Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA I PRESIDÈNCIA
Núm. 3673
Convocatòria de subvencions per dur a terme activitats o projectes de Participació Ciutadana per a l'any 2017
Ref. Base de Dades Nacional de Subvencions 341961
El Consell Executiu del Consell de Mallorca, dia 5 d’abril de 2017, va adoptar el següent acord
«1.- Aprovar l’expedient de convocatòria pública de subvencions per dur a terme activitats o projectes de participació ciutadana per a l’any 2017.
»2.- Autoritzar una despesa de quatre-cents mil euros (400.000,00 €), dels quals dos-cents mil euros (200.000,00 €) aniran amb càrrec a la partida pressupostària 00.23180.48900 i dos-cents mil euros (200.000,00 €) aniran amb càrrec a la partida pressupostària 00.92400.46200 del pressupost per a l’any 2017 del Consell de Mallorca.
»3.- Ordenar la publicació del text íntegre de la convocatòria en el BOIB per conducte de la Base de dades nacional de subvencions.»
Contra aquesta acord, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d’alçada en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant aquest Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l’òrgan competent per resoldre’l.
Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d’alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no n’heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, 7 d’abril de 2017
El secretari general per delegació
(Decret de dia 17 de juliol de 2015, BOIB núm. 114, de 28 de juliol)
Jeroni M. Mas Rigo
CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER DUR A TERME ACTIVITATS O PROJECTES DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA PER A L’ANY 2017
1. Objecte de la convocatòria
Aquesta convocatòria s’aprova en el marc de l’Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca aprovada pel Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 23 de desembre de 2016, BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017.
Les ajudes econòmiques d’aquesta convocatòria s’adrecen al desenvolupament d’activitats o projectes en l’àmbit de la participació ciutadana que es facin a Mallorca ò que tinguin un repercussió i un benefici, de forma clara i directa, d’acord amb els objectius de la convocatòria, en la ciutadania de Mallorca.
Limitació: Es poden subvencionar, com a màxim, fins a dos projectes d’entre els que presenti, en el seu cas, l’entitat sol·licitant, tenint en compte que han de ser aquells que hagin obtingut la millor puntuació.
2. Finalitats
Les activitats o projectes que es subvencionaran hauran de fomentar activitats d’interès públic o social que tinguin per finalitat:
- afavorir el treball conjunt entre administracions locals i ciutadania.
- implicar a persones i col·lectius en la transformació de la seva comunitat
- millorar els canals de participació ciutadana.
- promoure qualsevol tipus de participació social.
3. Modalitats objecte de subvenció
a) Projectes per afavorir la participació ciutadana en les polítiques municipals i fomentar la implicació de la ciutadania en la presa de decisions.
b) Projectes destinats a fomentar el treball en xarxa (xarxes ciutadanes) i la col·laboració associativa.
4. Període d’elegibilitat de les despeses subvencionables
Es poden acollir a aquesta convocatòria de subvencions les sol·licituds d’entitats que tinguin per objecte realitzar entre l’1 de gener de 2017 fins al 31 de juliol de 2017 (ambdós inclosos) activitats o projectes de participació ciutadana a l’illa de Mallorca.
5. Crèdit pressupostari
Durant l’exercici pressupostari 2017, es destina la quantitat de 400.000,00 euros a les subvencions objecte d’aquesta convocatòria que es finançaran amb càrrec al pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l’any 2017:
Les línies objecte de subvenció i el pressupost inicial per a cada una d’elles són les següents:
a) Projectes de participació d’entitats sense ànim de lucre: dos-cents mil euros (200.000,00 €) amb càrrec a l’aplicació pressupostària 00.23180.48900
b) Projectes de participació d’entitats d’administració local:dos-cents mil euros (200.000,00 €) amb càrrec a l’aplicació pressupostària 00.92400.46200
6. Règim de la concessió
El procediment de concessió de la subvenció previst en aquesta convocatòria es fa mitjançant concurrència competitiva de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits.
7. Persona beneficiaria
7.1 Poden obtenir la condició de persona beneficiària de les subvencions les entitats associatives o organitzatives, sense ànim de lucre, inscrites de forma definitiva en el registre pertinent a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, i les entitats d’administració local de Mallorca, de menys de 60.000 habitants, que compleixin les condicions previstes a l’article 8 de l’Ordenança General de subvencions del Consell de Mallorca.
7.2 No poden obtenir la condició de beneficiària les persones o les entitats en les quals s’esdevingui alguna de les circumstàncies següents:
a) les associacions i entitats de tercera edat, les federacions i les fundacions.
b) les entitats associatives amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar, els col·legis professionals i les associacions professionals i les cooperatives.
c) les entitats en les quals concorre alguna de les prohibicions establertes en l’apartat 2 de l’article 8 de l’Ordenança General de subvencions del Consell de Mallorca, ni clubs que no es trobin legalment constituïts.
8. Composició de la comissió avaluadora
Per estudiar i per avaluar les sol·licituds així com per fixar l’import de les subvencions de les sol·licituds, es constitueix la comissió avaluadora que integren les persones relacionades a continuació:
Presidència
- Jaume Alzamora Riera, director insular de Participació Ciutadana i Joventut. La persona suplent és Maria Elena Ramis Llabrés, directora insular de Presidència i Relacions Institucionals.
Secretaria
- Maria Monserrat Bennàssar, tag de Promoció Sociocultural. La seva suplent és Ana Maria Bou Martín, tag de la Secretaria tècnica del Departament de Participació Ciutadana i Presidència.
Vocalies
- M. Rosa Deyà Simonet, tècnica de la Secció de Dinamització o el funcionari o la funcionària que la substitueixi.
- Maria Antònia Llompart Villalonga, tècnica de la Secció de Dinamització o el funcionari o la funcionària que la substitueixi.
Aquesta comissió examina i avalua les sol·licituds, d'acord amb els criteris establerts en les bases de la convocatòria, i n'emet l'informe que serveis de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta d'acord. En aquest sentit, la comissió pot instar l'òrgan instructor perquè requereixi a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que consideri convenients.
9. Òrgans competents per a instruir i resoldre el procediment
9.1 L’òrgan instructor és el secretari tècnic del Departament de Participació Ciutadana i Presidència.
L’òrgan instructor desenvoluparà les activitats d’instrucció detallades a l’article 18 de l’Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.
L’òrgan instructor, quan ha rebut l’informe de la comissió avaluadora i ha comprovat, per una banda, que les entitats proposades compleixen els requisits establerts a les bases i, per altra banda, si estan al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb les obligacions tributàries del Consell de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen, ha de formular la proposta d’acord definitiva.
9.2 L’òrgan competent per a resoldre aquesta convocatòria és el Consell Executiu del Consell de Mallorca.
10. Termini de presentació de sol·licituds
10.1 El termini per presentar les sol·licituds és de 20 dies naturals, comptadors a partir de l’endemà al de la publicació de l’extracte d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s’entén prorrogat fins el primer dia hàbil següent.
10.2 Les sol·licituds s’han de dirigir a la Direcció Insular de Participació Ciutadana i Joventut, i es poden presentar, a qualsevol terminal del Registre del Consell de Mallorca. Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts en l’apartat 4 de l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
10.3 Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent del Consell de Mallorca, els sol·licitants de la subvenció han d’enviar per fax el full de la sol·licitud amb el segell d’entrada dins termini al Departament de Participació Ciutadana i Presidència (fax: 971173750), durant les 24 hores següents a l’acabament del termini hàbil. De la mateixa manera, si s’envia per correu certificat, s’ha de trametre per fax el full de la sol·licitud amb el segell de correus en què consti la tramesa dins termini.
No obstant això, si aquesta documentació no entra en el registre general dins els 10 dies naturals següents a l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, no s’admetrà en cap cas.
10.4 Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en aquetes bases reguladores, l’òrgan instructor ha de requerir a la persona interessada que l’esmeni en el termini improrrogable de deu dies amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, prèvia resolució expressa, d’acord amb el que s’estableix en l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
10.5 Les sol·licituds presentades fora del termini esmentat en l’apartat 9.1 no seran admeses en la present convocatòria.
11. Formalització de sol·licituds
11.1 Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant els models annexes, i han de contenir les dades necessàries per identificar l’entitat sol·licitant i la persona que la representa. Aquests models annexes es troben a l’abast dels interessats al web: «www.conselldemallorca.net»
11.2 La documentació que s’ha de presentar amb la sol·licitud és la següent:
a) Model de sol·licitud (annex 1).
b) Fotocòpia del NIF de l'entitat sol·licitant i del DNI, NIF o NIE, del/de la representant legal que la signa.
c) Formulari descriptiu del projecte i pressupost detallat per partides, indicant-hi les despeses que ha de suposar i les entrades i subvencions previstes, si escau (annex 3).
d) Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua el/la signant de la sol·licitud. Es pot acreditar amb certificat de nomenament i de vigència del càrrec, de data posterior a la data de publicació de la convocatòria.
e) Certificat bancari normalitzat, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s'ingressarà l’import de la subvenció (annex 4).
f) Acreditació de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en els l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca per obtenir la condició de beneficiari. Aquesta acreditació s'ha de fer d'acord amb l'establert en l'article 13.7 de la Llei 3/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és a dir, mitjançant testimoni judicial o certificat administratiu i, si l’autoritat competent no ho pot fer, es pot substituir per una declaració responsable atorgada davant una autoritat administrativa o notari públic (en el cas de declaració responsable davant una autoritat administrativa, s’ha de fer servir el model de l'annex 2 d'aquesta convocatòria).
g) Declaració de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte; si n’és el cas, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores (annex 2). En cas que durant la instrucció del procediment, prèviament a la proposta de concessió, l’entitat tingui coneixement de la concessió d’alguna subvenció, ho ha de comunicar tan aviat com sigui possible a l’òrgan instructor.
h) Les entitats sense ànim de lucre també han de presentar la documentació acreditativa de la constitució de l'entitat i dels seus estatuts degudament registrats en els casos necessaris.
i) Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista en l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (annex 5).
En el supòsit que els documents exigits estiguin en poder del Departament de Participació Ciutadana i Presidència, el sol·licitant es pot acollir al que estableix l’article 28.3 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i la dependència en què es presentaren, i quan no hagin transcorregut més de cinc any des de l’acabament del procediment al qual correspongui.
12 . Termini per resoldre i notificar
El termini màxim per a resoldre el procediment i notificar-lo és de sis mesos des de la data de publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears, transcorregut el qual sense que se n’hagi dictat la resolució, s’entenen desestimades totes les sol·licituds per silenci administratiu.
13. Criteris objectius que regeixen l’atorgament i import de les subvencions
13.1 El procediment per concedir la subvenció previst en aquesta convocatòria s’ha de fer mitjançant concurrència competitiva de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits.
La concessió de les subvencions d’aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència competitiva, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s’ha de resoldre segons aquests criteris.
El projecte pot obtenir una puntuació màxima de 10 punts repartida en dues parts:
• (A) Puntuació per adequació del projecte als criteris generals de valoració: fins a 6 punts. Es tracta de criteris que avaluen les característiques dels sol·licitants i l'adequació tècnica del projecte (fonaments, qualitat, impacte, solidesa, finançament i perspectiva de gènere).
• (B) Puntuació per adequació del projecte als criteris específics de valoració de la modalitat del projecte: fins a 4 punts. Es detallen els criteris que ha de complir el projecte presentat, atenent les especificitats del tema, que es prendran com a base per a valorar el projecte.
La valoració final del projecte resultarà de la suma de la puntuació obtinguda en ambdós grups de criteris. Els projectes, en tot cas, hauran d'assolir una puntuació mínima de 4 punts globals i, per tant, no podran rebre subvenció aquells projectes que hagin obtingut una puntuació inferior.
En el cas que l’entitat hagi sol·licitat subvenció per més de dos projectes, la podran rebre els dos projectes que hagin obtingut més puntuació.
(A) Criteris generals de valoració (fins a 6 punts)
- Redacció i coherència en les parts dels projecte: 1 punt
- Rellevància del projecte (resultats esperats, impacte): 1 punt
- Nivell de concreció dels indicadors de seguiment del projecte i grau d’adequació amb les activitats proposades: 1 punt
- Ús d’una metodologia participativa pel disseny del projecte i per a l’assoliment dels objectius: 1,5 punt
- Incorporació de la perspectiva de gènere en el projecte: 1 punt
- Foment de l’ús de la llengua catalana (ús i difusió del projecte en llengua catalana): 0,5 punts
(B) Requisits i criteris de valoració específics (fins a 4 punts per projecte)
b.a) Projectes per afavorir la participació ciutadana en les polítiques municipals i fomentar la implicació de la ciutadania en la presa de decisions.
- Capacitat de la iniciativa per fomentar la participació i la implicació de la ciutadania en el projecte: 1,5 punts.
- Durada de la iniciativa o projecte: fins un màxim d’1 punt
Durada superior a 3 mesos fins a 6 mesos: 0,5 punts
Durada superior a 6 mesos: 1 punt
- Utilització de mesures que afavoreixin l’augment de la capacitació de les persones o col·lectius implicats: 1,5 punts
b.b) Projectes destinats a fomentar el treball en xarxa (xarxes ciutadanes) i la col·laboració associativa.
- Promoció d’estratègies per fomentar la participació i la implicació de persones i/o col·lectius en el projecte: 1,5 punts.
- Durada de la iniciativa o projecte: fins un màxim d’1 punt
Durada superior a 3 mesos fins a 6 mesos: 0,5 punts
Durada superior a 6 mesos: 1 punt
- Col·laboració entre entitats (que el projecte sigui executat per més de 2 entitats): 1,5 punts
13.2 El procediment de selecció de les entitats beneficiàries es duu a terme mitjançant concurrència competitiva, en virtut de la qual es comparen, en un únic procediment totes les sol·licituds presentades amb la intenció d’establir-hi una prelació com a conseqüència de la valoració per part de comissió avaluadora dels criteris d’avaluació establerts en el punt anterior.
Les subvencions s’adjudicaran mitjançant el sistema de prorrateig del crèdit assignat a cadascuna de les línies de manera proporcional als punts obtinguts per a les entitats (sempre que la puntuació obtinguda sigui superior a 4). Així, l’import de la subvenció, per cadascuna de les línies, es calcularà de la manera següent:
Is=[(CxPs)/Pt]
Is= import subvenció
C= crèdit pressupostari assignat en la convocatòria per a cadascuna de les línies
Ps= puntuació de la sol·licitud obtinguda en l’aplicació dels criteris de valoració del projecte
Pt= suma de les puntuacions obtingudes de totes les sol·licituds
En cap cas l’import resultant pot ser superior a la quantitat sol·licitada, ni superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts o subvencions de qualsevol procedència, al cost del projecte subvencionable.
En el cas que hi hagi un romanent, aquest es distribuirà proporcionalment, d’acord amb la puntuació obtinguda, entre la resta de beneficiaris els quals no hagin arribat al límit descrit en el paràgraf anterior.
En el cas que continués havent un romanent passaria a l’altra línia, és a dir, si la línia de les subvencions per a entitats sense ànim de lucre no s’exhaureix, el romanent acreixerà l’altra línia per a entitats locals, o viceversa.
No obstant el que s’estableix en aquesta base, s’exceptua de fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds presentades que reuneixin els requisits establerts en aquestes bases si el crèdit consignat en la convocatòria és suficient, atenent el nombre de sol·licituds una vegada finalitzat el termini de presentació.
14. Forma, terminis i condicions per al pagament de les subvencions
Les entitats subvencionades resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec al projecte presentat.
Les activitats o projectes justificats i la documentació justificativa han de correspondre al període subvencionable que compren des del dia 1 de gener fins el dia 31 de juliol de 2017.
Atès que no es determina explícita i concretament quin tipus de despeses del pressupost s’imputen a la subvenció, es permet que les despeses subvencionables del projecte es puguin compensar entre elles.
Els beneficiaris han de presentar la documentació justificativa, necessàriament, abans de dia 31 d’agost de 2017.
Si la despesa justificada és inferior al projecte presentat, s’ha de reduir proporcionalment la subvenció concedida.
La justificació es farà mitjançant la presentació d’un compte justificatiu amb aportació de justificants, d’acord amb el previst a l’article 39 de l’Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.
El compte justificatiu ha d’incloure la documentació següent:
a) Una memòria d’actuacions justificativa de les activitats realitzades, els resultats obtinguts i el compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, inclosa la de la publicitat de la subvenció, signada pel beneficiari.
b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les despeses realitzades
Si s’aporten factures amb retenció d’IRPF al prestador del servei, s’ha de presentar, juntament amb la factura, el model 111 i la documentació que justifiqui el pagament de l’impost. Si no s’aporta el model 111 únicament s’entendrà justificat l’import de la factura amb la deducció de la quantia de l’IRPF.
Per justificar el cost brut de les despeses de personal, s’han d’aportar les nòmines, els documents TC1 i TC2, el model 111 i documentació acreditativa del cost patronal del treballador amb els corresponents justificants de pagament.
Si únicament s’aporten nòmines i els justificants del seu pagament s’entendrà justificada la quantia corresponent al líquid de les nòmines.
c) Declaració responsable sobre la realització del projecte subvencionat i del seu pressupost (annex 6).
d) Declaració responsable de no ser deutor per una resolució de reintegrament de subvencions (annex 7).
e) Si escau, declaració responsable d’estar al corrent en el compliment d’obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (annex 8).
15. Documentació acreditativa del pagament de les despeses justificades
La documentació acreditativa dels pagaments presentats per justificar la subvenció, es detalla a l’article 48 de l’Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca, en funció de la forma en que s’ha realitzat el pagament.
16. Protecció de dades
La informació i les dades declarades en les sol·licituds de subvenció de la present convocatòria estan emparades per la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
17. Mitjà de publicació
Els actes d’aquest procediment seran objecte de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Així mateix, s’exposaran en el tauler d’edictes del Consell de Mallorca i es penjaran en la pàgina web del Consell de Mallorca (www.conselldemallorca.net).
18. Règim de recursos
L’acord de concessió no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d’alçada en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de la seva publicació. El recurs es pot interposar formalment davant aquest Consell Executiu o davant la Comissió de Govern Consell Insular de Mallorca, que és l’òrgan competent per resoldre’l.
Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d’alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no n’heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense termini, a partir de l’endemà de la desestimació pressumpta.
No obstant l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
19. Normativa aplicable
Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen pel que disposen:
- L’Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca aprovada pel Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 23 de desembre de 2016, BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017.
- La Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions
- La Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic
- L’Ordenança vigent de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de 2 de maig de 1995
- El Reglament orgànic del Consell de Mallorca aprovat per Acord del Ple de dia 2 de juliol de 2001, modificat per Acord del Ple de dia 8 de març de 2004, per Acord del Ple de dia 28 de juliol de 2008, per Acord del Ple de dia 13 d’octubre de 2011, per Acord del Ple de dia 14 de febrer de 2013, per Acord del Ple de dia 9 d’octubre de 2014, per Acord del Ple de dia 8 d’octubre de 2015 i per Acord del Ple de dia 12 de desembre de 2016.
- El Decret de la Presidència del Consell de Mallorca de dia 10 de juliol de 2015 pel qual es determina l’organització del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 109, de 18 de juliol de 2015), modificat pel Decret de dia 24 de febrer de 2016 (BOIB núm. 27, de 27 de febrer de 2016) i pel Decret de dia 9 de març de 2016 (BOIB núm. 35, de 17 de març de 2016)
- La Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars
- La resta de la normativa que hi sigui d’aplicació.
Annex 1
SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ ANY 2017 PER DUR A TERME ACTIVITATS O PROJECTES DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA
1. Dades de l’entitat sol·licitant
Entitat: |
||
NIF: |
||
Domicili (als efectes de notificacions) Carrer o plaça: |
||
Localitat: |
CP: |
|
Telèfon de persona de contacte: |
Adreça electrònica: |
2. Dades del representant legal/persona autoritzada
Nom i llinatges: |
|
DNI/NIE: |
|
Represent l’entitat sol·licitant en qualitat de: |
|
Telèfon mòbil o fix: |
Adreça electrònica: |
3. Dades bàsiques del projecte
Denominació: |
||
Lloc de realització: |
||
Modalitat del projecte: |
( ) (A) per afavorir la participació ciutadana en les polítiques municipals ( ) (B) fomentar el treball en xarxa i la col·laboració associativa. |
|
Data inici del projecte:
|
Data final del projecte:
|
|
Despesa total del projecte (sense IVA): € |
Import sol·licitat: € |
DOCUMENTACIÓ QUE HEU D’ADJUNTAR A LA SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ
Marcau amb una “X” les caselles corresponents.
( ) 1. Model de sol·licitud (annex 1).
( ) 2. Fotocòpia del NIF de l'entitat sol·licitant i del DNI, NIE, NIF del representant legal o de la persona autoritzada per signar la sol·licitud.
( ) 3. Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l’autorització corresponent i suficient, en el cas que la signi una persona distinta.
( ) 4. Declaració responsable del representant legal de l’entitat sol·licitant o de persona autoritzada, davant d'autoritat administrativa (annex 2).
( ) 5. Projecte i pressupost (sense IVA i equilibrat) signat per el representant legal de l’entitat sol·licitant. En aquest document s’hi s’han de reflectir i desenvolupar les dades necessàries per a poder avaluar els aspectes que s’esmenten en els criteris d’avaluació corresponents de la base dotzena (annex 3).
( ) 6. Certificat bancari normalitzat, acreditatiu del compte corrent en què s’ha d'ingressar l’import de la subvenció (annex 4).
( ) 7. Declaració signada pel representant legal o persona autoritzada sobre el fet que aquesta entitat no ha estat sancionada o condemnada, en els tres darrers anys, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionada per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma, en compliment de l’article 11 de la Llei 11/2016 de 28 de juliol (BOE de dia 22 d’agost de 2016) d’igualtat de dones i homes (annex 5)
Notes: 1. Atès el procediment de concessió de subvencions d’aquesta convocatòria, mitjançant concurrència competitiva, és molt important que tota la documentació ressenyada, en especial el projecte i el pressupost, es presenti acurada a fi de tenir tota la informació necessària per seleccionar les entitats beneficiàries.
Annex 2
DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL REPRESENTANT LEGAL O PERSONA AUTORITZADA
(Nom i llinatges) ....................................................................................................................,
amb NIF ................................, com a (càrrec que ocupa a l’entitat) .................................., en representació de l'entitat sol·licitant,
DECLAR sota la meva responsabilitat:
1. Que accept les bases de la Convocatòria de subvencions per dur a terme activitats o projectes de participació ciutadana per a l’any 2017.
2. Que n’adjunt la documentació exigida i que es compromet, en qualsevol cas, a aportar la documentació acreditativa en la forma i termini en què sigui requerida a l’efecte per l’òrgan gestor.
3. Que totes les dades que consten en aquesta sol·licitud, i als documents que l’acompanyen, són certes.
4. Que l’entitat no incorre en cap dels supòsits de prohibició d’obtenir subvencions de conformitat amb l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
5. Que compleix la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
6. Que la quantia de les subvencions, conjuntament amb altres fonts de finançament específiques d’aquest projecte no supera el cost total del projecte.
7. Que es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca.
8. Que pel que fa al/s projecte/s objecte de la sol·licitud:
( ) Que l’entitat no ha demanat ni ha rebut cap altre suport, ajut o subvenció per al projecte presentat.
( ) Que l’entitat ha demanat o ha rebut per al projecte els ajuts o les subvencions que es detallen a continuació:
Entitat subvencionadora: ................................................................................
Import de l’ajut o subvenció: ..........................................................................
Marcau amb una “X” la casella corresponent |
|||||||
( ) |
No resolta |
( ) |
Denegada |
( ) |
Concedida i no rebuda |
( ) |
Rebuda |
Entitat subvencionadora: ................................................................................
Import de l’ajut o subvenció: ..........................................................................
Marcau amb una “X” la casella corresponent |
|||||||
( ) |
No resolta |
( ) |
Denegada |
( ) |
Concedida i no rebuda |
( ) |
Rebuda |
9. Que pel que fa al projecte objecte de la sol·licitud:
( ) No es preveuen ingressos derivats de l'execució del projecte (vendes, entrades, etc.) o l’obtenció d’altres recursos per finançar el projecte.
( ) Els ingressos que es preveuen obtenir de l'execució del projecte o d’altres recursos per finançar el projecte són els següents:
Tipus d'ingressos |
Import |
|
€ |
|
€ |
|
€ |
|
€ |
Segons el que preveu l’article 56 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, la inexactitud o falsedat d’aquesta declaració responsable és motiu d’exclusió de la persona que realitza la sol·licitud de subvenció, com també motiu de revocació i/o reintegrament de la subvenció en el cas que li sigui atorgada, sense perjudici de la possibilitat d’imposar les sancions que corresponguin i d’exigir les responsabilitats de qualsevol tipus en què s’hagi pogut incórrer com a conseqüència de la inexactitud o la falsedat en la declaració.
La inexactitud, falsedat o omissió de dades essencials en aquesta declaració responsable, o l’incompliment dels requisits exigibles d’acord amb la legislació vigent per a l’obtenció de la subvenció, determinarà el reintegrament de la subvenció, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que li puguin ser exigides.
................................................................., .......... d ............................... de 2017
El representant legal o persona autoritzada de l’entitat sol·licitant |
N’he pres nota, El secretari tècnic del Departament de Participació Ciutadana i Presidència |
(signatura) |
(signatura) |
|
|
(nom i llinatges) |
Jaume Sabater Malondra |
Annex 3
DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE I PRESSUPOST
1. Identificació
Denominació del projecte: |
||
Persona de contacte responsable del projecte: Telèfon i/o mail de contacte: |
||
Lloc de realització: |
||
Modalitat del projecte: |
( ) (A) per afavorir la participació ciutadana en les polítiques municipals ( ) (B) fomentar el treball en xarxa i la col·laboració associativa. |
|
Data inici del projecte: |
Data final del projecte: |
|
Altres entitats col·laboradores en aquest projecte:
|
2. Breu descripció del projecte
Explicació general sobre el tema del projecte i de les activitats
|
3. Justificació del projecte
Antecedents del projecte, justificació de la seva necessitat, …
|
4. Destinataris del projecte
Breu descripció del col·lectiu destinatari (directe i indirecte) del projecte. Cal descriure, si escau, la participació del col·lectiu destinatari en el procés de definició, execució i seguiment del projecte
|
5. Objectius generals i específics
Objectius generals o finalitats genèriques del projecte i objectius concrets
|
6. Metodologia del projecte
Especificar de quina manera es realitzaran els objectius.
|
7. Pla d’execució i avaluació del projecte
Són les accions necessàries per aconseguir cadascun dels resultats, amb els indicadors que mesuraran si s’han assolit els resultats, les persones que hi participaran i les dates d’inici i fi de cada activitat.
Cal enumerar totes les activitats previstes per realitzar el projecte.
Activitats proposades Descripció de les activitats.
“Amb quines activitats es durà a terme el projecte?” |
Agents involucrats Descripció de les persones involucrades en aquestes activitats
“Qui participarà en aquestes activitats?” |
Temporalització Data d’inici i finalització de cada activitat
“Quan es faran aquestes activitats?” |
Resultats esperats Indiquen els productes o serveis que es generen de la intervenció realitzada
“Què es vol aconseguir?” |
Indicadors d’avaluació dels resultats Criteris que permeten mesurar els resultats esperats.
“Com es mesurarà si s’ha aconseguit?” |
|
|
|
|
|
8. Recursos necessaris per desenvolupar el projecte
Humans: nombre de persones necessàries, quantes hores, i si són remunerades o no
|
Infraestructures: locals, instal·lacions i equips tècnics
|
Materials
|
9. Pressupost general
Previsió de despeses i ingressos vinculats al projecte presentat
Despeses previstes |
Import |
|
€ |
|
€ |
|
€ |
|
€ |
|
€ |
|
€ |
|
€ |
|
€ |
|
€ |
|
€ |
Ingressos prevists |
Import |
Subvenció Consell de Mallorca (import sol·licitat en aquesta convocatòria) |
€ |
|
€ |
|
€ |
|
€ |
|
€ |
|
€ |
............................................., .............. d............................. de 2017
(signatura del representant legal o persona autoritzada de l’entitat)
Annex 4
SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS
Dades perceptor:
NIF PERCEPTOR |
|
LLINATGES I NOM / RAÓ SOCIAL |
|||
|
|||
ADREÇA |
|||
|
|||
LOCALITAT |
C. POSTAL |
PROVINCIA |
|
|
|
|
|
TELÈFON |
FAX |
|
|
|
|
|
Dades bancàries:
ENTITAT BANCÀRIA / SUCURSAL |
BIC |
||||
|
|
||||
IBAN |
BANC |
OFICINA |
COMPTE NÚM |
||
|
|
|
|
|
|
Sota la meva responsabilitat declaro que aquestes dades corresponen al c/c o a la llibreta oberta a nom meu.
CERTIFICAT DE CONFORMITAT DE L’ENTITAT BANCÀRIA Palma, ........., d ........................ de 2017
Aquestes dades coincideixen amb les que consten en aquesta oficina.
El Director / El Delegat El Perceptor
Signat: ..........................
(Segell de l’entitat bancària)
D’acord amb el que disposa la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal BOE num.298, de 14 de desembre), les dades facilitades en aquest document s'incorporen en fitxers propietat del Consell de Mallorca. L’òrgan administratiu davant el qual es poden exercitar els drets d’accés, rectificació, cancel·lació, oposició i d’altres que reconegui la Llei esmentada, és la Secretaria Tècnica del Departament d’Hisenda i Funció Pública de la Corporació
Annex 5
DECLARACIÓ RESPONSABLE de no trobar-se en la situació prevista en l’ art. 11 de la Llei 11/2016 de 28 de juliol (BOE de dia 22 d’agost de 2016) d’igualtat de dones i homes.
......................................................................................................., titular del document d’identitat ..........................................................., com a representant legal de l’entitat .................................................................................................................., DECLAR, de conformitat al previst en la Llei 11/2016 de 28 de juliol (BOE de dia 22 d’agost de 2016) d’igualtat de dones i homes, que l’entitat .............................................................
....................................................................... amb NIF ......................................., no ha estat sancionada o condemnada, en els tres darrers anys, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionada per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma.
El representant legal de l’entitat beneficiària
(signatura)
.............................., ......., d ................................. de 2017
Annex 6
(Aquest annex només s’ha d’emplenar si s’ha de justificar la subvenció que s’hagi concedit en aquesta convocatòria)
DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT I DEL SEU PRESSUPOST
................................................................................................, com a representant legal de l’entitat...................................................................................................................................., amb NIF........................................................, en relació amb la subvenció concedida pel Departament de Participació Ciutadana i Presidència del Consell de Mallorca per dur a terme el projecte......................................................................................................................
Declar sota la meva responsabilitat:
1. Que l’esmentat projecte s’ha realitzat.
2. Que la relació detallada i equilibrada de despeses i d'ingressos que integren el pressupost executat del projecte assenyalat ha estat la que s'hi adjunta.
(Nota important: 1. La relació de despeses, que s'ha d'estructurar d'acord amb les partides del pressupost presentat, ha d'indicar les següents dades de les factures o documents acreditatius: la denominació del proveïdor i el seu NIF, el número, l’import, la data d'emissió i el concepte de la factura o del document similar, la data de pagament; i la relació d'ingressos ha d'assenyalar les ajudes, les subvencions, els ingressos o els fons propis que han finançat el projecte subvencionat, indicant-ne l'import i la procedència; 2. Aquesta relació de despeses i ingressos ha d’anar signada pel beneficiari)
3. Que l’import total de les despeses relacionades, és a dir, ................................€, corresponen sense cap dubte al pressupost del projecte subvencionat, i que no tenen un valor superior al de mercat.
4. Que l’entitat beneficiària en relació a l’IVA suportat en la despesa subvencionable de l’execució del projecte i, d’acord amb l’article 39 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca:
( ) No recupera ni compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable
( ) Sí recupera o compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable
5. Que la subvenció atorgada pel Consell de Mallorca s’ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir i que no supera - amb les subvencions i altres ingressos concurrents- el pressupost d’execució del projecte cultural subvencionat.
6. Que s’adjunta fotocòpia compulsada dels justificants originals del pressupost d’execució del projecte subvencionat i que, si escau, la resta de documentació relativa al projecte resta a disposició del Consell de Mallorca i de la Sindicatura de Comptes, a la seu d’aquesta entitat, situada a .............................................................................................
(signatura)
.............................., ......., d ................................. de 2017
Annex 7
(Aquest annex només s’ha d’emplenar i presentar si s’ha de justificar la subvenció que s’hagi concedit en aquesta convocatòria)
DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO SER DEUTOR PER UNA RESOLUCIÓ DE REINTEGRAMENT DE SUBVENCIONS
........................................................................................................................................, amb NIF............................................,com a representant legal de l’entitat ..................................
............................................................................................., amb el NIF ..........................., DECLAR, d’acord amb l’article 48 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, que l’entitat que represent no és deutora per una resolució de reintegrament de subvencions.
Ho declar davant la Secretaria tècnica del Departament de Participació Ciutadana i Presidència,
El representant legal o persona autoritzada de l’entitat sol·licitant |
N’he pres nota, El secretari tècnic del Departament de Participació Ciutadana i Presidència |
(signatura) |
(signatura) |
|
|
(nom i llinatges) |
Jaume Sabater Malondra |
Annex 8
(Aquest annex només s’ha d’emplenar i presentar si s’ha de justificar la subvenció que s’hagi concedit en aquesta convocatòria)
DECLARACIÓ RESPONSABLE D'ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I DE LA SEGURETAT SOCIAL DAVANT L’ADMINISTRACIÓ DE L’ESTAT
........................................................................................................................................, amb NIF............................................,com a representant legal de l’entitat ..................................
..............................................................................................., amb el NIF .......................
DECLAR, sota la meva responsabilitat, en virtut de l’article 10 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, que l’entitat que represent es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant de l’Administració de l’Estat.
Ho declar als efectes de l’article 48.4 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
El representant legal o persona autoritzada de l’entitat sol·licitant |
N’he pres nota, El secretari tècnic del Departament de Participació Ciutadana i Presidència |
(signatura) |
(signatura) |
|
|
(nom i llinatges) |
Jaume Sabater Malondra |