Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 4369
Departament de Personal. Servei de Selecció, Provisió i Gestió. Convocatòria pública per a la provisió temporal en comissió de serveis pel sistema de concurs del lloc de treball de cap de servei de Tramitació de Llicències d’Obres
La Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, per resolució número 07.286 de 18 d’abril de 2017 (i la seva esmena per decret 07.517 de 21/04/2017), va acordar el següent:
Convocar pel sistema de concurs en comissió de serveis, el lloc de treball que es relaciona a continuació, la cobertura provisional del qual és urgent i inajornable, d’acord amb les determinacions i entre el personal que reuneixi els requisits que s’indiquen a continuació:
Lloc de treball
CAP DE SERVEI DE TRAMITACIÓ DE LLICÈNCIES D’OBRES, de l’Àrea Model de Ciutat, Urbanisme i Habitatge Digne
CODI: F20250054
NÚMERO DE LLOCS A COBRIR: 1
FUNCIONARIS/ÀRIES DE CARRERA QUE PODEN PRENDRE-HI PART:
Es/Sub/Classe:
- Tots els cossos, escales i subescales de l’Administració general de les Illes Balears dels grups als quals està adscrit.
- Grup A, Subgrup A1.
REQUISIT:
- Certificat de català: C1
FUNCIONS:
Els serveis tenen com a funcions genèriques les que estan determinades per l'objectiu que té l'òrgan o la unitat administrativa en el qual s'integren i, en especial les següents:
- Dirigir, organitzar, programar, coordinar i controlar les gestions i tràmits propis de la competència del Servei.
- Assessorar i donar suport al seu superior jeràrquic.
- Controlar, coordinar i supervisar el personal adscrit al Servei, i impulsar, programar, organitzar i implantar mètodes de treball i planificació en l'àmbit del seu Servei.
- Dirigir, organitzar i avaluar de manera continua els recursos del Servei, procurant la consecució de la seva missió i objectius de manera eficaç, en ordre als principis de legalitat, agilitat administrativa i transparència.
- Col·laborar i coordinar-se amb els distints responsables de les altres Àrees de Govern.
- Informar el Cap de Departament, periòdicament i, en tot cas a requeriment seu, del desenvolupament de les actuacions del seu Servei.
- Proposar mesures per a la modernització, simplificació de tràmits i millora de la gestió i mètodes de treball en la matèria pròpia del Servei.
- Elaborar i emetre els informes que li encomana el superior jeràrquic en la matèria pròpia del Servei.
- Responsabilitzar-se de l'execució dels acords adoptats que afectin el seu Servei.
- Responsabilitzar-se de les propostes d'acord o de resolució del seu Servei, i supervisar la resta d'actes administratius que aquest Servei emeti.
- Supervisar i coordinar la tramitació d'expedients objecte de recursos administratius i/o jurídics relacionats amb el servei.
- Vetllar pel compliment de la legislació vigent i de les normes previstes en els reglaments.
- Acceptar la delegació de firma com a fedatari públic dels decrets i resolucions -en matèria de procediments reglats i sempre que no s'hagin emès informes contraris durant la tramitació de l'expedient- dictats pels regidors d'àrea, regidors d'àrea delegada, executius de govern, presidents i gerents d'organismes autònoms, així com la resta de funcions que li atribueix el Decret de batlia núm. 3000 de 26 de febrer de 2014, BOIB núm. 30 de 4 de març de 2014.
- Conèixer i aplicar la normativa vigent que afecti als assumptes del Servei així com a les eines informàtiques per dur-la a terme.
- Complir i fer complir al personal sota el seu comandament, les directrius, normes, procediments i accions preventives establertes en matèria de Prevenció de Riscs Laborals i assumir les funcions que li siguin encomanades en matèria d'actuació en emergències, col·laborant amb el Servei de Prevenció quan li sigui requerit.
- Qualsevol altra que li sigui encomanada pel superior jeràrquic d'entre les que corresponen a l'escala, subescala, classe, especialitat o categoria d'adscripció del lloc de treball.
A més a més de les funcions genèriques de cap de servei:
- Subscriure l'informe jurídic preceptiu que acompanya les propostes d'atorgament o denegació de llicències d'obres.
- Tramitar i elevar a l'òrgan competent les propostes de resolució dels recursos interposats contra els actes administratius provinents del Departament d'Obres.
- Subscriure els certificats municipals d'acabament de les obres emparades en llicència. (CFO).
- Assessorar, amb informes escrits que queden incorporats a l'expedient administratiu, els serveis tècnics del Departament pel que fa als dubtes d'interpretació de les normes d'aplicació.
- Assessorar a la ciutadania sobre dubtes jurídics de la normativa aplicable als procediments d'atorgament de llicències, per tal d'evitar posteriors situacions de conflicte a la Gerència d'Urbanisme.
- Preparar les contestacions dels oficis externs (administratius i judicials) i interns d'altres departaments.
- Dur un control diari de totes les sol·licituds de llicències.
- Despatxar diàriament tots els escrits, instàncies i oficis que entrin al departament.
- Suplir a la Cap de Negociat, en els supòsits d'absència d'aquesta, en la preparació de les Ordres del Dia per a la sessió setmanal del Consell de Gerència d'Urbanisme.
- Tramitar les sol·licituds referides a la devolució de garanties i depòsits bancaris exigits en el procés d'execució d'obres, així com la preparació de les propostes de resolució sotmeses a la Junta de Govern.
Durada
La comissió de serveis té caràcter temporal i finalitzarà en qualsevol dels següents supòsits:
a) Quan el lloc de treball es proveeixi en forma definitiva.
b) En el termini màxim d’un any. No obstant això, i en el cas de no haver tingut lloc la provisió definitiva en aquest termini i si no consta informe de l’òrgan competent en contra, es podrà prorrogar per un altre any.
c) Quan cessin les raons d’urgència i necessitat inajornable que la motivaren.
d) En cas de supressió o amortització del lloc de treball.
La limitació temporal prevista a l’apartat b) no serà aplicable a les comissions de serveis en llocs de treball reservats a personal en situació de serveis especials o en qualsevol altra situació administrativa que comporti la reserva del lloc de treball.
Les persones en situació de comissió de serveis tindran dret a la reserva del seu lloc de feina de procedència i percebran les retribucions corresponents al lloc de treball efectivament ocupat.
Publicitat
Aquesta convocatòria es publicarà a la intranet de l’Ajuntament, a la pàgina web http://www.palmademallorca.es, i al BOIB.
Sol·licituds i termini de presentació
Les persones interessades poden presentar les seves sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria en el Registre General d’aquest Ajuntament, sense perjudici de fer-ho en qualsevol de les formes previstes a l’art. 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú.
El termini de presentació de sol·licituds serà de SET DIES HÀBILS, comptats a partir de l’endemà que es publiqui al BOIB.
FASE DE CONCURS
Els requisits i els mèrits corresponents al personal funcionari de l’Administració de la l’ajuntament de Palma, s’han d’acreditar en la forma següent:
a) Els requisits s’acrediten amb els documents que consten en l’expedient personal.
b) L’Administració ha d’incorporar d’ofici en l’expedient del concurs un extracte dels mèrits que figuren en l’expedient personal de cada persona aspirant, amb referència al darrer dia del termini per a la presentació de sol·licituds.
c) A l’efecte de tenir la informació necessària per participar en aquesta convocatòria, el personal funcionari que vulgui comprovar les dades que figuren en el seu expedient en pot sol·licitar un extracte per conèixer els requisits i els mèrits que hi figuren i, si pertoca, per aportar al Servei de Registre de Personal del Departament de Personal, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, la documentació que no hi consti i que considerin adient per a la seva constància en el procediment del concurs.
d) Això no obstant, les persones candidates han d’acreditar el compliment dels requisits i dels mèrits al·legats que no són susceptibles d’inscripció en l’expedient personal mitjançant documents originals o còpies compulsades dels certificats o títols corresponents, els quals s’han d’adjuntar a la sol·licitud. En tot cas, els certificats relatius als serveis prestats a altres administracions, s’hauran d’aportar per part dels interessats, encara que els mateixos hagin estat reconeguts per l’Ajuntament de Palma.
e) Les persones interessades també poden adjuntar a la sol·licitud l’original o una fotocòpia compulsada de la documentació que consideren pertinent per completar o aclarir aquells certificats o títols que figuren en l’expedient personal o que han acreditat amb la sol·licitud, quan pertoqui, i que poden plantejar dubtes a les comissions tècniques sobre la procedència de valorar-los.
Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.
- Experiència professional
Per cada any o fracció superior a 6 mesos de serveis prestats a l’Administració Pública, 0,50 punts.
La puntuació màxima es de 4 punts.
- Cursos de formació
Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions.
Es valoren en tots els casos els següents:
- cursos realitzats en el marc dels acords de formació contínua a les administracions públiques (IV AFCAP i anteriors).
- cursos realitzats pel mateix Ajuntament, tant del seu propi Pla de formació com del de formació contínua.
- cursos d’informàtica
- cursos en matèria de normativa o aplicació pràctica del contingut propi de les competències municipals
- cursos de prevenció de riscs laborals, així com les seves diverses especialitzacions
- cursos en matèria d’igualtat
- cursos en matèria de qualitat
- cursos homologats en matèria sindical
- Especialistes, i altra formació pròpia diferent de les titulacions oficials, impartits per les universitats.
Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.
No es valoren els cursos específics de capacitació per a l’accés al lloc de feina ni el curs teoricopràctic que es realitza durant el procés de selecció del concurs oposició d’administratius per a promoció interna d’auxiliars administratius, o qualsevol altre de similar.
Tampoc es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.
L’hora d’aprofitament o impartició es valora amb 0,02 punts
L’hora d’assistència es valora amb 0,01 punts
La puntuació màxima és de 2,5 punts.
- Titulacions acadèmiques oficials
Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l’acreditada com a requisit. Per cada titulació que s’hagi de valorar s’aplicarà el següent criteri:
- Màster, doctorat, postgrau o equivalent. 0,50 punts
- Titulació de grau, llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent. 2 punts
- Diplomatura, enginyeria tècnica, arquitectura tècnica o equivalent. 1 punt
- Tècnic superior de formació professional o equivalent. 0,75 punts
La puntuació màxima és de 2,5 punts
- Coneixement de la llengua catalana
Acreditar el coneixement de la llengua catalana que correspongui mitjançant: certificat:
- Certificat expedit per l’EBAP, a partir de 1994.
- Títols, diplomes i certificats homologats establert a l’Ordre del Conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12-03-2013).
- Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d’Educació, Cultura i Joventut, segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer (BOIB número 19, de 07-02-2012).
La puntuació d’aquest apartat serà la següent:
- Nivell de domini (certificat C2): 0,75 punts.
- Coneixements de llenguatge administratiu (certificat LA): 0,25 punts
La puntuació màxima és d’1 punt.
Total puntuació fase de concurs: 10 punts.
Palma, 21 d’abril de 2017
La cap del Servei de Selecció, Provisió i Gestió
p.d. Decret de batlia núm. 3000, de 26/02/2014
(BOIB núm. 30, de 04/03/2014)
Esperanza Vega Terrón