Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE MAÓ
Núm. 4861
Bases i convocatòria que han de regir la concessió de les ajudes econòmiques i individuals per a l’any 2017
El Ple de l’Ajuntament de Maó, en sessió ordinària realitzada el 25 d’abril de 2013, va aprovar l’Ordenança general municipal de subvencions, que es va publicar en el BOIB núm. 101, del dia 20.07.2013.
Sobre la base de les propostes del Consell Insular de Menorca, aquest té previst destinar 27.978,93 € a financiar els menjadors escolars en períodes no lectius i 82.974,34 € a la gestió de les ajudes econòmiques individuals, temporals i d’emergència social.
En aquesta convocatòria es destinaran 102.000 € del pressupost municipal a la concessió d’ajudes econòmiques i individuals per a l’any 2017.
L’Ajuntament de Maó, a la Junta de Govern Local del dia 8 de maig de 2017, va aprovar les bases i la convocatòria que han de regir la concessió de les ajudes econòmiques i individuals per a l’any 2017, d’acord amb l’Ordenança general municipal de subvencions.
Per tot l’anterior, és procedent disposar el següent:
Primer. Aprovar les bases que regeixen la concessió d’ajudes econòmiques i individuals de l’Ajuntament de Maó per a l’any 2017, que s’acompanyen com a annex.
Segon. Aprovar simultàniament la convocatòria corresponent a l’any 2017, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior.
Tercer. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a la partida pressupostària i amb l’import màxim que s’indiquen a continuació, sense perjudici que l’import pugui ser ampliat d’acord amb les disponibilitats pressupostàries.
Partida: SP1 2310 4800111
Quantia màxima: 212.953,27 €
ANNEX
BASES QUE HAN DE REGIR LA CONCESSIÓ D’AJUDES ECONÒMIQUES I INDIVIDUALS DE L´AJUNTAMENT DE MAÓ PER A L’ANY 2017
ART. 1. CONCEPTE
Conjunt de prestacions de caràcter subsidiari i complementari d’altres tipus de recursos econòmics previstos en la legislació vigent, que forma part del conjunt d’intervencions i actuacions específiques necessàries per a la prevenció, l’assistència i la promoció social.
ART. 2. CLASSIFICACIÓ DE LES AJUDES
Aquestes ajudes econòmiques individuals estaran destinades a atendre situacions peremptòries de necessitat social de caràcter individual o familiar, i es troben emmarcades en les següents modalitats:
Ajudes per a l’habitatge:
- Pagament de lloguer/hipoteca
- Pagament de rebuts de llum, aigua i gas
- Equipament de l’habitatge (compra de petits electrodomèstics, rentadores, neveres, estufes)
- Manteniment de l’habitatge: pagament de reparació d’habitatge —tant propi, com llogat—, per millorar-ne les condicions
- Pagament de pensions en règim d’hostatge, que inclou habitació i menjar
- Pagament d’assegurances
Ajudes per a la manutenció i lactància:
- Pagament de bolquers i llet infantil
- Pagament de menjars o menús
- Manutenció en general
Ajudes per a activitats educatives:
- Pagament de llibres i material escolar
- Pagament de menjador escolar
- Pagament de transport escolar
- Pagament d’activitats extraescolars
- Pagament quotes de les escoles infantils municipals
Ajudes per motius sociosanitaris:
- Pagament d’ajudes tècniques: pagament d’ulleres, audiòfons, ortodòncies, etc.
- Tractaments mèdics i/o professionals (inclou el pagament de medicaments)
Ajudes per a la inserció social i laboral:
- Pagament d’ajudes per a assistència a accions formatives
- Desplaçaments per assistir a accions formatives i/o d’inserció social i laboral
ART. 3. CONDICIONS GENERALS
3.1. El programa d’ajudes municipals es dirigeix a aquelles persones i famílies que es trobin en situació de necessitat social.
3.2. La finalitat d'aquestes prestacions és la de respondre a situacions d'urgència o greu necessitat, produïdes per situacions de necessitat, anteriors o sobrevingudes a la publicació d’aquesta convocatòria per a aquest tipus de subvencions.
3.3. Les prestacions socials municipals concedides no podran ser invocades com a precedent.
3.4. Aquestes prestacions seran intransferibles, i, per tant, no es podran oferir en garantia d’obligacions, ser objecte de cessió total o parcial, compensació o descompte, llevat que sigui per al reintegrament de les prestacions indegudament percebudes, i/o retenció o embargament, llevat dels supòsits i amb els límits previstos en la legislació general de l’Estat que resulti d’aplicació.
3.5. Quan l’import de les sol·licituds d’aquest tipus d’ajudes sigui superior a la quantitat màxima fixada en aquesta convocatòria, es prioritzaran les sol·licituds d’acord amb els criteris objectius fixats en l’ordenança per a la seva concessió.
3.6. La concessió d’aquestes ajudes podrà implicar la participació de la persona beneficiària o de la unitat familiar en les accions d’inserció sociolaboral que determini el personal tècnic de Serveis Socials dins els plans d’intervenció individual o familiar.
ART. 4. REQUISITS GENERALS
Podran obtenir la condició de beneficiàries aquelles persones en les quals concorrin les circumstàncies previstes en l’ordenança i aquelles altres que es designin en aquesta convocatòria.
Requisits de les persones beneficiàries:
4.1. Estar empadronades al municipi de Maó. S’exceptua aquest requisit per a l’ajuda dirigida a transeünts i, en tot cas, per a les persones que es troben al municipi en una situació de necessitat personal bàsica.
4.2. Ser major de 18 anys, menor emancipat/ada o menor amb càrregues familiars.
4.3. No disposar d’ingressos o recursos econòmics suficients —per qualsevol concepte— superiors als barems establerts i en les prestacions que així ho requereixin.
4.4. Figurar com a persona usuària en el Sistema Informàtic d’Usuaris de Serveis Socials (SIUSS), i tant per haver estat atesa, com mitjançant sol·licitud de la seva incorporació.
4.5. Acreditar, amb anterioritat a la proposta de resolució, que la persona es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
4.6. Aportar la documentació exigida per a cada cas.
4.7. Podrà ser beneficiària d’una ajuda econòmica la unitat familiar, per any, excepte per raons excepcionals molt justificades.
4.8. Tindran la consideració d’unitat familiar les persones o grups de persones residents en un habitatge o allotjament:
a) Persones que visquin totes soles en un habitatge o allotjament.
b) Dues o més persones que visquin juntes en un mateix habitatge o allotjament, quan estiguin unides entre si per matrimoni o de forma permanent, en anàloga relació d’afectivitat a la del cònjuge, per adopció, consanguinitat fins al quart grau i per afinitat fins al segon grau.
La forma de relacions afectives permanents anàlogues a la conjugal haurà de ser acreditada fefaentment.
c) Dues o més persones que, sense estar unides entre si per algun dels vincles previstos a l’apartat anterior, visquin juntes en un mateix habitatge o allotjament a causa de situacions constatables d’extrema necessitat.
d) De forma excepcional, els serveis socials de base proposaran la consideració d’unitat familiar a les persones que viuen en un mateix habitatge o allotjament, juntament amb unitats de les assenyalades anteriorment.
4.9. S’entendrà per habitatge qualsevol marc físic utilitzat de forma habitual com a residència per una o diverses persones que pretenen viure de forma independent. Seran considerats també habitatge o allotjament independent els següents supòsits:
a) Establiments d’allotjament turístic hoteler o extrahoteler.
b) Centres d’acollida temporal de caràcter públic o, en defecte d’açò, dependents d’entitats privades sense ànim de lucre, degudament acreditats per l’Administració.
c) Cases particulars en règim de lloguer, una part de les quals s’hagi sotsarrendat.
d) Cases particulars a les quals les seves mateixes parts estiguin ocupades mitjançant contracte d’hostatge.
e) Cases particulars on diverses persones compartesquin col·lectivament un mateix lloguer i apareguin totes elles com a coarrendatàries, sempre que la persona sol·licitant complesqui el requisit de trobar-se en situació d’extrema necessitat i no estar unida entre si per algun vincle dels previstos a l’apartat 8 aquest article.
ART. 5. REQUISITS ESPECÍFICS
5.1. Els ingressos mínims que ha de tenir la persona i/o unitat familiar per tenir dret a sol·licitar aquest tipus d’ajudes són els següents:
a) Si la unitat familiar està constituïda per un sol membre, els ingressos no podran superar el 125% de l’IPREM (indicador públic de renda d’efectes múltiples), establert anualment a la Llei general de pressuposts de l’Estat.
b) A partir del segon membre, es computarà un increment d’un 30% més per membre de la unitat familiar.
c) Per calcular els ingressos econòmics de la unitat familiar es podran tenir en compte els ingressos obtinguts en els últims sis mesos anteriors a la data de sol·licitud.
5.2. AJUDES PER A L’HABITATGE
a) Pagament de lloguer: es pagarà fins a un màxim de 4 mensualitats, tant en concepte de lloguer com de fiança.
b) Pagament de rebuts de llum, aigua i/o gas: es pagarà fins a un màxim de l’import equivalent a l’IPREM (indicador públic de renda d’efectes múltiples), establert anualment a la Llei general de pressuposts de l’Estat.
c) Equipaments per a l’habitatge: compra de petits electrodomèstics i estris necessaris per a l’habitatge, fins a un import total equivalent a l’IPREM (indicador públic de renda d’efectes múltiples), establert anualment a la Llei general de pressuposts de l’Estat.
d) Manteniment de l’habitatge: reparacions per millorar les seves condicions, fins a un import total equivalent a l’IPREM (indicador públic de renda d’efectes múltiples), establert anualment a la Llei general de pressuposts de l’Estat.
e) Pagament de pensions en règim d’hostatge, que inclou habitació i menjar: en funció de la temporalitat de la situació, es pagarà com a màxim l’import corresponent a 2 mesos d’estada.
El caràcter finalista d’aquestes ajudes obliga la persona beneficiària de l’ajuda a la presentació de les factures o justificants corresponents a les despeses realitzades; en cas de no presentació, s’iniciarà el procediment de reintegrament de les prestacions.
5.3. AJUDES PER A MANUTENCIÓ I LACTÀNCIA
a) Pagament de bolquers i llet infantil: durant un període màxim de 6 mesos i per una quantitat màxima equivalent al 30% de l’import de l’IPREM (indicador públic de renda d’efectes múltiples), establert anualment a la Llei general de pressuposts de l’Estat.
b) Menjars i menús: durant un període màxim d’un mes i per quantia màxima equivalent al 35% de l’import de l’IPREM (indicador públic de renda d’efectes múltiples), establert anualment a la Llei general de pressuposts de l’Estat, per persona, sempre que no siguin possibles altres ajudes, com els menjadors socials i/o la Casa d’Acollida.
c) Manutenció en general: per a unitats familiars que, per circumstàncies puntuals, no disposen d’ingressos econòmics suficients per cobrir les necessitats bàsiques d’alimentació de tots els membres de la unitat familiar. Aquestes ajudes es concediran durant un període màxim de 6 mesos i per una quantitat màxima equivalent al 25% de l’import de l’IPREM (indicador públic de renda d’efectes múltiples), establert anualment a la Llei general de pressuposts de l’Estat, per persona i mes.
El caràcter finalista d’aquestes ajudes obliga la persona beneficiària de l’ajuda a la presentació de les factures o justificants corresponents a les despeses realitzades; en cas de no presentació, s’iniciarà el procediment de reintegrament de les prestacions.
5.4. AJUDES A ACTIVITATS EDUCATIVES
a) Pagament de llibres i material escolar: fins a l’etapa de preescolar, es pagarà un màxim equivalent al 35% de l’import de l’IPREM (indicador públic de renda d’efectes múltiples), establert anualment a la Llei general de pressuposts de l’Estat, per fillet/a; a l’etapa de primària es pagarà fins a un màxim equivalent al 40% per fillet/a; a l’etapa de secundària es pagarà fins a un màxim equivalent al 45% per fillet/a, sempre que no es rebin ajudes de la Conselleria d’Educació pel mateix concepte.
b) Pagament de menjador escolar: es pagarà fins a un màxim del 75% del cost total anual, sempre que no es rebin ajudes de la Conselleria d’Educació pel mateix concepte. Es valoraran, a més dels ingressos econòmics, especialment la necessitat educativa i social d’acudir al menjador escolar. En els casos que es percebi una ajuda de la Conselleria d’Educació, aquest tipus d’ajuda es podrà complementar, fins a arribar al 75% del cost total.
c) Pagament de transport escolar: es pagarà fins a un màxim del 75 % del cost anual, sempre que no es percebin ajudes de la Conselleria d’Educació pel mateix concepte. En el cas que es percebi una ajuda de la Conselleria d’Educació, es podrà complementar fins a arribar al 75% del cost total.
En cada cas, i segons les circumstàncies, es valorarà el pagament de part de les despeses per al transport del transport escolar organitzat a través de la targeta de transport del Consell Insular de Menorca.
d) Pagament d’activitats extraescolars: es pagarà fins a un màxim del 75% del cost anual de l’activitat. A més dels ingressos econòmics, es valorarà especialment la mesura educativa i social per gaudir d’aquestes ajudes econòmiques. En aquests casos, i de forma excepcional, es podrà concedir fins al 100% del cost de la subvenció.
e) Pagament de quotes de les escoles infantils municipals: es destinaran a pagar les quotes vigents de les escoles infantils municipals, d’acord amb l’Ordenança reguladora dels preus públics per la prestació dels serveis municipals d’escoles infantils de 0 a 3 anys.
Les ajudes es concediran fins a un màxim del 75% del cost anual de l’activitat. A més dels ingressos econòmics, es valorarà especialment la mesura educativa i social per gaudir d’aquestes beques. En aquests casos, i de forma excepcional, es podrà concedir fins al 100% del cost anual de l’activitat.
5.5. AJUDES PER MOTIUS SOCIOSANITARIS
a) Pagament d’ajudes tècniques: pagament de pròtesis oculars (ulleres i muntures), audiòfons, pròtesis i arranjaments dentals, ortodòncies i cadires de rodes, el 75 % del cost total. Per fixar el tant per cent que s’ha de finançar, es valorarà, a més de capacitat econòmica de la unitat familiar, que el model sol·licitat s’adapti a la prescripció feta per l’especialista i si està o no finançada per l’IB-Salut i/o cap altra entitat, així com el grau de necessitat.
b) Pagament de medicaments i productes farmacèutics: es pagaran, en situacions puntuals, medicaments o productes farmacèutics. En tots els casos es valorarà la capacitat econòmica de la unitat familiar i la necessitat del medicament o producte farmacèutic. L'ajuda concedida no podrà superar el 20% de l’IPREM (indicador públic de renda d’efectes múltiples), establert anualment a la Llei general de pressuposts de l’Estat.
c) Pagament de tractaments mèdics: es pagaran aquells tractaments mèdics que no estiguin coberts per la Seguretat Social, ni per altres entitats i/o administracions, tals com tractaments psicològics, rehabilitació, estimulació precoç, logopèdia, etc. En tots aquests casos es valorarà la capacitat econòmica de la unitat familiar, la necessitat del tractament, la freqüència i el període de tractament previst. Es finançarà, com a màxim, el 75% del cost del tractament.
El caràcter finalista d’aquestes ajudes obliga la persona beneficiària de l’ajuda a la presentació de les factures o justificants corresponents a les despeses realitzades; en cas de no presentació, s’iniciarà el procediment de reintegrament de les prestacions.
5.6. AJUDES PER A LA INSERCIÓ SOCIAL I LABORAL
a) Pagament d’ajudes per assistir a accions formatives: es pagaran ajudes per participar en accions formatives organitzades per l’Ajuntament de Maó, per altres administracions públiques o entitats.
b) Pagament del transport per assistir a accions formatives.
c) Pagament dels desplaçaments per a inserció laboral.
El caràcter finalista d’aquestes ajudes obliga la persona beneficiària a:
1) Assistir a l’acció formativa en la qual participa i a seguir-la amb aprofitament.
2) Presentar les factures o els justificants de les despeses de transport i dels desplaçaments. En cas de no presentació, s’iniciarà el procediment de reintegrament.
Quan l’acció formativa tengui una durada superior a un mes, es podran realitzar pagaments fraccionats corresponents a cada mensualitat. La justificació d’haver realitzat l’activitat es farà a través de la signatura diària dels fulls d’assistència.
ART. 6. INICI DEL PROCEDIMENT
6.1. Les sol·licituds d’ajudes econòmiques individuals es presentaran mitjançant escrit dirigit a l’alcaldessa-presidenta de la Corporació, en horari d’atenció al públic, així com a qualsevol de les oficines assenyales a l’art. 4 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
6.2. Els treballadors i treballadores socials dels Serveis Socials Comunitaris han d’examinar les sol·licituds presentades i la documentació adjunta per determinar si l’ajuda s’adequa a la convocatòria.
Si es considera necessari disposar de documentació complementària per poder fer una valoració correcta de la necessitat sol·licitada, els/les professionals podran sol·licitar la documentació oportuna, bé a la persona interessada o bé a la persona de la Unitat de Treball Social (UTS) que hagi elevat la sol·licitud.
6.3. Els Serveis Socials Comunitaris facilitaran a les persones sol·licitants tota aquella informació i orientació que sigui necessària per a la tramitació de les prestacions.
6.4. Els Serveis Socials Comunitaris comprovaran d’ofici si la persona sol·licitant i les altres persones que hi conviuen figuren en el Padró municipal d’habitants, el domicili del qual serà considerat amb caràcter general com a domicili habitual.
ART. 7. DOCUMENTACIÓ
Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades hauran d’aportar els documents necessaris per justificar el compliment dels requisits establerts en cada una de les prestacions sol·licitades.
Per a les ajudes puntuals de pagament únic, l’import del qual no superi els 600 euros, el procediment serà el mateix, quant a la seva tramitació, si bé en aquests cas se’ls eximeix d’aportar la documentació de la relació següent, excepte els apartats a) i b), relatius a la identitat de la persona sol·licitant, atès que aquest tipus d’ajudes comporta el coneixement, per part del personal tècnic de Serveis Socials Comunitaris, de la composició de la unitat familiar i la seva valoració a través de tots aquells elements que servesquin als/a les professionals.
Els documents a aportar són els següents:
a) Sol·licitud.
b) Fotocòpia del document acreditatiu de la identitat de la persona sol·licitant i de tots els altres membres de la unitat familiar. En cas de persones estrangeres, la targeta de resident o qualsevol document que acrediti la seva identitat.
c) Fotocòpia del llibre de família o, en defecte d’aquest, document acreditatiu de la guarda, custòdia o tutela.
d) Demanda de separació o acreditació de la tramitació de la separació, o certificat del Jutjat sobre el fet que les mesures provisionals s’estan duent a terme.
e) Certificat d’estar inscrit en el Registre Municipal d’Unions Civils o en el Registre de Parelles Estables de les Illes Balears.
f) Vida laboral.
g) Acreditació dels ingressos de tots els membres de la unitat familiar:
- Contracte de treball i les tres últims nòmines mensuals.
- Rebut de l’última pensió o certificació de l’INSS de pensió actualitzada.
- Rebut de l’últim pagament de la prestació per subsidi o certificat del SEPE de prestació o subsidi actualitzat.
- Rebut de l’últim pagament del conveni regulador o resolució corresponent, en els supòsits de separació o divorci.
h) Targeta d’atur de tots els integrants familiars en edat laboral o, si escau, certificat del centre escolar d’estar estudiant.
i) Declaració de la renda o, si escau, certificat de no haver tingut l’obligació de declarar.
j) Contracte d’arrendament o sotsarrendament, o factures d’allotjaments turístics, o certificat de residència en un centre d’acollida, o contracte d’hostatge. Tot açò acompanyat dels seus corresponents rebuts.
k) Nom i llinatges del compte, DNI, adreça del compte de banc o caixa d’estalvis de la persona beneficiària o persona perceptora de l’ajuda.
l) Informes de facultatius i el seus pressupostos, a especificar en cada situació.
m) Declaració de no estar inclòs en cap dels supòsits que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de persona beneficiària, d’acord amb l’art. 13. 2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
En cas que els documents exigits estiguin en poder de l’Ajuntament, la persona sol·licitant, sempre que no hagin transcorregut cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguin, podrà fer ús del seu dret a no presentar-los, fent constar la data i l’òrgan o dependència on van ser presentats o emesos.
En tot cas, l’Ajuntament comprovarà el contingut de les sol·licituds presentades; amb aquesta finalitat, podrà demanar a altres institucions o entitats públiques i/o privades, o a la mateixa persona sol·licitant, totes aquelles dades i informes que siguin necessaris per a la tramitació de les sol·licituds.
En aquests casos, a l’objecte de facilitar l’aportació d’aquesta documentació, i de conformitat amb l’establert a la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls a la productivitat, aquest Ajuntament seguirà el procediment de petició telemàtica de dades per a l’obtenció del certificat en el qual es faci constar que la persona sol·licitant de la subvenció es troba al corrent de les obligacions tributàries, excepte autorització per part d’aquesta.
En determinades circumstàncies, l’òrgan instructor podrà requerir el responsable dels Serveis Socials Comunitaris, que podrà emetre un informe en el qual es determinin situacions especials que requeresquin una valoració tècnica que aconselli la denegació o concessió de l’ajuda, indistintament dels requisits generals, de la documentació a presentar, del resultat dels barems econòmic i/o social, i de qualsevol altra circumstància excepcional no recollida en l’ordenança.
ART. 8. TERMINIS
El termini de presentació de sol·licituds, a causa de la naturalesa de les ajudes, no està sotmès a un període concret; per tant, es poden presentar sol·licituds a partir del dia següent a la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
ART. 9. CRITERIS D’ATORGAMENT
Per a la resolució de l’ajudes és preceptiva l’aplicació del barem següent, per tal d’assignar la prioritat corresponent a les sol·licituds presentades, segons els següents criteris:
a) Nombre de membres de la unitat familiar: en cada cas s'aplicarà el següent barem, en funció del nombre de membres de la unitat familiar:
NOMBRE DE MEMBRES DE LA UNITAT FAMILIAR |
PUNTS |
---|---|
Persones que viuen soles |
0,5 |
Dues o més persones unides entre si sense vincles |
0,8 |
Unitat familiar de tres o quatre membres |
1,0 |
Unitat familiar monoparental |
1,5 |
Unitat familiar de cinc o més membres |
2,0 |
b) Ingressos econòmics: les ajudes econòmiques es concediran en funció de les disponibilitats pressupostàries. Per a la determinació de la quantia a concedir en cada cas s’aplicarà el següent barem, en funció dels ingressos:
Ingressos/Persona/Mes |
PUNTS |
---|---|
Entre el 20% al 30% inferior a l’IPREM |
1,6 |
Entre el 30% i 40% inferior a l’IPREM |
2,4 |
Entre el 40% i 50% inferior a l’IPREM |
3,2 |
Entre el 50% i 60% inferior a l’IPREM |
3,6 |
Inferior al 60 % a l’IPREM |
4,0 |
c) Persones amb minusvalidesa: la puntuació d’aquest apartat serà:
Minusvalidesa |
PUNTS |
---|---|
Minusvalidesa d’un dels membres |
2.5 |
Malaltia greu d’un dels membres |
1.5 |
La minusvalidesa s’haurà d’acreditar amb el certificat corresponent.
ART. 10. INSTRUCCIÓ
10.1 Procediment per la concessió de la subvenció. Instrucció
L’ordre de l’inici de l’expedient correspon a la tinenta d’Alcaldia de Serveis Socials i Àmbit Socioeducatiu.
L’òrgan competent per a la instrucció del procediment serà la cap dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics de l’Ajuntament de Maó, a causa del caràcter social de les prestacions objecte d’aquestes ajudes.
Correspon a la instructora la feina de realitzar d’ofici totes les actuacions que estimi necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades i documents en virtut dels quals s’ha de formular la proposta de resolució de l’ajuda.
Una vegada avaluades les sol·licituds per part de l’òrgan instructor, es remetrà l’expedient a l’òrgan col·legiat corresponent, que estarà constituït per:
- La tinenta d’Alcaldia de Serveis Socials i Àmbit Socioeducatiu, o persona en qui delegui, que actuarà com a president o presidenta.
- Tres vocals, que seran dos treballadors o treballadores socials i un tècnic/a de Serveis Socials Comunitaris.
- Un treballador/a de Serveis Socials Comunitaris (funcionari/ària), que farà les funcions de secretari/ària.
Les funcions de l’òrgan col·legiat seran:
- Examinar, avaluar i qualificar les sol·licituds amb els criteris i requisits que s’establesquin a la convocatòria.
- Emetre l’informe que servirà de base per elaborar la proposta definitiva per part de l’instructor/a.
10.2. Procediment per a la concessió de la subvenció. Resolució
El tinent/a d’Alcaldia, a la vista de l’informe de l’òrgan col·legiat i de la proposta de la instructora, elevarà la proposta de resolució motivada, amb la inclusió de les sol·licituds estimades i desestimades, a l’òrgan corresponent, segons la base número 14 de les Bases d’execució del Pressupost per a l’any 2017.
L’aprovació de la proposta de resolució per l’alcaldessa o l’òrgan corresponent és definitiva en via administrativa, serà motivada i hauran de quedar acreditats en el procediment els fonaments, i haurà de contenir la persona sol·licitant o la relació de persones sol·licitants a les quals es concedeix la subvenció; hi constarà, de forma expressa, la desestimació de la resta de les sol·licituds.
L’acord de l’òrgan concedent que resol el procediment es notificarà a la persona interessada.
Contra els acords establerts en la resolució es podran interposar els corresponents recursos administratius o jurisdiccionals previstos en la legislació vigent.
La resolució de l’expedient de concessió de la subvenció ha de ser expressa i motivada d’acord amb els criteris de valoració establerts a l’ordenança o en aquesta convocatòria, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantitat específica de cada una de les ajudes concedides i la forma de pagament.
10.3. Efectes de la concessió de la subvenció
Si la resolució és favorable, es realitzarà la transferència, sempre que sigui possible, a favor de la persona, entitat o servei l’ajuda o col·laboració de la qual siguin necessaris per solucionar l’estat de necessitat de la persona peticionària; i, subsidiàriament, a favor de la persona sol·licitant.
De conformitat amb l’art. 33 de l’Ordenança general municipal de subvencions, s’estableix que l’abonament es podrà realitzar amb pagaments anticipats, que suposaran lliuraments de fons amb caràcter previ a la justificació, com a finançament necessari per poder portar a terme les actuacions inherents a la subvenció, i, atès el caràcter social de la convocatòria, aquest abonament es realitzarà mitjançant pagament anticipat del 100% de l’import total concedit.
Es podran realitzar pagaments fraccionats, al final de cada mes, quan la subvenció estigui destinada a accions formatives de durada superior a un mes o al pagament de quotes de les escoles infantils, incloses en el Pla d’intervenció individual de la persona beneficiària de l’ajuda.
No s’adoptarà cap garantia específica quan es tracti d’ajudes puntuals en les quals l’import de la subvenció no superi els 600 euros, ja que aquestes es concedeixen en coordinació amb l’Àrea de Serveis Socials Comunitaris, i aquesta ja és una garantia suficient per salvaguardar els interessos de l’Ajuntament.
10.4. Publicitat de les subvencions concedides
L’acord de l’òrgan concedent que resol el procediment es notificarà a la persona interessada en el lloc que aquesta hagi indicat amb aquesta finalitat i es publicarà en el tauler d’anuncis, amb expressió de la convocatòria, el programa i el crèdit pressupostari al qual s’imputen, persona beneficiària, quantitat concedida i finalitat o finalitats de la subvenció, i es remetrà al Butlletí Oficial de les Illes Balears un extracte de la resolució per la qual s’ordena la publicació, indicant on es troba el contingut íntegre.
Açò últim no serà necessari quan els imports de les subvencions concedides, individualment considerades, siguin de quantia inferior a 3.000 euros. En aquests supòsits, la publicitat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears se substituirà per la publicitat de l’extracte a la pàgina web municipal.
10.5. Termini per resoldre i efectes del silenci
El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de sis mesos a partir de la data de presentació de la sol·licitud en el Registre d’Entrada de l’Ajuntament de Maó, o a través de qualssevol de les formes de presentació previstes en l’article 38.4 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
El transcurs del termini màxim de sis mesos sense que s’hagi notificat la resolució del procediment a les persones interessades legitima aquestes per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.
ART. 11. TERMINI DE JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ
Amb caràcter general, s’estableix un termini d’un mes, a partir de la finalització de l'activitat subvencionada, per a la presentació de la documentació justificativa.
Les persones beneficiàries de la subvenció estan obligades a justificar la despesa mitjançant la presentació de les factures justificatives de la despesa i l’acreditació del seu pagament.
Els honoraris professionals es justificaran amb les minutes corresponents.
ART. 12. DENEGACIÓ DE LA SUBVENCIÓ
La denegació de les sol·licituds, que haurà de ser motivada, serà procedent per alguna de les següents causes:
- No complir els requisits exigits
- Poder satisfer adequadament les necessitats per si mateix/a i/o amb suport dels seus familiars, representació legal o guardadors de fet
- Correspondre l’atenció de la persona sol·licitant, per raó de la naturalesa de la prestació o per raó de residència, a una altra Administració pública
- Altra causa degudament motivada
ART. 13. OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES
13.1. Participar en els plans d’intervenció individual o familiar:
a) Les persones que obtenguin la condició de beneficiàries estaran obligades a realitzar les activitats d’inserció i formació estipulades pel personal tècnic dels Serveis Socials, si és el cas, una vegada avaluades les seves circumstàncies personals i socials, amb la finalitat d’incentivar la seva integració social.
b) L’activitat concreta a realitzar es determinarà en un acord-compromís, formalitzat per escrit, entre la persona beneficiària de l’ajuda, la unitat familiar i els treballadors i treballadores socials d’Atenció Primària de Serveis Socials, en funció de les necessitats, les seves característiques i les aptituds.
c) Les activitats se cenyiran als àmbits formatius i d’adequació d’hàbits culturals, sanitaris, participació en tasques de col·laboració socials i/o comunitària, i qualsevol altre de tipus social.
d) La percepció de l’ajuda (i la participació en els plans d’intervenció individual o familiar) no genera cap tipus de relació de caràcter laboral entre les persones beneficiàries de l’ajuda i l’Ajuntament de Maó.
13.2. Complir les obligacions relacionades amb la gestió de les ajudes:
a) Destinar l’import de l’ajuda a la finalitat per a la qual va ser concedida
b) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuï l’Ajuntament
c) Comunicar els canvis que, en relació a les condicions generals i requisits específics de les ajudes,
poguessin donar lloc a la seva modificació, suspensió i denegació
d) Comunicar qualsevol canvi relatiu al domicili de residència habitual de la persona titular
e) Reintegrar l’import de les ajudes indegudament percebudes o amb quantia indeguda
ART. 14. SUSPENSIÓ DE LA SUBVENCIÓ
La suspensió de la subvenció podrà ser motivada per la pèrdua temporal d’alguns dels requisits de la mateixa o per l’incompliment de les obligacions de les persones destinatàries recollides a l’art. 13 d’aquesta convocatòria.
ART. 15. MODIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ
La modificació de la subvenció es produirà:
- Per modificació del nombre de membres de la unitat familiar
- Per modificació dels recursos que hagin servit de base per al càlcul de l’ajuda
- Per la concessió concorrent d’altres ajudes atorgades per altres administracions o entitats privades o públiques, estatals o internacionals
ART. 16. EXTINCIÓ DE LA SUBVENCIÓ
a) Per defunció
b) Per desaparició de la situació de necessitat
c) Per ocultació o falsedat en les dades que han estat tingudes en compte per concedir l’ajuda
d) Per pèrdua d’alguns dels requisits o condicions exigits per ser persona beneficiària de l’ajuda
e) Per no destinar la prestació a la seva finalitat
f) Pel manteniment d’una situació de suspensió durant un període continuat de 18 mesos
En els supòsits de les lletres c) i e) s’acordarà la reversió de les quantitats indegudament percebudes, de conformitat amb el procediment de reintegrament establert a l’art. 49 de l’Ordenança general municipal de subvencions de l’Ajuntament de Maó.
ART. 17. DESISTIMENT I RENÚNCIA
La persona sol·licitant podrà desistir de la seva sol·licitud o renunciar al seu dret a l’ajuda reconeguda, mitjançant escrit dirigit a l’Ajuntament. Aquest dictarà resolució que expressi la circumstància que hi concorre, amb indicació dels fets produïts i les normes legals.
ART. 18. RÈGIM D’INFRACCIONS I SANCIONS
El règim d’infraccions i sancions aplicable serà l’establert en l’Ordenança general municipal, la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, i, en tot cas, la Llei general de subvencions.
Annex 1
Sol·licitud d’ajuda econòmica i individual.
Annex 2
Model d’alta de beneficiari/proveïdor, procediment de pagament i modificació de dades bancàries.
Maó, 9 de maig de 2017
L’alcaldessa
Conxa Juanola Pons
SOL·LICITUD D’AJUDA ECONÒMICA I INDIVIDUAL
SOLICITUD DE AYUDA ECONÓMICA E INDIVIDUAL
SIUSS: ANNEX I/ANEXO I
DADES DE LA PERSONA SOL·LICITANT / DATOS DE LA PERSONA SOLICITANTE |
Nom i llinatges: Nombre y apellidos |
Data de naixement/Fecha de nacimiento: DNI: |
Domicili/Domicilio : |
Telèfon/Teléfono : Mòbil/Móvil: |
Població/Población : CP: |
Adreça electrònica/Correo electrónico : |
MODALITATS / MODALIDADES |
|
1. Habitatge/Vivienda |
|
2. Manutenció i lactància/Manutención y lactancia |
|
3. Activitats educatives/ Actividades educativas |
|
4. Motius sociosanitaris/ Motivos sociosanitarios |
|
5. Inserció social i laboral/Inserción social i laboral |
|
Caracterització de la situació concreta per a la qual es demana l’ajuda: Caracterización de la situación concreta para la cual se solicita la ayuda:
|
Quantitat sol·licitada/Cantidad solicitada: €
|
Pagar a:
|
AUTORITZACIÓ / AUTORIZACIÓN |
1. Autoritz l’Ajuntament de Maó a: - consultar les bases de dades respecte a la seva situació social que consten en altres administracions i entitats; - realitzar les coordinacions necessàries amb altres professionals; - sol·licitar informació existent en altres expedients personals d’administracions públiques i entitats socials. Autorizo al Ayuntamiento de Mahón a: - consultar las bases de datos respecto a su situación social que constan en otras administraciones y entidades; - realizar las coordinaciones necesarias con otros/as profesionales; - solicitar información existente en otros expedientes personales de administraciones públicas y entidades sociales. 2. L’autorització es fa extensiva a tots els familiars menors sota la meva tutela. La autorización se hace extensiva a todos los familiares menores bajo mi tutela. |
DECLARACIÓ RESPONSABLE / DECLARACIÓN RESPONSABLE |
1. Que complesc tots els requisits exigits a la convocatòria d’ajudes econòmiques Que cumplo todos los requisitos exigidos en la convocatoria de ayudas económicas. 2. Que em trob al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i amb l’Administració tributària de l’Estat i de la CAIB, i que no té deutes amb l’Ajuntament de Maó. Que me encuentro al corriente de las obligaciones con la Seguridad Social y con la Administración tributaria del Estado y de la CAIB, y que no es deudora del Ayuntamiento de Mahón. 3. Que no estic incurs/a en els supòsits d’incapacitat o incompatibilitat establerts a l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, ni en cap de les causes de prohibició establertes a l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Maó. Que no estoy incurso/a en los supuestos de incapacidad o incompatibilidad establecidos en el art. 13 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, ni en ninguna de las causas de prohibición establecidas en la Ordenanza General de Subvenciones del Ayuntamiento de Mahón. 4. Que no he obtingut subvenció o ajuda pública durant aquest any que financi el total de l’activitat per a la qual deman l’ajuda econòmica. Que no he obtenido subvención o ayuda pública durante este año que financie el total de la actividad para la cual solicito ayuda económica. 5. Que l’ajuda rebuda de l’entitat....................................., per import de ..............................€, no cobreix la totalitat de l’objecte de la sol·licitud. Que la ayuda recibida de la entidad....................................................., por importe de.................................€, no cubre la totalidad del objeto de la solicitud. 6. Que totes les dades contingudes en aquesta sol·licitud i en la documentació que s’adjunta són certes. Que todos los datos contenidos en esta solicitud y en la documentación que se adjunta son ciertas.
|
FIRMA (sol·licitud, autorització i declaració / solicitud, autorización y declaración) Maó-Mahón, de 2017 |
(D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i la normativa que la desenvolupa, us informam que les dades de caràcter personal facilitades en el present imprès s’utilitzaran exclusivament per a la gestió d’aquesta convocatòria i seran incorporades als fitxers que conformen la base de dades de l’Ajuntament de Maó, davant el qual podreu exercitar els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-vos als registres municipals).
(De conformidad con la Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de Protección de Datos de Carácter Personal, y su normativa de desarrollo, le informamos que los datos de carácter personal facilitados en el presente impreso se utilizarán exclusivamente para la gestión de esta convocatoria y serán incorporados a los ficheros que conforman la base de datos del Ayuntamiento de Mahón, ante el que podrá ejercitar los derechos de acceso, rectificación, cancelación y oposición, dirigiéndose a los registros municipales).
IL·LMA. SRA. ALCALDESSA DE L’AJUNTAMENT DE MAÓ-MAHÓN
ILMA. SRA. ALCALDESA DEL AYUNTAMIENTO DE MAÓ-MAHÓN
MODEL D’ALTA DE CREDITOR, PROCEDIMENT DE PAGAMENT I MODIFICACIÓ DE DADES BANCÀRIES
MODELO DE ALTA DE ACREEDOR, PROCEDIMIENTO DE PAGO Y MODIFICACIÓN DE DATOS BANCARIOS
DADES DEL CREDITOR/DATOS DEL ACREEDOR
(S’haurà d’acompanyar fotocòpia de NIF o CIF/Deberá acompañarse fotocopia de NIF o CIF)
NOM I LLINATGES/RAÓ SOCIAL............................................................ DNI/CIF...…………
NOMBRE Y APELLIDOS/ RAZÓN SOCIAL................................................. DNI/CIF...…………
ADREÇA/DIRECCIÓN.……...…………………………………………………………………...
POBLACIÓ/POBLACIÓN.............................................................................CP....……….............
TELÈFON/TELÉFONO................................................................................FAX..……….............
ADREÇA ELECTRÒNICA/CORREO ELECTRÓNICO…………………………………………...
DADES COMPTE/DATOS CUENTA
(Per al pagament mitjançant transferència/Para pago mediante transferencia)
TITULAR DEL COMPTE/TITULAR DE LA CUENTA...………………………………………...
ENTITAT FINANCERA/ENTIDAD FINANCIERA….....……………………...………………...
ADREÇA/DIRECCIÓN.……...…………………………………………………………………...
POBLACIÓ/POBLACIÓN.............................................................................CP....……….............
ALTA DADES BANCÀRIES/ALTA DATOS BANCARIOS (CODI/CÓDIGO BIC- IBAN)
BIC |
(11 dígits/dígitos) |
|
IBAN |
Entitat / Entidad |
Oficina |
DC |
Compte / Cuenta |
(24 dígits/dígitos) |
|
|
|
|
|
DILIGÈNCIA: El sotasignat/ada es responsabilitza de les dades detallades anteriorment, tant les generals com les bancàries, que identifiquen el compte i l’entitat financera, a través dels quals desitja rebre els pagaments que pugin correspondre; l’Excm. Ajuntament de Maó resta exonerat de qualsevol responsabilitat derivada d’errors o omissions en aquestes. ………….….. de ……………….. de ……….. |
DILIGENCIA: El/La abajo firmante se responsabiliza de los datos detallados anteriormente, tanto generales como bancarios, que identifican la cuenta y la entidad financiera a través de las cuales desea recibir los pagos que puedan corresponder; el Excmo. Ayuntamiento de Mahón queda exonerado de cualquier responsabilidad derivada de errores u omisiones en los mismos. ………….….. de ……………….. de ……….. |
A) PERSONES FÍSIQUES/PERSONAS FÍSICAS SIGNATURA/FIRMA |
B) PERSONES JURÍDIQUES/PERSONAS JURÍDICAS SIGNATURA/FIRMA________________________ DNI/DNI_____________________________________ EN QUALITAT DE _____________________________ EN CALIDAD DE _______________________________
|
VERIFICACIÓ DE LES DADES PER PART DE L’ENTITAT FINANCERA
VERIFICACIÓN DE LOS DATOS POR PARTE DE LA ENTIDAD FINANCIERA
Segell i signatura de l’entitat bancària/Sello y firma de la entidad bancaria
Firma per/Firma por _______________________________
DNI/DNI ____________________________________________
En qualitat de/En calidad de_____________________________