Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 3276
Bases que han de regir la convocatòria d’ajudes per desplaçament a estudiants/es que cursin estudis superiors, cicles formatius o d’educació post obligatòria reglada o ensenyaments artístics fora de l’illa de Formentera per al curs 2016-2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió celebrada el 9 de març de 2017, i en exercici de les seues competències, sobre la base d’allò proposat (conforme a la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques), i  l’article 10.3 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars, i en virtut del Decret de Presidència de 22 de juny de 2015, publicat al BOIB número 109, de 18 de juliol de 2015, mitjançant el qual es deleguen atribucions a la Comissió de Govern i la resta d’atribucions que li atorga la legislació vigent adoptà, per unanimitat, el següent acord:

  • APROVAR les Bases que han de regir la convocatòria d’ajudes econòmiques per desplaçament a estudiants que cursin estudis superiors, cicles formatius o d’educació post obligatòria reglada o ensenyaments artístics fora de l’illa de Formentera per al curs 2016-2017, el qual figura a l'annex.
  • APROVAR la convocatòria pública per a la concessió de les subvencions a què fa referència el punt anterior.
  • APROVAR una despesa per un import de 38.000 € (trenta-vuit mil euros), amb càrrec a la partida 334.48000 dels pressuposts generals del Consell Insular de Formentera, per l’any 2017.
  • PUBLICAR les mateixes en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el Tauler d’anuncis i a la pàgina web de la corporació, als efectes legals oportuns.

ANNEX

“Bases que han de regir la convocatòria d’ajudes econòmiques per desplaçament a estudiants que cursin estudis superiors, cicles formatius o d’educació post obligatòria reglada o ensenyaments artístics fora de l’illa de Formentera per al curs 2016-2017

1. Objecte de la convocatòria

El Consell Insular de Formentera compta amb unes mesures d’ajudes econòmiques per als estudiants i estudiantes que cursen estudis fora de l’illa de Formentera. Aquestes ajudes volen corregir les desigualtats o els desequilibris entre els estudiants de l’illa amb el de la resta de la comunitat autònoma i l’estat espanyol, sobretot tenint en compte que a la nostra illa encara no hi ha una oferta formativa a l’abast de totes les inquietuds estudiantils.

Des de l'àrea d'Educació del Consell Insular de Formentera, mitjançant convocatòria pública, es volen atorgar uns ajuts per desplaçament. La voluntat és contribuir amb aquest ajut en el cost econòmic que suposa el desplaçament per motius d’estudis, i per tant convoca aquestes ajudes tant per als estudiants/es residents de Formentera, i que viuen fora del lloc residència habitual, com per als estudiants/es que hagin d’efectuar desplaçaments periòdics durant el curs acadèmic i que resideixen a Formentera.

2. Import i crèdit pressupostari

a) L’import que es destina a l'ajut té un crèdit màxim de 38.000 € (trenta-vuit mil euros) habilitat amb càrrec a la partida pressupostaria 334.48000 del pressupost anual del Consell Insular de Formentera, per l'any 2017.

b) En el cas de que l’import de les ajudes excedeixi la disponibilitat pressupostària, totes elles es reduiran de manera proporcional, en funció del nombre de sol·licitants.

3. Import de les subvencions

a) Cent cinquanta euros (150 €), per als estudiants i estudiantes que cursin els seus estudis a Eivissa i a Universitats a distància.

b) Quatre-cents cinquanta euros (450 €), per als estudiants i estudiantes que cursin els seus estudis fora de les Illes Pitiüses.

4. Persones beneficiàries

a) Aquell alumnat amb domicili familiar (empadronat) a l’illa de Formentera que cursi estudis superiors a centres públics o privats o a centres adscrits a ells, fora de l’illa. Tenint en compte que els ensenyaments d'estudis superiors comprenen els: universitaris, ensenyaments artístics superiors, ensenyaments de formació professional de grau superior, ensenyament professional d’arts plàstiques i disseny de grau superior, i ensenyament de grau superior d’esports.

b) Aquell alumnat amb domicili familiar (empadronat) a l’illa de Formentera que cursi cicles formatius o educació postobligatòria reglada, fora de l’illa, sempre que aquests no es puguin fer a Formentera.

c) Aquell alumnat amb domicili familiar (empadronat) a l’illa de Formentera que cursin ensenyaments artístics (estudis de música, dansa, art dramàtic) que no es puguin fer a Formentera.

No podran obtenir la condició de persona beneficiària, les persones en les quals concorrin en alguna de les circumstàncies previstes en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5. Termini de presentació de les sol·licituds

El termini per presentar les sol·licituds serà de vint-i-cinc dies a partir de l’endemà de la data de publicació d’aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), en qualsevol de les formes establertes en l'art. 30 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, a partir d'ara (llei 39/15 d'1 d'octubre del PACAP).

No s'acceptarà cap sol·licitud fora d'aquest termini.

Aquesta convocatòria també es farà pública al tauló d’anuncis i a la web del consell: www.consellinsulardeformentera.cat.

6. Presentació de les sol·licituds

a) Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex I, annex II i annex III d’aquestes bases.

b) Es podran presentar els documents originals en la forma establerta segons l'art. 16 de la Llei 39/15 d'1 d'octubre del PACAP.

  • De forma presencial mitjançant registre general electrònic de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), al c. de Ramon Llull, 6, CP 07800 Sant Francesc Xavier, Formentera, del Consell Insular de Formentera, i en els restants registres electrònics de qualsevol òrgan administratiu públic. Els documents presentats de manera presencial davant les Administracions Públiques seran digitalitzats d'acord amb l'art. 27 i la resta de normativa aplicable de la Llei 39/15 d'1 d'octubre del PACAP.
  • De forma telemàtica a través de l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana (OVAC), a la qual es pot accedir des de la pàgina web del Consell Insular de Formentera.

c) Els aspirants han de presentar correctament emplenats els annexos, i la documentació original adient objecte de la subvenció.

d) Si la instància o documentació original presentades fossin incorrectes o incompletes, es requerirà  l'interessat perquè en un termini de deu dies, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, d'acord amb l'art. 68 i altres exigits per la legislació específica aplicable de la Llei 39/15 d'1 d'octubre del PACAP.

7. Requisits i documentació a presentar

S'haurà de presentar degudament emplenats els següents documents preceptius. La documentació ha de ser original:

a) Model de sol·licitud, annex I.

b) Model de declaració responsable, annex II.

c) Model de sol·licitud de transferència bancària, annex III, del qual l’estudiant ha de figurar necessàriament com a titular o cotitular del compte bancari.

d) Document acreditatiu de les notes obtingudes durant el curs 2015-2016, en el cas dels sol·licitants que no s'hagin matriculat durant l'any abans esmentat, s'entendrà que han de presentar al darrer any acadèmic cursat.

e) Document de la matriculació formalitzada del curs 2016-2017, on consti les dades del sol·licitant, i nom de les assignatures. En tot cas s'haurà de realitzar com a mínim el 50 % del curs.

f) Document realitzat pel centre escolar en el cas d’estudiants que realitzin la matricula del curs per menys del 50 % del total de les assignatures, si s'escau.

El centre haurà de justificar per què la matricula té un nombre d'assignatures inferior al 50 % del total del curs, i si s'ha formalitzat per un màxim del total del curs, d’acord amb l’organització administrativa del centre o de l’expedient acadèmic.

g) Pla d’estudis complet de l’especialitat que es cursa.

h) DNI. En el cas d’alumne/a estranger: NIE o targeta de residència.

i) En el cas que en el DNI/NIE no figuri com a localitat el domicili del municipi de Formentera, certificat de convivència que acrediti el veïnatge administratiu de la persona sol·licitant i el nombre de persones.

j) En el cas que en el DNI/NIE no consti l’antiguitat de residència que ha de tenir un mínim d’un any, es justificarà mitjançant un certificat d’empadronament.

8. Requeriments de la sol·licitud

Si els annexos o documentació original requerida fossin incorrectes o incompletes, es requerirà a l'interessat per a què en un termini de deu dies, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, d'acord amb l'art. 68 i altres exigits per la legislació específica aplicable de la Llei 39/15 d'1 d'octubre del PACAP.

9. Instrucció, resolució i publicitat

L’òrgan instructor del procediment és l’àrea d’Educació del Consell Insular de Formentera, que ha de dur a terme les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució, en el marc de l’article 16 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

Una vegada realitzats els actes d’instrucció que resultin escaients, per part de la Conselleria d’Educació, Cultura i Patrimoni, com a àrea competent, amb fonament en l’informe del tècnic/jurídic, segons correspongui, es redactaran les corresponents propostes de concessió de les ajudes que s’elevaran a la Comissió de Govern, com a òrgan competent per a la concessió. A les propostes s’expressarà la identificació de les persones beneficiàries i la quantia, així com les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d’exclusió.

Les ajudes es faran públiques en el tauler d’anuncis d’aquesta corporació, i a la pàgina web del consell.

10. Casos especials

Les sol·licituds de casos especials o excepcionals no previstos en aquestes base, seran objecte d'acord puntual per la Comissió de Govern, amb informe previ dels Serveis Tècnics/Jurídics d’aquest Consell Insular de Formentera.

11. Recursos

L'acord de concessió de les ajudes exhaureix la via administrativa, i davant aquest es pot interposar, o bé, recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, és a dir, davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en el termini d’un mes des de la notificació, o bé, recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de Palma (Mallorca), en el termini de dos mesos des de la notificació.

12. Pagament

Les ajudes que atorgui el Consell Insular de Formentera es faran efectives mitjançant transferència bancària al compte indicat per l'adjudicat a l'annex III.

13. Compatibilitat

Aquestes ajudes seran compatibles amb altres que es puguin rebre les persones beneficiàries, d’altres administracions o entitats, públiques o privades.

14. Verificació i control

Les persones beneficiàries de les ajudes quedaran sotmeses al règim d’obligacions, intervencions i sancions que estableixen el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, i altra normativa que hi sigui d’aplicació.

Són obligacions, entre d’altres, de les persones beneficiàries:

a) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació de l’entitat que concedeix l’ajut i les de control financer.

b) Acreditar la realització de l’activitat al Consell Insular així com el compliment dels requisits i les condicions que determinin la concessió de l’ajuda.

Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l’ajuda podrà donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

L’incompliment d’aquestes obligacions per part de les persones beneficiàries, o l’alteració substancial de les condicions determinants de l’atorgament de l’ajuda o la concurrència de les causes de reintegrament previstes a l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i en l’article 37 de la Llei 38/2003, podrà donar lloc al reintegrament de la subvenció.

15. Causes de reintegrament

Es revocarà l’ajuda i s’haurà de reintegrar totalment o parcialment l’import rebut per les persones beneficiàries i, si escau, l’interès de demora, en els casos següents:

a) L’incompliment de la finalitat per a la qual es concedeixi l’ajuda.

b) L’obtenció de l’ajuda sense que es compleixin les condicions requerides o quan s’alterin les condicions tengudes en compte per concedir-la, sempre que sigui per causes imputables a l’entitat beneficiària.

c) La negativa a sotmetre’s a les actuacions de control previstes o l’obstrucció injustificada d’aquestes actuacions.

Per al reintegrament s’han d’aplicar els procediments previstos a aquest efecte en la legislació de finances, en els quals s’ha de garantir l’audiència a les entitats interessades. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

L’incompliment de l’obligació de justificar la finalitat d’ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més del reintegrament esmentat, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d’ajudes mentre no es faci la devolució de l’import reclamat.

16. Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regeix per aquestes bases i, en allò que no hi estigui previst, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i tota la normativa vigent que sigui d’aplicació.

17. Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal

D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, es posa de manifest que la informació facilitada pels peticionaris d’aquestes beques serà tractada en un fitxer degudament protegit per a la gestió d’aquest programa. Les persones interessades podran sol·licitar a l’administració l’exercici dels seus drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició.

Amb la presentació de la sol·licitud i la resta de la documentació requerida per participar en aquest programa, la persona interessada autoritza el Consell Insular de Formentera a facilitar les dades aportades a qualsevol altra administració o organisme sempre que així ho requereixi expressament per al compliment de les seues obligacions específiques i garanteixi, igualment, la confidencialitat de la informació.

18. Publicació

Aquestes bases es publicaran al BOIB i entraran en vigor l’endemà de la seva publicació.

 

ANNEX I

MODEL DE SOL·LICITUD

Convocatòria d’ajuts econòmics per desplaçament a estudiants que cursin estudis fora de l’illa de Formentera, curs 2016-2017

DADES DEL SOL·LICITANT

NOM I LLINATGES DE L'ALUME/A:

NÚM. DEL DNI/ NIE O TARGETA DE RESIDÈNCIA:

ADREÇA FAMILIAR:

CP:

MUNICIPI:

ADREÇA ELECTRÒNICA ALUMNE/A:

TEL. MÒBIL DE L'ALUMNE/A:

TEL. PARE / MARE:

DADES DEL CURS

NOM DEL CURS:

NOM DEL CENTRE D’ESTUDIS:

LOCALITAT DEL CENTRE:

CRÈDITS MATRICULATS:

DOCUMENTACIÓ OBLIGÀTORIA (TOTA HA DE SER ORIGINAL)

o Model de sol·licitud, annex I

o Model de declaració responsable, annex II

o Model de sol·licitud de transferència bancària, annex III

o Document acreditatiu de les notes obtingudes durant el curs 2015-16, o al darrer any acadèmic cursat.

o Document de la matriculació formalitzada del curs 2016–17, on consti les dades del sol·licitant, i nom de les assignatures. En tot cas s'haurà de realitzar com a mínim el 50 % del curs.

o Document realitzat pel centre en el cas d’estudiants que realitzin la matricula del curs per menys del 50 % del total de les assignatures, si s'escau.

o Pla d’estudis complet de l’especialitat que es cursa.

o DNI. En el cas d’alumne/a estranger/a: NIE o targeta de residència.

o En el cas que en el DNI/NIE no figuri com a localitat el domicili del municipi de Formentera, certificat de convivència que acrediti el veïnatge administratiu de la persona sol·licitant i el nombre de persones.

o En el cas que en el DNI/NIE no consti l’antiguitat de residència, que ha de tenir un mínim d’un any per sol·licitar l’ajuda, es justificarà mitjançant un certificat d’empadronament.

• Declar que les dades anterior són certes i que CONEC i accept les bases d’aquesta convocatòria.

• Declar que tenc coneixement que l’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits donarà lloc a la denegació de l’ajuda sol·licitada.

• Declar que estic al corrent de les obligacions tributàries amb el consell, comunitat autònoma i l’administració de l’estat, així com de les obligacions amb la seguretat social.

• Declar que tenc coneixement que el falsejament de la declaració responsable que s’adjunta com annex II suposarà l’obligació de reintegrar l’ajuda obtinguda i la pèrdua del dret a obtenir aquesta ajuda a les convocatòries dels anys acadèmics 2017-2018 i 2018-2019.

• Declar que no incorr en cap de les causes d’incompatibilitats o prohibició per obtenir subvencions que figuren en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).

Per tot això,

Deman: Que amb els tràmits previs oportuns s’atorgui l’ajut econòmic per desplaçament a estudiants que cursin estudis superiors, cicles formatius o d’educació post obligatòria reglada o ensenyaments artístics fora de l’illa de Formentera per al curs 2016-2017, per part d’aquest consell.

________________________, ________ d ________________ de 2017

Signatura,

A LA PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

 

 

ANNEX II

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE

Convocatòria d’ajuts econòmics per desplaçament a estudiants que cursin estudis

fora de l’illa de Formentera, curs 2016-2017

Nom i llinatges de l'alumne/a:  ______________________________________________________________ amb DNI/NIE o Targeta de residència: _________________ i domicili: _____________________________, CP: ________________, Municipi _________________________ a Formentera amb representació pròpia:

DECLAR sota la meva responsabilitat que no concorr en cap de les següents circumstàncies:

a) Haver estat condemnat mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajudes públiques.

b) Haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarat insolvent en qualsevol procediment, trobar-se declarat en concurs, estar subjecte a intervenció judicial o haver estat inhabilitat conforme a la Llei concursal sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.

c) Haver donat lloc, per causa de la qual hagués estat declarat culpable, a la resolució ferma de qualsevol contracte celebrat amb l'Administració.

d) Estar culpable la persona física, els administradors de les societats mercantils o aquells que ostentin la representació legal d'altres persones jurídiques, en algun dels supòsits de la Llei 12/1995, de 11 maig, d'incompatibilitats dels membres del govern de la nació i dels alts càrrecs de l'administració general de l'Estat, de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, o tractar-se de qualsevol dels càrrecs electes regulats en la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general, en els termes establerts en la mateixa o en la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

e) Tenir la residència fiscal en un país o territori qualificat reglamentàriament com paradís fiscal.

f) Haver estat sancionat mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions.

g) No estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions anteriorment concedides o no haver-les justificat degudament, en ambdós casos, segons resolució de l'òrgan municipal competent.

h) No estar al corrent de les obligacions tributàries o amb la Seguretat Social en el moment de presentació d'aquesta sol·licitud.

[En el cas de subvencions de quantia superior a 3.000€ HAURÀ DE PRESENTAR-SE CERTIFICAT D'ESTAR AL CORRENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I AMB LA SEGURETAT SOCIAL]

______________________, ______d ___________________ de 2017

Signatura,

A LA PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

 

 

ANNEX III

MODEL DE SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA

Convocatòria d’ajuts econòmics per desplaçament a estudiants que cursin estudis

fora de l’illa de Formentera, curs 2016-2017

DADES DEL TITULAR DEL COMPTE CORRENT

NOM I LLINATGES DE L'ALUME/A:

NÚM. DEL DNI/ NIE O TARGETA DE RESIDÈNCIA:

DIRECCIÓ:

CP:

MUNICIPI:

 

A EMPLENAR PER L'ENTITAT BANCÀRIA

Nom de l'entitat bancària:______________________________________

IBAN

BANC

SUCURSAL

DC

NÚM. DE COMPTE

Sota la meua responsabilitat declar que les dades anteriors corresponen al compte obert a nom del titular abans esmentat.

DILIGÈNCIA DE CONFORMITAT DE L’ENTITAT BANCÀRIA

Les dades antecedents coincideixen amb les que consten en aquesta oficina.

Signat: El/la director/a

(segell de la entitat)

_______________________, ________ d ____________________ de 2017

A LA PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA”

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

Formentera, 29 de març de 2017

El President

Jaume Ferrer Ribas