Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SON SERVERA

Núm. 2738
Convocatòria d'una borsa de tècnic/a de Medi Ambient

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Natalia Troya Isern, batlessa de l’Ajuntament de Son Servera (Illes Balears), ha resolt mitjançant el decret núm. 2017-0452, de 15 de març, el següent:

Resolució de la Batlia per la qual es convoca un concurs-oposició per formar part d’una borsa de treball de TÈCNIC DE MEDI AMBIENT de l’Ajuntament de Son Servera (Illes Balears), ), per a la cobertura, com a personal funcionari amb caràcter d’interinitat, de les necessitats que puguin subvenir per les necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l’augment de la demanda, baixes laborals, jubilacions, llicències,  vacances, etc.

D’acord amb la legislació vigent en matèria de personal, i en ús de les atribucions conferides a l’article 21.1.g) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de Bases del Règim Local i l’article 41.14 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’Organització i funcionament de règim jurídic de les Entitats locals

R E S O L C 

Primer.- Aprovar la convocatòria, així com les bases (annex I) pel sistema de concurs-oposició, d’una borsa de treball de TÈCNIC DE MEDI AMBIENT de l’Ajuntament de Son Servera (Illes Balears),  per a la cobertura de les necessitats que puguin subvenir per les necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l’augment de la demanda, baixes laborals,  jubilacions, llicències, vacances, etc.

Segon.- Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria i que s’adjunten com a annex I de la present resolució.

Tercer.- Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l’Ajuntament de Son Servera.

Quart.- Comunicar la publicació de la convocatòria a la Junta de Personal d’aquest Ajuntament.

Contra aquesta resolució que posa fi a la via administrativa, pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant l’ Alcalde/essa d’aquest Ajuntament, en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’ 1 d’ octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; o bé interposar directament recurs contenciós – administratiu, davant el Jutjat o la Sala que resulti competent, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciós – Administrativa. Si s’optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós – administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s’hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això, sense perjudici que es pugui interposar qualsevol altre recurs estimi més convenient en el seu dret.

 

SON SERVERA

  

ANNEX  I
BASES DE LA CONVOCATÒRIA

1.Normes generals

1.1Es convoca un concurs-oposició per a la constitució d’una borsa de treball de TÈCNIC DE MEDI AMBIENT de l’Ajuntament de Son Servera (Illes Balears), per a la cobertura, com a personal funcionari amb caràcter d’interinitat, de les necessitats que puguin subvenir en el servei, com ara necessitats urgents derivades de l’augment de la demanda, baixes laborals (per IT, maternitat, etc),  jubilacions, llicències, vacances, etc.

1.2El procediments de selecció dels aspirants s’efectuarà mitjançant convocatòria pública, que consistirà, per una banda, en una fase d’oposició, consistent en la realització i superació d’un seguit de proves i, per l’altra, en una fase de valoració dels mèrits que es detallen en aquesta convocatòria.

1.3En primer lloc es durà a terme la fase d’oposició i en segon lloc, i només per a aquelles persones aspirants que superin la fase d’oposició, la fase de concurs.

1.4L’ordre de prelació de la borsa de treball restarà determinat per la qualificació obtinguda en el procés selectiu, resultant del sumatori entre la fase d’oposició i la fase de valoració dels mèrits. En cas que es produeixin empats, aquests es resoldran atenent successivament els criteris següents:

  • Major puntuació obtinguda quant a cursos de formació.
  • Majors de 18 anys en cerca de la primera ocupació.

1.5En el cas de persistir l’empat, es resoldrà per sorteig.

1.6Dita plaça està dotada, mensualment, amb el sou aproximat següent: 1.991,68,-euros/mensual.

2.Carecterístiques i funcions de la plaça

2.1Caràcterístiques: funcionari interí. Escala d’Administració Especial, sub-escala tècnic mitjà, grup A, subgrup A2, 100% de jornada.

2.2Funcions de tècnic de Medi Ambient d’acord amb la valoració de la plaça objecte de la present.

Funcions més significatives del lloc de treball:

- Coordinació, seguiment i control dels serveis municipals de recollida de residus sòlids urbans, inclosa la gestió del Parc Verd de Son Servera i el seguiment dels contractes vigents.

- Informar en allò que és de la seva competència.

- Coordinació, seguiment i control del servei municipal de neteja viària i jardineria (inclòs el seguiment del contracte vigent)

- Disseny, coordinació i/o execució d’activitats divulgatives i d’educació ambiental, inclosa l’elaboració de material informatiu.

- Instrucció d’expedients sancionadors per infraccions en matèria de residus, publicitat dinàmica i tinença d’animals.

- Tramitació d’expedients per a l’expedició de llicències per a la tinença d’animals potencialment perillosos i certificats d’inscripció al registre municipal d’animals potencialment perillosos.

- Actuacions en matèria de platges del terme municipal de Son Servera (banderes blaves, neteja, etc.).

- Gestió de les instal·lacions municipals d’acollida d’animals abandonats.

- Coordinació d’actuacions en relació al control de plagues (processionària del pi, becut vermell, desratització i desinsectació de clavegueram, etc.).

- Control i seguiment de la jardineria i arbrat municipal (incloent el control de la contracta vigent).

- Suport transversal a altres departaments en temes ambientals.

3.Requisits i condicions dels aspirants

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, dels quals han d’estar en possessió durant tot el procés selectiu:

a)Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici d’allò disposat a l’article 57 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refús de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, o estranger amb residència legal a Espanya.

b)Tenir 16 anys d’edat complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.

c)Estar en possessió de qualsevol de les següents diplomatures, enginyeria tècnica o equivalent: Ciències Ambientals, Biologia, ciències del Mar, Geografia, Geologia, Química, Física, Enginyeria Industrial, Enginyeria forestal o agrònoma, o estar en les condicions d’obtenir-la en la data en què acabi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions obtingudes a l’estranger, la persona aspirant haurà d’estar en possessió de la credencial que n’acrediti l’homologació o de la credencial per a l’exercici de la professió corresponent.

d)Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.

e)No haver estat separat del servei, mitjançant expedient disciplinari, de cap de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat, per sentència ferma, per a l’exercici de funcions públiques. Igualment, no estar sotmès a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi, en el seu estat, l’accés a la funció pública si es tracta d’aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola, d’acord amb el que estableix la lletra a) d’aquesta base.

f)No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l’exercici de les funcions del cos, l’escala o l’especialitat en què s’inclouen les places ofertes.

g)Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana corresponents al nivell del certificat B2, nivell mitjà, de la Direcció General de Política Lingüística, de l’EBAP, de l’Escola Oficial d’Idiomes o equivalents. En el cas que els aspirants optin per acreditar els coneixements  de llengua catalana mitjançant l’aportació del títol o certificat oficial corresponent, els títols vàlids seran els expedits o  homologats pels organismes competents i d’acord amb la legislació vigent quant a aquesta matèria. En el cas que no es tengui dita titulació, es farà una prova prèvia de català del nivell establert, la qual serà qualificada d’apte o no apte. La qualificació determinarà la permanència de la persona aspirant en la convocatòria, de forma que si resulta no apta, serà eliminada de la mateixa.

h)Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals, per tal que la Corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

4.Sol·licituds

4.1Les persones interessades a participar en el concurs han de presentar una sol·licitud (model ANNEX II de les presents) per a la borsa convocada mitjançant les presents bases i, necessàriament les persones aspirants hauran d’indicar un telèfon (o varis), així com el correu electrònic -si en tenen-, de contacte, per tal de procedir a la gestió de la borsa, en aplicació de la bases 10.2 de les presents.

4.2Les sol·licituds s’han de presentar al registre de l’Ajuntament de Son Servera o en la forma que estableix l’article 66 de la Llei 39/2015, d’ 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. La sol·licitud s’ha de registrar i així mateix s’ha de segellar tota la documentació que s’hi adjunti.

4.3El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) . Es publicarà també a la pàgina web municipal (www.sonservera.es) i al tauler municipal d’anuncis.

4.4Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones interessades han d’adjuntar:

a)Fotocòpia compulsada del Document Nacional d’Identitat (DNI) o, en el cas de no ser espanyol,  del document oficial acreditatiu de la personalitat.

b)Original o fotocòpia compulsada dels requisits exigits a la bases 3 de les presents.

c)Original o fotocòpia compulsada dels mèrits a valorar.

5.Admissió d’aspirants

5.1En el termini de 10 dies, comptador des de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, es publicarà en el tauler d’anuncis i al web (www.sonservera.es) de l’Ajuntament de Son Servera, la resolució per la qual s’aprovi la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos, amb la indicació de les causes de la dita exclusió. En el cas que no hi hagi persones excloses s’elevarà a definitiva.

5.2En tot cas, amb la finalitat d’evitar errors i, si es produeixen, possibilitar-ne l’esmena dins el termini i en la forma escaient, els aspirants han de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses sinó, a més, que els seus noms consten a la llista de persones admeses pertinent.

5.3Els aspirants exclosos o omesos disposaran d’un termini de DEU (10) DIES, comptadors des de l’endemà de la dita publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se’ls advertirà que es tindrà per no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.

5.4Acabat el termini al qual fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si s’escau, les sol·licituds, la Batlia de la Corporació dictarà una resolució, que aprovarà la llista definitiva d’admesos i exclosos. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.  La resolució indicarà també el nomenament del tribunal qualificador, els llocs i les dates de realització de la prova específica de llengua catalana per als aspirants que no hagin acreditat documentalment la titulació requerida.

5.5Contra aquesta resolució, l’esmentada al punt anterior, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant el batle president, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació de la mateixa (article 124 de la Llei 39/2015, d’ 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques o recurs contenciós administratiu, d’acord, d’acord amb el que preveuen els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació, davant el jutjat contenciós administratiu.

6.Tribunals de valoració

6.1Els òrgans encarregats de la selecció són els tribunals de valoració que estaran formats per:

- President: el secretari de la Corporació.

- Vocals: Quatre funcionaris de carrera.

- Secretari: funcionari de carrera.

6.2Els membres dels tribunals de valoració s’han d’abstenir d’intervenir-hi, i ho han de notificar a l’autoritat que els va nomenar, quan hi concorrin les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’ 1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

6.3Tots els membres de les comissions tècniques o tribunals percebran les dietes que els corresponguin per l’assistència a les sessions, d’acord amb el que preveu el Decret 54/2002, de 12 d’abril, que estableix les indemnitzacions dels membres dels tribunals i de les comissions tècniques de valoració de les convocatòries de selecció i proveïment de llocs de treball de l’Administració autonòmica de les Illes Balears (BOIB núm. 48, de 24 d’abril de 2002).

7.Procediment selectiu: Fase d’oposició

7.1La puntuació màxima global de la fase d’oposició és de 80 punts.

7.2Les diferents proves que conformen la fase d’oposició es duran a terme amb caràcter previ a la valoració de mèrits, i seran avaluables. Seran eliminatòries sempre i quan les diferents persones aspirants no assoleixin la puntuació mínima per a cada prova, de forma que no podran passar a la següent si no es supera la prova anterior.

7.3Així mateix, els successius anuncis realtius a la realització del procediment selectiu es faran públics a la plana web de l’Ajuntament de Son Servera i al tauler municipal d’anuncis.

7.4Entre la finalització d’una prova i el començament de la següent haurà de transcórrer un termini mínim de tres dies hàbils i un termini màxim de dos mesos, excepte si les persones aspirants hi renuncies expressament. No obstant això, mitjançant resolució motivada de la Presidència del Tribunal Qualificador, aquest termini es pot modificar.

7.5Proves que conformen la fase d’oposició:

- Primer exercici: qüestionari tipus test. De caràcter obligatori i eliminatori.

Consisteix en un qüestionari tipus test de quarata pregustes relatives al temari recollit a les presents bases (ANNEX III.Temari -tant de la part comuna com de la part específica).

Les preguntes encertades esvaloraran amb 1 punt i les errades restaran amb -0’25 punts.

Per poder superar aquest exercici s’ha d’obtenir una puntuació mínima de 20 punts sobre el màxim possible de 40.

En aquest exercici es valorarà la capacitat de raonament, la sistemàtica en el plantejament, els coneixements de la matèria i la claredat en l’exposició.

- Segon exercici: exercici pràctic. De caractèr obligatori i eliminatori.

Es desenvoluparà per escrit, durant un període màxim de dues hores i consistirà en resoldre un o varis supòsits pràctics relacionats amb les funcions pròpies de la plaça, proposats pel Tribunal en relació a la part específica de l’annex de temari.

Per poder superar aquest exercici s’ha d’obtenir una puntuació mínima de 20 punts. El màxim de puntuació és de 40 punts. Si no s’obté aquesta puntuació mínima, no es considerarà superada la fase d’oposició i ja no es passarà a valorar els mèrits de les persones aspirants que es trobin en aquesta situació.

Durant la realització d'aquesta prova els aspirants podran en tot moment fer ús dels textos legals, col·leccions de jurisprudència i llibres de consulta dels quals venguin proveïts.

En aquest exercici es valorarà fonamentalment la capacitat de raonament, la sistemàtica en el plantejament, la formulació de conclusions i el coneixement i l'adequada interpretació de la normativa aplicable.

Tots els aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des del dia següent a la publicació de l’anunci amb els resultats provisionals al tauler d’anuncis de l’Ajuntament, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes o sol·licitar la revisió dels seus exàmens davant el tribunal.

 

8.Procediment selectiu: Fase de valoració de mèrits

El tribunal qualificador avaluarà els mèrits al·legats i justificats pels aspirants que hagin superat la fase d’oposició. La puntuació màxima que es pot obtenir en aquesta fase és de 40 punts.

Es valoraran els següents mèrits:

1.Per serveis prestats com a personal estatutari o laboral a l'Administració local, relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual o similar, o superior: 1 punt per any treballat, amb un màxim de 10 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada pels aspirants, es desprengui que l’experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s’haurà de presentar certificat de l’Administració en el qual s’indiqui la data d’alta i baixa en ella així com el lloc de treball ocupat.

Quant a l’experiència, es valorarà tant l’experiència adquirida amb convenis entre l’Administració pública i l’INEM en règim de col·laboració social, com la que correspongui a cobertura de places per a les quals hagi existit un procés de selecció previ.

No es valoraran els serveis prestats per a l’Administració pública en virtut d’un contracte administratiu subjecte a la Llei de contractes. Tampoc es valoraran els serveis prestats en qualitat de personal funcionari eventual o de confiança, de conformitat amb l’establert a l’article 20.4 de la Llei de 3 d’abril de 2007, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2.Per serveis prestats com a personal estatutari o laboral a l'Administració pública (excepte els valorats a l’apartat 1, a l’Administració local) relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual o similar, o superior: 1 punt per any treballat, amb un màxim de 6 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada pels aspirants, es desprengui que l’experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s’haurà de presentar certificat de l’Administració en el qual s’indiqui la data d’alta i baixa en ella així com el lloc de treball ocupat.

Quant a l’experiència, es valorarà tant l’experiència adquirida amb convenis entre l’Administració pública i l’INEM en règim de col·laboració social, com la que correspongui a cobertura de places per a les quals hagi existit un procés de selecció previ.

No es valoraran els serveis prestats per a l’Administració pública en virtut d’un contracte administratiu subjecte a la Llei de contractes. Tampoc es valoraran els serveis prestats en qualitat de funcionari eventual o de confiança, de conformitat amb l’establert a l’article 20.4 de la Llei de 3 d’abril de 2007, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

3.Per serveis prestats fora de l'Administració pública per compte aliena, relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual o similar, o superior: 0'50 punts per any treballat, amb un màxim de 4 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada pels aspirants, es desprengui que l’experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte es presentarà:

- certificat de l’entitat o empresa en el qual s’indiqui la data d’alta i baixa en ella així com el lloc de treball ocupat. Es complementarà amb un informe de vida laboral emès per la Seguretat Social on s’especifiqui la data d’alta i baixa en l’activitat corresponent.

4.Per cursos de formació i perfeccionament relacionats amb la plaça afectada o llocs convocats, impartits per institucions públiques i/o privades. Es valoraran en tot cas els cursos d’informàtica a nivell d’usuari i el curs bàsic de prevenció de riscs laborals. No es valoraran cursos d’idiomes: 0 a 10 punts (per ser valorat aquest mèrit s'hauran d'aportar documents en els quals es desprengui clarament la durada dels cursos, i en el seu cas, la qualificació obtinguda. En defecte d'especificació de la durada dels cursos per hores, es valoraran com a cursos de 0 a 20 hores). La valoració es realitzarà d'acord amb la següent escala:

a.- Cursos de 0 a 20 hores: 0'2 punts per curs
b.- Cursos de 21 a 40 hores: 0'3 punts per curs
c.- Cursos de 41 a 60 hores: 0'4 punts per curs
d.- Cursos de 61 a 100 hores: 0'6 punts per curs e.- Cursos de més de 100 hores: 0,8 punts per curs

No es valoraran en aquest apartat titulacions superiors a les exigides com a mínim a les bases.

5.Coneixements orals i escrits de llengua catalana.

En aquest apartat es valoraran els certificats expedits per l’EBAP i els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística o equivalents, fins a una puntuació màxima de 3 punts:

  • Nivell C1 (abans C): 3 punts Nivell C2 (abans D): 4’5 punts Nivell LA (abans E): 0’50 punts

Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s’acrediti, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s’acumularà a la de l’altre certificat que s’acrediti. En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d’algun certificat o sobre la puntuació que s’hi ha d’atorgar, es pot sol·licitar un informe a la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d’Educació i Cultura.

Els coneixements de llengua catalana únicament es puntuen dins aquest apartat.

L’ordre de classificació definitiva dels aspirants serà el resultat de sumar les puntuacions obtingudes en la fase d’oposició i en la fase de concurs.

En cas d’empat es donarà prioritat a la major puntuació obtinguda a la fase d’oposició. Si l’empat continua, es tindrà en compte la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit “serveis prestats a l’Administració Pública” i, si continua, en la valoració del mèrit “serveis prestats fora de l’Administració”. En el cas de persistir la igualtat, es resoldrà per sorteig.

8.1Conclosa la valoració dels mèrits , les comissions tècniques faran públiques en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Son Servera i en qualsevol altre mitjà que es consideri oportú la llista de puntuacions obtingudes pels aspirants amb indicació del número de Document Nacional d’Identitat (DNI). Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.

8.2Els aspirants disposaran d’un termini de 3 dies naturals, comptats a partir de l’endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional de mèrits dels concurs.

9.Resolució de la convocatòria

9.1El termini per a la resolució del concurs serà de dos mesos comptador des del dia que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. El batle president de la Corporació podrà ampliar aquest termini fins a un mes més.

9.2El tribunal de valoració elevarà al batle president de la Corporació les llistes definitives dels aspirants seleccionats, per ordre de prelació.

9.3El batle president dictarà la resolució escaient, que ordeni la publicació en el tauler municipal d’anuncis i al web (www.sonservera.es) de la Corporació, al BOIB i a la pàgina web municipal, de la composició final de la borsa amb indicació de tots els integrants, l’ordre de prelació i la puntuació obtinguda.

10.Adjudicació

10.1L’oferta i adjudicació de llocs de treball es farà sempre segons l’ordre de prelació de les persones incloses en la borsa corresponent, sempre que compleixin els requisits exigits per ocupar el lloc de treball ofert.

10.2Les persones interessades tenen l’obligació d’incorporar-se en la data que es resolgui. L’Ajuntament de Son Servera, es compromet a notificar-se’ls la data d’inici amb 2 dies d’ antelació. Dita notificació es pot dur a terme mitjançant mitjans telefònics i/o telemàtics.

10.3El fet de no incorporar-se dins  termini al lloc de treball adjudicat, sense causa justificada, o la renúncia al nomenament ofert implicaran que la persona afectada sigui exclosa de la borsa corresponent, llevat que hi concorri alguna de les circumstàncies següents, oportunament justificada:

a)Període d’embaràs o el corresponent a la maternitat o situacions assimilades.

b)Malaltia

11.Funcionament i vigència de la borsa de treball

11.1Les persones que formen part d’aquesta borsa a l’efecte d’oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible.

Estan en la situació de no disponible aquelles persones integrants de la borsa de treball que es trobin en situació d’incapacitat temporal o d’embaràs, en descans per maternitat o paternitat, adopció o acolliment (permanent o preadoptiu) i excedència per cura de fills menors de 12 anys o ascendents dependents.

Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball d’aquesta borsa.

A aquest efecte, el departament de Recursos Humans amb la presència d’una persona representant dels treballadors com a testimoni, es posarà en contacte telefònic o telemàtic amb un màxim de tres intents amb la persona que correspongui, li comunicarà el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s’incorpori al lloc de treball. Quedarà constància a l’expedient, mitjançant una diligència, de què aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.

Dins el termini màxim d’un dia hàbil a comptar des de la comunicació (telefònica o per correu electrònic), o dos dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb la contractació. Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renúncia expressament a la contractació, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació, perdrà el seu lloc a la llista de les persones aspirants seleccionades i passarà a ocupar el darrer lloc (és a dir, no quedarà exclòs de la borsa de treball), i el departament de Recursos Humans avisarà a la següent de la llista.

Si alguna de les persones integrants d ela borsa renuncien tres vegades seguides a diferents ofertes de feina (és a dir, no manifesta la conformitat a incorporar-se al lloc de feina, renúncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació), serà definitivament exclòs de la borsa de treball a tots els efectes.

Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el seu lloc de treball, es reincorporarà novament a la borsa de treball ocupant el mateix lloc inicial de la llista.

11.2La borsa serà vigent durant el termini màxim de tres (3)  anys des que es publiqui la resolució de constitució de la mateixa al BOIB, de conformitat amb l’article 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.

12.Nomenament

1.Una vegada efectuades les resolucions de nomenament, la persona nomenada haurà d’iniciar la seva relació professional amb l’Ajuntament de Son Servera en el termini de dos dies hàbils comptats a partir del dia següent a la notificació de la resolució de contractació,  la qual es podrà dur a terme amb mitjans telefònics o telemàtics. Els qui no acceptin la resolució de contractació en el termini indicat sense causa justificada no podran ésser contractats com a personal laboral temporal d’aquest Ajuntament.

2.Les circumstàncies que permeten nomenar personal funcionari interí són les següents:

a)Ocupar llocs de treball vacants que corresponen a personal funcionari de carrera, mentre no es proveeixin reglamentàriament.

b)Ocupar llocs de treball vacants com a conseqüència de jubilació.

c)Substituir personal funcionari de carrera amb reserva de llocs de treball o en situació de llicència, quan la durada d’aquesta llicència ho requereixi.

d)Substituir les situacions de baixes mèdiques, maternitat, vacances, etc.

e)Substituir la reducció de jornada el personal funcionari de carrera quan les necessitats del servei ho requereixin. En aquest supòsit, l’Ajuntament pot establir que la relació laboral interina sigui a temps parcial.

f)Desenvolupar programes temporals que responen a necessitats no permanents de l’Ajuntament.

g)Subvenir necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d’increment de l’activitat.

3.Les persones aspirants que siguin cridades i donin la seva conformitat a un nomenament hauran de presentar, en el termini màxim de dos dies hàbils comptats a partir del dia en que manifestin la conformitat, els documents següents, referits sempre a la data d’expiració del termini de presentació de sol·licituds:

3.1Còpia autenticada o fotocòpia compulsada del títol exigit o certificació acadèmica que acrediti que té cursats i aprovats els estudis necessaris per a l’obtenció del títol corresponent, juntament amb la documentació que ha abonat els dreta per a la seva expedició.

3.2Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat funcional pel desenvolupament de les funcions adients.

3.4Declaració jurada o promesa que no ha estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l’Estat, de les comunitats autònomes, ni entitats locals, ni estat inhabilitat/da per a l’exercici de funcions públiques.

3.5Certificat de coneixements de la llengua catalana requerit.

No podran ser nomenats els qui no presentin la documentació en el termini indicat, llevat dels casos de força major, i si se’n dedueix que manquen d’algun dels requisits.

13.Vigència d’aquesta borsa

Aquesta borsa extraordinària tindrà una vigència màxima de 3 anys des que es publiqui la resolució de constitució al BOIB, de conformitat amb l’article 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.

14.Norma final

En allò no previst en les bases serà d’aplicació el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refús de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic; la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de Bases del Règim Local; el Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local; el Reial Decret 1/1995, de l’Estatut dels Treballadors; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; Decret 30/2009, de 22 maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

 
ANNEX II
MODEL DE SOL·LICITUD

Nom i cognoms

DNI núm.

Domicili

Població

Telèfon

Correu electrònic

M A N I F E S T :

Primer.- Que complesc i accept totes i cadascuna de les condicions exigides en les bases de la convocatòria per presentar-me al concurs-oposició d’una borsa de treball de TÈCNIC/A DE MEDI AMBIENT de l’Ajuntament de Son Servera (Illes Balears), d’acord amb la resolució de la Batlia núm. ___________________.

Segon.- Que DECLAR SOTA JURAMENT que no he estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l’Estat, a les Comunitats Autònomes o a les Entitats Públiques, i no trobar-me en situació d’inhabilitació per a l’exercici de les Funcions públiques.

S O L·L I C I T :

Ésser acceptat/ada per a l’esmentada convocatòria.

(   ) Sol·licit certificació de serveis prestats a l’Ajuntament de Son Servera (assenyaleu amb una X, si escau).

DOCUMENTACIÓ QUE ADJUNT: (assenyaleu la casella adient)

Document nacional d’identitat (DNI)

Titulació mínima exigida

Titulació de català (nivell B2)

Titulació mèrits

Son Servera, ___________________________________________

BATLIA DE L’AJUNTAMENT DE SON SERVERA (ILLES BALEARS)

  

 

ANNEX III.
Temari

(A) Part comuna:

1. La Constitució Espanyola de 1978. Principis generals. Els drets fonamentals dels espanyols. Garantia dels drets i llibertats.

2. Organització territorial de l'Estat. Principis constitucionals. Les comunitats autònomes. Els estatuts d'autonomia: contingut i reforma; l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears: competències i institucions. Els consells insulars. Administració municipal: principis constitucionals i regulació jurídica.

3. El municipi: concepte i elements. L'organització i competències municipals. L'organització municipal. Els òrgans municipals de govern i les seves competències i funcionament.

4. L'organització administrativa: concepte. Principis d'actuació de les administracions públiques. Submissió de l'Administració a la llei i al dret: formes de submissió. Fonts de dret públic: enumeració, jerarquia, fonts escrites: lleis, ordenances, reglaments i bans.

5. L'acte administratiu: concepte, elements. Contingut, motivació, forma i eficàcia dels actes administratius. La revisió dels actes en via administrativa: revisió d'ofici i recursos administratius.

6. Procediment administratiu: principis generals; concepte i classes; fases del procediment administratiu. Dimensió temporal: dies i hores hàbils, còmput de terminis. Registre d'entrada i sortida de documents administratius a les Corporacions locals: caràcter i contingut, presentació d'instàncies i documents a les oficines municipals. Document administratiu electrònic. L'administrat: concepte, capacitat i representació.

7. Els béns de les entitats locals: concepte, classes i règim jurídic. Béns de domini públic local. Béns patrimonials locals. La Llei de patrimoni de l'Estat i de la comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. Tipus de contractes a l'Administració pública. La contractació administrativa: règim jurídic i naturalesa. Normes específiques de contractació administrativa a l'esfera local. Les parts en els contractes del sector públic. La preparació dels contractes per les administracions públiques. Classes d'expedients de contractació. La selecció del contractista: procediments, formes, criteris d'adjudicació. Classes de contractes administratius i característiques de cada un: contracte d'obres, contracte de concessió d'obra pública, contracte de subministrament, contracte de serveis, contracte de col·laboració entre el sector públic i privat.

9. La funció pública. Concepte i classes de personal al servei de l'administració. Drets i deures dels funcionaris públics.

10. El municipi de Son Servera. Generalitats. Geografia. Llocs d’interès. Organització territorial.

 (B) Part específica:

1.El medi ambient a la Unió Europea. Programes d’acció comunitària en matèria de Medi Ambient.

2.Competències i organització administrativa de l’Estat, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i del Consells Insulars en matèria de Medi Ambient.

3.Estudis d’impacte ambiental. Objectiu. Acceptabilitat de l’impacte i desenvolupament sostenible. Metodologia d’identificació d’impactes: estudis preliminars, documentació, el projecte i l’entorn afectat. Prevenció de l’impacte: mesures protectores, correctores i compensatòries.

4.Avaluació de l’impacte ambiental. Objectiu. Acceptabilitat de l’impacte i desenvolupament sostenible. Metodologia d’identificació d’impactes: estudis preliminars, documentació, el projecte i l’entorn afectat. Prevenció de l’impacte: mesures protectores, correctores i compensatòries.

5.Avaluació de l’impacte ambiental: conceptes teòrics; metodologies de caracterització i avaluació d’impactes; aplicació de l’escala a l’avaluació de l’impacte; marc legal comunitari, estata i autonòmic.

6.Impactes ambientals associats a les infraestructures i instal·lacions més usuals a les Balears: carreteres, esteses elèctriques, camps de golf, ports esportius, abocadors, etc.

7.Polítiques i gestió ambientals; desenvolupament sostenible, institucions i agents ambientals.

8.Gestió ambiental municipal.

9.Indicadors ambientals: tipologia i adequació.

10.Sistemes de gestió ambiental: Reglament EMAS i norma ISO 14.001.

11.Auditories ambientals. Concepte de sostenibilitat.

12.Problemàtica ambiental: problemàtiques a escala local, regional i global (causes i efectes); problemàtica de les Illes Balears.

13.Contaminació: origen i transport dels contaminants, efectes ambientals i sobre la salut pública.

14.L’aigua. Principals característiques físico-químiques de les aigües naturals. Procés d’eutrofització.

15.Contaminació d’aigües. Paràmetres definidors de la contaminació. Característiques de les aigües residuals urbanes, agrícoles i industrials.

16.Tractament de les aigües residuals: bases de l’enginyeria, la física i la química per al tractament; feses i tipologia de tractaments; legislació.

17.Tractaments dels llots de depuradora: tècniques, susos i legislació.

18.Contaminació dels sòls i dels aqüífers: tractaments i restauració.

19.Problemàtica hidrogeològica a les Illes Balears: els recursos hídrics existents, la sobreexplotació, intrusió marina i transport de contaminants.

20.Subministrament d’aigua: demanda, polítiques d’estalvi, qualitat de l’aigua per als diferents usos, la potabilització, la dessalinització, la depuració i la reutilització.

21.Contaminació atmosfèrica: tipus de contaminants, legislació, mesures i control d ela contaminació i de les emissions, dispersió i tractaments. Xarxes de vigilància. Prevenció i reducció.

22.Fonts de contaminació atmosfèrica: trànsit, instal·lacions industrials i domèstiques.

23.Normativa sobre emissió i immissió a l’atmòsfera. Bioindicadors. Sistemes de mostreig i anàlisis dels corresponents nivells.

24.Efectes de la contaminació atmosfèrica sobre la salut humana, el clima, i en general sobre el medi ambient.

25.Canvi climàtic, protecció de la capa d’ozó, pluja àcida, contaminació atmosfèrica a llarga distància. Convenis internacionals i aplicació a les Illes Balears.

26.Energies alternatives: concepte i tipologia.

27.El renou. Magnituds característiques. Normativa aplicable a les Illes Balears.

28.Fonts de contaminació acústica, actuacions correctores i de protecció davant el renou urbà. Equips de mesura.

29.Efectes del renou sobre la salut pública.

30.Distribució de competències en matèria de gestió de residus. Normativa europea, de l’Estat i de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

31.Gestió i tractament dels residus: tipologia de residus, residus sòlids, residus especials, gestió i tractament finalistes, reutilització, minimització i gestió preventiva.

32.Envasos i residus d’envasos: normativa reguladora. Sistemes integrats de gestió.

33.Marc jurídic de la producció i gestió de residus perillosos. El trasllat de residus i les seves limitacions.

34.Gestió forestal. Restauració de la coberta vegetal. Disseny i zonificació de les actuacions de regeneració i millora dels sistemes forestals. Incendis forestals: causes, efectes, sistemes de prevenció i extinció. Tècniques de regeneració. Resposta de la vegetació a les pertorbacions.

35.Sistemes d’informació geogràfica: components, tipologia de SIG. Aplicacions a ls gestió ambiental i planificació territorial.

36.Contaminació marina. Problemàtica. Convenis internacionals i normativa aplicable.

37.Dinàmica dels sistemes dunars. Regeneració de platges, tipus i la seva problemàtica. Especial referència al litoral balear.

38.Gestió de vegetació i flora de les Illes Balears. Característiques ecològiques i principals comunitats. La conservació dels endemismes balears, referències a la conservació ex situ.

39.Espècies protegides a les Illes Balers. Presentació dels casos més importants i representatius. Plans de recuperació d’espècies en perill. Normativa. Espècies al·lòctones de la fauna i de la flora. Espècies invasores. Principis generals i sistemes de control.

40.Els espais naturals d’àmbit europeu: la xarxa NATURA 2000, especial referència a les Illes Balears. Directiva d’hàbitats i d’aus. Els espais naturals protegits. Normativa estatal de protecció d’espacis naturals. Els espais naturals protegits de les Illes Balears: parcs, reserves i monuments naturals.

41.Els espais naturals protegits de les Illes Balears: parcs, reserves i monuments naturals. La LECO i la LEN.

42.Concepte i desenvolupament històric de l’educació ambiental. Tècniques de comunicació i dinamització. Diferenciació de recursos didàctics segons el públic destinatari.

43.L’educació ambiental formal. Estratègia curricular i organitzativa. L’educació ambiental com a tema interdisciplinar. Equipaments, itineraris i altres recursos per a l’educació ambiental a l’escola.

44.Característiques generals del disseny, realització i avaluació de programes en l’educació ambiental no formal i informal.

45.Problemàtica ambiental del turisme: impactes, turisme i territori, programes per al desenvolupament turístic sostenible.

46.El turisme a les Illes Balears (problemàtica socioeconòmica i ambiental).

47.Riscs naturals; tipologia, valoració social, avaluació, control i reducció de riscos.

48.Gestió integrada de la costa; ecologia, hidrodinamisme, geologia, legislació, usos i impactes.

49.La normativa urbanística: plans territorials generals i sectorials, plans especials, normes subsidiàries.

50.La Llei d’ordenació del territori a les Illes Balears.

51.Medi ambient urbà: característiques, factors, valoració i resolució de problemes.

 

Son Servera, 16 de març de 2017

La batlessa
Natalia Troya Isern