Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 3338
Publicació del Conveni de col·laboració entre la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació i el Consell Insular d’Eivissa per a la gestió dels programes de serveis socials comunitaris bàsics per a l’any 2016 (anticipació de despesa)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb allò previst a l’art. 8 de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, de 26 de novembre, a continuació es fa públic el següent Conveni núm. 10/16:

  

 Conveni de col·laboració entre la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació i el Consell Insular d’Eivissa per a la gestió dels programes de serveis socials comunitaris bàsics per a l’any 2016

Parts

Fina Santiago Rodríguez, consellera de Serveis Socials i Cooperació del Govern de les Illes Balears en virtut del Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol), en representació de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l’exercici de les facultats que li atribueixen la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i el Decret 25/2003, de 24 de novembre, del president de les Illes Balears, pel qual es delega en els titulars de les conselleries la firma de convenis de col·laboració i acords de cooperació.

Vicent Torres Guasch, president del Consell Insular d’Eivissa, de conformitat amb l’article 9 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars, i l’article 52 del Reglament orgànic del Consell Insular d’Eivissa.

Antecedents

1. Es considera necessari mantenir i desenvolupar una xarxa de serveis socials bàsics, gestionada per les corporacions locals, així com donar-los suport en el desenvolupament de les competències que els atribueixen la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i altra normativa de règim local, així com la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials. El títol VI de la Llei 4/2009 estableix que el sistema públic de serveis socials es finança amb les aportacions dels pressupostos de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, les aportacions finalistes en serveis socials dels pressupostos de l'Estat, les aportacions dels pressupostos dels consells insulars, les aportacions dels pressupostos dels ajuntaments i altres ens locals, les herències intestades si correspon heretar a les administracions públiques de les Illes Balears, les obres socials de les caixes d'estalvis, les aportacions d'altres entitats privades i les de les persones usuàries, en els termes que estableix la norma.

2. Tenint en compte la conjuntura econòmica actual, que afecta de ple els serveis socials comunitaris bàsics, el Govern de les Illes Balears vol contribuir al finançament de serveis destinats a la població i les famílies amb una situació de vulnerabilitat més gran, així com al conjunt de la població usuària dels serveis socials comunitaris bàsics.

3. En aquest sentit, s'estableix un sistema de finançament basat en tres programes fonamentals:

a) El Programa de Prestacions Bàsiques.

b) El Programa d'Integració de Persones Immigrants.

c) El Programa de Suport a la Família i la Infància.

4. El 16 de novembre de 2015, la Conferència Sectorial de Serveis Socials va acordar que la distribució del crèdit per a l'any 2016 segons els diferents programes fos la següent:

a) El Programa de Prestacions Bàsiques, amb un crèdit de 8.960.100,00 €.

b) El Programa d'Integració de Persones Immigrants, amb un crèdit d'1.587.397, 25 €.

c) El Programa de Suport a la família i la Infància, amb un crèdit d'1.000.000,00 €.

5. Per al Programa de Prestacions Bàsiques (8.960.100,00 €), la distribució s'ha de fer d'acord amb els criteris de distribució següents:

- El 50 % per criteri poblacional (4.480.050,00 €).

- El 50 % restant (4.480.050,00 €), distribuït de la manera següent:

El 40 % segons la despesa efectuada i justificada l’any 2014 mitjançant les fitxes d'avaluació del PPB (3.584.040,00 €).

El 10 % restant (896.100,00 €) segons la taxa d'esforç dels ajuntaments amb relació al pressupost destinat a serveis socials segons dades de la liquidació pressupostària de 2014 publicada pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques.

6. Els càlculs per a l’obtenció de la distribució del crèdit són els següents:

Dades població de 2014

Població

total

% de pobl.

total

Població 0-14 i 65 i més anys

% de pobl. de 0-14  i 65 i més anys

Illes Balears

1.103.442

 100,00%

335.839

 100,00%

Mallorca

  858.313

 77,785%

267.123

 79,539%

Menorca

   93.313

   8,457%

  29.181

   8,689%

Eivissa

 140.271

 12,712%

  36.637

 10,909%

Formentera

   11.545

   1,046%

    2.898

   0,863%

Font: Revisió Anual del Padró, 2014

Distribució segons la població

Distribució 90 %

Distribució 10 %

Total

Illes Balears

4.032.045,00 €

448.005,00 €

4.480.050,00 €

Mallorca

3.136.326,20 €

356.338,70 €

3.492.664,90 €

Menorca

   340.990,05 €

  38.927,15 €

   379.917,20 €

Eivissa

   512.553,56 €

  48.872,87 €

   561.426,43 €

Formentera

     42.175,19 €

    3.866,28 €

     46.041,47 €

7. La distribució del 40% segons la despesa efectuada s’ha calculat a partir de la justificació dels municipis en els fitxers d’avaluació del PPB de l’exercici 2014 i, concretament, per les despeses efectuades en personal i en prestacions, i la taxa d'esforç dels ajuntaments (el 10 % restant), amb relació al pressupost destinat a serveis socials, de la qual cosa resulta la distribució següent:

Dades despesa en programes i taxa d'esforç segons liquidació de pressupostos

Despeses en

programes

Despeses en SS (liquidació de pressupostos)

Illes Balears

49.244.940,78 €

73.669.474,70 €

Mallorca

39.921.867,84 €

54.845.368,22 €

Menorca

  4.892.386,23 €

11.363.004,75 €

Eivissa

  4.003.942,82 €

  5.802.761,68 €

Formentera

     426.743,89 €

  1.658.340,05 €

Distribució segons programes i liquidació de pressupostos (taxa d'esforç)

Distribució

programes

   Distribució liquidació   pressupostos

Total

Illes Balears

3.584.040,00 €

   896.010,00 €

4.480.050,00 €

Mallorca

2.905.508,04 €

   667.060,52 €

3.572.568,56 €

Menorca

   356.067,19 €

   138.203,32 €

   494.270,51 €

Eivissa

   291.406,41 €

     70.576,48 €

   361.982,89 €

Formentera

     31.058,36 €

     20.169,68 €

     51.228,04 €

8. Així, la distribució per illes del crèdit disponible és la següent:

Distribució població(50%)

 Distribució despesa en programes (40%)

Distribució despesa segons taxa esforç (10%)

Total aportació econòmica

Illes Balears

 4.480.050,00 €

3.586.040,00 €

896.010,00 €

8.960.100,00 €

Mallorca

 3.492.664,90  €

2.905.508,04 €

667.060,52 €

7.065.233,46 €

Menorca

    379.917,20 €

   356.067,19 €

138.203,32 €

   874.187,71 €

Eivissa

    561.426,43 €

   291.406,41€

  70.576,48 €

   923.409,32 €

Formentera

      46.041,47 €

    31.058,36 €

  20.169,68 €

     97.269,51 €

9. Per al Programa d'Integració de Persones Immigrants (1.587.397,25 €), la distribució s'ha de fer d'acord amb els criteris de distribució següents:

-Assignació de recursos suficients per cobrir el mapa de serveis a cada en dels municipis. A partir de la ràtio de serveis definida a continuació, s'assigna un cost teòric i es calcula el servei mínim per a cada ajuntament. Per determinar el finançament que el Govern de les Illes Balears ha d'aportar a cada ajuntament, s'han establert tres tipologies de professionals:

- 1 tècnic de grau mitjà per una població de 7.500 persones immigrants no comunitàries. S'estima un cost de 35.000,00 € per tècnic.

- 0,5 tècnic de FP II per una població de 7.500 persones immigrants no comunitàries. S'estima un cost de 15.000,00 € per professional.

- 0,25 auxiliar administratiu per una població de 7.500 persones immigrants no comunitàries. S'estima un cost de 5.000,00 € per professional.

Això soposa un cost total de 631.225,01 €. La distribució resultant per a cada una de les Illes, segons les variables de població immigrant  i l'equip mínim de professionals és la següent:

Import (1TGM* 7.500 hab.)

Import (0,5 FP II* 7.500 hab.)

Import (0,5 Auxiliar administratiu)

Import total professionals

Illes Balears

504.980,00 €

108.210,00 €

18.035,01 €

631.225,01 €

Mallorca

386.619,34 €

82.847,00 €

13.807,83 €

483.274,17 €

Menorca

25.676,00 €

5.502,00 €

917,00 €

32.095,00 €

Eivissa

85.199,33 €

18.257,00 €

3.042,84 €

106.499,17 €

Formentera

7.485,33 €

1.604,00 €

267,34 €

9.356,67 €

-Assignació de recursos per al manteniment de serveis finançats en convocatòries de subvencions anteriors.

-Assignació d'un import mínim de finançament per aquest concepte. Assignació d'un import mínim de 1.000,00 euros als municipis que entre els dos conceptes obtenen un finançament inferior a 1.000,00 euros.

El cost total dels dos punts anteriors és de 956.172,24 €.

%

Illes Balears

956.172,24 €

   100,00

Mallorca

617.695,29 €

     64,60

Menorca

102.679,83 €

     10,74

Eivissa

100.308,37 €

     19,90

Formentera

  45.488,75 €

       4,76

10. Així, la distribució per illes del crèdit disponible és la següent:

Import

professionals

Import serveis+ import mínim

         total

%

Illes Balears

631.225,01 €

956.172,24 €

1.587.397,25 €

     100,00 %

Mallorca

483.274,17 €

617.695,29 €

1.100.969,46 €

  69,36%

Menorca

  32.095,00 €

102.679,83 €

   134.774,83 €

    8,49%

Eivissa

106.499,17 €

190.308,37 €

   296.807,54 €

  18,70%

Formentera

    9.356.67 €

  45.488,75 €

    54.845,42  €

    3,46 %

11. Per al Programa de Suport a la Família i la Infància (1.000.000,00 €), la distribució s'ha de fer d'acord amb el criteri de distribució següent:

- Població de menys de 16 anys.

Població<

16 anys

% Població     total

Import total

Illes Balears

 192.788

100,00%

1.000.000,00 €

Mallorca

152.091

  78,89%

788.902,84 €

Menorca

 16.489

    8,55%

  85.529,18 €

Eivissa

 22.590

  11,72%

117.175,34 €

Formentera

   1.618

    0,84%

    8.392,64 €

12. Atès l'article 70 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, el finançament dels serveis socials comunitaris bàsics i dels programes que prestin és a càrrec de la Comunitat Autònoma de les Illes balears, dels consells insulars i de les entitats locals de les Illes Balears.

13. El Consell Insular d’Eivissa té competència pròpia en matèria de serveis socials i d’assistència social, i de política de protecció i d’atenció a persones dependents, d’acord amb l’article 70 de l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears, amb l'abast que estableixen la Llei 12/1993, de 20 de desembre, d’atribucions de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i assistència social, i la Llei 14/2001, de 29 d’octubre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social.

14. El Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, crea la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació. D’altra banda, el Decret 24/2015, de 7 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, crea la Direcció General de Planificació i Serveis Socials i li atribueix, entre altres competències, el pla de serveis socials comunitaris bàsics i els convenis instrumentals que se’n deriven.

15. D’acord amb la normativa vigent, les institucions que subscriuen aquest conveni desenvolupen funcions d’assistència i de serveis socials, en els respectius àmbits territorials de competència.

Ambdues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest conveni, d’acord amb les següents

Clàusules

1. Objecte

Aquest conveni té per objecte establir les línies de col·laboració entre la Conselleria de Família i Serveis Socials i el Consell Insular d’Eivissa per al finançament dels programes corresponents als serveis socials comunitaris bàsics de corporacions locals per a l’any 2016 a l’illa d’Eivissa, segons els acords de la Conferència Sectorial de Serveis Socials de les Illes Balears, de 16 de novembre de 2015. així es pretén mantenir i desenvolupar una xarxa de serveis socials comunitaris bàsics, gestionada per les corporacions locals, així com donar-los suport en el desenvolupament de les competències que els atribueixen tant la LLei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, com la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, i la resta de normativa aplicable.

2. Objectius i continguts dels programes de serveis socials comunitaris bàsics

2.1. El Programa de Prestacions Bàsiques pretén cofinançar projectes que persegueixin els objectius següents:

a) Proporcionar a la ciutadania serveis socials adequats que permetin donar cobertura de les seves necessitats bàsiques.

b) Dotar de suport econòmic i assistència tècnica les corporacions locals per al desenvolupament de les seves competències.

c) Consolidar i ampliar la xarxa bàsica de serveis socials municipals, per desenvolupar les prestacions de serveis socials d’atenció primària, dins de les quals s’inclou l’ajuda a domicili i la teleassistència, previstes en el catàleg de serveis de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l’autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència.

2.2. El finançament del Programa d'Integració de Persones Immigrants té com a objectiu fomentar l'acollida i la integració de persones immigrants nacionals de països no comunitaris en l'àmbit de les entitats locals. A través dels serveis de mediació intercultural es fa l'acolliment i la integració social de les persones immigrades.

Les actuacions bàsiques d'aquest programa van destinades a dotar les persones immigrants de les habilitats i els coneixements necessaris per integrar-se i desenvolupar-se en la societat balear.

2.3. L'objectiu general del Programa de Suport a la Família i la Infància és el finançament de projectes per afrontar la situació de les famílies que es troben en situació de privació material greu o de risc de pobresa amb fills a càrrec. Així, es pretén finançar projectes d'intervenció social i prestacions econòmiques o en espècie que millorin la seva situació social i laboral.

Els objectius més específics del projecte són:

a) Cobrir les necessitats bàsiques d'alimentació i higiene personal.

b) Donar cobertura a situacions puntuals de talls de subministraments (aigua, llum, etc.).

c) Donar cobertura a situacions puntuals de pagament de lloguer d'habitatge.

d) Prestar suport social i acompanyament social a les famílies afectades.

2.4. Els continguts dels programes per a 2016 consten de les prestacions que es descriuen en el "Document de definició i continguts dels programes de serveis socials comunitaris bàsic":

2.4.1. Programa de Prestacions Bàsiques

a) Programa d’Informació, Orientació i Derivació (equip mínim de professionals)

b) Programa d’Atenció a Domicili municipal, suport a la unitat de convivència i menjar a domicili.

c) Programa d’Ajudes Econòmiques

d) Programa d’Allotjament alternatiu i Menjadors socials

e) Programa de Prevenció i Inserció Social

f) Programa Sistema Informatiu

g) Programa de Voluntariat i Cooperació Social.

2.4.2. Programa d'Integració de Persones Immigrants

Desenvolupament del servei de mediació intercultural mitjançant les actuacions següents:

a) Formació per a la integració.

b) Emissió dels informes d'arrelament social dels immigrants i dels informes d'adequació dels seus habitatges.

c) Atenció social dels immigrants, amb assessorament i derivació als recursos normalitzats corresponents.

d) Suport a l'educació.

e) Millora de les competències dels immigrants.

f) Promoció de la salut.

g) Foment de la convivència intercultural.

h) Evitació de la discriminació.

i) Promoció de la igualtat d'homes i dones.

2.4.3. Programes de Suport a la Família i la Infància

a) Projectes dirigits a pal·liar i millorar la situació de vulnerabilitat social de les famílies.

b) Projectes de suport a la conciliació familiar i laboral per a famílies en processos d'inserció sociolaboral amb fills a càrrec.

c) Serveis d'intervenció i suport familiar.

3. Gestió dels Programes de Serveis Socials Comunitaris Bàsics

3.1. Correspon al Consell Insular d’Eivissa distribuir i transferir dins del seu àmbit territorial l’import del Programa de Prestacions Bàsiques que correspongui a cada municipi, d’acord amb les variables següents:

a) Les variables sociodemogràfiques:

- El 90% del crèdit s’ha d'assignar en consideració a la totalitat de la població de cada municipi.

- El 10% restant s'ha d'assignar segons el pes específic de dos grups de població: els infants (0-14 anys) i la gent gran (65 anys o més).

b) Els criteris i la distribució per programes que s'estableixen en els antecedents del conveni.

3.1.1. Als efectes de cobertura i finançament, s'ha de tenir en compte, orientativament, els criteris següents:

- La ràtio bàsica de cobertura de professionals es fixa en un treballador social i un educador social per cada 7.500 habitants. La despesa salarial mitjana per a un treballador social o educador social s’ha establert en 35.000 € anuals.

- El cost de la teleassistència s'estableix en 13,50 €/mes, dels quals s'ha d'imputar un màxim del 33 % amb càrrec a aquest conveni.

- El servei d'ajuda a domicili ordinari s'estableix, com a màxim, en una hora diària, amb un cost de 16 €/hora.

- Les ajudes econòmiques d’urgència social s’han d’aplicar d’acord amb la definició que se’n fa en el "Document de definició i continguts dels programes de serveis socials comunitaris bàsics a través del Pla Concertat de Prestacions Bàsiques", aprovat per la Conferència Sectorial de 16 de novembre de 2015.

En qualsevol cas, la justificació final de la despesa efectuada s'ha de fer sobre els costs reals.

3.1.2. La distribució de la despesa s'ha d'aplicar orientativament d'acord amb els percentatges següents:

- Programa d’Informació, Orientació i Derivació, i Programa de Prevenció i Inserció Social: com a mínim, el 36 % dels fons. La justificació de les activitats d’aquests programes s’ha de fer amb la imputació dels salaris de personal.

- Servei d’ajuda a domicili i teleassistència: com a mínim, el 7 % dels fons.

- Ajudes econòmiques d’urgència social: com a mínim, al 5 % dels fons.

- Programa d’allotjament alternatiu i menjadors socials: com a mínim, el 3 % dels fons.

- Sistema Informatiu de Serveis Socials: com a mínim, el 0,62 % dels fons.

3.1.3. La gestió del Programa de Prestacions Bàsiques de Serveis Socials correspon a les corporacions locals, a excepció de l'actuació relativa al Sistema Informatiu de Serveis Socials.

3.2. Correspon al Consell Insular d’Eivissa distribuir i transferir dins del seu àmbit territorial l’import del Programa d'Integració de Persones Immigrants que correspongui a cada municipi, d’acord amb les variables següents:

a) Total de població immigrant no comunitària en l'àmbit municipal.

b) Equip mínim de professionals en l'àmbit municipal per al desenvolupament dels programes en matèria d'integració de població immigrada.

c) Manteniment dels programes desenvolupats en els darrers quatre anys per distints ajuntaments i entitats locals mitjançant projectes subvencionats per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a través de convocatòries de subvencions.

3.2.1. Als efectes de cobertura i finançament, s'ha de tenir en compte els criteris següents:

- A partir de la ràtio de serveis definida a continuació s'assigna un cost teòric i es calcula el servei mínim per a cada ajuntament. Per determinar el finançament que el Govern de les Illes Balears ha d'aportar a cada ajuntament, s'han establert tres tipologies de professionals:

  • 1 tècnic de grau mitjà per una població de 7.500 persones immigrants no comunitàries, s'estima un cost de 35.000,00 € per tècnic.
  • 0,5 tècnic de FP II per una població de 7.500 persones immigrants no comunitàries. S'estima un cost de 15.000,00 € per professional.
  • 0,25 auxiliar administratiu per una població de 7.500 persones immigrants no comunitàries. S'estima un cost de 5.000,00 € per professional.

3.3. Correspon al Consell Insular d'Eivissa distribuir i transferir dins del seu àmbit territorial l'import del Programa de Suport a la Família i la Infància que correspongui a cada municipi, d'acord amb les variables següents:

3.3.1. Als efectes de cobertura i finançament, s'ha de tenir en compte el criteri següent:

- Es distribueix el crèdit a partir del càlcul del percentatge de població de menys de 16 anys sobre el total de població.

3.3.2. La distribució de la despesa s'ha d'aplicar íntegrament d'acord amb els criteris següents:

- Les prestacions econòmiques o en espècie que es proporcionin directament a les famílies. Les despeses en prestacions econòmiques no es poden destinar al pagament d'impostos, taxes, quotes, etc., de les administracions públiques o entitats privades.

- Els serveis proporcionats (diagnòstic de la necessitat, derivació i prestació de serveis). Aquestes despeses corrents de gestió, no poden superar el 50 % del total de la subvenció del Ministeri.

4. Obligacions de les parts

4.1. Les obligacions de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació són:

- Col·laborar amb el finançament dels programes de serveis socials comunitaris bàsics per a l’any 2016, d'acord amb la distribució fixada per la Conferència Sectorial de Serveis Socials de les Illes Balears. L’import total dels programes de serveis socials comunitaris bàsics per a Eivissa és d'1.337.392,20 €.

Amb càrrec a la partida 17401.313I01.46100.30/0000 dels pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb les anualitats següents:

Programa

Partida

Anualitat

Import

Pla Prestacions Bàsiques

17401/313I01/46100/30/0000

2016

461.704,66 €

a) Transferir al Consell Insular d’Eivissa la quantitat de 923.409,32 €, relativa al Programa de Prestacions Bàsiques de Serveis Socials de corporacions locals.

b) Dur a terme les gestions comunes per a tota la comunitat autònoma que requereixi el Programa de Prestacions Bàsiques de Serveis Socials.

c) Actuar d’interlocutor únic davant l’Administració General de l’Estat pel que fa a la gestió del Programa de Prestacions Bàsiques de Serveis Socials.

d) Fer un seguiment periòdic del Programa de Prestacions Bàsiques de Serveis Socials establert en virtut d’aquest conveni.

El Programa d'Integració de Persones Immigrants és amb càrrec a la partida 17401 313J01 46100 30/0000 dels pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb les anualitats següents:

Programa Partida Anualitat Import

Integració persones immigrants

17401/313J01/46100/30/0000 

2016

252.286,41 €

2017

  44.521,13 €

a) Transferir al Consell Insular d’Eivissa la quantitat de 296.807,54 €, relativa al Programa d'Integració de Persones Immigrants de corporacions locals.

b) Dur a terme les gestions comunes per a tota la comunitat autònoma que requereixi el Programa d'Integració de Persones Immigrants.

c) Fer un seguiment periòdic del Programa d'Integració de Persones Immigrants establert en virtut d’aquest conveni.

El Programa de Suport a la Família i Ia Infància és amb càrrec a les partides 17201 313G01 46100 30/0000 i 17201 313G01 46100 30/16004 dels pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'anualitat següent:

Programa

Partida

Anualitat

Import

Família i Infància

17401/313G01/46100/30/16004 

17401/313G01/46100/30/00000

2016

103.816,53 €

  13.358,81 €

a) Transferir al Consell Insular d’Eivissa la quantitat de 117.175,34 €, relativa al Programa de Suport a la Família i la Infància de corporacions locals.

b) Dur a terme les gestions comunes per a tota la comunitat autònoma que requereixi el Programa de Suport a la Família i la Infància.

c) Fer un seguiment periòdic del Programa de Suport a la Família i la Infància establert en virtut d’aquest conveni.

4.2. Les obligacions del Consell Insular d’Eivissa són:

-Pel que fa al Programa de Prestacions Bàsiques:

a) Distribuir i transferir el crèdit relatiu al Programa de Prestacions Bàsiques de Serveis Socials a les entitats locals del seu àmbit territorial, d'acord amb les variables que indica la clàusula tercera (apartat 3.1.) d'aquest conveni.

b) Informar expressament la Conselleria de Serveis socials i Cooperació de totes les dades corresponents a la gestió d'aquest Programa, en els terminis que s'indiquin.

c) Justificar a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació la utilització dels fons relatius al PPB, d'acord amb les dades que li trametin els municipis.

d) Trametre a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació tota la documentació relativa a la presentació dels projectes municipals que s'han d'executar, segons els models disponibles al web de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

-Pel que fa al Programa d'Integració de Persones Immigrants:

a) Distribuir i transferir el crèdit relatiu al Programa d'Integració de Persones Immigrants a les entitats locals del seu àmbit territorial, d'acord amb les variables que indica la clàusula tercera (apartat 3.2.) d'aquest conveni.

b) Informar expressament la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació de totes les dades corresponents a la gestió d'aquest Programa, en els terminis que s'indiquin.

c) Justificar a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació la utilització dels fons relatius al Programa d'Integració de Persones Immigrants, d'acord amb les dades que li trametin els municipis.

d) Trametre a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació tota la documentació relativa a la presentació dels projectes municipals que s'han d'executar, segons els models disponibles al web de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

Pel que fa al Programa de Suport a la Família i la Infància:

a) Distribuir i transferir el crèdit relatiu al Programa de Suport a la Família i la Infància a les entitats locals del seu àmbit territorial, d’acord amb les variables indicades en la clàusula tercera (apartat 3.3.) d’aquest conveni.

b) Informar expressament la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació de totes les dades corresponents a la gestió d’aquest Programa, en els terminis que s’indiquin.

c) Justificar a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació la utilització dels fons relatius al Programa de Suport a la Família i la Infància, d’acord amb les dades que li trametin els municipis.

d) Trametre a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació tota la documentació relativa a la presentació dels projectes municipals que s'han d'executar, segons els models disponibles al web de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

5. Pagament i justificació

5.1. Pagament i justificació parcial dels programes de serveis socials comunitaris bàsics

S’ordenarà el pagament de l'anualitat 2016, en concepte de bestreta sense exigència de garantia, d’acord amb l’article 25.3 d del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, una vegada el Consell Insular d'Eivissa presenti:

a) Els documents de presentació dels diferents projectes segons el model disponible al web de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, abans del 30 d'abril de 2016.

b) Els certificats de retenció de crèdit per part de les corporacions locals participants en l'exercici en curs, l’annex del certificat, d’acord amb el model que facilitarà la Conselleria, i la relació certificada de la presentació de projectes a cofinançar. Aquests documents s’han de presentar abans del 30 d'abril de 2016.

5.2. Pagament i justificació final

S’ordenarà el pagament de l'anualitat 2017, una vegada la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació hagi revisat la documentació justificativa final del conveni, que el Consell Insular d'Eivissa ha de presentar, com a màxim el 24 de febrer de 2017, i que consisteix en els documents següents:

a) Memòria econòmica. Ha de contenir el balanç detallat d'ingressos i despeses dels programes corresponents de l'any 2016, i hi han de quedar reflectides les diferents fonts de finançament (subvencions d'administracions públiques i d'altres entitats) i les partides de despeses dels imports totals de la transferència. S'hi ha d'adjuntar un certificat de l'Interventor del Consell Insular d'Eivissa que acrediti que la quantitat concedida s'ha aplicat correctament a la finalitat prevista, amb expressió detallada de la despesa, desglossada amb relació a cada corporació local beneficiària dels programes.

b) Per a cada una de les administracions locals, els documents següents:

- La fitxa d’avaluació dels diferents programes, així com tota la documentació corresponent, com a màxim el 24 de febrer de 2017, disponible al web de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

- La fitxa adjunta com a annex 1, de recollida d’informació dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics, com a màxim el 24 de febrer de 2017. Aquesta fitxa també s'ha de presentar en format electrònic, disponible al web de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

5.3. Clàusula de garantia

Per garantir el pagament de l’import que disposa la clàusula 4.1a d’aquest conveni, d’acord amb l’article 57 bis de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, i sense perjudici del que pugui establir l’Ordre del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques que preveu aquest article, s’estableixen els terminis següents:

a) Pel que fa al primer pagament, el termini màxim per fer-lo és d’un any comptador des de l’endemà de la recepció, a la Direcció General de Planificació i Serveis Socials, de la documentació prevista en la clàusula 5.1 d'aquest conveni.

b) Pel que fa al segon pagament, el termini màxim per fer-lo és d’un any comptador des de l’endemà de la presentació de la documentació justificativa en els terminis que estableix la clàusula 5.2 d’aquest conveni.

En cas d’incompliment dels terminis de pagament esmentats, el Consell Insular d’Eivissa disposa d’un termini de dos mesos comptadors des de l’endemà que acabi el termini màxim de pagament per reclamar el pagament davant l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sense perjudici del termini que pugui establir l’Ordre del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques que preveu l’article 57 bis de la Llei 7/1985. Si una vegada transcorregut el termini de sis mesos des de la interposició de la reclamació l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears no ha complert l’obligació de pagament, el Consell Insular d’Eivissa disposa d’un termini de dos mesos comptadors des de l’endemà que acabi el termini de sis mesos esmentat per comunicar a l’Administració General de l’Estat que s’ha produït l’incompliment, sense perjudici del que pugui establir l’Ordre del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques que preveu l’article 57 bis de la Llei 7/1985. A aquest efecte, en cas d’incompliment de l’obligació de pagament, l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears autoritza l'Administració General de l’Estat a aplicar retencions per l’import màxim de pagament previst en la clàusula 4.1a d’aquest conveni en les transferències que corresponen a l’Administració Autonòmica per aplicació del seu sistema de finançament.

6. Comissió de seguiment

Per vetllar pel compliment dels acords que estableix aquest conveni, es constitueix la Comissió Mixta de Seguiment, formada per dos membres de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació i dos del Consell Insular d’Eivissa.

La Comissió s’ha de reunir amb caràcter ordinari semestralment, i amb caràcter extraordinari a petició d’una de les parts amb una antelació de quinze dies.

La Comissió pot sol·licitar la participació de terceres persones per tractar sobre aspectes específics del Conveni, les quals hi tenen veu, però no vot.

7. Vigència

Aquest conveni és vigent des de l’1 de gener de 2016, data d’inici de les accions, fins al 28 de febrer de 2017.

L’àmbit temporal en què s’han de dur a terme les actuacions que empara aquest conveni s’entén des de l’1 de gener de 2016 fins al 31 de desembre de 2016 per a totes les actuacions.

8. Denúncia

Aquest Conveni es resol, amb l’audiència prèvia de les parts, per l’acord mutu, per l’incompliment de qualsevol dels punts que s’hi estableixen o per impossibilitat sobrevinguda. En cas d’incompliment del Consell Insular d’Eivissa, ha de reintegrar els diners que li hagin estat pagats i dels quals no hagi efectuat la despesa, d’acord amb el que disposa aquest conveni.

9. Normativa aplicable

Són aplicables a aquest conveni la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Aquest conveni queda exclòs de l’àmbit d’aplicació del Text refós de la Llei de contractes del sector públic, aprovat pel Reial decret 3/2011, de 14 de novembre.

10. Resolució de conflictes

Les parts es comprometen a resoldre, mitjançant la Comissió Mixta de Seguiment prevista en la clàusula sisena, els problemes d’interpretació, compliment o qualsevol altre que es pugui plantejar respecte d’aquest conveni. Les qüestions litigioses que se'n puguin derivar, atesa la naturalesa juridicoadministrativa del conveni, s'han de sotmetre a la jurisdicció contenciosa administrativa, segons la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Com a prova de conformitat, signam aquest conveni en dos exemplars.

Palma, 21 d'abril de 2016

La consellera de Serveis Socials i Cooperació, Fina Santiago Rodríguez

El president del Consell Insular d’Eivissa, Vicent Torres Guasch

Els annexes esmentats en aquest conveni es troben a l’expedient CONV. 10/2016, custodiat al Departament de Coordinació del Consell Insular d’Eivissa.

  Eivissa, 29 de març de 2017

La secretària tècnica de Benestar Social i Sanitat,
Isabel Silverde Fernández