Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 2415
Bases i de la Convocatòria de les subvencions pere a l'adquisició de llibres de text i material didàctic per la curs escolar 2016-2017 per a les escoles del primària amb alumnat empadronat al municipi d'Eivissa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local en sessió extraordinària i urgent celebrada el vint-i-un de febrer de dos mil disset, adoptà, entre d’altres, el següent acord:

«Bases reguladores de les subvencions per a l’adquisició de llibres de text i material didàctic al curs escolar 2016-2017 per a escoles de primària amb alumnes empadronats al municipi d’Eivissa

Article 1. Objecte

L’objecte de les presents bases particulars és la regulació de la convocatòria pública municipal per a la concessió de subvencions a escoles de primària amb alumnat empadronat al municipi d’Eivissa per a la creació d’un fons de llibres de text i material didàctic per al curs escolar 2016-2017 dels grups entre 1r a 6è de primària ambdós inclosos.

L’Ajuntament d'Eivissa comparteix l’objectiu de promoure el foment de l’ús solidari i cooperatiu dels llibres de text reutilitzables i el material didàctic dels cursos i nivells corresponents a l’ensenyança obligatòria, i accepta col·laborar amb la Conselleria d’Educació del Govern de les Illes Balears en la tasca de dur a terme amb la major efectivitat possible el programa de reutilització a l’àmbit del municipi d’Eivissa.

En tot allò no previst en la present convocatòria serà d’aplicació el que disposa l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament d’Eivissa, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reglament que la desenvolupa.

Article 2. Entitats o persones Beneficiàries

Poden sol·licitar l'esmentada subvenció tots els centres educatius públics o concertats de l’illa d’Eivissa que tinguin alumnat escolaritzat empadronat a la ciutat d'Eivissa amb una antiguitat efectiva i continuada de tres mesos anteriors a la sol·licitud, cursi estudis de 1r a 6è de primària, i que estigui adscrit al programa de reutilització i creació de fons de llibres de text i material del seu centre educatiu i l'alumnat de les Unitats d'Educació Especial en Centres Ordinaris (Aules UEECO). Es pot demanar l’ajuda per a cada alumne/a que compleixi les condicions anteriors.

Article 3. Termini de presentació de les sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils des del dia següent a la seua publicació al BOIB de l’extracte de la convocatòria.

Article 4. Documentació a presentar

1. La sol·licitud s’ha de fer presentant l’imprès d’instància normalitzat, adjuntant la documentació corresponent, al Registre General de l’Ajuntament o bé a través d’alguna de les formes previstes a l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques (LPAC).

La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització del sol·licitant perquè l’Ajuntament obtingui de forma directa els certificats telemàtics si escau, per a l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 del RD 887/2006, de 21 de juliol, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració estatal, autonòmica i Ajuntament d'Eivissa, així com estar al corrent del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social, en aplicació del Conveni en matèria de interoperabilitat telemàtica entre les administracions públiques de l'àmbit territorial de les Illes Balears, al qual s'ha adherit l’Ajuntament. La persona sol·licitant podrà denegar de forma expressa el consentiment, aportant els corresponents certificats.

2. La documentació i/o les dades que ha d’acompanyar la sol·licitud serà la indicada a l’imprès d’instància normalitzat, annex a la present convocatòria, adjuntant la següent documentació:

a. Llista de l’alumnat que identifiqui que l’alumne/a està adscrit/a al programa de reutilització i creació de fons de llibres de text i material didàctic, i el curs al qual pertany i/o llista de l'alumnat de les Aules d'Educació Especial en Centres Ordinaris (Aules UEECO).

b. Factures justificatives de l’adquisició de llibres de text escolars originals. En el cas de material didàctic se n'ha d'aportar una unitat de mostra o una descripció detallada i se n'ha d'especificar la vinculació amb el currículum educatiu.

c. Model d’alta o modificació de dades bancàries M-004, si escau.

Article 5. Procediment per a la concessió de la subvenció

El procediment de la concessió de la subvenció es tramita en règim de concurrència competidora. La concessió es realitza a totes les sol·licitud presentades que compleixin els requisits establerts a la convocatòria amb els límits fixats i dins el crèdit disponible.

1. Inici: El procediment de concessió de subvencions s'inicia mitjançant la presentació d'una instància en la qual se sol·licita la subvenció, s'especifica l'activitat a subvencionar i es declara el caràcter amb què la persona o entitat sol·licitant actua.

2. Instrucció

a. En cas que la sol·licitud o la documentació siguin incorrectes o incompletes, l'Ajuntament requerirà la seua esmena en un termini de deu dies. Transcorregut aquest termini sense que la persona o entitat sol·licitant hagi donat compliment al requeriment, se la tendrà per desistit de la seua petició i s'arxivarà l'expedient.

b. Una vegada comprovada la documentació presentada obrant en l'expedient i l’informe de l’òrgan col·legiat (comissió de valoració), l’òrgan instructor ha de formular la  proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà a les persones interessades mitjançant publicació al taulers d’anuncis de la Corporació i, en el seu cas, a la pàgina web i a la seu electrònica municipal, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.

c. Es podrà prescindir de l’audiència quan no figuri al procediment ni siguin tenguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.

d. Les propostes de resolucions provisionals i definitives no creen cap dret a favor del beneficiari proposat en tant no se'ls hagi notificat la concessió per l'òrgan competent.

3. RESOLUCIÓ

a. L'acte que resolgui el procediment de concessió de la subvenció, serà motivat i expressarà el sol·licitant o la relació de sol·licitants als quals es concedeix la subvenció i la quantitat atorgada. Així mateix, la resolució ha d’incloure per cada centre educatiu una relació ordenada de l’alumnat subvencionat corresponent a cada curs i una relació de l’alumnat desestimat i el seu motiu.

b. La competència per atorgar les subvencions correspon a l'òrgan fixat a l'article 9.

Termini per resoldre i efectes del silenci

El termini per resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de sis mesos des de la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds. Si en aquest termini no s’hagués produït resolució expressa s'entendrà decaiguda per silenci negatiu la sol·licitud de subvenció, de conformitat amb l'article 25 de la Llei 39/2015

 Publicitat de les subvencions concedides

L’acord de resolució del procediment de concessió es publicarà a la seu electrònica del tauler d’anuncis electrònic de la Corporació i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).

Article 6. Criteris Objectius de concessió

Per garantir la concurrència competitiva en l'adjudicació de les subvencions es tindrà en compte, de conformitat amb el dispost a l’article 17.3.e) de la Llei general de subvencions,  i les sol·licituds presentades es valoraran i seleccionaran tenint en compte els següents criteris objectius de valoració:

1. Se subvencionen CINQUANTA EUROS (50 €) del cost de l’adquisició dels llibres de texts i material didàctic per a alumnat que cursi de 1r a 6è de primària en el curs escolar 2016/2017 i amb la quantitat de SETANTA EUROS (70 €) per l'alumnat de les Unitats d'Educació Especial en Centres Ordinaris (Aules UEECO) sempre que compleixi els següents requisits:

a. Que l’alumne/a estigui empadronat/da al municipi d’Eivissa amb una antiguitat efectiva i continuada d'un mínim de tres mesos anteriors a la sol·licitud.

b. Que l’alumne/a cursi estudis de 1r a 6è de primària durant el curs escolar 2016/2017 en qualsevol centre públic o concertat de l’illa d’Eivissa.

c. Que l’alumne/a estigui adscrit/a al programa de reutilització i creació de fons de llibres de text i material del seu centre educatiu i/o sigui alumne/a de les Unitats d'Educació Especial en Centres Ordinaris (Aules UEECO)

2. L’ordre de relació de la concessió de les subvencions, en cas que l’import de les sol·licituds excedeixi del crèdit pressupostari habilitat a tal efecte, es farà en funció de la data de presentació de la sol·licitud al Registre General d’Entrada de l’Ajuntament d’Eivissa.

Article 7. Quantitat de la subvenció

L’import global del crèdit disponible per distribuir entre les entitats beneficiàries de la subvenció es determina sobre la base de l’assignació, que al Pressupost General de la Corporació per al 2017 és la que contempla la present convocatòria dins de l’aplicació pressupostària 32000 48000  Ajudes de llibres de text, amb un total de CENT VINT MIL EUROS (120.000,00 €).

La quantia de la subvenció es determinarà d’acord als següents criteris:

· Cap subvenció pot superar el percentatge màxim del 100% del cost dels llibres de text o llibres de fitxes.

· Cap subvenció pot superar la quantitat resultant de 50,00 € per alumne/a i de 70,00 € en el cas d'alumne/a de les Unitats d'Educació Especial en Centres Ordinaris (Aules UEECO)

Es consideren despeses subvencionables als efectes d’aquesta convocatòria aquelles que responguin a la naturalesa de l’activitat subvencionada i es realitzin en el termini establert per al període lectiu dels curs escolar 2016/2017.

De conformitat amb l’article 58.2 del RD 887/2006, a més de la quantitat total màxima dels crèdits disponibles, es podrà fitxar una quantia addicional que no requerirà una nova convocatòria per a la seva aplicació a la concessió de subvencions, en cas d’haver-se incrementat l'import del crèdit pressupostari disponible com conseqüència d’una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit. La distribució de l’increment es realitzarà  proporcionalment a la puntuació obtinguda per cada projecte presentat.

La convocatòria haurà de fer constar expressament que l'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit com a conseqüència de les circumstàncies abans assenyalades i, si escau, prèvia aprovació de la modificació pressupostària que procedeixi, en un moment anterior a la resolució de la concessió de la subvenció.

Articulo 8. Composició de l’òrgan col·legiat (comissió de valoració) per a la valoració de les sol·licituds

De conformitat amb el que es regula per als òrgans col·legiats als articles 15 a 18 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, l’òrgan col·legiat estarà format per:

  • Presidència: Regidora d’Educació
  • Secretaria: Auxiliar administratiu de l’àrea d’Educació.
  • Vocal 1: Cap de servei d’Educació
  • Vocal 2: Educadora Social de l’àrea d’Educació

Article 9. Òrgan competent per a resoldre la concessió de les subvencions

De conformitat amb l’establert a la base 46a, punt 5è, d’execució del Pressupost General de la Corporació vigent, l’òrgan competent per aprovar aquestes bases i resoldre l’autorització i disposició de les subvencions serà la Junta de Govern Local de l’Ajuntament d’Eivissa.

Article 10. Compatibilitat amb altres ajudes o subvencions per a la mateixa finalitat

Les ajudes rebudes per aquesta convocatòria són compatibles amb la percepció d’altres ajudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l’activitat subvencionada, d’acord amb el previst a l’article 19.3 de la Llei general de subvencions.

Serà obligació dels beneficiaris/àries de les ajudes informar al l’Ajuntament de totes les subvencions rebudes amb destinació a l’activitat objecte de subvenció i aquesta comunicació s’haurà d’efectuar així com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l’aplicació donada als fons percebuts.

Article 11. Pagament

El pagament de la subvenció s'efectua en un termini màxim de 30 dies comptats a partir de la data de la resolució aprovatòria de la seua concessió, mitjançant transferència bancària al compte corrent designat a tal efecte pel beneficiari.

Article 12. Incompliment i causes de reintegrament

En cas d'incompliment de les bases, així com dels compromisos assumits per les persones beneficiàries de la subvenció, serà d'aplicació el previst en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

L’incompliment de l’obligació de justificar la finalitat de l’ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més del reintegrament esmentat, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d’ajudes de l’Ajuntament d’Eivissa, mentre no es faci la devolució de l’import reclamat.

Com a conseqüència de la revocació pertoca reintegrar totalment o parcialment l’ajuda rebuda per les entitats beneficiàries i, si escau, l’exigència de l’interès de demora, en els casos següents:

· L’incompliment de la finalitat per a la qual es concedí l’ajuda.

· L’obtenció de l’ajuda sense que es compleixin les condicions requerides o quan s’alterin les condicions tengudes en compte per concedir-la, sempre que sigui per causes imputables a l’entitat beneficiària.

· L’incompliment de l’obligació de justificar la finalitat de l’ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts.

· La negativa a sotmetre’s a les actuacions de control previstes o l’obstrucció injustificada d’aquestes actuacions.

· Justificació de la subvenció fora del termini de la justificació.

Per al reintegrament s’han d’aplicar els procediments previstos a aquest efecte en la legislació de finances, en els quals s’ha de garantir l’audiència a les entitats interessades.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

Article 13. Règim jurídic supletori i remissions normatives

En tot allò no previst en aquestes bases s’aplicaran supletòriament les disposicions de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases de règim local, la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, l’Ordenança general reguladora de les bases per a l’atorgament de subvencions vigent a l’Ajuntament d'Eivissa (publicada en el BOIB número 81 de 10 de juny de 2008, i modificada en el BOIB número 25 de 13 de febrer de 2010), les Bases d’Execució del pressupost general de l’Ajuntament d’Eivissa vigent, així com la resta de normativa en matèria de règim local que resulti aplicable quant al procediment per a la concessió de subvencions públiques.

Les remissions a altres normes que fan aquestes bases s’entendran realitzades a les normes que, en el seu cas, les deroguin, modifiquin o substitueixin, amb posterioritat a la seva publicació.

Article 14. Responsabilitat , règim sancionador i inspecció

Els beneficiaris d’aquestes subvencions romandran sotmesos al règim de responsabilitat i sancions previst a la normativa vigent que resulti d’aplicació en matèria de subvencions.

Els òrgans tècnics i la Intervenció de l’Ajuntament d’Eivissa podran comprovar pels mitjans que estimin adequats la inversió de les quantitats atorgades en relació als seus objectius.

Article 15. Impugnació

Contra el Decret que aprova aquestes bases -que posa fi a la via administrativa- s’hi pot interposar:

a) Directament, un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la seua publicació o notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

b) Un recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que l’ha dictat, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seua publicació o notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques.

Contra la desestimació per silenci administratiu del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d'un mes des de la seua presentació sense que s'hagi notificat la resolució expressa del mateix, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

c) Qualsevol altre recurs que cregueu convenient, d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i amb la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques.

 

 

Eivissa, 9 de març de 2017

 

 Vicenta Mengual Lull

SOL·LICITUD D’AJUDA ECONÒMICA LLIBRES DE TEXT I MATERIAL DIDÀCTIC   (CENTRES EDUCATIUS)

ENTITAT SOL·LICITANT

Nom del Centre Educatiu:

Adreça:

Núm.:

Bloc:

Escala:

Pis:

Porta:

Municipi:

Província:

CP:

Telèfon 1:

Fax:

Correu electrònic:

Com voleu rebre la notificació?: ¨ Fax   ( )    Correu postal  ( )     Notificació telemàtica ( )

PERSONA REPRESENTANT

Director/a  (nom i llinatges):

Document d’identitat:

Secretari/ària (nom i llinatges):

Document d’identitat:

DECLAR

  • Que desitja realitzar la creació de fons de llibres de text i material didàctic i per aquesta finalitat sol·licita la subvenció.

  • Que l'entitat es troba al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries amb l'Ajuntament, la Seguretat Social i l'administració de l'estat.

  • Que l’entitat i les persones que la representen no es troben compresos en cap dels supòsits de prohibicions per a obtenir la condició de beneficiari/ària de subvencions establerts a l’article 13.2 i 3 de la L.G.S.

  • Que l’entitat no té pendent de justificar cap subvenció fora de termini.

AUTORITZA

Per aquest tràmit a l’Ajuntament d’Eivissa perquè pugui sol·licitar i rebre informació de l’Agència Tributària i de la Tresoreria General de la Seguretat Social que acrediti:

  • Que està al corrent d’obligacions tributàries i de seguretat social.

  • Dins del marc dels següents convenis de col·laboració en matèria d’Interoperabilitat Telemàtica entre les administracions públiques de l’àmbit territorial de les Illes Balears (segons acord d’adhesió per part de l’Ajuntament d’Eivissa de l’11 de novembre de 2013) i/o Conveni de col·laboració entre l’Agència Estatal d’Administració Tributària i la Federació Espanyola de Municipis en matèria d’intercanvi d’informació tributària i col·laboració en la gestió recaptatòria amb les Entitats Locals, de 15 d’abril de 2003 (adhesió de l’Ajuntament d’Eivissa per acord del seu òrgan de govern de 22 de novembre de 2004).

ES COMPROMET/EN

A la creació d’un fons de llibres de text i material didàctic per als grups d’entre 1r i 6è de primària ambdós inclosos i les obligacions que li corresponen com a beneficiari/ària d’aquesta subvenció, establertes amb caràcter general en l’article 14 de la Llei 38/2003 general de subvencions (presentar sol·licitud en termini amb la documentació requerida, justificació de fons, sotmetre’s a les actuacions de comprovació, etc.), comunicar a l’Ajuntament d'Eivissa l’obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat, procedents d’altres administracions o ens públics.

SOL·LICITA

La concessió d’una subvenció per a les activitats presentades, per un import de ___________€

DOCUMENTS QUE ADJUNTEN (obligatoris)

  • Llista de l’alumnat on s'identifiqui que l’alumne/a està adscrit/a al programa de reutilització i creació de fons de llibres de text i material didàctic, i el curs al qual pertany i/o llista de l’alumnat de les Aules d’Educació Especial en Centres ordinaris (Aules UEECO).

  • Factures originals justificatives de l’adquisició de llibres de text escolar.  En el cas de material didàctic se n’ha d’aportar una unitat de mostra o una descripció detallada i se n’ha d’especificar la vinculació amb el currículum educatiu.

  • Model d’alta o modificació de dades bancàries M-004, si escau.

Eivissa, _____ d ______________ de 20___

El/la director/a                                    Segell de l’entitat                                El/la secretari/ària

(Signar)

EXCM. AJUNTAMENT D’EIVISSA