personal Docent s’ha de posar en contacte amb l’aspirant, amb la finalitat d’oferir-li la substitució, per qualsevol dels mitjans que, als efectes de notificació i comunicació, aquest hagi indicat en la seva sol·licitud de participació en el procediment d’accés a una plaça. Tenen preferència, atesa la necessitat urgent de cobrir la plaça, la comunicació telefònica i/o el correu electrònic.
En el cas que l’aspirant no retorni la trucada telefònica rebuda o no contesti el missatge electrònic enviat per acceptar la plaça oferta o per comunicar que no l’accepta, o, si escau, per renunciar-hi justificadament -actuacions que també pot dur a terme per qualsevol dels mitjans prevists en l’article 16 de la Llei 39/2015- s’oferirà la plaça al següent aspirant en l’ordre corresponent.
L’aspirant ha de complir l’obligació de posar-se en contacte amb la Direcció General de Personal Docent el dia hàbil següent a la data en què es va fer la trucada o en què es va enviar el missatge electrònic, com a màxim.
El funcionari encarregat de la comunicació ha d’estendre una diligència per fer constar qualsevol d’aquests fets, la qual s’ha d’incorporar a l’expedient.
14.4. L’adjudicació de la substitució s’ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (http://dgpdocen.caib.es).
15. Criteris de desempat en les adjudicacions
Si a l’hora de dur a terme qualsevol de les adjudicacions a què es refereixen els apartats 12, 13 i 14 es produeix un empat entre els mèrits de dos professors o més, s’ha de tenir en compte, per adjudicar la plaça, la millor puntuació en els apartats del barem de mèrits d’acord amb l’ordre en què figuren en l’annex 3.
16. Causes de renúncia justificada
16.1. Els aspirants a professors de religió substituts poden renunciar de forma justificada a la vacant sobrevinguda o a la substitució que se’ls ofereixi quan es doni alguna de les circumstàncies següents:
a. Estar en període d’embaràs, de maternitat o de paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què seria procedent concedir a un funcionari una excedència per tenir cura dels fills per qualsevol dels supòsits anteriors.
b. Patir una malaltia o una incapacitat temporal que impedeixi exercir la tasca docent.
c. Al·legar i acreditar una causa de força major o circumstàncies excepcionals sobrevingudes, que seran apreciades per la Direcció General de Personal Docent i de les quals s’informarà el Comitè d’Empresa dels professors de religió.
16.2. L’escrit de renúncia, juntament amb la documentació acreditativa pertinent, s’ha de presentar, en tot cas, en el termini d’un dia hàbil comptador des de l’endemà del dia en què s’ofereixi la plaça.
16.3. La renúncia al contracte de treball una vegada el professor s’ha incorporat al lloc de feina implica l’exclusió de les llistes.
17. Incorporació a la plaça adjudicada
17.1. Els professors de religió de les llistes A, B, C, D i E als quals s’adjudiqui una destinació definitiva o provisional s’han d’incorporar a la plaça adjudicada el primer dia lectiu de setembre.
Si la incorporació efectiva no es produeix el dia assenyalat i no hi ha cap causa que ho justifiqui, s’entén que renuncien al contracte de treball subscrit amb la Conselleria.
17.2. Els professors de religió als quals s’adjudiqui una vacant sobrevinguda o una substitució s’han d’incorporar al centre en la data que indiqui la Direcció General de Personal Docent, que en cap cas pot ser el mateix dia en què el professor accepti la plaça.
18. Exhauriment de la llista d’aspirants a professors de religió substituts
18.1. En el cas que en la llista d’aspirants a professors de religió substituts no hi figuri cap aspirant com a disponible, s’acceptaran noves propostes de l’autoritat religiosa.
Aquests nous aspirants s’ordenaran d’acord amb l’aplicació del barem previst en l’annex 3 d’aquesta Resolució. La data en què s’han d’haver assolit els mèrits i els requisits serà, com per a la resta d’aspirants, el dia anterior a la data en què comenci el termini per presentar les sol·licituds de participació en el procediment.
18.2. Si un professor de religió torna a la llista com a aspirant disponible, tindrà preferència en l’adjudicació de places respecte als nous aspirants que hi figurin per l’aplicació de l’apartat 18.1.
19. Sistema de notificació i de comunicació
19.1. La participació en la convocatòria suposa acceptar que es notifiquin mitjançant el Portal del personal els actes administratius que es deriven de la relació laboral.
19.2. Per a la resta de notificacions i comunicacions s’han d’emprar les dades aportades pel sol·licitant en aquesta convocatòria.
20. Política de privacitat
D’acord amb el que es disposa en l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i en l’article 12 del Reial decret 1720/2007, de 27 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament d’aquesta Llei, els sol·licitants han de consentir expressament que les dades facilitades siguin recollides i tractades en un fitxer de titularitat de la Conselleria d’Educació i Universitat, amb domicili al carrer d’Alfons el Magnànim, 29, 07004, de Palma.
La finalitat d’aquest tractament és gestionar tant la inclusió a les llistes dels professors de religió com els processos que se’n derivin per cobrir places a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears.
Així mateix, prèvia autorització dels participants en aquest procediment obtinguda telemàticament mitjançant un tràmit habilitat a aquest efecte a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent, la Conselleria pot cedir determinades dades personals als centres concertats que ho sol·licitin, a fi de donar informació als aspirants sobre ofertes de treball per a funcions docents.
Els participants poden exercir en qualsevol moment els drets reconeguts en la Llei, en particular els d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-se per escrit a la Direcció General de Personal Docent. També poden presentar una sol·licitud als diferents llocs especificats en el punt 6.4 d’aquest annex.
ANNEX 2
Requisits de titulació per nivell educatiu
Educació infantil i primària
Educació secundària i batxillerat
Per acreditar aquest requisit, és necessari haver superat el màster universitari que acredita la formació pedagògica i didàctica per ocupar places a l’educació secundària.
No s’exigirà tenir el màster universitari esmentat en els casos en què s’acrediti que es compleix, amb anterioritat a l’1 d’octubre de 2009, algun dels requisits següents:
a) Tenir el títol professional d’especialització didàctica, el certificat de qualificació pedagògica o el certificat d’aptitud pedagògica.
b) Tenir un títol de mestre o de llicenciat en pedagogia o psicopedagogia, o una llicenciatura o titulació equivalent que inclogui formació pedagògica i didàctica o haver cursat 180 crèdits d’aquests ensenyaments, a què fa referència la disposició transitòria vuitena de la Llei orgànica 2/2006.
c) Haver prestat serveis docents dels nivells i ensenyaments les especialitats docents dels quals es regulen en el Reial decret 1834/2008 durant dos cursos acadèmics complets o, si no, durant 12 mesos en períodes continus o discontinus a centres públics o privats d’ensenyament reglat degudament autoritzats.
ANNEX 3
Barem de valoració dels mèrits
1. Experiència docent a l’Administració educativa (puntuació màxima: 180 punts)
1.1 Experiència docent impartint religió a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de l’Administració educativa en el mateix nivell educatiu al qual s’opta:
Punts: 6,500 per any complet, 0,542 per mes i 0,018 per dia.
1.2. Experiència docent impartint religió a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de l’Administració educativa en un nivell educatiu diferent del nivell al qual s’opta:
Punts: 3,250 per any complet, 0,271 per mes i 0,009 per dia.
1.3. Experiència docent a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de l’Administració educativa en una especialitat diferent de l’especialitat a la qual s’opta:
Punts: 1,625 per any complet, 0,135 per mes i 0,005 per dia.
Documents justificatius en relació amb els punts 1.1, 1.2 i 1.3: full de serveis prestats a altres administracions educatives o que no figurin al Portal del personal. No es tenen en compte els fulls de serveis que no especifiquen els anys, mesos i dies treballats per cossos i especialitats.
L’experiència docent corresponent al punt 1.3 adquirida als estats membre de la Unió Europea o a altres estats on s’apliqui la lliure circulació de treballadors s’ha d’acreditar presentant la documentació següent:
1.4. Experiència docent a centres privats o privats concertats d’ensenyament no universitari dependents de l’Administració:
Punts: 1,625 per any complet, 0,135 per mes i 0,005 per dia.
Documents justificatius:
Un certificat expedit pel secretari del centre corresponent, els contractes de treball corresponents al període certificat i un certificat original de vida laboral.
No es tenen en compte els certificats expedits pels centres que no especifiquen els anys, els mesos i els dies treballats, i el nivell i l’especialitat impartits.
Els contractes han d’especificar la categoria en la qual es varen desenvolupar els serveis.
En el cas que hi hagi discrepàncies, pel que fa a la durada dels serveis prestats, entre el certificat expedit pel secretari del centre i la vida laboral, es tindran en compte les dades que consten a la vida laboral.
La coincidència de l’experiència docent dels punts 1.1, 1.2, 1.3 i 1.4 en un mateix període de temps en cap cas no implica que es valori per duplicat aquesta experiència. En aquest cas, únicament es valora l’apartat més favorable a l’interessat.
2. Formació acadèmica i activitats de formació (puntuació màxima: 28 punts)
2.1. Nota mitjana de l’expedient acadèmic del títol universitari al·legat com a requisit:
2.1.1. De 5,001 a 5,999 punts (d’1,001 a 1,499*)
Punts: 2,500
2.1.2. De 6,000 a 7,500 punts (d’1,500 a 2,250*)
Punts: 5,000
2.1.3. Més de 7,500 punts (més de 2,250*)
Punts: 7,500
(*Expedients acadèmics amb nota mitjana expressada de l’1 al 4.)
Documents justificatius: un certificat acadèmic original, o una fotocòpia compulsada d’aquest, en què consti la nota mitjana amb la qual s’ha obtingut el títol aportat.
En el cas que el títol no s’hagi obtingut a l’Estat espanyol, per tenir en compte la nota mitjana de l’expedient s’ha de presentar una còpia compulsada de l’equivalència, expedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport o per l’Agència Nacional d’Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA), de la nota mitjana dels estudis fets a un altre estat membre de la Unió Europea o a l’estranger.
No s’admeten com a documents justificatius els simples extractes acadèmics.
2.1.4. Les notes mitjanes expressades de l’1 al 4 en els certificats acadèmics presentats es converteixen en una nota expressada del 5 al 10 mitjançant una conversió matemàtica feta informàticament a l’efecte de valorar l’expedient acadèmic com a mèrit o d’ordenar a les borses els aspirants a què es refereix el punt 9.2 de l’annex 1.
En el cas que l’aspirant no vulgui que es faci aquesta conversió, ha de presentar el certificat acadèmic amb la nota mitjana expressada del 5 al 10.
2.1.5. En el cas que no s’aporti la documentació justificativa exigida en aquest apartat, o que la nota mitjana no s’expressi del 5 al 10 o de l’1-al 4, però es presenti, d’acord amb el punt 2 de l’annex 2, la documentació que acredita que es té el títol acadèmic corresponent, s’assignarà a l’aspirant una nota mitjana de 5.
2.1.6. En el cas que en els certificats acadèmics corresponents a títols emesos amb anterioritat al 24 d’octubre de 1990, data d’entrada en vigor de la Llei 1/1990, de 3 d’octubre, d’ordenació general del sistema educatiu, no hi figurin qualificacions numèriques, a fi d’obtenir les puntuacions previstes en els punts 2.1.1 a 2.1.3 s’apliquen les equivalències següents:
Aprovat: 5
Bé: 6
Notable: 7
Excel·lent: 9
Matrícula d’honor: 10
En aquest cas:
2.1.7. En cap cas no es tenen en compte les qualificacions corresponents a projectes de final de carrera o tesines o qualificacions anàlogues.
2.1.8. En el cas que en el certificat acadèmic hi consti tant la qualificació literal com la numèrica, només es té en compte la darrera.
2.1.9. Només es té en compte la millor nota mitjana dels expedients acadèmics de les titulacions aportades per accedir a les especialitats o funcions sol·licitades i admeses/validades.
2.2. Doctorat i premis extraordinaris:
2.2.1. Títol de doctor
Punts: 6,000
Documents justificatius: el títol de doctor s’ha d’acreditar mitjançant qualsevol dels documents següents:
a. Una fotocòpia compulsada del títol de doctor.
b. Una fotocòpia compulsada del resguard que acrediti que s’ha obtingut el títol de doctor i que s’han pagat les taxes acadèmiques.
c. Un certificat acadèmic oficial que acrediti que s’han superat tots els requisits necessaris per obtenir el títol de doctor i que s’han pagat les taxes acadèmiques. No s’admet com a document justificatiu un simple extracte acadèmic.
2.2.2. Premi extraordinari de doctorat
Punts: 3,000
Documents justificatius: el certificat acreditatiu corresponent (l’original o una fotocòpia compulsada).
2.2.3. Premi extraordinari en la titulació aportada per accedir a les especialitats o funcions seleccionades en la sol·licitud
Punts: 2,500
Documents justificatius: el certificat acreditatiu corresponent (l’original o una fotocòpia compulsada)
2.3. Altres titulacions universitàries:
Només es valoren les titulacions universitàries de caràcter oficial que no s’han presentat com a requisit per accedir a les diferents especialitats i en cap cas no es valoren les titulacions que han estat necessàries per obtenir el títol al·legat com a requisit.
No es tenen en compte els primers cicles que han estat vehiculars per aconseguir una llicenciatura, o viceversa. Tampoc es tenen en compte els crèdits corresponents a la declaració eclesiàstica de competència acadèmica, o certificats equivalents.
2.3.1. Titulacions universitàries de primer cicle
Punts: 5,000
No es consideren titulacions universitàries de primer cicle, a l’efecte de valorar els mèrits, els tres primers cursos complets dels estudis conduents a l’obtenció d’un títol oficial de llicenciat, arquitecte o enginyer si no suposen l’obtenció d’una titulació universitària de primer cicle, ni tan sols amb un certificat d’equivalència amb el títol de diplomat universitari, expedit en virtut de la disposició addicional primera del Reial decret 1272/2003, de 10 d’octubre, pel qual es regulen les condicions per a la declaració d’equivalència de títols espanyols d’ensenyament superior universitari o no universitari als títols universitaris de caràcter oficial i validesa a tot el territori nacional.
2.3.2. Titulacions universitàries de segon cicle
Punts: 5,000
2.3.3. Títol universitari oficial de màster diferent del requerit per a l’ingrés a la funció pública docent, per a l’obtenció del qual s’han d’haver exigit almenys 60 crèdits.
Punts: 5,000
2.3.4. Títol universitari oficial de grau
Punts: 5,000
Documents justificatius: aquestes titulacions s’han d’acreditar mitjançant qualsevol dels documents següents:
a. Una fotocòpia compulsada del títol.
b. Una fotocòpia compulsada del resguard que acrediti que s’ha obtingut el títol i que s’han pagat les taxes acadèmiques.
c. Un certificat acadèmic oficial que acrediti que s’han superat tots els requisits necessaris per obtenir el títol i que s’han pagat les taxes acadèmiques. No s’admet com a document justificatiu un simple extracte acadèmic.
2.4. Per cada una de les titulacions a les quals fan referència els punts 2.2 i 2.3 d’aquest annex atorgades per centres superiors de ciències eclesiàstiques i a les quals s’han reconegut els efectes civils d’acord amb el procediment definit en el Reial decret 1619/2011:
Punts: 2,000
Aquesta puntuació s’afegeix a la puntuació obtinguda en els punts 2.2 i 2.3.
2.5. Titulacions de català (puntuació màxima: 5,000 punts)
No es valoren les titulacions al·legades com a requisit per a l’accés a destinacions per als professors de religió.
2.5.1. Títol de mestre de català o títol equivalent
Punts: 5,000
Documents justificatius: aquestes titulacions s’han d’acreditar mitjançant qualsevol dels documents següents:
a. Una fotocòpia compulsada del títol.
b. Una fotocòpia compulsada del resguard que acrediti que s’ha obtingut el títol i que s’han pagat les taxes acadèmiques.
c. Un certificat acadèmic oficial que acrediti que s’han superat tots els requisits necessaris per obtenir el títol i que s’han pagat les taxes acadèmiques. No s’admet com a document justificatiu un simple extracte acadèmic.
A més, s’ha de presentar un certificat que acrediti que no s’han obtingut per la convalidació total de les assignatures.
2.5.2. Certificat de coneixements superiors de català, orals i escrits (nivell D), o certificat de nivell C2 de català emès a les Illes Balears per la Junta Avaluadora de Català, per la Direcció General de Política Lingüística, per la Direcció General de Cultura i Joventut, per l’EBAP o per l’Institut d’Estudis Baleàrics (o un certificat equivalent, d’acord amb l’annex 5 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut).
Punts: 2,500
Documents justificatius: una fotocòpia compulsada del document acreditatiu.
2.5.3. Nivell C2 de les escoles oficials d’idiomes
Punts: 5,000
Si escau valorar les titulacions que figuren en els apartats 2.5.1, 2.5.2 i 2.5.3, només es considerarà la que suposa més punts per a l’aspirant.
2.6. Titulacions d’ensenyaments de règim especial:
Aquestes titulacions no es valoren si són de la mateixa especialitat d’alguna de les titulacions universitàries presentades per l’aspirant. Tampoc no es valoren en aquest apartat les titulacions al·legades com a requisit per a l’accés a destinacions per als professors de religió ni les titulacions d’ensenyament de règim especial, atorgades per les escoles oficials d’idiomes, de català i valencià, ja que aquestes titulacions es valoren en l’apartat 2.5.
2.6.1. Títol de grau mitjà de música i dansa dels conservatoris professionals i superiors de música
Punts: 2,500
2.6.2. Títol de cicle elemental o nivell intermedi de les escoles oficials d’idiomes
Punts: 1,000
2.6.3. Títol de cicle superior o nivell avançat de les escoles oficials d’idiomes
Punts: 2,500
2.6.4. Nivell C1 de les escoles oficials d’idiomes
Punts: 3,500
2.6.5. Nivell C2 de les escoles oficials d’idiomes
Punts: 5,000
Si escau valorar les titulacions que figuren en els apartats 2.6.2, 2.6.3, 2.6.4 i 2.6.5, només es considerarà la de nivell superior del mateix idioma que presenta l’aspirant.
Documents justificatius: aquestes titulacions s’han d’acreditar mitjançant qualsevol dels documents següents:
a. Una fotocòpia compulsada del títol.
b. Una fotocòpia compulsada del resguard que acrediti que s’ha obtingut el títol i que s’han pagat les taxes acadèmiques.
c. Un certificat acadèmic oficial que acrediti que s’han superat tots els requisits necessaris per obtenir el títol i que s’han pagat les taxes acadèmiques. No s’admet com a document justificatiu un simple extracte acadèmic.
3. Activitats de formació permanent del professorat (puntuació màxima: 15 punts)
3.1. Activitats de formació permanent del professorat
Per cada hora com a assistent, ponent o coordinador d’activitats de formació reconeguda i registrada.
Punts: 0,020
Documents justificatius: una fotocòpia compulsada del document acreditatiu, en el cas que no figuri al Portal del personal.
En cap cas no es valoren en aquest apartat els cursos o assignatures del currículum de qualsevol títol acadèmic (titulacions progressives, títols d’especialista universitari vinculats a la superació de determinades assignatures dins el pla d’estudis del títol al·legat com a requisit o mèrit, etc.).
Tampoc no es valoren la declaració eclesiàstica de competència acadèmica o un certificat equivalent, el certificat d’aptitud pedagògica, el títol d’especialització didàctica ni el títol oficial de màster universitari que habilita per a l’exercici de les professions regulades de professor d’educació secundària obligatòria i batxillerat, formació professional i escoles oficials d’idiomes.
* En el cas que un mateix document justificatiu es pugui valorar en més d’un apartat d’aquest annex, només es valorarà en l’apartat que suposi una puntuació més beneficiosa per a l’interessat.
4. Obtenció de la puntuació total de cada aspirant (puntuació màxima: 100 punts)
Amb la puntuació obtinguda en els apartats 1, 2 i 3 d’aquest annex, es calcularà la puntuació total de cada aspirant, amb quatre decimals, de la manera següent:
Puntuació total = ((punts apartat 1)/180)*50 + ( (punts apartat 2)/28 + (punts apartat 3)/15 )*25
ANNEX 4
Documentació justificativa del compliment dels requisits
Els aspirants que accedeixin a l’aplicació de manera anònima i sense codi de seguretat han de presentar una fotocòpia del document nacional d’identitat (DNI) en vigor, o el document oficial en vigor que acrediti la nacionalitat en el cas que no siguin espanyols.
Els aspirants a què fa referència el punt 9.2 de l’annex 1 han de presentar els documents justificatius que acreditin que compleixen els requisits per poder participar en la convocatòria. Per tant, no és necessari que presentin la documentació relativa als mèrits que preveu l’annex 3, excepte pel que fa a la nota mitjana de l’expedient acadèmic, que s’ha d’acreditar d’acord amb el que disposa el punt 2.1 de l’annex 3.
1. Documents per acreditar els requisits relatius a la nacionalitat i a l’edat
I. En cas de tenir la nacionalitat espanyola, una fotocòpia del DNI en vigor.
II. En cas de no tenir la nacionalitat espanyola, una fotocòpia compulsada del document oficial en vigor que acrediti la nacionalitat i l’edat exigides (NIE, passaport o targeta de residència).
III. En cas de ser el cònjuge d’una persona amb nacionalitat d’un estat membre de la Unió Europea o d’altres estats on s’apliqui la lliure circulació de treballadors, s’ha de presentar la documentació següent:
a) Una fotocòpia compulsada de la pàgina corresponent del llibre de família.
b) Una fotocòpia compulsada del document acreditatiu en vigor de la nacionalitat del cònjuge (NIE, passaport o targeta de residència).
IV. En cas de ser la parella de fet d’una persona amb nacionalitat d’un estat membre de la Unió Europea o d’altres estats on s’apliqui la lliure circulació de treballadors, s’ha de presentar la documentació següent:
a) Una fotocòpia compulsada del certificat emès pel registre civil en què s’acredita aquesta relació.
b) Una fotocòpia compulsada del document acreditatiu en vigor de la nacionalitat de la parella de fet (NIE, passaport o targeta de residència).
V. En cas de ser el descendent d’una persona amb nacionalitat d’un estat membre de la Unió Europea o d’altres estats on s’apliqui la lliure circulació de treballadors, o del seu cònjuge o parella de fet:
a) En cas de no tenir la nacionalitat espanyola, una fotocòpia compulsada del document oficial en vigor que acrediti la nacionalitat i l’edat exigides (NIE, passaport o targeta de residència).
b) En cas de tenir més de 21 anys, un certificat de convivència i dependència econòmica.
2. Titulació
I. Es pot acreditar la titulació exigida en cada una de les funcions sol·licitades mitjançant qualsevol dels documents següents:
a) Una fotocòpia compulsada del títol o dels títols necessaris per impartir les especialitats o funcions elegides en la sol·licitud.
b) Una fotocòpia compulsada del resguard que acredita l’obtenció del títol i el pagament de les taxes acadèmiques.
c) Un certificat acadèmic oficial que acredita que s’han superat tots els requisits necessaris per obtenir el títol i que s’han pagat les taxes acadèmiques. No es considera document justificatiu un simple extracte acadèmic.
II. Si la titulació no s’ha obtingut a l’Estat espanyol, cal adjuntar-hi l’homologació corresponent:
a) Si el títol és d’un estat membre de la Unió Europea, s’ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l’homologació amb el títol equivalent, de conformitat amb el Reial decret 1837/2008, de 8 de novembre, pel qual s’incorpora a l’ordenament jurídic espanyol la Directiva 2005/36/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 7 de setembre de 2005, i la Directiva 2006/100/CE del Consell, de 20 de novembre de 2006, relatives al reconeixement de qualificacions professionals, així com a determinats aspectes de l’exercici de la professió d’advocat.
b) En cas de titulacions expedides a l’estranger, cal aportar una còpia compulsada de l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.
Tant si el títol és d’un estat membre de la Unió Europea com si és de l’estranger, s’ha d’aportar la documentació exigida en el punt 2.1 de l’annex 3 a fi de tenir en compte la nota mitjana de l’expedient acadèmic.
III. En cas d’aportar un títol de primer cicle, aquest es pot acreditar mitjançant qualsevol dels documents següents:
a) Una fotocòpia compulsada del títol de primer cicle.
b) Una fotocòpia compulsada del resguard que acredita l’obtenció del títol de primer cicle i el pagament de les taxes acadèmiques.
c) Un certificat acadèmic oficial en què consti que s’ha superat el primer cicle o que s’han superat tots els requisits necessaris per obtenir el títol de primer cicle i que s’han pagat les taxes acadèmiques. No s’admet com a document justificatiu un simple extracte acadèmic.
No obstant això, no es tenen en compte els primers cicles que han estat vehiculars per aconseguir una llicenciatura, o viceversa.
3. Documents per acreditar la formació pedagògica i didàctica
Aquesta formació es pot acreditar mitjançant algun dels documents següents:
a) El màster universitari que habilita per a l’exercici de les professions regulades de professor d’educació secundària obligatòria i batxillerat, formació professional i escoles oficials d’idiomes.
b) Una fotocòpia compulsada del títol professional d’especialització didàctica, del certificat de qualificació pedagògica o del certificat d’aptitud pedagògica, obtinguts amb anterioritat a l’1 d’octubre de 2009.
c) Una fotocòpia compulsada del títol de mestre, de llicenciat en pedagogia o psicopedagogia o d’una llicenciatura o titulació equivalent que inclogui formació pedagògica i didàctica, obtinguts amb anterioritat a l’1 d’octubre de 2009. En el cas d’haver cursat els ensenyaments a què fa referència la disposició transitòria vuitena de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, i s’acrediti haver cursat 180 crèdits dels ensenyaments de pedagogia i psicopedagogia abans de l’1 d’octubre de 2009, s’ha de presentar una fotocòpia compulsada del certificat en què consti la superació d’aquests 180 crèdits.
d) L’acreditació d’haver prestat serveis docents durant dos cursos acadèmics complets, o durant 12 mesos en períodes continus o discontinus, amb anterioritat a l’1 d’octubre de 2009 o a l’1 de setembre de 2014, segons pertoqui, a centres públics o privats d’ensenyament reglat degudament autoritzats dels nivells i ensenyaments les especialitats docents dels quals es regulen en el Reial decret 1834/2008 s’ha de fer mitjançant la documentació següent:
4. Llengua catalana
I. Per formar part de la llista d’admesos, s’ha d’acreditar un coneixement adequat de llengua catalana mitjançant una fotocòpia compulsada d’un dels certificats següents:
a) Per al nivell de mestres d’infantil i primària, el certificat de capacitació per a l’ensenyament de i en llengua catalana a l’educació infantil i primària o un certificat equivalent, d’acord amb el Decret 115/2001, de 14 de setembre, pel qual es regula l’exigència de coneixement de les llengües oficials al personal docent (BOIB núm. 114, de 22 de setembre), i l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 14 d’abril de 2014.
b) Per al nivell de professors de secundària i batxillerat, el certificat de capacitació per a l’ensenyament en llengua catalana a l’educació secundària o un certificat equivalent, d’acord amb el Decret 115/2001 i l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 14 d’abril de 2014.
En cap cas, d’acord amb el que disposa el Decret 115/2001, el certificat de nivell C1 per si mateix (o un d’equivalent, d’acord amb l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut) no és suficient per acreditar que es compleix aquest requisit.
II. A l’efecte del que disposen els punts 8.3.c i 14.1.b de l’annex 1, si un aspirant no pot acreditar el requisit de coneixements de català exigit per formar part de la llista d’admesos, ha d’aportar, juntament amb la sol·licitud, algun dels títols, diplomes i certificats que figuren en l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.
5. Certificat negatiu del Registre central de delinqüents sexuals
En la sol·licitud de participació, els aspirants poden autoritzar la Conselleria d’Educació i Universitat perquè sol·liciti el certificat negatiu del Registre central de delinqüents sexuals. En el cas que l’aspirant no ho autoritzi i tampoc no ho hagi autoritzat mitjançant el tràmit telemàtic d’autorització de consultes de la Direcció General de Personal Docent, ha de presentar el certificat negatiu esmentat juntament amb la sol·licitud que figura en l’annex 5 d’aquesta Resolució.