Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE MURO
Núm. 3523
Aprovació de les Bases reguladores que han de regir la convocatòria pública d’ajudes a estudis superiors (Graus i carreres universitàries, màsters universitaris, projectes final de grau i cicles formatius de grau superior de formació professional) de la regidoria d’educació per al curs 2016-2017
Aprovació de les Bases reguladores que han de regir la convocatòria pública d’ajudes a estudis superiors (Graus i carreres universitàries, màsters universitaris, projectes final de grau i cicles formatius de grau superior de formació professional) de la regidoria d’educació per al curs 2016-2017.
La Junta de Govern de l’Ajuntament de Muro, en sessió ordinària de dia 3 d'abril de 2017 va acordar:
PRIMER. Aprovar les bases reguladores que han de regir la convocatòria pública de subvencions relatives a ajudes a estudis superiors (Graus i carreres universitàries, màsters universitaris, projectes final de grau i cicles formatius de grau superior de formació professional) de la regidoria d’educació per al curs 2016-2017 en els termes següents:
BASES DE LA CONVOCATÒRIA D’AJUDA A ESTUDIS SUPERIORS (GRAUS I CARRERES UNIVERSITÀRIES, MÀSTERS UNIVERSITARIS, PROJECTES FINAL DE GRAU I CICLES FORMATIUS DE GRAU SUPERIOR DE FORMACIÓ PROFESSIONAL)
Aquesta convocatòria té com a finalitat convocar per al curs acadèmic 2016-2017 ajudes a l’estudi destinades a estudis superiors (estudis de grau, estudis universitaris de primer cicle i segon cicle, màsters universitaris, treballs final de carrera i estudiants de Cicles Formatius de Grau Superior).
El període d’execució d’aquesta convocatòria d’ajuda és per al curs acadèmic 2016-2017.
Durant l’exercici pressupostari de 2017, l’Ajuntament de Muro destina a les ajudes objecte d’aquesta convocatòria 32.000,00€, amb càrrec de l’aplicació pressupostària 3260.48907 del pressupost de despeses.
Requisits per acollir-se a aquesta ajuda:
1. OBLIGACIONS FISCALS
Per presentar-se a aquesta convocatòria és imprescindible estar al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament en el període de sol·licitud de la beca.
2. RESIDÈNCIA
Els sol·licitants hauran de ser residents al municipi de Muro abans del 30 de juny de 2016.
3. REQUISITS ACADÈMICS
a) Estar matriculats al curs acadèmic 2016-2017.
b) Presentar les notes corresponents al curs acadèmic 2015-2016 i haver superat el 30% dels crèdits.
c) En cas que l’any anterior l’estudiant no hagi cursat estudis, les notes a aportar són les de l’últim any cursat.
QUANTIA DE LES AJUDES:
Ajudes
Estudiants universitaris que cursin els estudis a les Illes Balears o estudis a distància: 200 €
Estudiants universitaris que cursin els estudis fora de les Illes : 400 €
Estudiants que cursin els cicles formatius de grau superior de Formació Professional: 100 €
Estudiants que cursin els cicles formatius de grau superior de Formació Professional a fora: 200 €
Criteris específics de valoració:
A més de la quantitat assignada segons els estudis que realitzin, també s’incrementarà en la quantitat de 50 €, si estan en les situacions següents:
- Família nombrosa: presentar justificació de família nombrosa.
- Famílies en què el sustentador principal es trobi a l’atur i no rebi prestacions ja siguin contributives o no contributives. Document a aportar: Certificat de l’INEM que indiqui que el sustentador/s principal/s no rep/bin prestacions.
* També s’incrementarà amb 50 €, si els dos membres principals de la família principal es trobin en atur ( ex. El pare i la mare).
Les ajudes seran aprovades per la Junta de Govern.
L’import de les ajudes concedides serà abonat als beneficiaris per l’ Ajuntament de Muro a través de transferència bancària.
Correspon a la Junta de Govern la interpretació d’aquestes bases i la potestat de modificar les quanties estipulades en aquesta convocatòria.
5. TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Les sol·licituds es podran presentar a l’Ajuntament de Muro, des de la seva publicació al BOIB fins al 30 d’abril de 2017.
6. PROCEDIMENT PER A LA PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Les sol·licituds es faran efectives a través de la presentació d’una instància que els facilitarà l’Ajuntament i hauran d’incloure les dades necessàries per a la correcta identificació de la persona. A aquestes instàncies s’haurà d’adjuntar la següent documentació:
a) Model sol·licitud (Annex I)
b) Declaració jurada d’acceptació de les bases de la convocatòria (Annex II)
c) Fotocòpia acarada del Document Nacional d’Identitat.
d) Certificació d’estar al corrent amb les obligacions tributàries (Annex III)
e) Fotocòpia validada del comprovant d’haver quedat matriculat per cursar estudis a universitats públiques o privades, a centres de titularitat pública adscrits a universitats públiques o centres adscrits a la Universitat on s'imparteixi, durant el curs 2016-2017.
f) Certificació de les qualificacions obtingudes (juny i setembre) del darrer curs acadèmic realitzat (2015-2016), expedida pel centre en què el sol·licitant hagi cursat els seus estudis.
g) Fotocòpia comte bancari interessat.
h) Altres documents que el sol·licitant cregui que ha d’aportar perquè es tenguin en compte i puguin acreditar la seva situació en els punts descrits en la fase de les situacions familiars (ex. Família nombrosa, familiar en situació d’atur).
6. COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUDES
Les ajudes seran compatibles amb les concedides en el marc del programa estatal i autonòmic de beques i ajudes a l’estudi per al curs 2016-2017, no obstant l'import de les subvencions otorgades per l'Ajuntament de Muro, podrà esser de tal quantia que ailladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos superi el cost de les despeses subvencionades.
7. REVOCACIÓ D’AJUDES
El sol·licitant es compromet a facilitar informació vertadera i fidedigna i autoritza l’Ajuntament de Muro perquè pugui fer les comprovacions necessàries. Si es descobrís en algun moment que va incórrer en l’ocultació o falsejament de dades, l’adjudicació d’aquesta ajuda podria ser revocada i s’exigiria el retorn de la quantitat concedida.
També es revocarà l’ajuda i s’exigirà el retorn de la quantitat concedida en els següents casos:
a) Quan l’estudiant es doni de baixa en els estudis pels quals havia sol·licitat l’ajuda.
b) Quan l’estudiant modifiqui el nombre de crèdits matriculats i siguin inferiors al nombre mínim exigit.
La sol·licitud d’aquesta ajuda suposa acceptar les bases de la convocatòria.
Muro, 31 de març de 2017
La regidora d’educació,
Margalida Forteza Bennàssar
ANNEX I
DADES PERSONALS DE LA PERSONA SOL·LICITANT
Nom i llinatges:_____________________________________________________
Adreça:____________________________________________________________
Telèfon fix:___________________Telèfon mòbil:__________________________
Data de naixement:________________DNI/NIF:___________________________
IBAN
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DADES PERSONALS ALUMNE/A
Nom i llinatges:____________________________________________________
DNI/NIF_________________________________________________________
DADES ACADÈMIQUES
Estudis que realitza (2016-2017):________________________________________
Curs:____________________ Centre on estudia i localitat:_____________________
____________________________________________
DOCUMENTACIÓ QUE APORTA
DNI sol·licitant.
Fotocòpia compulsada d’haver quedat matriculat per cursar els estudis de grau i carreres universitàries, Màsters universitaris, projectes final de grau i cicle formatiu de grau superior, durant el curs 2016-2017.
Certificació de les qualificacions obtingudes (juny i setembre) del darrer curs acadèmic.
Compte bancari en què s’ha de realitzar la transferència de l’ajuda.
Model sol·licitud (Annex I).
Declaració jurada d’acceptació d eles bases de la convocatòria (Annex II).
Certificat d’estar al corrent amb les obligacions tributàries (Annex III).
ANNEX II
DECLARACIÓ JURADA
En/na__________________________________sol·licitant d’aquesta ajuda, declara que accepta les bases de la convocatòria, que les dades que aporta s’ajusten a la realitat i que autoritza l’Ajuntament de Muro a fer les comprovacions que consideri oportunes.
Muro,________d____________ de 2017
Signatura
AL SR. BATLE-PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE MURO (ILLES BALEARS)
De conformitat amb l’establert en la Llei 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de dades de caràcter personal, es posa en coneixement que l’Ajuntament de Muro tractarà, mitjançant fitxers informatitzats les dades facilitades. En qualsevol moment podrà exercitar el dret d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició d’aquestes dades, segons estableix la mencionada Llei
ANNEX III
DECLARACIÓ RESPONSABLE D’ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENTDE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I AMB LA SEGURETAT SOCIAL I DE NO INCÓRRER EN CAP DE LES PROHIBICIONS ESTABLERETS EN L’ARTICLE 13 DE LA LLEI 38/2003 GENERAL DE SUBVENCIONS
SOL·LICITANT
Nom i llinatges:_____________________________________________________
Adreça:____________________________________________________________
Telèfon fix:___________________Telèfon mòbil:__________________________
DNI/NIF:__________________________
DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:
A) Que estic al corrent amb el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat.
B) Que no incorr en cap de les prohibicions establertes a l’article 13 de la Llei
38/2003, General de Subvencions.
Autoritzo a l’Ajuntament de Muro a fer les comprovacions que consideri oportunes.
Muro, ..... de ................................. de 2017
Signatura
SR BATLE DE L’AJUNTAMENT DE MURO
SEGON. Autoritzar la despesa de 32.000,00€ a càrrec de l’aplicació pressupostària 3260.48907 del pressupost de despeses de 2017.
TERCER. Publicar les Bases al BOIB, al tauler d’edictes i a la pàgina web de la Corporació.
Muro, 4 d'abril de 2017
El batle,
Martí Fornés Carbonell