Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE SERVEIS SOCIALS I COOPERACIÓ
Núm. 3685
Resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 4 d’abril de 2017 per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per a la publicació i la difusió de resultats de treballs de recerca en l’àmbit dels serveis socials, per a l’any 2017
Identificador BDNS: 341502
L’article 44.2 de la Constitució espanyola assenyala que els poders públics promouran la ciència i la investigació científica i tècnica en benefici de l’interès general. D’altra banda, l’article 148.1.17 disposa que les comunitats autònomes podran assumir competències en el foment de la cultura, de la investigació i, si n’és el cas, de l’ensenyament de la llengua pròpia de la comunitat autònoma, tot i que l’article 149.1.15 atribueix a l’Estat el foment i la coordinació general de la investigació científica i tècnica com a competència exclusiva.
L’article 35.1 f de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, assenyala que correspon al Govern de les Illes Balears estudiar i investigar les necessitats i les problemàtiques plantejades en el camp dels serveis socials.
Així mateix, l’article 36 n de la Llei 4/2009 assenyala que és competència de la conselleria que té assignades les funcions en matèria de serveis socials fomentar l’estudi i la recerca en l’àmbit dels serveis socials.
Pel que fa a la recerca i la innovació tecnològica, l’article 98 de la Llei 4/2009 assenyala que les administracions públiques, en el marc de les seves competències en matèria de serveis socials, han d’impulsar la recerca científica i la innovació tecnològica seguint els criteris que estableixi el Comitè d’Avaluació de Necessitats de Serveis Socials.
El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005), té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l’establiment o la gestió de les quals corresponen a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen. Així mateix, d’acord amb l’article 15 d’aquesta disposició, no es pot iniciar el procediment de concessió de les subvencions fins que l’òrgan competent no n’hagi establert prèviament, en ús de la potestat reglamentària, les bases reguladores corresponents mitjançant una ordre.
L’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012 estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials, de persones en situació especial, de menors i família, i de planificació i formació de serveis socials (BOIB núm. 76, de 29 de maig).
El Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol de 2015), inclou dins aquesta estructura, i sota la direcció del Govern, la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, de la qual depèn la Direcció General de Planificació i Serveis Socials.
El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost de 2015), modificat pel Decret 1/2016, de 16 de febrer, atribueix a la Direcció General de Planificació i Serveis Socials, dins la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, les competències en els àmbits materials següents: planificació de la política de serveis socials; elaboració de normativa en matèria de serveis socials; ordenació de la renda mínima d’inserció; pla de serveis socials comunitaris bàsics i altres programes socials, i també la tramitació i la concessió de les ajudes i dels convenis que se’n deriven; prestacions econòmiques; autorització, registre i inspecció de serveis i centres de serveis socials d’àmbit supra insular o autonòmic, i atenció i integració social a la població immigrant.
Les actuacions a les quals es destinen les subvencions d’aquesta convocatòria s’engloben clarament dins de les finalitats que persegueix la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, a través de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials, i, per tant, és l’òrgan competent per tramitar aquest expedient.
D’altra banda, d’acord amb el que disposa l’article 14.1 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, en relació amb l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, correspon a la consellera aprovar aquesta convocatòria.
Aquesta convocatòria està prevista en l’apartat 5 de l’annex del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici 2017, aprovat per l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 (BOIB núm. 15, de 4 de febrer de 2017).
Per tot això, d’acord amb l’article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 7 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, a proposta del director general de Planificació i Serveis Socials, d’acord amb els informes previs del Servei Jurídic de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, i fent ús de les facultats que m’atribueixen la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent
RESOLUCIÓ
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Serveis Socials i Cooperació en el termini d’un mes comptador des de l’endemà que s’hagi notificat, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà que s’hagi publicat, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 4 d’abril de 2017
La consellera
Fina Santiago Rodríguez
ANNEX
Punts de la convocatòria
1. Objecte
1.1. Es convoquen, per a l’any 2017, ajuts per donar suport a les persones investigadores, residents a les Illes Balears, que treballen en l’àmbit universitari, de les administracions públiques o del tercer sector, perquè puguin donar a conèixer els resultats de les seves produccions investigadores en l’àmbit dels serveis socials, les quals contribuiran a enriquir el patrimoni científic de les Illes Balears. Aquests ajuts s’han de destinar a l’edició i la impressió del material que es derivi d’aquests treballs i que estigui adreçat a l’ús dels professionals dels serveis socials.
1.2. Aquesta convocatòria es regeix per les bases reguladores de subvencions que estableix l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.
2. Persones beneficiàries
Poden sol·licitar els ajuts que estableix aquesta convocatòria les persones físiques investigadores autores o coautores de produccions investigadores i les persones jurídiques en l’àmbit de les quals treballen persones físiques investigadores, d’acord amb els requisits següents:
3. Obligacions de les persones beneficiàries
3.1. D’acord amb l’article 20 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, les persones beneficiàries d’aquestes subvencions tenen les obligacions següents:
3.2. Les persones beneficiàries han de fer constar en tots els elements publicitaris de l’activitat subvencionada la col·laboració de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, en un lloc destacat i amb l’autorització prèvia del Gabinet de Premsa de la Conselleria.
3.3. Les persones beneficiàries han d’executar la totalitat de la publicació o difusió del treball presentat que fonamenti la concessió de la subvenció, amb independència de l’import concedit en la resolució de concessió.
3.4. Les persones beneficiàries s’han de sotmetre a les actuacions de comprovació i control de l’Administració autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern, i també els han facilitar tota la informació que els requereixin en relació amb els ajuts concedits.
3.5. Les persones beneficiàries han de conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.
3.6. Els treballs s’han de publicar en llengua catalana o castellana.
4. Activitats subvencionables
4.1. S’entenen per despeses subvencionables, en format de paper o electrònic:
4.2. No són subvencionables les despeses següents:
5. Pressupost
5.1. L’import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de vint mil euros (20.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària 17401 313I01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2017.
5.2. Aquest import es pot ampliar mitjançant una resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació, d’acord amb l’article 7.3 b de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.
5.3. L’import de cada ajut serà d’un màxim de 8.000 euros, segons la disponibilitat econòmica de la convocatòria.
6. Àmbit temporal
Són subvencionables les despeses que descriu el punt 4.1 d’aquesta convocatòria que s’hagin realitzat o es duguin a terme entre el 30 d’octubre de 2016 i el 30 d’octubre de 2017.
7. Nombre de treballs de recerca subvencionables
7.1. Cada persona interessada pot presentar un màxim de tres sol·licituds per a projectes diferents, sempre que sigui autora o coautora del treball de recerca o, en el cas de persona jurídica, que estigui relacionada amb la persona investigadora.
7.2. En cap cas, no es poden presentar sol·licituds d’ajut per a parts fraccionades d’un mateix treball de recerca.
7.3. Únicament s’accepta una sol·licitud de subvenció per cada treball de recerca, independent del nombre d’autors del treball. En el cas que es presenti més d’una sol·licitud per al mateix projecte, només es tindrà en compte la primera sol·licitud presentada d’acord amb el registre d’entrada.
8. Documentació que s’ha de presentar
8.1. Les persones que estiguin interessades a presentar-se a la convocatòria i que compleixin els requisits que estableix el punt 2, han d’emplenar i presentar una sol·licitud signada, d’acord amb el model de l’imprès 1.
8.2. La relació de documents que s’han d’adjuntar a la sol·licitud és la següent:
j. Una declaració responsable de no haver estat mai objecte de sancions administratives ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere (imprès 7).
k. Una autorització expressa perquè l’òrgan instructor del procediment pugui expedir el certificat telemàtic justificatiu que la persona sol·licitant està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Tresoreria General de la Seguretat Social i l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, i amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (imprès 8). Si no es presenta aquesta autorització, s’ha d’aportar un certificat de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària que acrediti que la persona sol·licitant està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, i un certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social que acrediti que la persona sol·licitant està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.
l. En el cas que presenti la sol·licitud de subvenció una persona jurídica, un document que expliqui la relació amb la persona o persones investigadores, autores del treball de recerca.
8.3. Els serveis tècnics de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials poden sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que considerin necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
8.4. En relació amb la documentació que determinen els apartats anteriors, s’ha de notificar a la Direcció General de Planificació i Serveis Socials qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que no es presenti la justificació final del treball.
9. Lloc i termini de presentació de sol·licituds
9.1. Les sol·licituds, degudament emplenades, s’han de presentar a la seu de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials, ubicada a la plaça de la Drassana, 4, de Palma, o als llocs que determinen l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú, i l’article 37.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert, de manera que l’exemplar destinat a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació es dati i segelli abans de certificar-se, d’acord amb l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). En cas que l’oficina de Correus no dati i segelli la sol·licitud, s’entendrà com a data vàlida de presentació la d’entrada en el Registre General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.
Si la sol·licitud es presenta a un lloc diferent de la seu de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials, s’ha d’enviar per correu electrònic el full de la sol·licitud, amb el segell d’entrada dins el termini, a la Direcció General de Planificació i Serveis Socials (a l’adreça <planificacio@dgplafor.caib.es>), en el termini màxim de les 24 hores següents a la fi del termini hàbil de presentació. De la mateixa manera, si s’envia per correu certificat, s’ha d’enviar per fax o correu electrònic el full de la sol·licitud, datat i segellat per l’oficina de Correus, en què consti que s’ha tramès dins el termini hàbil de presentació.
Els impresos oficials de la sol·licitud i dels diferents documents que s’han d’emplenar i presentar són a disposició de les persones interessades en els enllaços del web de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials. Quan en la sol·licitud s’inclogui un número de fax, s’entendrà que aquest número s’aporta a l’efecte de notificar els actes de tràmit, d’acord amb els articles 40 i 42 de la Llei 39/2015.
9.2. El termini per presentar les sol·licituds és des de l’endemà que s’hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al 30 d’octubre de 2017.
10. Examen de la documentació
10.1. Els serveis tècnics de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials han d’examinar les sol·licituds i la documentació adjunta per determinar si l’ajut s’adequa al que estableix aquesta convocatòria.
10.2. En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits legals o els que exigeix aquesta convocatòria, o no incorporin la documentació necessària, es requerirà la persona sol·licitant perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni el defecte o aporti la documentació que hi manca, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar d’acord amb l’article 21 de la Llei 39/2015.
11. Criteris de valoració
11.1. D’acord amb el que disposen els apartats segon i tercer de l’article 17 del Decret legislatiu 2/2005, la selecció de les persones beneficiàries s’ha de fer mitjançant la valoració individual de les sol·licituds presentades en funció de l’ordre d’entrada, d’acord amb el punt 12.1 d’aquesta convocatoria.
11.2. La concessió dels ajuts s’ha de regir pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l’òrgan o persona que els atorga, i eficiència en l’assignació i la utilització dels recursos públics.
11.3. Els criteris de valoració són els que es detallen a continuació:
1. Intervenció social i comunitària
Investigacions sobre les característiques de la intervenció social i comunitària, la intervenció amb grups, els instruments per a la presa de decisions i la planificació, els protocols d’intervenció, el mesurament i l’avaluació dels resultats, la qualitat de la intervenció social i comunitària i la participació de les persones usuàries en la intervenció.
2. Serveis socials
Investigacions sobre l’estructura, la dinàmica i l’organització dels serveis socials, així com sobre els programes, treballs i serveis corresponents, els protocols d’intervenció, el mesurament i l’avaluació dels resultats, la qualitat dels serveis socials i la participació de les persones usuàries en els serveis.
3. Problemes socials, sectorials i comunitaris
Investigacions sobre problemes socials i comunitaris, així com sobre sectors de població objecte de la intervenció social (cura i gènere, dependència, infància i família, participació de les persones usuàries en els serveis, grups i intervenció social, etc.).
4. Innovació social i comunitària
Investigacions sobre la millora o la implementació de noves tecnologies en la intervenció social i comunitària o sobre el disseny d’eines d’avaluació en serveis socials adreçada tant als professionals del sector de serveis socials com a la participació de les persones usuàries en els serveis.
11.4. Per poder ser beneficiari de l’ajut, s’ha d’obtenir una puntuació mínima de 50 punts.
11.5. Les sol·licituds es valoraran sempre que s’hagi comprovat la documentació d’acord amb l’apartat 10 d’aquesta convocatòria.
12. Determinació de l’import de la subvenció
12.1. Les sol·licituds de subvenció es valoraran i resoldran de forma individual, encara que no hagi acabat el termini de presentació, a mesura que entrin en el registre de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, i fins que s’exhaureixi el crèdit pressupostari previst per a aquesta convocatòria. S’entén per ordre d’entrada la data de registre d’entrada de les sol·licituds quan la documentació presentada en un primer moment sigui la que requereix l’apartat 8 d’aquesta convocatòria, si s’escau, la data en la qual s’hagi completat la documentació exigida en l’expedient. En el cas que es produeixi igualtat entre diferents sol·licituds que compleixin els requisits de la convocatòria i el pressupost resulti insuficient per subvencionar els projectes d’acord amb la puntuació obtinguda s’haurà de prorratejar aquest import total entre les entitats beneficiàries afectades , tenint en compte l’import sol·licitat.
12.2. L’import de la subvenció es determinarà segons els criteris de valoració del punt 11.3 d’aquesta convocatòria i tenint en compte els límits pressupostaris que estableix el punt 5.
12.3. Cada projecte es valorarà de 0 a 100 punts, de conformitat amb els criteris de valoració que estableix el punt 11.3. d’aquesta convocatòria.
12.4. L’import de la subvenció serà el resultat directe d’aplicar la puntuació obtinguda en el procés de valoració en forma de percentatge amb decimals a l’import del projecte sol·licitat, i s’atorgarà un mínim del 50 % de l’import sol·licitat, sempre que les sol·licituds hagin obtingut una puntuació mínima de 50 punts, i un màxim del 100 % per a les sol·licituds que hagin obtingut la puntuació màxima de 100 punts si l’import sol·licitat és inferior al 100 % del cost total del projecte.
12.5. Una vegada acabada la fase de determinació dels imports, i en cas de reformulació, es pot mantenir la subvenció proposada inicialment, amb independència del percentatge que representi sobre l’import del pressupost de l’activitat, d’acord amb el que estableix l’article 13 de les bases reguladores.
12.6. L’import de la subvenció concedida pot finançar totalment o parcialment l’activitat a la qual es destina.
12.7. Es pot subvencionar fins al 100 % del pressupost aprovat sempre que el treball no disposi de finançament d’altres ens públics o privats. En cap cas, la quantia d’aquestes subvencions, de manera aïllada o conjunta, no pot ser superior al cost de l’activitat de la persona beneficiària.
12.8. En cap cas, l’import de la subvenció concedida no pot ser superior a la quantia sol·licitada.
13. Comissió Avaluadora
13.1. D’acord amb el que disposen l’article 19 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 15 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, es constitueix la Comissió Avaluadora, que integren els membres següents:
a. Presidenta: la cap del Servei de Planificació Social de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials o la persona que delegui.
b. Vocals:
c. Secretari: un dels dos tècnics de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials designats com a vocals.
13.2. La Comissió Avaluadora és l’encarregada d’estudiar i examinar totes les sol·licituds que prèviament hagin admès a tràmit els serveis tècnics de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials, i d’emetre un informe que ha de servir de base a l’òrgan instructor per elaborar-ne les propostes de resolució.
13.3 La comissió avaluradora, si escau, es reunirá la darrera semana de cada mes per tal de valorar les sol·licituds presentades durant el mes en curs.
14. Instrucció del procediment
14.1. L’òrgan competent per instruir el procediment és el director general de Planificació i Serveis Socials, el qual ha de dur a terme, d’ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment d’acord amb el que estableix l’article 16 del Text refós de la Llei de subvencions, així com per comprovar la justificació i l’aplicació efectiva de la subvenció concedida, d’acord amb l’article 42 del mateix text legal.
14.2. En el supòsit que el procediment de concessió es paralitzi per qualsevol causa imputable a la persona beneficiària, l’òrgan instructor l’ha d’advertir que, una vegada transcorregut el termini de quinze dies, se’n produeix la caducitat. Si acaba aquest termini i la persona beneficiària no ha duit a terme les activitats necessàries per reprendre’n la tramitació, l’òrgan instructor ha de proposar l’arxivament de les actuacions a l’òrgan competent per resoldre el procediment i, una vegada dictada la resolució corresponent, ho ha de notificar a la persona beneficiària.
14.3. Una vegada que la Comissió Avaluadora hagi emès l’informe corresponent, competeix a l’òrgan instructor notificar a la persona beneficiària la proposta de resolució i concedir-li un termini de deu dies perquè hi presenti al·legacions, reformuli el treball o comuniqui que l’accepta o, si escau, que hi renuncia. En tot cas, es considera que la persona beneficiària accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari en el termini de deu dies comptadors des de l’endemà que s’hagi notificat.
14.4. En el cas que la persona interessada reformuli el treball presentat inicialment, en la fase procedimental que preveu el punt anterior, ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris de valoració que fixa la convocatòria.
14.5. Es pot prescindir del tràmit d’audiència prèvia quan no constin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les de la persona beneficiària. En aquest cas, l’òrgan instructor pot formular la proposta de resolució i la persona beneficiària s’ha de limitar a comunicar si l’accepta o hi renuncia. La manca de resposta per part de la persona beneficiària dins el termini previst en l’apartat 14.3 implica que accepta la proposta de resolució.
15. Resolució
15.1. L’òrgan competent per resoldre els procediments de concessió de les subvencions que determina aquesta convocatòria és la consellera de Serveis Socials i Cooperació.
15.2. El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de sis mesos comptadors des de la data de registre de la sol·licitud.
15.3. Les resolucions dictades en aquest procediment s’han de notificar individualment a cada persona beneficiària i exhaureixen la via administrativa. En relació amb l’article 43 de la Llei 39/2015, són vàlides les notificacions a través de mitjans electrònics, que s’entendran practicades en el moment en què s’accedeixi al contingut corresponent.
15.4. Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir la subvenció i, en tot cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens públics o privats, estatals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
16. Pagament dels ajuts i justificació
16.1. L’abonament de la subvenció es farà en un únic pagament una vegada justificada la totalitat del projecte que hagi servit de base a la resolució de concessió de la subvenció.
16.2. El termini per presentar la justificació d’aquesta subvenció és fins a l’1 de desembre de 2017 i ha de comprendre les activitats subvencionables duites a terme entre el 30 d’octubre de 2016 i el 30 d’octubre de 2017.
16.3. La justificació ha d’abastar la realització completa de l’activitat i el cost total del projecte aprovat, sempre amb independència del percentatge finançat.
16.4. La justificació ha d’incloure els documents següents:
d. Els elements publicitaris (cartells, fullets, etc.) en els quals consti la col·laboració de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.
e. Una declaració responsable, actualitzada en la data de presentació de la justificació final de la subvenció, de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s’ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n’ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida (imprès 6).
16.5. En tots els documents justificatius de la subvenció han d’aparèixer, de manera clara i inequívoca, el nom i CIF de la persona física o jurídica beneficiària de la subvenció.
16.6. L’aplicació dels fons percebuts no s’entendrà del tot justificada fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del treball aprovat, amb independència de l’import de la subvenció concedida.
16.7. Malgrat el que estableixen els punts 16.2 i 16.4 c, i d’acord amb el que disposa l’article 24 c de les bases reguladores, s’entendran justificades totes les despeses que, conforme a dret, s’hagin meritat en la data màxima de justificació de l’activitat, amb independència que s’hagin abonat o no als creditors corresponents. Tot i això, la persona beneficiària ha de justificar l’abonament de les factures, les nòmines i altres documents acreditatius de l’activitat en el termini màxim de vint dies des de la data del darrer cobrament de la subvenció.
16.8. Les persones beneficiàries de la subvenció disposen d’un termini màxim de quinze dies, des de l’endemà de la comunicació prèvia per escrit a aquest efecte, per esmenar els defectes en la justificació de la subvenció.
17. Ampliació del termini de justificació de la subvenció
17.1. D’acord l’article 32 de la Llei 39/2015, i pel que fa al termini de justificació final de les accions, les persones beneficiàries de la subvenció poden demanar una ampliació d’aquest termini, que no pot excedir la meitat del termini concedit inicialment.
17.2. D’acord amb l’article 19 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, es pot ampliar el termini de justificació final de les accions, d’ofici o a instància de part, per mitjà d’una resolució motivada de l’òrgan competent per resoldre el procediment, sempre que amb això no es perjudiquin drets de terceres persones i es respecti la normativa d’aplicació.
18. Avaluació i control
18.1. Les persones beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.
18.2. L’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dóna lloc a la denegació o a la revocació de l’ajut atorgat.
18.3. La Conselleria de Serveis Socials i Cooperació no s’identifica necessàriament amb les idees, les opinions i les valoracions exposades en els treballs dels quals subvencioni la publicació mitjançant aquesta convocatòria, ni se’n fa responsable.
19. Revocació
19.1. Llevat del supòsit de modificació de la resolució de concessió, d’acord amb l’article 30 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, l’alteració, intencionada o no, de les condicions que s’han de tenir en compte per concedir la subvenció, l’incompliment total o parcial de les obligacions o dels compromisos que ha de complir la persona beneficiària i, en tot cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, prèviament o posteriorment a la resolució de concessió, són causes de revocació, total o parcial, de la subvenció atorgada.
19.2. La revocació de la subvenció s’ha de dur a terme mitjançant una resolució de modificació de la resolució de concessió, que n’ha d’especificar la causa, així com la valoració del grau d’incompliment, i ha de fixar l’import que, si escau, ha de percebre finalment la persona beneficiària. A aquest efecte, s’entén per resolució de modificació la resolució de pagament dictada en el procediment d’execució pressupostària que tengui tots aquests requisits. No obstant això, en els casos en què, com a conseqüència de l’abonament previ de la subvenció, la persona beneficiària n’hagi de reintegrar la totalitat o una part, no s’ha de dictar cap resolució de modificació i s’ha d’iniciar el procediment de reintegrament corresponent. A aquest efecte, s’han de tenir en compte el principi general de proporcionalitat i els criteris de gradació que estableix l’article 31.3 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.
20. Reintegrament
20.1. La persona beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quanties rebudes i, si correspon, l’interès de demora, en els casos que estableix l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005.
20.2. Les causes i l’import del reintegrament, total o parcial, de la subvenció, així com el procediment per exigir-lo, es regeixen pel que estableixen l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions i la normativa reglamentària de desplegament, i s’han de tenir en compte els criteris de gradació a què es refereix l’article 31.3 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.
20.3. En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió, s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del Text refós de la Llei de subvencions i en la resta de disposicions aplicables.
21. Compatibilitat
21.1. Les subvencions que s’atorguin d’acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres administracions o entitats públiques o privades.
21.2. D’acord amb l’article 4 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, l’import de la subvenció no pot ser d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts de la mateixa administració o altres entitats públiques o privades, superi el cost de l’activitat que la persona beneficiària ha de dur a terme.
22. Règim d’infraccions i sancions
Les infraccions i sancions que, si escau, es puguin derivar de l’atorgament de les subvencions que preveu aquesta convocatòria es regeixen pel que estableix el títol V de la Llei de subvencions i d’acord amb el procediment que recull l’article 62 del mateix text legal.
23. Normativa aplicable
En tot el que no disposa aquesta convocatòria, s’han d’aplicar l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012 i el Text refós de la Llei de subvencions.