Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA

Núm. 4813
Resolució del President de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears d'arxiu, per impossibilitat material de continuar-ho, de l'expedient núm. 479i/2013 relatiu al projecte de “Magatzem de residus perillosos al carrer Licorers 18, polígon industrial Can Rubiol”, en el TM de Marratxí

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En data 12 de novembre de 2013 té entrada ofici del servei de Residus i Sòls Contaminats de la Direcció General de Medi Natural, Educació Ambiental i Canvi Climàtic, al qual s’adjunta projecte i memòria ambiental relatives al projecte de “Magatzem de residus perillosos al carrer Licorers 18, polígon industrial Can Rubiol”, en el TM de Marratxí.

2. Mitjançant ofici de data 19 de febrer de 2014 la CMAIB tramet al promotor, l’empresa Tratamiento Electrónico Baleares, SA, i a l’òrgan substantiu l’informe tècnic emès en la fase prèvia de consultes prevista a l’article 22 de la llei 11/2006.

3. En data 9 de juliol de 2015 té entrada ofici del servei de Residus i Sòls Contaminats adjuntant l’estudi d’impacte ambiental presentat pel promotor.

4. En data 14 d’abril de 2016 es publica al BOIB núm. 47 l’anunci relatiu a la informació pública del projecte i de l’estudi d’impacte ambiental.

5. En data 27 d’abril de 2016 té entrada informe de l’Ajuntament de Marratxí.

6. En data 22 d’agost de 2016 entra en vigor la llei 12/2016, de 17 d’agost, d’avaluació ambiental de les Illes Balears.

7. En data 27 de març de 2017 s’incorpora a l’expedient correu electrònic de la Cap de Departament d’Educació Ambiental, Qualitat i Residus al qual es fan una sèrie d’aclariments en relació al projecte.

8. En data 27 de març de 2017 s’emet informe tècnic per part de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears indicant que, d’acord amb la llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental, i la llei 12/2016, de 17 d’agost, el projecte no està subjecte a l’avaluació d’impacte ambiental.

Fonaments de dret

1. La llei 11/2006, de 14 de setembre, d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, a l’annex I,  grup 9, epígraf a), estableix que són projectes sotmesos a l’avaluació d’impacte ambiental les “Instal•lacions per tractar o eliminar (inclosa la incineració) residus perillosos (definides a l’article 3.c) de la Llei 10/1998, de 21 d’abril, de residus), en qualsevol cas”.

2. La llei 12/2016, de 17 d’agost, d’avaluació ambiental de les Illes Balears, a l’annex 2, grup 6, epígraf 3, estableix que són projectes sotmesos a avaluació d’impacte ambiental simplificada les “instal•lacions d’emmagatzematge de residus perillosos fora del lloc de producció (incloses operacions prèvies al tractament) que facin operacions de la D13 a la D15 de l’annex I o operacions R12 i R13 de l’annex 2 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, que no es desenvolupin a l’interior d’una nau a polígon industrial.

3. La fase prèvia del procediment d’avaluació d’impacte ambiental, atesa la data d’entrada de la sol•licitud del servei de Residus i Sòls Contaminats (12 de novembre de 2013), es va dur a terme d’acord amb la llei 11/2006.

4. L’article 33 de la llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental, estableix que el procediment d'avaluació d'impacte ambiental ordinària s'inicia amb la recepció per l'òrgan ambiental de l'expedient complet d'avaluació d'impacte ambiental.

Atesa la data d’entrada de la documentació a la CMAIB, 9 de juliol de 2015, és d’aplicació la llei 21/2013, així com l’annex I i II de la llei 11/2006, als efectes de la identificació dels projectes que han de seguir la tramitació corresponent a l’avaluació d’impacte ambiental ordinària i simplificada.

L’informe tècnic de 27 de març de 2017 diu:

“3. El projecte objecte d’aquest informe consisteix en l’activitat d’emmagatzematge temporal de RAEEs així com, d’un llistat de 33 tipologies de residus, la major part dels quals es troben classificats com a residus perillosos. Les actuacions que es faran es corresponen amb la R1201 i R13 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats. Totes les actuacions del projecte es desenvoluparan a l’interior d’una nau en un polígon industrial.

Per tant, el projecte no es troba inserit al grup 6, epígraf 3, de la Llei 12/2016, de 17 d’agost, ni en la resta d’epígrafs que fan referència a gestió de residus (ni de l’annex II ni de l’annex I de l’esmentada Llei autonòmica).

4. D’altra banda, s’ha comprovat que el projecte tampoc es troba inserit en cap dels annexos de la Llei 21/2013, de 9 de desembre (estatal).”

I conclou:

“D’acord amb la Llei 21/2013, de 9 de desembre (estatal) i a llei 12/2016, de 17 d’agost (autonòmica) el projecte de “Magatzem de residus perillosos al carrer Licorers 18, polígon industrial Can Rubiol”, promogut per Tratamiento Electrònico Baleares, SL, en el TM de Marratxí” no està subjecte a avaluació d’impacte ambiental.”

5. L'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, relatiu a l'obligació que té l'Administració de dictar resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la estableix que en els casos de desaparició sobrevinguda de l’objecte del procediment, la resolució consisteix en la declaració de la circumstància que concorri en cada cas, amb indicació dels fets produïts i les normes aplicables.

6. L'article 87.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, preveu que produeix la terminació del procediment la impossibilitat material de continuar-lo per causes sobrevingudes. La resolució que es dicti ha de ser motivada en tots els casos.

7. L'Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de data 30/10/2015 de delegació de competències del Ple en el seu President (1.c. Declarar, previ informe jurídic, la terminació del procediment d’avaluació d’impacte ambiental i del procediment d’avaluació ambiental estratègica per impossibilitat material de continuar-lo). BOIB núm.168 de 14/11/2015.

Per tot això, i vist l’informe jurídic amb proposta de resolució d’11 d’abril de 2017, dict la següent:

Resolució

1. Declarar la terminació del procediment d’avaluació d’impacte ambiental relatiu al projecte de “Magatzem de residus perillosos al carrer Licorers 18, polígon industrial Can Rubiol”, en el TM de Marratxí, per impossibilitat material de continuar-lo degut a que amb l’entrada en vigor de la llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental, així com de la llei  12/2016, de 17 d’agost, d’avaluació ambiental de les Illes Balears, el projecte no està subjecte a avaluació d’impacte ambiental.

2. Arxivar l'expedient núm. 479i/2013.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució - que exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 11 d’abril de 2017 

El President de la CMAIB,

Per delegació del Ple (BOIB núm. 168, 14/11/2015)

Antoni Alorda Vilarrubias