Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 3971
Consell Executiu. Aprovació de la convocatòria del premi imagesport de Menorca 2017 i de les base4s que l'han de regir
Versió PDF
Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca en sessió ordinària de dia 27 de març de 2017, va adoptar l'acord següent:
Primer.- Aprovar la convocatòria de la segona edició del Premi Imagesport de Menorca 2017 que es regira per les bases que es presenten a aquest CE , d’acord amb les següents condicions:
a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats d’acord amb les disponibilitats pressupostàries:
|
Partida |
Quantia màxima |
|
34100. 4890022 |
1.650,00 euros |
b) El termini de presentació dels curts és des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) fins al 31 de maig de 2017.
c) L’òrgan instructor és la tècnica d’esports Carmen Sunyer, del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports del CIM.
Segon.- El primer i el segon premis als millors curtmetratges els escollirà un jurat nomenat pel conseller executiu d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports del Consell Insular de Menorca i integrat pels membres següents:
Presidència: Miquel Company Pons, conseller executiu d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports del Consell Insular de Menorca, o persona en qui delegui
Vocals: Els tècnics del Servei d'Esports del CIM següents: el cap de servei, Miguel Angel Milla; Carmen Sunyer, i Josep Juaneda Mercadal.
La presidenta del Col·legi de Llicenciats d'Activitat Física i Esport a Menorca, Marta Figueras
Dos membres de l'associació Tanagra Festival Internacional de Cine de Menorca: Inés Garrell i Manuel López Serrano
BASES QUE REGEIXEN EL PREMI IMAGESPORT DE MENORCA 2017
1. OBJECTE
L’objectiu d’aquesta convocatòria és obrir un concurs de curtmetratges amb la col·laboració de l'associació Tanagra, encarregada del Festival Internacional de Cinema de Menorca, i premiar la tasca de creació de curts que transmetin els valors implícits en l'activitat física i l'esport entre la població en l'edat escolar i entre tots els agents implicats.
2. FINALITAT
Aquesta convocatòria té com a finalitat utilitzar la imatge com eina capaç de sensibilitzar tots els que participen en l'esport en edat escolar, com ara fillets i filletes, tècnics, mares/pares/tutors, àrbitres/jutges, delegats i presidents de les entitats esportives, públic en general, mitjans de comunicació i mestres.
Aquesta actuació forma part de la campanya "Posam valors a l'esport".
3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
Els premis que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es faran amb càrrec a les partides i per l’import màxim que s’estableixin en la convocatòria.
4. PREMIS
Es premiaran els valors que es transmetin a través del vídeo, l'esforç del grup i la imatge.
S’estableixen els premis següents en l'edició del concurs ImagEsport (#ImagEsport):
4.1 – Primer premi: 900 €
4.2. – Segon premi: 600 €
4.3 - Premi al vídeo més popular: 150 €
5. REQUISITS DE LES OBRES QUE ES PRESENTIN A CONCURS
1. Les obres presentades han de transmetre, mitjançant la imatge, els valors implícits en l'esport.
2. La durada mínima i màxima del curt ha de ser d'entre 3 i 5 minuts, títol i crèdits exclosos. Es descartaran tots els treballs que no hi arribin o que superin aquest temps.
3. Els materials emprats per al curt poden estar enregistrats amb qualsevol mitjà digital, inclosos càmera de telèfon mòbil, càmera digital, etc.
4. Els curts han de ser inèdits i no haver estat presentats a cap altre concurs o certamen.
5. Si es fa servir música, ha d'estar lliure de drets.
6. Els protagonistes han de ser fillets/filletes entre 6 i 16 anys que pertanyin a un club esportiu amb domicili a Menorca i que participi en l'esport a l'edat escolar.
7. Tots els participants han de comptar amb l'autorització de cessió dels drets d'imatge signada pels representants dels clubs esportius, i en el cas dels menors d'edat l'autorització dels drets d'imatge signada pels tutors legals.
8. Una mateixa entitat pot presentar només 1 curtmetratge.
6. REQUISITS DELS BENEFICIARIS
6.1. Els beneficiaris poden ser entitats esportives, clubs esportius i les delegacions a Menorca de les federacions esportives de les Illes Balears, tots ells degudament inscrits en el Registre d'Entitats Esportives de la Direcció General d'Esports de la CAIB i d'almanco un any d'antiguitat.
6.2. No poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
7. TERMINI I LLOC DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
7.1. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l'apartat següent s'han de presentar dins el termini establert en la convocatòria, mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex I d’aquestes bases i que es pot descarregar a la seu electrònica del CIM.
S’han de presentar respectant estrictament les normes referents a l’anonimat dels concursants, per aquest motiu s'han de presentar dos sobres:
Sobre A, sobre tancat, amb el nom del concurs ImagEsport i un pseudònim a l'exterior, que contengui un llapis de memòria o un CD amb el curtmetratge que es presenta.
Sobre B, sobre tancat, amb el nom del concurs i el pseudònim a l'exterior, que contengui la documentació següent:
a) Nom de l'entitat esportiva que es presenta al concurs, amb indicació del número de registre a la Direcció General d'Esports
b) Títol del curtmetratge i pseudònim amb què es presenta
c) Còpia del CIF de l'entitat esportiva
d) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’un altre i NIF del representant.
e) Autorització per a l'ús dels drets d'imatge signada pels pares/mares/tutors en el cas dels menors o pel club esportiu en la resta de casos (annex IV).
f) Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (es pot autoritzar el Consell Insular de Menorca perquè ho comprovi, a través de l’Agència Tributària, d'acord amb el model que consta com a annex II d'aquestes bases).
g) Declaració del responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), i que les obres presentades no han estat exposades ni presentades a altres concursos o premis anteriorment, d'acord amb el model que consta com a annex I d'aquestes bases.
h) Document de designació de compte bancari segons el model facilitat pel Consell Insular de Menorca, que consta com a (annex III).
S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres c i h si aquesta ja consta en els arxius del Consell Insular de Menorca. En aquest cas s’ha de fer constar expressament a l'annex I, i manifestar que la situació que posen en evidència aquests documents continua vigent actualment.
7.2. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria (fins al 31 de maig de 2017) en el Registre General del Consell Insular de Menorca (plaça de la Biosfera, núm. 5, CP 07703, de Maó, o plaça de la Catedral, núm. 5 de Ciutadella), o a qualsevol ajuntament de l'illa de Menorca.
7.3. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà d'haver rebut el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 68 de la Llei 39/2015.
8. PROCEDIMENT D'ELECCIÓ DELS PREMIS
1. Els premis es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.
2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent, que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. La instrucció correspondrà als tècnics del Departament d’Esports el nom dels quals es designa en la convocatòria, els quals han de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictaminar el premi. Aquesta fase d'instrucció es durà a terme quan el jurat hagi classificat els curtmetratges per ordre de puntuació per tal de preservar l'anonimat.
4. Procediment de selecció de les obres:
A. Per al primer i el segon premis
El primer i el segon premis al millor curtmetratge els escollirà el jurat nomenat d'acord amb la base següent, el qual s'ha d'ajustar al procediment d'actuació següent:
Primer. El jurat obrirà el sobre A i seleccionarà els concursants que hagin presentat els curtmetratges correctament d'acord amb els requisits establerts a la base 5a i respectant les regles d'anonimat d'acord amb el que estableix la base 7a, i n'exclourà els concursants que no ho hagin fet.
Segon. Entre els sol·licitants admesos, seleccionarà els finalistes d'acord amb els criteris de puntuació establerts en la base 10a, ordenant-los del primer al darrer curtmetratge per ordre de puntuació.
Tercer. El jurat emetrà el seu veredicte de forma motivada d’acord amb aquestes bases i en deixarà constància mitjançant la corresponent acta, en la qual ha de consignar la puntuació obtinguda per cada curtmetratge. El veredicte dels premis s'ha d'aprovar per majoria absoluta dels seus membres. La decisió del jurat serà inapel·lable.
Quart. Quan el jurat hagi emès el veredicte, s'obrirà el sobre B i es durà a terme la fase d'instrucció. En cas que els dos primers classificats no compleixin els requisits, el premi recaurà en els següents classificats que sí compleixin els requisits.
B. Premi al curtmetratge més popular
El premi al vídeo més popular es decidirà per votació popular, mitjançant paperetes, entre els assistents a la projecció que es realitzarà en el lloc i en la data per determinar. Aquesta informació es publicarà a la pàgina web del CIM i es trametrà per correu electrònic als clubs i les delegacions esportives.
Aquest premi es pot acumular a la resta de premis.
5. Els premis es poden declarar deserts en alguna o en la totalitat de les seves modalitats.
6. La resolució del concurs i el lliurament de premis es faran públics en el lloc i en la data que s’anunciaran públicament, coincidint amb el Festival Internacional de Cinema de Menorca, tenint en compte que el termini màxim per resoldre aquest concurs és de quatre mesos comptats a partir del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. Si no hi hagués una resolució expressa en aquesta data, s’entendran desestimades les sol·licituds presentades.
El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (d'ara endavant BDNS), i s'ha de publicar l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei general de subvencions.
9. JURAT
El primer i el segon premis als millors curtmetratges els escollirpa el jurat que figura a la convocatòria, integrat pels membres següents:
Presidència: conseller executiu d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports del Consell Insular de Menorca, o personi en qui delegui
Vocals:
- tres tècnics/ques del Servei d'Esports del CIM: Miguel Ángel Milla, Carmen Sunyer i Josep Juaneda
- la presidenta a Menorca del Col·legi de Klicenciats d'Activitat Física i Esports (COLEF): Marta Figueras
- dos membres designats a proposta de l'entitat o entitats organitzadores del Festival Internacional de Cinema de Menorca: Inés Garrell i Manuel López Serrano
Actuarà com a secretari un auxiliar administratiu del Servei d'Esports del Consell Insular de Menorca, amb veu i sense vot.
10. CRITERIS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA SELECCIÓ DELS CURTMERTRATGES GUANYADORS
Premis als millors curtmetratges
El jurat valorarà:
1. El millor curtmetratge que transmeti els valors en l'esport (fins a 4 punts)
2. La major participació dels implicats en l'esport escolar (fillets i filletes, tècnics, mares/pares/tutors, arbitres/jutges, delegats i presidents de les entitats esportives, públic en general, mitjans de comunicació, mestres) (fins a 2 punts)
3. La imatge com a eina de transmissió de valors (fins a 2 punts)
4. La innovació, el disseny i l'originalitat (fins a 2 punts)
Premi al curtmetratge més popular
Per votació popular, com s'indica en el punt 9.
11. DIFUSIÓ DELS CURTMETRATGES
1. Una de les obres presentades i admeses es projectarà durant el Festival Internacional de Cine de Menorca.
2. Es convocarà els mitjans de comunicació perquè informin del resultat del premi i se’n farà la màxima difusió. També es publicarà en els mitjans digitals del CIM: web, Facebook i Twiter, i es projectaran tots els curts admesos en el lloc concertat i elegit per poder accedir a la votació popular mitjançant paperetes després de cada projecció.
12. PROPIETAT DE L’OBRA GUANYADORA I DEVOLUCIÓ DE LES OBRES
Les obres guanyadores seran propietat del Consell Insular de Menorca i les podrà cedir al Festival Internacional de Cine de Menorca.
13. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DEL PREMI
L’import de cada un dels premis ve fixat en el punt 4 d’aquestes bases.
14. ABONAMENT DELS PREMIS
El pagament de l'import dels premis es farà efectiu en el termini màxim de 60 dies comptats des de la data de la decisió del jurat, sempre que les disponibilitats de tresoreria ho permetin.
15. OBLIGACIONS DELS GUANYADORS
Els guanyadors d'aquest concurs han de complir amb les obligacions següents:
a) Comunicar al CIM l’acceptació del premi en els termes en què aquest es concedeixi. En qualsevol cas el premi s’entendrà acceptat tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà la notificació de la concessió hagi estat rebuda pel beneficiari. Així mateix es fa constar que la participació en el concurs suposa l'acceptació expressa de totes les condicions contingudes en aquestes bases i els drets i obligacions que se'n deriven.
b) Aportar els justificants necessaris per a la comprovació de les dades incloses en la sol·licitud de participació en aquest concurs
16. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS PREMIS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENT
Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels premis, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable. En cas d’incompliment, s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment; en què s’ha de valorar, en tot cas, el grau d’incompliment, si aquest s'ha produït a causa d’actuacions doloses o negligents i si hi ha hagut bona o mala fe. Aquest percentatge s’ha de fixar amb l’informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per a la seva exigència es regeixen pel que estableix l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe.
En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió del premi, s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.
En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats rebudes més l’interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.
Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i se’ls pot aplicar la via de constrenyiment.
L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que en el seu cas siguin exigibles.
17. INFRACCIONS I SANCIONS
1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb el que estableix l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.
18. ALTRES DISPOSICIONS
Recursos administratius
Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.
Normativa general aplicable
En tot el que no preveuen expressament aquestes bases, regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions
Annex I: Declaració responsable (consta en l'expedient)
Annex II: Autorització (consta en l'expedient)
Annex III: Designació de compte bancari (consta en l'expedient)
Annex IV: Autorització del club esportiu o de la delegació esportiva (consta en l'expedient)
Maó, 7 d'abril de 2017
El secretari del Consell Executiu
Octavi Pons Castejón