Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 3730
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 07 d’abril de 2017 per la qual s'aprova la convocatòria per cobrir, pel procediment de promoció interna temporal, les funcions corresponents a una plaça vacant de la categoria de Tècnic Especialista en Radiodiagnòstic, de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Son Llàtzer
Antecedents
L'article 35.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, determina que per necessitats del servei —i en els supòsits i sota els requisits que a aquest efecte s'estableixin en cada servei de salut— es pot oferir al personal estatutari fix exercir temporalment i amb caràcter voluntari les funcions corresponents a places d'una categoria del mateix nivell de titulació o d'un nivell superior, sempre que es tingui el títol corresponent.
En el BOIB n. º 31/2012, de 28 de febrer, es va publicar el Pacte de 24 de febrer pel qual es regulen els criteris generals de la promoció interna temporal del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears (corregit en el BOIB n.º 36/2012, de 8 de març). L'objecte principal del Pacte és establir els criteris generals per a la promoció interna temporal i l'ordre de finalització o cessament d'aquest personal.
En la plantilla orgànica de l'Hospital Son Llàtzer hi ha una plaça vacant temporal de la categoria de Tècnic Especialista en Radiodiagnòstic.
Per tot això, dict la següent
Resolució
-Aprovar la convocatòria per proveir, amb caràcter temporal, una plaça de Tècnic Especialista en Radiodiagnòstic, pel procediment de promoció interna temporal.
-Aprovar les bases que regeixen el procés selectiu (Annex I), la sol·licitud (Annex II), el barem de mèrits (Annex III) i autobarem (Annex IV), d'aquesta resolució.
-Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució -que esgota la via administrativa- pot interposar-se un recurs de reposició davant l'òrgan que ho dicta, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a la data de publicació d'aquesta resolució, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També pot interposar-se directament un recurs contenciós-administratiu davant la jurisdicció contenciós-administrativa en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la data de publicació d'aquesta resolució, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós-administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.
Palma, 7 d’abril de 2017
El Director General del Ib-Salut
Julio Miguel Fuster Culebras
P.D. de firma (Resolució de 12 de febrer 2016)
El Director Gerent de l’Hospital Son Llàtzer
ANNEX I
Bases de la convocatòria
1. Plaça convocada
1.1. Plaça vacant de la categoría de Tècnic Especialista en Radiodiagnòstic. (C1).
2. Característiques de la plaça
a) Lloc i centre de treball inicial: Hospital Son Llàtzer.
b) Tipus de nomenament: La persona seleccionada per ocupar la plaça convocada se li expedirà un nomenament per promoció interna temporal d'una plaça de la categoria de Tècnic Especialista en Radiodiagnòstic (subgrup C1).
c) Règim jurídic, durant el temps que la persona seleccionada ocupi la plaça, serà el següent:
-Es mantindrà en la situació de servei actiu i amb reserva de plaça en la seva categoria d'origen.
- Percebrà les retribucions corresponents a les funcions exercides, excepte els triennis, que seran els corresponents a la seva categoria d'origen.
- No suposarà la consolidació de cap dret de caràcter retributiu o en relació amb l'obtenció d'un nou nomenament, sense perjudici que es pugui considerar com a mèrit en procediments selectius i de provisió.
3. Requisits per optar a la plaça
3.1. Els sol·licitants han de complir els requisits següents:
- Tenir la condició de personal estatutari fix del Servei de Salut i prestar servei a l'Hospital Son Llátzer. Si la convocatòria es declara deserta en cas que no s'hagi presentat ningú que compleixi els requisits, es preveu expressament que la convocatòria s'estengui al personal que compleixi els requisits de la resta de les gerències de la mateixa àrea de salut.
- Pertànyer a una categoria del mateix nivell de titulació o de nivell inferior, és a dir, del mateix o inferior grup o subgrup de classificació.
- Estar en la situació de servei actiu.
- Tenir la titulació oficial de segon grau (o equivalent), o estar en condicions d'obtenir-la abans que venci el termini per presentar les sol·licituds. En el cas de les titulacions obtingudes a l'estranger, cal acreditar que estan homologades pel Ministeri d'Educació.
- Tenir la capacitat funcional necessària per exercir les funcions que es derivin del nomenament corresponent. Aquest requisit ha d'acreditar-ho la persona seleccionada abans de la presa de possessió.
- No patir cap malaltia ni estar afectat per limitacions físiques o psíquiques que siguin incompatibles amb les funcions inherents a la categoria professional a la qual s'opta.
3.2. Aquests requisits han de complir-se l'últim dia del termini per presentar sol·licituds i han de mantenir-se durant tot el procés selectiu.
Els aspirants han d'acreditar-los al moment de presentar les sol·licituds, excepte el requisit del punt f, que s'acreditarà abans de la presa de possessió.
4. Presentació de sol·licituds
4.1. Els interessats a participar en la selecció per cobrir la promoció interna temporal convocada han de presentar una sol·licitud segons el model que s'adjunta com a annex II.
4.2. El termini per presentar sol·licituds és de 20 dies naturals a comptar des de l'endemà a la data de publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
4.3. Les sol·licituds per participar en el procés selectiu han de presentar-se en el departament de RR.HH de la Gerència de l'Hospital Son Llátzer, o bé per qualsevol de les vies que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Les sol·licituds presentades mitjançant les oficines de Correus han d'anar dins d'un sobre obert perquè el funcionari de correu les dati i les segelli abans de certificar-les.
4.4. Els aspirants han de conservar el seu exemplar de la sol·licitud per si l'hi requereixen a qualsevol moment del procés selectiu.
5. Procediment de selecció
5.1. La selecció es farà pel sistema de concurs de mèrits.
5.2. El barem dels mèrits al·legats per optar a aquest lloc de treball és el que s'estableix en l'annex III.
5.3. Una vegada vençut el termini per presentar sol·licituds es dictarà una resolució per aprovar la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos —exposant la causa de la seva exclusió— juntament amb la puntuació provisional (baremación de mèrits), que es publicarà en la intranet de l'Hospital Son Llátzer. Llavors s'establirà un termini de 5 dies hàbils per presentar reclamacions, aportar la documentació requerida o, si escau, esmenar la causa de l'exclusió.
5.4. Una vegada resoltes les possibles al·legacions, la Comissió de Selecció publicarà la llista definitiva de puntuacions i el nom de la persona proposada per al nomenament. Aquesta llista es publicarà igualment en la intranet de l'Hospital Son Llàtzer.
5.5. La resolució d’adjudicació definitiva de la promoció interna temporal convocada es publicará en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
6. Documentació
6.1. A la sol·licitud cal adjuntar original o una còpia compulsada de la documentació que acrediti que es compleixen els requisits i els mèrits al·legats.
6.2. A més, cal adjuntar l'original o una còpia compulsada d'aquests altres documents:
a. Document d'identitat (DNI o NIE).
b. Títol acadèmic exigit en la convocatòria (anvers i revers del títol) o bé el justificant de pagament dels drets d'expedició del títol acompanyat d'un certificat de la institució educativa corresponent que acrediti que el títol encara no ha estat expedit.
6.3. Consignar dades falses en la sol·licitud o en els mèrits al·legats implica l'exclusió definitiva de l'aspirant o de la persona seleccionada en el procés selectiu.
6.4. Els títols o els mèrits expedits en una llengua que no sigui el català o el castellà han de lliurar-se traduïts convenientment a un d'aquests idiomes per un organisme oficial competent.
7. Comissió de Selecció
7.1. Els membres de la Comissió de Selecció són els següents:
a. President: Catalina Pujol Cañellas
b. Vocal: Guillermo Columbram Gual
c. Secretària: Ana Belén Martín García
7.2. Els membres de la Comissió de Selecció han d'abstenir-se d'intervenir en el procés —i han de notificar-li-ho a l'autoritat que els hagi designat— si concorre alguna de les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del sector públic.
7.3. Les funcions de la Comissió de Selecció són les següents:
a. Valorar els mèrits al·legats i acreditats pels candidats segons el model establert en aquestes bases.
b. Requerir —si escau— als candidats que esmenin en el termini previst els defectes formals dels mèrits al·legats, o bé que aclareixin en el termini i en la manera prevista algun dels mèrits al·legats.
c. Confeccionar una llista dels seleccionats per ordre de prelació.
d. Resoldre les reclamacions presentades a la llista provisional, pels candidats, en el termini establert i en la manera oportuna.
e. Elevar a l'òrgan de selecció la llista definitiva de persones seleccionades i de les puntuacions que hagin obtingut.
8. Valoració dels mèrits
La Comissió de Selecció ha de fer, en primer lloc, la valoració dels mèrits dels candidats d'acord amb el que estableixi la convocatòria (Annex III) i desglossada d'aquesta manera:
-Experiència professional: màxim 25 punts.
-Formació: 15 punts.
-Coneixements de la llengua catalana: màxim 5 punts
9. Resolució de la convocatòria
9.1. A proposta de la Comissió de Selecció, es publicarà la llista definitiva de puntuacions i el nom de la persona proposada per al nomenament, que es publicarà en la intranet de l'Hospital Son Llàtzer.
9.2. La resolució d'adjudicació definitiva de la promoció interna temporal convocada es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
10. Nomenament i presa de possessió
La persona seleccionada disposarà d'un termini de tres dies hàbils a partir de l'endemà a la publicació de la resolució d'adjudicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears per prendre possessió del lloc de treball.
ANNEX II
Model de sol·licitud
Sol·licitud per participar en el procés selectiu de promoció interna temporal d'una plaça de la categoria de Tècnic Especialista en Radiodiagnòstic (C1), convocada per mitjà de la Resolució del Director General del Servei de Salut de data de 2017, de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Son Llàtzer.
Dades de l'aspirant
Primer cognom:
Segon cognom:
Nom:
Nº doc. Identitat:
Dades a l'efecte de rebre notificacions
Nom de la via:
Nº: Pis: Porta: Localitat:
Codi postal:
Municipi:
Telèfons:
Correu electrònic:
EXPOS:
- Que el de de 2017 es va publicar en el BOIB la Resolució del Director General del Servei de Salut, per la qual es convoca el procés selectiu de promoció interna temporal d'una plaça de Tècnic Especialista en Radiodiagnòstic.
- Que compleix els requisits exigits en la convocatòria.
Per això SOL·LICIT:
Ser admès/admesa en la convocatòria, per a això adjunt en aquesta sol·licitud la documentació exigida i la autobaremación dels mèrits.
Palma, de de 2017
[Rúbrica]
DIRECTOR GENERAL DEL SERVEI DE SALUT
ANNEX III
Autobarem de mèrits
1. Experiència professional (màxim 25 punts)
1.1 Es computa el temps de serveis prestats que les persones aspirants tinguin reconeguts fins a la fi del termini per presentar sol·licituds de participació en el procés selectiu, d'acord amb el barem següent:
a) Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria a la qual s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,14 punts.
b) Per cada mes de servei prestat com a cooperant en programes de cooperació internacional per al desenvolupament o en programes d'ajuda humanitària fent les funcions pròpies de la categoria a la qual s'opta: 0.14 punts.
c) Per cada mes de servei prestat en centres públics no sanitaris de la Unió Europea com a personal funcionari o laboral en la mateixa categoria o en places amb el mateix contingut funcional: 0,105 punts.
d) Per cada mes de Serveis prestats ocupant un lloc directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut (solament es valoren els serveis prestats si es té el títol requerit per accedir a la categoria): 0,14punts.
e) Per cada mes de serveis prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea en una categoria diferent a la categoria a la qual s'opta: 0,07 punts.
- Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:
a) La puntuació màxima que pot obtenir-se per la totalitat dels subapartats que ho integren és de 25 punts.
b) El còmput de serveis prestats es calcula aplicant la fórmula següent: se sumen tots els dies de serveis prestats en cadascun dels subapartats anteriors i el resultat es divideix entre 365. El quocient resultant es multiplica per 12, es menyspreen els decimals del resultat obtingut i se li aplica el valor assignat al mes complet en el subapartat corresponent.
c) Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d'un dels subapartats que ho integren.
2. Formació, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement (15 punts)
2.1 Formació continuada:
2.1.1 Es valoren els cursos, els seminaris, els tallers, els congressos, les jornades, les reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta, d'acord amb els criteris següents:
- Activitats formatives en ciències de la salut posteriors al 01/01/2004 (es valoren sempre que compleixin alguna de les característiques següents:
- Han d'estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les professions sanitàries o pels consells generals de col·legis oficials que, en virtut de conveni, tinguin encomanada la funció d'acreditació. Ha de constar de manera conjunta el logotip, el text i el nombre de crèdits.
- Han d'haver estat impartides per alguna universitat, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.
- Activitats formatives en ciències de la salut anteriors al 01/01/2004 i la resta d'activitats formatives, independentment de la data. Es valoren sempre que compleixin amb alguna de les característiques següents:
- Han d'estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les professions sanitàries o pels consells generals de col·legis oficials que, en virtut de conveni, tinguin encomanada la funció d'acreditació. Ha de constar de manera conjunta el logotip, el text i el nombre de crèdits.
- Han d'haver estat organitzades o impartides per una administració pública o per alguna universitat, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.
- Activitats organitzades per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i que s'hagin impartit en virtut dels convenis subscrits amb les administracions públiques o amb universitats, o bé que hagin estat acreditades i/o subvencionades per aquelles, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.
- Activitats dutes a terme en virtut dels acords de formació continuada en les administracions públiques i que estiguin organitzades per qualsevol promotor de formació continuada que hagin subscrit aquests acords.
2.1.2 A aquest efecte del que disposen els apartats anteriors, es puntualitzen els aspectes següents:
- Les activitats formatives en ciències de la salut són les relacionades amb les àrees temàtiques següents: salut pública, recerca, pràctica clínica, gestió sanitària i qualitat i docència.
- En quan a la resta d'activitats formatives, es tracta de les relacionades amb les àrees temàtiques següents: prevenció riscs laborals, sistemes d'informació, informàtica referida a aplicacions d'ofimàtica a nivell d'usuari o programes informàtics aplicats a la recerca en ciències de la salut, aspectes organitzatius relatius al servei sanitari, atenció al públic, estrès i autocontrol, orientació psicològica, i qualsevol altra que segons el Tribunal estigui relacionada amb les funcions de la categoria a la qual s'opta.
2.1.3. Els diplomes o els certificats es valoren a raó de 0.1 punts per crèdit.
En el cas que en el diploma o en el certificat figuri el nombre d'hores en lloc del de crèdits, s'atorga un crèdit per cada deu hores. En el cas que figurin simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats. En el cas que no s'especifiquin hores ni crèdits, no es valora aquesta activitat.
2.2 Docència:
Per cada crèdit o per cada deu hores com a docent en qualsevol de les activitats formatives a les quals es refereixen l'apartat 2.1.:0.2 punts.
Per la tutorización de pràctiques clíniques de la categoria a la qual s'opta: 0.015 punts per cada deu hores.
2.3. Activitats científiques i de difusió del coneixement:
a) Publicacions científiques:
1) Llibres de caràcter científic relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta i que continguin ISBN i dipòsit legal:
- Per cada llibre complet: primer autor: 1 punt. Resta d'autors: 0,5 punts.
- Per cada capítol de llibre no inclòs en el punt anterior: primer autor: 0,3 punts. Resta d'autors: 0,15 punts. (Màxim tres capítols per llibre.)
En el cas que el criteri seguit per citar als autors sigui l'ordre alfabètic, tots els autors es valoren amb la puntuació corresponent a un primer autor.
2) Articles publicats en alguna revista de caràcter científic relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta:
- Per cada publicació en una revista de tiratge internacional: primer autor: 0,10 punts.
Resta d'autors: 0,05 punts.
- Per cada publicació en una revista de tiratge estatal: primer autor: 0,05 punts.
Resta d'autors: 0,025 punts.
En el cas que el criteri seguit per citar als autors sigui l'ordre alfabètic, tots els autors es valoren amb la puntuació corresponent a un primer autor.
b) Ponències i comunicacions:
1) Per cada ponència presentada en congressos o reunions científiques relacionades directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta:
- Congrés o reunió científica d'àmbit internacional: 0,10 punts.
- Congrés o reunió científica d'àmbit estatal o autonòmic: 0,05 punts.
2) Per cada comunicació o pòster presentat en congressos o reunions científiques i que estigui relacionat directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta:
- Congrés o reunió científica d'àmbit internacional: 0,05 punts.
- Congrés o reunió científica d'àmbit estatal o autonòmic: 0,025 punts.
c) Recerca
1) Per premis de recerca atorgats per societats científiques, organismes oficials o entitats sense ànim de lucre registrades degudament i entre les finalitats del qual es trobi la recerca, sempre que els premis estiguin relacionats amb el programa de matèries que regeix les proves selectives:
- Per cada premi d'àmbit internacional: 1 punt.
- Per cada premi d'àmbit estatal: 0,50 punts.
- Per cada premi d'àmbit autonòmic: 0,25 punts.
2) Per cada participació en projectes de recerca finançats per organismes públics:
- Com a investigador principal: 0,50 punts.
- Com a investigador col·laborador: 0,25 punts.
3. Coneixements orals i escrits de català (5 punts)
Es valoren els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública i els expedits o homologats per la Direcció general de Política Lingüística de la Conselleria d'Educació i Cultura relacionats amb els nivells de coneixements que s'indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 5 punts:
a) Certificat B1 o equivalent: 1 punt
b) Certificat B2 o equivalent: 2 punts
c) Certificat C1 o equivalent: 3 punts
d) Certificat C2 o equivalent: 4 punts
e) Certificat L'o equivalent: 1 punt
Es valora únicament un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu (LA), en què la puntuació s'acumula a la d'un altre certificat que s'aporti. En cas que hi hagi dubtes sobre la validesa d'algun certificat o sobre la puntuació que ha d'atorgar-se-li, es pot sol·licitar un informe a l'entitat o l'organisme públic competent en matèria lingüística del Govern de les Illes Balears.