Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció tercera. Cursos i formació

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 3857
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 10 d’abril de 2017 per la qual es fixa l’equivalència entre noves figures de personal col•laborador i les que regula el Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l’Escola Balear d’Administració Pública, i s’aprova el barem de les indemnitzacions que se’n deriven

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1 El Decret 31/2012, de 13 d’abril, pel qual s’aproven els Estatuts de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), assenyala com a objectius, entre d’altres, la formació i avaluació, la capacitació i el perfeccionament del personal al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats que en depenen i, si escau, de les altres administracions públiques del seu àmbit territorial, a més del personal dels àmbits de policia local, protecció civil, seguretat i emergències; la gestió dels processos de selecció i promoció del personal al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i dels organismes autònoms convocats per la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública, com també l’assessorament i, si escau, l’encàrrec de gestió per a la selecció i la promoció del personal de la resta d’administracions del seu àmbit territorial.

2 El Decret 62/2011, de 20 de maig, és la norma que regula les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l’Escola Balear d’Administració Pública i aprova el barem de les indemnitzacions que se’n deriven.

3 En la sessió de 21 de gener de 2016, el Consell de Direcció va aprovar el Primer Pla Estratègic de l’EBAP (2015-2019). Aquest Pla defineix els objectius estratègics que ha de seguir l’Escola en aquest període, els quals venen clarament marcats per una línia innovadora en els processos de formació i selecció que pretén posicionar l’Escola en un àmbit de referència en els processos formatius, la recerca, les publicacions i la selecció dels empleats públics. Aquesta nova realitat de nous marcs formatius i de gestió del coneixement duu implícita la necessitat d’impulsar noves modalitats de col·laboració que no existien quan es va aprovar el Decret 62/2011.

4 En el BOIB número 39, de dia 1 d’abril de 2017, es va publicar el Decret 13/2017, de 31 de març, de modificació del Decret 62/2011. L’article segon estableix l’addició d’una disposició addicional quarta amb el contingut següent:

5 S’autoritza la consellera d’Hisenda i Administracions públiques, amb la proposta prèvia del Consell de Direcció de l’Escola Balear de Funció Pública, a fixar l’equivalència entre les noves figures col·laboradores que es derivin de l’aplicació dels plans estratègics aprovats per l’EBAP i les figures que consten en aquest Decret.

En la sessió de 10 d’abril de 2017, el Consell de Direcció, en exercici de la funció que estableix l’article 11 g) dels Estatuts de l’EBAP, va aprovar una relació de noves figures col·laboradores que es deriven de l’aplicació del Primer Pla Estratègic 2015-2019 equivalents a les que regula el Decret 62/2011.

Fonaments de dret

1 El Decret 31/2012, de 13 de abril, pel qual s’aproven els Estatuts de l’Escola Balear d’Administració Pública.

2 El Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l’Escola Balear d’Administració Pública, i s’aprova el barem de les indemnitzacions que se’n deriven.

3 El Decret 13/2017, de modificació del Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l’Escola Balear d’Administració Pública, i s’aprova el barem de les indemnitzacions que se’n deriven.

Per tot això, d’acord amb les atribucions que m’atorga l’article 9 del Decret 31/2012, dict la següent

 

Resolució

1 Fixar l’equivalència entre les noves figures col·laboradores que es deriven de l’aplicació del Primer Pla Estratègic 2015-2019 de l’EBAP i les que regula el Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l’Escola Balear d’Administració Pública, i s’aprova el barem de les indemnitzacions que se’n deriven, d’acord amb el que estableix l’annex d’aquesta Resolució.

2 Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució que exhaureix la via administrativa es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la presidenta de l’EBAP en el termini d’un mes comptador a partir de l’endemà que s’hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà que s’hagi publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 10 d’abril de 2017

 La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques

 Catalina Cladera i Crespí

Annex

Relació d’equivalència entre les noves figures col·laboradores que es deriven de l’aplicació del Primer Pla Estratègic 2015-2019 de l’EBAP i les que regula el Decret 62/2011

Avaluador de competències

Personal col·laborador especialista que s’encarrega d’avaluar l’obtenció o la possessió de competències per formació o experiència prèvies per part de l’alumnat o del personal objecte de la convocatòria formativa corresponent. Igualment s’inclou en aquesta figura el personal especialista que avalua la competència docent del professorat.

S’assimila a la figura d’assessor especialista dels òrgans de selecció i d’altres òrgans equivalents (articles 34 i 35 del Decret 62/2011), amb la indemnització que estableix l’annex 8 per sessió i dia de 64,44 €.

Coordinador d’activitat

Personal col·laborador encarregat de coordinar qualsevol activitat que l’Escola estableixi com a activitat d’aprenentatge o de gestió del coneixement (com, per exemple, grups de treball, de grups discussió, comunitats d’aprenentatge, publicacions, etc.).

S’assimila a la figura de coordinador d’àrea formativa específica (articles 14 i 21 del Decret 62/2011), amb una indemnització màxima que estableix l’annex 3 de 1.500 € i amb l’aplicació dels elements de mesurament que permetin adaptar-la a la realitat de l’encàrrec en els casos en què la durada de l’activitat sigui inferior a 60 hores (hores de dedicació, nombre de participants o qualitat del producte resultant).

Professorat de cursos semipresencials

Professorat responsable d’una activitat desenvolupada en la modalitat semipresencial que, per la seva preparació en una àrea de coneixement a través de coneixements acreditats o de la seva experiència en una matèria o disciplina, dissenya un tipus d’activitat per impartir en la modalitat semipresencial i es responsabilitza d’aquest aprenentatge mitjançant un temari adequat a aquesta modalitat, uns materials didàctics i unes activitats adients amb la consecució dels objectius establerts.

En el cas d’activitats formatives considerades de llarga durada (50 hores o més), s’assimila, segons la modalitat d’impartició, a la figura de professorat responsable d’una activitat de formació en línia i a la de professorat titulat d’accions formatives: a la càrrega lectiva impartida en la modalitat en línia hi correspon la indemnització que estableix l’annex 2 del Decret 62/2011, resultant del nombre d’alumnes per la durada del curs (nombre d’hores), més 800 € fixos per curs, mentre que a la càrrega lectiva impartida en la modalitat presencial hi correspon la indemnització que estableix l’annex 1 del Decret 62/2011, segons les formes de col·laboració que estableixen els articles 7 i 19 del Decret esmentat.

En el cas d’activitats formatives en què la durada sigui inferior a 20 hores, s’assimila a la figura de professorat titulat d’accions formatives (articles 7 i 19 del Decret 62/2011).

En el cas d’activitats formatives en què la durada sigui igual o superior a 20 hores, s’assimila a la figura de professorat responsable d’una activitat de formació en línia (articles 11 i 20 del Decret 62/2011).

D’altra banda, tenint en compte l’especificitat de la regulació del professorat titulat de les activitats formatives de l’àrea de llengües (article 8 del Decret 62/2011) i de la indemnització pròpia, l’assimilació es fa segons la modalitat d’impartició: la càrrega lectiva impartida en la modalitat en línia s’assimila a la figura de professorat responsable d’una activitat de formació en línia, amb la indemnització que estableix l’annex 2, i la càrrega lectiva impartida en la modalitat presencial s’assimila a la figura de professorat titulat específic de les activitats formatives presencials de l’àrea de llengües, amb la indemnització que estableix la lletra d de l’annex 1 de 50 euros per hora.

Correctors de proves d’avaluació

Personal col·laborador tècnic especialista que, amb la formació adient, presta suport tècnic en el desenvolupament o la correcció de proves d’avaluació de coneixement o competència en l’àmbit formatiu de l’EBAP que no sigui de l’àrea de llengües.

S’assimila a la figura de personal col·laborador tècnic per a les proves dels diversos nivells de l’àrea de llengües (articles 17 i 24 del Decret 62/2011), amb la referència d’indemnització que estableix l’annex 6 d’un mínim de 6,51 € i un màxim de 13,02 € per prova corregida, que es fixarà tenint en compte la dificultat i l’extensió de la prova i el temps de dedicació per resoldre-la.

Dinamitzadors d’activitats de formació en línia

Personal que duu a terme funcions de dinamització d’una activitat formativa amb l’objectiu principal de fomentar la participació de l’alumnat, incloent-hi la comprovació del nivell de participació i resposta dels espais de comunicació i tasques plantejades, i sense la necessitat de supervisió o existència d’un professor responsable en línia.

S’assimila a la figura de professorat tutor d’activitats formatives en línia (articles 12 i 20 del Decret 62/2011), amb la indemnització que estableix l’annex 2, resultant de 15 € per alumne (fins a un màxim de 40) més 15 € per hora de durada del curs, amb un mínim de 400 € per curs.

Col·laboradors per a la gestió d’activitats de formació en línia

Personal que, per la seva preparació tècnica (Moodle, exeLearning, HTML, editor de texts i d’imatges, etc.), dona suport a professorat, alumnat i personal tècnic en tots els aspectes derivats de la gestió d’una activitat formativa en línia. A més, té una cura especial de la funció de dinamització de l’activitat formativa, amb l’objectiu principal de fomentar la participació de l’alumnat, incloent-hi la comprovació del nivell de participació i resposta dels espais de comunicació i tasques plantejades.

S’assimila a la figura de personal col·laborador en la supervisió d’aules i suport logístic de les activitats formatives (articles 18 i 25 del Decret 62/2011), amb la indemnització que estableix l’annex 7 de 22 € per hora efectiva de treball.

Col·laboradors en el disseny, la direcció i l’organització didàctica d’activitats formatives

Personal que, en el cas que es projectin activitats formatives de nova creació o que siguin especialment complexes, s’encarreguen del disseny, la direcció i/o l’organització pedagògica per raó de la seva formació acadèmica o professional.

S’assimila a la figura de personal col·laborador en el disseny i la direcció de noves accions formatives (article 15 i 22 del Decret 62/2011), amb la indemnització que estableix l’annex 4.

Dissenyadors de proves d’avaluació

Personal col·laborador tècnic especialitzat a qui s’encarrega la confecció de qualsevol tipus de prova d’avaluació de coneixement o competència.

S’assimila a la figura de persones encarregades de l’elaboració d’exàmens (article 36 del Decret 62/2011), amb la indemnització que estableix l’annex 9 de 90 € per a cada prova.

Mentors

Personal que es designa per dirigir una activitat de tipus instrumental i pràctic programada en un àmbit específic en la qual actuï com a guia d’un altre basant-se en la seva major experiència o coneixement.

S’assimila a la figura de monitor (articles 6 i 19 del Decret 62/2011), amb la indemnització que estableix l’annex 1 de 36 euros per hora.