Secció I. Disposicions generals
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 4280
Aprovació definitiva de l'ordenança fiscal que regula la taxa corresponent a tràmits administratius i serveis en relació amb l’acreditació del personal del servei d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives del Consell Insular de Menorca
Es fa públic que el Ple del Consell Insular de Menorca en sessió de caràcter extraordinari de 24 d'abril de 2017 aprovà definitivament l'ordenança fiscal que regula la taxa corresponent a tràmits administratius i serveis en relació amb l’acreditació del personal del servei d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives del Consell Insular de Menorca, el text íntegre de la qual es publica a continuació, per a general coneixement.
ANNEX
ORDENANÇA FISCAL QUE REGULA LA TAXA CORRESPONENT A TRÀMITS ADMINISTRATIUS I SERVEIS EN RELACIÓ AMB L’ACREDITACIÓ DEL PERSONAL DEL SERVEI D’ADMISSIÓ I CONTROL D’AMBIENT INTERN EN LES ACTIVITATS D’ESPECTACLES PÚBLICS I RECREATIVES.
Article 1. Fonaments i naturalesa
Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i pels articles 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, que regula les bases de règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 27 del Text refós de la Llei que regula les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Consell Insular de Menorca estableix la taxa per a la tramitació dels expedients relatius a l’expedició i renovació de l’acreditació del personal del servei d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives, els drets d’examen per a obtenir-la, així com la inspecció i la validació dels centres de formació que imparteixin el curs bàsic de personal, que es regirà per la present prdenança fiscal, les normes de la qual s’ajusten al que diu l’article 57 i concordants de l’esmentat text refós.
Article 2. Fet imposable
1. Constitueixen el fet imposable d’aquesta taxa l’activitat administrativa i la prestació dels serveis tècnics i administratius, de competència del Consell Insular de Menorca, desenvolupades amb motiu de la tramitació, a instància de part, de les actuacions derivades de l’aplicació del Decret 41/2011, de 29 d'abril, que regula els serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives.
Concretament, queden subjectes a la present taxa els supòsits següents:
a) L'acreditació, inspecció i supervisió dels centres de formació que vulguin organitzar i impartir el curs bàsic previst per tal d’obtenir l’acreditació per a l’exercici dels serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives.
b) La participació en la prova avaluadora per tal d’obtenir l’acreditació per a l’exercici dels serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives.
c) L’expedició de la targeta, l'expedició de duplicat i la renovació de la targeta acreditativa com a personal dels serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives.
2. Als efectes anteriors, s’entén tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o repercuteixi en benefici seu, encara que la persona interessada no presenti una sol·licitud expressa.
Article 3. Subjecte passiu
Són subjectes passius contribuents, les persones físiques o jurídiques, i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei general tributària, que els hagin sol·licitat o a les quals es presti qualsevol dels serveis que constitueixen el fet imposable de la taxa.
Article 4. Persones responsables
1. Han de respondre solidàriament de les obligacions del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei general Tributària.
2. Són persones responsables subsidiàries les persones administradores de les societats i les síndiques, interventores o liquidadores de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’abast que assenyala l’article 43 de la Llei general tributària.
Article 5. Quota tributària
La quota tributària es determina per una quantitat fixa assenyalada segons la naturalesa dels documents o expedients que s'hagin de tramitar, d'acord amb la tarifa que es determina a continuació:
1. Per a la acreditació, inspecció i supervisió dels centres de formació que hagin demanat impartir el curs bàsic, 137,60 €.
2. Per a la participació en les proves avaluadores per a l’obtenció de l’acreditació com a personal d’admissió i control d’ambient intern de les activitats d’espectacles públics i recreatives (drets d’examen), 100,28 €.
3. Per a l’expedició, el duplicat o la renovació de la targeta acreditativa com a personal d’admissió i control d’ambient intern de les activitats d’espectacles públics i recreatives, 16,29 €
Article 6. Meritació i període impositiu
La taxa es merita, i s’ha d’abonar, quan se sol·liciti la participació a la prova avaluadora; l’expedició de l’acreditació, renovació i expedició dels duplicats de la targeta identificadora, i la inspecció i supervisió dels centres de formació que vulguin organitzar i impartir el curs bàsic, emplenant l’imprès i efectuant l’ingrés o la transferència bancària al compte corrent obert a nom del Consell Insular de Menorca.
Article 7. Declaració i ingrés
1. Una vegada rebuts en el Consell Insular de Menorca els expedients relatius a la sol·licitud d’inspecció i supervisió de l’autorització com centre de formaci; a la sol·licitud d’expedició, renovació o duplicat de la targeta acreditativa, o a la sol·licitud de participació en la prova avaluadora per a l’obtenció de l’acreditació, es requerirà a la persona interessada la necessitat de practicar l’oportuna autoliquidació, la qual ha d’aportar tota la informació necessària per a l’exacta aplicació d’aquesta taxa si fos insuficient la que figura en la documentació presentada.
2. El procediment d’ingrés és, com preveu l’article 27 del Text refós de la Llei que regula les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, el d’autoliquidació. Els subjectes passius han d’autoliquidar la taxa en el moment que s'iniciï la prestació del servei o l'activitat, que no es tramitarà si no s’ha efectuat el pagament corresponent.
Article 8. Infraccions i sancions
Per a tot el que es refereix a la qualificació d’infraccions tributàries, així com a les sancions que corresponguin en cada cas, hom s’ajustarà al que disposen la Llei general tributària i la resta de disposicions que la despleguin i la complementin.
Disposició final
La present Ordenança entrarà en vigor a partir de l'endemà d'haver-se publicat íntegrament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i romandrà vigent fins a la seva modificació o derogació expressa.
Contra l'acord precedent, que posa fi a la via administrativa, podeu interposar, en el termini de dos mesos a partir de l’endemà del dia que es publiqui aquest edicte al Butlletí Oficial de les Illes Balears, recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.
Tot això sens perjudici que pugueu utilitzar qualsevol altre recurs que considereu procedent en dret.
Tot l'anterior s’ajusta a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula de la jurisdicció contenciosa administrativa, i a la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Finalment, escau d'indicar que la interposició dels recursos pertinents no suspèn l'eficàcia de la resolució impugnada ni interromp els terminis que se'n puguin derivar, excepte que l'autoritat competent ho acordi expressament.
Maó, 27 d'abril de 2017
La secretària interina
Rosa Salord Olèo