Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA

Núm. 4076
Resolució de la consellera de Presidència per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per dissenyar i implementar campanyes divulgatives de sensibilització de la ciutadania envers la diversitat sexual i de gènere i de prevenció de l’LGTBI fòbia a les Illes Balears, així com de difusió dels drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals (LGTBI) per al 2017. Codi 343561 de la Base de dades nacional de subvencions

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l’establiment o la gestió de les quals corresponen a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats que en depenen.

L’article 12 de la norma esmentada disposa que no es pot iniciar el procediment de concessió de subvencions sense que l’òrgan competent hagi establert prèviament per ordre, fent ús de la potestat reglamentària, les bases reguladores corresponents.

El Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, regula particularitats del procediment de concessió i justificació de les subvencions.

Mitjançant l’Ordre del conseller de Presidència de 14 de gener de 2011 (BOIB núm. 17, de 3 de febrer), es varen establir les bases reguladores de les subvencions en matèria d’acció cívica. Aquesta Ordre preveu una vasta i plural casuística d’actuacions susceptibles d’ajut, entre les quals destaquen els plans, els programes, els projectes i les accions l’execució dels quals contribueixi a la creació, el desenvolupament i el manteniment de capital social, entès aquest com a capacitat d’associació de la població per dinamitzar la comunitat en relació amb compromisos cívics; els programes i els projectes de gestió de la diversitat per a la integració social efectiva dels individus i dels grups en les comunitats en què s’assenten, com també les accions de dinamització i estimulació en relació amb la consecució efectiva de la igualtat de gènere, i la creació i la realització de campanyes de sensibilització i difusió dels principis democràtics, de la promoció de la convivència, de la tolerància, del pluralisme, de l’equitat social, de la solidaritat social entre els éssers humans i del respecte a la diversitat.

L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, en l’article 12, preveu el següent:

La Comunitat Autònoma fonamenta el dret a l’autogovern en els valors del respecte a la dignitat humana, la llibertat, la igualtat, la justícia, la pau i els drets humans.

En l’apartat 4 de l’article 16 (que tracta dels drets socials), diu:

Les administracions públiques, en el marc de les seves competències respectives, han de promoure les condicions necessàries perquè els drets socials dels ciutadans de les Illes Balears i dels grups i col·lectius en què s’integren siguin objecte d’una aplicació real i efectiva.

Així mateix, en l’article 17, preveu que totes les persones tenen dret al lliure desenvolupament de la seva personalitat, així com l’obligació de les administracions públiques de vetllar en tot cas perquè les dones i els homes puguin participar lliurement en la vida laboral, social, familiar i política sense discriminacions de cap tipus, i de garantir que ho facin en igualtat de condicions. Finalment, l’apartat 3 del mateix article 17 diu:

Totes les persones tenen dret a no ser discriminades per raó de la seva orientació sexual.

El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, va atribuir a la Conselleria de Presidència, per mitjà de la Direcció General de Coordinació, l’exercici de diverses competències, entre d’altres, la coordinació de les polítiques en matèria d’igualtat.

La Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l’LGTBI fòbia, té per objecte, d’acord amb l’article 1.1, establir i regular els principis, els mitjans i les mesures per garantir plenament la igualtat real i efectiva en l’exercici dels drets de les persones lesbianes, gais, trans (transsexuals i transgèneres), bisexuals i intersexuals (LGTBI), mitjançant la prevenció, la correcció i l’eliminació de tota discriminació per raó d’orientació sexual i identitat de gènere, en els àmbits públic i privat, sobre els quals el Govern de les Illes Balears, els consells insulars i els ens locals tenen competències. Les mesures que estableix la Llei afecten en particular les àrees civil, laboral, social, sanitària, educativa, econòmica i cultural.

L’article 6 e de la Llei 8/2016 preveu, d’acord amb els principis orientadors que la inspiren, actuacions dels poders públics en relació amb les persones LGTBI, consistents a establir mesures de foment de les entitats que treballen per fer efectius els drets i la no-discriminació d’aquestes persones.

L’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici de 2017 (BOIB núm. 15, de 4 de febrer) indica que la Direcció General de Coordinació de la Conselleria de Presidència pot destinar ajuts a dissenyar i implementar campanyes divulgatives de sensibilització de la ciutadania envers la diversitat sexual i de gènere i de prevenció de l’LGTBI fòbia a les Illes Balears, i també de difusió dels drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals (LGTBI) en qualsevol dels àmbits sensibles que estableix la Llei 8/2016, de 30 de maig, que són l’àmbit laboral, de l’educació, de la salut, dels serveis socials, de la justícia i els cossos de seguretat, de l’esport i el lleure i de la comunicació.

Per tramitar el procediment de concessió de subvencions, cal atenir-se al que disposen el Text refós de la Llei de subvencions; l’Ordre del conseller de Presidència de 14 de gener de 2011; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

Per tot això, d’acord amb l’article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l’article 4 de l’Ordre del conseller de Presidència de 14 de gener de 2011 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’acció cívica, a proposta de la directora general de Coordinació, d’acord amb els informes previs del Servei Jurídic de la Conselleria de Presidència i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, amb la fiscalització prèvia de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m’atribueixen la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovació de la convocatòria

Aprovar la convocatòria de subvencions destinades a entitats sense ànim de lucre per dissenyar i implementar campanyes divulgatives de sensibilització de la ciutadania envers la diversitat sexual i de gènere i de prevenció de l’LGTBI fòbia a les Illes Balears, així com de difusió dels drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals (LGTBI), que s’ha de regir per les bases que figuren en l’annex d’aquesta convocatòria.

Segon

Dotació econòmica

Destinar a aquesta convocatòria un import màxim de 20.000,00 €, amb càrrec a la partida pressupostària 11401 121C02 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici de 2017.

Tercer

Òrgan instructor

Designar la directora general de Coordinació òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d’aquesta convocatòria.

Quart

Publicació

Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 19 d’abril de 2017

La consellera de Presidència

Pilar Costa i Serra

      

ANNEX

Bases de la convocatòria

1. Objecte

Aquesta convocatòria té per objecte concedir ajuts, mitjançant subvencions públiques, per dissenyar i implementar campanyes divulgatives de sensibilització de la ciutadania envers la diversitat sexual i de gènere i de prevenció de l’LGTBI fòbia a les Illes Balears, així com de difusió dels drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals (LGTBI) en qualsevol dels àmbits sensibles que estableix la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l’LGTBI fòbia (àmbit laboral, de l’educació, de la salut, dels serveis socials, de la justícia i els cossos de seguretat, de l’esport i el lleure i de la comunicació), en el marc de les actuacions previstes en l’article 2.1 j de les bases reguladores.

2. Actuacions susceptibles d’ajut i finalitat

Són actuacions susceptibles d’ajut, en el marc d’aquesta convocatòria, la creació i la realització de campanyes de difusió dels drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals, de sensibilització envers la diversitat sexual i de gènere, i de prevenció de l’LGTBI fòbia a les Illes Balears, amb la finalitat de:

a) Donar a conèixer la diversitat sexual i de gènere a la ciutadania de les Illes Balears.

b) Fomentar una percepció i una actitud positives cap al col·lectiu LGTBI per evitar situacions de rebuig i de marginació de les persones per raó de la seva orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere.

c) Difondre la Llei 8/2016 entre tota la ciutadania de les Illes Balears, especialment entre lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i les seves famílies, amb l’objectiu que coneguin els nous drets que els concedeix aquesta Llei.

3. Bases reguladores

Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen per l’Ordre del conseller de Presidència de 14 de gener de 2011 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’acció cívica (BOIB núm. 17, de 3 de febrer).

4. Import màxim i crèdits pressupostaris als quals s’imputa

L’import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 20.000,00 €, amb càrrec a la partida pressupostària següent:

Any

Quantia

Partida pressupostària

2017

20.000,00 €

11401 121C02 48000 00

5. Persones o entitats beneficiàries i requisits

5.1. Poden sol·licitar les subvencions que preveu aquesta convocatòria les associacions, federacions d’associacions, fundacions i qualsevol altra persona jurídica privada sense ànim de lucre legalment constituïdes i en actiu, radicades a les Illes Balears.

5.2. Les entitats sol·licitants han de complir els requisits següents:

a) Estar vàlidament constituïdes de conformitat amb la normativa vigent i inscrites en el registre corresponent.

b) Disposar de l’organització, l’estructura tècnica i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l’activitat objecte de subvenció en el moment de la publicació d’aquesta convocatòria.

c) Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

5.3. No poden ser beneficiàries d’aquests ajuts les persones o entitats que estiguin incloses en alguna de les causes que preveu l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, ni les que hagin estat sancionades o condemnades per una resolució administrativa ferma amb una pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l’article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l’LGTBI fòbia, i en l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.

6. Imputació temporal de les accions subvencionables

Són subvencionables les accions que es duguin a terme des de l’1 de gener de 2017 fins al 31 de desembre de 2017, d’acord amb l’import màxim i la partida pressupostària establerta en el punt 4 d’aquesta convocatòria.

7. Despeses subvencionables

7.1. D’acord amb l’article 40 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es consideren despeses subvencionables les que responguin sens dubte a la naturalesa de l’activitat que és l’objecte de la subvenció, que s’efectuïn entre l’1 de gener de 2017 i el 31 de desembre de 2017, i que no superin el valor de mercat.

7.2. Es considera despesa realitzada o efectuada la que hagi estat pagada efectivament abans de l’acabament del període de justificació. No obstant això, d’acord amb l’article 6.3 de les bases reguladores, l’article 40.2 del Text refós de la Llei de subvencions i el que disposa l’article 31.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en la justificació es poden admetre factures que no hagin estat pagades, sempre que l’entitat beneficiària ho sol·liciti expressament i en justifiqui la necessitat per raons de precarietat econòmica o d’urgència. En el cas que aquestes factures s’admetin, l’entitat beneficiària ha de presentar els documents que n’acreditin el pagament en el termini de vint dies comptadors des de la data de cobrament de l’import de la subvenció.

8. Presentació de sol·licituds i termini

8.1. Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds d’acord amb el model de sol·licitud (annex I), que està disponible a la pàgina web de la Direcció General de Coordinació (<http://dgpresid.caib.es/>).

8.2. Juntament amb la sol·licitud, s’ha d’aportar la documentació següent (annex II):

a) L’original o una còpia compulsada del NIF de l’entitat sol·licitant.

b) L’original o una còpia compulsada del NIF de la persona que signa la sol·licitud com a representant legal de l’entitat sol·licitant.

c) L’original o una còpia compulsada del document de constitució de l’entitat i dels seus estatuts socials degudament registrats en el registre corresponent, o bé un certificat d’inscripció registral d’aquests documents.

d) L’original o una còpia compulsada de l’acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud.

e) Una declaració responsable de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens públic o privat, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s’ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n’ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida (annex III).

f) Una declaració responsable de no estar afectada per cap de les prohibicions per ser beneficiària de subvencions que estableix l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (annex IV).

g) Una declaració responsable de l’entitat sol·licitant de complir les obligacions previstes en l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i les obligacions establertes en el punt 21 d’aquesta convocatòria (annex V).

h) Un certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica, amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, en el cas de denegar l’autorització prevista en l’apartat 5 d’aquest punt (annex VI).

i) Una memòria explicativa del projecte i del pressupost previst per executar-lo (annex VII).

j) Una sol·licitud d’autorització per contractar activitats amb empreses vinculades, si pertoca (annex VIII).

k) Una declaració responsable de no haver estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, i de no haver estat sancionada o condemnada per una resolució administrativa ferma amb una pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l’article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l’LGTBI fòbia (annex IX).

l) Una declaració responsable o l’acreditació amb un document bancari que l’entitat beneficiària és titular del compte bancari facilitat, en què constin el nom de l’entitat beneficiària, el número d’identificació fiscal i el compte bancari complet (annex X).

m) Documentació complementària que pugui ajudar a especificar i conèixer més els criteris, les possibilitats, l’abast i el finançament per dur a terme les activitats o accions subvencionables, si escau.

8.3. No és necessari presentar la documentació citada en l’apartat anterior en els supòsits prevists en l’article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius. També es pot substituir la presentació documental per una declaració que assenyali la persistència de la situació i el termini de durada en els casos que preveu la lletra d de l’apartat anterior.

8.4. La presentació de la sol·licitud implica que l’entitat sol·licitant accepta les prescripcions que estableixen el Text refós de la Llei de subvencions, l’Ordre del conseller de Presidència de 14 de gener de 2011 i aquesta Resolució.

8.5. La presentació de la sol·licitud implica l’autorització a l’Administració perquè obtengui d’ofici i per via informàtica o telemàtica els certificats del compliment de les obligacions tributàries amb la hisenda de la Comunitat Autònoma i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, així com amb l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, de manera que qui sol·licita la subvenció no té l’obligació d’aportar-los. En el cas que l’entitat sol·licitant denegui aquesta autorització, ha de presentar els certificats d’estar al corrent amb la hisenda autonòmica, amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb l’Agència Estatal de l’Administració Tributària. Aquestes acreditacions s’han d’adjuntar a la sol·licitud.

8.6. El termini per presentar les sol·licituds i la documentació adjunta és d’un mes comptador a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les sol·licituds s’han d’adreçar a la consellera de Presidència i es poden presentar en el Registre General de la Conselleria de Presidència (passeig de Sagrera, 2, Palma) o a qualsevol dels llocs prevists en l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic de les administracions públiques.

8.7. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, d’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s’ha de requerir la persona o entitat sol·licitant que, en el termini de deu dies hàbils des de l’endemà de la recepció del requeriment, esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb l’advertiment que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes prevists en l’article 21 de la mateixa Llei 39/2015.

8.8. Les dades consignades en la sol·licitud només tenen la finalitat que l’òrgan gestor determini el dret de la persona o entitat sol·licitant a la subvenció, i han de ser tractades en els termes de l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal. Es pot exercir el dret d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició davant l’òrgan responsable del fitxer constituït per al tractament d’aquestes dades.

9. Selecció de les entitats beneficiàries

D’acord amb els articles 8 i 9 de les bases reguladores, i de conformitat amb l’article 17 del Text refós de la Llei de subvencions, la forma de selecció de les entitats beneficiàries de les subvencions ha de ser el procediment de concurs, que consisteix a concedir les subvencions després de comparar, en un únic procediment, les sol·licituds presentades, amb la finalitat d’establir una prelació entre aquestes d’acord amb els criteris de valoració prevists en el punt 12 d’aquesta convocatòria, atès que no hi ha una vastitud de possibles enfocaments de l’acció cívica, ni una casuística plural d’actuacions subvencionables o una heterogeneïtat de beneficiaris potencials, que facin impossible la comparació i la prelació de sol·licituds en un únic procediment.

10. Òrgans competents per iniciar, instruir i resoldre el procediment

10.1. L’inici del procediment de concessió de subvencions correspon a la consellera de Presidència.

10.2. La instrucció del procediment correspon a la Direcció General de Coordinació, ateses les funcions que li pertoquen respecte de la coordinació de polítiques en matèria d’igualtat.

10.3. El procediment d’instrucció s’ha d’ajustar al que disposa l’article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.

10.4. L’òrgan competent per resoldre el procediment és la consellera de Presidència.

11. Comissió Avaluadora

11.1. D’acord amb el que estableix l’article 10 de les bases reguladores, s’ha de constituir una comissió avaluadora, que és l’òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base a la persona titular de l’òrgan instructor (la directora general de Coordinació) per elaborar la proposta de resolució de concessió.

11.2. La Comissió Avaluadora està composta pels membres següents:

a) President o presidenta: la directora general de Coordinació o el funcionari o la funcionària que delegui.

b) Secretari: el cap del Servei de Coordinació Interdepartamental de la Direcció General de Coordinació.

c) Vocals:

Un funcionari o una funcionària que desenvolupi tasques de coordinació de polítiques LGTBI.

La cap del Departament de Relacions Institucionals i Acció Exterior.

Un funcionari o una funcionària del Servei de Gestió Econòmica i Assumptes Generals de la Conselleria de Presidència.

11.3. El règim jurídic de la constitució i el funcionament de la Comissió Avaluadora és el previst en els articles 15 a 18 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, i en els articles 17 a 19 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

11.4. Quan la presidenta o el president de la Comissió Avaluadora ho estimi necessari, poden incorporar-se a la Comissió, amb veu però sense vot, les persones que es considerin adequades amb coneixements o experiència en matèria d’igualtat o expertes en la matèria objecte del projecte, o també les que hagin valorat el projecte.

12. Criteris objectius que han de regir la concessió de les subvencions i puntuació dels expedients

12.1. Les sol·licituds presentades s’han de puntuar d’acord amb els criteris objectius i les valoracions següents:

(1) Capacitat operativa i tècnica actual de l’entitat sol·licitant i trajectòria en l’organització d’activitats objecte d’aquesta convocatòria (de 0 a 10 punts):

a) Capacitat operativa i tècnica:

Descripció de l’estructura d’organització i del funcionament de l’entitat (1 punt).

Descripció dels recursos humans necessaris per desenvolupar el projecte (1 punt).

Disponibilitat de personal dedicat a la gestió del projecte amb compensació econòmica (1 punt).

Disponibilitat d’espais i mitjans materials suficients per desenvolupar el projecte (fins a 1 punt).

Descripció de recursos informàtics per desenvolupar el projecte (1 punt).

Previsió i descripció de la coordinació amb recursos comunitaris relacionats amb l’àmbit del projecte (1 punt).

La puntuació màxima del subapartat a és de 6 punts.

b) Trajectòria en l’organització d’activitats objecte d’aquesta convocatòria:

Experiència demostrable en l’organització de campanyes genèriques de sensibilització en els darrers cinc anys:

Organització d’una campanya en els darrers cinc anys (1 punt).

Organització de dues campanyes o més en els darrers cinc anys (2 punts).

Experiència demostrable en l’organització d’actuacions de difusió en els darrers cinc anys:

Organització d’una actuació en els darrers cinc anys (1 punt).

Organització de dues actuacions o més en els darrers cinc anys (2 punts).

La puntuació màxima del subapartat b és de 4 punts.

Les puntuacions dels subapartats a i b són acumulables fins al total dels 10 punts que corresponen a aquest apartat.

(2) Grau d’implantació de l’entitat en l’entorn social i territorial corresponent i cobertura de les accions del projecte (de 0 a 10 punts):

a) Antiguitat de l’entitat des de la seva creació o implantació a les Illes Balears:

De zero a cinc anys (1 punt).

De sis a deu anys (2 punts).

D’onze a quinze anys (3 punts).

De setze a vint anys (4 punts).

Més de vint anys (5 punts).

La puntuació màxima del subapartat a és de 5 punts.

b) Abast territorial d’influència i extensió de les accions del projecte:

El projecte preveu activitats a més de dues illes (5 punts).

El projecte preveu activitats almenys a dues illes (4 punts).

El projecte preveu activitats almenys a la capital o a les principals ciutats de dues illes (3 punts).

El projecte preveu activitats a diverses poblacions d’una illa (2 punts).

El projecte preveu activitats a una sola població (1 punt).

La puntuació màxima del subapartat b és de 5 punts.

Les puntuacions dels subapartats a i b són acumulables fins al total dels 10 punts que corresponen a aquest apartat.

(3) Qualitat de la presentació dels programes o projectes i coherència (de 0 a 5 punts):

Descripció del context d’intervenció en el qual es preveu desenvolupar les activitats (0,5 punts).

Descripció de les necessitats sobre les quals es pretén actuar (0,5 punts).

Presentació de l’objectiu general (0,5 punts).

Descripció dels objectius específics (0,5 punts).

Enumeració i descripció de les activitats concretes que es desenvoluparan (0,5 punts).

Correspondència entre les activitats proposades i les necessitats que es pretén cobrir (0,5 punts).

Presentació d’un calendari de les activitats clar i detallat (0,5 punts).

Descripció de les estratègies de gestió (0,5 punts).

Descripció de les estratègies de difusió (0,5 punts).

Adequació creïble de les activitats que es pretén dur a terme al pressupost previst (0,5 punts).

Les puntuacions són acumulables fins al total dels 5 punts que corresponen a aquest apartat.

(4) Viabilitat econòmica dels plans, programes i projectes presentats, de conformitat amb el seu pla de finançament i amb el grau de finançament aconseguit o previst al marge del possible ajut de la Conselleria de Presidència (de 0 a 5 punts):

Aportació de recursos pressupostaris i participació en el finançament:

Fins al 20 %: 1 punt.

Del 21 % al 40 %: 2 punts.

Del 41 % al 60 %: 3 punts.

Del 61 % al 80 %: 4 punts.

81 % o superior: 5 punts

Aquestes aplicacions s’han de fer exclusivament per al percentatge que s’estimi en conjunt i no poden ser acumulables.

(5) Inclusió en els programes o projectes d’un sistema d’avaluació dels resultats (de 0 a 5 punts):

El projecte preveu un sistema per valorar els resultats amb indicadors (fins a 5 punts).

(6) Interès social dels plans, els programes, els projectes i les accions que es preveu dur a terme (de 0 a 15 punts):

El projecte preveu i detalla l’impacte social que s’espera que tindran les actuacions que conté (fins a 5 punts).

El projecte té en compte les repercussions socials en l’elecció de l’abordatge d’unes necessitats en lloc d’unes altres (fins a 5 punts).

El projecte preveu i descriu accions en benefici de la millora de la convivència (fins a 5 punts).

Les puntuacions són acumulables fins al total dels 15 punts que corresponen a aquest apartat.

(7) Oportunitat, necessitat o conveniència de les activitats projectades, en relació amb el conjunt social de l’oferta (de 0 a 5 punts):

El projecte identifica diferents situacions de necessitat i estableix criteris de prioritat d’actuació (2,5 punts).

El projecte argumenta de forma adequada l’elecció de donar cobertura a les situacions detectades com a prioritàries (2,5 punts).

Les puntuacions són acumulables fins al total dels 5 punts que corresponen a aquest apartat.

(8) Dimensió integral del projecte i mesura en què presenta una dimensió transversal o en xarxa (de 0 a 5 punts):

El projecte preveu i descriu una metodologia de treball comunitari en xarxa per implementar les activitats (2,5 punts).

El projecte inclou alguna de les dimensions següents en l’abordatge dels objectius:

Dimensió social (0,5 punts).

Dimensió psicològica (0,5 punts).

Dimensió educativa (0,5 punts).

Dimensió de la salut integral (0,5 punts).

Dimensió laboral (0,5 punts).

Les puntuacions són acumulables fins al total dels 5 punts que corresponen a aquest apartat.

(9) Grau d’innovació de les activitats (de 0 a 5 punts):

El projecte preveu i detalla activitats creatives per aconseguir els objectius (fins a 5 punts).

(10) Contribució del projecte o de l’activitat a la consecució de capital social (de 0 a 10 punts):

El projecte contribueix a afavorir el capital social (fins a 10 punts).

(11) Contribució del projecte o programa a la cohesió social i a la integració efectiva de la diversitat (de 0 a 10 punts):

El projecte preveu aconseguir objectius relacionats amb la cohesió social de la població destinatària (fins a 5 punts).

El projecte especifica mesures de foment de la diversitat afectiva i sexual i d’identitat de gènere per erradicar la discriminació i la violència envers les persones LGTBI (fins a 5 punts).

Les puntuacions són acumulables fins al total dels 10 punts que corresponen a aquest apartat.

(12) Contribució del projecte a la mobilització, a la dinamització i a l’estimulació participativa de les persones, la societat o el grup a què es refereix (de 0 a 5 punts):

El projecte preveu i descriu estratègies de dinamització social (fins a 5 punts).

(13) Participació en la concepció i l’execució de les activitats de col·lectius especialment desfavorits (de 0 a 10 punts):

En el projecte hi han participat col·lectius especialment desfavorits a l’hora de concebre les activitats (fins a 5 punts).

El projecte preveu la participació de col·lectius especialment desfavorits a l’hora d’executar les activitats (fins a 5 punts).

Les puntuacions són acumulables fins al total dels 10 punts que corresponen a aquest apartat.

(14) Repercussió del projecte en la consecució d’una ciutadania activa (de 0 a 10 punts):

El projecte detalla mecanismes per incorporar la presència dels ciutadans i les ciutadanes en les activitats programades (fins a 5 punts).

El projecte preveu resultats que fomentin la implicació de la societat civil a mitjà termini i a llarg termini (fins a 5 punts).

Les puntuacions són acumulables fins al total dels 10 punts que corresponen a aquest apartat.

(15) Incorporació de la dimensió intercultural i de l’educació en valors en el projecte (de 0 a 10 punts):

El projecte incorpora una dimensió intercultural en la seva aplicació (fins a 5 punts).

El projecte preveu i detalla instruments socioeducatius orientats als valors de respecte de la diversitat sexual, la identitat de gènere i l’expressió de gènere de les persones (fins a 5 punts).

Les puntuacions són acumulables fins al total dels 10 punts que corresponen a aquest apartat.

(16) Apropament dels ciutadans i les ciutadanes als serveis públics essencials com a conseqüència de la realització de l’activitat projectada (de 0 a 5 punts):

El projecte preveu millorar el coneixement dels recursos sociocomunitaris arran de les activitats programades (fins a 2,5 punts).

En el projecte hi participen els recursos sociocomunitaris a l’hora de planificar, executar o difondre les activitats i de divulgar-ne els resultats (fins a 2,5 punts).

Les puntuacions són acumulables fins al total dels 5 punts que corresponen a aquest apartat.

(17) Grau d’interacció de la població de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera en la realització de les activitats programades a fi d’aconseguir una intensificació de la cohesió territorial (de 0 a 5 punts):

El projecte preveu la interacció mitjançant activitats conjuntes en què participi població de tres illes o més (5 punts).

El projecte preveu la interacció mitjançant activitats conjuntes en què participi població d’almenys dues illes (2,5 punts).

Les puntuacions d’aquest apartat no són acumulables.

(18) Desenvolupament dels programes i les activitats majoritàriament a càrrec de personal voluntari (de 0 a 10 punts):

El personal voluntari de l’entitat sol·licitant col·laborarà en l’execució de les activitats del projecte (fins a 10 punts).

(19) Nivell d’estimulació i consecució efectiva en la igualtat de gènere (de 0 a 5 punts):

L’entitat aplica estratègies específiques d’enfocament de gènere en el funcionament de la seva organització (1,5 punts).

El projecte preveu i descriu estratègies específiques d’enfocament de gènere en les activitats previstes (1,5 punts).

El projecte preveu i descriu alguna acció positiva per evitar la discriminació directa o indirecta de les dones (2 punts).

Les puntuacions són acumulables fins al total dels 5 punts que corresponen a aquest apartat.

12.2. A més dels criteris objectius anteriors, també s’han de tenir en compte els criteris de caràcter específic següents:

(1) Experiència de l’entitat en accions de sensibilització específiques sobre diversitat sexual i de gènere a les Illes Balears (de 0 a 12 punts):

a) En els darrers cinc anys, l’entitat ha participat com a organitzadora en:

Una activitat de sensibilització sobre diversitat sexual i de gènere (2 punts).

Dues activitats de sensibilització sobre diversitat sexual i de gènere (4 punts).

Tres activitats de sensibilització sobre diversitat sexual i de gènere (6 punts).

Quatre o més activitats de sensibilització sobre diversitat sexual i de gènere (8 punts).

La puntuació màxima del subapartat a és de 8 punts.

b) En els darrers cinc anys, l’entitat ha participat com a col·laboradora en:

Una activitat de sensibilització sobre diversitat sexual i de gènere (1 punt).

Dues activitats de sensibilització sobre diversitat sexual i de gènere (2 punts).

Tres activitats de sensibilització sobre diversitat sexual i de gènere (3 punts).

Quatre o més activitats de sensibilització sobre diversitat sexual i de gènere (4 punts).

La puntuació màxima del subapartat b és de 4 punts.

Les puntuacions dels subapartats a i b són acumulables fins al total dels 12 punts que corresponen a aquest apartat.

(2) Experiència de l’entitat en la defensa dels drets i la no-discriminació de les persones LGTBI (de 0 a 12 punts):

a) En els darrers cinc anys, l’entitat ha participat com a organitzadora en:

Una activitat en defensa dels drets i la no-discriminació del col·lectiu LGTBI o d’alguna de les identitats del col·lectiu (2 punts).

Dues activitats en defensa dels drets i la no-discriminació del col·lectiu LGTBI o d’alguna de les identitats del col·lectiu (4 punts).

Tres activitats en defensa dels drets i la no-discriminació del col·lectiu LGTBI o d’alguna de les identitats del col·lectiu (6 punts).

Quatre o més activitats en defensa dels drets i la no-discriminació del col·lectiu LGTBI o d’alguna de les identitats del col·lectiu (8 punts).

La puntuació màxima del subapartat a és de 8 punts.

b) En els darrers cinc anys l’entitat ha participat com a col·laboradora en:

Una activitat en defensa dels drets i la no-discriminació del col·lectiu LGTBI o d’alguna de les identitats del col·lectiu (1 punt).

Dues activitats en defensa dels drets i la no-discriminació del col·lectiu LGTBI o d’alguna de les identitats del col·lectiu (2 punts).

Tres activitats en defensa dels drets i la no-discriminació del col·lectiu LGTBI o d’alguna de les identitats del col·lectiu (3 punts).

Quatre o més activitats en defensa dels drets i la no-discriminació del col·lectiu LGTBI o d’alguna de les identitats del col·lectiu (4 punts).

La puntuació màxima del subapartat b és de 4 punts.

Les puntuacions dels subapartats a i b són acumulables fins al total dels 12 punts que corresponen a aquest apartat.

(3) La campanya preveu la col·laboració d’entitats o de persones amb experiència demostrada en l’atenció o en la defensa de persones LGTBI en l’àmbit o en els àmbits següents (de 0 a 12 punts):

Laboral (1,5 punts).

De l’educació (1,5 punts).

De la joventut (1,5 punts).

De la salut (1,5 punts).

Dels serveis socials (1,5 punts).

De la justícia i de les forces i cossos de seguretat (1,5 punts).

De l’esport i el lleure (1,5 punts).

De la comunicació (1,5 punts).

Les puntuacions són acumulables fins al total dels 12 punts que corresponen a aquest apartat.

(4) La campanya preveu la implicació de persones lesbianes, gais, trans, bisexuals o intersexuals o de les seves famílies en el desenvolupament de les activitats (de 0 a 12 punts):

Incorporació de persones LGTBI com a referents (fins a 6 punts).

Incorporació de famílies de persones LGTBI com a referents (fins a 6 punts).

Les puntuacions són acumulables fins al total dels 12 punts que corresponen a aquest apartat.

(5) La campanya preveu alguna activitat formativa complementària relacionada amb algun dels temes següents (de 0 a 7 punts):

Diversitat sexual i identitat de gènere, prevenció de conductes i actituds de discriminació per raó d’LGTBI fòbia, drets de les persones LGTBI, suport a persones i famílies LGTBI (fins a 7 punts).

12.3. Puntuació dels projectes:

Els projectes s’han de puntuar segons els criteris dels apartats 1 i 2 del punt 12, fins a un màxim de 200 punts.

13. Determinació de l’import de les subvencions

13.1. Per determinar l’import de la subvenció, cada expedient s’ha de valorar de 0 a 100 punts, d’acord amb els criteris que estableix el punt 12 d’aquesta convocatòria.

13.2. La puntuació mínima necessària perquè un projecte pugui accedir a la subvenció és de 80 punts, que correspon a un 40 % de la puntuació màxima.

13.3. La valoració de l’expedient és la puntuació resultant d’aplicar a la puntuació del projecte obtinguda segons els criteris de l’apartat 2 del punt 12 la corresponent regla de tres per determinar-la en el tram dels 0 als 100 punts (sense aplicació de decimals), d’acord amb el que estableix l’apartat 1 d’aquest punt 13.

13.4. D’aquesta manera, corresponen a la valoració de cada expedient els trams de qualificació i els percentatges següents, que s’han d’aplicar per obtenir l’import de la subvenció:

a) De 80 a 110 punts: els correspon del 40 % al 55 % del cost del projecte aprovat.

b) De 111 a 140 punts: els correspon del 56 % al 70 % del cost del projecte aprovat.

c) De 141 a 160 punts: els correspon del 71 % al 80 % del cost del projecte aprovat.

d) A partir de 161 punts: els correspon el 100 % del cost del projecte aprovat.

13.5. En cap cas la quantitat resultant de l’aplicació dels percentatges indicats en l’apartat anterior no pot ser superior a l’import sol·licitat.

13.6. Per determinar l’import de la subvenció, s’ha d’aplicar el percentatge resultant de la valoració de l’expedient sobre l’import del projecte aprovat.

13.7. S’ha de respectar la proporció entre els punts obtinguts i els percentatges que s’han d’aplicar als projectes presentats per calcular la quantia de la subvenció.

13.8. Conformement a l’article 7.5 de l’Ordre de bases, en el cas que, havent finalitzat el termini per presentar sol·licituds, i una vegada que aquestes hagin estat resoltes, es continuï disposant de recursos econòmics en la partida pressupostària, la quantitat restant es podrà prorratejar de manera proporcional a la puntuació obtinguda entre tots els expedients de sol·licitud que hagin rebut una valoració positiva amb dret a subvenció, fins a exhaurir el crèdit pressupostari.

13.9. En el cas que la suma dels imports totals dels ajuts que correspondrien a les entitats beneficiàries superi l’import total del pressupost assignat, d’acord amb el límit pressupostari que consta en el punt 4 d’aquesta convocatòria, aquest import total s’ha de prorratejar entre les entitats beneficiàries tenint en compte la puntuació obtinguda en cada expedient.

13.10. En la quantia subvencionada només s’hi pot incloure l’IVA suportat si l’entitat sol·licitant no té finalitat de lucre i el suporta com a destinatària final.

14. Ordenació, instrucció i reformulació de les sol·licituds

14.1. Correspon a l’òrgan instructor dur a terme d’ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en les quals s’ha de basar per dictar la resolució, d’acord amb l’article 16 del Text refós de la Llei de subvencions i amb el procediment que preveu aquest article.

14.2. Una vegada completat l’expedient i sol·licitats els informes tècnics necessaris, i amb el suport documental que es consideri oportú, l’òrgan instructor ha d’avaluar les sol·licituds d’acord amb els criteris establerts i ha d’elaborar una proposta de resolució, a la qual ha de donar la conformitat la directora general de Coordinació una vegada considerat l’informe de la Comissió Avaluadora que ha de servir de base per elaborar la proposta esmentada.

14.3. L’òrgan instructor ha de notificar la proposta de resolució de concessió individualment a cada entitat que hagi obtingut la puntuació exigida, i li ha de donar un termini de quinze dies hàbils comptadors des de la notificació per acceptar la subvenció o renunciar-hi.

14.4. En el cas d’acceptació, dins aquest termini, la persona que representa legalment l’entitat ha de comunicar per escrit a la Direcció General de Coordinació la data definitiva d’inici del projecte, amb indicació del dia, el mes i l’any. Així mateix, la renúncia a la subvenció s’ha d’efectuar de manera expressa per qualsevol mitjà que permeti tenir-ne constància.

14.5. En tot cas, l’acceptació s’entendrà produïda automàticament si en el termini indicat des de la notificació de la proposta de resolució no es fa constar el contrari. En aquest cas, s’entén que la data d’inici és la que figura en el projecte. En el cas que l’entitat hagi indicat únicament el mes i l’any d’inici del projecte, es considera que la data d’inici és el primer dia del mes indicat. El projecte s’ha d’iniciar en un termini de trenta dies naturals des que s’hagi fet efectiu el pagament de la subvenció a l’entitat interessada, fet que ha de comunicar per escrit amb indicació de la data d’inici del projecte (dia, mes i any), llevat que es motivi la necessitat d’iniciar-lo en una data posterior.

14.6. Quan l’import de la subvenció resultant de l’informe previ que ha de servir de base a la proposta de resolució sigui inferior a l’import sol·licitat, l’entitat beneficiària podrà modificar la sol·licitud inicial durant el tràmit d’audiència previ a la proposta de resolució a fi d’adaptar-se a l’import de la subvenció susceptible de ser concedida, en el termini màxim de quinze dies comptadors des de la notificació de l’informe d’avaluació.

14.7. La modificació de la sol·licitud, una vegada que l’òrgan competent n’hagi emès l’informe, s’ha de trametre a l’òrgan competent perquè dicti la resolució amb la proposta de resolució prèvia de l’òrgan instructor. En tot cas, la modificació de la sol·licitud ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, i també els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds.

15. Resolució i notificació

15.1. L’òrgan instructor, atesos l’expedient i l’informe de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució a la consellera de Presidència perquè dicti una resolució d’adjudicació o de denegació.

15.2. La resolució de concessió o de denegació de les subvencions, que posa fi a la via administrativa, ha de ser motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de les subvencions concedides.

15.3. Les resolucions de concessió o de denegació de les subvencions s’han de notificar a les persones interessades individualment.

15.4. L’òrgan competent per dur a terme les notificacions derivades de la resolució del procediment és la directora general de Coordinació.

15.5. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució a la persona o a l’entitat interessada és de sis mesos comptadors a partir de la data de publicació de la convocatòria.

15.6. El venciment d’aquest termini sense que es dicti i es notifiqui la resolució expressa faculta la persona interessada perquè entengui desestimada la sol·licitud presentada per silenci administratiu, d’acord amb l’article 22.2 del Text refós de la Llei de subvencions.

16. Pagament

Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria s’han de pagar íntegrament una vegada resolta la concessió de la subvenció, mitjançant una bestreta del 100 %, sense que les entitats beneficiàries hagin de presentar cap de les garanties a què fa referència l’article 25.1 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atesa l’autorització prèvia acordada pel Consell de Govern de dia 10 de març de 2017, d’acord amb el que determinen l’article 37.2 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 25.3 del Decret 75/2004.

17. Justificació simplificada del compliment de la finalitat de la subvenció i de l’aplicació dels fons percebuts

17.1. De conformitat amb l’article 19 de les bases reguladores, relatiu a la justificació simplificada, per entendre complerta l’obligació de justificació que estableix l’article 39 del Text refós de la Llei de subvencions, i atès el que disposa l’article 75 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, per a les subvencions concedides en aquesta convocatòria, les quals consisteixen en una quantia inferior a 60.000,00 €, té caràcter de document amb validesa jurídica, a l’efecte de justificació de la subvenció, el compte justificatiu que contengui:

a) Una memòria de l’actuació justificativa del compliment de les condicions en què es va concedir la subvenció, amb indicació de les activitats efectuades i els resultats obtinguts.

b) Una relació classificada de les despeses que han estat necessàries per desenvolupar l’activitat, amb identificació de les persones, les empreses o les entitats a les quals es fan els pagaments, així com la identificació del document, l’import, la data d’emissió i la data de pagament, que indiqui també les desviacions en relació amb el pressupost del projecte aprovat.

c) El detall dels altres ingressos o les altres subvencions que hagin contribuït a finançar l’activitat o el projecte subvencionat, amb indicació expressa de l’import i la procedència.

d) La carta de pagament, mitjançant el document oficial establert per la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, si escau, corresponent al reintegrament dels romanents no aplicats i dels interessos repercutibles.

17.2. Pel que fa a les subvencions inferiors a 6.000,00 €, basta presentar la memòria que justifiqui la realització de les accions o activitats objecte de la subvenció, la declaració de l’entitat beneficiària o de la persona que la representi legalment relativa al fet que s’han dut a terme totes les actuacions indicades en la sol·licitud de subvenció i que, per tant, s’ha complert la finalitat que va servir de fonament a l’acte de concessió de la subvenció, i una relació de les despeses efectuades, convenientment certificada pel secretari o secretària de l’associació o entitat sense ànim de lucre i amb la conformitat del president o presidenta.

Tot això, sense perjudici de l’obligació que l’òrgan competent per a la comprovació de la subvenció té de demanar a l’entitat beneficiària, per mitjà de l’aplicació de tècniques de mostreig, que presenti determinats justificants a l’efecte d’obtenir una evidència raonable sobre l’aplicació adequada de la subvenció.

17.3. Per a tots els expedients, l’òrgan atorgant, mitjançant tècniques de mostreig, ha de fer les comprovacions necessàries per tal d’obtenir evidències raonables en relació amb l’aplicació correcta dels fons de la subvenció, que poden consistir en qualsevol de les previstes en l’article 20 de les bases reguladores:

a) Elecció d’un nombre no menor de tres expedients, que han de presentar el total de les factures detallades o les fotocòpies compulsades.

b) Elecció d’un 10 % dels expedients resolts, que han de presentar el 10 % de les factures originals o les fotocòpies compulsades. Han de ser sempre les de més quantia.

17.4. Els models de justificació i la documentació complementària per a la justificació de la subvenció atorgada s’han d’adreçar a la Direcció General de Coordinació i s’han de presentar en el Registre de la Conselleria de Presidència o en qualsevol altre dels llocs admesos en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en l’article 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

17.5. El termini per presentar el compte justificatiu acaba el 30 de març de 2018, d’acord amb l’article 18.3 de les bases reguladores de les subvencions en matèria d’acció cívica.

No obstant això, si un cop arribada la data límit de justificació l’entitat beneficiària no ha cobrat la subvenció concedida, i tenint en compte que, d’acord amb l’apartat 2 del punt 7 d’aquesta convocatòria, en la justificació es pot admetre una relació classificada de factures que no hagin estat pagades, sempre que l’entitat beneficiària ho sol·liciti expressament i en justifiqui la necessitat per raons de precarietat econòmica o d’urgència, en el cas que s’admeti aquesta relació de factures, l’entitat beneficiària ha de presentar els documents que n’acreditin el pagament en el termini de vint dies comptadors des de la data de cobrament de l’import de la subvenció.

17.6. Els originals o les fotocòpies compulsades dels documents justificatius que es presentin han de ser marcats per l’òrgan gestor de la subvenció amb una estampilla en la qual s’ha d’indicar l’expedient de subvenció a què pertanyen i la part de l’import que s’imputa a la subvenció.

17.7. En el cas que l’òrgan competent per comprovar la justificació i l’aplicació de l’ajut apreciï defectes en la justificació de l’ajut, ho ha de comunicar prèviament per escrit a l’entitat beneficiària amb la finalitat que els esmeni. L’entitat disposarà d’un termini de deu dies hàbils per esmenar-los, amb indicació que, si no ho fa, s’entendrà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes prevists en l’article 21 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

18. Publicitat dels ajuts

Les persones o entitats beneficiàries han d’indicar, en totes les actuacions d’informació i publicitat que duguin a terme, la col·laboració de la Conselleria de Presidència, en un lloc destacat i amb l’autorització prèvia del Gabinet de Premsa de la Conselleria.

19. Compatibilitat

19.1. Les subvencions atorgades d’acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb els ajuts d’altres administracions públiques o d’altres ens públics o privats, estatals o internacionals.

19.2. L’import dels ajuts concedits d’acord amb aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d’una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb subvencions o ajuts d’altres administracions o ens públics o privats, superi el cost de l’activitat que l’entitat beneficiària ha de dur a terme.

20. Subcontractació

20.1. La persona o entitat beneficiària pot subcontractar, totalment o parcialment, l’activitat subvencionada. El percentatge màxim que es pot subcontractar és del 50 % de l’import de l’activitat subvencionada, d’acord amb el que disposen l’article 38 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 16 de l’Ordre del conseller de Presidència de 14 de gener de 2011.

20.2. No es poden subcontractar activitats que, tot i augmentar el cost de l’activitat subvencionada, no aportin valor afegit al contingut de l’activitat.

20.3. No es pot fraccionar un contracte per tal de disminuir-ne la quantia i eludir el compliment dels requisits exigits en l’apartat 4 de l’article 38 del Text refós de la Llei de subvencions.

20.4. Els contractistes estan obligats només davant la persona o entitat beneficiària, que assumeix la responsabilitat total de l’execució de l’activitat subvencionada davant l’òrgan concedent.

20.5. La persona o entitat beneficiària no pot concertar l’execució de les activitats subvencionades amb:

a) Persones o entitats sotmeses a alguna de les prohibicions de l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions.

b) Persones o entitats que hagin percebut altres subvencions per a la realització de l’activitat objecte de contractació.

c) Intermediaris o assessors en els casos en què els pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de l’operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball efectuat o dels serveis prestats.

d) Persones o entitats vinculades amb la persona o entitat beneficiària, llevat que la contractació s’efectuï d’acord amb les condicions normals de mercat i s’obtengui l’autorització prèvia de l’òrgan concedent de la subvenció, sol·licitada segons el formulari inclòs en l’annex VIII.

e) Persones o entitats sol·licitants d’un ajut o subvenció en la mateixa convocatòria i programa que no l’hagin obtingut perquè no compleixen els requisits o no han assolit la valoració suficient.

21. Obligacions de les entitats beneficiàries

21.1. Les entitats beneficiàries de les subvencions d’aquesta convocatòria assumeixen les obligacions generals que estableix l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i també les que s’indiquen a continuació:

a) Comunicar a l’òrgan competent, en el termini de quinze dies comptadors des de la data en què s’hagi rebut la notificació de la proposta de resolució, si l’accepta expressament. En el cas que l’entitat interessada no faci cap tipus de manifestació o al·legació dins el termini establert, una vegada que aquest s’hagi exhaurit, s’ha d’entendre que la proposta de resolució ha estat acceptada en els termes en què s’ha formulat.

b) Dur a terme l’activitat que fonamenta la concessió de la subvenció en la forma i dins el termini que s’estableixen en la convocatòria, com també, si s’escau, en la resolució de concessió corresponent o en les modificacions que eventualment s’aprovin.

c) Justificar la realització de l’activitat i el compliment dels requisits i de les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

d) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control financer que duguin a terme els òrgans competents i aportar tota la informació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.

e) Comunicar a l’òrgan que concedeix la subvenció el fet d’haver sol·licitat o obtingut altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació ha de produir-se en el termini de tres dies hàbils comptadors a partir de la formulació de la sol·licitud o de l’obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l’aplicació que s’hagi donat als fons percebuts.

f) Acreditar, si escau, de la manera establerta reglamentàriament i abans de dictar-se la proposta de resolució, que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat.

g) Deixar constància d’haver percebut i aplicat la subvenció en els llibres de comptabilitat i en els llibres de registre que, si és pertinent, l’entitat beneficiària hagi de portar d’acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable.

h) Conservar els documents justificatius d’haver aplicat els fons percebuts (inclosos els documents electrònics) mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.

i) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que preveu l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

j) Adoptar les mesures de difusió relatives a la informació i la constatació del caràcter públic del finançament de l’activitat que és l’objecte de subvenció, i fer constar la imatge corporativa de la Conselleria de Presidència en la documentació, els opuscles i els actes públics, en els elements externs o interns, els cartells, les pàgines web de l’entitat i de l’activitat, i en qualsevol element identificatiu o de comunicació o convocatòria de l’activitat.

k) Destinar l’import de la subvenció al finançament de l’actuació per a la qual s’ha sol·licitat, en la forma i dins el termini que s’indiquen en la convocatòria i, si s’escau, en la resolució corresponent o les seves modificacions.

l) Comunicar a l’òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per concedir la subvenció.

m) Comunicar a l’òrgan atorgant de la subvenció l’inici de les activitats.

n) Col·laborar en el control de l’activitat facilitant tota la informació i la documentació que li requereixin la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Intervenció General de l’Administració de l’Estat, el Tribunal de Comptes o altres òrgans de control de la Unió Europea.

o) Complir qualsevol altra obligació exigida per la normativa vigent que sigui aplicable.

21.2. L’incompliment d’aquestes obligacions per les entitats beneficiàries o l’alteració substancial de les condicions determinants de l’atorgament de l’ajut poden donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, amb els efectes que corresponguin legalment en cada cas.

22. Avaluació i control

22.1. Les persones o entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

22.2. L’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o a la revocació de l’ajut atorgat.

22.3. D’acord amb l’article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, les administracions públiques de les Illes Balears han de denegar l’atorgament de subvencions a les entitats sol·licitants sancionades o condemnades en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.

23. Revocació i reintegrament

23.1. Correspon la revocació de la subvenció i, si escau, el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, en els casos següents:

a) Obtenció de la subvenció sense que es compleixin les condicions requerides, per alteració de les condicions requerides o per alteració de les condicions tingudes en compte per causa imputable a l’entitat beneficiària.

b) Incompliment total o parcial de la finalitat o els objectius per als quals va ser concedida la subvenció.

c) Concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.

d) Negativa a sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control.

e) Incompliment greu de l’obligació de justificació.

f) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides o amagant les que ho haurien impedit i qualsevol altre supòsit que doni lloc a l’anul·lació de la resolució de concessió en els termes que preveu l’article 25 del Text refós de la Llei de subvencions.

g) Qualsevol altra de les causes que preveuen l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions i l’Ordre del conseller de Presidència de 14 de gener de 2011 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’acció cívica.

23.2. La revocació parcial de la subvenció s’ha de dur a terme mitjançant una resolució de modificació de la resolució de concessió, que ha d’especificar les causes de la revocació, la valoració del grau d’incompliment i la quantitat que finalment ha de percebre l’entitat beneficiària. No obstant això, en els casos en què, com a conseqüència de l’abonament de la subvenció a la bestreta, l’entitat beneficiària n’hagi de reintegrar la totalitat o una part, no s’ha de dictar cap resolució de modificació i s’ha d’iniciar el procediment de reintegrament corresponent.

A aquests efectes, s’ha de tenir en compte el principi general de proporcionalitat.

23.3. Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i hi és aplicable la via de constrenyiment.

23.4. L’obligació del reintegrament és independent de les sancions que pertoqui aplicar de conformitat amb el Text refós de la Llei de subvencions.

24. Criteris de gradació dels possibles incompliments

Per cobrar l’import de la subvenció concedida s’ha d’haver efectuat el 100 % de l’activitat, el projecte o l’objecte per al qual es va concedir. En els casos en què es dugui a terme parcialment, s’ha d’establir el percentatge real que cal pagar del total de la subvenció concedida, amb independència del règim sancionador que s’hi pugui aplicar, tenint en compte el principi general de proporcionalitat i els criteris de gradació prevists en l’article 24.2 de l’Ordre del conseller de Presidència de 14 de gener de 2011 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’acció cívica.

25. Infraccions i sancions

25.1. Les accions i les omissions de les entitats beneficiàries tipificades en els articles 51, 52 i 53 del Text refós de la Llei de subvencions determinen que s’apliqui el règim d’infraccions i sancions que s’hi estableix, quan hi intervengui dol, culpa o simple negligència.

25.2. Les infraccions i sancions que es derivin de l’atorgament de subvencions previstes en aquesta Resolució es regeixen pel que estableix el títol V del Text refós de la Llei de subvencions.

26. Normativa aplicable

Per tramitar el procediment de concessió de subvencions cal atenir-se al que disposen el Text refós de la Llei de subvencions; l’Ordre del conseller de Presidència de 14 de gener de 2011; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

   

ANNEX I

Sol·licitud de subvenció

1. DADES DE L’ENTITAT SOL·LICITANT

Denominació

Adreça (carrer, número, escala, pis, porta)

Localitat/municipi

Codi postal

Província

Telèfon

Fax

Adreça electrònica

Pàgina web

En el cas d’associacions, núm. d’inscripció en el registre d’entitats jurídiques

NIF/CIF

  

2. DADES DE LA PERSONA QUE REPRESENTA LEGALMENT L’ENTITAT

Nom i llinatges

DNI/NIE

Adreça electrònica

Càrrec

   

3. PROJECTE QUE ES PRESENTA

Denominació del projecte

Cost total del projecte

Import sol·licitat

Atesa la Resolució de la consellera de Presidència per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per dissenyar i implementar campanyes divulgatives de sensibilització de la ciutadania envers la diversitat sexual i de gènere i de prevenció de l’LGTBI fòbia a les Illes Balears, així com de difusió dels drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals (LGTBI), i atès que l’entitat que represent compleix les condicions exigides per ser beneficiària d’una subvenció,

DECLAR, sota la meva responsabilitat, que les dades d’aquesta sol·licitud són certes i comprovables i, per acreditar-les, adjunt el formulari del projecte i la documentació exigida per la convocatòria, que figura en el revers.

SOL·LICIT la concessió d’una subvenció per un import d       euros, per executar el projecte denominat      .

______________, _____ d __________________ de 2017

[signatura de la persona que representa legalment l’entitat i segell d’aquesta]

 

D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, les dades personals recollides s’incorporaran a un fitxer de la Conselleria de Presidència per ser tractades. Aquestes dades únicament poden ser cedides en els casos que estableix aquesta Llei. Per exercir el dret d’accés, rectificació o cancel·lació de les vostres dades, heu d’adreçar un escrit a la Direcció General de Coordinació de la Conselleria de Presidència (passeig de Sagrera, 2, 07012, Palma).

destinació: DIRECCIÓ GENERAL DE COORDINACIÓ. CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA

  

ANNEX II

Documents que han d’acompanyar la sol·licitud de subvenció

1. L’original o una còpia compulsada del NIF de l’entitat sol·licitant.

2. L’original o una còpia compulsada del NIF de la persona que signa la sol·licitud com a representant legal de l’entitat sol·licitant.

3. L’original o una còpia compulsada del document de constitució de l’entitat i dels seus estatuts socials degudament registrats en el registre corresponent, o bé un certificat d’inscripció registral d’aquests documents.

4. L’original o una còpia compulsada de l’acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud.

5. Una declaració responsable de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens públic o privat, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s’ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n’ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida (annex III).

6. Una declaració responsable que l’entitat no està afectada per cap de les prohibicions per ser beneficiària de subvencions que estableix l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (annex IV).

7. Una declaració responsable de l’entitat sol·licitant de complir les obligacions previstes en l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i les obligacions establertes en el punt 21 d’aquesta convocatòria (annex V).

8. Un certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica, amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, en el cas de denegar l’autorització prevista en el punt 8.5 d’aquesta convocatòria (annex VI).

9. Una memòria explicativa del projecte i del pressupost previst per executar-lo, i també un altre document mitjançant el qual s’especifiqui de manera detallada i temporitzada l’activitat que és objecte de la subvenció (annex VII).

10. Una sol·licitud d’autorització per contractar activitats amb una empresa vinculada, si pertoca (annex VIII).

11. Una declaració responsable de no haver estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, i de no haver estat sancionada o condemnada per una resolució administrativa ferma amb una pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l’article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l’LGTBI fòbia (annex IX).

12. Una declaració responsable o l’acreditació amb un document bancari que l’entitat beneficiària és titular del compte bancari facilitat, en què constin el nom de l’entitat beneficiària, el número d’identificació fiscal i el compte bancari complet (annex X).

13. Documentació complementària que pugui ajudar a especificar i conèixer més els criteris, les possibilitats, l’abast i el finançament per dur a terme les activitats o accions subvencionables.

  

ANNEX III

Declaració responsable sobre altres ajuts i subvencions

Nom i llinatges:

 

Càrrec:

 

DNI/NIE:

 

En representació de l’entitat:

NIF/CIF:

Denominació del projecte:

 

DECLAR:

(   ) Que no s’han sol·licitat subvencions a cap altra conselleria del Govern de les Illes Balears ni a cap altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats per a les quals se sol·licita l’ajut.

(   ) Que s’han sol·licitat els ajuts públics o privats que s’indiquen a continuació, que estan pendents de resolució:

Ens que concedeix l’ajut

Quantia

(   ) Que l’entitat ha estat beneficiària dels ajuts públics o privats que s’indiquen a continuació per dur a terme el mateix programa d’activitats per al qual se sol·licita l’ajut:

Ens que concedeix l’ajut

Quantia

____________________, _____ d ____________________ de 2017

[rúbrica i segell de l’entitat]

  

ANNEX IV

Declaració responsable que l’entitat sol·licitant no es troba sotmesa a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions

Nom i llinatges:

Càrrec:

 

DNI/NIE:

En representació de l’entitat:

NIF/CIF:

Denominació del projecte:

 

DECLAR:

1. Que l’entitat sol·licitant no està inclosa en cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions que s’enumeren a continuació, establerts en l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions:

a) Haver estat condemnada mitjançant una sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions o ajuts públics.

b) Haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarada insolvent en qualsevol procediment, estar declarada en concurs, estar subjecta a intervenció judicial o haver estat inhabilitada d’acord amb la Llei concursal sense que hagi conclòs el període d’inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.

c) Haver donat lloc a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb l’Administració per una causa de la qual hagi estat declarada culpable.

d) Que la persona física, els administradors de les societats mercantils o els que tenguin la representació legal d’altres persones jurídiques estiguin sotmesos a algun dels supòsits de la Llei 12/1995, d’11 de maig, d’incompatibilitats dels membres del Govern de la nació i dels alts càrrecs de l’Administració General de l’Estat; de la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d’incompatibilitats dels membres del Govern de les Illes Balears i dels alts càrrecs, o de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques; o que es tracti de qualsevol dels càrrecs electius que regulen la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general, i la Llei 8/1986, de 26 de novembre, electoral de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en els termes que estableixi aquesta normativa.

e) No estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o amb la Seguretat Social a què es refereix la lletra f de l’article 11 de la Llei de subvencions, en la forma que es determini per reglament.

f) Tenir la residència fiscal en un país o un territori qualificat per reglament com a paradís fiscal.

g) No estar al corrent en el pagament d’obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que es determinin per reglament.

h) Haver estat sancionada mitjançant una resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions segons la Llei de subvencions o la Llei general tributària.

i) Ser una agrupació de les que preveu el segon paràgraf de l’apartat 3 de l’article 9 de la Llei de subvencions en què qualsevol dels membres estigui afectat per alguna de les prohibicions anteriors.

2. Que l’entitat no està afectada per cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions que estableixen els apartats 5 i 6 de l’article 4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació.

3. Que l’entitat no està afectada per cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions a causa del fet que s’hagi suspès el procediment administratiu d’inscripció en el registre corresponent perquè s’hagin trobat indicis racionals d’il·licitud penal, en aplicació de l’article 30.4 de la Llei orgànica 1/2002, mentre no hi hagi una resolució ferma en virtut de la qual es pugui fer la inscripció.

____________________, _____ d ____________________ de 2017

[rúbrica i segell de l’entitat]

 

ANNEX V

Declaració responsable sobre el compliment de les obligacions en matèria de subvencions

Nom i llinatges:

Càrrec:

DNI/NIE:

En representació de l’entitat:

NIF/CIF:

Denominació del projecte:

 

DECLAR:

Que l’entitat sol·licitant se sotmet al compliment de les obligacions que estableix l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre:

— Comunicar a l’òrgan competent, dins el termini de quinze dies comptadors des de la data en què hagi rebut la notificació de la proposta de resolució, que l’accepta expressament.

— Dur a terme l’activitat o la inversió o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

— Justificar que ha dut a terme l’activitat i que ha complert els requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

— Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents, i aportar tota la informació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.

— Comunicar a l’òrgan que concedeix la subvenció la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s’ha de produir dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent i, en qualsevol cas, abans de justificar l’aplicació que hagi donat als fons percebuts.

— Deixar constància d’haver percebut i aplicat la subvenció en els llibres de comptabilitat i en els llibres de registre que, si escau, l’entitat hagi de dur d’acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable.

— Conservar els documents justificatius d’haver aplicat els fons percebuts (inclosos els documents electrònics), mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.

— Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

— Adoptar les mesures de difusió previstes en l’apartat 4 de l’article 34 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

_________________, _____ d __________________ de 2017

[rúbrica i segell de l’entitat]

 

ANNEX VI

Model d’autorització per obtenir telemàticament les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social

Declarant

Nom i llinatges:

DNI/NIE:

En nom propi o en representació de l’entitat:

CIF:

Adreça:

Localitat:

Codi postal:

Província:

País:

Telèfon:

Fax:

Adreça electrònica:

 

En relació amb el procediment de subvenció per al projecte ............................................................................................................................................

. ..........................................................................................................................................................................................................................................

(   ) AUTORITZ la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria de Presidència a efectuar les consultes telemàtiques necessàries a l’efecte de comprovar el compliment de l’obligació d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica i amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària.

(   ) AUTORITZ la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria de Presidència a efectuar les consultes telemàtiques necessàries a l’efecte de comprovar el compliment de l’obligació d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

_________________, _____ d __________________ de 2017

[rúbrica i segell de l’entitat]

   

ANNEX VII

Guió de presentació del projecte

Tipus de projecte:

(   ) Campanya de difusió dels drets del col·lectiu LGTBI

(   ) Campanya de sensibilització envers la diversitat sexual i de gènere

(   ) Campanya de prevenció de l’LGTBI fòbia

Any de convocatòria: ............

1. Identificació del projecte

1.1. Títol del projecte.

1.2. Breu descripció del projecte.

1.3. Ubicació detallada dels llocs on es preveu dur-lo a terme (illa, localitat, zona o barriada, centre, aula o local).

1.4. Termini d’execució del projecte.

(La durada màxima del projecte no pot ser superior a dotze mesos i s’ha d’executar entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2017.)

Nota: cal tenir en compte, sobretot, els apartats 2 i 17 del punt 12.1 de la convocatòria (criteris objectius).

2. Descripció del projecte

2.1. Justificació del context d’intervenció en el qual es desenvoluparan les activitats.

2.2. Descripció de les necessitats sobre les quals es pretén actuar.

2.3. Població destinatària del projecte.

2.4. Objectiu general.

2.5. Objectius específics.

2.6. Descripció de les activitats previstes.

(En el cas de tenir previstes activitats de formació complementàries relacionades amb l’objecte de la convocatòria, indicau quines són.)

2.7. Metodologia d’intervenció.

2.8. Descripció dels recursos humans i materials que es destinaran al projecte.

2.9. Cronograma detallat de les activitats.

Nota: cal tenir en compte, sobretot, l’apartat 3 i els apartats 6 a 18 del punt 12.1 de la convocatòria (criteris objectius). Per al punt 2.6 també es pot tenir en compte, si escau, l’apartat 5 del punt 12.2 (criteris de caràcter específic).

3. Coordinació i difusió del projecte

3.1. Tipus de coordinació o de treball en xarxa prevists.

(Indicau amb quins recursos, entitats o institucions està prevista la coordinació.)

3.2. Estratègia de difusió del projecte.

(Cal detallar la utilització de xarxes socials i altres tecnologies de la comunicació i la informació, si escau.)

3.3. Contribució del projecte a la mobilització de la ciutadania i grau d’impacte social esperat.

Nota: cal tenir en compte, sobretot, els apartats 1, 3 i 8 del punt 12.1 de la convocatòria (criteris objectius).

4. Seguiment i avaluació del projecte

4.1. Metodologia de seguiment del projecte.

4.2. Resultats esperats i indicadors d’avaluació relacionats amb els objectius prevists.

4.3. Metodologia d’avaluació final del projecte.

Nota: cal tenir en compte, sobretot, els apartats 1, 3 i 5 del punt 12.1 de la convocatòria (criteris objectius).

5. Enfocament de gènere

5.1. Descripció, si escau, d’estratègies específiques d’enfocament de gènere o d’accions positives per evitar la discriminació directa o indirecta de les dones.

Nota: cal tenir en compte, sobretot, l’apartat 19 del punt 12.1 de la convocatòria (criteris objectius). Recordau que l’enfocament de gènere es pot incorporar de manera transversal a tot el projecte.

Nota final: els criteris de caràcter específic del punt 12.2 de la convocatòria s’han de fer constar en el projecte sempre que l’entitat tengui informació que pugui aportar en aquest sentit.

  

ANNEX VIII

Sol·licitud d’autorització per a la contractació d’activitats amb una empresa vinculada

Nom i llinatges:

Càrrec:

DNI/NIE:

En representació de l’entitat:

NIF/CIF:

Denominació del projecte:

EXPÒS:

1. Que, d’acord amb la normativa de subvencions, l’entitat beneficiària no pot concertar l’execució total o parcial de les activitats subvencionades amb persones o entitats amb les quals tengui alguna vinculació, llevat que la contractació s’efectuï d’acord amb les condicions normals de mercat i s’obtengui l’autorització prèvia de l’òrgan concedent de la subvenció.

2. Que l’entitat ...................................................................... sol·licita una subvenció per .................................................. i les despeses de ................................................... les fa l’entitat ...................................................................................., que és una empresa vinculada, perquè ........................................................................................................ .................................................................................................................................

[Sempre que sigui possible, argumentau els motius pels quals es contracten activitats amb una empresa vinculada.]

DECLAR:

Que la contractació entre ambdues entitats s’efectua d’acord amb les condicions normals de mercat i .............................................................................................................................................................

[Justificau tant com sigui possible els preus i aquesta adequació als preus de mercat.]

Per això, SOL·LICIT l’autorització de l’òrgan concedent de l’Administració per contractar activitats amb l’empresa vinculada esmentada.

_________________, _____ d __________________ de 2017

[rúbrica i segell de l’entitat]

         

ANNEX IX

Declaració responsable de sancions o sentències

Nom i llinatges:

DNI/NIE:

Càrrec:

En nom i representació de l’entitat:

CIF:

Títol del projecte:

Responsablement, DECLAR:

Que l’entitat que represent no ha estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d’acord amb el que estableix l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, ni ha estat sancionada o condemnada per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l’article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l’LGTBI fòbia.

_________________, _____ d __________________ de 2017

[signatura de la persona que representa legalment l’entitat i segell d’aquesta]

  

ANNEX X

Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades[1]

Declaración responsable de veracidad de los datos bancarios aportados [1]

Dades aportades relacionades amb el tràmit:

Datos aportados relacionados con el trámite:

Identificació del procediment i el tràmit

(sol·licitud d’inici del procediment, resposta al requeriment...)

Identificación del procedimiento y trámite

(solicitud de inicio del procedimiento, respuesta al requerimiento…)

Declarant/Declarante

Nom i llinatges / Nombre y apellidos:

DNI/NIF:

Adreça de notificació o dades del mitjà preferent (posau les dades de l’opció escollida):

Dirección de notificación o datos del medio preferente (indicar los datos de la opción escogida):

Localitat/Localidad:

Codi postal / Código postal:

Municipi/Municipio:

Província/Provincia:

Telèfon/Teléfono:

Fax:

Adreça electrònica / Dirección electrónica:

Representant/Representante

Nom i llinatges / Nombre y apellidos:

DNI/NIF:

Adreça de notificació o dades del mitjà preferent (posau les dades de l’opció escollida):

Dirección de notificación o datos del medio preferente (indicar los datos de la opción escogida):

Localitat/Localidad:

Codi postal / Código postal:

Municipi/Municipio:

Província/Provincia:

Telèfon/Teléfono:

Fax:

Adreça electrònica/Dirección electrónica:

De conformitat amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, i la relació de documents del Catàleg de simplificació documental substituïbles per la presentació d’aquesta declaració,

De conformidad con el Decreto 6/2013, de 8 de febrero, de medidas de simplificación documental de los procedimientos administrativos, y la relación de documentos del Catálogo de Simplificación Documental sustituibles por la presentación de esta declaración,

DECLAR / DECLARO:

1. La titularitat del compte bancari corresponent a les dades següents, a l’efecte de l’ingrés derivat del procediment esmentat a l’inici d’aquesta declaració:

1. La titularidad de la cuenta bancaria correspondiente a los siguientes datos, a efectos del ingreso derivado del procedimiento citado al inicio de la presente declaración:

Dades de l’entitat bancària / Datos de la entidad bancaria

Nom de l’entitat / Nombre de la entidad:

Domicili sucursal o oficina / Domicilio sucursal u oficina:

CODI BIC o SWIFT2 / CÓDIGO BIC o SWIFT2:

Dades del compte / Datos de la cuenta

Seleccionau l’opció que correspongui / Seleccionar la opción que corresponda

Opció 1: IBAN DEL COMPTE3 per a comptes a Espanya / Opción 1: IBAN DE LA CUENTA3 para cuentas en España:

País (2 dígits)

País (2 dígitos)

Control IBAN

(2 dígits / dígitos)

Codi entitat (4 dígits)

Código entidad (4 dígitos)

Codi sucursal-oficina (4 dígits)

Código sucursal-oficina (4 dígitos)

DC compte (2 dígits)

DC cuenta (2 dígitos)

Núm. del compte o de la llibreta (10 dígits)

N.º de la cuenta o libreta (10 dígitos)

E

S

Opció 2: IBAN DEL COMPTE3 d’un altre país / Opción 2: IBAN DE LA CUENTA3 de otro país:

Opció 3: numeració del compte

Només per a comptes a països sense codi IBAN

Opción 3: numeración de la cuenta:

Sólo para cuentas en países sin código IBAN

País/País:

2. La possibilitat d’acreditar documentalment les dades que s’esmenten en el punt 1, en el cas que se m’exigeixin.

2. La posibilidad de acreditar documentalmente los datos referidos en el punto 1, en caso de que se me exijan.

3. L’Administració de la Comunitat Autònoma, una vegada fets els ingressos en el compte indicat en el punt 1 d’aquesta declaració, queda eximida de responsabilitat per les actuacions que es derivin d’errors en les dades indicades pel declarant. 

3. La Administración de la Comunidad Autónoma, una vez realizados los ingresos en la cuenta indicada en el punto 1 de esta declaración, queda eximida de responsabilidad por las actuaciones derivadas de errores en los datos indicados por el declarante.

4. Autoritz l’Administració de la Comunitat Autònoma a consultar les dades d’identitat de bases de dades d’altres administracions a les quals pugui accedir per verificar les dades aportades mitjançant aquesta declaració.

4. Autorizo a la Administración de la Comunidad Autónoma a consultar los datos de identidad de bases de datos de otras administraciones a los que pueda acceder para la verificación de los datos aportados mediante esta declaración.

_________________, _____ d __________________ de 2017

[signatura / firma]

Informació sobre protecció de dades

D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informam que les dades personals que aporteu s’incorporaran a un fitxer de tercers per ser tractades amb la finalitat de dur el control i la gestió dels pagaments a persones creditores i de transferències a les entitats financeres. Per exercir el dret d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament d’aquestes dades podeu adreçar-vos al centre gestor a què es refereix aquesta declaració segons les condicions que preveu la legislació vigent.

Información sobre protección de datos

Conforme a la Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de protección de datos de carácter personal, le informamos de que los datos personales que aporte se incorporarán a un fichero de terceros para ser tratados al objeto de llevar el control y la gestión de los pagos a personas acreedoras y de transferencias a las entidades financieras. Para el ejercicio del derecho de acceso, rectificación, cancelación y oposición al tratamiento de estos datos puede dirigirse al centro gestor al que se refiere esta declaración según las condiciones previstas en la legislación vigente.

Notes / Notas

1 Model de declaració elaborat conformement a l’annex 3 del Decret 6/2013, el Catàleg de simplificació documental i el Reglament (UE) 260/2012, pel qual s’estableixen requisits tècnics i empresarials per a les transferències i els càrrecs domiciliats en euros.

1 Modelo de declaración elaborado conforme al anexo 3 del Decreto 6/2013, el Catálogo de Simplificación Documental y el Reglamento (UE) n.º 260/2012, por el que se establecen requisitos técnicos y empresariales para las transferencias y los adeudos domiciliados en euros.

2 BIC: codi internacional d’identificació de l’entitat bancària o codi SWIFT (màxim 11 caràcters).

2 BIC: código internacional de identificación de la entidad bancaria o código SWIFT (máximo 11 caracteres).

3 El codi IBAN té 24 dígits per a Espanya i fins a un màxim de 34 dígits per a altres països.

3 El código IBAN tiene 24 dígitos para España y hasta un máximo de 34 dígitos para otros países.