Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 3360
Resolució de la directora general de Personal Docent de 31 de març de 2017 per la qual es convoquen places de professors especialistes a centres públics no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat
Els articles 95 a 98 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE), preveu que les Administracions educatives, per impartir ensenyaments de formació professional, artístics, d’idiomes i esportius, puguin incorporar excepcionalment, com a professors especialistes, professionals, no necessàriament titulats, que exerceixen la seva activitat en l’àmbit laboral, atenent la seva qualificació i les necessitats del sistema educatiu. Segons la LOE, aquests professionals s’han d’incorporar a l’activitat docent en règim laboral o administratiu, d’acord amb la normativa que sigui aplicable en cada cas.
El 26 de març de 2014, la Secció Primera de la Sala Social del Tribunal Suprem va dictar una sentència estimatòria d’un recurs de cassació per a la unificació de doctrina. Aquesta sentència considera que, d’acord amb la LOE i la normativa de funció pública aplicable, els professors especialistes només poden ser o bé personal laboral o bé personal funcionari, de manera que ja no hi cap la contractació administrativa prevista en el Reial decret 1560/1995, de 21 de setembre, pel qual es regula el règim de contractació de professors especialistes, norma que el Tribunal Suprem entén implícitament derogada per la LOE. D’acord amb el Tribunal, a més, actualment no hi ha cap norma amb rang legal, ni tan sols els articles esmentats de la LOE, que empari l’exclusió -permesa per l’article 3.3 de la Llei de l’estatut dels treballadors- del caràcter laboral de la prestació, de manera que si en la relació que s’estableix entre el professor especialista i l’Administració concorren els requisits de l’article 1.1 de la Llei de l’estatut dels treballadors, la contractació ha de tenir naturalesa laboral.
Com que no s’han pogut cobrir places de determinades especialitats amb funcionaris docents, cal cobrir-les de forma temporal amb professors especialistes, atès el nivell d’especialització que presenten, amb la qual cosa cal fer una convocatòria pública que respecti els principis constitucionals d’igualtat, mèrit i capacitat.
La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 29 d’octubre de 2015 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal (BOIB núm. 163, de 5 de novembre), delega en la directora general de Personal Docent, entre d’altres competències administratives en matèria de gestió de personal docent, la facultat de convocar i resoldre els procediments de selecció, aprovar-ne les bases i els programes, establir el contingut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Primer
Aprovar la convocatòria per cobrir amb professors especialistes les places vacants que s’especifiquen en l’annex 1 d’aquesta Resolució.
Segon
Establir les bases que han de regir aquesta convocatòria, que figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució.
Tercer
Aprovar el model oficial de sol·licitud, que figura com a annex 3 d’aquesta Resolució.
Quart
Aprovar el barem per valorar els mèrits, que figura com a annex 4 d’aquesta Resolució.
Cinquè
Ordenar que aquesta Resolució i els annexos es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Baleares i a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es>.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver- se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 31 de març de 2017
La directora general de Personal Docent
Rafaela Sánchez Benítez
ANNEX 1
Places vacants per a professors especialistes
ENSENYAMENT SECUNDARI
Especialitat: Alemany
Especialitat :Informàtica
Requisits:
Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça.
FORMACIÓ PROFESSIONAL
Especialitat: Perruqueria
Perfil
Coneixements teoricopràctics en pentinats i recollits, coloració capil·lar, tall de cabells i estètica de mans i peus.
Especialitat: Serveis de restauració
Perfil
Experiència laboral i coneixements teoricopràctics en tècniques de servei i protocol a la sala de restaurant. Emprar diferents tècniques d’elaboració i servei de begudes fredes, calentes i cocteleria dins cafeteria. El vi i el seu servei. Elaboracions a la vista del client i elaboracions culinàries senzilles dins la cafeteria. Organització, obertura i posada en marxa d’un servei gastronòmic en la sala de restaurant amb clients reals. Gestió de personal dins sala, organització de recursos humans de manera eficaç i distribució eficient dels alumnes a l’hora de donar un servei al públic i coordinació amb l’equip de servei.
Especialitat :Sistemes i aplicacions informàtiques
Requisits:
Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça.
ESCOLES OFICIALS D’IDIOMES
Especialitat: Alemany
Requisits:
Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça.
CONSERVATORI PROFESSIONAL DE MÚSICA I DANSA DE PALMA
Especialitat: Dansa clàssica
Especialitat: Pas a dos i Danses de caràcter (Partenaire masculí)
Requisits:
Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça.
ANNEX 2
Bases de la convocatòria
1. Requisits
Per poder participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir els requisits i les condicions generals següents:
a. Ser ciutadà d’algun dels estats membres de la Unió Europea o tenir la nacionalitat de qualsevol altre estat on, en virtut dels tractats internacionals signats per la Unió Europea i ratificats per l’Estat espanyol, s’hi apliqui la lliure circulació de treballadors en els termes en què s’hagi definit en el tractat constitutiu de la Unió Europea.
b. També poden aspirar a participar-hi els cònjuges i els descendents dels espanyols i dels nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea, així com els descendents dels cònjuges. En el cas dels descendents, han de ser menors de 21 anys o, si són majors, han de viure sota la dependència dels progenitors.
c. Igualment poden aspirar a participar-hi, d’acord amb el Reial decret 240/2007, les parelles dels espanyols i dels nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea, sempre que mantenguin una unió anàloga a la conjugal que estigui inscrita en un registre públic establert a aquest efecte en un estat membre de la Unió Europea, així com els descendents de la parella que siguin menors de 21 anys o que siguin majors d’aquesta edat però visquin sota la seva dependència.
d. Tenir 16 anys i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.
e. No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física ni psíquica incompatible amb l’exercici de les funcions docents.
f. No haver estat separat, mitjançant un procediment disciplinari, del servei de cap de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de manera absoluta o especial, per resolució judicial, per a ocupacions o càrrecs públics.
g. En el cas de nacionals d’un altre estat, no trobar-se inhabilitats o en una situació equivalent ni haver estat sotmesos a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.
h. Experiència professional no docent mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça a la qual s’opta.
i. No haver participat i haver estat admès a cap convocatòria de especialistes de la mateixa especialitat durant el curs 2016-2017.
j. Certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals.
Malgrat el que s’acaba de dir, no poden participar en aquesta convocatòria els aspirants que acumulin un temps treballat com a professor especialista en una determinada funció a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que superi els límits establerts en l’article 15.5 de la Llei de l’estatut dels treballadors, incloent-hi el període de durada de la contractació prevista en aquesta convocatòria.
2. Sol·licituds
2.1. El termini per presentar les sol·licituds i la documentació per participar en la convocatòria és de cinc dies hàbils comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució de convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
2.2. Els aspirants han d’emprar el model oficial de sol·licitud que figura com a annex 3. Aquest model de sol·licitud està a disposició de les persones interessades a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es.
2.3. Documentació que s’ha d’adjuntar a la sol·licitud:
a) Currículum en què constin l’activitat professional desenvolupada i la documentació que acrediti els anys d’experiència laboral, la formació, els coneixements de català, l’experiència prèvia com a professor especialista en la matèria i altres mèrits al·legats, amb l’estructura següent:
b) Acreditació documental organitzada per apartats, mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades, de les circumstàncies indicades en el currículum, com per exemple la història de vida laboral, certificats d’estudis, certificats oficials de coneixements de llengua catalana i altra documentació que el participant vulgui aportar per justificar els mèrits.
L’experiència professional es demostrarà mitjançant la presentació conjunta dels dos documents següents:
Per a la valoració de l’experiència com a docent s’ha d’aportar un certificat del centre on s’especifiquin el nombre d’hores lectives setmanals de docència de l’especialitat.
No s’han de tenir en compte els mèrits que no s’acreditin documentalment abans d’acabar el termini per presentar les sol·licituds.
c) Una fotocòpia del DNI, el passaport, el NIE o la targeta de residència en vigor del sol·licitant.
2.4. Les sol·licituds i la documentació que cal adjuntar-hi s’han de presentar a un dels llocs següents:
a. Als registres de la Conselleria d’Educació i Universitat o a les delegacions territorials de la Conselleria a Menorca o a Eivissa i Formentera.
b. Als llocs que determina l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En el cas que s’opti per presentar la sol·licitud a una oficina de correus, no s’ha de tancar el sobre, ja que la sol·licitud s’ha de datar i segellar abans de certificar l’enviament.
3. Comissió de Valoració
3.1. La Comissió de Valoració és l’òrgan col·legiat encarregat d’examinar les sol·licituds presentades, aplicar els criteris de valoració prevists en l’annex 4 i emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar les propostes de resolució.
3.2. La Comissió de Valoració està integrada per les persones següents:
3.3. Si és necessari, la directora general de Personal Docent ha de designar els membres suplents de la Comissió de Valoració.
3.4. Perquè la Comissió de Valoració es pugui constituir vàlidament, es requereix com a mínim la presència del president, del secretari i d’un vocal, o de qui els substitueixi.
4. Publicació de les llistes provisionals de persones admeses i excloses
4.1. La directora general de Personal Docent ha d’aprovar, mitjançant una resolució, les llistes provisionals de les persones admeses, ordenades per puntuació, i de les excloses, amb indicació de la causa d’exclusió i, si escau, ordenades per puntuació.
Aquesta resolució s’ha de publicar a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia que es dicti.
4.2. S’ha d’obrir un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà d’haver-se publicat la resolució, perquè les persones interessades puguin presentar al·legacions i esmenar la causa d’exclusió presentant els documents que acreditin que complien els requisits en la data en què va acabar el termini per presentar les sol·licituds.
4.3. No s’han de tenir en compte els mèrits no al·legats o els al·legats en el currículum però no acreditats documentalment abans de l’acabament del termini per presentar les sol·licituds.
5. Publicació de les llistes definitives de persones admeses i excloses
5.1. La directora general de Personal Docent ha d’aprovar, mitjançant una resolució, les llistes definitives de les persones admeses, ordenades per puntuació, i de les excloses, amb indicació de la causa d’exclusió i, si escau, ordenades per puntuació. Mitjançant aquesta resolució la directora general ha d’estimar o desestimar les reclamacions presentades.
5.2. Aquesta resolució s’ha de publicar a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia en què es dicti.
5.3. Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat pàgina web <http://dgpdocen.caib.es>, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
6. Adjudicació de places als aspirants exclosos
Als aspirants exclosos se’ls pot adjudicar una plaça, de forma excepcional i per tal de garantir l’atenció a l’alumnat, en el supòsit que no hi hagi aspirants admesos en una especialitat.
L’adjudicació es farà d’acord amb la puntuació resultant d’aplicar el barem previst a l’annex 4 d’aquesta Resolució.
ANNEX 4
Barem de valoració dels mèrits
1. Experiència laboral professional que no sigui com a professor especialista o docent (puntuació màxima: 10 punts)
a) Per cada any complet d’experiència laboral en llocs de feina relacionats amb l’especialitat a la qual s’opta, a part dels dos anys d’experiència requerits en la convocatòria: 1 punt.
b) Per cada mes d’experiència laboral en llocs de feina relacionats amb l’especialitat a la qual s’opta, a part dels dos anys d’experiència requerits en la convocatòria: 0,08 punts.
2. Mèrits acadèmics (puntuació màxima: 15 punts)
a) Titulació superior específica relacionada amb l’especialitat obtinguda a una institució acadèmica oficial o a una escola internacional de prestigi reconegut: 3 punts per titulació (vegeu les titulacions concretes per cadascuna de les places; màxim: 6 punts).
b) Formació relacionada amb l’especialitat, cursada a universitats, centres oficials i/o centres de prestigi reconegut: cursos de formació i postgraus i màster universitari que habilita per a l’exercici de les professions regulades de professors d’educació secundària obligatòria (puntuació per cada activitat formativa; màxim: 6 punts):
c) Estudis de tercer cicle (màxim: 3 punts):
3. Coneixements de català (només es valora el certificat de nivell superior; puntuació màxima: 1,50 punts)
4. Coneixements d’idiomes estrangers (només es valora el certificat de nivell superior; puntuació màxima: 1,25 punts)
5. Experiència com a docent (puntuació màxima: 10 punts)
a) Experiència a centres públics d’ensenyament no universitari com a professor o professor especialista de la mateixa especialitat a la qual s’opta: 0,1 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada curs sencer i 0,01 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada mes de docència.
b) Experiència a centres privats/concertats d’ensenyament no universitari com a professor o professor especialista de l’especialitat a la qual s’opta: 0,05 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada curs sencer i 0,005 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada mes de docència.
c) Experiència a altres centres docents com a professor de la mateixa especialitat a la qual s’opta: 0,01 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada curs sencer i 0,001 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada mes de docència.
6. Altres mèrits relacionats amb la plaça a la qual s’opta (puntuació màxima: 10 punts)
a) Impartició de seminaris i conferències, i presentació de comunicacions en congressos: 0,25 punts per cada un (màxim: 4 punts).
b) Per publicacions sobre temes de recerca en revistes indexades (publicades o en premsa): 0,50 punts per publicació (màxim: 4 punts).
c) Per publicacions sobre temes de recerca en revistes no indexades (publicades o en premsa): 0,15 punts per publicació (màxim: 1 punt).
d) Per publicacions originals de creació (publicades o en premsa): 0,50 punts si n’és l’únic autor; 0,25 punts si n’és coautor (màxim: 2 punts).
Es valoraran per l'apartat 2.a) les següents titulacions:
Especialitat :Informàtica
Títol d’enginyer,d’enginyer tècnic, de graduat o de llicenciat relacionat en l’especialitat.
Especialitat :Sistemes i aplicacions informàtiques
Títol de diplomat, d’enginyer,d’enginyer tècnic, de graduat o de llicenciat relacionat en l’especialitat.