Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSORCI SOCIOSANITARI DE MENORCA

Núm. 2756
Aprovació definitiva de la modificació dels Estatuts del Consorci Sociosanitari de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que, inserit en el BOIB núm. 149, de 26.11.2016 i en el tauler d’Edictes del Consorci l'anunci relatiu a l'aprovació inicial de la modificació dels Estatuts del Consorci Sociosanitari de Menorca, aprovat per la Junta de Govern i pels òrgans competents de les entitats consorciades, no consta en el Registre General d’Entrada d’aquest Consorci que s’hagi presentat durant el termini de trenta dies hàbils d’exposició al públic, cap al·legació i/o suggeriment al respecte, per la qual cosa es considera elevada a definitiva la seva aprovació. Es publica a continuació el text íntegre dels estatuts aprovats als efectes que corresponguin.

 

ESTATUTS DEL CONSORCI SOCIOSANITARI DE MENORCA (TEXT REFÓS)

CAPÍTOL I

Disposicions generals

Article 1

Entitats que integren el Consorci

1.1. Amb la denominació de CONSORCI SOCIOSANITARI DE MENORCA es constitueix un consorci en el qual participen el Consell Insular de Menorca, i els Ajuntaments de Maó, Ciutadella, Alaior, es Castell, Sant Lluís, Ferreries, es Mercadal i es Migjorn Gran i el Servei de Salut de les Illes Balears i els Ajuntaments que, en el seu cas, s’incorporin amb posterioritat al Consorci segons preveuen els presents estatuts.

1.2. El nombre de membres del Consorci podrà ser ampliat amb l’admissió d’entitats públiques que vulguin col·laborar amb les finalitats del Consorci, efectuar les aportacions o prestar els serveis que en constitueixen l’objectiu.

L’acord d’admissió de nous membres haurà de ser adoptat per la Junta de Govern del Consorci, per majoria absoluta, d’acord amb el procediment previst en aquests estatuts, i formalitzat en un conveni d’adhesió que establirà les condicions d’integració i les obligacions del nou membre, així com la seva acceptació dels presents estatuts.

1.3 El Consorci queda adscrit al Consell Insular de Menorca, d'acord amb la Disposició Addicional Vigèsima de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, per disposar de majoria de vots en la Junta de Govern i en la Comissió Permanent del Consorci.

Article 2

Objectiu i finalitats

2.1. El consorci té per objecte l'actuació en matèria d'assistència i serveis socials per respondre a la dependència, dins les àrees d'atenció a la gent gran, a les persones amb manca d'autonomia personal, amb problemes familiars o d'exclusió social, als toxicòmans i als malalts mentals; així com la realització d'activitats de prevenció, protecció i promoció social i de la salut i d’atenció sanitària i sociosanitària. El Consorci realitzarà activitats assistencials (sociosanitàries i socials), preventives, rehabilitadores i docents.

2.2.Seran finalitats específiques del Consorci la prestació dels següents serveis:

2.2.1. La posta en marxa de Centre Sociosanitari de Santa Rita al municipi de Ciutadella, que és un establiment amb residència geriàtrica assistida , centre de dia i sociosanitari, promogut i construït pel Consell Insular de Menorca

2.2.2. La gestió i l’explotació de l’establiment esmentat en el punt 2.2.1 anterior.

2.2.3. La gestió dels altres centres, serveis o projectes sociosanitaris i socials que li siguin assignats des del Consell Insular o els Ajuntaments o entitats del territori de la Illa de Menorca (mancomunitats, consorcis, associacions, agrupacions, etc.).

2.2.4. La gestió dels serveis que li siguin adjudicats, assignats o concertats des de l’Administració Autonòmica, que estiguin relacionats o siguin complementaris dels establerts en l'objecte del Consorci.

2.3. Les activitats del consorci s'adreçaran principalment a l'àrea d'atenció a la gent amb necessitats diverses i podran consistir, a tall enunciatiu i no limitatiu, en l'organització, prestació o gestió dels següents serveis:

  • Serveis residencials en qualsevol de les seves modalitats: llar residència, residència assistida i habitatges amb serveis.
  • Centres de dia.
  • Serveis sociosanitaris per aquells tipus de malalts que acordi l’òrgan de govern.
  • Serveis socials per aquells tipus de necessitats que acordi l’òrgan de govern.
  • Atenció domiciliària.
  • Casals.
  • Promoció de l'acolliment familiar.
  • Qualsevol servei d’atenció a les persones.
  • La promoció i organització de campanyes o tasques preventives i de promoció de la salut.
  • El desenvolupament d'activitats d'informació, d’investigació, estudi, assessorament, dinamització, formació i divulgació, relacionades amb la salut pública que tinguin per objectiu protegir la salut de les persones i promoure la salut de la població.
  • La organització d’activitats de debat científic i de divulgació en matèria de salut i benestar social.
  • La docència i la recerca en els camps de la salut i benestar social.

2.4.Totes les que estiguin directament o indirectament relacionades amb les finalitats esmentades anteriorment i que acordi la Junta de Govern.

2.5 Les esmentades finalitats, les podrà portar a terme el mateix consorci directament o a través d’un tercer per qualsevol altra mitjà establert a la legislació de règim local per a la gestió dels serveis públics.

2.6. Qualsevol altra activitat resultant del deure de coordinació previst a l'article 36. 1 c) i 36.2 a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, LRBRL, previ compliment dels requisits establerts, sempre que estigui relacionada amb les activitats que ha fet referència en els apartats precedents.

Article 3

Personalitat i capacitat jurídica

El consorci regulat en aquests Estatuts constitueix una entitat jurídica pública, de caràcter associatiu, dotada de personalitat jurídica plena i independent de la dels seus membres, amb tota la capacitat jurídica de dret públic i privat que requereix la realització dels seus objectius.

En conseqüència, el Consorci Sociosanitari de Menorca, per mitjà dels seus òrgans representatius, podrà adquirir, posseir, reivindicar, permutar, gravar i alienar tota mena de béns, excepte els de domini públic adscrits als ens consorciats i afectes als serveis que presta el consorci, signar contractes, assumir obligacions, interposar recursos i exercitar les accions previstes a les lleis.

S’atribueixen expressament al Consorci les potestats reglamentària i d’autoorganització, la de fixar taxes, preus públics i tarifes pels serveis i activitats que presti i exercir-ne les funcions recaptatòries, la de programació o planificació, la d’investigació, d’atermenament i de recuperació d’ofici de llurs béns, la d’execució forçosa i la sancionadora, la de revisió d’ofici de llurs actes i acords, així com la resta de potestats imprescindibles que els puguin correspondre per a garantir el funcionament dels serveis que gestioni i que li puguin correspondre de conformitat amb l’ordenament jurídic vigent en cada moment.

Article 4

Règim jurídic

1. El Consorci, en tant que entitat pública de caràcter associatiu sense ànim de lucre, voluntària i constituïda per temps indefinit; es regeix per aquests estatuts, pels reglaments interns que regulin la seva organització, funcionament i ordenació de les diverses activitats i, supletòriament, per la legislació en matèria de règim local, per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i per la legislació de contractes de les administracions públiques en allò que hi resulti aplicable.

2. En relació amb el funcionament, constitució i convocatòria dels òrgans de govern i el procediment per a l'adopció dels acords, en allò no previst en aquests Estatuts, s'aplicarà l'establert per la legislació de Règim local i, en especial, les disposicions contingudes en el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, aprovat pel Reial Decret 2568/1986 i, en el seu defecte, en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

3. En relació a la separació, dissolució i liquidació del Consorci, en allò no previst en aquests Estatuts s'estarà a l'establert als articles 12 a 14 de la Llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del Sector Públic altres mesures de reforma administrativa, i supletòriament en l'establert al Codi civil relatiu a la societat civil, a excepció del règim de liquidació, en què supletòriament s'estarà a l'establert al Reial Decret Legislatiu 1/2010, de 2 de juliol, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de Societats de Capital.

4. Contra els actes dels òrgans del Consorci no subjectes a dret administratiu les persones interessades poden exercir les accions i interposar-hi els recursos que preveu la llei.

Les reclamacions prèvies a la via judicial civil o laboral s’han d’interposar davant el president o la presidenta de la Junta de Govern, a qui correspon resoldre-les d’acord amb el que estableix la legislació aplicable.

Contra els actes del Consorci subjectes a dret administratiu les persones interessades poden exercir les accions i interposar-hi els recursos que preveu la llei. A aquest efecte, posen fi a la via administrativa els actes que dicta la Junta de Govern, el president o la presidenta del Consorci i la Comissió permanent.

Article 5

Domicili

El Consorci tindrà el seu domicili a Maó, plaça de la Biosfera número 5. Això no obstant, per acord de la Junta de Govern, aquest domicili podrà ser canviat.

Article 6

Dels drets dels beneficiaris o usuaris

Es respectaran en tot moment els drets de les persones beneficiàries o usuàries dels serveis sociosanitaris i socials que el Consorci prestarà.

CAPÍTOL II

Govern del Consorci

Article 7

Òrgans de Govern

El govern del Consorci correspon als òrgans següents:

  1.  La Junta de Govern.
  2.  El president o la presidenta
  3.  El vicepresident o la vicepresidenta.
  4.  La Comissió Permanent
  5.  El/la gerent.

Secció 1

La Junta de Govern

Article 8

Composició

8.1. La Junta de Govern, òrgan superior del Consorci, està formada pels representants de cadascuna de les entitats consorciades, i en concret;

Presidència: El president o presidenta del Consell Insular, que presidirà el Consorci i la seva Junta de Govern

Vocals:

  1. Un representant designat per cadascun dels Ajuntaments membres del consorci;
  2. Un representant designat pel Servei de Salut de les Illes Balears;
  3. Dos representants designats pel Consell Insular de Menorca.

Els representants dels membres del consorci al si de la Junta de Govern seran nomenats i substituïts lliurement per les entitats consorciades. Els representants de les entitats locals han de ser nomenats pels òrgans plenaris respectius, que també hauran de designar un suplent. El nomenament s’efectuarà per un termini màxim de quatre anys que, en qualsevol cas no podrà excedir de la legislatura en què hagin estat designats.

8.1 bis. Sense perjudici de l'establert al punt anterior, el número màxim d'integrants de la Junta de Govern serà el que correspongui al grup en el qual el Consell Insular de Menorca el tingui classificat en cada moment, d'acord amb allò previst a la Disposició Addicional Dotzena de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de Racionalització i Sostenibilitat de l'Administració Local.

8.2.Assistiran a les sessions de la Junta de Govern, amb veu però sense vot, el secretari o la secretària, la persona que desenvolupi les funcions d'intervenció i el/la gerent del Consorci. També podran assistir a les reunions de la Junta de govern sens dret a vot, els assessors que hi siguin convocats.

8.3 Cada vocal designat per les entitats municipals i pel Servei de Salut de les Illes Balears disposarà d’un vot. Els vocals designats pel Consell insular disposaran d’un nombre de vots igual a la suma dels vots dels representants dels Ajuntaments i del Servei de Salut de les Illes Balears, sens comptar la presidència que disposarà del vot de qualitat. El pes del vot dels vocals del Consell Insular es distribuirà de forma que s’assignarà un vot per vocal, mentre que el president o presidenta comptarà amb la resta de vots que corresponguin al Consell i que no hagin estat assignats als seus vocals. En el cas que es produeixin noves incorporacions al consorci en l’acord d’admissió s’ha de concretar la composició de la Junta de Govern i l’assignació dels vots que corresponen a cada membre de manera que els vots que corresponguin als vocals del Consell Insular siguin igual a la suma dels vots de la resta de vocals designats per les entitats consorciades.

8.4 Per a la vàlida constitució de la Junta de Govern es requerirà la presència del president i del secretari o de les persones que legalment els substitueixin i un nombre de membres que representin la mitat més un del nombre total de vots, comptant el president; amb un mínim de tres.

Article 9

Càrrecs unipersonals

9.1.Serà president o presidenta de la Junta de Govern el president o presidenta del Consell Insular de Menorca.

9.2.Serà vicepresident o vicepresidenta de la Junta de Govern un dels seus membres que representi algun dels Ajuntaments consorciats, designat per votació entre els membres de la Junta.

9.3.El càrrec de vicepresident o vicepresidenta de la Junta tindrà una durada de quatre anys, si bé podran ser reelegits per iguals períodes de temps.

Article 10 Funcions

10.1.Corresponen a la Junta de Govern les funcions següents:

  1. La modificació dels Estatuts.
  2. L’aprovació de la incorporació de nous membres del Consorci i la separació dels que hi estiguin integrats.
  3. L’aprovació del programa general d’actuació del Consorci.
  4. Proposar l’aprovació dels pressupostos al Consell Insular de Menorca, que inclourà la plantilla, sense perjudici de l'establert a l'article 22 d'aquests Estatuts.
  5. L’aprovació de l’inventari de béns del Consorci, donant-ne compte al Consell Insular.
  6. L’aprovació de la constitució de nous òrgans del Consorci amb funcions específiques en l’àmbit de les seves competències.
  7. Determinar els recursos propis, amb les limitacions establertes a la Llei i desenvolupar la gestió econòmica conforme amb el pressupost aprovat.
  8. L’aprovació dels projectes d’obres, instal·lacions i serveis i la seva contractació, conforme amb els plans del Consorci.
  9. L'aprovació de la subrogació en els drets i obligacions dels seus membres.
  10. Acordar la realització d’activitats i la prestació de nous serveis relacionats amb les finalitats del Consorci i establir les contraprestacions a percebre.
  11. Administrar, adquirir i alienar el patrimoni del Consorci.
  12. Organitzar els serveis tècnics i administratius del Consorci.
  13. Aprovar la subscripció de tota mena de convenis i contractes.
  14. Nomenar i cessar el gerent, a proposta de la Presidència.
  15. Proposar l’aprovació de comptes al Consell Insular de Menorca, sense perjudici de l'establert a l'article 23 dels Estatuts.
  16. L’aprovació del Reglament de règim intern i de serveis del Consorci.
  17. La deliberació sobre altres qüestions de caràcter general que afectin les finalitats i objectius del Consorci.
  18. La dissolució i liquidació del Consorci.
  19. Realitzar accions legals en defensa dels drets o interessos del Consorci.
  20. Determinar, a través de l’aprovació d’un pla anual d’actuacions i inversions del Consorci, les quantitats que per sufragar les despeses d’inversió i altres operacions de capital s’han de transferir anualment a l’ens.
  21. Determinar, en el Pla anual d’actuacions i inversions del Consorci, els béns i drets de qualsevol naturalesa que s’han d’adscriure o cedir a l’ens.
  22. Concertar operacions financeres o creditícies amb bancs, caixes d’estalvi o d’antres entitats financeres, de conformitat amb què estableixi la legislació aplicable.
  23. L’aprovació de les condicions generals d’accés als llocs de treball i als càrrecs directius, règim de prestació de funcions i remuneracions, i els convenis col·lectius de treball.
  24. En general, l’exercici de quants drets i activitats li corresponguin segons les normes legals vigents, així com totes aquelles que no hagin estat específicament assignades i suposin la gestió i desenvolupament dels interessos comuns i l'activitat financera del Consorci per a la consecució dels objectius del present Consorci.

10.2.La Junta podrà delegar les funcions que li són pròpies en els altres òrgans de govern, en els seus òrgans directius o en les comissions o comitès que constitueixi a aquest efecte, llevat d’aquelles a què es refereix l’article 10.1, lletres a), b), c), d),f), o), p), q), r), t) i u). L’acord de delegació haurà de determinar expressament si es delega la potestat de resolució dels recursos que s’interposin contra els actes que es dictin en exercici de les competències delegades.

Article 11

Periodicitat de les sessions

11.1.La Junta de Govern es reunirà en sessió ordinària almenys una vegada a l’any.

11.2.La Junta de Govern es reunirà en sessió extraordinària sempre que la convoqui el president o la presidenta per iniciativa pròpia, o a petició de qualsevol entitat de les que la constitueixen.

Article 12

Convocatòria i ordre del dia

12.1.Les convocatòries de les reunions es faran per escrit amb l’ordre del dia corresponent, i seran notificades a cadascun dels membres amb una antelació mínima de set dies.

En casos d’urgència la convocatòria es farà, almenys, amb vint-i-quatre hores d’anticipació.

En aquest cas, i una vegada considerat l’ordre del dia, la Junta de Govern haurà d’apreciar la situació d’urgència per majoria absoluta dels membres presents. Si aquesta no s’estima, es procedirà a convocar la reunió de la Junta d’acord amb el que estableix el paràgraf anterior.

12.2.L’ordre del dia haurà de contenir tots els temes a tractar en les reunions que es convoquin. Fora d’aquest no es podran prendre acords vàlids llevat que, a la reunió, hi siguin presents la majoria dels membres de la Junta i es trobin representades totes les entitats consorciades, i ho consentin expressament.

Article 13

Adopció d’acords

13.1.Els acords de la Junta de Govern s’adoptaran pel vot dels vocals que representin la majoria simple dels vots dels membres que es trobin presents en el moment de la votació, sempre que hagin estat tots convocats degudament. En cas d’empat decidirà el vot de qualitat del president o la presidenta. El còmput dels vots s’efectuarà de conformitat amb allò establert a l’article 8.3 d’aquests estatuts.

13.2.S’exceptuen del règim previst en l’apartat anterior els acords relatius a l’admissió de nous membres, a la modificació dels estatuts, el nomenament del gerent i a la dissolució o liquidació del consorci que requeriran per a la seva vàlida adopció el vot favorable dels vocals que representin la majoria absoluta del nombre total de vots.

 

Secció 2

Del president o la presidenta

Article 14

Funcions

14.1.Corresponen al president o la presidenta de la Junta de Govern del Consorci Sociosanitari de Menorca les funcions següents:

  1.  Representar institucionalment al Consorci.
  2.  Formar l’ordre del dia de les sessions de la Junta.
  3.  Convocar, presidir, suspendre i aixecar les sessions, dirigir les deliberacions i decidir els empats amb el seu vot de qualitat.
  4.  Supervisar les activitats del consorci i elevar a la Junta la documentació i els informes que cregui oportuns.
  5.  Dictar les disposicions particulars que siguin necessàries per al desplegament dels acords de la Junta.
  6.  Interposar en cas d’urgència, i donar-ne compte a la Junta de Govern en la primera reunió que tenguin, tota mena d’accions, excepcions, recursos i reclamacions judicials i administratives en defensa dels drets i els interessos del Consorci.
  7.  Nomenar els representants del Consorci en els òrgans de govern, d’administració o de participació d’altres entitats, comitès, comissions, taules i altres organismes.
  8.  Aprovar les contractacions que tenguin el caràcter de contractació menor d’acord amb la normativa vigent.
  9.  Aquelles altres que li siguin expressament encomanades o li delegui la Junta de Govern d’entre les de naturalesa delegable.
  10.  La resta de competències no atribuïdes a altres òrgans.
  11.  Elevar el projecte d'aprovació inicial del pressupost anual i del compte general en els supòsits previst als articles 22 i 23 dels Estatuts.
  12.  Trametre les propostes de modificació del pressupost anual del Consorci a l'òrgan competent del Consell Insular de Menorca, de les que donarà compte a la Junta de Govern en la següent sessió que tengui lloc.
  13.  Trametre la proposta de liquidació del pressupost anual del Consorci a l'òrgan competent del Consell Insular de Menorca, de les que donarà compte a la Junta de Govern en la següent sessió que es tengui lloc.
  14.  Proposar la destinació dels romanents d'acord amb l'establert a l'article 23.3 d'aquests Estatuts.
  15.  Formular a la Junta les propostes dels reglaments de règim interior, d’organització i funcionament de les diverses activitats del Consorci.
  16.  Constituir, amb caràcter temporal, comissions o comitès amb funcions específiques en l’àmbit de les seves competències, i adscriure-hi les persones que hagin d’integrar-los.

Secció 3

Del vicepresident o de la vicepresidenta

Article 15

Funcions

El vicepresident o la vicepresidenta suplirà el president o la presidenta i n’assumirà les funcions en els casos de vacant, absència o malaltia. Exercirà, a més, les atribucions que el president o la presidenta li delegui.

 

Secció 4

De la Comissió Permanent

Article 16

Composició i funcions

16.1. La Comissió Permanent estarà formada pel president o presidenta del consorci, la persona que ostenti la gerència i de 4 vocals, elegits per la Junta de Govern entre els seus membres, entre els quals hi haurà igual nombre de representants dels Ajuntaments que del Consell Insular. Els vocals de la Comissió Permanent es renovaran cada quatre anys. Formaran part de la comissió permanent el secretari o la secretària del Consorci amb veu però sense vot.

16.2. Presidirà la Comissió Permanent el president o presidenta del Consorci, si bé podrà delegar la presidència de manera permanent en qualsevol dels membres de la Junta de Govern.

16.3. Seran competència de la Comissió Permanent;

  1. Assistir la Presidència i la Junta de Govern en l’exercici de les seves atribucions.
  2. Desenvolupar la gestió econòmica de conformitat amb el pressupost aprovat i en el marc de les facultats que li hagin estat conferides per la Junta de Govern.
  3. Les que li siguin delegades per la Junta de Govern o la presidència.

16.4. Per a la vàlida constitució de la Comissió permanent serà necessària al menys la presència de tres dels seus membres, entre els quals hi haurà d’haver el president o la persona que legalment els substitueixi. Resultaran d’aplicació a la Comissió Permanent les normes que sobre convocatòria, i majories necessàries per a la vàlida adopció dels acords que s’estableixen als presents estatuts en relació a la Junta de Govern.

Secció 4 bis

Altres òrgans col·legiats

Article 16 bis

Altres òrgans col·legiats

1. El Consorci podrà dotar-se de qualsevol altre òrgan a més dels previstos en l'apartat anterior quan això s'estimi convenient per l'assoliment de les seves finalitats o per a un més eficaç funcionament de l'entitat. L'acord de creació haurà de ser adoptat per la Junta de Govern, d'acord amb el procediment previst en aquests estatuts.

Aquests òrgans podran constituir-se amb caràcter temporal o permanent i tendran en tot cas caràcter consultiu.

Secció 5

De la Gerència

Article 17

Nomenament i naturalesa del càrrec

17.1. La Gerència serà l’òrgan executiu del Consorci.

17.2 La persona que ocupi el càrrec de Gerent l’exercirà en règim de dedicació exclusiva i restarà sotmès al règim d’incompatibilitats vigent, aplicable al personal al servei de les administracions públiques.

17.3 El lloc de gerent es determinarà a la plantilla del Consorci i constarà al pressupost. La seva provisió no podrà realitzar-se amb personal eventual.

Article 18

Funcions

18.1 Corresponen a la Gerència les funcions següents:

  1. Proposar a la Junta de Govern els programes, les estratègies i els plans plurianuals d’actuació.
  2. Dirigir i inspeccionar l'administració, el personal i els serveis del Consorci i fer executar els acords de la Junta de Govern, de la presidència i la Comissió permanent.
  3. Administrar el patrimoni i els béns del Consorci, dins els límits de les facultats que li atorgui la Junta de Govern.
  4. Autoritzar i disposar la despesa i reconèixer obligacions dins dels límits que li atorgui la Junta de Govern i, amb el mateix límit, ordenar pagaments.
  5. Vetllar per la millora dels mètodes de treball i per la introducció de les innovacions tecnològiques adequades, i també per la conservació i el manteniment dels serveis, les instal·lacions i els equipaments, així com per l’assoliment d’un adequat grau de qualitat assistencial.
  6. Preparar la documentació que, per mitjà del president o la presidenta, s’ha de sotmetre a la consideració de la Junta de Govern i informar de tot el necessari per al correcte exercici de les seves competències, particularment pel que fa a la confecció i el compliment del pressupost anual i els plans plurianuals d’actuació.
  7. Elaborar la documentació relativa als comptes del consorci.
  8. Informar periòdicament sobre el funcionament i l’estat de situació de l’entitat.
  9. Assistir a les sessions de la Junta de Govern amb veu però sense vot.
  10. Formar l’inventari.
  11. Altres funcions que li encomani la Junta de Govern o la presidència en l’àmbit de les respectives competències.

18.2. En cas que el càrrec de gerent estigui vacant, les funcions que li corresponen seran exercides per la Presidència del Consorci.

Secció 6

Funcions de secretaria i intervenció.

Art 19

Funcions de secretaria i intervenció

19.1.El Consorci disposarà de personal funcionari per a desenvolupar les funcions de secretaria i intervenció, que haurà de reunir els requisits que estableixi en cada moment la normativa vigent.

19.2.Correspon al secretari o a la secretària estendre acta dels acords presos a les reunions de la Junta de Govern i de la Comissió Permanent, la qual, degudament signada per ell mateix i amb el vist-i-plau del president o la presidenta, serà transcrita al llibre d’actes, com també totes aquelles altres funcions que siguin pròpies del càrrec.

Les certificacions dels acords de la Junta de Govern hauran de ser emeses amb aquestes mateixes signatures.

19. 3 Correspon a la intervenció el control i la fiscalització interna de l’activitat del consorci. L’interventor podrà assistir amb veu i sense vot a les reunions dels òrgans col·legiats del consorci.

 

CAPÍTOL III

Règim patrimonial, financer, pressupostari i comptable

Article 20

Patrimoni

20.1.Constitueixen el patrimoni del Consorci:

a) Els béns i els drets que li aportin les entitats consorciades.

b) Els béns de domini públic que li puguin ser adscrits per qualsevol administració consorciada i afectes als serveis que presta el Consorci, en relació amb els quals aquest ens en té l’ús, la conservació i la millora en els termes que s’estableixin.

c) Els béns i els drets que adquireixi o rebi per qualsevol títol.

20.2.El patrimoni del Consorci quedarà reflectit en l’inventari corresponent, que revisarà i aprovarà anualment la Junta de Govern i haurà de remetre còpia al Consell Insular de Menorca.

Article 21

Recursos

Per a la realització dels seus objectius, el Consorci disposarà dels recursos següents:

a) Les aportacions realitzades per les entitats consorciades.

b) Els rendiments dels serveis que presti.

c) Els productes del seu patrimoni.

d) Els crèdits que s’obtinguin.

e) Les subvencions, els auxilis, els ajuts i els donatius.

f) Les taxes i preus públics que, en el seu cas i d'acord amb la normativa vigent, pugui establir.

g) Qualssevol altres que puguin correspondre al Consorci, d’acord amb les lleis.

Article 22

Règim pressupostari, comptabilitat i control econòmic

22.1. La Junta de Govern proposarà inicialment l'aprovació del pressupost anual d'ingressos i despeses abans del 30 d'octubre de cada any, per aplicar-lo a l'exercici econòmic següent, transcorregut aquest termini, sense que la Junta de Govern hagi adoptat l'acord corresponent, aquesta facultat de proposta correspondrà a la Presidència del Consorci; sense perjudici que se'n doni compte de la Junta de Govern del Consorci un cop hagi estat aprovat inicialment.

Així mateix, correspondrà a la Presidència del Consorci proposar les modificacions del pressupost anual del Consorci i la liquidació del pressupost que haurà de trametre a l'òrgan competent del Consell Insular i de les que haurà de donar compte a la Junta de Govern un cop hagin estat aprovades.

El pressupost anual del Consorci, les modificacions que escaiguin i la liquidació pressupostària s’integraran en el pressupost general del Consell Insular de Menorca i en la liquidació corresponent.

22.2. El règim pressupostari i comptable i de control serà l’aplicable al Consell Insular de Menorca.

Les bases d'execució del pressupost regularan la gestió pressupostària pel que fa, entre d'altres, a les competències per a l'autorització o disposició de despeses, als dipòsits dels fons i persones autoritzades per al seu moviment i a l'operatòria en pagaments.

22.3 El Consorci estarà sotmès a control financer intern per part de la Intervenció, i a control extern, per part de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears.

Article 23

Aprovació dels comptes i aplicació de resultats

23.1. Abans del 30 de juny de cada any la Junta de Govern proposarà l'aprovació del compte del Consorci al Consell Insular.

Transcorregut el termini abans establert, sense que la Junta de Govern hagi adoptat aquest acord, correspondrà a la Presidència del Consorci la facultat de proposar l'aprovació del compte, que haurà de trametre a l'òrgan competent del Consell Insular, donant-ne compte a la Junta de Govern un cop hagin estat aprovades.

El compte general del Consorci formarà part del compte general del Consell Insular de Menorca.

23.2.La Presidència proposarà al Consell Insular la destinació dels romanents de l’exercici anterior, els quals es redistribuiran conformement a la normativa vigent i a les necessitats que es consideri prioritari atendre.

23.3 A més, cada any portarà a terme una auditoria dels comptes del Consorci, sota la responsabilitat de la Intervenció del Consell Insular de Menorca.

 

 

CAPÍTOL IV

Règim del personal i de contractació

Article 24

Règim de personal

24.1. El Consorci podrà sol·licitar als seus membres l’adscripció al Consorci de personal de les seves plantilles, qualsevol que sigui el règim de la seva relació d’ocupació.

24.2. El personal al servei del Consorci podrà ser funcionari o laboral procedent exclusivament d'una reassignació de llocs de treball de les administracions participants. La contractació de personal del Consorci es regeix pels principis de capacitat, mèrit, publicitat i concurrència.

24.3 El règim jurídic del personal al servei del Consorci serà, amb caràcter general, el que resulti d'aplicació al del Consell Insular de Menorca. Les retribucions del personal del Consorci no podran superar les establertes per al Consell Insular per llocs de treball equivalents.

24.4 La plantilla del consorci no podrà incloure llocs de treball que s'hagin de cobrir mitjançant personal eventual.

24.5. Les administracions consorciades facilitaran al Consorci el personal necessari per a la realització de les tasques i funcions que siguin precises amb vista a una adequada i eficaç prestació dels serveis de la seva competència en els termes de la normativa que resulti d'aplicació.

Article 25

Règim de contractació amb tercers

La contractació de béns i serveis serà sotmesa a les normes que regulen la contractació de les administracions públiques.

CAPÍTOL V

Separació i dissolució

Article 26

Dissolució

El Consorci Sociosanitari de Menorca es dissoldrà per acord dels membres que l’integren, adoptat en els termes que preveu l’article 13.3, per les següents causes:

  1. Compliment de la finalitat del consorci
  2. Acord adoptat per la majoria absoluta dels ens consorciats.
  3. Impossibilitat legal o material de continuar el seu funcionament
  4. Incompliment de l’objecte
  5. Transformació del consorci en un altre ens

Article 27

Liquidació dels béns

L’acord de dissolució determinarà la forma en què s’ha de procedir a la liquidació dels béns que pertanyen al Consorci i a la reversió de les obres i les instal·lacions existents, segons les directrius següents:

a) La Junta de Govern en adoptar l'acord de dissolució nombrarà un liquidador; en defecte d'acord s'aplicarà l'establert a l'article 14.2 de la Llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del Sector Públic i altres mesures de reforma administrativa.

b) En cap cas el procés de dissolució i liquidació del Consorci no podrà implicar la paralització, la suspensió o el no-desenvolupament dels serveis i activitats assistencials, docents i de recerca que porti a terme. Els ens que hagin encomanat la gestió de serveis públics al consorci podran, pel que fa als serveis i les activitats assistencials, adoptar les mesures que considerin adequades per tal de garantir-ne la continuïtat.

c) El nomenament de liquidador no comportarà alteració en el funcionament dels òrgans govern fins que es faci efectiva la liquidació.

d) En qualsevol supòsit de dissolució, els béns i drets cedits o adscrits al consorci per les entitats consorciades revertiran en l’entitat que els va aportar.

En allò no previst per a la dissolució del Consorci en aquests Estatuts, s'estarà a l'establert a l'article 14 de la Llei 15/2014, de 16 de setembre.

Article 28

Separació de les entitats consorciades

28.1. La separació del consorci d’algun dels seus membres podrà realitzar-se amb un pre-avís d’un any, en els termes establerts als articles 12, 13 i 14 de la Llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del Sector Públic i altres mesures de reforma administrativa.

L'exercici del dret de separació produirà la dissolució del Consorci llevat que la resta de membres, acordin la seva continuïtat i segueixin romanent en el consorci, almenys, dues administracions.

28.2. En cas que la separació sigui aprovada, un cop verificats el compliment dels requisits establerts en el paràgraf anterior, si cal fer liquidació parcial a instàncies de l’entitat de què es tracti o per acord de la Junta de Govern, aquesta s’efectuarà seguint les mateixes normes que estableix l’article 27 i l'article 13.2 de la Llei 15/2014, de 16 de setembre.

28.3 L'efectiva separació del Consorci es produirà una vegada la Junta de Govern hagi determinat la quota de separació, llevat del cas en què l'entitat que es separi tengui deutes amb el Consorci, supòsit en què serà efectiva la separació des de la data de pagament del deute.

Disposició Addicional Primera

Personal integrat en la plantilla del Consorci amb anterioritat a l'entrada en vigor de la Llei 27/2013 de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local (LRSAL)

Sense perjudici de l'establert a l'article 24 d'aquests Estatuts (règim de personal) els llocs de treball integrats en la plantilla de consorci amb anterioritat a l'entrada en vigor de la Llei 27/2013 de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local (LRSAL) s'inclouran en el pressupost del Consell Insular de Menorca, com a personal adscrit a aquest Consorci. A aquests efectes la proposta d'aprovació del pressupost al Consell Insular haurà d'adjuntar en tot cas proposta d'aprovació de la plantilla de personal.

No obstant l'anterior, serà competència del Consell Insular l'aprovació o modificació de qualsevol instrument de gestió de personal del Consorci que tengui afectació pressupostària, prèvia proposta de l'òrgan competent del Consorci d'acord amb l'establert en aquests Estatuts o per qualsevol acord de delegació o desconcentració interorgànica que acordi o hagi acordat el Consorci.

Disposició Addicional Segona

Personal per desenvolupar funcions de secretaria i intervenció

El Consorci haurà de disposar de personal que desenvolupi les funcions de Secretaria (fe pública i assessorament legal preceptiu), Intervenció (fiscalització de la gestió econòmica – financera i pressupostària) i, sempre que sigui necessari, Tresoreria, per qualsevol de les formes de desenvolupament d'aquestes funcions previstes a la normativa vigent. Mentre no es resolgui un altra cosa, sempre de conformitat amb la normativa vigent, aquestes funcions seran desenvolupades per les persones responsables de la secretaria, la intervenció i la tresoreria del Consell Insular de Menorca o els funcionaris en qui aquestes deleguin.

Disposició transitòria

L’exercici pressupostari de constitució del Consorci s’inicia en la data de la seva creació i finalitza el 31 de desembre del mateix any.

Disposicions finals

1. Aquests estatuts entraran en vigor, prèviament aprovats per les entitats promotores del Consorci, l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i el Consorci s’haurà de constituir en el termini d’un mes comptador a partir de la seva publicació.

2. En tot allò no previst en aquests estatuts hom s’atendrà al que disposa la legislació local.

Maó, 24 de febrer de 2017

La Presidenta del Consorci

Maria Cabrisas Pons

Per delegació Decret Presidència del CIM

núm. 111 de 13 de juliol de 2015 ( BOIB núm. 109 de 18.7.2015)