Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 2779
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques a proposta del director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni i President de la Mesa de la subhasta pública, per la que se adjudiquen dos locals en el passeig del Born, 17 – 3a i 4a plantes de Palma (Expedient DGTPFP 204/2016 PATRIM)
Antecedents
1. La Comunitat Autònoma de les Illes Balears és propietària de dos locals, situats al passeig del Born, 17, 3a i 4a plantes de Palma, amb les dades registrals, cadastrals i d’inventari que es detallen en les taules següents:
Immoble |
Local Born 3a planta |
|
Actius Fixos |
100000012626-0 |
100000012624-0 |
Domicili |
Passeig del Born, 17, 3a planta |
|
Població |
Palma |
|
Urbana/Rústica |
Urbana |
|
Referència cadastral |
9602805DD6890D0004XQ |
|
Tom |
5644 |
|
Llibre |
260 |
|
Foli |
198 |
|
Inscripció |
16 |
|
Finca registral |
9309 |
|
Registre núm. |
8 |
|
IDUFIR |
7028000084595 |
|
Valoració/Tipus mínim |
1.899.197,14 |
|
Adscripció |
Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat |
Immoble |
Local Born 4a planta |
|
Actius Fixos |
100000012629-0 |
100000012628-0 |
Domicili |
Passeig del Born, 17, 4a planta |
|
Població |
Palma |
|
Urbana/Rústica |
Urbana |
|
Referència cadastral |
9602805DD6890D0005MW |
|
Tom |
5644 |
|
Llibre |
260 |
|
Foli |
200 |
|
Inscripció |
16 |
|
Finca registral |
9310 |
|
Registre núm. |
8 |
|
IDUFIR |
7028000084601 |
|
Valoració/Tipus mínim |
1.961.808,54 |
|
Adscripció |
Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat |
Els immobles s’han subhastat com a cos cert i en aquest sentit s’adjudiquen i han constituït els lots 1 i 2, respectivament.
2. Les finques es varen desafectar del domini públic i es varen desadscriure de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat mitjançant la Resolució del director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni, de 2 de gener de 2017 (BOIB núm. 8, de 19 de gener de 2017).
3. El Consell de Govern de les Illes Balears, va declarar l’alienabilitat de les finques per Acord del Consell de Govern de 10 de febrer de 2017, pel qual es declara l’alienabilitat i s’autoritza l’alienació en subhasta pública a l’alça, de dos locals situats en el passeig del Born, 17, 3a i 4a plantes, de Palma, atès que no es consideren necessaris per prestar servei públic a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb reserva en cessió d’ús gratuïta temporal, a l’empara del segon paràgraf de l’article 54 de la Llei 6/2001 (BOIB núm. 18, d’11 de febrer de 2017).
4. Les finques sortiren a la venda, en subhasta pública a l’alça, en primera convocatòria, en virtut de l’Acord del Consell de Govern de 10 de febrer de 2017.
5. La subhasta pública convocada en virtut de l’Acord abans esmentat, estableix la condició prevista en el punt 2 de l’Acord de Consell de Govern de 10 de febrer de 2017:
Disposar que la subhasta pública convocada té com condició la prevista en l’article 54.2 de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el sentit que, una vegada que s’hagi adjudicat el bé i el licitador l’hagi pagat en els terminis assenyalats en el Reglament de desplegament de la Llei del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l’entrega efectiva i formal de l’immoble es durà a terme el 30 de desembre de 2019.
I en la clàusula desena del Plec de condicions en l’annex del 10 de febrer de 2010 s’estableix:
A l’empara de l’article 54.2 de la Llei 6/2001, d’11 d’ abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l’entrega efectiva i formal dels béns adjudicats es durà a terme el 30 de desembre de l’any 2019. Durant el període comprès entre l’adjudicació i el pagament del bé adjudicat i el 30 de desembre de 2019, s’entendrà que el bé queda en cessió d’ús gratuïta i temporal a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La presentació d’una oferta implicarà l’acceptació d’aquesta condició.
6. La Mesa de la subhasta convocada a l’efecte, en les sessions dels dies 6, 8 i 13 de març de 2017, va examinar la documentació i va obrir les ofertes econòmiques de l’únic licitador, FELIU BORNE REAL ESTATE, SL, amb CIF B57681876, representada pel senyor Manuel Montis Suau, amb DNI 42944322X.
7. En la sessió del 13 de març de 2017, la Mesa de la subhasta, en aquesta convocatòria pública, va proposar l’adjudicació a l’entitat FELIU BORNE REAL ESTATE, SL, representada pel senyor Manuel Montis Suau, una vegada complerts tots els requisits documentals i econòmics prevists en el marc de la subhasta.
8. El senyor Manuel Montis Suau, va consignar, dins el termini i en la forma escaient, les quantitats corresponents al 20 % del tipus de licitació:
Lot 1: tres-cents setanta-nou mil vuit-cents quaranta-tres euros amb un cèntim (379.843,01 €).
Lot 2: tres-cents noranta-dos mil tres-cents seixanta-cinc euros amb un cèntim (392.365,01 €).
Fonaments de dret
1. Els articles 53, 54.2 i 88 a de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 49, de 24 d’abril), i la resta de disposicions aplicables concordants.
2. Els articles 94, següents i concordants del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 192, de 24 de desembre).
3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d’abril).
4. El Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
5. El Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
6. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost).
7. El Decret 49/2016, de 22 de juliol, pel qual es nomena director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques de l’Administració de la Comunitat Autònoma de las Illes Balears (BOIB núm. 93, de 23 de juliol).
8. El Codi Civil, Reial decret de 24 de juliol de 1889 (Gaseta núm. 206, de 25 de juliol).
9. El Decret de 8 de febrer de 1946, pel qual se aprova el Text refós de la Llei hipotecària (BOE núm. 58 de 27 de febrer).
Proposta de resolució
Propòs a la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques que dicti una resolució en els termes següents:
1. Adjudicar amb caràcter definitiu a l’entitat FELIU BORNE REAL ESTATE, SL, amb CIF B57681876, representada pel senyor Manuel Montis Suau, amb DNI 42944322X, amb domicili al carrer Sant Jaume, 7, baixos, de Palma, com a cos cert, les finques amb les dades registrals, cadastrals i identificatives detallades en el punt 1 dels antecedents d’aquesta proposta de resolució.
2. El preu de l’adjudicació és:
Lot 1: dos milions cent seixanta-dos mil euros (2.162.000 €).
Lot 2: dos milions tres-cents dotze mil euros (2.312.000 €).
3. Requerir el senyor Manuel Montis Suau, en la representació que ostenta, perquè ingressi l’import de les diferències a la tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dins el termini de 15 dies naturals, des del dia següent a la notificació de la Resolució, amb l’advertència del perjudici de pèrdua de la fiança en cas de no efectuar-lo.
Les diferències entre la consignació i l’oferta final, que s’han d’ingressar, per cada un dels lots són:
Lot 1: un milió set-cents vuitanta-dos mil cent cinquanta-sis euros amb noranta-nou cèntims (1.782.156,99 €).
Lot 2: un milió nou-cents denou mil sis-cents trenta-quatre euros amb noranta-nou cèntims (1.919.634,99).
Ambdós casos, l’adjudicatari ha d’aportar al Servei de Patrimoni, els originals dels ingressos per continuar la tramitació administrativa, notarial i registral.
4. Deixar constància que els locals objecte de subhasta pública, passaran a ser ocupats, en els termes de la convocatòria, en cessió d’ús gratuïta i temporal durant el termini previst, i s’aplicarà la normativa prevista en la legislació de patrimoni de les Illes Balears.
5. Notificar la Resolució al senyor Manuel Montis Suau, en la representació que ostenta, a la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, a la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat, a la Intervenció General, al Servei de Dipositaria, a la Tresoreria i a l’Agència Tributària de les Illes Balears.
6. Oferir a l’adjudicatari, l’opció d’optar entre l’atorgament d’escriptura pública o l’emissió de la corresponent certificació administrativa, a l’empara de la clàusula desena del plec de condicions.
7. Facultar el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni, i el cap del Servei de Patrimoni, per expedir les certificacions necessàries per fer la inscripció registral del canvi de titularitat dels béns adjudicats.
8. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
9. Anotar el contingut d’aquesta Resolució en l’Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, una vegada formalitzats tots els requeriments continguts en aquesta Resolució.
Palma, 17 de març de 2017
El director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni
José Luis Gil Martín
Conforme amb la proposta. En dict resolució
La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques
Catalina Cladera i Crespí