Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 3256
Resolució de la directora general de Personal Docent de dia 28 de març de 2017, per la qual s’aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de docents en camps d’aprenentatge

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Reial Decret 299/1996, de 28 de febrer, d’ordenació de les accions dirigides a la compensació de desigualtats en educació procedeix a establir els mecanismes normatius adequats per a regular la creació i funcionament dels Centres Rurals d’Innovació Educativa.

L’Ordre del Ministeri d’Educació i Ciència de 29 d’abril de 1996 de creació i funcionament dels Centres Rurals d’Innovació Educativa, estableix, entre d’altres, la finalitat de contribuir a la millora del procés d’evolució personal i de socialització, i a la vegada el desenvolupament del currículum escolar.

Mitjançant el Reial Decret 1876/1997, de 12 de desembre, es traspassaren funcions i serveis de l’Administració de l’Estat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d’ensenyament no universitari.

L’Ordre conjunta del conseller d’Educació i Cultura i del conseller d’Interior de dia 27 de juny de 2000 per la qual es modifica l’Ordre de 16 de juliol de 1997, sobre la relació de funcions dels llocs de feina del personal funcionari de la Conselleria d’Educació i Cultura, estableix la funció de la coordinació i gestió dels camps d’aprenentatge al Cap de Servei d’Innovació Educativa.

El Decret 115/2001, de 14 de setembre, modificat pel Decret 169/2003, regula l’exigència del coneixement de les llengües oficials al personal docent. Regulació que es concreta a l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 14 d’abril de 2014 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l’ensenyament reglat no universitari i s’estableix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (BOIB núm. 53, de 19 d’abril).

Dins la mobilitat voluntària dels funcionaris, un dels sistemes de provisió és la comissió de serveis. D’acord amb l’article 78.1 del Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic (aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre), els procediments de provisió de llocs de feina s’han de basar en els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix a la Direcció General de Personal Docent la competència en matèria de gestió de personal docent, i a la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa l’impuls i el foment de la innovació educativa i les activitats complementàries.

La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 29 d’octubre de 2015 (BOIB núm. 163, de 5 de novembre), delega en la directora general de Personal Docent, entre d’altres competències administratives en matèria de gestió de personal docent, la facultat de resoldre les comissions de servei per ocupar llocs de feina docent.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer: Aprovar la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de docents en els camps d’aprenentatge de les Illes Balears, les bases de la qual figuren a l’annex 1 d’aquesta Resolució.

Segon: Aprovar l’annex 2 (Relació de places de docents en els camps d’aprenentatge), l’annex 3 (Model de sol·licitud) i l’annex 4 (Barem dels mèrits al·legats).

Tercer: Publicar aquesta Resolució i els seus annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat, en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució, d’acord amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 28 de març de 2017

La directora general de Personal Docent

Rafaela Sánchez Benítez

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

1. Objecte de la convocatòria

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte adjudicar, en comissió de serveis, places del cos de mestres i del cos de professors de secundària en els camps d’aprenentatge, mitjançant un concurs públic de mèrits.

2. Funcions dels docents

 Els docents que siguin adjudicataris de la comissió de servei tenen les funcions següents:

  1. Elaborar l’oferta educativa pròpia del camp: proposta d’activitats i/o itineraris i el seu desenvolupament amb la col·laboració del personal docent del centre que hi acudeix.
  2. Elaborar materials didàctics i de divulgació d’educació ambiental, relacionats amb el camp d’aprenentatge i el seu entorn, que siguin útils per a tota la comunitat educativa.
  3. Dur a terme les tasques que permetin una bona organització i funcionament del camp, entre d’altres: divulgació de l’oferta educativa, comunicació i coordinació amb els centres educatius, gestió de les sol·licituds d’estades, coordinació amb els mestres dels altres camps, elaboració de la documentació pròpia, tenir cura de les instal·lacions.
  4. Altres funcions que els atribueixi la Direcció General d’Innovació i Comunitat educativa en relació a la gestió dels Camps d’Aprenentatge.

3. Requisits dels candidats

3.1. Poden participar en aquest concurs els funcionaris docents que reuneixin els requisits generals fixats en aquesta convocatòria.

3.2. Els requisits generals són els següents:

  • Ser funcionari de carrera en servei actiu del cos de mestres o del cos de professors de secundària.
  • Acreditar una antiguitat mínima de cinc anys com a funcionari de carrera en actiu del cos al que fa referència el punt anterior.
  • Tenir una experiència docent directa de cinc anys com a mínim.
  • Tenir una destinació definitiva en centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat, en el moment de la convocatòria per a la provisió de places de docents dels camps d’aprenentatge.
  • Acreditar els coneixements de llengua catalana mitjançant la possessió del certificat de capacitació corresponent a cada etapa educativa o alguna titulació homologable.
  • No haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, així com per tràfic d’éssers humans.

3.3. Els requisits seran comprovats d’ofici per l’Administració a través del portal del personal. Si no hi consten, els candidats han de presentar la documentació compulsada justificativa d’aquests requisits.

Aquells funcionaris de carrera docents que no hagin autoritzat telemàticament la Conselleria d’Educació i Universitat perquè sol·liciti la certificació negativa que acrediti que no ha estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual, d’acord amb la instrucció 1/2017 de la directora general de Personal Docent, ha d’aportar aquest certificat juntament amb la instància.

4. Presentació de la sol·licitud, documentació i projecte de treball

4.1 La sol·licitud de participació i la documentació que s’hi adjunti es pot registrar:

  • A qualsevol dels registres de la Conselleria d’Educació i Universitat o a les delegacions territorials de la Conselleria d’Educació i Universitat a Menorca o a Eivissa i Formentera.
  •  A qualsevol dels llocs que preveu l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre,   del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

En el cas que la sol·licitud es presenti a una oficina de Correus, s’hi ha de dur dins un sobre obert perquè el funcionari de Correus pugui datar-la i segellar-la abans de certificar-la.

4.2. En aquesta sol·licitud s’han d’adjuntar, amb l’índex corresponent:

  • Els documents justificatius del compliment dels requisits generals. No caldrà que siguin aportats els mèrits que figurin al Portal del Personal.
  • Els documents justificatius dels mèrits al·legats a l’annex 4. No caldrà que siguin aportats els mèrits que figurin al Portal del Personal.
  • El projecte de treball sobre l’organització i gestió del camp d’aprenentatge al qual opta, d’acord amb el que s’indica a l’apartat 6.3.

4.3. Es poden sol·licitar un màxim de dos llocs de feina entre els que s’assenyalen a l’annex 2 d’aquesta convocatòria, sempre que es reuneixin els requisits exigits.

4.4. Els requisits i mèrits que al·leguin les persones interessades han de complir-se a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds.

4.5. La presentació de la sol·licitud (que ha de fer-se d’acord amb el model que figura en l’annex 3), el projecte i la documentació justificativa s’efectuarà en el termini de quinze dies naturals comptadors des de l’endemà de la data de publicació de la present resolució en el BOIB.

5. Comissió de valoració

 5.1. Es constituirà una Comissió de valoració que estarà formada pels membres següents:

  • Un funcionari de carrera adscrit a la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa, designat pel director general, que la presidirà i que podrà dirimir amb el seu vot els empats que es puguin produir.
  • El cap del Servei d’Educació Primària de la Direcció General de Personal Docent o persona en qui delegui
  • Un inspector del Departament d’Inspecció Educativa, designat pel cap del Departament d’Inspecció Educativa.
  • Un funcionari de carrera adscrit al Servei d’Innovació Educativa, que actuarà com a secretari, amb veu i sense vot.
  • Una persona de cada una de les organitzacions sindicals amb representació a la Junta de Personal Docent no Universitari de les Illes Balears podrà assistir amb veu però sense vot a les sessions de la Comissió.

5.2. Per a la constitució i el funcionament de la Comissió és imprescindible la presència d’un mínim de tres dels seus membres, entre els quals hi han de ser el president i el secretari.

5.3. Una vegada constituïda la Comissió es publicarà a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa http://dgice.caib.es la relació dels integrants d’aquesta. Mitjançant la publicació a la pàgina web anterior es considerarà efectuada la notificació als interessats d’acord amb el que preveu l’article 45 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

5.4. Les funcions de la Comissió són:

a) Verificar el compliment dels requisits generals de les persones sol·licitants.

b) Valorar els mèrits al·legats pels candidats, segons el barem de l’annex 4.

c) Valorar el projecte dels candidats que hagin superat la primera fase del procés.

d) Realitzar i valorar l’entrevista personal amb els candidats que hagin superat la primera fase del procediment de concurs.

e) Resoldre els dubtes o discrepàncies que puguin sorgir en el desenvolupament del procediment.

f) Resoldre les reclamacions que es puguin presentar.

g) Publicar les llistes provisionals i definitives a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa http://dgice.caib.es

h) Proposar les persones adjudicataris, en comissió de serveis, de les places convocades.

5.5. Els membres de la Comissió s’han d’abstenir d’intervenir, i ho han de notificar a l’autoritat competent, quan hi concorrin les circumstàncies previstes en l’article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic. Igualment els participants podran recusar els membres de la Comissió quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes en el precepte esmentat.

6. Procediment de concurs

6.1. El procediment de concurs constarà de dues fases. Una primera fase en la qual es valoraran els mèrits al·legats, i una segona en la qual es valorarà el projecte o projectes presentats i es realitzarà una entrevista als aspirants que superin la primera fase.

6.2. Primera fase: valoració de mèrits.

  • La Comissió de valoració ha de comprovar que les persones sol·licitants reuneixen els requisits generals establerts en el punt 3 d’aquest annex.
  • La Comissió ha de revisar i baremar, d’acord amb l’annex 4, els mèrits al·legats.
  • La Comissió ha d’aprovar i publicar a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa (http://dgice.caib.es) una relació provisional d’aspirants admesos i exclosos amb les puntuacions provisionals d’aquesta primera fase per a cada una de les places a les quals es presenten. En el cas dels aspirants exclosos, s’ha d’indicar la causa d’exclusió.
  • Els aspirants poden presentar una reclamació, fonamentada en  les al·legacions que estimin convenients contra la relació provisional anterior, adreçada a la Comissió, en el termini de quatre dies naturals comptadors a partir de l’endemà de què es faci pública.
  • Un cop estudiades i resoltes les reclamacions presentades, la Comissió ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa (http://dgice.caib.es) la relació definitiva d’aspirants admesos i exclosos amb les puntuacions definitives d’aquesta primera fase per a cada una de les places a les quals es presenten. En el cas dels aspirants exclosos, s’ha d’indicar la causa d’exclusió.

6.3. Segona fase: projecte i entrevista.

a) La Comissió valorarà  en aquesta segona fase les persones aspirants que no hagin estat excloses de la primera fase.

b) Els aspirants han de presentar, juntament amb la sol·licitud, un projecte sobre l’organització i gestió del camp d’aprenentatge al qual opten. En cas d’optar a dues places s’ha de presentar un projecte diferenciat per cada una d’elles,  i la planificació i metodologia de les activitats que s’hi poden dur a terme.

El projecte ha d’incloure almenys tres apartats:

  • Organització general del camp que sol·licita
  • Anàlisi de les funcions que s’han de desenvolupar en el camp.
  • Programació d’un dia de treball al camp amb alumnat.

 Requisits del document:

  • Extensió màxima: 10 pàgines DIN A4 sense comptar la portada i l’índex.
  • Tipus de lletra: Arial 12 sense comprimir a tot el document
  • Interlineat: doble a tot el document

c) La Comissió ha de convocar els aspirants que hagin superat la primera fase, mitjançant notificació a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa amb un mínim 48 hores d’antelació, a una entrevista amb la finalitat de defensar el projecte (o projectes)presentats.

d) Per superar aquesta segona fase, és imprescindible obtenir una puntuació mínima  de 3 punts sobre 5 a la valoració del projecte, i una puntuació de 3 punts sobre 5 a l’entrevista. Si l’aspirant no es presenta a l’entrevista, aquesta es valorarà amb 0 punts.

e) La Comissió ha de publicar una relació provisional de les persones aspirants amb les puntuacions provisionals obtingudes en aquesta fase, amb indicació de la puntuació del projecte, de l’entrevista i la puntuació total, que serà la suma de la del projecte i la de l’entrevista. Aquesta informació es farà pública a la web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa http://dgice.caib.es.

f) Els aspirants poden presentar una reclamació, fonamentada en les al·legacions que estimin convenients, contra les puntuacions provisionals, adreçada a la Comissió, en el termini de quatre dies naturals comptadors a partir de l’endemà de què es facin públiques.

g) Un cop estudiades i resoltes les reclamacions presentades, la Comissió ha de publicar, a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa http://dgice.caib.es, la relació definitiva d’aspirants amb les puntuacions definitives obtingudes en aquesta segona fase, amb indicació de la puntuació del projecte, de l’entrevista i la suma d’amdues puntuacions  per a cada una de les places a les quals es presenten. Així mateix, indicarà la puntuació final de cada aspirant, que estarà conformada per la suma de la puntuació obtinguda en la fase de valoració de mèrits i la suma de la puntuació obtinguda en la fase de projecte i entrevista.

7. Adjudicació de les places

7.1. Les places convocades s’adjudicaran d’acord amb la major puntuació total obtinguda per l’aspirant i respectant l’ordre de prelació de les places seleccionades. En cas d’empat en la puntuació final entre dos o més sol·licitants de la mateixa plaça, s’adjudicarà la plaça a la persona que hagi obtingut més puntuació en la segona fase de concurs; si l’empat continua, s’adjudicarà a la persona que hagi obtingut més puntuació a l’apartat 2 (Formació) del barem de mèrits al·legats.

7.2. La Comissió ha de publicar la relació provisional de persones amb indicació de la plaça adjudicada en comissió de serveis a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa http://dgice.caib.es.

7.3. A partir de l’endemà de la publicació de l’adjudicació provisional de places, s’obrirà un termini de quatre dies naturals per a què les persones interessades puguin reclamar o renunciar a la plaça adjudicada. No s’admetrà cap renúncia fora del termini establert.

7.4. Un cop estudiades i resoltes les reclamacions i renúncies presentades, la Comissió ha de publicar la relació definitiva de persones amb indicació de la plaça adjudicada en comissió de serveis  a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa http://dgice.caib.es.

8. Proposta, nomenament i presa de possessió

8.1. Un cop publicada l’adjudicació definitiva de les places, el director general d’Innovació i Comunitat Educativa ha de proposar a la directora general de Personal Docent que nomeni, en comissió de serveis, a les persones adjudicatàries en les places corresponents.

8.2. La comissió de serveis té una durada de tres cursos escolars i és irrenunciable.

8.3. La presa de possessió de la plaça i la incorporació efectiva al camp d’aprenentatge s’ha de produir l’1 de setembre de 2017. 

8.4. Les persones a les quals se’ls adjudiqui una plaça en comissió de serveis en un camp d’aprenentatge  hauran de participar en les activitats docents previstes en el seu centre fins que finalitzi el curs acadèmic 2016-2017.

9. Proposta i nomenament extraordinari

En el cas que no s’hagin cobert la totalitat de les places convocades, la persona titular de la Direcció General de Personal Docent, a proposta de la persona titular de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa, nomenarà per un període d’un any i en règim de comissió de serveis, funcionaris docents per ocupar aquestes places, de manera provisional, de l’1 de setembre de 2017 al 31 d’agost de 2018.

Quan finalitzi aquest primer any, i fins que hi hagi un nou concurs de mèrits, la persona titular de la Direcció General de Personal Docent, a proposta de la persona titular de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa, nomenarà per a cada curs escolar, en règim de comissió de serveis, persones funcionàries docents que ocuparan aquestes places de manera provisional durant un any.

La durada del nomenament extraordinari, incloses les pròrrogues, no pot excedir de tres anys.

 

ANNEX 2

Relació de places

Mallorca

  • Camp d’aprenentatge  Es Palmer.  Localitat, Campos:   una plaça
  • Camp d’aprenentatge Orient/Binifaldó. Localitat,  Bunyola:  una plaça
  • Camp d’aprenentatge Son Ferriol.  Localitat , Palma:  una plaça

Menorca

  • Camp d’aprenentatge Far de Cavalleria. Localitat, Es Mercadal:  una plaça

Eivissa

  • Camp d’aprenentatge Sa Cala. Localitat, Sant Joan de Labritja:  una plaça

Formentera

  • Camp d’aprenentatge Formentera. Localitat, Sant Francesc:  una plaça

Documents adjunts