Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 4029
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 19 d’abril de 2017 per la qual es convoca la prova d’accés de caràcter general perquè les persones sense la titulació acadèmica necessària puguin accedir a les formacions esportives del cicle inicial/nivell I del grau mitjà dels ensenyaments esportius de règim especial i es concreten aspectes sobre l’organització de la prova

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fonaments de dret

1. El Reial decret 1363/2007, de 24 d’octubre, estableix l’ordenació general dels ensenyaments esportius de règim especial. L’article 31 regula l’accés a aquests ensenyaments sense el títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) per a les formacions de grau mitjà.

2. L’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 28 de juliol de 2008 de regulació dels ensenyaments esportius de règim especial establerts a l’empara del Reial decret 1913/1997, de 19 de desembre, i de l’exhauriment de determinades formacions esportives regula, en l’article 17, la prova d’accés al grau mitjà per als alumnes que no tenen el títol de graduat en educació secundària obligatòria. En la disposició addicional cinquena de la mateixa Ordre s’especifiquen els equivalents acadèmics d’aquest títol.

3. La disposició final primera de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 28 de juliol de 2008 autoritza el director general competent en els ensenyaments esportius de règim especial perquè disposi la realització de les actuacions administratives necessàries per executar, desplegar i concretar aquesta Ordre.

4. El Decret 11/2016, de 11 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

 

Resolució

1. Convocar la prova d’accés de caràcter general a les formacions esportives de cicle inicial/nivell I de grau mitjà dels ensenyaments esportius de règim especial per a les persones que no tenen la titulació acadèmica requerida per accedir a aquestes formacions. La Conselleria d’Educació i Universitat convoca aquesta prova, corresponent a l’any 2017, a les Illes Balears, dins el seu àmbit competencial.

2. Aprovar les instruccions per les quals es concreten aspectes sobre l’organització de les proves: l’estructura, la qualificació, la durada, els continguts, el calendari, els tribunals i els professors que han d’actuar com a vocals de la Comissió Avaluadora d’aquestes proves. Aquests aspectes es concreten en els annexos següents:

a) L’annex 1: inclou les instruccions generals de les proves.

b) L’annex 2: especifica les característiques de la prova de grau mitjà.

c) L’annex 3: detalla el calendari de les actuacions corresponents.

d) L’annex 4: conté el full d’inscripció.

3. Disposar que aquesta Resolució comenci a vigir l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb el que s’estableix en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  

Palma, 19 d’abril de 2017

El director general de Planificació, Ordenació i Centres

Antonio Morante Milla

                   

ANNEX 1
Instruccions generals de les proves

Article 1

Objecte i efecte de les proves

Aquestes instruccions concreten els diferents aspectes de les proves d’accés de caràcter general a les formacions esportives de cicle inicial/nivell I de grau mitjà dels ensenyaments esportius de règim especial. El fet de superar-les permet justificar el requisit acadèmic d’accés de caràcter general en formalitzar la matrícula dels ensenyaments esportius i/o serveix de justificant en demanar l’homologació o la convalidació educativa d’altres formacions oficials o de les formacions federatives previstes en la normativa vigent.

Article 2

Requisits dels aspirants

S’hi poden inscriure les persones que no tenen el títol acadèmic requerit, ni els considerats equivalents, ni cap altre requisit que permeti accedir directament a les formacions esportives esmentades en l’article 1. Per poder fer la inscripció, han de complir les condicions d’edat previstes en l’article 31.a del Reial decret 1363/2007, que són tenir desset anys o complir-los dins l’any natural 2017.

Article 3

Objectiu i continguts generals de les proves

Els inscrits han de demostrar coneixements i habilitats suficients per cursar amb aprofitament els ensenyaments esportius de grau mitjà. Els continguts de la prova corresponen al currículum de l’educació secundària obligatòria de les Illes Balears.

Article 4

Correspondència amb altres proves

La certificació acadèmica de superació de la part comuna de la prova d’accés a la formació professional de grau mitjà i qualsevol altra certificació considerada acadèmicament equivalent poden substituir, a efectes acadèmics, la prova regulada en aquesta Resolució.

Article 5

Inscripció a les proves

El període d’inscripció a la prova d’accés és del 2 al 5 de maig de 2017. La inscripció es pot registrar als centres educatius indicats en l’article 7 i a les delegacions d’educació, indicant que s’ha de remetre la documentació al Servei d’Ensenyaments de Règim Especial de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres (c. d’Alfons el Magnànim, 29, 4t, 07004 Palma).

Article 6

Taxes, descomptes i exempcions

1. La inscripció està subjecta a l’acreditació del pagament de les taxes establertes per a aquests tipus de proves o a l’acreditació d’estar-ne exempts. La taxa inclou l’expedició del certificat que acredita que s’ha superat la prova.

2. El pagament es pot fer:

a) Amb un ingrés bancari (model 046, codi P39) a favor de la CAIB per l’import vigent, especificat en el punt 3 d’aquest article. S’han d’indicar el nom i els llinatges del sol·licitant i el concepte «Inscripció prova d’accés de caràcter general de grau mitjà».

b) Telemàticament a través de la pàgina de l’Agència Tributària de les Illes Balears (atib.es): http://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx (->Conselleria d’Educació i Universitat -> Ensenyaments esportius de règim especial -> Inscripció per fer les proves -> Prova general -> 16,64 € o Prova general amb descompte de família nombrosa general -> 8,32 €).

3. Import de la taxa:

a) Taxa completa: 16,64 €.

b) Taxa amb descompte: les persones que s’indiquen a continuació poden aplicar un descompte del 50 % a la taxa, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció:

— Els membres de famílies nombroses de categoria general. Han d’aportar el títol o el certificat expedit, en vigor,  a l’efecte per l’òrgan competent.

La taxa (8,32 €) s’ha de pagar en la forma establerta en l’apartat anterior i s’ha d’indicar la causa de l’aplicació del descompte.

4. Estan exemptes de pagar aquesta taxa les persones següents, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de fer la inscripció:

a) Els membres de famílies nombroses de categoria especial. Han d’aportar el títol o el certificat expedit a l’efecte per l’òrgan competent.

b) Les persones amb una discapacitat igual al 33 % o superior. Han d’aportar un certificat que acrediti el tipus i el grau de discapacitat que tenen, expedit per un organisme oficial competent en matèria d’afers socials.

c) Les persones que hagin estat víctimes d’actes terroristes, i també el cònjuge i els fills, estan exemptes del pagament de la taxa, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció. Aquesta condició s’ha d’acreditar mitjançant la resolució administrativa corresponent. En el cas del cònjuge i els fills, també s’ha de presentar el llibre de família.

d) Les víctimes de violència de gènere, i també els fills que en depenen, estan exemptes del pagament de la taxa sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció. Aquesta condició s’ha d’acreditar mitjançant qualsevol dels documents prevists per la normativa vigent. En el cas dels fills dependents, també s’ha de presentar el llibre de família.

  

Article 7

Centres on es pot fer la inscripció i la prova i altres punts d’informació

1. Centres on es pot fer la inscripció i on es desenvoluparan les proves:

a) IES Centre de Tecnificació Esportiva Illes Balears (IES CTEIB).

Gremi dels Forners, 4 (Poliesportiu Príncipes de España), 07009 Palma.

Telèfon: 971 43 37 14 www.iescteib.org

b) IES Algarb, a l’illa d’Eivissa. Ctra. de l’Aeroport, km 3, 07817 Sant Jordi de ses Salines.  Telèfon: 971 30 68 66 www.iesalgarb.es

c) IES Cap de Llevant, a l’illa de Menorca. C. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó. Telèfon: 971 35 35 82 www.iescapdellevant.org

2. Delegacions educatives on es pot fer la inscripció:

  • Delegació Territorial d’Educació a Menorca. Avinguda de Josep Maria Quadrado, 33, 07703 Maó. Tel.: 971 36 90 08.
  • Delegació Territorial d’Educació a Eivissa. Via Púnica, 23, 07800 Eivissa.    Tel.: 971 31 01 04

3. Punts d’informació per a les persones sol·licitants:

a) Servei d’Ensenyaments de Règim Especial de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres (DGPOC). C. d’Alfons el Magnànim, 29, 4t, 07004 Palma (Illes Balears). Tel.: 971 17 78 00 (extensió 62173)

b) Els centres especificats en el punt 1.

 

Article 8

Formalització de la sol·licitud d’inscripció i documentació que s’ha de presentar

1. La sol·licitud d’inscripció s’ha de formalitzar per duplicat mitjançant l’imprès oficial que es troba en l’annex 4, que s’ha d’emplenar i signar. Els centres educatius indicats en l’article 7 han de facilitar aquest imprès, també és pot descarregar de la pagina web de la Conselleria d’Educació. Aquesta sol·licitud inclou la declaració jurada que no es té cap altre requisit que permeti l’accés directe a les formacions.

2. S’han d’abonar les taxes o s’ha d’acreditar l’exempció d’abonar-les (article 6).

a) S’ha de presentar, com a justificant, l’ingrés bancari o el document telemàtic del model 046, emplenat amb el codi P39 i amb el nom i els llinatges, el concepte (prova d’accés general) i l’import adequat. Si escau, s’ha d’acreditar el dret a la reducció en el pagament d’aquesta taxa amb els documents indicats en l’article 6.3.b.

b) S’ha d’acreditar l’exempció del pagament d’aquesta taxa amb els documents indicats en l’article 6.4.

3. Per acreditar el requisit d’edat, s’ha d’aportar l’original i una còpia del document oficial d’identificació (DNI/NIE/passaport...).

4. Les persones que tinguin alguna part de la prova d’accés superada ho han de fer constar en l’apartat d’observacions de la sol·licitud i han de presentar l’original i una còpia del document requerit perquè el centre la compulsi, a fi que la qualificació d’aquesta part es tengui en compte per al càlcul de la qualificació final de la prova. Si els correspon, es tindrà en compte en la qualificació d’aquella part. Aquestes persones també poden sol·licitar presentar-se per pujar la nota de les parts ja superades.

5. Les persones que vulguin que se’ls tengui en compte l’exempció d’alguna de les parts o de la totalitat de la prova ho han de fer constar en l’apartat d’observacions de la sol·licitud i ho han d’acreditar de la forma establerta. Si els correspon l’exempció, es tindrà en compte en les qualificacions.

6. En el cas que s’acumulin les exempcions de totes les parts, s’ha de presentar la documentació que sigui aplicable.

7. Les persones que necessitin una adaptació de les condicions en què s’ha de fer la prova ho han de fer constar en la sol·licitud i ho han d’acreditar presentant l’original i una còpia del document requerit perquè el centre la compulsi. Si els correspon l’adaptació, es tindrà en compte en la realització i la qualificació de la prova.

Article 9

Actuació amb la documentació necessària per a la inscripció

1. La secretaria del centre on es fan les inscripcions per fer la prova, un cop hagi comprovat que la sol·licitud d’inscripció està degudament emplenada, n’ha de segellar un dels exemplars i l’ha de retornar a la persona interessada.

2. La secretaria del centre s’ha de quedar la fotocòpia del document oficial d’identificació (DNI/NIE/passaport...) i ha de comprovar que es compleix el requisit d’edat requerit.

3. També s’ha de quedar una còpia de la resta de la documentació que es presenti, un cop compulsada.

4. Abans del 10 de maig de 2017, els centres han de fer arribar a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, per fax o per correu electrònic:

a) La llista de les persones que sol·liciten l’adaptació de les condicions en què s’ha de fer la prova. S’hi han d’adjuntar les còpies de les sol·licituds i de la documentació que acredita que els sol·licitants tenen necessitats educatives especials o dificultats específiques d’aprenentatge.

b) Altres sol·licituds o observacions que no pugui resoldre el centre.

 

Article 10

Admissió per fer les proves

Cada centre educatiu ha de comprovar, amb la documentació rebuda, que les persones que sol·liciten fer les proves tenen l’edat requerida i compleixen la resta de condicions que permeten fer les proves.

Article 11

Llista provisional de persones admeses per fer les proves i de persones excloses

1. La llista provisional de persones admeses per fer les proves i de persones excloses s’ha de publicar el dia 8 de maig de 2017 al tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre on s’ha presentat la sol·licitud.

2. En la llista provisional s’hi ha de fer constar:

a) Les persones que tenen l’exempció de l’avaluació de la llengua catalana, obtinguda de conformitat amb el que es determina en la normativa vigent. Han d’aportar el document que ho acredita durant el període d’inscripció. Si encara no el tenen, l’han de lliurar als membres de la Comissió Avaluadora el mateix dia de la prova. No s’admetran els documents que es presentin amb posterioritat al dia de la prova.

b) Les persones que estan exemptes de fer la part de la prova relativa a la llengua catalana pel fet d’haver presentat el certificat de nivell B1 de català o un certificat equivalent, o un certificat que acrediti un nivell superior de coneixements de llengua catalana.

c) Les persones que estan exemptes de fer la part de comunicació.

d) Les persones que estan exemptes de fer la part social.

e) Les persones que estan exemptes de fer la part cientificotecnològica.

f) Les persones que tenen alguna part de la prova ja superada, amb indicació de la qualificació corresponent o de la intenció de presentar-se per pujar nota, si aquest fet està certificat correctament.

g) La llista de persones excloses, amb indicació de la causa.

3. En el cas de les persones que hagin sol·licitat una exempció i no puguin presentar el certificat corresponent abans de la publicació de la llista provisional d’admesos, s’ha de fer constar «Exempció condicionada» en la llista provisional.

Article 12

Reclamacions

Les reclamacions contra les llistes provisionals de persones admeses per fer les proves i de persones excloses es poden presentar els dies 8, 9 i 10 de maig de 2017 davant la direcció del centre educatiu on s’hagi presentat la sol·licitud.

Article 13

Llista definitiva de persones admeses per fer les proves

1. El dia 11 de maig de 2017, com a màxim, cada centre educatiu que duu a terme les proves ha de publicar la llista definitiva de les persones admeses al tauler d’anuncis i a la pàgina web.

2. En aquesta llista definitiva s’hi han de fer constar cadascuna de les exempcions dels aspirants referents a alguna de les parts de la prova i les parts ja superades amb anterioritat que s’hagin acreditat en el moment de fer la inscripció, o les parts amb exempció condicionada a la presentació de la documentació el dia de la prova.

3. Contra la llista definitiva es pot presentar un recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Ordenació i Centres en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data en què s’hagi publicat.

Article 14

Comissió Avaluadora de les proves

1. La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de nomenar els membres de la Comissió Avaluadora de la prova, i ha de publicar el nomenament a la seva pàgina web i l’ha de comunicar als diferents centres almenys 72 hores abans de l’hora d’inici de la prova.

2. La Comissió Avaluadora ha d’estar formada pels membres següents:

a) President: un representant de la Conselleria d’Educació i Universitat.

b) Vocals:

— Un vocal per a la part de comunicació.

— Un vocal per a la part social.

— Un vocal per a la part cientificotecnològica.

c) Secretari: ha d’actuar com a secretari de la Comissió Avaluadora el vocal designat a aquest efecte en l’acte de constitució de la Comissió.

El director general de Planificació, Ordenació i Centres pot nomenar, si ho considera oportú, un nombre superior de vocals.

3. La Comissió Avaluadora ha d’exercir les funcions següents:

a) Elaborar les diferents proves.

b) Enviar als centres els diferents exàmens de les proves, amb antelació i en la forma establerta.

c) Corregir i qualificar les proves.

d) Estendre les actes d’avaluació.

e) Resoldre les reclamacions que s’hagin presentat contra les qualificacions i l’avaluació.

f) Dur a terme qualsevol altra funció que li pugui assignar la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

4. Els membres de la Comissió Avaluadora poden rebre la compensació econòmica corresponent, d’acord amb els conceptes i els imports que estableix l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 27 d’octubre de 2008 per la qual es regulen les condicions generals i els mòduls econòmics dels pagaments al personal que participa en les proves d’accés als ensenyaments esportius del sistema educatiu (BOIB núm. 161, de 15 de novembre).

Article 15

Tribunals dels diferents centres

1. La direcció de cada IES ha d’haver proposat, com a màxim dia 10 de maig de 2017, el nomenament dels membres del tribunal que controlarà les proves al seu centre el dia i l’hora establerts. La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de resoldre la proposta de nomenament i n’ha d’informar els centres perquè es publiqui amb almenys 48 hores d’antelació a l’hora d’inici de la prova.

2. Els tribunals han d’estar constituïts pels membres següents:

a) Un president, que preferentment ha de ser un membre de la junta directiva del centre.

b) Dos vocals, un dels quals ha de fer les funcions de secretari del tribunal.

3. El tribunal de cada centre ha d’exercir les funcions següents:

a) Constituir el tribunal i estendre acta de la constitució.

b) Verificar la identitat dels inscrits en crida única en l’horari previst de començament de la primera prova.

c) Fer el seguiment de la prova que prèviament haurà enviat la Comissió Avaluadora.

d) Resoldre les reclamacions presentades pels aspirants en el procés, així com les incidències que es derivin de l’organització i la realització de la prova.

e) Estendre una acta en què s’han d’indicar els exàmens lliurats pels inscrits i s’ha de deixar constància de qualsevol incidència que es produeixi en el desenvolupament de la prova.

f) Quan hagin acabat les diferents proves, ha d’enviar a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, per a la Comissió d’Avaluació, una còpia de les diferents proves, de les actes de constitució, de les llistes de presentats i dels exàmens lliurats pels aspirants.

4. Durant el desenvolupament de les proves hi haurà membres de la Comissió Avaluadora a l’IES CTEIB, de Palma.

Article 16

Data i horari de realització de la prova

1. La prova s’ha de fer el dia 15 de maig de 2017.

2. L’horari i l’ordre de desenvolupament de la prova són els següents:

a)  9.00 hores: constitució dels tribunals de cada centre.

b) 9.30 hores: exercicis de matemàtiques i ciències naturals, corresponents a la part cientificotecnològica (durada màxima: dues hores).

c) 11.50 hores: exercicis de socials, geografia i història, corresponents a la part social (durada màxima: una hora).

d) 15.00 hores: exercicis de llengua castellana i de llengua catalana, corresponents a la part de comunicació (durada màxima: dues hores).

3. El secretari del tribunal ha d’emetre justificants de la presentació a l’examen als alumnes que ho demanin.

Article 17

Relació d’estris necessaris per al desenvolupament de la prova

1. La relació d’estris és la normal per fer una prova escrita: bolígrafs, llapis, goma d’esborrar, etc.

— Es permet usar una calculadora científica, però no de gràfics ni programable.

— No es poden emprar telèfons mòbils ni aparells de telecomunicacions.

— Si l’aspirant vol, pot emprar un regle, un escaire, un cartabó i un compàs.

— L’examen s’ha de presentar escrit amb tinta blava o negra. En cap cas no es pot respondre a llapis.

— No es pot entrar a l’examen amb llibres, diccionaris o documents escrits.

— Si és necessari utilitzar taules científiques per resoldre algun examen, aquestes seran facilitades pels examinadors.

2. Si és necessari utilitzar altres materials que els especificats en els apartats anteriors, el centre ha de publicar, al tauler d’anuncis i a la pàgina web, la relació d’estris necessaris abans del 12 de maig de 2017.

Article 18

Verificació de la identitat dels aspirants

Els membres del tribunal han de verificar, en l’horari previst de començament de la prova i en crida única, la identitat dels inscrits. També la poden verificar quan ho considerin oportú i en qualsevol moment de la prova.

Els aspirants presents en aquest moment seran els qualificats en les actes de la prova. En el cas que, posteriorment, no lliurin l’examen, tindran la qualificació de no presentat.

 

Article 19

Expedients de les persones inscrites

Els centres educatius han de posar a disposició de la Comissió Avaluadora la documentació presentada per les persones inscrites per fer la prova.

Article 20

Correcció i qualificació de les proves

1. Un cop acabades les proves, els diferents tribunals han de trametre les actes i les còpies dels exàmens a la Comissió Avaluadora, que ha de corregir cadascun dels exercicis que conformen la prova i calcular-ne la nota mitjana.

a) La qualificació de cada una de les parts de la prova ha de ser numèrica, entre zero i deu punts, amb dos decimals.

b) La qualificació final s’ha de calcular sempre que s’obtingui almenys una puntuació de tres en cada una de les parts i ha de ser la mitjana aritmètica d’aquestes, expressada amb dos decimals. És positiva la qualificació de cinc punts o superior. Aquesta nota final, quan es pugui calcular, ha de quedar reflectida juntament amb la qualificació d’apte o de no apte. Si no es pot calcular, s’ha d’indicar que l’aspirant és no apte.

c) Si hi ha exempcions d’alguna de les parts de la prova, la nota mitjana s’ha de calcular sobre les parts avaluades.

d) Les parts ja superades han de computar amb la qualificació que consti en la corresponent certificació presentada. Si l’aspirant opta a pujar nota, s’ha de computar la nota superior.

e) Quan no se superi la totalitat de la prova, la qualificació de la part o les parts superades pot mantenir-se en les convocatòries següents. Aquesta circumstància s’ha de fer constar en un certificat expedit, a aquest efecte, per la secretaria del centre.

2. El centre ha de custodiar els exàmens realitzats pels aspirants durant un període de quatre mesos comptadors des del dia en què es publiqui la llista definitiva de persones aptes i no aptes a la prova d’accés.

Article 21

Contingut de les actes d’avaluació

El contingut de les actes d’avaluació ha de ser el següent:

a) La Resolució de la convocatòria de la prova d’accés.

b) Els llinatges i els noms dels aspirants.

c) El número del document oficial d’identificació dels aspirants.

d) Les matèries de la part de comunicació i les qualificacions d’aquestes matèries.

e) La qualificació de la part de comunicació.

f) La matèria de la part social i la qualificació d’aquesta matèria.

g) La qualificació de la part social.

h) Les matèries de la part cientificotecnològica i les qualificacions d’aquestes matèries.

i) La qualificació de la part cientificotecnològica.

j) La qualificació final: apte o no apte.

k) La nota final (sempre que s’hagi pogut calcular).

 

Article 22

Actuació amb les actes d’avaluació

1. La Comissió Avaluadora ha d’estendre una acta d’avaluació dels resultats de les proves, que tots els membres de la Comissió Avaluadora han de signar.

2. Les actes originals s’han de remetre i arxivar al centre on s’han fet les proves d’accés i se n’ha d’enviar una còpia compulsada a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

3. La còpia compulsada d’aquestes actes ha de romandre a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, juntament amb les còpies de les proves corregides.

Article 23

Llista provisional de persones aptes i no aptes a les proves d’accés

El dia 22 de maig, cada centre educatiu on s’han fet les proves ha de publicar al tauler d’anuncis i a la pàgina web la llista provisional de persones que han resultat aptes i no aptes en aquesta prova.

Article 24

Reclamacions contra la llista provisional de persones aptes i no aptes

1. Contra la llista provisional de persones aptes i no aptes, es pot presentar una reclamació davant la direcció del centre del 22 al 24 de maig de 2017, ambdós inclosos.

2. Aquesta reclamació s’ha de presentar per escrit a la secretaria del centre on s’ha fet la prova.

3. La Comissió Avaluadora té dos dies lectius per estudiar el contingut de les reclamacions i respondre per escrit a les persones interessades.

4. La revisió de les reclamacions s’ha de fer els dies 25 i 26 de maig de 2017.

5. La Comissió Avaluadora ha d’estendre una acta de la sessió de resolució de les reclamacions presentades.

6. Les persones que no estiguin conformes amb el resultat de la reclamació poden interposar un recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Ordenació i Centres, un mes comptador des de l’endemà de la publicació de les llistes definitives.

Article 25

Llista definitiva de persones aptes i no aptes

La llista definitiva de persones aptes i no aptes s’ha de publicar el 29 de maig de 2017 al tauler d’anuncis i a la pàgina web de cada centre on s’hagi fet la prova.

Article 26

Contingut del certificat d’aptitud de la prova

1. En el certificat d’aptitud de la prova hi ha de constar:

a) La Resolució de la convocatòria de la prova.

b) Els llinatges i el nom de l’aspirant.

c) El número del document oficial d’identificació de l’aspirant.

d) La qualificació d’apte o de no apte, juntament amb la qualificació numèrica final, si aquesta s’ha pogut calcular.

e) La qualificació de la part de comunicació.

f) La qualificació de la part social.

g) La qualificació de la part cientificotecnològica.

h) L’especificació que aquesta prova dóna accés a qualsevol cicle de grau mitjà dels ensenyaments esportius de règim especial del sistema educatiu.

2. Aquest certificat també acredita la superació d’alguna de les parts de la prova.

Article 27

Lliurament dels certificats d’aptitud de la prova

Les persones que hagin superat la prova d’accés o n’hagin superat alguna part poden sol·licitar el certificat que ho acredita al mateix centre públic on s’ha fet la prova a partir del dia 29 de maig de 2017. No han d’abonar cap taxa.

Article 28

Sol·licitud de plaça

Les persones que tinguin el certificat que acredita que han superat la prova d’accés de caràcter general a les formacions esportives de cicle inicial/nivell I de grau mitjà dels ensenyaments esportius de règim especial i les que tinguin una altra documentació que els permet demanar una plaça reservada pel torn que correspongui poden sol·licitar l’admissió a les formacions esportives de cicle inicial/nivell I de grau mitjà dels ensenyaments esportius de règim especial que vulguin cursar, de conformitat amb la normativa d’admissió a aquests ensenyaments, sempre que compleixin la resta de requisits d’accés que determina la normativa vigent.

          

 

ANNEX 2
Prova d’accés a formacions esportives de cicle inicial/nivell I de grau mitjà dels ensenyaments esportius de règim especial, any 2017

1. Estructura

La prova s’estructura en les tres parts següents:

1.1.     Part de comunicació. Valora la competència en comunicació lingüística.

Les matèries de referència són:

— Llengua castellana

— Llengua catalana

1.2.     Part social. Valora la competència social i ciutadana.

Les matèries de referència són:

— Geografia i història

1.3. Part cientificotecnològica. Valora la competència matemàtica i la competència en el coneixement del món físic i la interacció amb aquest.

Les matèries de referència són:

— Matemàtiques

— Biologia i Geologia, i Física i Química

2. Qualificació de cada part

a) Cada matèria que s’avaluï es qualificarà de zero a deu punts.

b) La qualificació de cada part és la mitjana aritmètica de les qualificacions de les matèries que la conformen. Aquesta qualificació s’ha d’expressar de zero a deu punts, amb dos decimals.

c) Si un aspirant està exempt d’examinar-se de la prova de llengua catalana, la qualificació de la part de comunicació serà la qualificació de la matèria de llengua castellana.

d) Els aspirants amb apartats superats que vulguin pujar nota poden sol·licitar presentar-se a aquests apartats. Finalment, constarà la qualificació superior.

e) Si un aspirant no fa la prova corresponent a alguna de les matèries d’una part i no està exempt de fer-la, la qualificació d’aquesta part serà de no presentat.

3. Qualificació final

a) La qualificació de cada part de la prova ha de ser numèrica, entre zero i deu punts, amb dos decimals.

b) La qualificació de la prova d’accés ha de ser, a tots els efectes, la mitjana aritmètica de les qualificacions de les parts avaluades i de les superades amb anterioritat.

c) La qualificació final s’ha de calcular sempre que s’obtingui almenys una puntuació de tres en cada una de les parts i ha de ser la mitjana aritmètica d’aquestes, expressada amb dos decimals. És positiva la qualificació de cinc punts o superior. Aquesta nota final, quan es pugui calcular, ha de quedar reflectida juntament amb la qualificació d’apte o de no apte. Si no es pot calcular aquesta mitjana, s’ha d’indicar que l’aspirant és no apte.

d) Si hi ha exempcions d’alguna de les parts de la prova, la nota mitjana s’ha de calcular sobre les parts avaluades.

e) Si la qualificació de totes les parts és de no presentat, o bé alguna part està exempta i la qualificació de la resta de les parts és de no presentat, la qualificació final serà de no apte.

f) Quan no se superi la totalitat de la prova, la qualificació de la part o les parts superades pot mantenir-se en les convocatòries següents. El certificat d’aptitud ha de ser el que acrediti la superació d’alguna de les parts.

4. Durada de la prova

— Dues hores per a la part de comunicació.

— Una hora per a la part social.

— Dues hores per a la part cientificotecnològica.

5. Part de comunicació

5.1. Contingut

Consta de dos texts, un en català i un en castellà, i de les qüestions següents sobre cada text:

a) Resum del text (3 punts).

b) Explicació del significat de paraules, expressions i idees del text (4 punts).

c) Redacció, amb una extensió de 125 paraules aproximadament, sobre un tema triat entre els dos proposats (3 punts).

5.2. Criteris d’avaluació

S’avalua la comprensió del text proposat, l’adequació i la coherència de les respostes a les preguntes realitzades i, en general, l’expressió i la correcció ortogràfica i gramatical.

6. Part social

6.1. Contingut

Consta d’un examen de  geografia i història.

Aquest examen consta de cinc exercicis amb dues qüestions cada un, o bé de deu qüestions, relatives als continguts de l’ESO. Cada una de les qüestions té una puntuació màxima d’un punt.

6.2. Criteris d’avaluació

S’avalua l’adequació i la coherència de les respostes a les preguntes realitzades i, en general, l’expressió i la correcció ortogràfica i gramatical.

7. Part cientificotecnològica

7.1. Contingut

a) L’alumne ha de fer un examen de matemàtiques, i un de biologia i geologia,  física i química.

b) L’examen de cada apartat consta de cinc exercicis, amb dues qüestions cada un, o bé de deu qüestions, relatives als continguts de l’ESO. Cada una de les qüestions de cada examen té una puntuació màxima d’un punt.

7.2.     Criteris d’avaluació

a) Respecte a l’examen de matemàtiques, s’avalua la capacitat d’interpretació del que es demana i l’ús d’estratègies de lògica matemàtica per arribar al resultat final. Així, s’avalua tant el plantejament de la solució com el resultat obtingut.

b) Respecte a l’altra part, s’avalua l’adequació i la coherència de les respostes a les preguntes realitzades.

8. Situacions que eximeixen de fer les diferents parts de la prova (certificat o documentació que s’ha de presentar el dia de la inscripció):

a) Queden exemptes de fer la part de comunicació de la prova les persones que puguin acreditar alguna de les situacions següents:

a.1. Haver superat l’àmbit de comunicació del segon nivell de l’educació secundària per a persones adultes.

a.2. Haver superat l’àmbit de comunicació de les proves lliures per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria.

a.3. Haver superat les matèries de 4t d’ESO que eximeixen de fer la prova de l’àmbit de comunicació de les proves lliures per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria per a majors de devuit anys.

a.4. Haver superat una prova d’accés de caràcter general a cicles formatius de grau mitjà de formació professional.

a.5. Haver superat una prova d’accés de caràcter general a cicles formatius de grau mitjà dels ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny.

b) Queden exemptes de fer la part social de la prova les persones que puguin acreditar alguna de les situacions següents:

b.1. Haver superat l’àmbit social del segon nivell de l’educació secundària per a persones adultes.

b.2. Haver superat l’àmbit social de les proves lliures per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria.

b.3. Haver superat les matèries de 4t d’ESO que eximeixen de fer la prova de l’àmbit social de les proves lliures per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria per a majors de devuit anys.

b.4. Haver superat una prova d’accés de caràcter general a cicles formatius de grau mitjà de formació professional.

b.5. Haver superat una prova d’accés de caràcter general a cicles formatius de grau mitjà dels ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny.

c) Queden exemptes de fer la part cientificotecnològica de la prova les persones que puguin acreditar alguna de les situacions següents:

c.1. Haver superat l’àmbit cientificotecnològic del segon nivell de l’educació secundària per a persones adultes.

c.2. Haver superat l’àmbit cientificotecnològic de les proves lliures per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria.

c.3. Haver superat les matèries de 4t d’ESO que eximeixen de fer la prova de l’àmbit cientificotecnològic de les proves lliures per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria per a majors de devuit anys.

c.4. Haver superat una prova d’accés de caràcter general a cicles formatius de grau mitjà de formació professional.

d) Queden exemptes de l’avaluació de la llengua catalana les persones que puguin acreditar alguna de les situacions següents:

d.1. Tenir el certificat de nivell B1 de català o un certificat equivalent, o un certificat que acrediti un nivell superior de coneixements de llengua catalana, expedit per l’organisme oficial competent.

d.2. Estar exemptes de l’avaluació de la llengua catalana de la forma que es determina en la normativa vigent.

Aquests persones han d’aportar el certificat d’exempció i/o superació durant el període d’inscripció. Si l’han demanat i encara no el tenen, l’han de lliurar als membres de la Comissió Avaluadora el mateix dia de la prova. No s’admetran els certificats que es presentin amb posterioritat al dia de la prova.

9. Adaptació de les condicions de la prova

Les persones que sol·licitin l’adaptació de les condicions en què s’ha de fer la prova perquè poden acreditar que tenen necessitats educatives especials o dificultats específiques d’aprenentatge (dislèxia, etc.) han d’aportar un document oficial que ho acrediti.

La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de comunicar a cada un dels centres que fan les proves el nom de les persones la petició d’adaptació de les quals s’ha acceptat.

10. Situacions d’exempció total i d’acumulació d’exempcions

Les persones que puguin acreditar alguna de les situacions següents poden sol·licitar i obtenir l’exempció total de fer la prova. Per sol·licitar plaça han d’aportar un certificat que acrediti:

a) Tenir superada una prova d’accés singular a un cicle formatiu de grau mitjà de formació professional.

b) Tenir superada una prova d’accés de caràcter general a cicles formatius de grau mitjà d’ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny.

d) Tenir superada una prova general d’accés als ensenyaments artístics superiors.

e) Tenir superada la prova d’accés a la universitat per a majors de 25, 40 o 45 anys.

f) Acumular les exempcions i parts ja superades de la totalitat de les diferents parts de la prova.

    

ANNEX 3
Calendari de la prova d’accés general a les formacions esportives de cicle inicial/nivell I de grau mitjà dels ensenyaments esportius de règim especial

Any 2017

Dates

Actuació

Article

Del 2 al 5 de maig

Inscripció per fer la prova.

5

8 de maig

Publicació de la llista provisional de persones admeses i de persones excloses.

11

8, 9 i 10 de maig

Termini per presentar reclamacions contra les llistes provisionals.

12

10 de maig

Cada centre tramet a la DGPOC, per fax o correu electrònic, les llistes i les còpies dels documents adjunts a les sol·licituds que hagi de valorar la Comissió Avaluadora.

9

  10 de maig

Cada centre comunica a la DGPOC, per fax o correu electrònic, la proposta dels membres del tribunal del centre.

15

11 de maig

Publicació de la llista definitiva de persones admeses i de les parts amb exempcions, ja superades i de les exempcions condicionades.

13

12 de maig

Si cal, publicació de la relació d’estris.

17

15 de maig

Prova.

16

22 de maig

Publicació de la llista provisional de persones aptes i de persones no aptes.

23

Del 22 al 24 de maig

Termini per presentar reclamacions contra la llista provisional davant el director del centre.

24

25 i 26 de maig

Revisió de les reclamacions.

24

29 de maig

Publicació de la llista definitiva de persones aptes i no aptes.

25

29 de maig

Sol·licitud i lliurament dels certificats d’aptitud.

27

30 de maig

Tramesa de la còpia de les actes de les proves (constitució del tribunal, llista d’assistència) a la DGPOC.

14, 15

20

A partir del 30 de maig

Un mes perquè les persones que no estiguin conformes amb el resultat de les reclamacions puguin presentar un recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Ordenació i Centres.

24

      

ANNEX 4
Sol·licitud per fer la prova d’accés de caràcter general als ensenyaments esportius
de cicle inicial/nivell I de grau mitjà, any 2017

Llinatges:_________________________________ Nom:______________________

Adreça: _____________________________ Localitat:__________________ CP: _____

Telèfon fix:_____________________ Telèfon mòbil: _______________________

DNI/NIE/passaport:___________         Adreça electrònica:_______________________

Data de naixement:____/____/_____

Centre on faré la prova:___________________________________________

EXPÒS:

Que no tenc el requisit acadèmic general d’accés ni cap d’equivalent o cap requisit que em doni dret a l’exempció de la prova i que complesc les condicions d’edat establertes. La signatura d’aquest document serveix com a declaració jurada que no complesc cap dels requisits acadèmics o cap dels requisits que permeten l’accés directe als ensenyaments esportius de règim especial.

Per això, adjunt la documentació següent:

1.     Document oficial d’identificació (obligatori).

2.     Document d’abonament de la taxa o acreditació de l’exempció.

2.1             Document d’ingrés model 046 (si cal, amb el descompte pertinent).

2.2             Documentació per acreditar l’exempció del pagament de la taxa.

3.     _________________________________________________________________.

4.     _________________________________________________________________.

SOL·LICIT:

Ser inscrit/a per fer la prova d’accés substitutòria (només a efectes acadèmics) del requisit d’accés de caràcter general als ensenyaments esportius de:

-          Nivell I/cicle inicial de la modalitat de __________________________.

 Deman l’homologació o la convalidació de les formacions de ______________ en el marc de la normativa vigent.

OBSERVACIONS (proves superades, exempcions, adaptació de prova, centre, etc.):

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

___________________, ____ d___________ de 2017

[Signatura del sol·licitant]

DIRECTOR/DIRECTORA DE L’IES______________________________________