Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

Núm. 3029
Creació d'una Borsa de subalterns-notificadors, agrupació professional, personal funcionari interí de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern va adoptar el següent acord a la sessió ordinària celebrada el 10 de març de 2017:

Primer. Aprovar la convocatòria específica d'una borsa de subaltern-notificador, agrupació professional, personal funcionari interí de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

Segon. Aprovar les bases específiques que a continuació es transcriuen:

"BASES ESPECÍFIQUES PER A LA CREACIÓ D'UNA BORSA DE SUBALTERN-NOTIFICADOR, AGRUPACIÓ PROFESSIONAL, PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ DE L'AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY.

PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.

L'objecte d'aquesta convocatòria és la creació d'una borsa de subalterns-notificadors, funcionari interí, mitjançant el sistema de concurs oposició, per cobrir amb caràcter temporal les necessitats urgents de provisió de llocs de treball de subalterns-notificadors, agrupació professional.

SEGONA. REQUISITS.

Per ser admesos a la realització de les proves selectives, els aspirants han de reunir els següents requisits:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, sens perjudici del que disposa l'article 57 (Accés a l'ocupació pública de nacionals d'altres estats), de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'estatut bàsic de l'empleat públic.

b) Haver complit els 16 anys d'edat en la data de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds. I no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei a l'Estat, a les comunitats autònomes o a l'administració local, ni acomiadat d'acord amb el corresponent procediment, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funció pública.

d) No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi el corresponent exercici de les funcions.

e) No trobar-se afectat per cap de les causes d'incapacitat previstes a la legislació vigent.

f) Estar en possessió, o en condicions d'obtenir-lo en la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, del títol de graduat escolar, batxiller elemental, títol de Formació Professional de primer grau o equivalent. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, s'ha d'aportar la corresponent documentació que n'acrediti l'homologació oficial.

g) Estar en possessió del permís de conduir automòbils de la classe B, així com el de la classe A2, i disposar d'un mitjà de locomoció propi per desplaçar-se als diferents llocs de treball que li siguin assignats (mitjançant declaració jurada).

h) Acreditar el coneixement de la llengua catalana, nivell B1.

TERCERA. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament, dins el termini dels 10 dies naturals a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), i es dirigiran al Sr. Alcalde de la Corporació. Si el darrer dia de presentació fos dissabte o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al dia següent hàbil. També podran presentar-se per les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú

Les instàncies presentades en la forma prevista en el dit article 16.4, no seran admeses encara que consti que s'enviaran abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, si no es tramet a la Regidoria de Recursos Humans per fax (971.344.175), tèlex o telegrama, la justificació de l'enviament amb la data de remissió de la sol·licitud del dia en què s'envia.

El model normalitzat de sol·licitud, que serà el model oficial d'instància, es trobarà a disposició de les persones interessades al Registre General d'Entrada d'aquest Ajuntament, i a la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, www.santantoni.sedelectronica.es, a partir de l'obertura del termini per a la seua presentació.

Per ser admès i, si escau, prendre part en les proves selectives corresponents, les sol·licituds hauran de consignar les dades i acompanyar la documentació que acrediti els requisits i els mèrits descrits.

2. A més de les dades de caràcter personal i professional que constin a la sol·licitud, els aspirants hauran de consignar les dades i acompanyar la documentació (excepte si aquesta fos ja a l'Ajuntament, segons regulen: l'article 13 de la Llei 39 / 2015 del procediment administratiu comú.; el Reial Decret 1178/1994, de 5 d'agost, sobre procediment d'atorgament, modificació i extinció d'autoritzacions, i el l'article 119.1.e) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; per a la qual cosa haurà de declarar-ho en la instància, aportant suficient informació perquè aquesta pugui ser localitzada), que s'indica a continuació:

a) Manifestar que es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en aquestes Bases per a la plaça en qüestió, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.

b) Acompanyar fotocòpia compulsada del Document Nacional d'identitat o passaport en vigor.

c) Els aspirants hauran de relacionar els mèrits que disposin, seguint el mateix ordre d'exposició que consta al barem de mèrits. Aquests mèrits hauran de ser acreditats documentalment mitjançant certificats, diplomes, títols, etc., originals o fotocòpies compulsades.

3. Els aspirants amb discapacitat hauran de presentar còpia del document de l'IBAS o equivalent que acrediti aquesta circumstància i la seua capacitat per al desenvolupament de les funcions i tasques corresponents a la plaça que es convoca, i sol·licitar les possibles adaptacions de temps i mitjans per a la realització de l'exercici en què aquesta adaptació sigui necessària.

4. Amb caràcter previ a la publicació de la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, els aspirants dels altres estats membres de la Unió Europea o d'estats extracomunitaris la llengua oficial dels quals no sigui el castellà, han d'acreditar-ne el coneixement mitjançant la realització d'una prova, en la qual exclusivament es comprovarà que posseeixen el nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita del castellà.

No obstant això, no hauran de realitzar aquesta prova els qui estiguen en possessió del Diploma d'Espanyol com a llengua estrangera (nivell intermedi), regulat pel Reial Decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen els diplomes d'espanyol com llengua estrangera (DELE), o del certificat d'aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d'idiomes.

També estaran exempts de realitzar aquesta prova, els estrangers que acreditin haver prestat serveis en qualsevol administració pública espanyola durant almenys un any o ja haguessin superat aquesta prova en alguna convocatòria anterior, i els que hagin obtingut una titulació acadèmica espanyola.

5. L'alcalde de Sant Antoni de Portmany, per si mateix o a proposta del tribunal qualificador, podrà sol·licitar amb l'efecte que sigui procedent que els interessats acreditin els punts en què se suposi que hagin incorregut en inexactitud o falsedat a l'hora de formular la sol·licitud corresponent .

6. La presentació de la instància implica, a l'efecte de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, el consentiment dels afectats per a la seua utilització perquè la gestioni de l'Àrea de Recursos Humans, i és obligatori emplenar-la. Es disposa, en tot cas, dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes previstos en la legislació vigent, i el responsable del fitxer és l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

QUARTA. ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el batle de Sant Antoni de Portmany, o el regidor delegat, dictarà una resolució en el termini màxim de quinze dies naturals, per la qual declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. I es farà pública la designació del tribunal qualificador així com la fixació del lloc, la data i l'hora d'inici de les proves del concurs oposició, i la valoració de mèrits.

Aquesta resolució serà publicada a la seu electrònica de l'Ajuntament (www.santantoni.sedelectronica.es/board), al tauler d'anuncis, a l'apartat d'ocupació pública i serà exposada en el tauler d'anuncis de la corporació. Es concedirà un termini de cinc dies hàbils per a esmenes i possibles al·legacions. Les al·legacions que es puguin presentar es resoldran en el termini màxim dels 15 dies hàbils següents, comptadors des de la seua presentació. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions s'han d'entendre desestimades.

La llista provisional d'aspirants admesos i exclosos es considerarà automàticament elevada a definitiva si no es presenten reclamacions. Si n'hi haguessin, seran estimades o desestimades, si fos necessari, en una nova resolució per la qual s'aprovarà la llista definitiva, que serà publicada a la seu electrònica de l'Ajuntament (www.santantoni.sedelectronica.es/board), en el tauler d'anuncis, a l'apartat d'ocupació pública i serà exposada en el tauler d'anuncis de la corporació.

CINQUENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR.

El tribunal qualificador estarà constituït per un nombre senar de membres, no inferior a cinc, havent de designar-se'n el mateix nombre de suplents. Haurà de comptar amb un president, un secretari que actuarà amb veu però sense vot, i els vocals que determini la convocatòria. La seua composició serà predominantment tècnica, i els vocals hauran d'estar en possessió de titulació o especialitat igual o superior a les exigides per a l'accés a la plaça/lloc de treball de subaltern-notificador.

Així mateix, en la mesura de les possibilitats, s'estarà al que regula la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament, ni sense el seu president, ni sense el seu secretari, i les seues decisions es prendran per majoria.

La Regidora Delegada de Governació, Interior i Protecció Civil de Sant Antoni de Portmany nomenarà els membres del tribunal i els seus suplents. El tribunal tendrà la consideració d'òrgan dependent de la seua autoritat.

La designació nominal dels membres, que inclourà la dels seus respectius suplents, es farà per decret de la regidora delegada de Governació, Interior i Protecció Civil, i es publicarà a la seu electrònica de l'Ajuntament (www.santantoni.sedelectronica.es/board), al tauler d'anuncis, a l'apartat d'ocupació pública i serà exposada en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

El tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors o especialistes per a totes o alguna de les proves.

Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i ho notificaran a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les causes previstes a l'article 23, de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú, o si han realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a la plaça que es tracta, durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.

Així mateix, els aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades al paràgraf anterior, d'acord amb el que preveu l'article 24, de la mateixa Llei 39/2015, del procediment administratiu comú.

SISENA. PROVA PER ACREDITAR EL REQUISIT DE CONEIXEMENT DE LA LLENGUA CATALANA.

Amb caràcter previ a l'inici dels exercicis del procés selectiu, els aspirants que no hagin demostrat estar en possessió dels certificats o títols acreditatius del coneixement de la llengua catalana hauran de realitzar una prova del nivell B1.

Aquesta prova tendrà caràcter obligatori i el seu resultat serà Apte o No apte.

La qualificació de No apte o la no compareixença de l'aspirant, donarà lloc a la seua exclusió del procés selectiu.

Els resultats obtinguts únicament seran vàlids en l'àmbit de les convocatòries que es facin a la vegada, i no generen cap dret respecte d'altres procediments selectius de cap mena.

Per a la realització i avaluació de les proves de llengua catalana es comptarà amb els serveis d'un tècnic assessor, que portarà a terme les proves necessàries per determinar l'aptitud dels candidats.

SETENA. INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ PER A LA BORSA.

El procediment de selecció serà el de concurs oposició, ja que es considera el sistema més adequat, ja que permet una millor aplicació dels principis de mèrit i capacitat, així com la valoració de l'experiència laboral, atesa l'especificitat de la plaça, garantint alhora el principi d'igualtat en la selecció. Per raons d'eficiència, practicitat i celeritat, les proves de selecció s'iniciaran amb la fase d'oposició i continuaran amb una altra fase posterior de concurs. La puntuació obtinguda en la fase de concurs s'aplicarà únicament a aquells candidats que superin la fase d'oposició.

FASE DE CONCURS.

Aquesta fase únicament serà aplicable als aspirants que superin la fase d'oposició.

Els mèrits que el tribunal qualificador valorarà en la fase de concurs, seran els següents, sempre que hagin estat prèviament acreditats en el termini i condicions establerts en les bases:

a) Mèrits professionals o Nivell d'experiència.

a.1) Per serveis prestats a l'Administració (ja sigui en propietat, interinament o en règim de contracte laboral), exercint funcions pròpies de la plaça objecte de la convocatòria, per períodes mensuals complets, demostrables mitjançant certificació de l'administració corresponent: a raó de 0.20 punts per mes complet.

a.2) Per serveis prestats com a professional, exercint funcions pròpies de la plaça objecte de la convocatòria, per períodes mensuals complets, demostrables mitjançant certificació o factura de l'empresa/administració corresponent, en empreses privades en activitats relacionades amb la plaça convocada, a raó de 0.10puntos per mes complet.

La puntuació màxima en aquest apartat a) serà de 10 punts.

b) Cursos de formació i perfeccionament:

No seran objecte de valoració els cursos de grau, llicenciatura, diplomatura ni doctorat. Ni aquells que formin part d'un pla d'estudis per a l'obtenció d'una titulació acadèmica.

b.1) Formació reglada (impartida per centres oficials i/o homologats):

Formació Professional de grau superior: 1 punt.

b.2) Formació no reglada: cursos, jornades, seminaris, etc., que tenguin relació directa amb les funcions corresponents al lloc de treball, realitzats o impartits en centres oficials, sempre que es presenti el corresponent diploma o certificat d'aprofitament/assistència o equivalent (La formació, amb relació directa amb les funcions corresponents al lloc de treball, realitzada en centres que no siguin oficials puntuarà el 50 % que les realitzades o impartides en centres oficials):

- De 5 a 19 hores: 0.10 punts

- De 20 a 29 hores: 0.20 punts

- De 30 a 39 hores: 0.30 punts

- De 40 a 60 hores: 0.50 punts

- Més de 60 hores: 0.75 punts

La puntuació màxima per a l'apartat b.2): 3 punts.

c) Coneixements de llengua catalana.

Es valoraran els certificats expedits per l'EBAP o per l'òrgan competent en matèria de política lingüística.

Nivell B2 o equivalent: 0,50 punts.

Nivell C1 o equivalent: 1 punt.

Nivell C2 o equivalent: 1,5 punts.

Nivell LA o equivalent: 0,50

Es valorarà únicament el certificat que correspongui al nivell més alt aportat, a excepció del certificat corresponent a Llenguatge Administratiu en què la puntuació s'acumularà al certificat més alt.

d) Coneixements de llengües estrangeres (la puntuació màxima serà de 2,5 punts):

Nivell A1: 0,25 punts.

Nivell A2: 0,50 punts.              

Nivell B1: 1 punt.

nivell B2: 1,5 punts.

Nivell C1: 2 punts.

Nivell C2: 2,5 punts.

Es valoraran els certificats emesos per l'Escola Oficial d'Idiomes o equivalents, i únicament es valorarà el certificat del nivell superior presentat per cada llengua.

FASE D'OPOSICIÓ.

La fase d'oposició constarà de la següent prova de caràcter obligatori i eliminatori:

PROVA DE CARÀCTER TEÒRIC I PRÀCTIC.

La prova consistirà en un exercici de caràcter teòric i pràctic, compost per un o diversos supòsits i a contestar preguntes breus o tipus test, directament relacionades amb les funcions a desenvolupar i amb l'annex del temari que consta a la convocatòria. Es valorarà de 0 a 50 punts. El tribunal en determinarà la durada.

Durant la realització d'aquest exercici, els aspirants podran fer servir els textos legals no comentats que portin en suport de paper.

Es valorarà la capacitat de raonament, la correcta interpretació de la normativa aplicable, l'adequada formulació de conclusions i els coneixements exposats.

L'exercici es puntuarà amb un màxim de 50 punts i els aspirants que no superin els 25 punts seran eliminats.

La qualificació definitiva dels aspirants serà la suma dels punts obtinguts en les fases d'oposició i de concurs.

VUITENA. RELACIÓ D'APROVATS

Finalitzades i valorades les proves selectives, si és el cas, el tribunal qualificador exposarà al tauler d'anuncis de la corporació, la relació de provisional d'aspirants que hagin superat totes les proves eliminatòries, per ordre de puntuació obtinguda, i del Document Nacional d'Identitat.

Tots els aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de l'exposició, per efectuar les reclamacions que considerin oportunes o sol·licitar la revisió de la seua qualificació davant del tribunal. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyats d'un assessor.

El tribunal tendrà un termini de cinc dies hàbils per resoldre les reclamacions i, tot seguit, farà pública la llista definitiva d'aspirants (i dels seus respectius Documents Nacionals d'Identitat), que hagin superat totes les proves eliminatòries, per ordre de puntuació obtinguda , com a integrants d'una Borsa per a cobertura de vacants, possibles substitucions i resta de supòsits que d'acord amb la normativa vigent permetin el nomenament de funcionaris interins.

NOVENA. FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL.

L'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, d'acord amb les seues necessitats i per ordre rigorós de puntuació i en crida única i individual, nomenarà amb caràcter de funcionari interí els professionals necessaris atenent les necessitats concretes que hagin d'atendre de forma urgent.

Si oferida la plaça, la persona interessada no es presenta o no presenta la documentació requerida a les bases Segona, Tercera i Desena, en els temps que en cada cas se li comuniqui, s'oferirà la plaça al següent de la llista, consumint el seu torn i decaient el seu dret.

El procediment per a cobrir interinament les places o llocs vacants, serà el següent:

1. L'Ajuntament contactarà telefònicament amb el candidat un màxim de 3 vegades i mitjançant l'enviament d'un correu electrònic. Correspon a les persones aspirants l'obligació de facilitar i actualitzar en tot moment el número de contacte telefònic i l'adreça de correu electrònic.

2. En cas de no poder contactar amb el candidat, passarà automàticament al darrer lloc de la borsa.

3. Si l'aspirant no accepta la proposta de contracte, passaria automàticament al darrer lloc de la borsa i podrà ser contractada la persona que ocupi el lloc immediatament següent de la llista.

4. Tanmateix la persona candidata mantindrà la seua posició a la borsa i quedarà en situació de suspensió provisional, en els següents casos:

a) trobar-se en situació d'IT, paternitat,

b) haver estat sotmesa a intervenció quirúrgica i trobar-se hospitalitzada.

5. Quan acabi el contracte de treball, l'aspirant tornarà a ocupar el lloc de prelació que tenia dins de la borsa de treball, abans de l'inici del seu contracte.

L'Ajuntament de Sant Antoni pot deixar sense efecte aquest nomenament si transcorreguts dos mesos des del seu començament es produeix una manifesta inidoneïtat de la persona proposada per al desenvolupament de les funcions pròpies del seu lloc de treball, i aquest període es considera com part integrant del procés selectiu,

La borsa de treball tendrà una vigència de cinc anys, comptadors des de la seua data d'aprovació, sens perjudici que pugui quedar sense efecte per l'aprovació de nous procediments selectius de places fixes.

DESENA. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS.

L'aspirant proposat haurà de presentar al Registre General de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, en el termini de cinc dies naturals, a partir de la publicació de la llista definitiva d'aprovats, si no els hagués presentat anteriorment, els següents documents:

a) Fotocòpia compulsada de document d'afiliació a la Seguretat Social.

b) Documentació acreditativa de serveis prestats en altres administracions (als efectes de càlcul d'antiguitat).

Qui ja tengui condició de personal al servei de l'Administració Pública estarà exempt de justificar les condicions i requisits ja acreditats per obtenir l'anterior nomenament. En aquest cas, s'haurà de presentar certificat de l'organisme públic del qual depenguin, acreditatiu de la seua condició i de la resta de circumstàncies que constin al seu expedient personal.

ONZENA. NOMENAMENT I PRESA DE POSSESSIÓ

Una vegada que l'aspirant seleccionat hagi presentat la documentació, i si aquesta està conforme, l'òrgan oportú de la corporació efectuarà el corresponent nomenament com a funcionari interí, d'acord amb la proposta del tribunal qualificador, que tendrà caràcter vinculant.

Efectuat el nomenament, l'opositor nomenat haurà de prestar el jurament o la promesa i prendre possessió en el termini de tres dies hàbils, comptadors a partir del dia següent en què se li notifiqui el nomenament. Qui no prengui possessió en aquest termini, sens perjudici de causa justificada, quedarà en situació de cessant.

DOTZENA. INCIDÈNCIES.

El tribunal qualificador queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes i les incidències que es plantegin, i prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les bases. Abans de la constitució del tribunal qualificador, s'atribueix a la Junta de Govern Local la facultat d'aprovar i interpretar aquestes bases i resoldre les incidències i els recursos que poguessin donar-se.

Dins d'aquestes facultats s'inclouen les de desqualificar els aspirants i, en conseqüència, no puntuar les seues proves, quan aquells vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau.

TRETZENA. IMPUGNACIÓ.

Les presents bases, i tots els actes administratius que es derivin tant d'aquestes com de les actuacions del tribunal qualificador, es podran impugnar conforme al que estableix Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

CATORZENA. PERÍODE DE PRÀCTIQUES.

Els aspirants proposats que siguin nomenats com a funcionaris interins tendran la consideració de funcionaris en pràctiques.

El període de pràctiques es durà a terme en cada nomenament, excepte en aquells amb idèntiques funcions i tendrà una durada d'1 mes des de la presa de possessió. Durant aquest període de pràctiques tendran els mateixos drets retributius que la resta.

Finalitzat el període de pràctiques, el responsable del departament corresponent emetrà un informe al respecte argumentant la qualificació d'APTE o NO APTE.

En el supòsit de no emetre resolució expressa es considerarà que el candidat ha obtingut la qualificació d'apte, en aquest cas es produirà la renovació automàtica del seu nomenament com a funcionari interí.

Per contra, si durant el període de pràctiques, s'emet un informe motivat amb la qualificació de NO APTE, s'acordarà el seu cessament. Aquesta resolució s'ha de traslladar a la mesa general de negociació de l'Ajuntament, declarant-se, en el seu cas, l'exclusió definitiva del candidat de la corresponent borsa.

 

ANNEX 1. TEMARI GENERAL

Tema 1. La Constitució de 1978. Significat, estructura i contingut. Principis generals. L'organització de l'Estat en la Constitució. La Corona. Les Corts Generals: composició, atribucions i funcionament. El poder judicial. Les comunitats autònomes. L'Administració Local.

Tema 2. L'Administració local: principis generals. El municipi: concepte, elements, organització i competències. Les comarques. La província: concepte, elements organitzatius i competències. L'illa, a la comunitat autònoma de les Illes Balears (amb especial referència al seu òrgan de govern: Consell Insular).

Tema 3. L'acte administratiu: concepte, classes i elements. Motivació, la seua notificació. Eficàcia i validesa dels actes administratius.

Tema 4. Principis generals del procediment administratiu. Normes reguladores. Dimensió temporal del procediment administratiu, dies i hores hàbils; còmput de terminis. Recepció i registre de documents. Fases del procediment administratiu general. El silenci administratiu.

Tema 5. Nocions sobre els recursos administratius. Concepte i classes. La jurisdicció contenciosa administrativa. El recurs contenciós administratiu. Les parts. Actes impugnables.

Tema 6. Ubicació de centres, serveis i dependències de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

Tema 7. Concepte de document, registre i arxiu. Funcions del registre i de l'arxiu. Classes d'arxius. Criteris d'ordenació d'arxius. Especial consideració a l'arxiu de gestió.

Tema 8. Distribució de documents, objectes i correspondència. Maneig de màquines reproductores, enquadernadores i altres anàlogues. Treballs d'oficina.

Tema 9. Correspondència: el servei postal: classes de productes postals, característiques. Categories i modalitats de la correspondència postal. El gir, el telegrama. Sistemes de franqueig. Tècniques d'empaquetat i transport.

Tema 10. La informació i atenció al ciutadà. La informació telefònica. La informació oral/presencial. La informació escrita. El llenguatge administratiu. Procediment de reclamacions i suggeriments.

Tema 11. Màquines auxiliars d'oficina: multicopistes, reproductores, enquadernadores, destructores i centraletes telefòniques. Les fotocopiadores: característiques i maneig.

Tema 12. Mesures preventives i pautes d'actuació davant una emergència. Norma bàsica d'autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicats a activitats que puguin donar origen a situacions d'emergència.

Tema 13. Nocions bàsiques d'informàtica: concepte de processador de textos, base de dades, fulls de càlcul i correu electrònic. Intranet: concepte.

Tema 14. Emmagatzematges i moviments de material. Trasllat de càrregues.»

El que s'exposa al públic a l'efecte del Reial Decret 364/1995, de 10 de març.

 

Sant Antoni de Portmany, 20 març 2017.

 

L'alcalde,

José Tur Torres.