Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció primera. Contractació Pública

AJUNTAMENT D'ESPORLES

Núm. 3704
Plèc de clàusules Administratives particular que han de regir la contractació de vehicle de la Policia Local finançat mitjançant renting

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l’Ajuntament d’Esporles en sessió extraordinària, celebrada el passat 6 d’abril de 2017, va aprobar el següent:

PLEC DE CLAUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS QUE HAN DE REGIR LA CONTRACATCIÓ DE VEHICLE DE LA POLICIA LOCAL FINANÇAT MITJANÇANT RENTING

 I. DISPOSICIONS GENERALS 

OBJECTE

1ª.- És objecte d’aquest procediment obert la contractació mitjançant el sistema de renting de 1 vehicle per la policía local , amb subjecció a les característiques tècniques redactades pel Cap de la Policia Local. Les prestacions mínimes incloses en el renting seran les establertes en el plec de prescripcions tècniques.

2ª.- S’opta pel sistema de procediment obert amb diversos criteris d’adjudicació a l’empara del que disposa l’article 150.3.f) del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.

 PRESSUPOST

3ª. El pressupost màxim anual és de 7.308 euros, IVA exclòs ( 609 euros mensuals IVA exclòs ). Les ofertes econòmiques dels licitadors no podran excedir d’aquest pressupost.

El valor estimat del contracte plurianual ( 5 anualitats ) és de 36.540 euros ( IVA exclòs ).

4ª. El finançament del contracte s’efectuarà amb càrrec a la partida 130.20000 del Pressupost de 2017

DURADA DEL CONTRACTE

5ª. El termini de lliurament dels vehicles el fixaran els licitadors en la seva oferta, sense que en cap cas pugui ser superior a 90 dies a partir de l’adjudicació i la durada del renting serà de 60 mesos.

6ª. El contracte començarà a regir des de la data d’adjudicació per l’òrgan corporatiu corresponent i el lliurament del subministrament haurà de fer-se en la data assenyalada en l’oferta.

7ª. Els vehicles hauran de disposar d’uns terminis de garantia mínima especificada en cadascun dels annexos.

GARANTIA PROVISIONAL

8ª.- D’acord amb allò establert a l’article 103 TRLCSP, els licitadors no hauran de constituir garantia provisional.

PREU DEL CONTRACTE

9ª.- El preu del contracte serà aquell que figuri en l’adjudicació, i en aquest estarà inclòs l’IVA, entenent-se que les ofertes dels empresaris comprenen no només l’expressat preu de contracta, sinó també el de l’impost esmentat.

PAGAMENT

10ª-. El pagament es realitzarà en 60 quotes mensuals, mitjançant factura degudament conformada i la seva posterior aprovació per l’òrgan de contractació.

 

CAPACITAT PER CONTRACTAR

11ª.- Podran contractar amb l’Administració les persones naturals o jurídiques, espanyoles o estrangeres que, tenint plena capacitat d’obrar, no es trobin compreses en cap de les circumstàncies previstes en l’article 60 TRLCSP.

Les empreses no espanyoles d’Estats membres de la Comunitat Europea, hauran d’acreditar la seva capacitat d’obrar en la forma prevista en l’art. 72. 2 TRLCSP.

11.2.- A més dels requisits ressenyats, els interessats hauran d’acreditar la seva solvència econòmica, financera i tècnica a través dels mitjans de justificació que, a l’empara dels articles 75 77 TRLCSP, .

11.3.- No podran concórrer a la licitació aquelles empreses que haguessin participat en l’elaboració de les especificacions tècniques a què es refereix el present contracte, sempre que la participació esmentada pugui provocar restriccions a la lliure concurrència o suposar un tracte privilegiat respecte a la resta de les empreses licitadores.

11.4.- Aquells que contractin amb l’Administració, podran fer-ho per si o mitjançant la representació de persones degudament facultades per a això.

Els interessats hauran de sol·licitar i obtenir de la Secretaria General acte exprés i formal de bastanteig de la documentació que pretenguin aportar per tal d’acreditar la seva representació per licitar, amb caràcter previ a la presentació de la mateixa.

No obstant això, i amb caràcter excepcional, els documents acreditatius de la representació, podran ser qualificats al si de la Mesa de Contractació, consignant-se expressament en l’acta manifestació respecte a si la documentació aportada és suficient per tal que el representant exerceixi les facultats de licitar en relació amb l’expedient concret.

II. ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE

PROPOSICIONS

12.1.- La presentació de les proposicions podrà realitzar-se mitjançant lliuraments al Registre de  les oficines municipals o bé mitjançant enviament per correu o missatgeria, cas en el qual l’interessat haurà d’acreditar, amb el resguard corresponent, la data d’imposició de l’enviament i comunicar en el mateix dia a l’òrgan de contractació, per fax, tèlex o telegrama, la remissió de la proposició.

12.2.- Els interessats podran examinar el plec i documentació complementària en les oficines assenyalades en l’anunci de licitació.

12.3.- La presentació de les proposicions presumeix l’acceptació incondicional per l’empresari de la totalitat del contingut del present plec, sense cap excepció.

CONTINGUT DE LES PROPOSICIONS

13ª.- Les proposicions constaran de doa sobres tancats identificats en el seu exterior amb indicació de la licitació a la qual es concorri i el nom i llinatges o raó social de l’empresa licitadora, números de telèfon i de fax, i adreça de correu electrònic, de disposar d’ells, així com amb la signatura del licitador o persona que el representi.

El contingut de cada sobre, que haurà d’estar relacionat numèricament en fulla independent, haurà de tenir els requisits que s’assenyalen a continuació:

El sobre número 1 és una declaració responsable ( Annex I ) d’acord amb l’article 146 TRLCSP,

13.1.- Sobre número 1: Haurà de tenir el següent títol: “SOBRE Nª 1: Declaració responsable de compliment dels requisits de solvencia per a la contractació de _1 vehicle de la Policia local mitjançant renting”. El seu contingut serà el següent:

13.2.- Sobre número 2: Haurà de tenir el següent títol: “SOBRE Nº 2: Proposició econòmica per a la contractació mitjançant rentin”. Oferta econòmica on constarà l’import a pagar menuslament ( IVA inclòs ) i el total anual per cada una de les 5 anualitats.

Per ser tinguda en compte, la documentació dita, que haurà d’estar subscrita en la seva totalitat pel licitador o anar acompanyada d’una relació dels documents que la integren, signada pel licitador declarant, sota la seva responsabilitat, ser certes les dades aportades, reservant-se l’Administració la facultat de comprovar en qualsevol moment la seva veracitat, bé abans de l’adjudicació del contracte, o bé durant la seva vigència, per si mateixa o mitjançant petició al licitador o adjudicatari de documentació o informes complementaris. La falsedat o inexactitud de tals dades provocarà la desestimació de l’oferta o, si escau, la resolució del contracte, amb pèrdua de la garantia constituïda, així com l’exigència de les responsabilitats i indemnitzacions que de tal fet es derivin.

13.3.- Cada licitador podrà presentar només una proposició en relació amb l’objecte del contracte, sense que es puguin presentar variants o alternatives. 

13.4.- L’empresari que hagi licitat en unió temporal amb altres empresaris no podrà, a la seva vegada, presentar proposicions individualment, ni figurar en més d’una unió temporal participant en la licitació. L’incompliment d’aquesta prohibició donarà lloc a la no admissió de totes les proposicions per ell subscrites.

MESA DE CONTRACTACIÓ

14ª.- La Mesa de contractació estarà integrada per:

  • Sra. Maria Ramon Salas, Batlessa de l’Ajuntament d’Esporles.
  • Sr. Miquel Bernat Bosch , representant del grup municipal PP
  • Sr. Juli Dalmau de la Mata, representant del grup municial PSIB-PSOE
  • Sra. Maria Frontera Carbonell, TAG Ajuntament d’Esporles
  • Sr. Raimundo Tomás Montis Sastre, secretari interventor Ajuntament d’Esporles.

QUALIFICACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ GENERAL

15ª. Conclòs el termini de presentació de proposicions, la Mesa de contractació procedirà a la qualificació de la declaración responsable continguda en el sobre número 1, així com a constatar la documentació aportada al sobre número 2 presentats pels sol·licitants, i si observés defectes materials en la documentació presentada, ho notificarà per fax, telegrama o correu electrònic a l’interessat corresponent, deixant constància de la notificació dita en l’expedient, concedint-li un termini no superior a tres dies hàbils per tal que ho esmeni. Ara bé, si la documentació d’algun interessat contingués defectes substancials o deficiències materials no esmenables, no serà admès el procediment d’adjudicació.

16ª.- La presentació de les proposicions presumeix l’acceptació incondicional per l’empresari de la totalitat del contingut del present plec, sense cap excepció.

17ª.- La presentació de la proposició s’haurà de realitzar en una sola de les dependències administratives d’entre les diverses que existeixin per poder dur-la a terme, rebutjant-se en cas contrari totes les presentades pel licitador.

OBERTURA DE PROPOSICIONS I ADJUDICACIÓ

18ª.- La Mesa de contractació, una vegada qualificada la documentació del sobre nº 1 i realitzades les esmenes i, si escau, aportats els aclariments o documents complementaris requerits, o transcorregut el termini que s’hagués conferit a l’efecte, realitzarà en acte públic l’obertura de les proposicions dels licitadors admesos, al lloc i en l’hora assenyalats en l’anunci de licitació, segons el següent procediment:

18.1.- En primer lloc, el President donarà compte als assistents del nombre de proposicions rebudes i del nom dels licitadors, comunicant el resultat de la qualificació de la declaración responsable presentada en els sobres nº 1,

18.2.- A continuació, el Secretari / la Secretària de la Mesa procedirà a l’obertura del sobres 2 dels licitadors admesos, donant lectura a l’oferta econòmica .

Conclosa l’obertura de les proposicions, el President de la Mesa convidarà els licitadors assistents a què exposin quantes observacions o reserves estimin oportunes en relació amb l’acte celebrat, informant-los, en cas de produir-se aquestes, de la possibilitat de presentar reclamacions escrites davant l’òrgan de contractació, en el termini màxim de dos dies hàbils. A continuació es donarà per conclòs l’acte públic d’obertura de proposicions, del desenvolupament del qual es deixarà constància en l’acta de la reunió de la Mesa.

19ª- La Mesa de contractació, després de sol·licitar els informes tècnics que estimi oportuns, elevarà a l’òrgan de contractació la proposta d’adjudicació raonada que estimi adequada, que inclourà en tot cas la ponderació dels criteris indicats en la clàusula 9 del present plec, acompanyada de les actes de les seves reunions i de la documentació generada en les seves actuacions i, si escau, dels informes emesos.

20ª.- L'òrgan de contractació requerirà el licitador que hagi presentat l'oferta econòmicament més avantatjosa per tal que, dins del termini de deu dies hàbils, a comptar des delsegüent a aquell en què hagués rebut el requeriment, presenti la següent documentació:

- El document o documents que acreditin la personalitat de l’empresari i la representació, si escau, del signant de la proposició, en la forma següent:

- Document Nacional d’Identitat, quan es tracti d’empresaris individuals. Si es tracta de persones jurídiques hauran de presentar escriptura de constitució, o de modificació, si escau, inscrites al Registre Mercantil, quan aquest requisit fos exigible conforme a la legislació mercantil que li sigui aplicable. Si no ho fos, hauran de presentar el document de constitució, estatuts o acte fundacional on constin les normes per les quals es regula la seva activitat, inscrits, si escau, en el corresponent Registre oficial que fos preceptiu.

Les empreses no espanyoles d’Estats membres de la Comunitat Europea o signataris de l’Acord sobre l’Espai Econòmic Europeu, hauran d’acreditar la seva capacitat d’obrar de la forma prevista a l’article 72 TRLCSP.

La resta d’empresaris estrangers hauran d’acreditar la seva capacitat d’obrar mitjançant certificació expedida per la representació diplomàtica espanyola a l’Estat corresponent, en la qual es faci constar que figuren inscrits en el Registre local, professional, comercial o anàleg o, en el seu defecte, que actuen amb habitualitat en el trànsit local en l’àmbit de les activitats que constitueixen l’objecte del contracte.

Així mateix, hauran d’aportar informe de la respectiva representació diplomàtica espanyola relatiu a què l’Estat de la seva procedència admet a la seva vegada la participació d’empreses espanyoles en la contractació amb l’Administració, en forma substancialment anàloga. Quan el pressupost de la contractació sigui de quantia igual o superior a 5.358.153 euros i l’Estat de procedència sigui signatari de l’Acord sobre Contractació Pública de l’Organització Mundial del Comerç, l’informe de reciprocitat abans esmentat serà substituït per informe de l’esmentada representació diplomàtica relatiu a tal condició.

Igualment, les empreses esmentades hauran de tenir oberta sucursal a Espanya, amb designació d’apoderats o representants per a les seves operacions i que estiguin inscrites al Registre Mercantil.

- Quan el licitador actuï mitjançant representant, aquest haurà d’aportar document fefaent acreditatiu de l’existència de la representació i de l’àmbit de les seves facultats per licitar, bastantejat pel Secretari .

- Si diversos empresaris acuden a la licitació constituent una unió temporal, cadascun d’ells haurà d’acreditar la seva personalitat i capacitat, indicant els noms i circumstàncies dels empresaris que la subscriguin, la participació de cadascun d’ells, així com la designació d’un representant o apoderat únic de la unió amb poders suficients per exercitar els drets i complir les obligacions que del contracte es derivin fins l’extinció del mateix, sense perjudici de l’existència de poders mancomunats que puguin atorgar les empreses per a cobraments i pagaments de quantia significativa.

- Testimoni judicial, certificació administrativa o declaració responsable del licitador atorgada davant una autoritat administrativa o organisme professional qualificat, o mitjançant acta de manifestacions davant notari públic, de no estar incurs en les prohibicions per contractar amb l’Administració, comprenent expressament la circumstància de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.

Quan es tracti d’empreses d’Estats membres de la Unió Europea i aquesta possibilitat estigui prevista en la legislació de l’Estat respectiu, podrà substituir-se per declaració responsable, atorgada davant una autoritat judicial.

- Per a les empreses estrangeres, declaració de sotmetre’s a la jurisdicció dels Jutjats i Tribunals espanyols de qualsevol ordre, per a totes les incidències que de forma directa o indirecta poguessin sorgir del contracte, amb renúncia, si escau, al fur jurisdiccional estranger que pogués correspondre al licitant.

- La presentació pel licitador del certificat d’estar inscrit al Registre de Contractistes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears li eximirà d’aportar la documentació que es detalla:

  • - Personalitat i representació a què es refereix la clàusula 12.2.1 d’aquest plec, sempre i quan la representació sigui la mateixa que consti en el certificat aportat.
  • - Certificat de classificació, sempre i quan en el certificat del Registre de Contractistes consti la classificació referida a l’objecte del contracte, o, si escau], documentació acreditativa de la solvència econòmica, financera i tècnica.
  • - Declaració responsable a què es refereix la clàusula 12.2.3, llevat que pel que fa a la circumstància de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, respecte de les que s’haurà d’aportar, en tot cas, declaració responsable, formulada davant autoritat administrativa o organisme professional qualificat, o mitjançant acta de manifestacions davant notari públic.

- Documentació justificativa de trobar-se al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social o autoritzi a l'òrgan de contractació per obtenir-ne de forma directa l'acreditació, de disposar efectivament dels mitjans que s'hagués compromès a dedicar o adscriure a l'execució del contracte conforme a l'art. 64.2 i d'haver constituït la garantia definitiva que sigui procedent. Els corresponents certificats podran ser expedits per mitjans electrònics, informàtics o telemàtics, llevat que s'estableixi altra cosa als plecs.

De no complimentar-se adequadament el requeriment en el termini assenyalat, s'entendrà que el licitador ha retirat la seva oferta , procedint-se en aquest cas a recollir la mateixa documentació al licitador següent, per l'ordre en què hagin quedat classificades les ofertes.

El compromís de dedicar o adscriure a l'execució del contracte conforme als apartats 1 de l'article 64 TRLCSP els mitjans personals i/o materials es considera una obligació contractual essencial.

L'acreditació d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries es realitzarà presentant la següent documentació:

  • - Últim rebut de l'Impost d'Activitats Econòmiques o del document d'alta en el mateix, quan aquesta sigui recent i no hagi sorgit encara l'obligació de pagament. L'alta haurà d'adjuntar-se en tot cas quan en el rebut aportat no consti l'epígraf de l'activitat. Aquesta documentació haurà d'estar referida a l'epígraf corresponent a l'objecte del contracte que els faculti per al seu exercici en l'àmbit territorial en què les exerceixin, havent de complementar-se amb una declaració responsable del licitador de no haver-se donat de baixa en la matrícula de l'esmentat impost.
  • - Certificació administrativa expedida per l'òrgan competent de l'Administració de l'Estat, pel que fa a les obligacions tributàries amb aquest últim.

L'òrgan de contractació haurà d'adjudicar el contracte dins dels 5 dies hàbils següents a la recepció de la documentació.

El termini màxim per efectuar l'adjudicació serà de dos mesos a comptar des del següent al d'obertura de proposicions, sense perjudici que pugui establir-se un termini distint de conformitat amb l'article 161.2 TRLCSP, justificant-ho degudament en l'expedient de contractació.

El termini indicat en l'apartat anterior s'ampliarà en quinze dies hàbils quan sigui necessari seguir els tràmits a què es refereix l'article 152.3 TRLCSP.

De no produir-se l'adjudicació dins dels terminis assenyalats en els dos paràgrafs anteriors, els licitadors tindran dret a retirar la seva proposició.

Les proposicions presentades, tant les declarades admeses com les rebutjades sense obrir o les desestimades un cop obertes, seran arxivades en el seu expedient. Adjudicat el contracte i transcorreguts els terminis per a la interposició de recursos sense que s'hagin interposat, la documentació que acompanya a les proposicions quedarà a disposició dels interessats.

III. FORMALITZACIÓ DEL CONTRACTE

CONSTITUCIÓ DE LA GARANTIA DEFINITIVA

21ª- Aquells que presentin les ofertes econòmicament més avantatjoses en les licitacions dels contractes que celebrin les Administracions Públiques hauran de constituir a disposició de l'òrgan de contractació una garantia per import del 5 per 100 de l’import d’adjudicació del contracte amb exclusió de l’IVA.

No serà precisa la constitució de la garantia ressenyada en els paràgrafs anteriors quan l’adjudicatari hagués constituït en el mateix termini, o amb anterioritat al mateix, garantia global per import suficient davant l’Administració contractant, en els termes previstos en l’article 98 TRLCSP, i la garantia dita es trobés vigent i efectiva,

22ª.- La garantia podrà constituir-se en metàl·lic, mitjançant aval, en valors públics o en valors privats i per contracte d’assegurança de caució, en la forma i condicions establertes en els articles 96 i ss TRLCSP, havent de dipositar-se el seu import, o la documentació acreditativa corresponent, en la Tresoreria General municipal.

23ª.- Quan, a conseqüència de la modificació del contracte, experimenti variació el valor del mateix, es reajustarà la garantia en el termini de quinze dies hàbils comptats des de la data en què es notifiqui l’adjudicatari la resolució de modificació del contracte, d’acord amb el que disposa l’article 99.3 TRLCSP.

24ª.- En el termini de quinze dies hàbils, comptat des de la data en què es facin efectives, si escau, les penalitats o indemnitzacions, l’adjudicatari haurà de reposar o ampliar la garantia constituïda en la quantia que correspongui, incorrent, en cas contrari, en causa de resolució. 

FORMALITZACIÓ DEL CONTRACTE

25ª.- Els contractes que celebrin les Administracions Públiques hauran de formalitzar-se en document administratiu que s'ajusti amb exactitud a les condicions de la licitació, constituent el document indicat títol suficient per accedir a qualsevol registre públic. No obstant això, el contractista podrà sol·licitar que el contracte s'elevi a escriptura pública, corrent del seu càrrec les corresponents despeses. En cap cas es podran incloure al document en què es formalitzi el contracte clàusules que impliquin alteració dels termes de l'adjudicació.

26ª.- Quan per causes imputables a l'adjudicatari no s'hagués formalitzat el contracte dins del termini indicat, l'Administració podrà acordar la incautació sobre la garantia definitiva de l'import de la garantia provisional que en el seu cas hagués exigit.

Si les causes de la no formalització fossin imputables a l'Administració, s'indemnitzarà el contractista dels danys i perjudicis que la demora li pogués ocasionar.

27.- En el supòsit que a l'expedient hagi recaigut declaració d'urgència es podrà, el termini d'inici de l'execució del contracte no podrà ser superior a quinze dies hàbils, comptats des de la formalització. Si s'excedís aquest termini, el contracte podrà ser resolt, llevat que l'endarreriment es degués a causes alienes a l'Administració contractant i al contractista i així es fes constar en la corresponent resolució motivada, en la forma prevista a l'article 112.2 c) TRLCSP.

IV. EXECUCIÓ DEL CONTRACTE

OBLIGACIONS DEL CONTRACTISTA

28ª.- El contracte s’executarà amb estricta subjecció a les estipulacions contingudes en el present plec de clàusules administratives particulars i en el contracte, observant fidelment allò establert al plec de prescripcions tècniques, obligant-se a lliurar els béns objecte del subministrament en les dependències municipals i en el termini assenyalat en el present plec, o en el que hagués ofertat el contractista en la seva proposició si fos menor.

29ª.- Serà obligació del contractista indemnitzar tots els danys i perjudicis que es causin, per si o per personal amb mitjans independents del mateix, a tercers com a conseqüència de les operacions que requereixi l’execució del contracte. Quan tals danys i perjudicis hagin estat ocasionats com a conseqüència immediata i directa d’una ordre de l’Administració, o com a conseqüència dels vicis del projecte elaborat per ella mateixa, serà responsable l’Administració dins dels límits assenyalats en les lleis.

30ª.- L’execució del contracte es realitzarà a compte i risc del contractista, responent aquest de la qualitat dels béns i dels vicis ocults que poguessin apreciar-se durant el termini de garantia.

Queden exceptuats del que disposa l’apartat anterior els defectes que es puguin apreciar que siguin conseqüència directa i immediata d’una actuació o ordre de l’Administració.

El contractista no tindrà dret a indemnització per causa de pèrdues, avaries o perjudicis ocasionats en els béns abans del seu lliurament a l’Administració, llevat que aquesta hagués incorregut en mora en rebre’ls.

31ª.- Quan l’acte de recepció dels béns objecte del subministrament sigui posterior al seu lliurament, l’Administració serà responsable de la custòdia dels mateixos durant el temps que hi hagi entre una i altra.

DESPESES I IMPOSTOS PER COMPTE DEL CONTRACTISTA

32ª.- Són de compte del contractista totes les despeses derivades de la publicació de la licitació en Butlletins Oficials i els de formalització del contracte, si aquest s’elevés a escriptura pública,

Les esmentades despeses de publicació es descomptaran en el primer pagament efectuat a favor del contractista, llevat que el mateix acrediti l’ingrés del cost d’aquells a la Tresoreria General municipal.

33ª.- Tant en les proposicions presentades pels licitadors, com en els pressupostos d’adjudicació s’entenen compresos totes les taxes i impostos, directes i indirectes, que gravin l’execució del contracte, que correran per compte del contractista. Igualment, es consideren inclosos en les proposicions i en el pressupost d’adjudicació, corrent per compte del contractista, les taxes i arbitris municipals.

VI. MODIFICACIÓ DEL CONTRACTE

MODIFICACIÓ DEL CONTRACTE

34ª.- A l'empara de l'art. 219 els contractes administratius només podran ser modificats per raons d'interès públic en els casos i en la forma previstos al títol V del llibre I, i d'acord amb el procediment regulat a l'article 211 TRLCSP. En aquests casos, les modificacions acordades per l'òrgan de contractació seran obligatòries per als contractistes. Les modificacions del contracte hauran de formalitzar-se segons el que disposa l'article 156, sense perjudici de les especificitats previstes per al contracte de servei a l'art. 296 TRLCSP.

En el supòsit de preveure modificacions per a la present licitació es determinaran segons l'article 106 TRLCSP.

Les possibles modificacions es tramitaran segons l'establert als articles 211 296 TRLCSP.

SUSPENSIÓ DEL CONTRACTE

35ª.- Si l’Administració acordés la suspensió del contracte o aquella tingués lloc per l’aplicació del que disposa l’article 216.5 i en la clàusula 20 del present plec, s’aixecarà una acta en la qual es consignaran les circumstàncies que l’hagin motivada i la situació de fet en l’execució d’aquell.

Acordada la suspensió, l’Administració abonarà al contractista els danys i perjudicis efectivament soferts per aquest, els quals es xifraran, si escau, segons al que disposa l’article 296.2 3 TRLCSP.

VII. FINALITZACIÓ DEL CONTRACTE

COMPLIMENT DEL CONTRACTE

36ª.- El contracte s’entendrà complert pel contractista quan aquest hagi realitzat la totalitat del seu objecte, de conformitat amb l’establert en aquest plec i en el de prescripcions tècniques i a satisfacció de l’Administració, la conformitat de la qual es farà constar de forma expressa dins del termini de 15 dies d’haver-se produït el lliurament o realització de l’objecte del contracte. Si els béns no es troben en condicions de ser rebuts es farà constar així en el document de recepció i es donaran les instruccions precises al contractista per tal que esmeni els defectes observats o procedeixi a un nou subministrament de conformitat amb allò pactat.

RESOLUCIÓ DEL CONTRACTE

37ª.- A més d’en els supòsits de compliment, el contracte s’extingirà per la seva resolució, acordada per la concurrència d’alguna de les causes previstes en els articles 223 299 TRLCSP, donant lloc als efectes previstos en l’article 224 300 de l’esmentat text.

TERMINI DE GARANTIA

38ª.- L’objecte del contracte quedarà subjecte a un termini de garantia de 1 any d’un 5% del preu d’adjudicació ( IVA exclòs ), a comptar des de la data de recepció o conformitat del subministrament, termini durant el qual l’Administració podrà comprovar que allò subministrat s’ajusta a allò contractat i a allò estipulat en el present plec i en el de prescripcions tècniques. Transcorregut el termini de garantia sense que s’hagin formulat objeccions als béns subministrats, quedarà extingida la responsabilitat del contractista.

39ª.- Durant el període de garantia, el contractista estarà obligat a esmenar, a la seva costa, totes les deficiències que es puguin observar en allò executat, amb independència de les conseqüències que es poguessin derivar de les responsabilitats en què hagués pogut incórrer, d’acord amb allò establert al present plec, de conformitat amb el que disposa l’article 298 TRLCSP.

40ª.- Durant el termini de garantia el contractista podrà conèixer i manifestar el que estimi oportú sobre la utilització dels béns subministrats.

41ª.- Si l’òrgan de contractació estimés, durant el termini de garantia, que els béns subministrats no són aptes per a la finalitat pretesa, com a conseqüència dels vicis o defectes observats en ells i imputables al contractista i existeixi la presumpció que la reposició o reparació dels béns esmentats no serà suficient per assolir la finalitat podrà, abans d’expirar el termini dit, rebutjar els béns deixant-lo de compte del contractista, quedant exempt de l’obligació de pagament o tenint dret, si escau, a la recuperació del preu satisfet.

DEVOLUCIÓ O CANCEL·LACIÓ DE LA GARANTIA DEFINITIVA

42ª.- Complertes pel contractista les obligacions derivades del contracte, si no resultessin responsabilitats que hagin d’exercitar-se sobre la garantia definitiva i transcorregut el període de garantia, si escau, es dictarà acord de devolució o cancel·lació d’aquella.

44ª.- Transcorregut un any des de la data d’acabament del contracte sense que la recepció formal hagués tingut lloc per causes no imputables al contractista, es procedirà, sense més demora, a la devolució o cancel·lació de les garanties, sempre que no s’hagin produït les responsabilitats a què es refereix l'article 100 TRLCSP.

JURISDICCIÓ

45ª.- Les qüestions litigioses sorgides sobre la interpretació, modificació, resolució i efectes d’aquesta, seran resoltes per l’òrgan de contractació, els acords del qual posaran fi a la via administrativa i seran immediatament executius, podent ser recorreguts potestativament en reposició davant el mateix òrgan que els va dictar, o ser impugnat mitjançant recurs contenciós administratiu, conforme al que disposa la Llei reguladora de la Jurisdicció dita.

PLEC DE PRESCRIPCIONS TÈCNIQUES PER L’ADQUISICIÓ D’UN VEHICLE PER LA POLICIA LOCAL

DIESEL 4X4 Dci 110 Cv.

Tipo de combustible: DIESEL

Cilindrada 1.461 cc.

Caja de cambios: Manual de 6 velocidades.

Cumple Norma Euro VI

Tracción 4x2 y 4x4

Con sistema STOP&START

 

CARROCERÍA:

5 plazas

Capacidad maletero con rueda de repuesto: 408 l.

Longitud: 4.315 mm

Ancho con retrovisores:2.000 mm.

Altura con barras de techo: 1695

AUDIO:

Radio CD con MP3 Con bluetooth para teléfono móvil

SEGURIDAD:

ESP

ABS + Asistencia a la frenada de emergencia

Airbag frontal conductor y pasajero delantero

Airbags laterales delanteros

Dirección asistida

Rueda de repuesto

Faros antiniebla

Elevalunas eléctricos delanteros

Cierre centralizado

Tintado de lunas traseras.

Bola de remolque

CLIMATIZACION:

Aire Acondicionado.

ANNEX I

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE PER A PERSONES JURÍDIQUES

………………………………………………………………...…...…………………, amb DNI núm. ……………........…………….....…………, en nom de la societat ………………………………………………………………………………………………………………, amb NIF núm. …………………………………………., d’acord amb l’escriptura de poder ……………………… (o document que us habiliti per a actuar en nom de la persona jurídica a qui representa), a efectes de contractació amb l’Ajuntament d’Esporles

DECLAR sota la meva responsabilitat:

1.- Que l’empresa que represent disposa de capacitat d’obrar i capacitat jurídica, i de l’habilitació professional  necessària per concertar amb l’Ajuntament d’Esporles l’execució del contracte de ................. l’objecte social de l’empresa comprèn l’activitat objecte d’aquest contracte, d’acord amb el que recull l’article ..... del seus estatuts socials, els quals han estats inscrits en els registres corresponents.

2.- (alternativament)

Que aquesta empresa disposa de la classificació /solvència requerida per a dita contractació.

Que aquesta empresa disposa dels requisits mínims de classificació / solvència establerts per  concórrer en aquest contractació, i ho complementa de la següent manera (marcau el que correspongui):

  1. Formant unió temporal d’empreses per concórrer en la licitació amb la mercantil .........., amb el compromís exprés de constituir aquesta UTE en el cas que la nostra oferta sigui l’adjudicatària del contracte (en aquest cas, la declaració ha de ser subscrita per cada una de les empreses que formaran la futura UTE).
  2. Disposant els mitjans externs per a l’execució de les prestacions següents .......

Aquests mitjans externs consisteixen a ....... i seran aportats per ....... A aquest efecte, s’ha subscrit amb aquesta empresa un ....

3.- (alternativament)

Que a aquesta licitació, no hi concorre cap altra empresa del grup empresarial a què pertany l’empresa que represent.

Que a aquesta licitació, hi presentaran oferta les següents empreses que s’integren en el mateix grup empresarial del qual forma part l’empresa que represent: .......

(S’entén per societat d’un mateix grup empresarial aquella que es troba en algun dels supòsits que contempla l’article 42.1 del Codi del Comerç)

4.- Que ni jo personalment ni cap dels administradors de la persona jurídica que represent, estam incursos en cap de les prohibicions que estableix l’art. 60 del Text Refós Llei de Contractes del Sector públic per contractar amb l’Administració.

5.- Que l’empresa que represent està al corrent de pagament de totes les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

6.- Que l’empresa que represent (NO)/(SI) té un nombre de 50 o més treballadors, (si supera aquesta xifra), essent el nombre de treballadors amb discapacitat de ...., cosa que suposa un .....% de treballadors que pertanyen a aquest col·lectiu //(alternativament) havent suplert l’exigència legal de disposar en plantilla de més del 2% de treballadors amb discapacitat per les següents mesures alternatives legalment previstes: .........

7.- Que l’oferta que present garanteix, respecte als treballadors i processos productius utilitzats en l’elaboració dels productes i/o serveis, així com en l’execució del contracte, el compliment de les obligacions mediambientals, socials i laborals derivades dels convenis col·lectius aplicables, el Dret espanyol i de la UE, així com de les disposicions de Dret internacional sobre aquestes matèries subscrites per la Unió Europea.

8.- Que el correu electrònic per rebre totes les comunicacions relacionades amb aquest expedient és.....

Això ho declar als efectes que preveu l’art. 146 del TRLCSP, amb el compromís de presentar la justificació que acrediti els requisits en el termini que sigui requerit per la unitat de tramitació, en el cas que resulti adjudicatari del contracte .................., amb indicació de tenir tots aquests requisits en el moment de presentació d’aquesta declaració responsable i autoritzant l’Ajuntament d’Esporles a la seva verificació directa.

Esporles, ....... d.............................. de ...........

Signat,

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE PER A PERSONES FÍSIQUES

 ……………………………………………………………………………………, amb DNI núm. …………………………………, en nom propi, i amb domicili a efectes de notificació a .............................................................. ......................................................................................................................................................, a efectes de contractar amb l’Ajuntament d’Esporles,

DECLAR sota la meva responsabilitat:

1.- Que dispòs de capacitat d’obrar i capacitat jurídica, de l’habilitació professional, classificació i/o solvència exigida en el quadre de característiques particulars, per executar el contracte de .............................................

2.- Que no estic incurs en cap de les prohibicions per contractar amb l’Administració establertes a l’art. 60 del text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.

3.- Que estic al corrent de pagament de les meves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

4.- Que l’oferta que present garanteix, respecte als treballadors i processos productius utilitzats en l’elaboració dels productes i/o serveis, així com en l’execució del contracte, el compliment de les obligacions mediambientals, socials i laborals derivades dels convenis col·lectius aplicables, el Dret espanyol i de la UE, així com de les disposicions de Dret internacional referents a aquestes matèries subscrites per la Unió Europea.

5.- Que el correu electrònic per rebre totes les comunicacions relacionades amb aquest expedient és.....

Això ho declar als efectes que preveu l’art. 146 del TRLCSP, amb el compromís de presentar la justificació que acrediti els requisits en el termini que sigui requerit per la unitat de tramitació, en el cas que resulti adjudicatari del contracte .................., amb indicació de tenir tots aquests requisits en el moment de presentació d’aquesta declaració responsable i autoritzant l’Ajuntament d’Esporles a la seva verificació directa.

Esporles, ....... d.............................. de ...........

Signat,

 

Esporles, 16 de març de 2017

La Batlessa,

Maria Ramon Salas