Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

PATRONAT MUNICIPAL D'ESPORTS

Núm. 3287
Bases reguladores per a la concessió de subvencions per entitats esportives

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En sessió estraordinària dia 24 de març de 2017, el Consell d’Administració del Patronat Municipal d’Esports d’Alcúdia ha aprovat les bases reguladores per la concessió de subvencions a entitats esportives.

D’acord amb l’article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per mitjà del present edicte se publiquen les bases referides al Bolletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).

De la mateixa manera, s’inicia el període de presentació de sol·licituds a partir del dia següent de la  publicació de la convocatòria al BOIB i durant els vint (20) dies hàbils posteriors.

 

Alcúdia,  24 de març de 2017

El President Delegat del Patronat Municipal d’Esports

Joaquín Cantalapiedra Aloy

“BASES REGULADORES PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS PER ENTITATS ESPORTIVES.

1. Objecte de la convocatòria.

L’objecte d’aquesta convocatòria es la de subvencionar a les entitats esportives del municipi d’Alcúdia per la promoció i el foment de l’esport base durant l’any 2016 en règim de concurrència competitiva.

2. Beneficiaris.

Poden ser beneficiaris totes aquelles entitats esportives del municipi d’Alcúdia que estiguin legalment constituïdes i que compleixin amb els requisits d’aquestes mateixes bases.

3. Requisits.

  • Hauran d’estar legalment constituïdes com entitats sense ànim de lucre, que tenguin el seu domicili en el terme municipal d’ Alcúdia.
  • No estar afectats per cap de les prohibicions de l’Art. 13 de la Llei 38/2013, de 17 de novembre, General de Subvencions.
  • Estar al corrent pel que fa a les obligacions tributàries i econòmiques amb la seguretat social, l’agència tributària i amb l’ajuntament d’Alcúdia
  • No tenir pendent de justificació cap subvenció, llevat que s’hagués concedit una pròrroga a aquest efecte, ni ser deutors per resolució en què es declari que és procedent reintegrar una subvenció anterior.

4. Despeses Subvencionables.

Només seran subvencionables aquelles despeses, que tant la seva realització com el seu pagament, s’hagi realitzat dins l’exercici natural de 2016.

  • .
  • Despeses Federatives
    • Inscripció club i equip per la temporada 2016-2017
    • Fitxes jugadors i entrenadors
    • Assegurances i mútues
    • Arbitratges
    • Altres despeses federatives.
  • Despeses derivades del pagament de monitors i professionals
  • Material esportiu fungible específic per al desenvolupament de l’activitat esportiva.
  • Equipament i roba esportiva específica i necessària per al desenvolupament de l’esport.
  • Despeses derivades de desplaçaments, viatges de l’entitat i allotjaments.
  • Despeses derivades d’organització esdeveniments esportius

5. Compatibilitat de les subvencions.

Aquesta subvenció podrà ser compatible amb altres ajudes i subvencions amb la mateixa finalitat. En cap cas, la suma de les ajudes rebudes podran superar la despesa feta per les entitats.

6. Dotació pressupostària.

Per a aquesta finalitat existeix crèdit adequat i suficient de 52.000€ a la partida pressupostària ES 341 489000 per atendre les obligacions de contingut econòmic que es derivin de la concessió de les subvencions.

7. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils a partir del dia següent a la data de publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).  

Les sol·licituds es presentaran pel registre d’entrada a les Oficines del Patronat Municipal d’Esports de l’Ajuntament d’Alcúdia situats en el Passeig Pere Ventayol, 4. Edifici Can Ramis.

8. Documentació i Justificació

Les entitats o persones físiques interessades en obtenir aquestes subvencions hauran de presentar en el Registre d’entrada del Patronat Municipal d’Esports la següent documentació:

  1. Sol·licitud. Annex 1.
  2. Fotocòpia del DNI del representant de l’entitat.
  3. Fotocòpia del CIF de l’entitat.
  4. Declaració responsable  del compliment dels requisits de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Annex 2.
  5. Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actúa el signant de la sol·licitud o, acreditació de l’autorització corresponent i suficient, en el cas que la signi una persona distinta.
  6. Documentació acreditativa de la constitució de l’entitat i dels seus estatuts degudament registrats.
  7. Relació d’ajudes i subvencions sol·licitades i/o concedides pel mateix objecte. Annex 3.
  8. Certificat d’estar al corrent de les obligacions fiscals amb:
    1. Hisenda
    2. Seguretat Social
  9. Autorització per la persona reposable de l’entitat per a la consulta per part del Patronat d’estar al corrent en l’acompliment de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament d’Alcúdia.  Annex 4.
  10. Memòria descriptiva de l’any 2016 Annex 5.
  11. Certificat Federatiu amb la llista d’esportistes federats per categories, i/o equip. (Corresponent al apartat A del punt 10 Criteris de Valoració)
  12. Certificat de la federació corresponent on consti les diferents competicions federades d’àmbit internacional, estatal o autonòmic fora de l’illa de Mallorca amb els equips o esportistes de l’entitat sol·licitant que han participat. (Corresponent al apartat B del punt 10 Criteris de Valoració)
  13. Memòria descriptiva dels diferents esdeveniments  i proves no federades al municipi d’Alcúdia.) (Corresponent al apartat C del punt 10 Criteris de Valoració)
  14. Certificat Bancari, acreditatiu del compte corrent en el que s’ha d’ingressar l’import de la subvenció que es pugui concedir. Annex 6.

9. Quantia i nombre d’ajudes.

La quantia i nombre d’ajudes es repartiran en funció dels punts obtinguts per cada un dels sol·licitants i seguint els criteris de valoració. L’import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l’activitat subvencionada.

10.Criteris de Valoració.

El import de la subvenció concedida a cada un dels sol·licitants serà en funció dels punts obtinguts segons els següents criteris de valoració:

  1. Per nombre de socis del Patronat Municipal d’Esports amb llicència Federativa.
  • 2 punts per soci federat en categoria escolar. (fins a categoria  juvenil)
    1. Per competicions federades fora de l’illa de Mallorca que participi com a mínim un representant del club sol·licitant. (Màxim 50)
  • 5 punts per competició autonòmica
  • 10 punts per competició nacional
  • 15 punts per competició internacional
    1. Per organització d’esdeveniments i proves no federades al municipi d’Alcúdia amb participació oberta. (Màxim 30 punts)
  • 10 punts per cada esdeveniment o prova.

Una vegada calculats la suma de punts per apartat de cada un dels sol·licitants s’aplicarà la següent formula per determinar la quantia de cada un dels sol·licitants.

                         52.000 euros x Ʃ puntos solicitantes

                 Qn =

                          Ʃ  puntos de todos los solicitantes

11. Comissió de valoració

La Comissió de Valoració estarà formada pels següents membres:

  • Els Tècnics d’ Esports o persona en qui deleguin.
  • TAE d’Intervenció o persona en qui delegui.
  • Secretari: Auxiliar administratiu del Patronat Municipal d’Esports o persona en qui delegui (amb veu però sense vot).

Les funcions de l’esmentada comissió seran les següents:

  • Avaluar cada una de les sol·licituds presentades.
  • Baremar cada una de les sol·licituds presentades.
  • Proposar la llista d’admesos i exclosos les sol·licituds que pertoqui, en relació amb els criteris que s’emmarquen a les presents bases.

12. Atorgament.

Pel que fa al procés administratiu de concessió dels ajuts, la Comissió Avaluadora atendrà els següents períodes:

Una vegada examinades totes les sol·licituds, aquesta Comissió emetrà un informe amb la llista d’admesos i exclosos i els motius d’exclusió, que ha de servir de base per elaborar la proposta la resolució provisional d’admesos i exclosos per part del President Delegat del Patronat Municipal d’Esports, d’acord els requisits establerts en aquestes bases.

Aquesta llista s’exposarà a la pàgina web i al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i del Patronat Municipal d’Esports.

Els sol·licitants podran presentar, en el termini de 5 dies hàbils comptats a partir del següent a l’exposició de la llista provisional, les oportunes reclamacions acompanyades de la documentació que estimin convenient, que haurà d’ésser presentada al registre d’entrada del Patronat Municipal d’Esports de l’Ajuntament d’Alcúdia en horari d’atenció al públic.

13. Resolució provisional de la convocatòria.

La Comissió Avaluadora analitzarà la documentació aportada per esmenar i a la vista de les al·legacions presentades, elaborarà  un informe que ha de servir de  base per la resolució provisional de concessió o denegació de les ajudes, que expressarà la llista de persones beneficiàries i la quantitat de l’ajut atorgat, i també les sol·licituds excloses de forma definitiva amb indicació de la causa d’exclusió.

El President delegat del Patronat Municipal d’Esports, a vista de l’informe, aprovarà la resolució de la concessió provisional, que serà exposada en els llocs d’informació assenyalats a les bases d’aquesta convocatòria.

14. Justificació i Resolució Definitiva.

Un vegada publicada la resolució provisional, les entitats sol·licitant tendran 5 dies hàbils per presentar la documentació justificativa.

Com a documentació justificativa hauran de presentar la relació de factures (Annex 7) o documents acreditatius de la despesa corresponents amb l’objecte de la convocatòria de cada un dels apartats dels Criteris de Valoració.  Adjuntant les factures originals, fotocopia de la factura i justificant de pagament de cada una de les factures ordenades seguint la relació descrita.

Finalitzat el període de presentació de documentació justificativa, la comissió avaluadora emetrà l’informe proposta com a base per a la resolució de definitiva. El President delegat del Patronat Municipal d’Esports, a vista de l’informe, aprovarà la resolució definitiva, que serà exposada a la pàgina web i al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i del Patronat Municipal d’Esports.

15. Pagament de les subvencions.

El pagament de les subvencions es realitzarà mitjançant transferència bancària al compte indicat pel sol·licitant.

16. Règim de recurs.

Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs de reposició en el termini d’un mes des de la seva publicació o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.

El President delegat del                                       El tècnic d’esports del

Patronat Municipal d’Esports                                Patronat Municipal d’Esports

Joaquin Cantalapiedra Aloy                                 Rubén T. Alcalde Guevara

    

 

Annex 1

SOL·LICITUD

DADES DE L’ENTITAT SOL·LICITANT

NOM O RAÓ SOCIAL:

CIF:

Adreça (a efecte de notificacions):

Localitat:                                                                               CP.:

Telèfon:                                                                                FAX:

DADES DEL REPRESENTANT LEGAL

Nom i llinatges:

DNI:

Telèfon:

Qualitat de la seva representació:

DECLARACIONS

Jo, _______________________________, amb NIF __________________ en qualitat de _____________________  i en representació de l’entitat sol·licitant,

DECLAR

Que accept les bases de la convocatòria de subvencions per a les entitats esportives municipals.

_________________, ______ d ___________________ de 2017

(Signatura)

 

Annex 2

DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL COMPLIMENT DELS REQUISITS DE LA LLEI 38/2003, DE 17 DE NOVEMBRE, GENERAL DE SUBVENCIONS

(BOE núm. 276, de 18.11.2003)

DADES D'IDENTIFICACIÓ DE LA INSTITUCIÓ O ENTITAT

Nom de la institució, entitat o empresa                                                                         NIF

Adreça/domicili social                                                                                                      Codi postal

Població                                                                                                                              Telèfon/s

Adreça electrònica                                                                                                            Fax

DADES DE LA PERSONA QUE ACTUA EN NOM I REPRESENTACIÓ DE L’ENTITAT

NIF                                                                                                                       

Cognoms i nom

Adreça                                                                                                                 Codi postal

Població

DECLARACIÓ

La persona signant declara que la persona jurídica que representa no es troba en cap de les circumstàncies previstes a l'article13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.1

Data

Segell de la institució, entitat o empresa                                       Signatura del/de la representant legal

 

Article 13.2. No poden obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions que regula aquesta Llei les persones o les entitats en les quals es doni alguna de les circumstàncies següents, llevat que per la naturalesa de la subvenció ho exceptuï la normativa reguladora: a) Haver estat condemnat mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics. b) Haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarats insolvents en qualsevol procediment, estar declarats en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitats d'acord amb la Llei concursal sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat ala sentència de qualificació del concurs. c) Haver donat lloc, per una causa de la qual hagin estat declarats culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb l'Administració. d) Que la persona física, els administradors de les societats mercantils o els que tinguin la representació legal d'altres persones jurídiques,estiguin incursos en algun dels supòsits de la Llei 12/1995, d'11 de maig, d'incompatibilitats dels membres del Govern de la Nació i dels alts càrrecs de l'Administració General de l'Estat; de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, o que es tracti de qualsevol dels càrrecs electius que regula la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general, en els termes que estableixi aquesta normativa o la normativa autonòmica que reguli aquestes matèries. e) No estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o davant la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, en la forma que es determini per reglament. f) Tenir la residència fiscal en un país o un territori qualificat per reglament com a paradís fiscal. g) No estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que es determinin per reglament. h) Haver estat sancionat mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions segons aquesta Llei o la Llei general tributària. No poden accedir a la condició de beneficiaris les agrupacions previstes en el segon paràgraf de l'apartat 3 de l'article 11 d'aquesta Llei quan concorri alguna de les prohibicions anteriors en qualsevol dels seus membres. Article 13.3. En cap cas no poden obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions que regula aquesta Llei les associacions incurses en les causes de prohibició que preveuen els apartats 5 i 6 de l'article 4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març,reguladora del dret d'associació. Tampoc no poden obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora les associacions respecte a les quals s'hagi suspès el procediment administratiu d'inscripció perquè s'hi hagin trobat indicis racionals d'il·licitud penal, en aplicació del que disposa l'article 30.4 de la Llei orgànica1/2002, mentre no hi recaigui resolució judicial ferma en virtut de la qual es pugui practicar la inscripció al registre corresponent.

 

Annex 3

RELACIÓ D’AJUDES I SUBVENCIONS SOL·LICITADES I/O CONCEDIDES PEL MATEIX CONCEPTE

Jo, ........................................................................................................................ amb DNI ....................................   

Declaro que 

               He sol·licitat o se m’ha concedit un altre ajut per a la mateixa finalitat a una altra entitat pública.

- Entitat: .........................................          Import: ..........................................

- Entitat: .........................................          Import: ..........................................

 No             He sol·licitat, ni se m’ha concedit un altre ajut per a la mateixa finalitat a cap altra entitat pública.

 I perquè consti, als efectes que corresponguin, firm la present a

Alcúdia,  ........... de ....................................... de 2017        

Annex 4

AUTORITZACIÓ CONSULTA DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I FISCALS AMB L’AJUNTAMENT D’ALCÚDIA

Jo,                                                                                        amb DNI   

en representació de l’entitat esportiva                                                   autoritzo al Patronat Municipal d’Esports de l’Ajuntament d’Alcúdia a consultar les meves dades d’estar al corrent de les obligacions tributàries i fiscals amb l’Ajuntament d’Alcúdia

I perquè consti, als efectes que corresponguin, firmo la present a,

Alcúdia,         de                                           de 2017

Signatura

Annex 5

MEMORIA DESCRIPTIVA DE L’ANY 2016

La memòria descriptiva haurà de contenir els següents punts:

  1. Breu descripció del projecte
  2. Nombre d’equips per a la temporada 2016-2017.
  3. Nombre de fitxes escolars.
  4. Memòria i descripció de desplaçaments realitzats fora de l’illa de Mallorca per competicions federades durant l’any 2016.
  5. Memòria i descripció d’esdeveniments i proves no federades organitzats al municipi d’Alcúdia. (Corresponent al punt C del criteris de valoració)
    1. Títol.
    2. Cartell.
    3. Nombre de participants.
    4. Pressupost d’ingressos i despeses.
    5. Fotografies.
    6. Altre documentació d’interès.
  6. Balanç d’ingressos i despeses de cada un dels apartats dels Criteris de Valoració.

 Annex 6

(Aquest annex es presentarà amb la sol·licitud de la subvenció)

SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS

DADES DEL PERCEPTOR

CIF/NIF PERCEPTOR

LLINATGES I NOM/ DENOMINACIÓ SOCIAL

ADREÇA

LOCALITAT

C. POSTAL

PROVINCIA

TELÈFON

FAX

DADES BANCÀRIES

ENTITAT BANCÀRIA:

IBAN

E

S

BIC-SWIFT

Sota la meva responsabilitat, declar que aquestes dades corresponen al compte corrent o la llibreta oberta a nom de l’entitat que represent.

CERTIFICAT DE CONFORMITAT         ________________, ______ d ____________ de 2017

DE L’ENTITAT BANCÀRIA:

Aquestes dades coincideixen amb les                                                   El perceptor,

que consten en aquesta oficina:

El director / el delegat,

Signatura:____________________                                                       Signatura

(segell de l’entitat bancària)

Annex 7

Relació de factures corresponents amb l’objecte de la convocatòria de cada un dels apartats dels Criteris de Valoració

a. Per nombre de socis del Patronat Municipal d’Esports amb llicència Federativa.

Nº Factura

Data

Empresa

Concepte

Import

Data de Pagament

b. Per competicions federades fora de l’illa de Mallorca que participi com a mínim un representant del club sol·licitant.

Nº Factura

Data

Empresa

Concepte

Import

Data de Pagament

c. Per organització d’esdeveniments i proves no federades al municipi d’Alcúdia.

Nº Factura

Data

Empresa

Concepte

Import

Data de Pagament