Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 3576
Creació de la Seu Electrònica única per a l'Ajuntament de Marratxí i els seus Organismes Autònoms

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Resolució d’aquesta Alcaldia de data 17 de març de 2017 s’ha resolt la creació de la Seu Electrònica Única de l’Ajuntament de Marratxí i els seus Organismes Autònoms, de conformitat amb l’establert a la Llei 39/2015 de data 1 d’octubre.

El que es fa públic per a coneixement general i als efectes oportuns de la seva aplicació.

  

Marratxí, 17 de març de 2017

El Batle,
Joan Francesc Canyelles Garau

 

Text íntegre de la resolució adoptada:

“ DEPARTAMENT D’INFORMÀTICA

ASSUMPTE: CREACIÓ DE LA SEU ELECTRÒNICA ÚNICA PER A L'AJUNTAMENT DE MARRATXÍ I ELS SEUS ORGANISMES AUTÒNOMS.

DECRET D’ALCALDIA

Marratxí, 17 de març de 2017

La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les  Administracions Públiques confirma i amplia el dret dels ciutadans a relacionar-se amb les Administracions Públiques per mitjans electrònics, regulant així mateix els aspectes bàsics de la utilització de les tecnologies de la informació en l'activitat administrativa, i en les relacions dels ciutadans amb les Administracions. Un element bàsic en aquesta relació són les seus electròniques, sent vàlida, almenys en el terminològic, la definició que de la mateixa es feia en la ja derogada Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics, aquella adreça electrònica disponible per als ciutadans a través de xarxes de telecomunicacions la titularitat de les quals, gestió i administració correspon a una Administració Pública, òrgan o entitat administrativa en l'exercici de les seves competències.

Aquesta Alcaldia, fent ús de les facultats reconegudes per la legislació vigent, dicta la següent

RESOLUCIÓ

Primer: Es crea la Seu Electrònica única per a l'Ajuntament de Marratxí i els seus Organismes Autònoms, que tindrà com a característiques essencials les descrites en els següents punts.

Segon: La creació de la seu es publicarà en el «Butlletí Oficial de les Illes Balears».

Tercer: Adreça de la Seu Electrònica.

L'accés dels interessats a la Seu Electrònica estarà disponible a través de l'adreça electrònica seuelectronica.marratxi.es sent també accessible des de l'adreça de la web municipal www.marratxi.es

Es realitzaran a través de la Seu Electrònica, totes les actuacions, procediments i serveis que requereixin l'autenticació dels ciutadans o de l'Administració Pública en les seves relacions amb aquests per mitjans electrònics, així com aquells altres serveis electrònics respecte als quals es decideixi la seva inclusió a la seu per raons d'eficàcia i qualitat en la prestació de serveis als ciutadans.

Quart: Responsables i òrgans competents.

La titularitat de la Seu Electrònica correspondrà a l'Ajuntament de Marratxí. La gestió dels continguts comuns de la seu i la coordinació amb els òrgans superiors i directius de l'Ajuntament i els organismes públics incorporats a la Seu correspondrà a la Secretaria General de l’Ajuntament de Marratxí. La gestió tecnològica de la Seu Electrònica serà competència del departament d’informàtica de l’Ajuntament de Marratxí.

Cinquè: Característiques de la Seu Electrònica.

La identificació de la Seu Electrònica es durà a terme mitjançant certificat de seu, consistent en certificat del servidor on s'allotja la informació.

Seran canals d'accés als serveis disponibles a la seu:

a) Per a l'accés electrònic, a través de la Seu Electrònica, mitjançant certificat electrònic reconegut o mitjançant el sistema de claus concertades.

b) Per a l'atenció presencial, les oficines del Sector Públic Local, sense perjudici de l'accés a través dels registres regulats en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

c) Per a l’atenció telefònica, es facilitarà informació sobre els serveis oferts a la Seu Electrònica a través del telèfon 971788100.

La informació i els serveis inclosos a la Seu Electrònica compliran els principis d'accessibilitat, utilitat, seguretat i interoperabilitat, en els termes dictats per la normativa vigent en aquesta matèria a cada moment.

Sisè: Continguts de la Seu Electrònica

Els continguts i serveis mínims a incloure a la Seu Electrònica seran:

a) Relació dels serveis disponibles a la Seu Electrònica.

b) Carta de serveis i carta de serveis electrònics.

c) Relació dels mitjans electrònics que els ciutadans poden utilitzar en cada supòsit en l'exercici del seu dret a comunicar-se amb elles.

d) Enllaç per a la formulació de suggeriments i queixes davant els òrgans que en cada cas resultin competents.

e) Accés a l'estat de tramitació de l'expedient.

f) Publicació dels diaris o butlletins.

g) Publicació electrònica dels actes i comunicacions que hagin de publicar-se en tauler d'anuncis o edictes, indicant el caràcter substitutiu o complementari de la publicació electrònica.

h) Verificació dels segells electrònics dels òrgans o organismes públics o entitats de la seu.

i) Comprovació de l'autenticitat i integritat dels documents emesos pels òrgans o ens de la seu que hagin estat autenticats mitjançant codi segur de verificació.

j) Indicació de la data i hora oficial.

k) Els dies declarats com a inhàbils.

Així mateix, la Seu Electrònica disposarà dels següents serveis addicionals a la disposició dels ciutadans:

a) Identificació de la seu, així com de l'òrgan o òrgans titulars i dels responsables de la gestió i dels serveis posats a disposició en la mateixa i, si escau, de les subseus d'ella derivades.

b) Informació necessària per a la correcta utilització de la seu incloent el mapa de la Seu Electrònica o informació equivalent, amb especificació de l'estructura de navegació i les diferents seccions disponibles, així com la relacionada amb propietat intel·lectual.

c) Serveis d'assessorament electrònic a l'usuari per a la correcta utilització de la seu.

d) Sistema de verificació dels certificats de la seu, que estarà accessible de forma directa i gratuïta.

e) Relació de sistemes de signatura electrònica que, conforme al previst en el Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, siguin admesos o utilitzats a la seu.

f) Informació relacionada amb la protecció de dades de caràcter personal, incloent un enllaç amb la Seu Electrònica de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

g) Aquells altres serveis o continguts que es vagin incloent mitjançant resolució.

Setè: Mitjans per a la formulació de suggeriments i queixes.

Els mitjans disponibles per a la formulació de suggeriments i queixes en relació amb el contingut, gestió i serveis oferts a la seu que es crea pel present decret, seran a través del Registre oficial de l'Ajuntament, en els termes contemplats en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

No es consideraran mitjans per a la formulació de suggeriments i queixes els serveis d'assessorament electrònic a l'usuari per a la correcta utilització de la seu, sense perjudici de la seva obligació, quan existeixin, d'atendre els problemes que suscitin els ciutadans.

Vuitè: Aquest decret entrarà en vigor l'endemà al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, donant posteriorment compta del mateix a l’Ajuntament Ple en la primera sessió ordinària que es celebri. L’entrada en vigor de la Seu Electrònica tindrà lloc en el moment en que estiguin disponibles els procediments telemàtics que s’estan dissenyant i desenvolupant actualment.

Ho mana i signa el Sr. Batle Joan Francesc Canyelles Garau.- Dono fe. El Batle. La Secretària.