Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ
Núm. 4751
Aprovació Segell electrònic d'Òrgan i regulació d'actuacions administratives automatitzades
Per Resolució d’aquesta Alcaldia de data 27 d’abril de 2017 s’ha resolt l’aprovació del Segell electrònic d’Òrgan de l’Ajuntament de Marratxí i la regulació d’actuacions administratives automatitzades amb aquest segell, de conformitat amb l’establert a les Lleis 39/2015 i 40/2015 de data 1 d’octubre.
El que es fa públic per a coneixement general i als efectes oportuns de la seva aplicació.
Marratxí, 27 d’abril de 2017
El Batle,
Joan Francesc Canyelles Garau
Text íntegre de la resolució adoptada:
“DEPARTAMENT D’INFORMÀTICA
ASSUMPTE: APROVACIÓ SEGELL ELECTRÒNIC D’ÒRGAN I REGULACIÓ D’ACTUACIONS ADMINISTRATIVES AUTOMATITZADES
DECRET D’ALCALDIA
Marratxí, 27 d’abril de 2017
L’article 41.1 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, disposa que “S’entén per actuació administrativa automatitzada qualsevol acte o actuació realitzada íntegrament a través de mitjans electrònics per part d’una administració pública en el marc d’un procediment administratiu i en la qual no hagi intervingut de manera directa un empleat públic.»
L’apartat 2 de l’article 41 preveu que «en cas d’actuació administrativa automatitzada s’ha d’establir prèviament l’òrgan, o òrgans competents segons els casos, per definir les especificacions, programació, manteniment, supervisió i control de qualitat, i si escau auditoria del sistema d’informació i del codi font. Així mateix, s’ha d’indicar l’òrgan responsable als efectes d’impugnació».
Així mateix, l’article 42 preveu, que «En l’exercici de la competència en l’actuació administrativa automatitzada, cada administració pública pot determinar els supòsits d’utilització dels sistemes següents de signatura electrònica:
a) Segell electrònic d’Administració pública, òrgan, organisme públic o entitat de dret públic, basat en un certificat electrònic reconegut o qualificat que reuneixi els requisits exigits per la legislació de signatura electrònica.
b) Codi segur de verificació vinculat a l’Administració pública, òrgan, organisme públic o entitat de dret públic, en els termes i condicions establerts; es permet en tot cas la comprovació de la integritat del document mitjançant l’accés a la seu electrònica corresponent.»
El segell d’òrgan es preveu en l’article 42 de la Llei 40/2015, sota la rúbrica «Sistemes de signatura per a l’actuació administrativa automatitzada».
La Llei 40/2015 regula la possibilitat d’utilitzar el segell d’òrgan per part de les administracions públiques en l’actuació administrativa automatitzada. No obstant això, aquesta aplicació no es pot utilitzar de manera indiscriminada, sinó que s’ha d’usar d’acord amb els principis que la mateixa Llei estableix, i per a qualsevol acte o actuació realitzada íntegrament a través de mitjans electrònics per part d’una administració pública en el marc d’un procediment administratiu i en què no hagi intervingut de manera directa un empleat públic.
Correspon a cada administració determinar els supòsits i tràmits en què el segell d’òrgan pot ser aplicat, si bé aquesta determinació no es pot realitzar de manera indiscriminada, sinó sota una adequada valoració dels supòsits que es poden realitzar sota una actuació administrativa automatitzada, d’acord amb el principi de proporcionalitat i sense que es produeixi una minva de garanties de la persona administrada.
Aquesta Alcaldia, fent ús de les facultats reconegudes per la legislació vigent, dicta la següent
RESOLUCIÓ
Primer: Aprovar les actuacions administratives automatitzades de l’Ajuntament de Marratxí:
- De caràcter general: totes les actuacions i procediments que es vagin incorporant, amb caràcter automatitzat, a la Plataforma de Tramitació Electrònica de l’Ajuntament de Marratxí o a la seva seu electrònica que estarà disponible a
https://seuelectronica.marratxi.es.
- De caràcter específic:
• Expedició de certificats i de volants d’empadronament.
• Expedició electrònica de certificats i d’informes de dades individualitzades dels padrons, matrícules, censos i altres documents tributaris i d’ingressos públics.
• Expedició automàtica de rebuts de presentació en el registre electrònic de l’Administració.
• Actuacions automatitzades de comprovació i de validació.
• Foliat automàtic d’expedients electrònics.
• Obertura i tancament de llibres electrònics.
• Actes automàtics de constància, com ara l’expedició de notes simples i de certificacions administratives dels assentaments de registres electrònics i dels continguts de llibres electrònics.
• Emissió automàtica de còpies autèntiques de documents electrònics.
• Digitalització de documents en suport paper.
• Actes automàtics de comunicació amb la ciutadania.
• Expedició de certificats d’actes i acords municipals, així com la notificació dels mateixos.
• Actes de tràmit i administratius sobre requeriment d’esmena de defectes, així com informació relativa a la durada del procediment i el sentit del silenci administratiu.
• Intercanvi d’informació, documentació i certificació amb altres Administracions, Corporacions, Entitats i Institucions Públiques, Privades i de la Unió Europea.
• Migracions i canvis de format automàtics, particularment a efectes d’arxiu.
Segon: Els òrgans competents en relació amb les actuacions administratives automatitzades, en exercici de la funció de fe pública administrativa, són els següents:
• Per a la definició de les especificacions o detall del procediment de creació i emissió del certificat: Secretaria de la Corporació.
• Per al disseny informàtic, programació i manteniment i auditoria del sistema d’informació i del codi font: Departament d’Informàtica de l’Ajuntament de Marratxí.
• Per a la supervisió i control de qualitat: Secretaria de la Corporació.
Tercer: Crear el Segell Electrònic d’Organ de l’Ajuntament de Marratxí amb les següents característiques:
Nom: SELLO ORGANO AYUNTAMIENTO MARRATXI
La responsabilitat de la utilització a efectes d’impugnació correspon a l’Ajuntament Marratxí.
Les característiques tècniques generals del sistema de signatura i certificat són les següents:
• Codi únic d’identificació (número de sèrie):
39 74 64 ce 7e 80 18 e7 58 fd dd 16 cb 69 f3 65
• Prestador de serveis de certificació que emet el certificat (Autoritat emissora):
CN = AC Administración Pública
SERIALNUMBER = Q2826004J
OU = CERES
O = FNMT-RCM
C = ES
• Identificació del segell electrònic (Propietari):
CN = SELLO ORGANO AYUNTAMIENTO MARRATXI
SERIALNUMBER = P0703600G
OU = sello electrónico
O = AYUNTAMIENTO DE MARRATXI
L = MARRATXI
C = ES
• Començament i final del període de validesa del certificat:
Des del 24 d’abril de 2017 13:10:14 fins el 24 de abril de 2020 13:10:14
• Límits d’ús del certificat:
Firma digital, Sense repudi, Xifrat de clau, Xifrat de dades (f0)
• Empremta digital del certificat (Empremta digital SHA1):
b3 43 78 09 9d b9 b2 46 60 ca 94 ec 9f 67 d6 71 d4 74 2a 0c
La verificació de la validesa i comprovació de la situació de no-revocació del certificat es pot realitzar a través de la web del prestador del servei de certificació en la següent adreça electrònica:
www.cert.fnmt.es/catalogo-de-servicios/validacion-de-certificados
La verificació de documents signats amb segell d’òrgan es podrà realitzar a la seu electrònica de l’Ajuntament de Marratxí (htttps://seuelectronica.marratxi.es) un cop estigui operativa.
La política de certificació del prestador de serveis de signatura electrònica es pot consultar a la web:
https://www.sede.fnmt.gob.es/normativa/declaracion-de-practicas-de-certificacion
Quart: El Segell Electrònic d’Òrgan de l’Ajuntament de Marratxí es podrà utilitzar en els processos de tramitació automatitzada següents:
- De caràcter general: totes les actuacions i procediments que es vagin incorporant, amb caràcter automatitzat, a la Plataforma de Tramitació Electrònica de l’Ajuntament de Marratxí o a la seva seu electrònica que estarà disponible a
https://seuelectronica.marratxi.es.
- De caràcter específic:
• Expedició de certificats i de volants d’empadronament.
• Expedició electrònica de certificats i d’informes de dades individualitzades dels padrons, matrícules, censos i altres documents tributaris i d’ingressos públics.
• Expedició automàtica de rebuts de presentació en el registre electrònic de l’Administració.
• Actuacions automatitzades de comprovació i de validació.
• Foliat automàtic d’expedients electrònics.
• Obertura i tancament de llibres electrònics.
• Actes automàtics de constància, com ara l’expedició de notes simples i de certificacions administratives dels assentaments de registres electrònics i dels continguts de llibres electrònics.
• Emissió automàtica de còpies autèntiques de documents electrònics.
• Digitalització de documents en suport paper.
• Actes automàtics de comunicació amb la ciutadania.
• Expedició de certificats d’actes i acords municipals, així com la notificació dels mateixos.
• Actes de tràmit i administratius sobre requeriment d’esmena de defectes, així com informació relativa a la durada del procediment i el sentit del silenci administratiu.
• Intercanvi d’informació, documentació i certificació amb altres Administracions, Corporacions, Entitats i Institucions Públiques, Privades i de la Unió Europea.
• Migracions i canvis de format automàtics, particularment a efectes d’arxiu.
Cinquè: L’òrgan responsable a efectes d’impugnació és l’Alcaldia de l’Ajuntament de Marratxí.
Sisè: Aquesta resolució produirà efectes des de la creació del Segell Electrònica i la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears als efectes de general coneixement previstos a l’article 45.1.a) de la Llei 39/2015. Igualment s’haurà de publicar a la seu electrònica de l’Ajuntament de Marratxí un cop estigui operativa.
Ho mana i signa el Sr. Batle Joan Francesc Canyelles Garau.- Dono fe.”