Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 2485
Acord del Consell de Govern de 10 de març de 2017 de modificació de l’Acord de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col•lectius de personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada habituals de treball
L’article 21.2 de la Llei 18/2016, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, suspèn fins al 31 de desembre de 2017 la concessió de retribucions econòmiques pels serveis extraordinaris o per les hores extraordinàries fetes fora de l’horari o la jornada habituals de treball a favor del personal delimitat en l’article 2.1 del Decret llei 5/2012, d’1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d’altres institucions autonòmiques, sens perjudici de les excepcions que s’estableixin per acord del Consell de Govern.
Mitjançant un acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 s’establiren els col·lectius de personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada habituals de treball. Aquests col·lectius són els següents:
L’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 esmentat també disposa que la meritació de les gratificacions corresponents a favor del personal funcionari integrat en els col·lectius esmentats requereix, en tot cas, que l’òrgan competent de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o de l’entitat instrumental motivi la impossibilitat material de la compensació dels serveis extraordinaris amb temps de descans, i que es compleixin la resta de tràmits que, amb aquesta finalitat, estableix el Decret 85/1990, de 20 de setembre, pel qual es regula el règim retributiu dels funcionaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Doncs bé, atès que hi ha determinats col·lectius per als quals la compensació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada habitual de feina amb temps de descans resulta incompatible amb les necessitats del servei, i a fi d’evitar un perjudici greu en la prestació de determinats serveis públics, es fa necessari ampliar la relació dels col·lectius funcionarials que queden exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada habituals de treball, com és el cas de determinat personal que presta serveis a l’ens públic Ports de les Illes Balears, i també, per raó de la concurrència de circumstàncies excepcionals i transitòries aquest primer trimestre de l’any 2017, del personal adscrit al Servei d’Atenció a la Ciutadania de la Secretaria General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació i dels liquidadors del Servei d’Ocupació de les Illes Balears pel que fa a aquest any en curs.
Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, en la sessió de dia 10 de març de 2017, adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:
“Primer. Modificar l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada habituals de treball, el punt primer del qual queda redactat de la manera següent:
a) El servei de practicatge que hagi de realitzar el personal que presta els seus serveis com a pràctic, patró i/o mariner de l’embarcació del servei fora de l’horari o jornada habitual establerts en la planificació aprovada per complicacions derivades d’operatives del bucs.
b) La prestació dels serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina, d’acord amb la planificació aprovada, que hagi de realitzar el personal que presta els seus serveis en els ports comercials per complicacions derivades de les operatives dels bucs de línies regulars (Ciutadella i Sant Antoni de Portmany) o creuers degudament autoritzats.
c) La prestació dels serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina al ports de gestió directa que es realitzin per prevenir o reparar sinistres i altres danys extraordinaris i urgents i els que es realitzin per motius d’emergència, catàstrofe o calamitat pública.
d) La prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina per realitzar inspeccions, comprovacions o denúncies relatives a ocupacions de la zona del servei del port en horari nocturn, a partir de les 22:00 hores, amb motiu d’esdeveniments i activitats de tercers prèviament autoritzats per Ports de les Illes Balears que obliguin a la prolongació de la jornada i que requereixin de la presència física de personal al port per realitzar funcions de control i vigilància de l’activitat autoritzada.
Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.”
Palma, 10 de març de 2017
La secretària del Consell de Govern
Pilar Costa i Serra