Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
INSTITUT MUNICIPAL DE L'ESPORT
Núm. 4864
Convocatòria per a la cobertura temporal de la vacant de lloc de feina d’ordenança, per jubilació parcial i la creació d’un borsí
PRIMER. JUSTIFICACIÓ I OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
La necessitat d’iniciar aquesta convocatòria per a la cobertura temporal de la vacant de lloc de feina d’ordenança, per jubilació parcial, atès que per a la jubilació parcial és imprescindible cobrir amb un contracte de relleu, la part de jornada deixada de treballar i la creació d’un borsí, atès que per l’adequat funcionament de l’Institut Municipal de l’Esport, pot ser necessari cobrir amb urgència el lloc de feina de forma interina atès que el titular de la plaça per jubilació parcial, per diferents situacions administratives pot deixar-ho vacant, de manera temporal, se constituirà un borsí amb la resta d’aspirants que obtinguin la puntuació;així mateix, també es poden nombrar per subvenir a necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials o d’increment d’activitat que puguin esdevenir.
SEGON. REQUISITS DELS ASPIRANTS
Per ser admesos a la realització de les proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir els següents requisits, sense perjudici dels que figurin a cadascuna de les bases específiques. Aquests requisits hauran de posseir-se el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins el moment de la presa de possessió.
a) Tenir la nacionalitat espanyola o tenir la nacionalitat d’algun dels demés Estats membres de la Unió Europea o nacional d’algun Estat en el qual, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors, amb excepció d’aquells llocs de feina que directa o indirectament impliquin una participació a l’exercici del poder públic o en les funcions que tenen per objecte la salvaguarda dels interessos de l’Estat o de les Administracions Públiques.
En les mateixes condicions, també hi podrà participar, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, el/la cònjuge dels nacionals espanyols i dels nacionals dels demés Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret i els seus descendents i els dels seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de 21 anys o majors de dita edat dependents.
b) Tenir complits 16 anys d'edat i no excedir l'edat que s'estableix a la normativa vigent.
c) Estar en possessió del títol exigit o en condicions d’obtenir-lo en la data en que acabi el termini de presentació de les instàncies. En cas de titulacions obtingudes a l’estranger hauran d’aportar la credencial que acrediti la seva homologació.
d) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions corresponents. Els aspirants que accedeixin a places reservades per a discapacitats hauran de tenir acreditat el grau de minusvalidesa igual o superior al 33% i ho hauran d’acreditar en el moment de la presentació d’instàncies, també hauran de sol·licitar a la mateixa instància les adaptacions que considerin adients per tal de dur a terme les proves selectives.
e) No haver estat separat o separada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se amb inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionaris, o per a exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d’altres Estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinaria o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l’accés a l’ocupació pública.
f) Els aspirants que no posseeixen la nacionalitat espanyola i del seu origen no se’n desprengui el coneixement de la llengua castellana, han d’acreditar-ne el coneixement mitjançant l’aportació del diploma d’espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d’octubre; o del certificat d’aptitud d’espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d’idiomes o mitjançant l’acreditació que estan en possessió d’una titulació acadèmica espanyola expedida per l’òrgan oficial competent en el territori espanyol, o bé mitjançant la superació d’una prova específica que acrediti que posseeixen el nivell adequat de comprensió i d’expressió oral i escrita en aquesta llengua.
REQUISITS
1. Tenir el certificat d’estudis o equivalent i el permís de conduir B.
2. Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell A2, mitjançant un certificat expedit per l’EBAP, o bé per títols, o diplomes o certificats homologats establerts a l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els equivalents als certificats dels coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013) o per certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d’Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català (BOIB núm. 19, de 7 de febrer de 2012), garanteixi els coneixements de català exigits. Aquest document acreditatiu, original o fotocopia compulsada, s’ha de presentar dins el termini d’admissió de sol·licituds del procés selectiu.
REQUISITS ESPECÍFICS DEL CONTRACTE DE RELLEU:
Estar a l’atur i inscrit com a demandant al SOIB en el moment de formalitzar el contracte o tenir concertat amb l’IME un contracte de duració determinada.
TERCER. IGUALTAT DE CONDICIONS
Els aspirants que tinguin la condició legal de discapacitats han de presentar amb la instància el certificat de l’Equip Oficial de Valoració que n’acrediti la condició i la compatibilitat amb l’exercici de les tasques i les funcions corresponents al lloc de feina.
El tribunal establirà, per a les persones amb discapacitat que ho hagin sol·licitat a la instància, les adaptacions possibles de temps i mitjans per a la realització de la prova.
QUART. SOL·LICITUDS I TERMINIS DE PRESENTACIÓ
Les persones interessades poden presentar les sol·licituds, juntament amb el currículum i l’acreditació de mèrits professionals i acadèmics, com també de la vida laboral, per a prendre part en aquesta convocatòria, a qualsevol OAC de l’Ajuntament de Palma. Tot això sense perjudici de fer-ho en qualsevol de les formes previstes a l’art. 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Amb la sol·licitud , les persones interessades han de presentar:
a. Una fotocòpia acarada del document nacional d’identitat o, en el cas de no ser espanyol/la, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).
b. Una fotocòpia acarada del títol acadèmic exigit per a prendre part a la convocatòria (anvers i revers) i de qualssevol altres requisits exigits a les bases específiques. Es presumeix que el títol ha estat expedit quan han transcorregut més de dos anys des de l’emissió del justificant del pagament dels drets d’expedició i en aquest cas, les persones aspirants queden excloses i han d’acreditar-lo en el termini d’esmenes de les deficiències a la sol·licitud o justificar mitjançant un certificat de la universitat corresponent que el títol encara no ha estat expedit.
c. Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs s’han de presentar mitjançant originals o fotocòpies acarades. L’Administració pot, en qualsevol moment, exigir o comprovar l’acreditació dels mèrits al·legats.
El termini de presentació de sol·licituds és de vuit dies hàbils, comptats a partir del dia següent de la publicació de la convocatòria al web de l’IME.
Exhaurit el termini de presentació d’instàncies, l’òrgan competent publicarà en el termini màxim d’un mes la llista provisional d’admesos i exclosos, al web de l’IME, amb indicació de les causes d’exclusió, com també del termini d’esmena de defectes i de presentació de reclamacions que es concedeix als aspirants exclosos, que serà de 3 dies hàbils.
Transcorregut aquest termini s’aprovarà la llista definitiva d’aspirants admesos i exclosos, que es publicarà al web municipal, on es faran constar les resolucions de les reclamacions presentades.
CINQUÈ . COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR
Designar el tribunal qualificador de valoració, que s’indica a continuació.
President titular: Antonio Perelló Mayol
President suplent: María Antonia Amengual Gomila
Vocal 1 titular: Rafael Estarellas Simonet
Vocal 1 suplent: Yolanda Esteban Rozas
Vocal 2 titular: Margarita Massot Perelló
Vocal 2 suplent: Margarita Garau Pérez
Vocal 3 titular: Margarita Coll Socías
Vocal 3 suplent: Ginesa Garau Pérez
Vocal 4 titular: Cristina Amorós Cerdá
Vocal 4 suplent: María del Pilar Fernández Arrabal
El/la secretari/tària serà designat per votació d’entre els vocals. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.
Hi podran assistir amb veu, però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
SISÈ. MÈRITS DE LA FASE DE CONCURS
Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs estan referits a la data de presentació d’instàncies.
Únicament es valoraran els que estiguin adequadament i clara acreditats, d’acord amb els barems de la fase de concurs.
L’acreditació de treballs amb entitats públiques empresarials (entitats de dret públic sotmeses al dret privat), consorcis, fundacions del sector públic, empreses societàries del sector públic i empreses privades s’ha de dur a terme mitjançant el certificat de la vida laboral; l’acreditació de la categoria i de les funcions que s’han exercit s’ha de fer amb el contracte laboral o un certificat de l’empresa, del consorci o la fundació corresponent, o d’altra manera amb què quedin acreditades la categoria i les funcions que s’han exercit.
Els documents acreditatius dels mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptats des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari, seran destruïts.
El mèrits per a valorar són els que s’indiquen a continuació:
Experiència professional
Serveis prestats en una empresa privada exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,05 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.
Serveis prestats en el sector públic (que no siguin administracions públiques) exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 5 punts.
Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l’àmbit d’aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs a l’Administració pública, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,10 punts per mes, fins a un màxim de 6 punts.
La puntuació màxima es de 7 punts.
Cursos de formació
Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació contínua de les administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.
No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d’assignatures a la Universitat.
L’hora d’impartició es valora amb 0,007 punts
L’hora d’aprofitament es valora amb 0,005 punts
L’hora d’assistència es valora amb 0,002 punts
Un crèdit equival a 10 hores de formació.
La puntuació màxima és de 5 punts.
Titulacions acadèmiques oficials
1. Estudis que es valoren.
1.1. Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques, el caràcter oficial o l’equivalència de les quals tingui reconeguts i establerts el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, com també els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles a la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.
1.2. La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el 1r cicle que sigui imprescindible per a obtenir-lo, llevat del supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau, en què sí es pot valorar la llicenciatura o equivalent.
1.3. Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior, o de nivell inferior a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l’acreditada com a requisit.
2. Puntuació
2.1. Estudis de postgrau
2.1.1. Per cada títol de doctor/ra: 3 punts.
2.1.2 Màster: els títols de màsters universitaris oficials i els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d’actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït per l’RD 1497/1987, de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts. En el supòsit que el màster oficial o el títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s’entén que els crèdits són LRU, i s’han de computar, d’acord amb el paràgraf anterior, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives. No es tindrà en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l’exercici de la professió objecte d’aquesta convocatòria, en el supòsit de presentar el títol de grau, per ser-ne requisit.
2.2. Estudis universitaris
2.2.1. Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent: 4 punts.
2.2.2. Per cada títol propi de grau: 3,5 punts.
2.2.3. Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3 punts.
2.3. Estudis no universitaris
2.3.1. Per cada titulació acadèmica de tècnic superior de formació professional o equivalent: 2,5 punts.
2.3.2. Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional, de batxillerat, o equivalent: 2 punts.
2.3.3. Pel títol de graduat en educació secundària obligatòria o equivalent: 1,5 punts.
La puntuació màxima és de 6 punts.
Coneixement de llengua catalana
Coneixements orals i escrits de llengua catalana
Es valoraran els certificats expedits o homologats per l’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat LA, que es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà:
- Nivell llindar (certificat B1): 0,30
- Nivell avançat (certificat B2): 0,50 punts
- Nivell de domini funcional(certificat C1): 1,00 punts
- Nivell de domini (certificat C2): 1,50 punts
- Coneixements de llenguatge administratiu (certificat LA): 0,50 punts
La puntuació màxima és de 2 punts.
Total de la puntuació de la fase de concurs: 20 punts.
SETÈ. ENTREVISTA PERSONAL
Es realitzarà una entrevista personal de caràcter obligatori.
La puntuació màxima de l’entrevista és de 10 punts.
VUITÈ. PUNTUACIÓ FINAL
La puntuació final es determinarà per la suma de la puntuació de la fase de concurs i l’entrevista personal. La llista es farà publica al web de l’IME i es concedirà un termini de tres dies hàbils per a formular-hi les reclamacions i les esmenes que es considerin pertinents. Resoltes totes les reclamacions, el tribunal publicarà la llista definitiva d’aprovats.
Valoració:
Mèrits: 20 punts
Entrevista personal: 10 punts
NOVÈ. RESOLUCIÓ I PUBLICACIÓ
Una vegada conclòs el procés de selecció, el gerent dictarà resolució amb indicació de les persones seleccionades, sense perjudici que es pugui declarar desert si cap dels aspirants compleix la idoneïtat per a la seva feina. Aquesta resolució es publicarà a l’esmentat web.
Notificada la resolució a la persona interessada, si aquesta renuncia, es podrà proposar un nou candidat entre els aspirants.
Contra aquesta Resolució, que esgota la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administració comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l’article abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
Palma, 8 de maig de 2017
El gerent,
José Mª González Navarro