Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE DEIÀ
Núm. 3721
Pla d’actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2017, 2018, 2019, 2020 i 2021
PRIMER- Aprovar inicialment el Pla d’actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2017, 2018, 2019, 2020 i 2021, que s’adjunta com a annex del present acord.
SEGON- Es sotmet dit acord a informació pública mitjançant el corresponent edicte en el BOIB, en el tauler d'anuncis i en la Web de l'Ajuntament, www.ajdeia.net, per tal que durant el termini de 30 dies, els veïns i les persones legítimament interessades puguin examinar l’expedient a la Secretaria i formular al·legacions, conforme al que estableix l'article 102.b de la Llei 20/2006, municipal de règim local de les Illes Balears.
TERCER- Considerar que si en el termini d’informació pública no hi ha al·legacions s'ha d'entendre definitivament aprovat l'acord inicialment adoptat, sense necessitat d’un nou acord exprés i ordenar la publicació íntegra de el Pla.
ANNEX
PLA D'ACTUACIÓ EN MATÈRIA DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PER ALS ANYS 2017, 2018, 2019, 2020 I 2021
El servei del taxi en l'àmbit del transport públic de viatgers té una presència molt destacada per a la mobilitat de les persones en general i, bàsicament, per als turistes que ens visiten durant la temporada estival. La contribució d'aquest sector en l'activitat turística i el component públic i de vegades assistencial d'aquest servei fa convenient una proporcionada actuació que s'ajusti a les especials necessitats de la demanda d'aquest servei i que es produeixen majoritàriament durant l'època assenyalada.
En les temporades estivals dels últims anys, s'ha constatat que existeix una gran desproporció entre l'oferta d'aquests serveis i la demanda que es produeix, provocada en gran manera pel marcat component estacional de la demanda turística del municipi, que fa que la població augmenti notablement durant els mesos estivals i que per tant, no es pugui prestar un òptim servei amb el nombre de vehicles autoritzats per prestar el servei de transport públic de viatgers durant tot l'any.
De conformitat a la competència exclusiva en matèria de transports atorgada a la Comunitat Autònoma dels Illes Balears, el Parlament de les Illes Balears, en virtut de l'article 48 de la Llei Orgànica 1/2007 de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, va aprovar la Llei 4/2014 de 20 de juny de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears que a l’article 48 atribueix als ajuntaments les competències administratives en relació en el servei taxi.
La llei estableix les condicions generals de prestació del servei taxi i preveu la llicència municipal com a títol per prestar el servei, distingint entre llicències ordinàries i
llicències de caràcter temporal indicant que aquestes últimes s'atorgaran preferentment als titulars de llicències de caràcter ordinari i estableix que per atorgar les llicències temporals, els ajuntaments, mitjançant un acte administratiu, aprovaran un pla regulador que determini la seva adjudicació, les condicions de prestació del servei, el nombre mínim i màxim, les condicions a les quals hauran de subjectar-se, els drets i les obligacions, la quantia de la taxa, els supòsits de revocació, el termini de durada i altres condicions que es considerin adequades o necessàries.
Pel que fa al nombre de llicències otorgables, atès l'estudi de necessitats de llicències municipals del servei de taxi encarregat per l'Ajuntament de Deia en els quals entre uns altres s'analitza l'extensió del municipi, el creixement poblacional dels últims anys, nombre de places turístiques i l'oferta turística existent al municipi es constata la necessitat de disposar com a mínim de 1 i màxim 2 llicències temporals durant els mesos estivals.
En relació al sistema d'adjudicació de les llicències temporals, com s'ha indicat anteriorment, la llei preveu el seu atorgament amb caràcter preferent als titulars de llicències ordinàries.
En definitiva, el present Pla regulador persegueix un augment dels nivells de qualitat del servei de transport públic de viatgers en vehicle turisme, que s'aconseguirà amb la coordinació prevista entre els sistemes municipals de transport urbà de viatgers i la resta de mesures d'aplicació per a l'avaluació dels resultats obtinguts juntament amb la persecució de d’intrusisme existent en el sector.
I. - Objecte del Pla d'actuació
El present Pla d'actuació és un acte que té per objecte concretar les condicions a les quals s'han de subjectar les llicències temporals d'àmbit municipal, sense perjudici de l'autorització per a la prestació interurbana recollida en els articles 53.4 i 69.4 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible dels Illes Baleares, per als anys 2017, 2018, 2019, 2020 i 2021.
La vigència del Pla d'actuació ve definida en el temps per la seva estacionalitat aplicable als cinc anys de durada.
El titular d'una llicència temporal estarà habilitat per realitzar el servei de transport públic de viatgers en vehicles turisme a canvi d'un preu. Així, l'objectiu principal del pla consisteix en l'ampliació, en temporada estival, de la capacitat que el sistema de transport públic de viatgers en vehicle turisme pot prestar a cada moment, a través de l'augment de llicències, en aquest cas temporals com a títol habilitant previst legalment per a la prestació del servei.
II.- Característiques de les llicències temporals
Les llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle turisme, reuniran les característiques següents:
Estacionals: la durada d'aquestes autoritzacions serà de 6 mesos al any (entre el 1 de Maig i el 31 de Octubre).Quinquennals: El present pla regulador tindrà una vigència de cinc anys consecutius, 2017, 2018, 2019, 2020 i 2021) (sempre dins la estacionalitat marcada al punt anterior).
Personal: L'autorització tindrà el caràcter de personal i per tant anirà vinculada a l'atorgament a una persona que reuneixi els requisits, i a un únic vehicle, que igualment reuneixi les característiques que es demanin. Només podrà obtenir-me una llicència temporal per persona.Intransmissibles: Aquestes autoritzacions no es podran transmetre en cap cas.
Revocables: Independentment de l'extinció de l'autorització per caducitat, l'Ajuntament de Deia podrà revocar-la per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei, així com l’incomplien de lo establert a la Llei de Mobilitat 4/2014 del Govern Balear, ordenances reguladores del servei i demes normes de aplicació.
Àmbit municipal: Aquestes autoritzacions només habilitaran la prestació del servei a l'àmbit territorial del municipi de Deia, sense perjudici de la possible autorització de la Conselleria de Mobilitat del Govern Balear per prestar el servei fora del terme municipal.
III. Determinació del nombre total d'autoritzacions
El present pla d'actuació estableix un nombre màxim total de 2 autoritzacions.
El contingent de reserva estarà format, en el cas que hi hagi més sol·licituds que llicencies a atorgar, per la llista ordenada de sol·licitants conforme a la puntuació que hagin obtingut. En el cas que les sol·licituds presentades no cobrissin el nombre total de llicències temporals que s'ofereixen, es podrà formar un contingent de reserva amb els assalariats del municipi de Deia.
IV. Procediment d'autorització.
1.- Inici
Una vegada aprovat el present Pla regulador, s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i l'endemà de la data de la publicació determinarà l'inici del termini de presentació de sol·licituds per un termini de deu dies naturals. Així mateix es publicarà en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament de Deia l’ obertura d'aquest termini, amb indicació dels requisits exigits per optar a la concessió de les autoritzacions.
Tenint en compte la necessària posada en servei de les llicències objecte de licitació amb efectes 1 de maig, l'expedient de licitació es tramitarà de manera urgent, amb les conseqüències recollides en l'art. 112 del TRLCSP.
De conformitat amb el que es disposa en l'art. 188 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre de les Illes Balears, se sotmetrà a exposició pública per termini de cinc dies el present pla, simultàniament a l'inici del termini de licitació. Si dins del referit termini es produeixen reclamacions contra el plec se suspendrà la licitació així com el termini per a la presentació de proposicions, en els casos en què sigui necessari per resoldre la qüestió plantejada, i es reprendrà el que quedi d'aquest termini a partir de l'endemà al de la resolució de les reclamacions
Els requisits exigits per optar a la concessió de les autoritzacions, seran els que es detallen a continuació:
REQUISITS
1.1. Ser persona física o jurídica
1.2. Complir amb les obligacions fiscals, socials i laborals establertes en la legislació vigent.
1.3. Disposar del permís de conduir classe B o superior i compliment de la resta de requisits que assenyali l'ordenança reguladora del servei taxi.
1.4. Per a aquells que optin com a titulars de llicència municipal, disposar com a màxim d'una llicència municipal de taxi.
1.5. A més, els que optin com a titulars de llicència municipal hauran de presentar acreditació del compliment de la declaració censal de trobar-se donat d'alta en impost corresponent i en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social, d'acord amb la documentació que es detalla a l'apartat següent. En cap cas es considerarà que pot complir-se aquest requisit si s'ha interromput en algun moment la cotització amb motiu de jubilació, amb l'excepció de la jubilació contributiva.
1.6. Aquells que optin com a assalariats del sector del taxi (d'acord amb el previst en el procediment d'atorgament), a més dels requisits recollits als apartats 1.1., 1.2. i 1.3. anteriors, hauran d'acreditar el fet d'haver estat contractat pel titular d'una llicència municipal de taxi de Deia, al menys durant vint mesos durant els cinc anys anteriors a l'inici del termini de presentació d'instàncies, així com haver realitzat aquest treball durant almenys dos mesos al llarg de l'any 2016.
2. Sol·licituds i documentació a presentar.
2.1. El termini de sol·licituds s'obrirà l'endemà a la publicació en el BOIB del present Pla regulador, en instància dirigida a l'alcaldia d'aquesta Corporació, en model recollit en l'annex corresponent. Aquest termini finalitzarà deu dies naturals posteriors a la data d'inici (considerats tots dos dies inclosos).
En cas que l'últim dia del còmput del termini sigui dissabte o festiu, el termini es prorrogarà automàticament fins al següent dia hàbil. Quan es publiquin anuncis de correcció d'errors, rectificacions o aclariments, el termini de presentació de proposicions es computarà a partir de la data del nou anunci.
La presentació de proposicions pressuposa l'acceptació, per part de l'interessat, de les clàusules del present Pla.
Quan la documentació s'enviï per correu, s'haurà de justificar, mitjançant document justificatiu, la data de l'enviament en l'oficina de Correus i anunciar-ho a la corporació mitjançant fax al número 971 63 93 88 o correu electrònic (ajuntament@ajdeia.net) dins del mateix dia.
Sense la concurrència de tots dos requisits, no serà admesa la documentació si es rep a l'Ajuntament amb posterioritat a la data en què finalitzi el termini. Transcorreguts, no obstant això, l'anterior, tres dies naturals a la data de finalització del termini sense haver-se rebut la documentació per part de l'Ajuntament, aquesta no s'admetrà.
També s'admetrà la documentació presentada d'acord amb les disposicions legals i que compleixi els requisits en elles establerts, sempre que tinguin entrada en les dependències municipals abans de la finalització del termini indicat.
2.2. Cada sol·licitant presentarà, la sol·licitud conforme a l'Annex I, acompanyada de la següent documentació:
a) Document Nacional d'Identitat i, si és el cas, l'escriptura d'apoderament degudament legalitzada, o les seves fotocòpies degudament autenticades.
b) Declaració responsable del compliment dels requisits establerts en el present pla regulador.
c) Declaració responsable de no concórrer el licitador en les prohibicions per contractar recollides en l'article 60 del TRLCSP.
d) Certificats acreditatius de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents. La prova d'aquesta circumstància podrà fer-se per qualsevol dels mitjans indicats en la normativa de desenvolupament del TRLCSP.
e) Certificat expedit per la Prefectura provincial de trànsit, en el qual s'acrediti que la persona interessada no ha estat sancionada per resolució ferma en els dos últims anys per alguna de les infraccions qualificades com molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual es va aprovar el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de Vehicles de motor i Seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març, pel qual s'aprova el text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de Vehicles de motor i Seguretat viària.
En cas de no tenir emès aquest certificat a temps per a la presentació de sol·licituds els interessats hauran d'aportar la sol·licitud de la cita (acreditant que s'han demanat amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de documentació) i una declaració jurada que no ha estat sancionat per resolució ferma en els dos últims anys per alguna de les infraccions qualificades com molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual es va aprovar el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de Vehicles de motor i Seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març, pel qual s'aprova el text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de Vehicles de motor i Seguretat viària.
e) Compromís que s'adscriurà a la llicència temporal un vehicle conforme a l’establer en el present pla regulador.
f) Compromís d'aportar pòlissa d'assegurança per cobrir de forma il·limitada la seva responsabilitat civil pels danys que es causin en ocasió del transport.
g) Indicació del mail o fax a l'efecte de notificacions quan escaigui.
h) Una relació de tots els documents inclosos en aquest sobre.
En el cas de conductors assalariats, hauran d'aportar a més la següent documentació:
i) Certificat de vida laboral expedit per la Seguretat Social o qualsevol altre document que acrediti fefaentment el compliment dels criteris que serveixin per adjudicar les llicències.
j) Declaració responsable en la qual indiquin l'antiguitat (no interrompuda) amb la qual expliquen i a la qual hauran d'acompanyar una relació detallada dels titulars i nombres de llicència on s'han prestat els serveis de conductor amb indicació de les dates d'inici i finalització dels Serveis. (Conforme al model previst en l'Annex III d'aquest plec).
Amb la finalitat d'evitar irregularitats i contradiccions es determina que el sol·licitant que falsegés la documentació, una vegada acreditat tal extrem, quedarà automàticament exclòs del procediment d'atorgament de llicències temporals.
Les persones que, com a titulars d'una llicència de taxi en el municipi de Deia, optin a la llicència temporal hauran de fer constar en la seva sol·licitud el nombre de llicència que són titulars, així com aportar còpia dels rebuts o documentació acreditativa del pagament de dotze mesos cotitzats en el règim especial d'autònoms al llarg dels últims vint mesos.
3. Esmena de deficiències
Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, l'Ajuntament obrirà un període de 3 dies hàbils per a esmena de deficiències en relació amb aquells sol·licitants que no hagin acreditat suficientment el compliment dels requisits.
A tals efectes l'Ajuntament exposarà en el tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal una relació dels sol·licitants que es trobin en aquesta circumstància amb referència a la documentació que han de presentar.
L'endemà a la data de publicació d'aquesta relació en el tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal determinarà l'inici del còmput dels 3 dies hàbils per a esmena.
Transcorregut aquest termini sense esmenar les deficiències que anassin trobades, el sol·licitant quedarà exclòs del procés d'adjudicació.
4. Llista provisional d’ admesos
En cas de no existir deficiències a esmenar o, esmenades aquestes, o, si escau, transcorregut el termini habilitat a aquest efecte sense esmena, la Corporació elaborarà la llista provisional d’ admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i la pàgina web.
Publicada l'anterior llista provisional, s'obrirà un termini de cinc dies naturals perquè els interessats puguin, si és el cas, al·legar el que al seu dret convingui.
5. Llista definitiva d’ admesos
Transcorregut el termini per a la presentació d'al·legacions sense que s'haguessin presentat o, si escau, resoltes les mateixes, la Corporació aprovarà la llista definitiva d’ admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i la pàgina web.
6.- Classificació dels sol·licitants admesos
El procediment per a l'adjudicació de les llicències temporals estableix la següent classificació dels sol·licitants i distribució d'autoritzacions:
- Categoria A: "Titulars": titulars de llicència municipal de taxi.
- Categoria B: "Assalariats": assalariats del sector del taxi.
El procediment d'adjudicació es regirà per la prevalença dels titulars (categoria A) respecte dels assalariats (categoria B).
Per al supòsit que és presentin més sol·licituds que numero de llicències a atorgar, sempre i quant es compleixin els requisits, és constituirà un contingent de reserva al que poder acudir en supòsits de renúncies o vacants sobrevingudes, format per els sol·licituds que no s'hagin adjudicat, ordenades conforme a la puntuació obtinguda conformement als criteris d'adjudicació que a l'apartat següents es descriu.
7. Adjudicació de les llicències temporals.
Les llicències temporals s'atorgaran a aquells sol·licitants que obtinguin una major puntuació atenent als següents criteris:
-Categoria A: Titulars de llicències ordinàries de autotaxi de Deia. Grup preferent. (màxim 17 punts).
S'atorgarà la puntuació atenent als següents criteris:
- Per rigorosa i continuada antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi en el municipi de Deia, 1 punt per cada any d'antiguitat com titular de llicencia amb un màxim de 10 punts. Aquesta antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de sol·licituds, únicament es computarà per anys complerts sense que puguin tenir-se en compte la fracció o decimal que pogués resultar d'aquest còmput.
- Aportació de vehicle de menys de dos anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 5 punts.
- Aportació d'un vehicle de menys de 5 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 2,5 punts.
- Aportació d'un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit: 2 punts.
- Assalariats. (Màxim 17 punts)
S'atorgarà la puntuació atenent als següents criteris:
- Per rigorosa i continuada antiguitat acreditada en aquest municipi de Deia com a conductors assalariats dels titulars de llicències taxi que prestin el servei amb plena i exclusiva dedicació en la professió i la inscripció i cotització en tal concepte a la Seguretat Social. 0,5 punts per cada any d'antiguitat amb un màxim de 10 punts. Aquesta antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de sol·licituds, únicament es computarà per anys complerts sense que puguin tenir-se en compte la fracció o decimal que pogués resultar d'aquest còmput.
La citada continuïtat es considerarà interrompuda quan voluntàriament s'abandoni la professió de conductor assalariat per termini igual o superior a sis mesos. No es considera interrompuda de forma voluntària la continuïtat en els períodes en què el sol·licitant es trobi en situació legal de desocupació derivada del cessament involuntari en l'activitat de conductor assalariat en el sector del taxi o en situació d'incapacitat temporal.
- Aportació de vehicle de menys de dos anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 5 punts.
- Aportació d'un vehicle de menys de 5 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 2,5 punts.
- Aportació d'un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit: 2 punts.
8.- Aprovació de la llista ordenada.
La Corporació aprovarà mitjançant Resolució de la regidoria delegada en matèria de taxis, la llista, que s'exposarà en el tauler d'anuncis i web municipal a l'efecte de notificació individual a cadascun dels adjudicataris, atorgant un termini per complir amb la obligació d'aportar la resta de documentació necessària per a la finalització del corresponent expedient d'autorització.
En cas de empat a punts entre aspirants del grup A y del grup B obtindran preferència els del grup A en compliment de la preferència establerta a la Llei de Mobilitat 4/2014 de 20 de Juny
La publicació d'aquesta llista ordenada equival a la concessió provisional de l'autorització estacional, l'eficàcia de la qual quedarà condicionada a la presentació per part de l'interessat de la documentació que segueix, i en les dates que s'assenyalen a continuació.
9.- Documentació a presentar per a l'adjudicació definitiva.
L'eficàcia de l'atorgament de la llicència temporal restarà condicionada a la presentació per part de l'interessat de la documentació que segueix, abans de les dates següents:
- Termini màxim per a la realització del dipòsit (apartat 9.1 següent): Deu dies naturals després de la publicació en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de la resolució d'adjudicació
- La resta de documentació (apartats 9.2. a 9.5), haurà d'aportar-se abans del dia 15 de maig de cada any de vigència.
9.1. Acreditació d'haver efectuat un dipòsit (retornable en les condicions que es descriuran a continuació) de cinc-cents euros (500€) en la Tresoreria de l'Ajuntament de Deia, que respondrà en cas de:
- Renúncia a l'obtenció de l'autorització definitiva.
- No presentar la documentació necessària en els terminis assenyalats per poder obtenir definitivament l'autorització.
- El no compliment de l'obligació de retirar del vehicle (i acreditar-ho així davant l'Ajuntament) tots els signes externs identificatius en el termini màxim d'un mes des de la finalització de la vigència de la llicència temporal per a cada any o en els casos de substitució regulats en el apartat V.
Transcorregut el període de vigència de l'autorització estacional per a la temporada 2017, i comprovat per l'Ajuntament el compliment dels requisits anteriors, s'emetrà informe favorable a la devolució del dipòsit una vegada finalitzi la temporada 2021.
9.2. Acreditació de disponibilitat d'un vehicle turisme, amb passada a servei públic amb un nombre màxim de cinc places, inspecció tècnica de vehicles en vigor, en règim de propietat, usdefruit, arrendament financer o lísing, que reuneixi les característiques tècniques que segueixen: antiguitat màxima a la qual s'hagin compromès, podent aportar un vehicle amb una antiguitat màxima de 8 anys des de la data de matriculació; instal·lació d'aparell taxímetre, color blanc, llum verda i indicació de tarifa en el panell superior i demés condicions exigibles a l’ordenança municipal.
El vehicle haurà de portar en ambdues portes davanteres l'escut del municipi de Deia, en els seus colors originals, i en la part superior anirà el nombre de la llicència temporal correlatiu al nombre de las actual definitives i amb la lletra T darrera de “temporal”. La resta d'aspectes relatius a col·locació i ubicació es realitzarà d'acord amb els annexos que acompanyen al present Pla regulador. L'antiguitat màxima per a l'adscripció d'un vehicle en aquestes llicències serà de vuit anys contats des de la data de la matriculació fins la data màxima de presentació de documentació. L'acreditació del compliment de tots els requeriments detallats, així com dels compromisos presentats pels sol·licitants, s'acreditarà mitjançant la presentació de la fitxa Tècnica del vehicle visada per la Inspecció Tècnica de Vehicles del Consell.
Els anys posteriors podrà acreditar-se el compliment de tots aquests requisits amb un vehicle diferent de l'autoritzat per a l'any 2017, i en tot cas haurà de continuar complint la condició de tenir un màxim de 8 anys contats des de la data de la matriculació fins la data màxima de presentació de documentació, així com el compliment de les condicions que van ser tingudes en compte per a l'adjudicació de la llicència temporal. L'any 2018 es podrà superar l'antiguitat màxima de 8 anys abans d'aquesta data només en el cas d'aportar el mateix vehicle que es va autoritzar l'any 2017.
9.3. Tenir assegurada de forma il·limitada (o com a mínim per import de 50 milions d'euros) durant el temps de vigència de l'autorització (els sis mesos de 2017, 2018, 2019, 2020 i 2021) la responsabilitat civil amb tercers en ocasió de danys ocasionats en raó d'aquest servei.
9.4. Acreditació de disposar d'un conductor assalariat amb els permisos de conduir exigits per la normativa corresponent.
10. Procediment per cobrir renúncies d'adjudicataris.
Si una vegada dictada la resolució de la llista ordenada, els adjudicataris renunciessin a la llicència temporal o, si escau, aquesta no arribés a adquirir eficàcia per falta de presentació de la documentació necessària, la plaça corresponent a aquesta llicència quedarà vacant i l'Ajuntament acudirà perquè sigui coberta al sol·licitant que correspongui segons l'ordre d'adjudicació resultant.
La renúncia o falta de presentació de la documentació comportarà la pèrdua del dret a la devolució del dipòsit en cas que aquest ja s'hagués constituït, l'import del qual passarà a formar part dels ingressos de la corporació corresponents a l'exercici 2017, d'acord amb el procediment administratiu que es dugui a terme a aquest efecte.
11. Emissió targeta de transports
Els sol·licitants que finalment compleixin tots els requisits i aconsegueixin l'atorgament d'una llicència temporal rebran per part de l'Ajuntament de Deia una targeta de transport urbá acreditativa del títol habilitant obtingut, d'acord amb el model incorporat en l'annex corresponent, amb indicació del titular, termini de vigència, i matrícula del vehicle. Aquesta targeta s'expedirà cada any durant el termini de vigència de l'autorització i antes de 1 de Maig: una targeta que acrediti la vigència de l'autorització durant els sis mesos de l'any 2017 i una altra (emesa una vegada s'hagi comprovat per la corporació el compliment dels requisits per a l'any 2017) que documentarà la vigència durant aquell any.
V.- Prestació del servei. Drets i obligacions
A. Exercici de l'activitat.
1. La prestació d'aquest servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a l'autorització estacional, podent-se no obstant això donar-se suposats de substitució definitiva o temporal en els termes que s'indiquen a continuació:
- SUBSTITUCIÓ DEFINITIVA: En cas que durant la prestació del servei el titular de l'autorització estacional vulgui substituir el vehicle vinculat a l'autorització atorgada, haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament acreditant la disponibilitat de nou vehicle, amb les seves dades, model i matrícula i acreditació que compleix els mateixos requisits que aquest pla exigeix per a la concessió de les llicències temporals (apartat 9.2).
A més, haurà d'acreditar mitjançant visat a la fitxa tècnica, per la ITV haver retirat el vehicle del servei públic.
Comprovat l'anterior, l'Ajuntament dictarà resolució autoritzant la substitució i emetent a aquest efecte nova targeta de transport.
En cas de no complir-se els requisits anteriors, la substitució serà denegada.
- SUBSTITUCIÓ TEMPORAL: Excepcionalment, es podrà accedir a una substitució temporal en cas d'avaria o accident. En aquests casos, l'interessat haurà de sol·licitar-ho a l'Ajuntament mitjançant instància a la qual acompanyarà acreditació de disposar d'un altre vehicle per a la prestació del servei amb els requisits de l'apartat 9.2 i certificació de taller mecànic acreditatiu de la incidència i durada estimada de la seva resolució, no inferior a 15 dies.
En aquests casos excepcionals s'admetrà que la titularitat del vehicle no coincideixi amb el de l'autorització i que el vehicle de substitució temporal tingui una antiguitat superior a 8 anys.
Igual que en el cas anterior, l'Ajuntament, una vegada comprovat que es compleixen tots els requisits, dictarà resolució autoritzant la substitució temporal i emetent a aquest efecte nova targeta de transport (també de caràcter temporal).
No obstant això, aquest supòsit, per l'excepcionalitat del seu règim i atesa la durada de la vigència de l'autorització estacional, no podrà excedir de 45 dies. Cas que la previsió de substitució temporal excedeixi del termini indicat, l'interessat haurà d'acudir al procediment de substitució definitiva abans regulat.
Transcorregut el termini de durada màxima de 45 dies d'aquesta substitució temporal, el titular de l'autorització haurà d'acreditar davant l'Ajuntament haver retirat els distintius externs del vehicle autoritzat temporalment.
Aquesta acreditació haurà de produir-se en el termini màxim de 3 dies hàbils des de la finalització del període de 45 dies sense que, en cap cas, tots dos vehicles puguin simultaniejar la prestació.
2. Els titulars de les llicències temporals estacionals hauran de prestar el servei personalment i/o hauran de comptar amb un o més conductors assalariats per garantir la prestació del servei en les condicions indicades en aquest pla.
3. Tots els conductors titulars d'una autorització estacional hauran d'acreditar trobar-se en possessió del permís B o superior.
4. Els titulars de les llicències temporals (es tracti de titulars de llicència municipal o d'assalariats) hauran de trobar-se de forma ininterrompuda d'alta en el règim especial dels treballadors autònoms durant els dies de vigència de la llicència.
Els titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de l'autorització, excepte en el cas que això es contradigui amb l’establer en la normativa laboral d'aplicació pel que fa a la durada de les jornades i la seva distribució setmanal, així com la legislació que resulti d'aplicació en relació a temps màxims de conducció i descans per conductor.
Amb respecte al mateixos criteris anterior, la prestació del servei no tindrà limitació horària.
6. Una vegada conclòs el període de vigència de la llicència temporal (encara que sigui només del primer any), els adjudicataris quedaran obligats a eliminar del vehicle tots els signes externs identificatius (llum verda, escuts, etc.).
Una vegada acreditat el compliment d'aquesta exigència després del l'any 2020, s'emetrà un informe per part dels serveis competents de l'Ajuntament per procedir en finalitzar la temporada 2021 a la devolució del dipòsit que es va efectuar en ocasió de l'adjudicació de l'autorització estacional.
No podran optar a presentar la documentació per al segon any (és a dir, no podran obtenir targeta per a l'any 2018) aquells adjudicataris que no hagin acreditat l'eliminació del signes externs identificatius en el termini indicat de l'any 2017.
B. Règim tarifari.
En qualsevol cas les tarifes que resultaran d'aplicació seran les mateixes que siguin aplicable per a les llicències de caràcter ordinari.
C. Règim sancionador.
L’ incompliment per part del titular d'una autorització estacional de les condicions de prestació del servei o la pèrdua d'alguna de les condicions exigides per la seva obtenció determinaria el fet d'entendre que s'estaria realitzant l'activitat de transport públic de viatgers sense el preceptiu títol habilitant, de manera que podrà ser sancionat, mitjançant l'oportú expedient sancionador tramitat a aquest efecte, d'acord amb el previst en la normativa general de transports (Llei 16/1987, de 30 de juliol). L’ incompliment del recollit a la Llei de Mobilitat 4/2014 de 20 de juny i/o l'ordenança municipal reguladora de la prestació del servei públic de autotaxis determinaria la possibilitat de ser sancionat per l'ajuntament.
D. Revocació.
L'Ajuntament de Deia podrà revocar l'autorització, que no tindrà caràcter de sanció, per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei el que suposarà la pèrdua de tots els drets vinculats a l'autorització i la impossibilitat de prestar el servei que emparava. Abans de resoldre la revocació de qualsevol autorització, serà preceptiu el tràmit d'audiència a l'interessat. La revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es podrà recórrer en via administrativa.
ANNEX I:
INSTÀNCIA DE SOL·LICITUD
D. …...................................................................., amb DNI/CIF núm., ............................ i domicili en ......................... al carrer .......................................................................... codi postal ..................., telèfon nº. ……………...…………
EXPOSO:
Que reuneixo tots i cadascun dels requisits exigits en el Pla d'actuació de transport públic de viatgers en vehicle turisme per l’anys 2017, 2018, 2019, 2020 i 2021aprovat per Ajuntament d'Ajuntament de Deia per acord de data ........................................ (BOIB nº. ............ de data ..................) i que per aquest motiu
SOL·LICITO
Poder participar en el concurs establert en l'esmentat Pla d'actuació per a l'atorgament d'una autorització municipal estacional de transport públic de viatgers en vehicle turisme, en les condicions que es preveuen i amb el compliment de les característiques que a continuació assenyalo (s'adjunta documentació acreditativa).
Deia, .........de .................... de 2017
Signatura………………………….
BATLESSA -PRESIDENTA DE L'AJUNTAMENT DE DEIÀ
ANNEX II
DECLARACIÓ RESPONSABLE PER A lA PUNTUACIÓ TOTAL
Jo, D…………………………………………………… amb DNI………………………. i domicili en............................................................…
Declaro sota la meva responsabilitat que la puntuació que em correspondria per a l'adjudicació d'una llicència temporal és la següent
(*La puntuació indicada en aquests supòsits s'entendrà com a compromís adquirit per part del sol·licitant que haurà d'emplenar, en cas de ser adjudicatari, conforme a l'indicat a l'apartat 9 del present pla regulador)
Categoria A: Titulars de llicències ordinàries de autotaxi |
Puntuació |
Per antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi al municipi de Deià (1 punt per cada any fins a un màxim de 10) |
|
Aportació de vehicle de menys de 2 anys (5 punts) |
* |
Aportació d’un vehicle de menys de cinc anys (2.5 punts) |
* |
Aportació d’un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit (2 punts). |
* |
Categoria B: Assalariats |
Puntuació |
Per antiguitat com assalariat a Deià (0,5 punts per cada any fins un màxim de 10) |
|
Aportació de vehicle de menys de 2 anys (5 punts) |
* |
Aportació d’ un vehicle de menys de cinc anys (2.5 punts) |
* |
Aportació d’un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit (2 punts) |
* |
ANEX III (declaració responsable per al còmput d'antiguitat)
L'antiguitat es computarà a la data de finalització de presentació de sol·licituds i únicament es computarà per anys complerts sense que puguin tenir-se en compte la fracció o decimal que pogués resultar d'aquest còmput
Jo D. ....................…………………………….. amb DNI……….......………… i domicili en ………………………………………..
Categoria A. Titulars:
Declaro sota la meva responsabilitat, que sóc titular de la llicència de taxi nº ...........….
del servei de autotaxi del municipi de Deia, des de l'any ........… comptant amb una antiguitat com a titular de ............ anys.
Categoria B. Assalariats:
Declaro sota la meva responsabilitat , que sóc conductor assalariat del servei de autotaxi del municipi de Deia, amb una antiguitat ininterrompuda acreditada de .........…. anys, per a això adjunt la següent relació:
Nº Llicència |
Titular de la Llicència |
Data Inici |
Data FI |
Antiguitat |
---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANNEX IV:
LLICENCIA TEMPORAL DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME
Nom i cognoms del titular:
NIF:
Matrícula del vehicle:
Ajuntament de Deia.
Nombre de llicència temporal;
Vigència:
Concedida per Resolució d'alcaldia en data, en aplicació del que es disposa en el pla regulador en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2017, 2018, 2019, 2020 i 2021 aprovat per acord del Ple ...........de ............... de 2017 (BOIB nº. .......... de ...................... de ........... de 2017), en desenvolupament de la competència municipal prevista en l'article 53 .4 de la Llei 4/2014 de 28 de juny de 2014.
CONDICIONS D'ÚS DE LA LLICÈNCIA
- La prestació del servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a la llicència temporal.
- Els titulars de les llicències temporals hauran de prestar el servei personalment i/o mitjançant la contractació d'uns o més conductors assalariats.
- Els titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de la llicència, sempre respectant l'establert en la normativa laboral d'aplicació pel que fa a la durada de les jornades i la seva distribució setmanal, així com la legislació que resulti d'aplicació pel que fa al temps màxim de conducció i descans. En el cas d'existir restricció horària en la prestació del servei, aquest no podrà realitzar-se fora de les hores autoritzades pel respectiu Ajuntament.
- NOTA IMPORTANT: la caducitat de la llicència es produirà a partir de l'últim dia de prestació del servei, sense necessitat de cap resolució administrativa expressa, amb la subsegüent pèrdua de qualsevol dret o obligació vinculats a la llicència caducada (apartat II.A de el pla d'actuació)”
Contra el present acord, en aplicació de l'article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, podrà interposar-se recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu en el Jutjat competent, en el termini de dos mesos, a explicar des de l'endemà al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Tot això sense perjudici que pugui interposar-se qualsevol altre recurs que pogués estimar més convenient al seu dret
Deià a 22 de març de 2017
La Batlessa,
Magdalena López Vallespir