Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 4338
Resolució del director de l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears de 21 d’abril de 2017 per la qual es convoca un curs de formació específica per a l’habilitació com assessors i avaluadors de les unitats de competència de diverses qualificacions professionals per al procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral o vies no formals de formació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral preveu que les tasques d’assessorament i/o d’avaluació les exerceixin persones habilitades a aquest efecte per les administracions competents.

Per obtenir l’habilitació per exercir aquestes funcions d’assessorament i/o avaluació, segons l’article 25.1 del Reial decret esmentat, s’han de reunir una sèrie de requisits d’experiència en determinats col·lectius, així com haver superat un curs de formació específica.

Tal com preveu l’article 22.1 e del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, aquest curs de formació específica el planifiquen i gestionen les administracions responsables del procediment d’avaluació i acreditació, que alhora són les competents per habilitar al personal assessor i avaluador del procediment esmentat. En aquest sentit, també l’article 25.1 b del mateix Reial decret assenyala que el curs l’han d’organitzar i supervisar les administracions competents.

Aquestes actuacions estan finançades pel Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social i el Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE).

La Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears té previst publicar pròximament diverses convocatòries de procediments d’acreditació de competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació de diverses qualificacions professionals, per la qual cosa és necessari comptar amb un nombre suficient de persones habilitades com assessores i avaluadores.

D’acord amb el Decret 55/2011, de 20 de maig, l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears és l’òrgan encarregat d’habilitar als assessors i avaluadors i mantenir-ne el registre, així com de planificar i gestionar la formació inicial i contínua dels assessors i avaluadors.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar les bases que regeixen la convocatòria del curs de formació específica per a l’habilitació com assessors i avaluadors de les unitats de competència de diverses qualificacions professionals per al procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral o vies no formals de formació. Aquestes bases figuren com a annex 1 d’aquesta Resolució.

Segon

Aprovar les qualificacions professionals i unitats de competència convocades, les quals figuren a l’annex 2.

Tercer

Aprovar l’ordre de prioritat de les qualificacions professionals no convocades, el qual figura a l’annex 3.

Quart

Aprovar els models de sol·licitud, els quals figuren als annexos 4 a i 4 b.

Cinquè

Disposar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i que entri en vigor l’endemà de publicar-se.

 

Palma, 21 d’abril de 2017

El director

Joan Antoni Sancho Castañer

 

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

1.  Objecte i àmbit d’aplicació

  1. L’objecte d’aquesta Resolució és convocar, en l’àmbit de les Illes Balears, un curs de formació específica per habilitar assessors i avaluadors de les unitats de competència de diverses qualificacions professionals, les quals figuren a l’annex 2, incloses en el Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals.
  2. Excepcionalment, poden demanar la participació al curs les persones interessades a ser assessores i avaluadores de qualificacions professionals que no figuren a l’annex 2. Aquestes sol·licituds s’han d’ordenar d’acord amb el criteri de prioritat que figura a l’annex 3.
  3. Les persones que superin el curs i quedin habilitades poden dur a terme les funcions d’assessorament i avaluació de les competències professionals en les quals s’hagin habilitat, sempre que l’òrgan responsable les seleccioni per a aquesta tasca. A més, aquelles persones que resultin habilitades en aquesta convocatòria es comprometen a participar com a assessor i/o avaluador en el procediment d’acreditació i poden ser nomenades d’ofici segons les necessitats que determini l’òrgan gestor.

2.  Persones destinatàries i requisits de participació

  1. Poden sol·licitar la participació al curs convocat les persones que tenguin una experiència d’almenys quatre anys relacionada amb les unitats de competència convocades, reconeguts en la data d’inici del termini de presentació de sol·licituds, en algun dels col·lectius següents:
    1. Professorat pertanyent als cossos de catedràtics, professors d’ensenyament secundari o professors tècnics de formació professional amb atribució docent a les famílies professionals corresponents.
    2. Formadors (que no pertanyin al sistema educatiu) especialitzats en les unitats de competència que s’especifiquen.
    3. Professionals experts en les unitats de competència que s’especifiquen.
  2. Per poder participar en el curs s’ha de tenir un títol acadèmic o un certificat de professionalitat, com a mínim, del mateix nivell de la qualificació professional de referència.
  3. És un requisit indispensable disposar dels coneixements necessaris com a usuari de l’entorn de formació a distància Moodle, d’una adreça de correu electrònic vàlida, d’un equip informàtic i de connexió a Internet de banda ampla, com a eina imprescindible per a la realització del curs.

3.  Places convocades

1. El nombre de places convocades en el curs de formació específica per habilitar assessors i avaluadors és de 120, distribuïdes de la manera següent:

Qualificació professional

Codi

Places docents

Places d’experts i formadors

Guia per itineraris de baixa i mitja muntanya

AFD159_2

3

5

Guia per barrancs secs o aquàtics

AFD338_2

3

5

Operacions de so

IMS436_2

3

5

Assistència a la realització en televisió

IMS077_3

3

5

Càmera de cinema, vídeo i televisió

IMS294_3

3

5

Muntatge i postproducció d'audiovisuals

IMS296_3

3

5

Farmàcia

SAN123_2

3

6

Vigilància i seguretat privada

SEA029_2

4

6

Extinció d'incendis i salvament

SEA129_2

5

3

Prevenció d'incendis i manteniment

SEA534_2

5

3

Operacions de vigilància i extinció d'incendis forestals i suport a contingències en el medi natural i rural

SEA595_2

5

3

Teleoperacions d'atenció, gestió i coordinació d’emergències

SEA647_3

5

5

Atenció sociosanitària a persones al domicili

SSC089_2

0

4

Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials

SSC320_2

0

4

Atenció alumnat amb necessitats educatives especials (ACNEE) en centres educatius

SSC444_3

0

4

Manteniment d'aparells d'embarcacions esportives i d'esbarjo

TMV553_2

0

4

Manteniment d'instal·lacions de sistemes elèctrics i electrònics d'embarcacions esportives i d'esbarjo

TMV554_2

0

4

Manteniment de la planta propulsora, màquines i equips auxiliars d'embarcacions esportives i d'esbarjo

TMV555_2

0

4

Pintura, reparació i construcció d'elements de plàstic reforçat amb fibra d'embarcacions esportives i d'esbarjo

TMV557_2

0

4

2. En el cas que no es cobreixin les places convocades per a algun dels col·lectius anteriors es poden assignar a un altre col·lectiu que figuri a la llista anterior fins a cobrir les places vacants.

3. En el cas que quedin places vacants, les poden ocupar les persones interessades amb experiència relacionada amb les unitats de competència de qualificacions professionals diferents de les assenyalades a l’annex 2, segons s’estableix a l’apartat 1.2.

4. El director de l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB) pot resoldre que s’admeti, excepcionalment, un nombre de persones superior al de places convocades per tal d’esmenar omissions de les llistes provisionals o atendre altres circumstàncies que ho justifiquin.

4.  Criteris de selecció

  1. Quan el nombre d’inscripcions rebudes sigui superior al de places convocades, per cada col·lectiu convocat s’han de seleccionar els candidats amb més experiència laboral acreditada.
  2. Per cada dia d’experiència laboral relacionada amb les competències professionals que es volen acreditar (com a treballador per compte d’altri i com a treballador autònom) s’atorguen 0,0166 punts per dia. Si l’experiència no ha estat a jornada completa, la puntuació anterior s’ha de comptar de forma proporcional a la jornada feta.
  3. En el cas dels formadors que no pertanyin al sistema educatiu, si la seva experiència es fa constar en hores o crèdits impartits, es considera que cada 2,5 hores impartides equivalen a 1 dia i que 1 crèdit equival a 10 hores.
  4. Cada participant només pot cobrir una plaça. L’IQPIB es reserva el dret de decidir quina plaça ha d’ocupar d’acord amb les necessitats del procés.
  5. En el cas que es produeixi algun empat, tenen prioritat els candidats de més edat.

5.  Sol·licitud d’inscripció

  1. Les persones interessades a participar en el curs han d’emplenar la sol·licitud que figura a l’annex 4 a o 4 b d’aquesta Resolució i fer servir el model que correspongui al col·lectiu pel qual participen.
  2. El procés d’inscripció es desenvolupa en dues fases:
    • 1a fase. Inscripció telemàtica mitjançant el formulari establert a l’efecte, el qual estarà disponible a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>. La tramitació telemàtica només es completa quan s’envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d’aigua “sense validesa”, ja que això indica que no s’ha tramitat. En el cas d’haver tramitat més d’una sol·licitud només es considera vàlida la darrera que s’ha registrat telemàticament.
    • 2a fase. Lliurament a l’IQPIB, dins el termini establert, de la còpia signada de la inscripció telemàtica, juntament amb la documentació que figura al punt 6 d’aquesta convocatòria.
  3. En el supòsit de presentar-se per més d’un col·lectiu o d’una qualificació professional, s’ha de formalitzar una sol·licitud per cada col·lectiu o qualificació professional, i cal aportar tota la documentació acreditativa corresponent a cadascuna d’aquestes.

6.  Documentació requerida

La documentació que s’ha de presentar, juntament amb la sol·licitud de participació, és la següent:

  1. DNI.
  2. Títol acadèmic o certificat de professionalitat.
  3. Experiència laboral:
    1. Empleats públics docents:
      • Full de serveis.
    2. Empleats públics no docents:
      • Full de serveis.
      • Documentació acreditativa en què es facin constar les funcions pròpies del lloc de feina.
    3. Resta de participants:
      • Vida laboral, expedida per l’administració competent.
      • Certificat emès per l’empresa que acrediti les funcions duites a terme, la categoria professional i els anys de treball o, quan no se’n disposi, còpia compulsada dels contractes laborals.
      • En el cas de treballadors autònoms, una declaració responsable amb indicació de l’activitat laboral, un resum breu de les funcions desenvolupades i els anys de treball duits a terme.
      • En el cas dels formadors, còpia compulsada del certificat o certificats dels cursos impartits, amb indicació expressa de les hores o crèdits i dels continguts.
      • Altres documents acreditatius.

7.  Lloc i termini de presentació de sol·licituds

  1. El termini de presentació de sol·licituds és del 15 de maig al 9 de juny de 2017.
  2. Les sol·licituds s’han de presentar, juntament amb la documentació que pertoqui segons el punt 6, als llocs següents:
    • Mallorca: a l’IQPIB (ptge. de Guillem de Torrella, 1, 3a planta, 07002 Palma).
    • Menorca: a la Delegació Territorial d’Educació a Menorca (c. de Josep Maria Quadrado, 33, 07703 Maó).
    • Pitiüses: a la Delegació Territorial d’Educació a Eivissa i Formentera (Via Púnica, 23, 07800 Eivissa).
  3. D’acord amb l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els documents que els interessats adrecin als òrgans de les administracions públiques es poden presentar:
    1. Al registre electrònic de l’administració o organisme al qual es dirigeixin, així com a la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes a què es refereix l’article 2.1 de la Llei 39/2015.
    2. A les oficines de Correus, en la forma que s’estableixi per reglament.
    3. A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d’Espanya a l’estranger.
    4. A les oficines d’assistència en matèria de registres.
    5. En qualsevol altre lloc que estableixin les disposicions vigents.

8.  Llista provisional

La llista provisional de persones admeses i excloses al curs es publicarà el dia 30 de juny de 2017 a la pàgina web <http://iqpib.caib.es> .

9.  Termini de reclamacions

Les persones no admeses a la llista provisional poden presentar una reclamació per esmenar les deficiències de la seva sol·licitud del dia 3 al dia 7 de juliol de 2017, ambdós inclosos.

10.  Llista definitiva

La llista definitiva de persones admeses i excloses al curs es publicarà el dia 21 de juliol de 2017 a la pàgina web <http://iqpib.caib.es> .

11.  Característiques del curs

  1. El contingut del curs té com a referent el que s’estableix als annexos 4 i 5 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
  2. El curs té com a finalitat dotar les persones participants dels coneixements i les eines necessàries per tal de poder actuar com a assessores, avaluadores o membre d’una comissió d’avaluació en els procediments d’acreditació de competències per l’experiència professional o vies no formals de formació que es convoquin.
  3. El curs té una durada total de 60 hores de formació semipresencial mitjançant la plataforma educativa Moodle, les quals inclouen 5 sessions de formació presencial obligatòries.
  4. El curs es durà a terme del 4 de setembre al 27 de novembre de 2017. Aquests dos dies es duran a terme dues de les cinc sessions presencials.
  5. Totes les comunicacions relacionades amb el curs (dates d’inscripció, publicació de llistes, horaris de les sessions presencials i qualsevol modificació) es publicaran amb antelació suficient a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>.

12.  Incompatibilitat

La participació en aquest curs és incompatible amb la participació a qualsevol altre curs que concedeixi el dret a obtenir l’habilitació per exercir les funcions d’assessorament i/o avaluació en els procediments de les competències professionals adquirides per experiència laboral, regulat pel Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.

En aquest cas, la persona interessada ha d’optar per un, i ha de posar en coneixement de l’IQPIB la renúncia a participar-hi, si s’escau.

13.  Habilitació

  1. Les persones participants que superin el curs queden habilitades com a assessores i avaluadores en el procediment d’acreditació per al reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral en la qualificació professional a la qual hagin estat admeses al curs i s’incorporen com a tals al Registre del Personal Assessor i Avaluador habilitat a les Illes Balears, creat mitjançant el Decret 55/2011, de 20 de maig, regulador de l’estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l’experiència laboral o vies no formals de formació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  2. Es considera que s’ha superat el curs de formació específica quan s’ha assistit al 80 % de les hores lectives del curs, s’han presentat les activitats dins el termini establert i se n’ha obtingut una qualificació positiva.
  3. Aquesta habilitació és vàlida a l’efecte de les convocatòries del procediment d’acreditació de les competències professionals que facin tant l’Administració general de l’Estat com les diferents comunitats autònomes.

Disposició addicional única

Per assegurar la imparcialitat en les properes convocatòries de reconeixement de competències adquirides per experiència laboral o vies no formals de formació, les persones que superin el curs i resultin habilitades com assessors i avaluadors d’acord amb aquesta convocatòria no poden participar com a candidats per cap de les qualificacions professionals de la mateixa família professional en la qual han resultat habilitades a la primera convocatòria de la família professional que es dugui a terme a les Illes Balears.

 

ANNEX 2

Qualificacions professionals i unitats de competència convocades

A.  Família professional d’Activitats fisicoesportives (AFD)

Qualificació professional: ADF159_2, Guia per itineraris de muntanya baixa i mitjana (RD 1521/2007, de 16 de novembre)

Codi

Unitats de competència

UC0272_2

Assistir com a primer intervinent en cas d’accident o situació d’emergència.

UC0505_2

Determinar i organitzar itineraris per muntanya baixa i mitjana.

UC0506_2

Avançar amb eficàcia i seguretat per terreny de muntanya baixa i mitjana i terreny nevat de tipus nòrdic.

UC0507_2

Guiar i dinamitzar persones per itineraris de muntanya baixa i mitjana i terreny nevat de tipus nòrdic.

Qualificació professional: ADF338_2, Guia per barrancs secs o aquàtics (RD 1521/2007, de 16 de novembre)

Codi

Unitats de competència

UC0272_2

Assistir com primer intervinent en cas d’accident o situació d’emergència.

UC1076_2

Elaborar recorreguts per barrancs.

UC1077_2

Avançar amb eficàcia i seguretat per barrancs de qualsevol tipologia i dificultat.

UC1078_2

Guiar i dinamitzar persones per itineraris de barrancs.

B.  Família professional d’Imatge i so (IMS)

Qualificació professional: IMS436_2, Operacions de so (RD 1957/2009, de 18 de desembre)

Codi

Unitats de competència

UC1402_2

Instal·lar, muntar, desmuntar i mantenir l’equipament en produccions de so.

UC1403_2

Col·laborar en operacions de mescla directa, edició i enregistrament en produccions de so.

UC1404_2

Ubicar i direccionar la microfonia en produccions de so.

Qualificació professional: IMS077_3, Assistència a la realització en televisió (RD 295/2004, de 20 de febrer)

Codi

Unitats de competència

UC0216_3

Coordinar el desenvolupament de les necessitats de realització d’una producció televisiva, de l’espai escènic i de la posada en escena a les diferents localitzacions.

UC0217_3

Assistir en el control de realització d’una producció televisiva mitjançant el control de mitjans tècnics i humans.

UC0218_3

Participar en la postproducció de productes televisius.

Qualificació professional: IMS294_3, Càmera de cinema, vídeo i televisió (RD 1200/2007, de 14 de setembre)

Codi

Unitats de competència

UC0939_3

Col·laborar en el desenvolupament del pla de captació i registre de projectes audiovisuals.

UC0940_3

Verificar l’adequació tècnica i l’operativitat dels recursos de captació i registre.

UC0941_3

Col·laborar en el disseny i l’execució de la il·luminació de produccions audiovisuals.

UC0942_3

Obtenir imatges segons els criteris tècnics, artístics i comunicatius del projecte audiovisual.

Qualificació professional: IMS296_3, Muntatge i postproducció d’audiovisuals (RD 1200/2007, de 14 de setembre)

Codi

Unitats de competència

UC0919_3

Coordinar els processos finals de muntatge i postproducció fins a generar el producte audiovisual final.

UC0947_3

Planificar el procés de muntatge i postproducció d’un producte audiovisual.

UC0948_3

Preparar els materials i efectes necessaris per al muntatge i postproducció.

UC0949_3

Fer el muntatge integrant eines de postproducció i materials de procedència diversa.

C.  Família professional de Sanitat (SAN)

Qualificació professional: SAN123_2, Farmàcia (RD 1085/2005, de 16 de setembre)

Codi

Unitats de competència

UC0363_2

Controlar els productes i materials, la facturació i la documentació en establiments i serveis de farmàcia.

UC0364_2

Assistir en la dispensació de productes farmacèutics, informar els usuaris sobre la seva utilització i determinar paràmetres somatomètrics senzills, sota la supervisió del facultatiu.

UC0365_2

Assistir en la dispensació de productes sanitaris i parafarmacèutics i informar els usuaris sobre la seva utilització, sota la supervisió del facultatiu.

UC0366_2

Assistir en l’elaboració de fórmules magistrals i preparats oficinals, dietètics i cosmètics, sota la supervisió del facultatiu.

UC0367_2

Assistir en la realització d’anàlisis clíniques elementals i normalitzades, sota la supervisió del facultatiu.

UC0368_2

Col·laborar en la promoció, protecció de la salut, prevenció de malalties i educació sanitària, sota la supervisió del facultatiu.

D.  Família professional de Seguretat i medi ambient (SEA)

Qualificació professional: SEA029_2, Vigilància i seguretat privada (RD 295/2004, de 20 de febrer)

Codi

Unitats de competència

UC0080_2

Vigilar i protegir béns i persones i evitar la comissió de delictes i infraccions.

UC0081_2

Acompanyar les persones per defensar-ne la integritat física.

UC0082_2

Protegir l’emmagatzematge, manipulació i transport d’objectes valuosos o perillosos i explosius.

Qualificació professional: SEA129_2, Extinció d’incendis i salvament (RD 1087/2005, de 16 de setembre)

Codi

Unitats de competència

UC0401_2

Executar les operacions necessàries per salvar vides en perill.

UC0402_2

Executar les operacions necessàries per al control i l’extinció d’incendis.

UC0403_2

Actuar en successos descontrolats amb amenaça per a les persones o el medi ambient.

UC0404_2

Executar les operacions necessàries per al control d’emergències amb les ajudes tècniques adequades.

Qualificació professional: SEA534_2, Prevenció d’incendis i manteniment (RD 1037/2011, de 15 de juliol)

Codi

Unitats de competència

UC0272_2

Assistir com a primer intervinent en cas d’accident o situació d’emergència.

UC1747_2

Avaluar les instal·lacions i el compliment de les normes per a la prevenció de riscos d’incendis i emergències.

UC1748_2

Comprovar i mantenir el funcionament dels mitjans materials emprats en la prevenció de riscos d’incendis i emergències.

UC1749_2

Aplicar les normes de seguretat i mantenir les capacitats físiques per a l’acompliment professional d’activitats vinculades a la prevenció d’incendis i emergències.

Qualificació professional: SEA595_2, Operacions de vigilància i extinció d’incendis forestals i suport a contingències en el medi natural i rural (RD 1031/2011, de 15 de juliol)

Codi

Unitats de competència

UC0272_2

Assistir com a primer intervinent en cas d’accident o situació d’emergència.

UC1964_2

Executar tasques de vigilància i detecció d’incendis forestals, manteniment d’infraestructures de prevenció i extinció, i informar la població.

UC1965_2

Executar operacions d’extinció d’incendis forestals.

UC1966_2

Dur a terme tasques de suport en contingències en el medi natural i rural.

Qualificació professional: SEA647_3, Teleoperacions d’atenció, gestió i coordinació d’emergències (RD 1553/2011, de 31 d’octubre)

Codi

Unitats de competència

UC2168_3

Rebre telefonades i identificar i classificar el tipus de demanda, confirmar la localització del succés i les dades de l’alertant.

UC2169_3

Aplicar protocols i plans operatius corresponents a cada tipus de demanda.

UC2170_3

Establir, gestionar i coordinar la resposta, d’acord amb el procediment generat segons el tipus de demanda o les indicacions del tècnic sectorial, i fer-ne el seguiment.

UC2171_3

Fer les operacions administratives del centro de coordinació d’emergències.

UC2172_3

Comunicar-se en anglès, amb un nivell d’usuari competent, en la gestió i coordinació d’emergències.

E.  Família professional de Serveis socioculturals i a la comunitat (SSC)

Qualificació professional: SSC089_2, Atenció sociosanitària a persones al domicili (RD 295/2004, de 20 de febrer)

Codi

Unitats de competència

UC0249_2

Desenvolupar intervencions d’atenció física domiciliària adreçades a persones amb necessitats d’atenció sociosanitària.

UC0250_2

Desenvolupar intervencions d’atenció psicosocial domiciliària adreçades a persones amb necessitats d’atenció sociosanitària.

UC0251_2

Desenvolupar les activitats relacionades amb la gestió i el funcionament de la unitat convivencial.

Qualificació professional: SSC320_2, Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials (RD 1368/2007, de 19 d’octubre)

Codi

Unitats de competència

UC1016_2

Preparar i donar suport a les intervencions d’atenció a les persones i el seu entorn en l’àmbit institucional indicades per l’equip interdisciplinari.

UC1017_2

Desenvolupar intervencions d’atenció física adreçades a persones dependents en l’àmbit institucional.

UC1018_2

Desenvolupar intervencions d’atenció sociosanitària adreçades a persones dependents en l’àmbit institucional.

UC1019_2

Desenvolupar intervencions d’atenció psicosocial adreçades a persones dependents en l’àmbit institucional.

Qualificació professional: SSC444_3, Atenció a l’alumnat amb necessitats educatives especials (ACNEE) en centres educatius (RD 1096/2011, de 22 de juliol)

Codi

Unitats de competència

UC1426_3

Acompanyar l’alumnat amb necessitats educatives especials (ACNEE) en els desplaçaments interns en el centre educatiu.

UC1427_3

Executar, en col·laboració amb el tutor i/o amb l’equip interdisciplinari del centre educatiu, els programes educatius de l’alumnat amb necessitats educatives especials (ACNEE).

UC1428_3

Implementar els programes d’autonomia i higiene personal en la condícia de l’alumnat amb necessitats educatives especials (ACNEE), participant amb l’equip interdisciplinari del centre educatiu.

UC1429_3

Atendre i vigilar en l’activitat d’esbarjo l’alumnat amb necessitats educatives especials (ACNEE) i participar al costat del tutor o tutora en el desenvolupament tant dels programes d’autonomia social com dels programes d’activitats lúdiques.

UC1430_3

Atendre l’alumnat amb necessitats educatives especials (ACNEE) al menjador escolar i participar amb l’equip interdisciplinari del centre educatiu en la implementació dels programes d’hàbits d’alimentació.

F.  Família professional de Transport i manteniment de vehicles (TMV)

Qualificació professional: TMV553_2, Manteniment d'aparells d'embarcacions esportives i d'esbarjo (RD 562/2011, de 20 d’abril)

Codi

Unitats de competència

UC1827_2

Fer el manteniment de l’exàrcia ferma i de treball d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1828_2

Fer el manteniment de pals i altres elements de l’arboradura d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1829_2

Fer el manteniment dels sistemes de control i elements auxiliars de les exàrcies d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1830_2

Confeccionar i mantenir veles i altres elements tèxtils auxiliars d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

Qualificació professional: TMV554_2, Manteniment i instal·lació de sistemes elèctrics i electrònics d’embarcacions esportives i d’esbarjo (RD 562/2011, de 20 d’abril)

Codi

Unitats de competència

UC1831_2

Mantenir i instal·lar els sistemes de generació i acumulació d’energia elèctrica i els motors elèctrics d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1832_2

Mantenir i instal·lar els sistemes de distribució i els circuits de corrent elèctric d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1833_2

Instal·lar i reparar els sistemes electrònics de navegació i instrumentació d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1834_2

Instal·lar i reparar els sistemes de comunicacions, socors i seguretat marítima d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

Qualificació professional: TMV555_2, Manteniment de la planta propulsora, màquines i equips auxiliars d’embarcacions esportives i d’esbarjo (RD 562/2011, de 20 d’abril)

Codi

Unitats de competència

UC0132_2

Mantenir el motor tèrmic.

UC0133_2

Mantenir els sistemes auxiliars del motor tèrmic.

UC1835_2

Muntar i mantenir els sistemes de propulsió i govern i els equips auxiliars d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1836_2

Muntar i mantenir els sistemes de proveïment de fluids i serveis d’aigua d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1837_2

Mantenir i instal·lar els sistemes de fred i climatització d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

 

Qualificació professional: TMV557_2, Pintura, reparació i construcció d’elements de plàstic reforçat amb fibra d’embarcacions esportives i d’esbarjo (RD 562/2011, de 20 d’abril)

Codi

Unitats de competència

UC1841_2

Preparar i protegir superfícies d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1842_2

Dur a terme operacions d’acabat de superfícies de l’obra morta, coberta, superestructures i arboradura d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1843_2

Reparar elements de plàstic reforçat amb fibra d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1844_2

Construir, adaptar i muntar peces i estructures de plàstic reforçat amb fibra d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

 

 

 

ANNEX 3

Ordre de prioritat de qualificacions professionals no convocades

Excepcionalment, poden demanar la participació al curs les persones interessades a ser assessores i avaluadores de qualificacions professionals que no figuren a l’annex 2. Aquestes sol·licituds de participació s’han de regir amb el criteri d’ordre de prioritat següent:

Ordre de prioritat

Qualificacions professionals

1

Serveis per al control de plagues (SEA028_2)

2

Gestió de serveis per al control d’organismes nocius (SEA251_3)

3

Direcció en restauració (HOT331_3)

4

Activitats de gestió per al petit comerç (COM631_2)

5

Activitats auxiliars de comerç (COM412_1)

6

Activitats auxiliars de magatzem (COM441_1)

Documents adjunts