Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CAMPOS

Núm. 4247
Bases borsí Escoleta Municipal Els Taperons

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El batle, en data 21 d’abril de 2017 ha dictat resolució, aprovant les bases que a continuació es transcriuen:

Bases específiques per a la creació d’una nova borsa de treball de mestres i educadors/res tutors/es per a l’Escoleta Municipal “Els Taperons”, en substitució de l’anterior borsí de 2015, mitjançant concurs.

Base primera. Objecte de la convocatòria

L’objecte d’aquesta convocatòria és la creació d’una nova borsa de treball de mestres i educadors/res tutors/res, en substitució de l’anterior borsí de 2015, per fer substitucions amb personal de caràcter laboral temporal a l’Escoleta municipal “ Els Taperons”, mitjançant concurs.

Base segona. Condicions o requisits dels/de les aspirants

Per ser admesos/es al procés selectiu, les persones interessades han de complir, en la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els següents requisits:

  1. Tenir la nacionalitat espanyola, o ser estranger amb residència legal a Espanya.
  2. Tenir complerts setze anys i no excedir, si és el cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa, d’acord amb la legislació vigent.
  3. No patir cap malaltia i posseir la capacitat física i psíquica necessària per realitzar les funciones corresponents.
  4. No haver estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se incurs en cap dels supòsits d’incompatibilitat previstos en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
  5. Estar en possessió de la següent titulació, o en condicions d’obtenir-la en la data què acabi el termini de presentació de sol·licituds:

-Mestre/a: títol de mestre/a en l’especialitat d’educació infantil.

-Educador/a tutor/a: títol de tècnic/a superior en educació infantil (Formació professional del cicle formatiu de grau superior).

f) -Acreditar tenir el nivell C o equivalent de llengua catalana (les/els mestres)

   -Acreditar tenir coneixements de llengua catalana amb el nivell B o equivalent (els/les educadors/es).

En el cas de titulacions obtingudes a l’estranger, s’haurà d’estar en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que ho acrediti, si és el cas, l’homologació.

La titulació s’acreditarà mitjançant l’expedició dels títols corresponents per l’autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat podrà declarar també l’equivalència de títols.

Els/les aspirants hauran de reunir els requisits establerts en aquestes bases en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés selectiu. En aquest sentit, es podran efectuar les comprovacions oportunes fins a la contractació.

Base tercera. Presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s’han d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex I), es presentaran en el Registre d’Entrada de l’Ajuntament de Campos, dins el termini de deu dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB, i s’adreçaran al batle. Si el darrer dia de presentació recaigués en dia inhàbil, el termini s’entendrà ampliat fins al dia hàbil següent.

També podran presentar-se en les formes previstes a l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Així mateix es podran presentar les sol·licituds a les oficines de correus. Es lliuraran en aquestes dependències, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, en sobre obert, per ser datades i segellades pel funcionari de correus. Només així s’entendrà que van tenir la seva entrada el dia de la seva presentació a correus i per tant podran ser admeses a la convocatòria, sempre que s’acompleixi l’esmentat anteriorment. El comprovant s’enviarà mitjançant fax al núm. 971 65 26 93 a l’Ajuntament de Campos, el mateix dia. Sense complir aquests requisits, la documentació no serà admesa si és rebuda per l’òrgan convocant amb posterioritat a la data i a l’hora de finalització del termini assenyalat.

La no presentació de les sol·licituds en temps i forma determinarà l’exclusió de l’aspirant al procés selectiu.

2. A més de les dades de caràcter general i professional que han de constar a la sol·licitud, les persones interessades hi hauran d’adjuntar la documentació següent:

  1. Fotocòpia compulsada del document nacional d’identitat en vigor o, en cas de no posseir nacionalitat espanyola, fotocòpia compulsada del document oficial acreditatiu de la personalitat i, si és el cas, permís de residència.
  2. Fotocòpia compulsada del títol exigit a la lletra e) de la base segona o certificat acadèmic que acrediti que té cursats i aprovats els estudis necessaris per a l’obtenció del títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els drets per a la seva expedició, si n’és el cas.
  3. Fotocòpia compulsada dels documents justificatius dels mèrits al·legats. El Tribunal no valorarà els mèrits que no s’acreditin juntament amb la instància de sol·licitud per participar en el procés selectiu.
  4. Justificant d’haver efectuat l’ingrés de 10 euros en concepte de drets de participació en el concurs, al compte ES60 2100 0089 59 0200000142 de La Caixa, fent constar el concepte de l’ingrés.

Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera ha d’anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o castellana.

3. Les persones aspirants hauran de conservar una còpia segellada i registrada de la seva sol·licitud, per si els fos requerida en qualsevol moment del procés selectiu.

4. Protecció de dades personals. De conformitat al que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa als aspirants que la presentació de les sol·licituds implica que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió i documentació que l'acompanyi o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal denominat Personal Municipal, del qual és responsable l'Ajuntament de Campos i que té per finalitat, entre d'altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria.

Les dades personals que calgui poden ser publicades en el BOIB, en el tauler d'edictes de l'Ajuntament i en el web d’aquesta institució (www.ajcampos.org), d'acord amb el que disposen les bases d'aquesta convocatòria i els articles 42 i 43 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Es fa constar que, en el cas que l'interessat/da hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, n’autoritza expressament el tractament per complir les finalitats anteriorment exposades.

L'òrgan administratiu davant el qual els interessats poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999 és l’Ajuntament de Campos, plaça Major, núm. 1 (07630 Campos).

Base quarta. Admissió d’aspirants

1.Acabat el termini de presentació de sol·licituds, el batle emetrà resolució en el termini màxim de 15 dies hàbils, que es publicarà en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Campos i al web www.ajcampos.org en què s’hi farà constar la relació de les persones aspirants admeses i excloses, i, si s’escau, la causa d’exclusió.

Els/les interessats/des exclosos/es disposaran d’un termini de 10 dies hàbils per procedir a la esmena de les deficiències, si fos el cas, de conformitat a l’establert a l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, i en cas contrari s’arxivarà la seva sol·licitud sense més tràmit.

Seran esmenables els errors de fet, assenyalats a l’article 66 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, com són les dades personals del/la interessat/da, direcció a efectes de notificacions, data, signatura o òrgan a què es dirigeix. No serà esmenable, pel fet d’afectar el contingut essencial de la pròpia sol·licitud del sistema selectiu:

- La presentació de la sol·licitud fora de termini.

- No fer constar que es reuneixen tots i cada un dels requisits de capacitats exigits en les bases.

- Qualsevol altra resultant de la normativa aplicable o d’allò previst a les bases de la convocatòria.

- Els mèrits al·legats però no aportats.

Si no es presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista de persones admeses i excloses i no caldrà tornar-la a publicar.

2. Les reclamacions al llistat provisional d’admesos/es i exclosos/es es resoldrà mitjançant resolució de batlia en el termini màxim de 10 dies hàbils i es penjarà en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web www.ajcampos.org .

Contra la resolució aprovatòria, si n’és el cas, del llistat definitiu, podran els/les interessats/interessades interposar recurs contenciós administratiu, en els termes de la vigent Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, un cop presentat, si és el cas, el recurs potestatiu de reposició previst a l’article 123 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre.

3. En tot cas, amb la finalitat d’evitar errors, i si se’n produeixen, possibilitar-ne l’esmena dins el termini i en el forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó, a més, que els seus noms consten a la relació  de persones admeses.

4. Els errors de fet podran ser esmenats en qualsevol moment d’ofici o a petició de les persones interessades.

Base cinquena. Tribunal qualificador

1.El Tribunal que es convoca estarà constituït per cinc membres:

-Presidenta: Maria Beatriu Zamorano Galmés, Arxivera Municipal.

Suplent: Gabriel Sastre Barbero, Enginyer tècnic municipal.

-Vocals:

Margalida Roig Monserrat, funcionària d’urbanisme.

Suplent: Francisca Porquer Manresa, funcionària d’Intervenció.

Joan Font Roig, funcionari d’urbanisme.

Suplent: Magdalena Oliver Miralles, funcionària d’intervenció.

Margalida Cañamero Rigo, mestra de l’Escoleta Municipal “ Els Taperons”.

Suplent: Aina Maria Vadell Roig, secretària de l’Escoleta Municipal “ Els Taperons”.

Secretari: Francisco Nolla Monserrat, funcionari de secretaria.

Suplent: Bartomeu Burguera Lladó, funcionari de secretaria.

2. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la meitat més un dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense presidenta ni secretari, i les seves decisions s’adoptaran per majoria.

3. Els membres del Tribunal hauran d’abstenir-se d’intervenir, i ho notificaran a l’autoritat convocant, quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes a l’article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic o si han realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives d’accés a les places de què es tracta durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.

Així mateix, les persones aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades al paràgraf anterior, conforme al que preveu l’article 24 de la Llei 40/2015.

Base sisena. Procés de selecció

El procés de selecció constarà d’una fase, que no serà eliminatòria.

Concurs de mèrits

La puntuació màxima que es podrà assolir pels mèrits al·legats serà de 35,50 punts, d’acord amb el que s’estableix en els apartats següents:

a)  Experiència laboral. La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 15 punts, d’acord amb els criteris següents:

a.1. Per cada mes complet de serveis prestats en places de mestre/a o educador/a en escoletes d’aquest terme municipal: 0,75 punts per mes, amb un màxim de 9 punts.

a.2. Per cada mes complet de serveis prestats en places de mestre/a o educador/a en escoletes d’altres municipis: 0,50 punts per mes, amb un màxim de 6 punts.

Aquests  mèrits s’hauran d’acreditar mitjançant un certificat de l’entitat administrativa on hagin prestat els serveis.

b) Titulacions oficials. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els següents criteris:

b.1. Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària: 3,5 punts.

b.2. Per cada titulació acadèmica de grau o llicenciatura universitària: 5 punts.

b.3. Per títols de postgrau i màsters o equivalent: 1 punt.

b.4. Per cada títol de doctor: 2 punts.

El justificant de pagament dels drets d'expedició d'un títol només té validesa fins a l'expedició del títol. S'ha de presumir que el títol ha estat expedit quan hagin transcorregut més de dos anys des de l'emissió del justificant de pagament dels drets d'expedició del títol i, en aquest cas, als aspirants no se'ls valorarà aquest mèrit, tret que justifiquin mitjançant un certificat del centre d'estudis oficials corresponent que el títol encara no ha estat expedit.

c)  Cursos. La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 5 punts, d’acord amb els següents criteris:

Cursos o estudis relacionats directament amb les funcions al lloc de treball que s’opta, impartits per centres oficials:

-Cursos de fins a 50 hores lectives: 0,25 punts

-Cursos de 51 a 100 hores lectives: 0,50 punts

-Cursos de més de 100 hores lectives: 0,75 punts

d) Coneixements de la llengua catalana. La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 3,50 punts, i només es valoraran les titulacions superiors a les requerides a la base 2a f):

- Certificat de capacitació en llengua catalana per a l’ensenyament al primer cicle d’educació infantil (només en el cas d’educadors/res) : 0,50 punts

-Nivell C1 o equivalent (C): 1 punt

-Nivell C2 o equivalent (D): 2 punts

-Nivell LA o equivalent E: 1 punt

Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica. Només es valorarà el certificat de nivell més alt, a excepció de si també s’acredita el nivell LA (certificat de Llenguatge Administratiu), la puntuació del qual se sumarà a l’altre nivell de català més alt acreditat.

e) Coneixements d’altres idiomes. Es valoraran les certificacions acreditatives dels coneixements de qualsevol llengua oficial d'altres comunitats autònomes i/o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d'idiomes o escoles d'administració pública, fins a un màxim de 4 punts, d'acord amb els criteris de puntuació que s'indiquen a continuació:

-Nivell bàsic:

1) Primer curs d’escoles oficials d’idiomes o equivalents: 1 punt.

2) Segon curs d’escoles oficials d’idiomes o equivalents: 1,25 punts.

-Nivell Intermedi:

1) Primer curs d’escoles oficials d’idiomes o equivalents: 1,50 punts.

2) Segon curs d’escoles oficials d’idiomes o equivalents: 1,75 punts.

-Nivell Avançat:

1) Primer curs d’escoles oficials d’idiomes o equivalents: 2 punts.

2) Segon curs d’escoles oficials d’idiomes o equivalents: 2,25 punts.

Per a una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.

Base setena. Publicació de les valoracions

1. La puntuació obtinguda en el procés selectiu determinarà l’ordre de situació de les persones aspirants de major a menor puntuació dins el llistat.

En cas que es produeixin empats, s’han de resoldre pel tribunal qualificador en el moment de d’haver acabat les valoracions. Per resoldre aquests empats, es seguiran successivament els criteris següents:

a) Major puntuació a l’apartat d’experiència laboral.

b) Major puntuació a l’apartat de formació: amb aquest ordre c,b,d,e.

c) Si l’empat persisteix, es farà un sorteig.

2. Concloses les valoracions, el tribunal qualificador farà públic al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i al web www.ajcampos.org la relació provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants al borsí de mestre/ a i educador/a tutor/a, amb indicació del document nacional d’identitat. Aquesta es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.

3. Les persones aspirants disposaran d’un termini de deu dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació del llistat per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració total provisional del procediment selectiu, les quals es resoldran en el termini de cinc dies hàbils, i es publicarà el llistat definitiu.

Base vuitena. Incidències

El Tribunal qualificador queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes i incidències que es plantegin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst en les bases. Abans de la constitució del Tribunal qualificador, s’atribueix al batle de l’Ajuntament la facultat d’interpretar i de resoldre les incidències i recursos.

Dins d’aquestes facultats s’inclouen les de desqualificar les persones aspirants i en conseqüència, no puntuar a aquells que vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau.

Base novena. Funcionament de la borsa de treball

Quan sigui necessari contractar a alguna persona per ocupar un lloc de feina de mestre/a o educador/a per a l’Escoleta Municipal, l’Ajuntament acudirà a aquesta borsa de treball, procedint de la següent forma: s’avisarà a les persones aspirants disponibles que constaran al llistat definitiu per rigorós ordre de puntuació. Seran avisades via mail, o per telèfon, quedant constància d’aquesta circumstància a l’expedient, per fer-les l’oferiment del lloc de feina. En cas que l’interessat/interessada renuncií a l’oferiment de feina (la justificació de la renúncia haurà de constar a l’expedient), passarà a ocupar el darrer lloc de la borsa de treball. Aquest criteri, serà el que regirà en cada contractació. No s’avisarà ni podran optar al lloc de feina ofert, les persones que tenguin contracte en vigor a l’Escoleta Municipal.

Amb caràcter previ a la formalització del contracte, l’interessat/interessada ha de manifestar que no desenvolupa cap feina o activitat en el sector públic dels que delimita la Llei 53/84, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació.

En el moment de la contractació, els/les aspirants proposats/proposades pel Tribunal qualificador presentaran, en el termini que en cada cas se’ls hi comuniqui, els documents que calguin per a la seva contractació. Si dins del termini indicat, llevat de casos de força major, els/les aspirants proposats/proposades no presentessin la documentació o no reunissin els requisits exigits, no podran ser contractats i quedaran anul·lades totes les actuacions, sense perjudici de les responsabilitats en què haguessin pogut incórrer. La renúncia al lloc de feina ofert, així com la no presentació de la documentació prevista en aquestes bases, suposarà la renúncia de la plaça.

Es mantindrà l’ordre de la borsa de treball als/ a les aspirants que, en el moment de la crida, es trobin en alguna de les següents situacions:

-Incapacitat temporal, incloent-se també la situació de suspensió de contracte per risc durant l’embaràs. En aquest supòsit haurà de presentar certificat o informe mèdic que així ho acrediti.

-Maternitat o paternitat, tant per naturalesa com per adopció o acolliment.

-Trobar-se en el moment de la crida en servei actiu a l’Escoleta Municipal “ Els Taperons”.

La justificació per acreditar aquests casos s’haurà d’entregar en el termini concedit per presentar la documentació abans indicada. Aquestes persones es consideraran com a no disponibles. Una vegada acabada aquesta situació s’haurà de comunicar a l’ajuntament en un termini màxim de 10 dies hàbils.

Serà exclòs/exclosa de la borsa qui, un cop efectuada la crida i acceptat el contracte, renunciï després d’haver-se cursat l’alta a la Seguretat Social.

Aquesta borsa de treball tindrà una duració indefinida. De totes formes, l’Ajuntament quan ho consideri necessari i oportú, podrà convocar nou concurs per renovar i actualitzar la borsa de treball.

Base desena. Impugnació

Aquestes bases i tots el actes administratius que se’n derivin i de les actuacions del Tribunal qualificador, podran ser impugnats conforme al que estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Base onzena. Publicitat

Aquestes bases i la convocatòria es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web  www.ajcampos.org .

   

Campos, 21 d’abril de 2017

El batle

Sebastià Sagreras Ballester

                   

ANNEX I

MODEL DE SOL·LICITUD

         

Nom/nombre...........................................................Llinatges/apellidos...........................................

................DNI........................................Data naixement/fecha nacimiento.....................................

Telèfon fix/teléfono fijo..........................................Telèfon mòbil/teléfono móvil..............................

Correu electrònic/correo electrónico................................................................................................

Adreça/dirección..............................................................................núm.................C.P..................

Localitat/localidad...............................................................Província/Provincia..............................................

SOL·LICIT/ SOLICITO:

Prendre part en el procés selectiu convocat per l’Ajuntament de Campos per a la creació d’un borsí de mestres i/o educadors/res tutors/es per a l’Escoleta Municipal “Els Taperons”, amb caràcter laboral temporal, per cobrir les necessitats o substitucions d’aquest personal de l’Ajuntament, publicat en el BOIB número....... de data..................., i per això,

Tomar parte en el proceso selectivo convocado por el Ayuntamiento de Campos, para la creación de un bolsin de maestros/as i/o educadores/as tutores/as para la Escoleta Municipal “Els Taperons”, con caràcter laboral temporal, para cubrir las necesidades o sustituciones de este personal del Ayuntamiento, publicado en el BOIB número......... de fecha................., y por ello,

DECLAR/DECLARO:

a) Que reuneixo tots i cadascun dels requisits que consten a les bases de la convocatòria.

b) Que no pateixo cap malaltia infectocontagiosa i posseixo la capacitat física i psíquica necessària per a l’execució de les corresponents funcions.

c) Que no he estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les Administracions públiques, ni me trobo inhabilitat per l’execució de funcions públiques.

d) No me trobo afectat per cap incapacitat o incompatibilitat, segons l’establert al Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril i Llei 53/1984, de 26 de desembre d’incompatibilitats.

a) Que reuno todos y cada uno de los requisitos que constan en las bases de la convocatoria.

b) Que no sufro ninguna enfermedad infectocontagiosa y poseo la capacidad física y psíquica necesaria para la ejecución de las correspondientes funciones.

c) Que no he sido separado, mediante expediente disciplinario, del servicio de cualquiera de las Administraciones Públicas, ni me encuentro inhabilitado por la ejecución de funciones públicas.

d) No me encuentro afectado por ninguna incapacidad o incompatibilidad, según lo establecido en el Real decreto legislativo 781/1986, de 18 de abril y Ley 53/1984, de 26 de diciembre de incompatibilidades.

ADJUNT/ADJUNTO

-Fotocòpia del document nacional d’identitat.

-Fotocòpia compulsada o autenticada del títol dels estudis requerits.

-Relació de la documentació que s’aporta per el concurs (fotocòpia compulsada o autenticada), amb un índex que s’ha d’annexar a aquesta sol·licitud.

-Fotocopia del documento nacional de identidad.

-Fotocopia compulsada o autentificada del título de los estudios requeridos..

-Relación de la documentación que se aporta para el concurso (fotocopia compulsada o autentificada), con un índice que se ha de unir a esta solicitud.

AUTORITZ/AUTORIZO

A l’Ajuntament de Campos, perquè, en cas que sigui necessari realitzar alguna contractació en relació a aquest borsí, em comuniqui l’oferta de feina a través del correu electrònic o telèfon mòbil que s’indiquen en aquesta sol·licitud. 

Al Ayuntamiento de Campos, para que, en caso que sea necesario realizar alguna contratación en relación a este bolsin, me comunique la oferta de trabajo a través del correo electrónico o teléfono móvil que se indican en esta solicitud.

Campos,..........de.......................de 2017

Sr. Batle de l’Ajuntament de Campos