Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANTA MARIA DEL CAMÍ

Núm. 2385
Aprovació definitiva Ordenança reguladora Préstec Béns Mobles

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Transcorregut el termini de trenta dies d’exposició pública de l’aprovació de l’Ordenança reguladora del préstec de béns mobles de titularitat municipal, sense que s’hagi presentat cap reclamació, l’acord d’aprovació provisional de l’esmentada Ordenança ha esdevingut definitiu en virtut de l’establert a l’art. 17.4 del R.D Legislatiu 2/2004 de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals.

Es transcriu a continuació el text íntegre de l’esmentada Ordenança, en funció del previst a l’art. 17.4 del R.D Legislatiu 2/2004:

“Ordenança reguladora del préstec de béns mobles de titularitat municipal

Article 1r. Concepte.

L’objecte d’aquesta ordenança és regular el préstec de taules, cadires, carpes, torradores  i altres béns mobles de titularitat municipal de l’Ajuntament de Santa Maria del Camí.

Com a norma general, el material només serà prestat a les associacions domiciliades o persones empadronades en aquest municipi o per activitats que es duguin a terme dins el terme municipal. Així mateix, l’Ajuntament de Santa Maria del Camí podrà prestar el material a altres administracions, que quedaran exemptes del compliment de la present ordenança.

 Article 2n. Objecte.

1. Constitueix l’objecte de l’ordenança realitzar un dipòsit per a la utilització privativa o aprofitament particular de diversos elements de titularitat pública municipal com taules, cadires, torradores, carpes, guernalda i altres elements, per a la seva reposició en cas de pèrdua o ruptura.

2. L’Ajuntament no prestarà el servei de transport del material concedit.

3. Durant les festes Patronals, festes i fires locals no es deixaran taules ni cadires ni altres elements, atès que s’han d’emprar per a activitats municipals que s’hi duen a terme.

4.- Queden fora de l’objecte d’aquesta ordenança i en conseqüència de préstec a persones físiques o jurídiques l’equip de so municipal, la pantalla, amb excepció de les associacions i entitats sense fi lucratiu.

Article 3r. Obligats al dipòsit.

Estan obligats a fer un dipòsit d’acord amb aquesta ordenança les persones físiques o jurídiques o entitats a favor de les quals s’autoritzi la prestació, abans de retirar el material concedit, i les que se’n beneficien de l’aprofitament.

Per raons d’interès públic degudament justificat, l’Ajuntament podrà eximir del dipòsit a entitats de dret públic i associacions per a actuacions pròpies, sense perjudici del deure de retornar el material prestat a l’Ajuntament o de la reposició del material a la situació originària.

 Article 4t. Quantia dels dipòsits:

1.- Les quantitats a dipositar pel sol·licitant abans de recollir el material són les següents:

a) Dipòsit per cada taula: 5,00 €

b) Dipòsit per cada cadira: 1,00 €

c) Dipòsit per cada carpa:10 euros

d) Dipòsit per cada torradora: 50 euros.

e) Dipòsit per cada garlanda (metre de fil amb bombetes): 2 euros

2.- En els casos en que no es torni algun material, es torni defectuós o espenyat o no es correspongui plenament amb el deixat, s’haurà d’abonar a favor de l’Ajuntament:

a) Per cada taula espenyada o perduda: 45,00 €

b) Per cada cadira o banqueta espenyada o perduda: 15,00 €

c) Per cada carpa espenyada o perduda: 150€

d) Per cada torradora perduda o espanyada: 100€

e) Per cada metre de garlanda perduda o espanyada: 10 €

3.- Les associacions municipals, sense ànims de lucre, deixaran una fiança corresponent al 30 % de l’import de la quantitat global del dipòsit.

 Article 5è.  Normes de gestió.

1.- Els dipòsits corresponents es faran a la Tresoreria municipal, en el moment de presentar la sol·licitud, i podrà ser recollit pel ciutadà a les oficines per aquesta mateixa secció quan el ciutadà acreditarà mitjançant document municipal, el retorn de tot el material en perfecte estat. Quan el ciutadà recollirà la fiança, se’l descomptaran les quantitats del material no tornat o defectuós d’acord amb l’article anterior.

En cas de que la quantitat a pagar pel ciutadà sigui superior a la fiança, podrà abonar la quantitat resultant en el moment de la liquidació de la fiança a les oficines municipals,  transcorregut el qual s’entendrà la no voluntat de pagament i s’iniciarà l’expedient necessari per a la seva cobrança.

2.- Les persones o entitats interessades en la concessió d’aprofitaments regulats en aquesta ordenança ho han de sol·licitar prèviament amb una antelació mínima de 15 dies. No es tramitaran per part de l’administració sol•licituds que no hagin estat sol·licitats amb l’antelació prevista al paràgraf anterior, sense autorització expressa del batle o regidor/a delegat/da.

3.- Els diversos elements hauran de ser retirats i entregats per les pròpies persones o entitats interessades en l’horari establert mitjançant decret a tal efecte, al mateix lloc on varen recollir-se, i en el termini indicat a la nota d’entrega.

4.- Les sol·licituds hauran de tramitar-se per instància oficial que es registrarà adientment. De cada acte s’estendrà el corresponent rebut, document indispensable per a justificar el pagament o dipòsit o reclamació.

5.- Les autoritzacions tindran caràcter personal i no podran cedir-se o subarrendar-se a tercers. L’incompliment d’aquest precepte provocarà la seva anul·lació i la pèrdua íntegra de l’import de l’aval com a penalització.

6.- En el cas que hi hagi més sol·licituds que material disponible, l’assignació de material es realitzarà per ordre de registre d’entrada de la sol·licitud.

7.- El termini màxim per retornar a l’Ajuntament els elements de titularitat municipal prèviament autoritzats serà de màxim 3 dies des de la finalització del termini de concessió fixat per l’Ajuntament en relació amb cada element. L’incompliment del termini màxim determinarà l’aplicació de l’article 4, punt 2 d’aquesta ordenança.

 Disposició final

La present ordenança entrarà en vigor el dia següent de la data de publicació del text íntegre en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Recursos: Contra aquest acord que és definitiu en via administrativa sols es pot interposar el recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la publicació d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears”.

 

Santa Maria del Camí, 09-03-2017

EL BATLE-PRESIDENT

Nicolau Canyelles