Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
Núm. 2529
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre l’Autorització ambiental integrada del centre de recepció i pretractament d’hidrocarburs, olis usats i aigües olioses al dic de l’oest a Palma, promoguda per Servmar Balear SL. (IPPC 02/2015)
Versió PDF
En relació amb l’assumpte de referència, i en el tràmit de consulta preceptiva a l’òrgan ambiental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears d’acord amb l’establert a l’article 23 de la Llei 16/2002, d’1 de juliol, de prevenció i control integrats de la contaminació, es publica l’Acord del Ple de la CMAIB, en sessió de 23 de febrer de 2017,
"ATÈS
1.Que SERVMAR Balear S.L. ha sol·licitat l’atorgament de l’autorització ambiental integrada del centre de recepció i pretractament d’hidrocarburs, olis usats i aigües olioses al TM de Palma.
2.Que la instal·lació es troba dins dels supòsits del punt 3 de la Disposició transitòria segona de la Llei 5/2013.
3.Que, per a l’atorgament d’aquesta autorització s’ha de seguir la tramitació prevista en els articles 12 i següents del Reial Decret Legislatiu 1/2016, de 16 de desembre.
4.Que en tots aquells aspectes no regulats al Reial Decret Legislatiu 1/2016, de 16 de desembre (Art. 14) el procediment s’ajustarà a la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i la Llei 3/2003, de 26 de març, de Règim Jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com a la resta de disposicions que li siguin d’aplicació.
5.Que per altra banda, en relació a l’avaluació d’impacte ambiental, el present projecte està inclòs a l’annex II de la Llei 12/2016, de 17 d’agost, d’avaluació ambiental de les Illes Balears i en data 27 de gener de 2017 el president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears va resoldre no subjectar-la a avaluació d’impacte ambiental ordinària.
6.Que l’Ajuntament de Palma emet informe acreditatiu de que el projecte és compatible amb el planejament urbanístic.
6.Que d’acord amb l’article 16 del Reial Decret Legislatiu 1/2016, de 16 de desembre, el projecte ha estat sotmesos a informació pública durant el termini de trenta dies amb publicació al BOIB núm. 177, de data 3 de desembre de 2015, havent-se presentat al·legacions relatives a la manca de informació.
7.Que un cop comprovat que part de la documentació no s’havia exposat al públic, es va sotmetre novament a informació pública tota la documentació obrant a l’expedient durant el termini de trenta dies amb publicació al BOIB núm. 83, de data 30 de juny de 2016, no havent-se presentat al·legacions.
8.Que en data 15 de gener de 2016, es sol·liciten informes tècnics al serveis implicats de les diferents conselleries, al Consell de Mallorca i a l’Ajuntament de Palma. Tots els informes presentats són positius amb una sèrie de condicionants tècnics que es recullen a la proposta d’acord.
9.Que d’acord amb l’annex V del Reial Decret Legislatiu 1/2016, de 16 de desembre, s’ha efectuat el tràmit de consulta prèvia a la presa de decisió a totes les persones físiques i jurídiques interessades que compleixen els requisits establerts a l’article 3p, a les quals se’ls hi ha atorgat un termini de 10 dies (Art. 82 de la Llei 39/2015) per fer les observacions oportunes. Les persones interessades no han presentat observacions en el termini establert.
ACORDA
Atorgar l’Autorització Ambiental Integrada del centre de recepció i pretractament d’hidrocarburs, olis usats i aigües olioses al dic de l’Oest a Palma, promogut per SERVMAR Balear S.L., amb les condicions d’explotació, capacitat i processos indicats al projecte tècnic que acompanya la sol·licitud i amb subjecció a les següents condicions:
1.Objecte
La present AAI se concedeix a l’empresa Servmar Balear S.L. (CIF B07432768), única i exclusivament per a la realització de l’activitat de recepció i pretractament d’hidrocarburs, olis usats i aigües olioses, a les instal·lacions amb NIMA 0700000076 ubicada a la Parcel·la 6.2.05. Sector Portuari Sant Carles 6 – Dic de l’Oest del terme municipal de Palma i amb coordenades geogràfiques X: 467518, Y:4377595.
La instal·lació es categoritza dins l’epígraf 5.6 de l’annex 1 de la Llei 16/2002.
2.Declaració d’impacte ambiental
En data 27 de gener de 2017 el president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears va resoldre no subjectar a avaluació d’impacte ambiental ordinària el “Projecte d’una instal·lació de tractament previ de residus MARPOL-1, Parcel·la 6.2.05. Sector Portuari San Carles 6 – Dic de l’Oest al terme municipal de Palma”, atès que no es preveu que pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient d’acord amb els criteris de l’annex III de la Llei 21/2013 i amb les mesures correctores contingudes en el document ambiental presentat.
3.Desenvolupament de les activitats
L’activitat es desenvoluparà d’acord als documents que obren a l’expedient, a l’establert a l’AAI i a la legislació vigent
4.Modificacions de l’activitat
Qualsevol modificació que es produeixi al desenvolupament de l’activitat haurà de ser comunicat a l’òrgan ambiental competent el qual valorarà el caràcter de la modificació i si cal modificarà l’AAI per tal que s’inclogui la modificació. Als efectes de la modificació de l’AAI es tindran en compte els antecedents històrics dels funcionament de les instal·lacions i que els valors estimats que s’han presentat son nominals.
5.Consums i producció
Segons les dades aportades, els consums aproximats són els següents:
|
matèries primeres, auxiliars i combustibles |
Consum |
|---|---|
|
Aigua |
100 m3 |
|
Adsorbents |
100 t |
|
Coagulants |
20 t |
|
Ajustaments de PH |
9 t |
|
Floculant |
36 kg |
6.Condicionants de gestió de residus
6.1. Jerarquia de residus
El titular de la instal·lació haurà de fomentar la prevenció en la generació dels residus o, en el seu cas, que aquests es gestionin amb l’ordre de prioritat que disposa la jerarquia establerta a l’article 8 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, és a dir:
-Prevenció
-Preparació per a la reutilització
-Reciclat
-Altres tipus de valorització (inclosa la valorització energètica)
-En cas de que, per raons tècniques o econòmiques, no fos possible l’aplicació d’aquests procediments, els residus s’eliminaran de forma que s’eviti o redueixi al màxim la seva repercussió al medi ambient.
En cas de no compliment d’aquesta jerarquia, s’haurà de sol·licitar una modificació de l’autorització en un termini màxim de 6 mesos. Aquesta sol·licitud anirà acompanyada d’un anàlisi del cicle de vida sobre els impactes de la generació i gestió d’aquests residus que haurà d’esser avaluat per part del Servei de Residus i Sòls Contaminats. Aquest anàlisi del cicle de vida haurà de contemplar els principis generals de precaució i sostenibilitat en l’àmbit de la protecció mediambiental, viabilitat tècnica i econòmica, protecció dels recursos, així com el conjunt d’impactes mediambientals sobre la salut humana, econòmics i socials.
6.2. Informe base del sòl
En el termini màxim de sis mesos, el titular haurà de presentar davant l’òrgan ambiental, l’informe base que estableix l’article 12.1.f) de la Llei 16/2002, d’1 de juliol amb el contingut mínim que es detalla a l’annexo I d’aquesta autorització.
L’informe base haurà de ser realitzat per empresa acreditada per ENAC per activitats d’inspecció de sòls contaminats.
En funció de la valoració que es faci dels resultats obtinguts a l’informe base del sòl, es podran establir a l’autorització ambiental integrada nous condicionants, controls del sòl i/o actuacions posteriors a realitzar.
6.3. Residus autoritzats a tractar
1. Atenent als tipus de residus generats pels bucs, segons l’article 4 del Reial Decret 1381/2002, de 20 de desembre, sobre instal·lacions portuàries de recepció de deixalles generades pels bucs i residus de càrrega, la instal·lació objecte d’aquesta autorització és de Tipus A: Les que reben deixalles generades per bucs o residus de càrrega de petroli cru i aigua de llast contaminada amb petroli cru.
2. Les operacions a autoritzar a la instal·lació, realitzades als residus oliosos procedents dels bucs denominats al projecte bàsic com a residus de tipus Marpol 1, són les següents:
|
Operacions de valorització, Segons annex II de la Llei 22/2011 |
R12. Intercanvi de residus per sotmetre'ls a qualsevol de les operacions enumerades entre R1 i R11. Queden aquí incloses operacions prèvies a la valorització inclòs el tractament previ, operacions tals com el desmuntatge, la classificació, la trituració, la compactació, la peletizació, l'assecat, la fragmentació, el condicionament, el reenvasat, la separació, la combinació o la mescla, prèvies a qualsevol de les operacions enumerades de R 1 a R 11. |
|
R13. Emmagatzematge de residus en espera de qualsevol de les operacions enumerades de R1 a R12 (valorització). |
3. Els residus perillosos de tipus Marpol 1 a gestionar a la instal·lació, les operacions de tractament que s’autoritzen i la capacitat màxima de tractament a autoritzar, són els següents:
|
Descripció del residu |
Codi LER |
Operacions de tractament |
Capacitat màxima de tractament (t/any) |
|
Olis de sentines recollits als molls |
13 04 02* |
R12, R13 |
15.000 |
|
Altres combustibles (incloses mescles) |
13 07 03* |
R13 |
4. La capacitat màxima d’emmagatzematge dels residus a gestionar a la instal·lació a autoritzar és la següent:
|
Descripció del residu |
Codi LER |
Capacitat màxima d’emmagatzematge (t) |
|
Olis de sentines recollits als molls |
13 04 02* |
120 |
|
Altres combustibles (incloses mescles), diferents de fueloil, gasoil o benzina. |
13 07 03* |
5. Els residus es rebran mitjançant transportistes de residus degudament registrats en la Conselleria competent en matèria mediambiental. A la recepció dels residus s'efectuarà un control dels mateixos, a l'efecte de verificar l'adequació dels residus perillosos als processos autoritzats, etiquetatge i quantitats. El control de quantitats s'efectuarà per control volumètric dels residus bombejables. En el registre figuraran les quantitats valoritzades diàriament en la línia de tractament, assegurant la traçabilitat dels residus tractats.
6. Amb la valorització dels residus Marpol 1, per una banda s'obté un efluent contaminat (sòlids en suspensió i olis i hidrocarburs principalment) denominat ‘aigua salobre amb elevada DQO’. L'objectiu de l’estació depuradora d’aigües residuals industrials prevista a la mateixa instal·lació és la correcció i adaptació mediambiental mitjançant un tractament fisicoquímic per abocar l'aigua tractada a la xarxa de clavegueram sempre i quan es compleixi amb els límits d’abocament establerts a l’autorització, i deshidratar els llots generats, de forma que no sigui necessari entregar l’efluent contaminat a un gestor autoritzat. Per altra banda s’obtenen uns residus sòlids i llots procedents dels residus Marpol 1 recepcionat a planta que són retinguts al filtre previ al sistema de bombeig. Aquests residus tenen consideració de residus perillosos i seran entregats a gestor autoritzat.
7. La fase orgànica obtinguda després del procés de tractament, és a dir, el residu valoritzat, tindrà la consideració de residu perillós i haurà de ser gestionat com a tal a través de gestor de residus autoritzat. La utilització com a combustible d'aquest residu només podrà efectuar-se en instal·lacions que disposin de l'autorització prevista en el capítol IV del Reglament d'Emissions Industrials, aprovat per Reial Decret 815/2013.
6.4. Residus autoritzats a produir
Els residus generats tant en el procés productiu de gestió de residus com en el desenvolupament de l’activitat, són els següents:
|
Residus perillosos |
Codi LER |
Quantitat màxima (tn/any) |
Destí |
|---|---|---|---|
|
Sòlids i llots deshidratats |
13 05 01* 13 05 02* |
1,5 |
Gestor autoritzat |
|
Olis minerals usats |
13 02 06* |
0,3 |
Gestor autoritzat |
|
Envasos contaminats d’olis i greixos minerals |
15 01 10* |
0,025 |
Gestor autoritzat |
|
Draps contaminats amb olis i greixos minerals |
15 02 02* |
0,1 |
Gestor autoritzat |
|
Marpol 1 valoritzat |
19 01 07* |
1.200 |
Planta de valorització |
|
TOTAL |
1.201,925 |
|
|
|
Residus no perillosos |
Codi LER |
Quantitat màxima (tn/any) |
Destí |
|---|---|---|---|
|
Aigua salobre amb elevada DQO |
16 10 02 |
10.800 |
Depuració in situ i abocament a xarxa municipal |
|
Paper i cartró |
20 01 01 |
0,15 |
Servei portuari de recollida de residus |
|
Residus assimilables a domèstics |
20 01 08 |
0,1 |
Servei portuari de recollida de residus |
|
Plàstics |
20 01 39 |
0,15 |
Servei portuari de recollida de residus |
|
Vidre |
20 01 02 |
0,15 |
Servei portuari de recollida de residus |
|
TOTAL |
10.800,55 |
|
|
En cas de que les quantitats de residus superin les indicades per causes puntuals, accidentals o imprevistes, s’haurà de donar coneixement al departament competent en matèria de residus.
6.5. Condicions generals
1. El titular de la instal·lació haurà de complir totes les obligacions que li siguin aplicables i que estiguin presents en la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, en el Reial Decret 833/1988, pel qual s'aprova el Reglament per a l'execució de la Llei 20/1986, bàsica de residus tòxics i perillosos i la resta de normativa ambiental sectorial vigent en el moment.
2. D'acord amb el que estableix l’article 27.9 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, no s'autoritzarà la transmissió de les autoritzacions mentre no es comprovi per l’autoritat competent que les operacions i instal·lacions compleixen la normativa vigent.
3. De conformitat amb l’article 41 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats l’operador de la instal·lació haurà de presentar anualment davant l'organisme que autoritza, una memòria resum de la informació continguda a l’arxiu cronològic amb el contingut que figura a l’annex XII de la mateixa Llei. D’acord amb el punt 1 de la Disposició addicional novena de la Llei 22/2011, les obligacions d’informació s’hauran de dur a terme per via electrònica quan les administracions públiques ho hagin habilitat amb aquest efecte.
4. Conforme a l’article 29.4 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de Residus i Sòls Contaminats s’eximeix la instal·lació de la presentació de la comunicació prèvia exigible als productors de residus, la generació dels quals es produeix com a conseqüència de les operacions de gestió de residus duta a terme a la instal·lació. No obstant, tindrà la consideració de productor de residus a la resta d’efectes de la Llei 22/2011, de 28 de juliol.
5. En allò no especificat en aquesta resolució s'estarà a totes i cadascuna de les obligacions establertes en la normativa vigent en matèria de residus, així com qualsevol altra condició de protecció addicional del medi ambient que pugui determinar l'òrgan ambiental competent en matèria de residus per al desenvolupament de l'activitat.
6.6. Condicions particulars
1. El titular de la instal·lació observarà les obligacions establertes en l'article 20 de la Llei 22/2011 i en les seves disposicions reglamentàries.
2. Respecte a l'emmagatzematge, mescla, envasat i etiquetatge de residus, tant gestionats com produïts en el desenvolupament de la pròpia activitat, es tindrà en compte el que disposa l’article 20.4a) de la Llei 22/2011.
3. L’emmagatzematge i envasat dels residus perillosos es farà segons l’indicat als articles 13 i 15 del Reial Decret 833/1988 i la normativa aplicable en cada cas particular.
4. L'empresa haurà de disposar dels documents d'acceptació a nom de SERVMAR BALEAR, S.L. per al centre productor objecte d'autorització, de tots els residus produïts, perillosos i no perillosos, emesos per gestor autoritzat. Aquests documents han de ser originals (o còpies compulsades), han d'estar segellats pel gestor i han d'estar vigents.
5. D'acord amb l'article 40 de la Llei 22/2011, disposarà d'un arxiu físic o telemàtic on es reculli per ordre cronològic la quantitat, naturalesa, origen, destinació i mètode de tractament dels residus; quan escaigui s'inscriurà també el mitjà de transport i la freqüència de recollida. En aquest arxiu s'incorporarà la informació continguda en l'acreditació documental de les operacions de producció i gestió de residus. La informació arxivada es conservarà com a mínim durant tres anys.
6. Els trasllats de residus que dugui a terme SERVMAR BALEAR, S.L. haurà de complir amb l’establert al Reial Decret 180/2015, de 13 de març, pel qual es regula el trasllat de residus a l’interior del territori de l’estat i demés normativa sectorial d’aplicació.
7. En la seva condició de productor de residus, el titular queda sotmès als preceptes de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats. Constitueixen obligacions del productor relatives a la gestió dels seus residus les establertes en l'article 17 de la Llei 22/2011 i en l'article 20 i 21 del Reial decret 833/1988. La responsabilitat del productor de residus, quan no realitzi el tractament per si mateix, conclou quan els entregui a una empresa o entitat de gestió autoritzada, sempre que l’entrega s'acrediti documentalment i es realitzi complint els requisits legalment establerts. Referent a això haurà de disposar dels corresponents documents d'acceptació originals i vigents de tots els residus generats en el desenvolupament de la seva activitat, emesos per gestors autoritzats.
8. Per a l'emmagatzematge de residus de naturalesa líquida, o que siguin susceptibles de generar abocaments, es comptarà amb cubetes o recipients de contenció o recollida de vessaments accidentals apropiats amb capacitat per retenir el volum de l'envàs de major grandària o el 10% del total emmagatzemat (la major d'ambdues quantitats). Les cubetes hauran de ser individuals per a aquells residus que, per la seva naturalesa i/o composició, la seva mescla suposi un augment de la seva perillositat o dificultat per a la seva correcta gestió.
9. Per a la recollida de possibles fuites o vessaments accidentals de líquids, tant de residus com de matèries primeres, la instal·lació haurà de disposar de material absorbent no inflamable suficient per a tal fi. L'absorbent així utilitzat es gestionarà com a residu perillós o no perillós, segons correspongui a la naturalesa del líquid recollit.
6.7. Garanties financeres
1. Atenent a les previsions de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, (articles 20.4.b i 23.2), la garantia financera en matèria de gestió de residus haurà de ser dipositada davant Tresoreria de la CAIB per aquells que resultin titulars de l’autorització com operador de la instal·lació contemplada en la present AAI i que es calcula en 16.000 €.
2. El titular d’aquesta autorització haurà de comunicar al Servei de Residus i Sòls Contaminats qualsevol modificació que es produeixi en quant a l’empresa explotadora de la instal·lació contemplada en l’AAI als efectes de comprovar la validesa de la seva autorització com operador de les mateixa i constitució de les fiances pertinents, tot seguint els criteris i requisits establerts pel Servei de Residus i Sòls Contaminats.
3. Als efectes de garantir la responsabilitat i restitució ambiental front als danys que es poguessin ocasionar per l’activitat a desenvolupar, es fixa igualment per a l’explotador una assegurança de responsabilitat ambiental per un import mínim de 750.000 euros.
7. Condicionants Hídrics
1. L’aigua potable prové de la xarxa d’aigua potable i es destina als sanitaris. Les aigües residuals sanitàries es destinen a la xarxa de clavegueram.
2. Respecte a les aigües pluvials netes, cal que es contempli la possibilitat de recollir les pluvials a un dipòsit per al seu posterior ús o bé que es justifiqui la seva impossibilitat en el termini d’un mes.
7.1. Lixiviats
1. A la nau destinada al tractament previ de residus MARPOL-1, tant els dipòsits com la depuradora es troben dins cubetes de retenció, de manera que en cas de vessaments accidentals, el vessament és reintroduït al procés.
2. La zona de càrrega i descàrrega està impermeabilitza amb una solera de formigó armat resistent a l'acció química dels productes transvasats que impossibilita filtracions al subsòl, i compta amb una arqueta separadora d’hidrocarburs, de manera que les pluvials que cauen a la zona de treball i els abocaments accidentals, passen per separador d’hidrocarburs i les aigües netes passen a la xarxa de pluvials mentre que les que contenen hidrocarburs es retornen al procés o s’aboquen a la xarxa de clavegueram, depenent de la seva composició.
3. Es realitzaran analítiques tant al decantador de les aigües netes com a l’arqueta que conté hidrocarburs per determinar si es pot destinar a clavegueram o es retorna al procés.
4. Es comptarà amb material absorbent (sepiolita) a les diferents zones de la instal·lació per a una ràpida intervenció en cas de fugues o vessaments, que després del seu ús s’entregarà a gestor autoritzat.
5. Es realitzarà un control diari de l’estat del paviment i de les arquetes de lixiviats per reparar danys i evitar qualsevol infiltració.
6. Es durà un control intern de volum i composició de les aigües tractades que s’aboquen a clavegueram, per tal de controlar que no es superin els límits del contaminants establerts al Reglament Municipal de Palma sobre l’ús de la Xarxa de clavegueram sanitari. A més, aquest control serà el que s’utilitzarà per notificar les emissions indirectes al registre estatal d’emissions i fonts contaminants (Registre PRTR). Els paràmetres a notificar al PRTR seran: As, Cd, Cr, Cu, Hg, Ni, Pb, Zn, hidrocarburs aromàtics policíclics (HAP), clorurs i DQO.
7.2. Reglament municipal d’abocament a clavegueram
S’haurà de donar compliment a l’establert al Reglament Municipal de Palma sobre l’ús de la Xarxa de clavegueram sanitari. No podent les aigües abocades al clavegueram municipal en cap moment contenir cap dels productes prohibits d’acord amb l’annex únic del citat Reglament Municipal.
8. Condicionants d’Atmosfera
8.1. Prescripcions de caràcter general
La instal·lació haurà de complir amb l’establert en la Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l’aire i protecció de l’atmosfera, en el Reial decret 100/2011, de 28 de gener, pel qual s’actualitza el catàleg d’activitats potencialment contaminadores de l’atmosfera i s’estableixen les disposicions bàsiques per a la seva aplicació, així com tota la normativa de desenvolupament que li sigui d’aplicació.
8.2. Identificació de focus emissors
Segons l’annex del Reial decret 100/2011 l’activitat està classificada com a Activitat Potencialment Contaminadora de l’Atmosfera del grup B amb el codi 09 10 09 50 (Tractament i eliminació de residus. Emmagatzematge o operacions de manipulació com ara barreja, separació, classificació, transport o reducció de mida de residus no metàl·lics o de residus metàl·lics pulverulents, amb capacitat de manipulació d’aquests materials >= 500 t/dia, o >= 10 t/dia en cas de residus perillosos).
8.2.1. Focus canalitzats
|
Focus |
Descripció |
Potència (kWt) |
Codi APCA |
Grup |
|
FC-1 |
Caldera de gasoil |
79 |
03 01 03 03 |
C |
8.2.2. Focus no canalitzats
|
Focus |
Descripció |
Codi APCA |
Grup |
|
FNC-1 |
Dipòsits d’emmagatzematge de residus MARPOL |
09 10 09 50 |
B |
|
FNC-2 |
Tractament de separació |
09 01 09 50 |
B |
|
FCN-3 |
Depuradora d’aigües residuals industrials |
09 10 01 02 |
C |
8.3. Condicionants generals de les mesures
1. Les mesures es realitzaran en condicions normals d’operació de la instal·lació.
2. Els punts de mostreig, per gasos de combustió i partícules, de les xemeneies compliran amb els requisits de la norma UNE-EN 15259:2008 o de l’Ordre Ministerial de 18 d’octubre de 1976, sobre prevenció i correcció de la contaminació industrial de l’atmosfera. Han de ser accessibles en tot moment per poder realitzar les mesures i inspeccions pertinents.
3. Els accessos i plataformes de treball als punts de mostreig hauran de complir la normativa en matèria de seguretat i salut als llocs de treball.
4. S’utilitzaran els mètodes oficials o mètodes de referència per a les mesures de les diferents magnituds, be siguin contaminants o altre tipus de paràmetres, tant als control interns o autocontrols com als controls externs de les emissions. Els mètodes de mesura seran preferentment UNE-EN, en el seu defecte i per aquest ordre: EN, UNE-ISO, UNE, i altres mètodes internacionals. Sempre que es publiquin noves normes que substitueixin les indicades, s’aplicaran les més recents.
5. El titular adoptarà totes les mesures adients perquè no se superin els valors límit indicats a continuació per a cada un dels focus existents i per a cada contaminat, realitzant els controls amb la periodicitat indicada.
8.4. Control de les emissions canalitzades
|
Focus |
Contaminant |
Valors límit d’emissió (gasoil) 1 |
Valors límit d’emissió (gas natural) 1 |
Control/Periodicitat |
|
FC-1 |
NOx |
600 mg/Nm3 |
200 mg/Nm3 |
Control extern OCA cada 5 anys |
|
CO |
625 mg/Nm3 |
100 mg/Nm3 |
||
|
Opacitat |
2 unitats escala Bacharach |
- |
1 Valors referits a condicions normals de temperatura (273 K) i de pressió (101,3 kPa) de gas sec. Valors referits al 3% d’O2. També se mesurarà temperatura i oxigen.
1. Es proporcionen dades de valors límit tant per combustible gasoil com gas natural en previsió del possible canvi de combustible indicat pel titular de la instal·lació en la memòria.
2. El primer control per part d’OCA s’haurà d’efectuar en un termini de 3 mesos, a comptar des de la notificació de l’autorització. Posteriors controls s’hauran d’efectuar cada 5 anys.
8.5. Mesures correctores i de prevenció de les emissions difuses
1. El titular de la instal·lació haurà d’establir i aplicar un pla de manteniment i millora de les seves instal·lacions i processos en vistes a minimitzar les seves emissions de composts orgànics volàtils (COV’s). Les mesures a aplicar són:
a. Assegurar un alt nivell d’estanquitat dels tancs i dels sistemes de canonades
b. Establir i mantenir un programa formal de manteniment i de detecció i reparació de fuites de canonades, tancs i equips
c. Implantar procediments per assegurar que les emissions associades als buidats, purgues i neteges de les instal·lacions són tractades adequadament
d. Implementar un programa per assegurar el correcte funcionament dels filtres de carboni instal·lats en les obertures de ventament dels dipòsits
e. Assegurar el correcte funcionament de la depuradora d’aigües residuals industrials, evitant fuites i abocaments incontrolats
2. Els controls externs de les emissions difuses es realitzaran amb una periodicitat de tres anys, per part d’un organisme de control autoritzat per l l’atmosfera (OCA) i consistiran en la comprovació del manteniment i de l’eficàcia de les mesures correctores i preventives implantades per a tots els focus no canalitzats existents.
3. El primer control per part d’OCA s’haurà d’efectuar en un termini de tres mesos a comptar des de la notificació de l’autorització. Posteriors controls s’hauran d’efectuar cada tres anys.
4. D’altra banda, sempre que l’òrgan autonòmic competent en matèria de contaminació atmosfèrica ho consideri necessari, es podrà requerir al titular de la instal·lació la realització de campanyes de control d’olors. Aquestes mesures es realitzaran segons la norma UNE-EN 13725.
8.6. Altres obligacions
La instal·lació haurà de dur un registre i arxiu dels controls realitzats, així com dels informes resultants, el qual haurà d’estar a disposició de l’administració competent. En aquest registre s’inclourà al menys dades relatives al funcionament, incidències (revisió periòdica de la instal·lació, aturades, avaries, etc.) i inspeccions i s’haurà de conservar al menys durant deu anys
9. Requisits de seguretat i activitats
9.1. Pla d’autoprotecció
El titular de l'activitat haurà de disposar del preceptiu pla d’autoprotecció enregistrat a la Direcció General competent en matèria d’Emergències i implantat a la totalitat de les instal·lacions i processos que conformen l’activitat, indicades al punt 1 de la present Autorització. El Pla d’autoprotecció estarà redactat i signat per un tècnic competent, de conformitat amb el que determina l’article 13 del decret 8/2004, i s’ajusti a l’índex de continguts que disposa el Decret 8/2004, de 23 de gener, pel que es despleguen determinants aspectes de la Llei d’Ordenació d’Emergències a les Illes Balears (BOIB núm. 18 de 5 de febrer de 2004). A més del contingut que figura a l’annex II del Reial Decret 393/2007, de 23 de març, per qual s’aprova la Norma Bàsica d’Autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicats a activitats que poden donar origen a situacions d’emergència, inclourà les mesures a aplicar, incloses les complementàries per a limitar les conseqüències mediambientals i evitar altres possibles accidents e incidents.
9.2. Requisits de seguretat
- La instal·lació elèctrica de baixa tensió donarà compliment al Reial Decret 542/2002, de 2 d’agost, Reglament electrotècnic de baixa tensió i a les seves instruccions complementàries que li siguin d’aplicació.
- La instal·lació d’aigua donarà compliment al Reial Decret 140/2003, de 7 de febrer, de qualitat de l’aigua de consum humà, al Reial Decret 865/2003, de 4 de juliol, de criteris de prevenció i control de la legionelosi, i al DB HS4 del Reial Decret 314/2006, de 17 de març.
- La instal·lació d’aigua freda i calenta, i la de sanejament donarà compliment a la Direcció General HS (salubritat) del vigent Codi Tècnic de l’Edificació.
- Es donarà compliment al Reglament per la supressió de les barreres Arquitectòniques (Decret 20/2003) en tot el que li sigui d’aplicació.
- Les instal·lacions contra incendis donaran compliment al Reglament de protecció contra incendis als establiments industrials, segons el Reial Decret 2267/2004, de 3 de desembre, i al DB SI (seguretat contra incendis) del Codi Tècnic de l’Edificació (Reial Decret 314/2006, de 17 de març) segons correspongui.
- Les instal·lacions de protecció contra incendis i el seu manteniment s’hauran d’ajustar al disposat al Reglament d’instal·lacions de protecció contra incendis (Reial Decret 1942/1993) i normes UNE corresponents.
- Les instal·lacions d’emmagatzematge de productes químics s’hauran d’ajustar al disposat al Reglament d’emmagatzematge de productes químics (Reial Decret 379/2001) i concretament a la seva instrucció tècnica APQ-1 “líquids inflamables i combustibles”.
- S’haurà de donar compliment al Reial Decret 486/1997, de 14 d’abril, pel qual s’estableixen les Disposicions de seguretat i salut als llocs de treball. També s’ha de complir amb les condicions indicades al DB SU (seguretat d’utilització) del Codi Tècnic de l’Edificació (Reial Decret 314/2006, de 17 de març).
9.3. Contaminació Acústica
S’hauran de complir els límits establerts a la normativa autonòmica vigent en aquesta matèria, es a dir, la Llei 1/2007, contra la contaminació acústica a les Illes Balears, així com els objectius de qualitat acústica indicats en el Reial Decret 1367/2007 de 19 d’octubre, pel qual es desenvolupa la Llei 37/2003, de 17 de novembre, del Renou, en el que es refereix a zonificació acústica, objectius de qualitat i emissions acústiques.
9.4. Contaminació lumínica
Es complirà l’establert a la Llei 3/2005 de 20 de abril, de protecció del medi nocturn de les Illes Balears.
10. Controls periòdics
10.1. Controls periòdics de les instal·lacions.
En qualsevol moment, la Conselleria competent en matèria de Medi Ambient podrà visitar les instal·lacions per comprovar i certificar que són idònies, que es mantenen les condicions inicials que han donat lloc a l’AAI i que es compleixen les prescripcions tècniques aplicables en virtut de la legislació vigent.
Periòdicament, els tècnics de la Conselleria competent en matèria de Medi Ambient faran visites de comprovació a les instal·lacions de SERVMAR per comprovar que es compleixen els requisits de l’AAI.
10.2. Inventari d’emissions al Registre PRTR
El titular de la instal·lació haurà de trametre, si s’escau, les dades sobre quantitats de contaminants emesos, anualment, en aplicació del disposat en el Reglament 166/2006 (PRTR), de 18 de gener, del Parlament Europeu, que estableix un registre europeu d’emissions i transferència de contaminants, i pel RD 508/2007. Aquestes emissions seran trameses, per a la seva avaluació prèvia, a la Conselleria de Medi Ambient adjuntant una memòria explicativa de la metodologia emprada per a la determinació de les dades notificades abans de ser incorporades al registre informàtic PRTR-España. Les quantitats de contaminants seran mesurades, calculades o estimades, preferentment per aquest ordre.
10.3. Control documental.
10.3.1. Control documental periòdic
Els informes realitzats per un Organisme de control autoritzat (OCA) seran tramesos per part de l’OCA al departament competent en matèria de contaminació atmosfèrica.
Es relacionen a continuació la llista d’informes d’OCA:
- Informe del control d’emissions de la caldera de gasoil cada cinc anys.
- Controls externs de les emissions difuses consistents en la comprovació del manteniment i de l’eficàcia de les mesures correctores i preventives implantades per a tots els focus no canalitzats existents amb una periodicitat de tres anys.
10.3.2. Informe anual
El titular de l’activitat enviarà, abans de l’1 de març, a l’Òrgan Ambiental encarregat de tramitar l’AAI un informe del període precedent en el que s’inclourà:
+ Residus
- La memòria anual que inclourà tota la informació sol·licitada a l’annex XII de la llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats
+ Emissions i immissions atmosfèriques:
- Declaració i informació relativa a l’aplicació i compliment del pla de manteniment, autocontrols realitzats, juntament amb informació relativa a la tipologia i quantitat de residus gestionats.
+ En caràcter general
- Altres controls realitzats durant l’any i mesures adoptades per a minimitzar impactes.
- Memòria explicativa de la metodologia utilitzada per a la determinació de les dades notificades abans de ser incorporades al registre informàtic PRTR-España.
- Les dades exigides pel RD 508/2007 i Reglament (CE) 166/2006, de 18 de gener, s’hauran de comunicar telemàticament al Registre informàtic PRTR-Espanya, dins els terminis que pertoquin, de forma anual.
- L’Òrgan Ambiental encarregat de tramitar les AAI trametrà a cada Direcció General o administració competent la documentació de la que tingui competències.
- Tota la informació que sigui susceptible de tractament informàtic s’aportarà en paper i en format informàtic estàndard.
11. Obligacions del titular:
El titular de l’activitat estarà obligat a
+ Assumir tots els condicionants recollits a la present Resolució.
+ Mantenir el correcte funcionament de l’activitat.
+ Comunicar a l’Òrgan Ambiental Competent qualsevol incidència que afecti a l’activitat amb repercussió ambiental.
Per una altra banda, el titular queda sotmès al compliment de la Llei 26/2007, de 23 d’octubre, de Responsabilitat ambiental, i als seus desenvolupaments reglamentaris, per tal de prevenir, evitar i reparar els danys mediambientals provocats per la seva activitat.
12. Funcionament diferent al normal
Quan es produeixi una situació de funcionament diferent de les normals, el titular de l’autorització ambiental integrada, en el termini màxim de 10 dies, comunicarà a l’òrgan ambiental el fet en si, les seves conseqüències ambientals i les actuacions dutes a terme per tornar a condicions normals de funcionament.
Qualsevol incidència o accident fortuït, amb possible afecció ambiental, que es produeixi a la instal·lació, haurà de ser comunicat a l’òrgan ambiental en el menor termini possible.
13. Incompliment de les condicions de la present autorització
El incompliment de les condicions establertes a la present autorització serà considerat com una infracció lleu, greu o molt greu classificada segons l’article 30 de la Llei 16/2002 i estarà subjecte al règim sancionador dels articles 31 a 35 de la Llei 16/2002 i el Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el reglament del procediment a seguir en l’execució de la potestat sancionadora.
14. Caràcter de l’autorització
Aquesta Autorització Ambiental Integrada s’atorga sense perjudici de tercers i sense perjudici de les demés autoritzacions i llicències que siguin exigibles per l’ordenament jurídic vigent.
15. Caducitat o revocació
Són causes de caducitat o revocació de l’Autorització:
- L’extinció de la personalitat jurídica de l’empresa SERVMAR.
- La declaració de fallida de l’empresa SERVMAR quan la mateixa determini la seva dissolució expressa com a conseqüència de la resolució judicial que la declari.
- Quan es determini una dissolució expressa com a conseqüència de la resolució judicial.
16. Final de la vida útil de la instal·lació
El titular de la instal·lació haurà de comunicar amb anticipació suficient a l’òrgan ambiental el cessament de l’activitat a la instal·lació a efectes de la seva aprovació per la mateixa. Aquesta comunicació anirà acompanyada d’una memòria justificativa o un pla de clausura on expliqui la forma en què aquesta es durà a terme i que l’emplaçament quedarà en les mateixes condicions ambientals que a l’inici de l’activitat. Al final de la vida útil d’aquesta instal·lació, es retiraran tots els residus emmagatzemats i s’entregaran a gestor autoritzat.
17. Modificació de les condicions
L’Òrgan Ambiental Competent, en conformitat a l’article 25 de la Llei 16/2002, podrà modificar les condicions de control ambiental de l’explotació senyalades a la present Resolució, o determinar mesures complementàries que es considerin convenients per a l’adequació o millora de l’activitat.
ANNEXE I: Contingut mínim de l’informe base del sòl
L’article 12.1.f) de la llei 5/2013, d’11 de juny, per la qual es modifiquen la Llei 16/2002, d’1 de juliol, de prevenció i control integrats de la contaminació i la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, determina que quan una activitat impliqui l’ús, la producció o l’emissió de substàncies perilloses rellevants, tenint en compte la possibilitat de contaminació del sòl a l’emplaçament de la instal·lació, el titular presentarà davant l’autoritat competent un Informe base abans de començar l’explotació de la instal·lació o abans d’actualitzar l’autorització.
El desconeixement de la situació del sòl de les instal·lacions que requereixen autorització ambiental integrada és en molts casos un fet i d’aquí sorgeix la necessitat de conèixer amb detall l’estat actual del sòl, mitjançant la informació recollida a l’Informe base, com a pas previ a l’establiment de condicionants específics sobre el seguiment posterior a realitzar. No es descarta que els resultats obtinguts a les inspeccions indiquin una afecció del sòl superior a la permesa i, que tal i com recull el Reial Decret 9/2005, suposi un risc per a la salut de les persones i el medi ambient i es requereixin actuacions de remediació o control una vegada es coneguin els resultats. Si es determina que la instal·lació ha causat una contaminació significativa del sòl respecte a l’estat establert en l’Informe base, el titular haurà de prendre les mesures oportunes per fer front a dita contaminació amb l’objecte de restablir l’emplaçament de la instal·lació a l’estat anterior.
Aquest informe ha de contenir la informació necessària per determinar l’estat del sòl, a fi de fer la comparació quantitativa amb l’estat després del cessament definitiu de les activitats, previst a l’article 22 bis (Tancament de les instal·lacions), a fi de determinar si s’ha produït un increment significatiu de la contaminació del sòl.
Per tot això, les empreses titulars d’instal·lacions que requereixen autorització ambiental integrada hauran de presentar un Informe Base realitzat per empresa acreditada per ENAC per activitats d’inspecció de sòls potencialment contaminats.
El Servei de Residus i Sòls Contaminats estableix els continguts mínims d’aquest Informe base i es reserva el dret de reclamar informes complementaris més detallats, dades o anàlisis que permetin avaluar quantitativament el grau de contaminació del sòl. En funció de la valoració dels resultats obtinguts a l’Informe base es podran establir nous condicionants sobre el control del sòl i/o actuacions a dur terme.
D’altra banda, el Servei de Residus i Sòls Contaminats, inclou a títol orientatiu les substàncies perilloses que com a mínim s’han de considerar, amb l’objectiu de determinar les substàncies perilloses rellevants utilitzades, produïdes o emeses per la instal·lació que es tracti.
PART I: CONTINGUTS MÍNIMS
1.Identificació de l’entorn ambiental de l’emplaçament
Topografia, geologia, direcció del flux de les aigües subterrànies, altres vies de migració potencial tals com canals de serveis o desguassos; aspectes mediambientals (hàbitats particulars, espècies i àrees protegides) i usos del sòl de l’entorn amb la intenció de determinar on es poden dirigir les substàncies perilloses i identificar els medis receptors que estan potencialment en risc.
2.Usos anteriors de les instal·lacions
Nom de l’activitat.
Descripció dels usos anteriors que poden haver donat lloc a l’alliberament de substàncies perilloses, ja siguin les mateixes a les utilitzades, produïdes o alliberades per la instal·lació existent o per unes de diferents. Identificació de la ubicació, tipus i extensió de la contaminació existent en l’emplaçament i determinar els estrats que poden resultar afectats per aquesta contaminació.
Tipus d’activitat desenvolupada.
Titular.
Data d’inici de l’activitat.
Data de finalització de l’activitat.
3.Usos actuals de les instal·lacions
|
Dades de l’empresa |
Dades del centre de Treball |
|
Raó social NIF o CIF Adreça del domicili social Municipi Codi Postal Telèfon Fax Web |
Denominació del centre NIF o CIF Adreça Municipi Codi postal Telèfon Fax Coordenades geogràfiques |
|
Dades de la instal·lació |
Estat actual de les instal·lacions |
|
Any d’inici de l’activitat Superfície total de la instal·lació Superfície pavimentada respecte al total de superfície de la parcel·la Número de captacions d’aigües subterrànies en les instal·lacions Número de captacions actualment en ús Xarxa de sanejament (No existeix/xarxa única/xarxa segregada) |
En producció Aturada tècnica En fase d’ampliació o reforma Altres (especificar) |
4.Substàncies de caràcter perillós utilitzades, produïdes o emeses
Identificació de les substàncies de caràcter perillós involucrades dins els límits de la instal·lació, ja sigui com a matèries primeres, productes intermedis, subproductes, emissions, residus, que com a resultat de la seva perillositat respecte a la toxicitat, mobilitat, persistència i biodegradabilitat, tenen capacitat de contaminar el sòl. Per a cada substància contaminant identificar la possibilitat actual de contaminació dels sòls de la instal·lació, incloent la possibilitat d’abocaments i les seves conseqüències, tenint especialment en compte:
Quantitats
Accidents o els incidents, degoteigs o vessaments d’operacions rutinàries, canvis en la pràctica operativa, canvis en les substàncies utilitzades...
Determinació del risc potencial de contaminació de cada substància perillosa considerant les seves propietats físiques i químiques (composició, estat físic, solubilitat, toxicitat, mobilitat, persistència, etc), relacionant-ho amb el context de l’emplaçament per determinar si les circumstàncies existents poden resultar en l’abocament de la substància en quantitats suficients per representar un risc de contaminació, ja sigui el resultat d’una emissió simple o el resultat acumulatiu provinent de múltiples emissions.
Quantitat/ any.
Procés en el que s’utilitzen, produeixen o emeten aquestes substàncies.
|
Emmagatzematge de les substàncies de caràcter perillós |
|
Emmagatzematge en superfície. Dipòsit superficial. Dipòsit subterrani. Condicions d’ús, de transport i d’emmagatzematge dins les instal·lacions. Descripció dels elements constructius i mesures aplicades que dificultin la possibilitat de contaminació del sòl. Referència (s’han d’assenyalar els emmagatzematges en el plànol de les instal·lacions). |
5.Productes intermedis, finals o subproductes de caràcter perillós
Descripció
Quantitat/ any
Procés en el que s’utilitzen, produeixen o emeten aquests productes intermedis, finals o subproductes de caràcter perillós
|
Emmagatzematge de productes intermedis, finals o subproductes de caràcter perillós |
|
Emmagatzematge en superfície Dipòsit superficial Dipòsit subterrani Condicions d’ús, de transport i d’emmagatzematge dins les instal·lacions Descripció dels elements constructius i mesures aplicades que dificultin la possibilitat de contaminació del sòl Referència (s’han d’assenyalar els emmagatzematges en el plànol de les instal·lacions) |
6.Residus produïts
Descripció
Codi LER
Quantitat/any
Forma de presentació
Tipus d’emmagatzematge
Gestor Autoritzat
|
Emmagatzematge dels residus produïts o gestionats |
|
Emmagatzematge en superfície Dipòsit superficial Dipòsit subterrani Descripció dels elements constructius i mesures aplicades que dificultin la possibilitat de contaminació del sòl Referència (s’han d’assenyalar les zones d’emmagatzematge en el plànol de les instal·lacions) |
7.Àrees productives
Descripció del procés
Superfície (m2)
Descripció dels elements constructius i mesures aplicades que dificultin la possibilitat de contaminació del sòl
Substàncies perilloses involucrades
8.Fonts potencials de contaminació
En referència a tots els tipus d’emmagatzematge i àrees productives esmentats en els punts anteriors, determinar quins d’ells poden constituir fonts potencials de contaminació del sòl.
9.Fuites, vessaments o accidents amb substàncies perilloses que poden haver afectat el sòl
Ubicació
Data
Substàncies implicades
Superfície presumiblement afectada (m2)
Volum (m3)
Tipus de paviment
Mesures adoptades o a adoptar per protegir el sòl, integritat dels mecanismes de contenció,...
Administració que hi ha intervingut
10.Certificacions
Analítica d’abocament realitzada per ECA (SI/ NO/ EN CURS)
Etiqueta Ecològica Europea, EMAS (SI/ NO/ EN CURS)
Sistema de Gestió Mediambiental (SI/ NO/ EN CURS)
Pla d’emergència interior (SI/ NO/ EN CURS)
11.Analítiques de sòls
Localització, identificació i justificació del nombre de punts de mostreig; representativitat d’aquests punts de mostreig.
Ubicació en les instal·lacions i profunditat.
Mètodes analítics de mostreig, paràmetres i incerteses de la mesura.
Condicions generals del mostreig i descripció.
Resultats. Tenir en compte que els paràmetres a analitzar són aquelles substàncies perilloses rellevants utilitzades, produïdes o emeses per la instal·lació que es tracti. Acreditació per ENAC.
Conclusions.
Aportar, si estan disponibles, les anàlisis de riscs i els informes existents que regula la legislació sobre sòls contaminats en relació amb les mesures realitzades en el sòl que reflecteixin l’estat en el moment de la redacció de l’informe o, com a alternativa, noves mesures realitzades en el sòl que guardin relació amb la possibilitat d’una contaminació del sòl per aquelles substàncies perilloses que hagi d’utilitzar, produir o emetre la instal·lació de què es tracti.
Aportar, si estan disponibles, informes sobre la qualitat química del sòl, plans d’evacuació i retirada de les substàncies procedents de fuites o vessaments que s’han aplicat en cas d’accident.
12.Redacció de l’informe
Dades de la persona o persones que redacten l’informe (telèfon, e-mail)
DNI
Autoritzat per
PART II : SUBSTÀNCIES PERILLOSES
|
Hidrocarburs aromàtics |
Hidrocarburs clorats |
PAH |
|
Benzè |
Diclorometà |
Acenaftè |
|
Estirè |
1,1-Dicloroetà |
Antracè |
|
Etilbenzè |
1,2-Dicloroetà |
Benzo(a)antracè |
|
Toluè |
1,1,1-Tricloroetà |
Dibenzo(a,h)antracè |
|
Xilè |
1,1,2-Tricloroetà |
Crisè |
|
|
1,1,2,2-Tetracloroetà |
Fluorantè |
|
|
1,1-Dicloroetilè |
Benzo(b)fluorantè |
|
|
Tricloroetilè |
Benzo(k)fluorantè |
|
|
Tetracloroetilè |
Fluorè |
|
|
1,2-Dicloropropà |
Naftalè |
|
|
1,3-Dicloropropà |
Pirè |
|
|
Cloroform |
Benzo(a)pirè |
|
|
Clorur de vinil |
Inde(1,2,3-cd)pirè |
|
|
Hexaclorobutadiè |
Fenantrè |
|
|
Hexacloroetà |
|
|
|
Tetraclorur de carbó |
|
|
|
Clorobenzè |
|
|
|
1,2-Diclorobenzè |
|
|
|
1,3-Diclorobenzè |
|
|
|
1,4-Diclorobenzè |
|
|
|
1,2,4-Triclorobenzè |
|
|
|
p-Cloranilina |
|
|
|
trans-1, 2-Dicloroetilè |
|
|
|
Bromoform |
|
|
|
1,3-Diclorobenzè |
|
|
|
Pentaclorobenzè |
|
|
|
1,2,4,5 tetraclorbenzè |
|
|
Pesticides |
Composts fenòlics |
Ftalats |
|
Aldrin |
Fenol |
bis(2-etilhexil)ftalat (DHEP) |
|
Clordan |
Cresol<A[Cresol|Crisol]> |
butil benzil ftalat (BBP) |
|
p,p'-DDE |
2-Clorofenol |
butil ftali butilglicolat |
|
p,p'-DDT |
2,4-Diclorofenol |
dibutil ftalat (DBP) |
|
p,p-DDD |
2,4,5-Triclorofenol |
dietil ftalat |
|
Dieldrí |
2,4,6-Triclorofenol |
Diisobutil ftalat (DIBP) |
|
Endosulfan |
Pentaclorofenol |
|
|
Endrí |
Nonilfenol |
|
|
Heptacloroepòxid |
4-clor-3-metilfenol |
|
|
Hexaclorobenzè |
2,3,4,6 tetraclorfenol |
|
|
Hexaclorociclohexà-alfa |
2-nonilfenol |
|
|
Hexaclorociclohexà-beta |
3-nonilfenol |
|
|
Hexaclorociclohexà-gamma |
4-nonilfenol |
|
|
Mirex |
Octilfenol |
|
|
Toxafè |
|
|
|
Clordecona |
|
|
|
Alaclor |
|
|
|
Atrazina |
|
|
|
Clorpirifos |
|
|
|
Simazina |
|
|
|
Clorfenvinfos |
|
|
|
Trifluralina |
|
|
|
Diuron |
|
|
|
Isoproturon |
|
|
|
Tributilestany i compostos |
|
|
|
Tertbutilazina |
|
|
|
Metolaclor |
|
|
|
Isodrin1 |
|
|
|
Altres composts |
|
Acetona 1,4-Dioxà Decabromofenilèter Pentabromodifenilèter Octabromodifenilèter Hexabromobifenil (HBB) Hexabromodifenilèter Heptabromodifenilèter Tetrabromodifenilèter Fluorurs ETBE (Etil tert-butil èter) MTBE (Metil tert-butil èter) Formaldehid Tetrahidrofurà Cloroalcans Difenilesters bromats DDT Total Cianurs Benzo(ghi)piralè PCB TPH Dioxines i furans Hexabromociclododecà (HBCDD), alfa-hexabromociclododecà, beta-hexabromociclododecà, gamma-hexabromociclododecà 2,4 Dinitrotoluè (2,4-DNT) Tris(2-cloroetil)fosfat (TCEP) Pentaòxid de diarsènic Sulfocromat de plom groc (C. Y. Pigment Yellow 34) Cromatomolibdatosulfat de plom vermell (C. Y. Pigment Red 104) Triòxid de diarsènic Cromat de plom 5-tert-butil-2,4,6-trinitro-m-xilè (Muskxylene) 4,4-Diamindifenilmetà (MDA) Dicromat d’amoni Cromat potàssic Àcids generats a partir de triòxid de crom i els seus oligòmers Triòxid de crom Dicromat potàssic Cromat sòdic Dicromat sòdic Àcid perfluoroctasulfònic (PFOS), les seves sals i el perfluoroctanosulfonat de fluor (PFOS-F). |
|
Metalls |
|
Antimoni |
|
Arsènic |
|
Bari |
|
Beril·li |
|
Cadmi |
|
Cobalt |
|
Coure |
|
Crom (III) |
|
Crom (VI) |
|
Estany |
|
Mercuri |
|
Molibdè |
|
Níquel |
|
Plom |
|
Seleni |
|
Tali |
|
Vanadi |
|
Zinc |
”"
Palma, 6 de març de 2017
El presidente de la CMAIB
Antoni Alorda Vilarrubias