Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 2484
Acord del Consell de Govern de 10 de març de 2017 de modificació de l’Acord de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’article 21.2 de la Llei 18/2016, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, suspèn fins al 31 de desembre de 2017 la concessió de retribucions econòmiques pels serveis extraordinaris o per les hores extraordinàries fetes fora de l’horari o la jornada habituals de treball a favor del personal delimitat en l’article 2.1 del Decret llei 5/2012, d’1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d’altres institucions autonòmiques, sens perjudici de les excepcions que s’estableixin per acord del Consell de Govern.

Mitjançant un acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 s’establiren els col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries. Aquests col·lectius són els següents:

— Personal laboral adscrit al Gabinet de la Presidència de les Illes Balears i personal laboral que faci tasques per al Gabinet de la Presidència per raó d’actes i esdeveniments lligats a l’activitat institucional, administrativa i protocol·lària d’aquest Gabinet.

— Personal laboral de la Conselleria de Presidència que presta serveis al palau de Marivent.

— Personal laboral de la categoria professional d’auxiliar tècnic/a educatiu/iva adscrit a la Conselleria d’Educació i Universitat amb contracte a temps complet.

— Personal de l’entitat pública Gestió d’Emergències de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d’emergències.

— Personal de moviment i personal de serveis tècnics i mecànics de l’entitat pública Serveis Ferroviaris de Mallorca amb ocasió de la prestació de serveis especials que no tenguin la consideració de serveis ordinaris o per raó de la concurrència de situacions que puguin afectar la regularitat del servei públic ferroviari.

L’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 esmentat també disposa que la meritació de les retribucions corresponents a favor del personal laboral integrat en els col·lectius esmentats requereix, en tot cas, que l’òrgan competent de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o de l’entitat instrumental motivi la impossibilitat material de la compensació dels serveis extraordinaris amb temps de descans.

Doncs bé, atès que hi ha determinats col·lectius per als quals la compensació d’hores extraordinàries de feina amb temps de descans resulta incompatible amb les necessitats del servei, i a fi d’evitar un perjudici greu en la prestació de determinats serveis públics, es fa necessari ampliar la relació dels col·lectius laborals que queden exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries, com és el cas de determinat personal que presta serveis a l’ens públic Ports de les Illes Balears, i també, per raó de la concurrència de circumstàncies excepcionals i transitòries aquest primer trimestre de l’any 2017, del personal adscrit al Servei d’Atenció a la Ciutadania de la Secretaria General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació i dels liquidadors del Servei d’Ocupació de les Illes Balears pel que fa a aquest any en curs.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, en la sessió de dia 10 de març de 2017 adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:

Primer. Modificar l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries, el punt primer del qual queda redactat de la manera següent:

  • Personal laboral adscrit al Gabinet de la Presidència de les Illes Balears i personal laboral que faci tasques per al Gabinet de la Presidència per raó d’actes i esdeveniments lligats a l’activitat institucional, administrativa i protocol·lària d’aquest Gabinet.
  • Personal laboral de la Conselleria de Presidència que presta serveis al palau de Marivent.
  • Personal laboral de la categoria professional d’auxiliar tècnic/a educatiu/iva adscrit a la Conselleria d’Educació i Universitat amb contracte a temps complet.
  • Personal de l’entitat pública Gestió d’Emergències de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d’emergències.
  • Personal de moviment i personal de serveis tècnics i mecànics de l’entitat pública Serveis Ferroviaris de Mallorca amb ocasió de la prestació de serveis especials que no tenguin la consideració de serveis ordinaris o per raó de la concurrència de situacions que puguin afectar la regularitat del servei públic ferroviari.
  • Personal adscrit al Servei d’Atenció a la Ciutadania de la Secretaria General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació fins al 31de març de 2017.
  • Personal adscrit als processos de liquidació gestionats pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears durant l’any 2017.
  • Personal de Ports de les Illes Balears adscrit als serveis següents:

a) El servei de practicatge que hagi de realitzar el personal que presta els seus serveis com a pràctic, patró i/o mariner de l’embarcació del servei fora de l’horari o jornada habitual establerts en la planificació aprovada per complicacions derivades d’operatives del bucs.

b) La prestació dels serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina, d’acord amb la planificació aprovada, que hagi de realitzar el personal que presta els seus serveis en els ports comercials per complicacions derivades de les operatives dels bucs de línies regulars (Ciutadella i Sant Antoni de Portmany) o creuers degudament autoritzats.

c) La prestació dels serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina al ports de gestió directa que es realitzin per prevenir o reparar sinistres i altres danys extraordinaris i urgents i els que es realitzin per motius d’emergència, catàstrofe o calamitat pública.

d) La prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina per realitzar inspeccions, comprovacions o denúncies relatives a ocupacions de la zona del servei del port en horari nocturn, a partir de les 22:00 hores, amb motiu d’esdeveniments i activitats de tercers prèviament autoritzats per Ports de les Illes Balears que obliguin a la prolongació de la jornada i que requereixin de la presència física de personal al port per realitzar funcions de control i vigilància de l’activitat autoritzada.

Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 10 de març de 2017

La secretària del Consell de Govern

Pilar Costa i Serra